Er Brian Mc Dermott rett mann ?

Started by TallyHo, December 29, 2013, 23:23:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TallyHo

Vel, selvføgelig er dette ett spørsmål om penger.  Laget pr. idag er ikke godt nok. Det er ikke vanskelig å se.
Men det som bekymrer meg mest er McD, er han rett mann ?
Har sett dem mot lag fra lavere sjikt. Og selv om motstanderene har vært dårlige, så forundrer det meg at Leeds har vært dårligere.
Det er ingen sammenheng i lagdelene, oftest for stor avstand. Ingen tekniske ferdigheter i laget, desverre. Det hele  minner om "kick and run" prinsippet. Totalt uforståelig for ett lag med ambisjoner.
Så er McD rett mann ? Vel, ikke hvis en ser hvordan Leeds spiller .
Men for all del, håper jeg tar feil. Tross alt, vi har en sjans på play off.

MOT
Min jomfrukamp: 18.05.76
Viking- Leeds United  0-1    Tilsk. 9.429. 
Mc. Niven 22 min. Banens beste; Billy Bremner.   
Etter at Leeds United hadde fått sitt honorar satt Viking igjen med kr. 50 i overskudd til tross for 9.429 på tribunen.

Jon R

Vet ikke hvor mange kamper du har sett men alt er ikke så elendig som du beskriver. Det bor mye bra i dette laget og vi spiller tidvis bra fotball, dessverre sjelden når vi spiller live på tv. ( Alle kampene er dog tilgjengelige på LUTV i full 90 minutes.)

Dagens mannskap er i all hovedsak arvet fra Warnock og Grayson, noe som helt sikkert preger både de lagmessige prestasjonene og de valgene BMD tar til enhver tid.  Tror vi vil få se en annen type fotball med høyere underholdningsverdi etterhvert som BDM får velge "sitt" lag.

Fakta er at vi har god heng på play off, og at også de andre lagene varierer i prestasjon fra kamp til kamp. Kamp mot nedrykk på våren i fjor etter katatstrofal formsvikt etter nyttår og allikevel bare 7 poeng fra play off etter 46 kamper! Dette forteller oss at det ikke skal så mye til for å heve oss til et topp 6 lag i en liga der alle kan slå alle. Med 3-4 gode signinger i januar kan dette bli riktig så bra.  Jeg har absolutt trua på at BMD er rett mann for Leeds United, både på kort og lengre sikt!  :)
Jon R.

Kato

Kontinuitet er nøkkelen. Ingenting som skulle tilsi at McDermott skal smake øksa. Vi bygger klubb, vi går sakte fremover. To skritt frem, ett tilbake. Vi må gi han tid.

MEN, spillestil og formasjon han har lekt med den senere tid er skummelt. Disponeringen av mannskapet i beste fall tvilsomt.

Vi gir han tid, men vil se fremgang.

TallyHo

Mener ikke å være for negativ. Håpet ligger som vanlig i neste transfer vindu. Men imellomtiden må BDM bevise. Spillemessig har vi lang vei igjen.
Min jomfrukamp: 18.05.76
Viking- Leeds United  0-1    Tilsk. 9.429. 
Mc. Niven 22 min. Banens beste; Billy Bremner.   
Etter at Leeds United hadde fått sitt honorar satt Viking igjen med kr. 50 i overskudd til tross for 9.429 på tribunen.

Gufrias

Jeg er vel bare en av mange som hele tiden har ment at den stallen vi har nå er for dårlig til å kjempe i toppen av championhip. Klubbens uttalte målsetting er vel også opprykk i 2015. Da må vi vel måle manageren ut fra dette, og ikke ut fra at han setter Brown på banen når alternativene er enten slitne eller skadet.

Jeg har tro på Brian lenge ennå. Og jeg har absolutt ikke tro på å sparke manageren ved første tegn til formsvikt.
Hekta på Leeds siden 1974

Frode

McDermot er forhåpentligvis rett mann, men vi har eksakt like mange poeng etter 23 serierunder som sist sesong, og igjen kan det virke som om slitasjen begynner å melde seg. Vi har kanskje spilt marginalt bedre enn under Warnock, men heller ikke mer. Det jeg ikke liker med McD, er disse utallige gjentagelsene rundt mirakelopprykket med Reading. Det var en once in a lifetime hendelse, som neppe vil gjentas.

Dennis

Spillemessig har de siste kampene vært grusomme. Liten tvil om det. Jeg var spesielt skuffet over kampen mot Blackpool, ettersom jeg følte at kampen var der for å vinnes. Uten (offensive) bytter, følte jeg Leeds gav Blackpool både ett poeng og muligheten til tre.

Så skal det sies at vi er langt tøffere å slå enn under Warnock og Grayson. Antall tap skulle kanskje ikke tilsi det, men vi fremstår bedre defensivt enn på lenge. 25 baklengsmål på 23 kamper er faktisk ganske så sterkt! Ã...tte tap er for mange på samme 23 kamper, men målforskjellen tilsier at det er mange jevne tap. Om det offensive begynner å sitte igjen, så...

Som Jon R sier; mesteparten av spillerne er arvet av tidligere managere. Klubben har ikke hatt kontinuitet i spillermateriell siden året før vi rykket ned fra PL. Slikt blir det ikke stabil, god fotball av. Selv såkalte kjøpeklubber med gjennomtrekk oppnår ingenting. Det tar tid å bygge lag. Jeg har ikke tro på at vi fyker opp om vi skulle hente seks-sju spillere i januar. Maks to-fire, samt samme antall til sommeren, så kan laget begynne å spilles inn for alvor - gitt at spillerne er gode nok. En ting til som taler for McD i mine øyne, er at han skal ha takket nei til en spiller eller to i sommer, fordi han ikke var sikker. Tidligere henter jo eks Grayson inn en ny midtstopper hver gang vi tapte; det ble mange etter hvert.

Man kan jo snu på flisa og påstå at det - uten fart og kreativitet, samt "leddsammenbindere" i stallen - er godt gjort å ligge så høyt. At vi spiller kick and run, er ikke langt fra sannheten. McDermott er jo egentlig veldig glad i vinger, noe han hadde enorm suksess med i Reading, men pdd er det hodeløst av Leeds å spille med vinger. Vi har ingen som kan bekle rollene. Jeg tror ikke McDermott ønsker å spille 5-3-2/3-5-2.

McDermott har ikke overbevist så langt, men det er en prosess. I januar er det opp til (de nye) eierne å vise om de virkelig vil satse denne sesongen. To raske i det offensive og en kreativ midtbanespiller, så tror jeg på minst play off. Husk sluttspurten Reading hadde for to år tilbake. 15 seiere på 18 kamper, var det? ;)
Marching on together!

fmtj

Jeg tror han er rett mann, kan ikke trylle heller med det mannskapet han har pr. i dag!! Kontinuitet, stein for stein osv...
Yeboahs vitne

Leedsfan

Jeg sier bare:

2010-11:
Barnsley - Leeds United 5-2
Leeds United - Presten NE 4-6
Leeds United - Cardiff 0-4

2011-12:
Leeds United - Blackpool 0-5
Barnsley - Leeds United 4-1
Leeds United - Birmingham 1-4
Leeds United - Nottingham Forest 3-7

2012-13:
Leeds United - Watford 1-6

Svar nok??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

McD er flink til å prate for seg.
Han sier det vi vil høre
Men han gjør i Leeds akkurat som det han gjorde i Reading når de var i Premier League. Han prater ofte ting vekk. Og det er litt urovekkende når prat er stort sett det han er flinkest til.
For det er utrolig mange som sier han gjør de rette tingene. Da lurer jeg på hva de rette tingene er. For realiteten tlsier at vi er 13 poeng bak lederlaget i divisjonen. Og McD henta ikke inn nok kvalitet i sommer til at vi kjemper helt i tet

DenHviteYeboah

Har alltid hatt tro på BMD, men liker ikke det jeg ser om dagen. Det blir slått lange baller mot Smith mens McCormack løper rundt og venter på en åpning...vi skaper nesten ikke sjanser, faktisk langt mindre enn under George Graham...forsvaret noe bedre enn ifjor, midtbanen dårligere enn ifjor.Starter med Brown og Pugh i mange kamper...Diouf fullstendig ute i kulda.... Vi har tatt 2 poeng i jula fra Barnsley,Blackpool og Forest...det sier dessverre mye.....

Ian Baird

Spørsmål: Er Brian Mc Dermott rett mann ?
Svar: helt klart JA!
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Leedsfan

At Diouf er ute i kulda er fordi han har vært for mye i varmen. Dette er ikke McD sin feil. Diouf er en spiller vi hadde trengt på banen, men da i form.

Mange maser om Byram, jeg også. Skal man benke Peltier som har gjort en god jobb på backen? Hvilke signaler blir da sendt ut?

Vi har et lag fullt av middelmådigheter og rask, allikevel snuser vi på play-off. Det er mange lag med bedre spillere enn oss bak oss på tabellen, og kun et lag med middelmådigheter foran oss; Burnley.

Still dere dette spørsmålet: hvem kunne/ville kommet og gjort en bedre jobb enn McD med laget vi har?

Gi McD januar og sommeren til å sette sammen SITT lag før vi sparker han.

Tenk hvor mye daukjøtt som forsvinner i sommer, disse vil gjøre plass til "Murphy'er og Wootton'er", unge lovende spillere med potensial.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Quote from: Leedsfan on December 30, 2013, 13:13:22
At Diouf er ute i kulda er fordi han har vært for mye i varmen. Dette er ikke McD sin feil. Diouf er en spiller vi hadde trengt på banen, men da i form.

Mange maser om Byram, jeg også. Skal man benke Peltier som har gjort en god jobb på backen? Hvilke signaler blir da sendt ut?

Vi har et lag fullt av middelmådigheter og rask, allikevel snuser vi på play-off. Det er mange lag med bedre spillere enn oss bak oss på tabellen, og kun et lag med middelmådigheter foran oss; Burnley.

Still dere dette spørsmålet: hvem kunne/ville kommet og gjort en bedre jobb enn McD med laget vi har?

Tenk hvor mye daukjøtt som forsvinner i sommer, disse vil gjøre plass til "Murphy'er og Wootton'er", unge lovende spillere med potensial.

Det er her du (og Jon R) vurderer annerledes enn meg. Ã... sette Peltier på benken i en kamp, er ikke å vrake han. Det er å hvile han.

Leedsfan

Quote from: Kato on December 30, 2013, 13:31:18

Det er her du (og Jon R) vurderer annerledes enn meg. Ã... sette Peltier på benken i en kamp, er ikke å vrake han. Det er å hvile han.

Så spiller Byram bra og Peltier forblir på benken selv om han ikke har spilt seg ut, høres jo helt genialt ut, men er det det?

Byram burde og må spille, jeg ville spilt han på høyreving..

Kato

Quote from: Leedsfan on December 30, 2013, 13:52:37

Så spiller Byram bra og Peltier forblir på benken selv om han ikke har spilt seg ut, høres jo helt genialt ut, men er det det?

Stallen må være stor i disse tider. Rullering er nøkkelordet.

B_Ød

Ups & Ups!!

Leedsfan

Quote from: Kato on December 30, 2013, 13:58:15

Hadde vi hatt god nok stall til det så...:)

samadhi

Peltier har ikke spilt seg bort. Men i mine øyne så kjemper han om høyrebackplassen sammen med Byram, og etter min mening er sistnevnte en mye bedre spiller.

Vi kan ikke la Peltier få forsette å spille bare fordi han har gjort sine saker bra.
Byram er en bedre spiller og med sine offansive kvaliteter kan han gi laget vårt sårt trengte kvaliteter.

Byram > Peltier
marching on together,
derudaf forever...

Promotion 2010

Stallen slik McDermott ser den?

Kenny - ok, men trenger en god utfordrer - 6/10

Peltier - ok, men svak offensiv - 6/10
Byram - ok, men mangler pre-season og samme touch og driv som i fjor - 6/10
Pearce - bra, men svake avleveringer - 7/10
Lees - bra, men posisjonssvak og mangler erfaring - 6/10
Zaliukas - god, bra ballkontroll, posisjonering og duellstyrke - 8/10
Wooton - god, mye potensiale, kan utvikle seg videre - 8/10
Pugh - bra, mye innsats og en fighter, men lite finslepenhet - 7/10
Warnock - ok, men svakere enn for noen år siden - 6/10

Green - ok, mangler taktisk tenkning og passer sammen med Austin. Murphy og Mowatt - 5/10
Austin - god, fighteren ethvert godt lag trenger, men noe rusten skudd- og pasningsfot - 8/10
Murphy - bra, kan styre midtbanen og utvikle seg videre - 7/10
Mowatt - bra, kan brukes sentralt og utvikle seg videre - 7/10
Brown - ok, full av erfaring, bryter opp og hindrer motstanderen, gammel - 6/10
Norris - svak, dominerer ikke midtbanen mot 4.divisjonslag - 4/10
Tonge - ok, gode pasninger, men trenger gode folk rundt seg for å dominere - 5/10
Ariyibi - ok nå, men har potensiale, en god sjanse å ta - 6/10

McCormack - stjernen, god til mye fremover, trenger mer erfaring rundt seg og kvalitet - 9/10
Smith - god, up-and-coming, har blitt bedre, men men mangler erfaring - 7/10
Hunt - ok, men kvaliteten svinger veldig, ikke målskårer - 5/10
Varney - ok, men en skuffelse på dette nivået, taktisk svak og få glimt av talent - 5/10

Her utelatt  Cairns, Thompson, Drury, Ashdown, Diouf og White, som neppe kan følge denne klubben opp ett nivå!         

Hva trenger han da?
1 keeper på nivå 8/10 - ..... ?
1 midtbane kant på nivå 8/10 - Gradel ?
1 midtbanespiller med målteft 8/10 - ..... ?
1 spiss med målteft på nivå 8/10  - Wells ?

::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Quote from: Leedsfan on December 30, 2013, 15:24:23
Quote from: Kato on December 30, 2013, 13:58:15

Hadde vi hatt god nok stall til det så...:)

Byram - Peltier er jo perfekt kombo for rullering

Leedsfan

sportcarl1

Quote from: Leedsfan on December 30, 2013, 22:59:03
Hear hear! Colin Wanker

http://touch.dailymotion.com/video/x191rz6_brian-mcdermott-on-neil-warnock-colin_sport
konstigt att med ny bättre ägare och bättre tränare och sägs det investerats i spelare så är vi exakt på samma poäng som förra säsongen efter 23 omgångar, något som inte stämmer här

jaho

Quote from: DenHviteYeboah on December 30, 2013, 12:50:05
Har alltid hatt tro på BMD, men liker ikke det jeg ser om dagen. Det blir slått lange baller mot Smith mens McCormack løper rundt og venter på en åpning...vi skaper nesten ikke sjanser, faktisk langt mindre enn under George Graham...forsvaret noe bedre enn ifjor, midtbanen dårligere enn ifjor.Starter med Brown og Pugh i mange kamper...Diouf fullstendig ute i kulda.... Vi har tatt 2 poeng i jula fra Barnsley,Blackpool og Forest...det sier dessverre mye.....

:D det skulle jeg likt å se en statistikk på... Vet vi har vært effektive, men før de siste tre kampene med bare to mål, var vi faktisk laget med nest flest scoringer.. (etter 3-0 mot Doncaster), bare Derby foran.. Så helt håpløst er det vel ikke.. Men det glemmes jo fort etter tre kamper uten seier.. Har jo også akseptable
5 -3-2 på siste 10.. Første til å skrive under på at vi til tider spiller forferdelig, men vi vet jo at vi har ett meget middelmådig lag.. Men vi må da ikke svartmale absolutt alt...blir litt slitsomt  ;)

Kato

Vi er skremmende status quo fra fjorårssesongen.

1. Nøyaktig like mange poeng.

2. De to siste kampene nøyaktig samme spillestil, dog ulik formasjon.

3. Akkurat like avhengig av en enkeltspiller som i fjor (Becchio - McCormack)

4. Komplett lik formkurve. Kjempeform før jul, klare tegn på slitasje i juleprogrammet.

5. Like lite fullering i førsteelleveren.

Avvik fra i fjor:

1. Bedre skodd defensivt, fremover helt det samme. Målforskjell i år, 34-26.  I fjor etter 23 kamper 36-35.

2. 4 av de samme 11 som startet i fjor, startet samme kamp mot Forest i romjula i år.

Frode

Quote from: Kato on December 31, 2013, 07:54:11

4. Komplett lik formkurve. Kjempeform før jul, klare tegn på slitasje i juleprogrammet.

Avvik fra i fjor:

1. Bedre skodd defensivt, fremover helt det samme. Målforskjell i år, 34-26.  I fjor etter 23 kamper 36-35.

2. 4 av de samme 11 som startet i fjor, startet samme kamp mot Forest i romjula i år.

Jepp, og av en eller annen grunn har de fleste klokketro på BMD, mens Warnock fikk så hatten passet på samme tid i fjor. Tror mange ser seg blinde på hallelujahtrikset han utførte med Reading for noen år siden. Det kommer garantert ikke til å skje igjen, likevel: håper han viser seg å være rett mann ...

samadhi

Avvik fra i fjor:

Også i fjor var vi veldig gode rett før juleprogrammet.
Hadde 5-0-1 på de siste 6 i serien før boxing day.
Vi tapte to kamper i romjula mot N Forest og Hull der vi tidvis ble utspilt.

Var vel etter det at den virkelige nedturen med Warnock kom.

Nøkkelen i år er som årene før. Vi må handle klokt i januar og ikke selge unna våre beste spillere (=McCormack).
marching on together,
derudaf forever...

Jon R

NW: Korttidsperpektiv, ingen visjoner, "blamekultur" og ansvarsfraskrivelse, ledet et lag som i enkeltkamper falt fullstendig sammen.

BMD: Langtidsperspektiv,  tenker helhetlig og bygger klubb, tar konfrontasjoner med spillere internt, leder et lag som aldri går helt opp i limingen og som aldri taper stort.

Spole tilbake til kampen mot Forest for et år siden: Vi var sjanseløse fra 1. minutt, ble rundspilt, ydmyket, utklasset, mot en svakere utgave av N Forest enn dagens.  For to dager siden: Fortsatt begredelig fotball og vi tapte igjen men vi kjempet om poeng i 90 minutter, laget falt aldri sammen på en dag der flere av våre beste ikke hadde dagen og middelmådighetene måtte dra det tyngste lasset.

I sum en åpenbar forskjell som over tid garantert vil gi klare forbedringer i prestasjoner og resultater, forutsatt at Mc Dermott får tid til å bygge sitt eget lag.

BMD er naturligvis bare er et menneske. Han gjør gode valg og mindre gode valg. Han skal ikke være fritatt fra kritikk. Dog viktig å se det store bildet når man vurderer situasjonen i dag versus situasjonen under Bates/NW.
Jon R.

Gufrias

...

...
Det punktet der ligner på et desperat forsøk på å grave fram mest mulig negativt. Hvis vi har hatt samme spillestil i 2 kamper, må vi vel for det meste ha hatt en annen spillestil?
Hekta på Leeds siden 1974

Glenn K

Enda en forskjell på Warnock og McD er at Warnock mente denne spillestilen var riktig å bruke, og ville ikke gjøre endringer på det taktiske. McDermott snakket etter kampen mot Forest om at vi i de siste 2 kampene har spilt for mye på Matt Smith. Altså er han enig med oss og sa også at dette skal gjøres noe med. Husk på at alle i stallen med unntak av Noel Hunt bare har hatt litt i overkant av en halv sesong å lære seg McDermott-måten å spille på. Når disse spillerne + eventuelle forsterkninger i januar får en halv sesong til på seg til å lære seg hvordan man til enhver tid skal fremstå på banen, så tror jeg dette vil bli veldig bra.