Ledes vi av den nye O`Leary?

Started by Kato, December 26, 2013, 20:13:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Fikk bange assosiasjoner i kveld til sent 90-tall, hvor standarden var første bytte etter 87 minutter.

Hvordan i all verden går det an å beholde Tonge, og ikke minst Brown, på banen etter 80 spilte minutter? De klarte knapt å røre seg. Smith var moden for benken etter 70. Peltier var ferdig fremover enda tidligere. Pugh kunne også vært skifta. Men intet skjer.

Vi skapte stort sett ingenting, da er manageren betalt for å gjøre endringer. Frustrert, oppgitt, og lei.

Lei av lange baller, lei av å se Michael Brown kranglende med alt og alle. Og for å få ut all gruffen på samme tid, se å få pensjonert mannen med fløyta.

Uansett, Brian McDermott, dette var ALTFOR dårlig kampledelse.

Odin

Vi har sett dette I flere kamper I høst.
Samme skjedde mot Watford hjemme..
Ikke positivt....

samadhi

Helt enig.

Byram, Poleon, Ariyibi og til og med Varney kunne ha åpnet opp denne kampen for oss mot slutten.
Hvorfor i alle dager ikke Byram får spille i en slik kamp skjønner jeg ikke.
Er han skadet så er det ikke noe poeng i å han sittende på benken heller.

Når det er sagt så er vi litt uheldige som ikke tar med 3 poeng i en elendig fotballkamp.
Blackpool fikk ett heldig mål, og skulle åpenbart hatt en mann utvist mye tidligere.

marching on together,
derudaf forever...

Lukic

Jeg tror engelske managere er oppfostret til å ta vare på ethvert poeng de får, i kamper de ikke er storfavoritt til å vinne. Av den grunn ønsker han ikke å gamble på å endre kampbildet til tross for at det kan endres til fordel for eget lag. Vi nordmenn og fansen er mye mindre tålmodige sjeler som ønsker umiddelbare endringer, mens sjefen sjøl så kampen som en knokkelkamp/krig og ønsket ikke å gamble på et bedre resultat. Han håpet på ett poeng i en vanskelig bortekamp og fikk det han ønsket - til vår store misnøye.

jackbauer68

Quote from: Kato on December 26, 2013, 20:13:58
Fikk bange assosiasjoner i kveld til sent 90-tall, hvor standarden var første bytte etter 87 minutter.

Hvordan i all verden går det an å beholde Tonge, og ikke minst Brown, på banen etter 80 spilte minutter? De klarte knapt å røre seg. Smith var moden for benken etter 70. Peltier var ferdig fremover enda tidligere. Pugh kunne også vært skifta. Men intet skjer.

Vi skapte stort sett ingenting, da er manageren betalt for å gjøre endringer. Frustrert, oppgitt, og lei.

Lei av lange baller, lei av å se Michael Brown kranglende med alt og alle. Og for å få ut all gruffen på samme tid, se å få pensjonert mannen med fløyta.

Uansett, Brian McDermott, dette var ALTFOR dårlig kampledelse.

Heilt enig, skandale og handlingslamma av McDermott! Blackpool var et dårligere lag enn oss, dermed burde vi prøvd å slå de. Smith totalt tom, måtte ut!!!

Leedsfan

McD ville ha ett poeng og det fikk han.

Angående Smith så beholdt han vel han pga dødballer både for og imot på slutten.

Skuffende spill av oss, men McD er en kynisk herremann!!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Blank_File

Fikk dessverre bare sett bruddstykker av kampen på mobil i bil, men hvis det er riktig at spillere er fysisk utslitt så må det da alltid være bedre å bytte de ut? Ellers er jeg inneforstått med at kynisme er bra i denne grusomme ligaen og kan akseptere at det ikke ble gjort bytter for å beholde poenget.

Gufrias

Hvis McDermott får laget like høyt som O'Leary gjorde, så er det greit for meg.
Hekta på Leeds siden 1974

Cherry

Så Forest slå QPR senere på kvelden i går, og de er ett myyyye bedre lag enn Blackpool....
Håper på andre spillere inn mot Sherwood-skogvokterne ja, nytter ikke med gamlehjemmet på banen da.

Som jeg kommenterte i annen post....bare flaut at Brown spiller for oss....han er ett stort frispark hele karen, og utdatert & nedsnødd. Det står jeg for.
Byram, Poleon & denne nye lynraske vingen vår kunen vært boksåpneren vår siste 10min i går.

Kato

Etter ytterligere 12 timer med oksygeninntak, er jeg nøyaktig like irritert.

Midt i et tøft kampprogram er vi i ferd med å gjøre nøyaktig de samme feilene som tidligere sesonger. Rovdrift og hardkjør på kjernegruppa, og vips så er vi middelhavsfarer i mars/april.

Trøsten er at han har skjønt unge Mowatt må hviles innimellom. Men det burde vel ikke vært gjort akkurat den kampen Murphy er ute. Tonge er for stasjonær, Brown ikke god nok. Tida er forbi for de to karene, maks innhopp. Aldri fra start begge to samtidig.

Det sitter yngre krefter på benken som er griseklar for spilletid. Hva med Poleon mot erkeengelske Broadfoot, som faktisk er skotte, siste 20 i går?

Leedsfan

Quote from: Kato on December 27, 2013, 09:25:58

Midt i et tøft kampprogram er vi i ferd med å gjøre nøyaktig de samme feilene som tidligere sesonger. Rovdrift og hardkjør på kjernegruppa, og vips så er vi middelhavsfarer i mars/april.

Trøsten er at han har skjønt unge Mowatt må hviles innimellom. Men det burde vel ikke vært gjort akkurat den kampen Murphy er ute. Tonge er for stasjonær, Brown ikke god nok. Tida er forbi for de to karene, maks innhopp. Aldri fra start begge to samtidig.

Det sitter yngre krefter på benken som er griseklar for spilletid. Hva med Poleon mot erkeengelske Broadfoot, som faktisk er skotte, siste 20 i går?

Er ikke uenig med deg, men McD valgte å trygge inn ett poeng kontra det å ta sjansen på å reise hjem uten noen. Han så vel for seg at sjansen var større med de rutinerte enn Poleon og gjengen.

Tonge kan spille kamper hvor vi dominerer.
Brown er heldigvis ferdig snart.

Mange snakker om at sentral midtbane er en plass vi ikke trenger å styrke, men de har vel forandret mening etter kampen i går..

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Quote from: Leedsfan on December 27, 2013, 10:10:38
Quote from: Kato on December 27, 2013, 09:25:58

Er ikke uenig med deg, men McD valgte å trygge inn ett poeng kontra det å ta sjansen på å reise hjem uten noen. Han så vel for seg at sjansen var større med de rutinerte enn Poleon og gjengen.

Tonge kan spille kamper hvor vi dominerer.
Brown er heldigvis ferdig snart.

Mange snakker om at sentral midtbane er en plass vi ikke trenger å styrke, men de har vel forandret mening etter kampen i går..

Er ikke enig i denne vuderingen din ift å trygge et poeng. Vi var stort sett bunnsolide i fireren bak. Lite som tydet på at vi skulle tape denne.

Ã... bytte fremover på banen hadde slik jeg ser det ingenting med å ta sjanser å gjøre. Spesielt Tonge, Brown og Smith var tomme. Ã... beholde de på banen var å ta sjanser.

fjellhaugen

Quote from: Kato on December 27, 2013, 10:14:35
Er ikke enig i denne vuderingen din ift å trygge et poeng. Vi var stort sett bunnsolide i fireren bak. Lite som tydet på at vi skulle tape denne.

Ã... bytte fremover på banen hadde slik jeg ser det ingenting med å ta sjanser å gjøre. Spesielt Tonge, Brown og Smith var tomme. Ã... beholde de på banen var å ta sjanser.

spot on!!

har faktisk ingenting med kynisme å gjøre når han ikke bytter ut 3 stk stive trestokker som knapt er bevegelige, mot sultne ung gutter fulle i pace fra benken.
mer heller jeg mot idioti å fullføre med de 11 samme hvor typisk 8-9 av de kommer til å spille 90 min om 2 dager.  :P :P :P
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

janesoer

Jeg synes at BMD har vært positiv i den forstand at han har lagt opp til et spilleopplegg etter det mannskapet han har til disposisjon, i motsetning til flere av hans forgjengere.

Når det er sagt vil jeg også henge meg på at hans kampledelse i flere kamper har vært merkelig.
Var selv over og så Wigan og Watford kampene.I sistnevnte kamp kunnet vår kjære manager også brukt friske ben på slutten og det var vel mer en kamp der han kunne tettet igjen på 3-2 og vært kynisk i sluttfasen, men da sprakk vi opp i limingen med masse slitne spillere utpå der !!!!!!
I går møtte vi en usikker og svak motstander som kastet frem folk i sluttfasen av kampen, da kunne det vært lurt med litt fart i fremste rekke som utfordret de trege spillerne de hadde bakover i banen ???

Jeg er også enig i at Tonge og spesielt Brown er utgått på dato, det må da være mulig å hente inn yngre krefter som er bedre enn disse to ???
Hvor er forresten Paul Green blitt av, er han skadet ?

Håper vi henger med fremover og at BMD forsterker i januar.
Er fortsatt evig optimist og jeg må si at det laget viste første 25 min. av andre omgang mot Watford,  det var rett og slett glimrende.  :) :) :)

Cannavaro

Enig med de fleste her at det kan stilles spørsmålstegn ved kampledelsen igår.  Ingen bytter da det er kamp igjen søndag fremstår som noe merkelig.  Det jeg noterte er at midtbanen ble ofte lett overspilt ; Tonge, Brown samt også Austin virket tunge og ble stasjonære.
Greit nok at man snakker om rutine på banen og kynisme for å få poeng i denne ligaen, men jeg tenker på at vi trenger mer kreativitet og fart i laget.  Hva med en Chris Dawson å putte innpå mot slutten (han var ikke i troppen, men burde kanskje vært det) ??  Poleon og Byram ??  Vi tok ikke Barnsley hjemme, da hadde jeg gått for 3 poeng i denne kampen isteden, når vi var så nære. I sannhetens navn er ikke Blackpool noe stort lag heller.  Vi spilte den 5. ligakampen i desember igår og noen virker trøtte og tunge nå.  Jeg frykter et Forest med aggressivitet og høyt press på søndag, da skal vi få slite.  Samtidig er jeg spent på lagoppstillingen til den kampen.  Er det noen som satt på benken igår som er lovet plass i startelleveren søndag ???  Sannsynlig  ja.  Håper BMD har en plan med dette og at vi får se et annet lag mot Nottingham.  En seier der vil bety enormt mye med tanke på  hjemmekampen mot Blackburn to dager seinere samt inngangen mot 2014.
MFLU - Miracles For Leeds United

fmtj

Laget sørget for ett poeng borte i en kamp vi i fjor garantert hadde tapt.
Yeboahs vitne

Lukic

Jeg er mektig overrasket over alle som ville byttet ut "trestokkene" på sentral midtbane. Vi er nok alle enige om at verken Tonge eller Brown var gode på slutten, men HVEM skulle spilt sentralt i deres posisjon? Når vi ser utvalget av subs: Cairns, Warnock, Byram, Ariyibi, Poleon, Varney, Wootton. Det er jo ingen sentrale midtbanespillere der!!
Skulle vi forsøkt 4-3-3, eller 3-2-3-2 eller kanskje den mer dristige 4-2-4? McD hadde en slagplan før denne kampen: han var i utgangspunktet fornøyd med ett poeng. Han ønsket ikke å bruke Mowatt (muligens for å unngå å pådra klubben suspensjon eller at han trengte hvile), så derfor var han ikke i troppen. Ã... hevde i ettertid at vi burde hatt med den eller den spilleren i troppen blir etterpåklokskap og uvesentlig. Det blir omtrent som å si at vi burde hatt et bedre keepercover dersom Kenny blir skadet/utvist og Cairns gjør en blemme.

McD stuck to his gameplan and brought home a valuable point. Har vi allerede glemt hvor dårlige vi var på bortebane ifjor?

Leedsfan

Quote from: fjellhaugen on December 27, 2013, 10:24:21
Quote from: Kato on December 27, 2013, 10:14:35

spot on!!

har faktisk ingenting med kynisme å gjøre når han ikke bytter ut 3 stk stive trestokker som knapt er bevegelige, mot sultne ung gutter fulle i pace fra benken.
mer heller jeg mot idioti å fullføre med de 11 samme hvor typisk 8-9 av de kommer til å spille 90 min om 2 dager.  :P :P :P

Jeg tror McD var redd for at kampen kom til å bli avgjort på dødball, og da er det en risiko å sette innpå den nye "lynvingen" på 18 år og Poleon for Smith og Tonge. Hvilket utfall, på godt eller vondt, får vi aldri vite.

Det som er helt sikkert er at McD ikke er en som tar mye sjanser på bortebane.

Leedsfan

Quote from: Lukic on December 27, 2013, 13:17:32
Jeg er mektig overrasket over alle som ville byttet ut "trestokkene" på sentral midtbane. Vi er nok alle enige om at verken Tonge eller Brown var gode på slutten, men HVEM skulle spilt sentralt i deres posisjon? Når vi ser utvalget av subs: Cairns, Warnock, Byram, Ariyibi, Poleon, Varney, Wootton. Det er jo ingen sentrale midtbanespillere der!!
Skulle vi forsøkt 4-3-3, eller 3-2-3-2 eller kanskje den mer dristige 4-2-4? McD hadde en slagplan før denne kampen: han var i utgangspunktet fornøyd med ett poeng. Han ønsket ikke å bruke Mowatt (muligens for å unngå å pådra klubben suspensjon eller at han trengte hvile), så derfor var han ikke i troppen. Ã... hevde i ettertid at vi burde hatt med den eller den spilleren i troppen blir etterpåklokskap og uvesentlig. Det blir omtrent som å si at vi burde hatt et bedre keepercover dersom Kenny blir skadet/utvist og Cairns gjør en blemme.

McD stuck to his gameplan and brought home a valuable point. Har vi allerede glemt hvor dårlige vi var på bortebane ifjor?

Spot On!!

h.b

Quote from: Leedsfan on December 27, 2013, 13:18:34

Spot On!!

Det handler ikke om hvor dårlige vi var ifjor. Det handler om at Leeds skal rykke direkte opp

Leedsfan

Quote from: h.b on December 27, 2013, 13:37:06
Quote from: Leedsfan on December 27, 2013, 13:18:34

Spot On!!

Det handler ikke om hvor dårlige vi var ifjor. Det handler om at Leeds skal rykke direkte opp

Man er lettere naiv hvis man tror at Dennis Wise taktikken er den rette måten å få oss opp..:)

Ian Baird

Quote from: Lukic on December 26, 2013, 21:06:10
Jeg tror engelske managere er oppfostret til å ta vare på ethvert poeng de får, i kamper de ikke er storfavoritt til å vinne. Av den grunn ønsker han ikke å gamble på å endre kampbildet til tross for at det kan endres til fordel for eget lag. Vi nordmenn og fansen er mye mindre tålmodige sjeler som ønsker umiddelbare endringer, mens sjefen sjøl så kampen som en knokkelkamp/krig og ønsket ikke å gamble på et bedre resultat. Han håpet på ett poeng i en vanskelig bortekamp og fikk det han ønsket - til vår store misnøye.

Ja, tror BMCD tenkte passivt igår slik du beskriver her. Ellers har vår manager tidligere uttalt at han liker å ta sjanser på slutten av kamper hvor det ser ut til å gå mot uavgjort. DET er en holdning vi kan like. Det kan med slik stil gå begge veier, enten tap eller seier (eller uavgjort). I poengbanken er det uansett større gevinst med en seier og ett tap (= 3 poeng), fremfor to uavgjorte (= 2 poeng).

Kan like slik "gambler-stil".

Tom Nordlie hadde vel samme gambling-filosfi da han vant gull med Start for noen år siden.
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Leedsfan

Dette blir jo egentlig bare piss, men hva hadde vi skrevet dagen derpå hvis McD hadde byttet ut Brown og Tonge mot Byram og Poleon, og Blackpool hadde putta på en corner i 89. minutt hvor Poleon ikke vinner duellen mot sin mann?

En styrke er jo de spillerne man har på benken, hos oss er det litt vel skralt om dagen dessverre..

Sleivind

Quote from: Leedsfan on December 27, 2013, 14:33:48
Dette blir jo egentlig bare piss, men hva hadde vi skrevet dagen derpå hvis McD hadde byttet ut Brown og Tonge mot Byram og Poleon, og Blackpool hadde putta på en corner i 89. minutt hvor Poleon ikke vinner duellen mot sin mann?

En styrke er jo de spillerne man har på benken, hos oss er det litt vel skralt om dagen dessverre..

Man vinner ikke mange fotballkamper om frykten for å tape er større enn ønsket om å vinne.

Det var til tider noen store huller i Blackpool-forsvaret som vi kunne utnyttet bedre om vi hadde hatt en temposterk spiller der fremme. Smith stod jo som ei saltstøtte de siste 20 minuttene, og alt er bedre enn det.

I utgangspunktet er jeg fornøyd med ett poeng borte mot Blackpool, men slik kampen utviklet seg så kunne vi godt ha maktet å vinne mot et svakt Blackpool-lag.

Ian Baird

Quote from: Sleivind on December 27, 2013, 14:50:49

Man vinner ikke mange fotballkamper om frykten for å tape er større enn ønsket om å vinne.

Det var til tider noen store huller i Blackpool-forsvaret som vi kunne utnyttet bedre om vi hadde hatt en temposterk spiller der fremme. Smith stod jo som ei saltstøtte de siste 20 minuttene, og alt er bedre enn det.

I utgangspunktet er jeg fornøyd med ett poeng borte mot Blackpool, men slik kampen utviklet seg så kunne vi godt ha maktet å vinne mot et svakt Blackpool-lag.

Støttes, mot slik relativ svak motstand skal ønsket om å vinne være større enn frykten for å tape.

Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Leedsfan

Quote from: Sleivind on December 27, 2013, 14:50:49

Ikke uenig, men det virker som McD har respekt for "bortebaner"...

gulle

Quote from: Cherry on December 27, 2013, 08:40:13
Så Forest slå QPR senere på kvelden i går, og de er ett myyyye bedre lag enn Blackpool....
Håper på andre spillere inn mot Sherwood-skogvokterne ja, nytter ikke med gamlehjemmet på banen da.

Som jeg kommenterte i annen post....bare flaut at Brown spiller for oss....han er ett stort frispark hele karen, og utdatert & nedsnødd. Det står jeg for.
Byram, Poleon & denne nye lynraske vingen vår kunen vært boksåpneren vår siste 10min i går.
synes også McD er for stsjonær i går. det er mulig å bytte slitne spillere, jegså nok ikke samme kampen som han.
hvis fotball var matematikk , ville jeg fryktet neste kamp, Nottingham var gode i går, med alle kamper har sitt eget liv, heldigvis
I år rykker vi opp!

Gufrias

Quote from: Ian Baird on December 27, 2013, 13:48:19
Quote from: Lukic on December 26, 2013, 21:06:10

Ja, tror BMCD tenkte passivt igår slik du beskriver her. Ellers har vår manager tidligere uttalt at han liker å ta sjanser på slutten av kamper hvor det ser ut til å gå mot uavgjort. DET er en holdning vi kan like. Det kan med slik stil gå begge veier, enten tap eller seier (eller uavgjort). I poengbanken er det uansett større gevinst med en seier og ett tap (= 3 poeng), fremfor to uavgjorte (= 2 poeng).

Kan like slik "gambler-stil".

Tom Nordlie hadde vel samme gambling-filosfi da han vant gull med Start for noen år siden.
*nesten* vant gull med Start.
Hekta på Leeds siden 1974

Leedsfan

Lukic

Quote from: Leedsfan on December 27, 2013, 20:19:25
Innbytterprat...

http://touch.dailymotion.com/video/x18wmt2_brian-mcdermott-post-blackpool-via-apopey-lufc_sport
Jeg synes dette støtter det som du og jeg er enige om - at McD hadde et ønske om å få med seg ett poeng i denne kampen  ;)