Skrevet av Emne: Ex-spiller: Gboly Ariyibi  (Lest 7134 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Ex-spiller: Gboly Ariyibi
« på: Desember 12, 2013, 15:11:32 »
Leeds sign winger Gboly Ariyibi


Brian McDermott has confirmed in his press conference today that Leeds United have signed former Southampton trainee Gboly Ariyibi until the end of the season. Ariyibi, who plays on the wing, has been training with the first team at Leeds and has impressed McDermott.
 
It bodes well for the player that he has impressed alongside first team players, and it could be a good signing for the club if he turns out to be a talent. Leeds have lacked a winger since the start of the season, and despite succeeding in recent weeks with an utterly winger-less formation in the 3-5-2, there has been severe doubts about any alternative plan should Leeds struggle in a given match. Ariyibi, assuming he is ready for first team action, would provide that alternative that Leeds require.
 
McDermott also revealed that El-Hadji Diouf is not currently available for selection, having not trained properly for a period of time, and he says the two will discuss Diouf’s future when the January transfer window opens.


http://www.thesquareball.net/2013/12/12/leeds-sign-winger-gboly-ariyibi/

Men en liten video-snutt!
« Siste redigering: Juni 24, 2014, 12:33:58 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

bjoggis

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #1 på: Desember 12, 2013, 15:21:19 »
Han ser meget spennende ut!

Bites Yer Legs

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #2 på: Desember 12, 2013, 15:25:10 »
Hæ? Hva er det han gjør for noe..? Bare gir ballen en dytt og så løper han?

Den eneste jeg kan tenke jeg har sett gjøre noe lignende er Daniel Braaten på FM for noen år siden


« Siste redigering: Desember 12, 2013, 15:33:47 av Bites Yer Legs »
KEEP FIGHTING!!

Annesj

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #3 på: Desember 12, 2013, 15:27:13 »
Ingeting i veien med farta hans ser det ut til ihvertfall. Stoler på McD her. Har han imponert sjefen ere greit for meg.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #5 på: Desember 12, 2013, 15:35:39 »
For å sitere et sitat. Han ser definitivt ut til å være rask. Til og med rask med ballen

Sander

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #6 på: Desember 12, 2013, 16:01:17 »
Ser absolutt ut som en spennende spiller!
 

Cherry

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #7 på: Desember 12, 2013, 16:06:50 »
Jada, han ser lovende ut.......men jeg lurer også på hva Poleon tenker om dette.
Det er sunt med kamp om plassene, så vi får se på han i kamp!

Diouf.......bare trist....han hadde vi trengt.  Andre får lov å spille seg i form, men det gjelder ikke han tydeligvis.
 

Sander

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #8 på: Desember 12, 2013, 16:11:11 »
Jada, han ser lovende ut.......men jeg lurer også på hva Poleon tenker om dette.
Det er sunt med kamp om plassene, så vi får se på han i kamp!

Diouf.......bare trist....han hadde vi trengt.  Andre får lov å spille seg i form, men det gjelder ikke han tydeligvis.

I samme linken kan du se at McDermott sa Diouf ikke hadde trent på noen uker og at de to skal sette seg ned i januar for å snakke om fremtiden..
 

nord

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #9 på: Desember 12, 2013, 16:42:52 »
Tillykke alle med dette. Jeg synes at dette er et positivt signal og lover godt for  fremtiden. Hvordan udtales navnet ?  ;D
 

Lukic

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #10 på: Desember 12, 2013, 19:07:47 »
Hæ? Hva er det han gjør for noe..? Bare gir ballen en dytt og så løper han?

Den eneste jeg kan tenke jeg har sett gjøre noe lignende er Daniel Braaten på FM for noen år siden




Har du i det hele tatt sett videoen? Han er rask, viser gode tegn på spilleforståelse, er ikke spesielt egoistisk, har gode innlegg, kan skyte med begge bein....shall I go on?

Til å være 18 år synes jeg denne karen ser veldig spennende ut. Er det ikke akkurat denne typen spiller vi har lett etter da - en skikkelig god, rask og teknisk ving?

auren

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #11 på: Desember 12, 2013, 19:17:32 »
Absolutt spennende, men fyren er nok tiltenkt en rolle i development squaden, og får selvsagt muligheten på A-laget hvis han imponerer stort der. Kan nok fint benyttes som impact player på slutten av kampene..

auren
« Siste redigering: Desember 12, 2013, 19:32:04 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Ankerjon15

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #12 på: Desember 12, 2013, 19:28:26 »
Bra med nye spillere, bedre det enn att ingenting skjer. Til lørdag tror jeg på seier mot Doncaster.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #13 på: Desember 12, 2013, 20:36:21 »
Spennende, tror oppsiden er mye større enn nedsiden ved og hente denne spilleren.

Bromancer

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #14 på: Desember 13, 2013, 08:40:00 »
Regner med at hans spiller i u-18 kampen idag? Noen som kan bekrefte dette? Hadde vært gøy å få tatt en nærmere kikk på gutten.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #15 på: Desember 20, 2013, 15:16:12 »
Leeds United: Injury wrecks Ariyibi’s hope of making Whites debut

Brian McDermott last night hinted that he would look to use new signing Gboly Ariyibi during Leeds United’s Christmas schedule – but injury has denied the winger the chance of a debut this weekend.


Ariyibi is nursing a knock which forced him to miss United’s development-squad game against Coventry City on Wednesday and McDermott does not expect him to be fit for Barnsley’s visit to Elland Road tomorrow.

Leeds signed Ariyibi until the end of the season last week and the 18-year-old American looked likely to feature predominantly for their Under-21s having been released from Southampton’s academy during the summer.

But McDermott said Ariyibi would be “in with a shout” of featuring in his matchday squads when he returned to full fitness and the United manager plans to make the most of his squad over Christmas and New Year with Leeds preparing to play four times in 10 days.

“Gboly’s got a bit of a knock which is unfortunate,” McDermott said. “He’ll be touch and go but he’d be knocking on the door of the squad if he was fit. He’d be in with a shout.

“I wouldn’t want to put too much expectation on his shoulders but we’re talking about a winger who’s a strong boy with real pace.

“He looks at a manager now who thinks he’s got a chance and believes in him and that’ll be important to him.

“I played in his position and I know what that means.

“You need a manager who believes in you. I wish I’d found one.”

Leeds have operated without any recognised wingers this season and the club have moved to improve that area of their squad by approaching St Etienne about the availability of winger Max Gradel, their former player of the year.

United are hoping to negotiate a deal to bring him back to Yorkshire during the January transfer window.

But the low-profile arrival of Ariyibi was a first step towards to filling that void and McDermott has cast his eye over numerous trialists since August, previously signing central defender Marius Zaliukas after one appearance for Leeds’ development squad.

United have also given an opportunity to ex-Aston Villa defender Richard Bryan who is likely to remain with them until the end of the season, but the club released former Peterborough striker Shaquille McDonald after using him for an hour in Wednesday’s Under-21 win over Coventry.

“We won’t take Shaquille,” McDermott said. “He’s 18 and we’ve got strikers from the academy coming through at that age.

“But Gboly’s different because he’s the type of player we don’t have at the club. That’s why we felt it was right to take him and it’s a godsend to bring someone in.

“But he hasn’t trained for a few days.”

McDermott has made a habit of picking his squad for Saturday fixtures 48 hours beforehand but he delayed his choice of line-up until this afternoon due to a minor injury affecting Danny Pugh.

Pugh has been an unexpected fixture in United’s line-up since ending a year-long absence from the first team at Charlton Athletic last month and McDermott is hopeful that he will recover to start at left wing-back tomorrow.

Centre-back Scott Wootton, meanwhile, is fit and available having played against Coventry in midweek.

The former Manchester United defender is fully recovered from a twisted ankle sustained against Charlton five weeks ago.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-injury-wrecks-ariyibi-s-hope-of-making-whites-debut-1-6328141
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #16 på: Januar 05, 2014, 23:55:10 »
Mange artige radbrekkinger av dette navnet på forumet.

Gjenta etter meg: Ari-Yi-Bi

Hvis det fortsatt er vanskelig, tenk Ari Behn.  ;)
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #17 på: Januar 06, 2014, 00:49:31 »
Mange artige radbrekkinger av dette navnet på forumet.

Gjenta etter meg: Ari-Yi-Bi

Hvis det fortsatt er vanskelig, tenk Ari Behn.  ;)

He-he. "Gruer" meg til neste lagoppstilling.  ;D
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #18 på: Februar 04, 2014, 15:48:29 »
Hvor i all verden ble det av ham her da?


Gjennom oppkjøp og ikke-oppkjøp og sparking, ikke-sparking, kaos og negativ pressedekning, så er INGEN opptatt av dette feilkjøpet av McDermott?


 :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #19 på: Februar 04, 2014, 16:03:00 »
Ble han ikke skadd så og si med en gang? Bør vel vente litt før vi slakter denne unggutten som ubrukelig?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

B_Ød

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #20 på: Februar 04, 2014, 16:09:37 »
Hvor i all verden ble det av ham her da?


Gjennom oppkjøp og ikke-oppkjøp og sparking, ikke-sparking, kaos og negativ pressedekning, så er INGEN opptatt av dette feilkjøpet av McDermott?


 :o
Ã…jo...jævligste jeg noen gang har vært vitne til..muligens det som fikk begeret til å renne over for Massimo.  ::)
Ups & Ups!!

Hallgeir *

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #21 på: Februar 04, 2014, 17:10:34 »
Hvor i all verden ble det av ham her da?


Gjennom oppkjøp og ikke-oppkjøp og sparking, ikke-sparking, kaos og negativ pressedekning, så er INGEN opptatt av dette feilkjøpet av McDermott?


 :o

Vedkommende er 18 år. Hvilke forventninger sitter du med til en spiller som er så ung? Feilkjøp  ??? Litt tidlig å påstå det.

Ta deg sammen, mann!  ;)
« Siste redigering: Februar 04, 2014, 17:12:40 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

lojosang

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #22 på: Februar 04, 2014, 17:15:04 »
Hvor i all verden ble det av ham her da?


Gjennom oppkjøp og ikke-oppkjøp og sparking, ikke-sparking, kaos og negativ pressedekning, så er INGEN opptatt av dette feilkjøpet av McDermott?


 :o

Nå får vi heldigvis inn en mann på toppen som har gjort 35 feilansettelser. En av dem har han sogar feilansatt tre ganger. Flere er feilansatt to ganger. Hurra, nå blir det velstand. Men at en 18åring hentet gratisk ikke setter fyr på Elland Road umiddelbart etter ankomst er selvsagt en enorm skandale.
- Leif Olav

Cherry

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #23 på: Februar 04, 2014, 20:17:13 »
Vi har også Zaliukas, Wooton, Green ute i tåka nå.... Poleon innimellom og denne Ariyibi.
Mer interessert om Chris Dawson kommer i troppen igjen, eget utrolig lovende produkt.
Scoret etter fenomenal prestasjon på reservelaget i ettermiddag...
 

GeirO

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #24 på: Februar 04, 2014, 21:19:01 »
Og Ariyibi spilte også i dag, alive and kicking.
MOT

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #26 på: Mars 25, 2014, 15:37:04 »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Andersen

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #27 på: Mars 25, 2014, 16:27:06 »
Jepp det har vi ! Another Roger går han under her inne  ;D Han poppet plutselig opp her inne i kampen mot Millwall!  Har ikke sett han her inne på laaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnggggggggggggg tid !

lojosang

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #28 på: Mars 25, 2014, 17:05:15 »
Til Tranmere på lån!

http://footballleagueworld.com/2014/03/25/gboly-ariybi-set-to-join-tranmere-rovers-on-loan/

 ::)

Så å låne ut unge talenter så de får førstelagsspill er noe vi himler med øynene over nå?
 ::)
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Gboly Ariyibi
« Svar #29 på: Mars 25, 2014, 18:48:21 »
Til Tranmere på lån!

http://footballleagueworld.com/2014/03/25/gboly-ariybi-set-to-join-tranmere-rovers-on-loan/

 ::)

Så å låne ut unge talenter så de får førstelagsspill er noe vi himler med øynene over nå?
 ::)

Morsom du! Han ble jo nesten beskrevet som messias av McDermott. Nå kvitter vi oss med en ving i Wickham - og så følger nok en ving ut!
For meg er det å skjære ned lønnsutgifter, ikke å gi gutten en sjanse til førstelagsfotball!


Men kanskje du bare ville være morsom...  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973