Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1427242 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Andersen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1710 på: Mars 29, 2014, 18:20:38 »
Får Cellino overta på mandag, skal jeg juble !  håper han sparker BMD og gir ham pengene treneren skal ha for å ha fått fyken ! Men skulle ikke forundre meg om dette konsortiumet Together Leeds ville protestere på dette også ! >:(

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1711 på: Mars 29, 2014, 18:32:22 »
Får Cellino overta på mandag, skal jeg juble !  håper han sparker BMD og gir ham pengene treneren skal ha for å ha fått fyken ! Men skulle ikke forundre meg om dette konsortiumet Together Leeds ville protestere på dette også ! >:(
Dere kan bare glemme Cellino >:(
FL har ingen troverdighet lengre! Ã… godkjenne GFH, samt Harvey som en del av denne gutteklubben er horribelt! De har bestemt seg for lenge siden at Leeds ikke skal få noen rik eier, slik at klubben kan være lenger i championship >:(
Og hvem har utnevnt dette nye "uavhengige" styret som skal behandle anken? De samme idiotene i FL? hvordan kan dette bli uavhengig da?
FL har bestemt for lenge siden at disse taperne med Farnan i spissen skal få kjøpe klubben. Da blir vel Haigh med også...De må betale tilbake til Cellino, og da er det sikkert nok igjen til å bli en middelhavsfarer i 10 nye år :(
Denne klubben trenger nytenking!Cellino hadde vært suveren, bare synd at noen inkompetente idioter sørger for at han aldri får ta over >:(

pedro

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1712 på: Mars 29, 2014, 18:47:22 »
Godkjenn Cellino på mandag ellers går detta t helvettttes :(
Leedsomaniac

Cherry

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1713 på: Mars 29, 2014, 18:54:02 »
Får Cellino overta på mandag, skal jeg juble !  håper han sparker BMD og gir ham pengene treneren skal ha for å ha fått fyken ! Men skulle ikke forundre meg om dette konsortiumet Together Leeds ville protestere på dette også ! >:(
Dere kan bare glemme Cellino >:(
FL har ingen troverdighet lengre! Ã… godkjenne GFH, samt Harvey som en del av denne gutteklubben er horribelt! De har bestemt seg for lenge siden at Leeds ikke skal få noen rik eier, slik at klubben kan være lenger i championship >:(
Og hvem har utnevnt dette nye "uavhengige" styret som skal behandle anken? De samme idiotene i FL? hvordan kan dette bli uavhengig da?
FL har bestemt for lenge siden at disse taperne med Farnan i spissen skal få kjøpe klubben. Da blir vel Haigh med også...De må betale tilbake til Cellino, og da er det sikkert nok igjen til å bli en middelhavsfarer i 10 nye år :(
Denne klubben trenger nytenking!Cellino hadde vært suveren, bare synd at noen inkompetente idioter sørger for at han aldri får ta over >:(


Laget vårt er helt klart gullklumpen i NPC, trekker fulle bortetribuner gang på gang.... Og er en drøm for småklubbene ( les snitt under 15000) og få på besøk.... Men at dette skal være noe argument -  det KAN ikke være tema for endelig avgjørelse av " appell" fra Cellino- grupperingen.
Like utrolig å høre at avgjørelse skal komme samme dag.... På Mandag !!( Phil Hay)
Er faktisk positiv nå :D
 

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1714 på: Mars 29, 2014, 19:17:08 »
Får Cellino overta på mandag, skal jeg juble !  håper han sparker BMD og gir ham pengene treneren skal ha for å ha fått fyken ! Men skulle ikke forundre meg om dette konsortiumet Together Leeds ville protestere på dette også ! >:(
Dere kan bare glemme Cellino >:(
FL har ingen troverdighet lengre! Ã… godkjenne GFH, samt Harvey som en del av denne gutteklubben er horribelt! De har bestemt seg for lenge siden at Leeds ikke skal få noen rik eier, slik at klubben kan være lenger i championship >:(
Og hvem har utnevnt dette nye "uavhengige" styret som skal behandle anken? De samme idiotene i FL? hvordan kan dette bli uavhengig da?
FL har bestemt for lenge siden at disse taperne med Farnan i spissen skal få kjøpe klubben. Da blir vel Haigh med også...De må betale tilbake til Cellino, og da er det sikkert nok igjen til å bli en middelhavsfarer i 10 nye år :(
Denne klubben trenger nytenking!Cellino hadde vært suveren, bare synd at noen inkompetente idioter sørger for at han aldri får ta over >:(


Laget vårt er helt klart gullklumpen i NPC, trekker fulle bortetribuner gang på gang.... Og er en drøm for småklubbene ( les snitt under 15000) og få på besøk.... Men at dette skal være noe argument -  det KAN ikke være tema for endelig avgjørelse av " appell" fra Cellino- grupperingen.
Like utrolig å høre at avgjørelse skal komme samme dag.... På Mandag !!( Phil Hay)
Er faktisk positiv nå :D
Hvordan kan du være positiv? De har jo bestemt seg for å si nei for lenge siden, også når det gjelder en eventuell anke :(De kommer ikke til å godkjenne Cellino uansett >:(
Skulle ønske at jeg tok feil. Har mistet alt håp for klubben :( :(

nord

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1715 på: Mars 29, 2014, 19:41:32 »
Jeg gider ikke at tage sorgen på forskud! Lad os sige at vi bliver fratrukket 10 poeng og vi klarer alligevel at undgå nedrykning så er det en sejer i sig selv  ;D
 

p0ndus

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1716 på: Mars 29, 2014, 20:15:55 »
Forstår ikke at klubben kan få poeng straff for at FA ikke godkjenner en ny eier. Eller er det andre årsaker som ligger til grunn???

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1717 på: Mars 29, 2014, 21:41:29 »
nnlegg på teamtalk:
Dear Mr Marsh, what I cant understand about this whole fit and proper person test is what my Lord and Monster says about Mike Ashleigh taking over at the Toon. On the Friday, he applied to buy Spurs, his favourite team, and was turned down by the Tottenham board. The next day, he discussed buying Newcastle United and on Monday, made a bid which was accepted and he was installed two or three days later. The fit and proper person test was a mere formality in that case and no real investigation was ever made. In our case, Mr Cellinos bid for the club was accepted by GFH on February 6th yet it took a full SIX WEEKS for the Football League to pass judgment. This seems like personal spite, rather than due care and attention. You might say it was an Italian style vendetta. It would be funny if it wasnt tearing my beloved club apart

testo

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1718 på: Mars 29, 2014, 22:26:04 »
nnlegg på teamtalk:
Dear Mr Marsh, what I cant understand about this whole fit and proper person test is what my Lord and Monster says about Mike Ashleigh taking over at the Toon. On the Friday, he applied to buy Spurs, his favourite team, and was turned down by the Tottenham board. The next day, he discussed buying Newcastle United and on Monday, made a bid which was accepted and he was installed two or three days later. The fit and proper person test was a mere formality in that case and no real investigation was ever made. In our case, Mr Cellinos bid for the club was accepted by GFH on February 6th yet it took a full SIX WEEKS for the Football League to pass judgment. This seems like personal spite, rather than due care and attention. You might say it was an Italian style vendetta. It would be funny if it wasnt tearing my beloved club apart

Det er forferdelig å bare kunne sitte rolig og se hva et fotballforbund får til å gjøre med et fotball lag ikke minst tusener av supportere som holder til verden rundt. Det er tydelig at FL kan gjøre akkurat det som passer dem og at klubbene ikke har noe de skulle sagt, deres ord  deres lov!
At man skal bruke 6-8 uker for å få klarert en ny eier tyder på at noen trenerer, boikotter, lukker ører når det gjelder Leeds United. Nå er det jo slik at alle blir styrt av en eller noen som sitter høyere opp i et system, hvem styrer apekattene i forbundet? UEFA?
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

testo

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1719 på: Mars 29, 2014, 22:45:17 »
Får Cellino overta på mandag, skal jeg juble !  håper han sparker BMD og gir ham pengene treneren skal ha for å ha fått fyken ! Men skulle ikke forundre meg om dette konsortiumet Together Leeds ville protestere på dette også ! >:(
Dere kan bare glemme Cellino >:(
FL har ingen troverdighet lengre! Ã… godkjenne GFH, samt Harvey som en del av denne gutteklubben er horribelt! De har bestemt seg for lenge siden at Leeds ikke skal få noen rik eier, slik at klubben kan være lenger i championship >:(
Og hvem har utnevnt dette nye "uavhengige" styret som skal behandle anken? De samme idiotene i FL? hvordan kan dette bli uavhengig da?
FL har bestemt for lenge siden at disse taperne med Farnan i spissen skal få kjøpe klubben. Da blir vel Haigh med også...De må betale tilbake til Cellino, og da er det sikkert nok igjen til å bli en middelhavsfarer i 10 nye år :(
Denne klubben trenger nytenking!Cellino hadde vært suveren, bare synd at noen inkompetente idioter sørger for at han aldri får ta over >:(


Ikke hvis supporterne uteblir og jeg mener virkelig uteblir, tomme tribuner. Tar ikke lang tid før disse lure karene begjærer klubben konkurs, så kan supporterne gjøre som de gjør i 3-4 spanske klubber bla FC Barcelona og Real Madrid og bli eier av sin egen klubb. Ingen umulighet og det kan vel ikke bli stor verre enn det er pr dd.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1720 på: Mars 29, 2014, 23:23:20 »
Får Cellino overta på mandag, skal jeg juble !  håper han sparker BMD og gir ham pengene treneren skal ha for å ha fått fyken ! Men skulle ikke forundre meg om dette konsortiumet Together Leeds ville protestere på dette også ! >:(
Dere kan bare glemme Cellino >:(
FL har ingen troverdighet lengre! Ã… godkjenne GFH, samt Harvey som en del av denne gutteklubben er horribelt! De har bestemt seg for lenge siden at Leeds ikke skal få noen rik eier, slik at klubben kan være lenger i championship >:(
Og hvem har utnevnt dette nye "uavhengige" styret som skal behandle anken? De samme idiotene i FL? hvordan kan dette bli uavhengig da?
FL har bestemt for lenge siden at disse taperne med Farnan i spissen skal få kjøpe klubben. Da blir vel Haigh med også...De må betale tilbake til Cellino, og da er det sikkert nok igjen til å bli en middelhavsfarer i 10 nye år :(
Denne klubben trenger nytenking!Cellino hadde vært suveren, bare synd at noen inkompetente idioter sørger for at han aldri får ta over >:(


Ikke hvis supporterne uteblir og jeg mener virkelig uteblir, tomme tribuner. Tar ikke lang tid før disse lure karene begjærer klubben konkurs, så kan supporterne gjøre som de gjør i 3-4 spanske klubber bla FC Barcelona og Real Madrid og bli eier av sin egen klubb. Ingen umulighet og det kan vel ikke bli stor verre enn det er pr dd.
om det är så himla lätt som du säger är det väl bara för fansen och LUST att hosta upp pengarna... lycka till
 

testo

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1721 på: Mars 30, 2014, 00:24:17 »
Får Cellino overta på mandag, skal jeg juble !  håper han sparker BMD og gir ham pengene treneren skal ha for å ha fått fyken ! Men skulle ikke forundre meg om dette konsortiumet Together Leeds ville protestere på dette også ! >:(
Dere kan bare glemme Cellino >:(
FL har ingen troverdighet lengre! Ã… godkjenne GFH, samt Harvey som en del av denne gutteklubben er horribelt! De har bestemt seg for lenge siden at Leeds ikke skal få noen rik eier, slik at klubben kan være lenger i championship >:(
Og hvem har utnevnt dette nye "uavhengige" styret som skal behandle anken? De samme idiotene i FL? hvordan kan dette bli uavhengig da?
FL har bestemt for lenge siden at disse taperne med Farnan i spissen skal få kjøpe klubben. Da blir vel Haigh med også...De må betale tilbake til Cellino, og da er det sikkert nok igjen til å bli en middelhavsfarer i 10 nye år :(
Denne klubben trenger nytenking!Cellino hadde vært suveren, bare synd at noen inkompetente idioter sørger for at han aldri får ta over >:(


Ikke hvis supporterne uteblir og jeg mener virkelig uteblir, tomme tribuner. Tar ikke lang tid før disse lure karene begjærer klubben konkurs, så kan supporterne gjøre som de gjør i 3-4 spanske klubber bla FC Barcelona og Real Madrid og bli eier av sin egen klubb. Ingen umulighet og det kan vel ikke bli stor verre enn det er pr dd.
om det är så himla lätt som du säger är det väl bara för fansen och LUST att hosta upp pengarna... lycka till

Hvem sier at det er lett ???
Les innlegget du så skjønner du at det bare er ett alternativ på lik linje med mange andre håpløse alternativer.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1722 på: Mars 30, 2014, 10:20:51 »
Får Cellino overta på mandag, skal jeg juble !  håper han sparker BMD og gir ham pengene treneren skal ha for å ha fått fyken ! Men skulle ikke forundre meg om dette konsortiumet Together Leeds ville protestere på dette også ! >:(
Dere kan bare glemme Cellino >:(
FL har ingen troverdighet lengre! Ã… godkjenne GFH, samt Harvey som en del av denne gutteklubben er horribelt! De har bestemt seg for lenge siden at Leeds ikke skal få noen rik eier, slik at klubben kan være lenger i championship >:(
Og hvem har utnevnt dette nye "uavhengige" styret som skal behandle anken? De samme idiotene i FL? hvordan kan dette bli uavhengig da?
FL har bestemt for lenge siden at disse taperne med Farnan i spissen skal få kjøpe klubben. Da blir vel Haigh med også...De må betale tilbake til Cellino, og da er det sikkert nok igjen til å bli en middelhavsfarer i 10 nye år :(
Denne klubben trenger nytenking!Cellino hadde vært suveren, bare synd at noen inkompetente idioter sørger for at han aldri får ta over >:(


Ikke hvis supporterne uteblir og jeg mener virkelig uteblir, tomme tribuner. Tar ikke lang tid før disse lure karene begjærer klubben konkurs, så kan supporterne gjøre som de gjør i 3-4 spanske klubber bla FC Barcelona og Real Madrid og bli eier av sin egen klubb. Ingen umulighet og det kan vel ikke bli stor verre enn det er pr dd.
om det är så himla lätt som du säger är det väl bara för fansen och LUST att hosta upp pengarna... lycka till

Hvem sier at det er lett ???
Les innlegget du så skjønner du at det bare er ett alternativ på lik linje med mange andre håpløse alternativer.
jo jg ser det som en i princip omöjlighet med tanke vilka summor det handlar om att köpa en klubb och dessutom driva den, men tänk om man kunde få cellino en miljardär, och han i sin tur gav fansen möjlighet om de ville att köpa in sig och stötta som aktieägare tex släppa en post på 10-20% av aktierna, det skulle jag se som möjligt
 

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1723 på: Mars 30, 2014, 10:33:49 »
Morgendagen kommer til å bli veldig avgjørende for Leeds sin fremtid. Håper veldig på en godkjenning av Cellino.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1724 på: Mars 30, 2014, 13:07:21 »
I morgen er det dommedag for Leeds United. Får Cellino nei så kan alt skje, det eneste som er sikkert er at uroen kommer til å fortsette.

Får han ja og samtidig holder det han har lovt så er vi "gjeldsfrie" og eier ER+TA innen kort tid. Han kommer nesten garantert til å sparke McD, hvis han beholder McD så kommer mange spillere til å forlate Leeds.

Jeg er sliten av hele greia, vet ikke om jeg takler ett nei i morgen.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Annesj

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1725 på: Mars 30, 2014, 13:23:59 »
Det blir ja imorgen  8)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1726 på: Mars 30, 2014, 13:33:38 »
Plutselig sitter jeg her og lurer på om det virkelig er så lurt med Cellino!    ?    !    ?   
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1727 på: Mars 30, 2014, 13:34:43 »
Det blir ja imorgen  8)

Hvis det blir JA så blir det spennende å se hva som skjer med Haigh, og ikke minst hva som skjer med GFH sin aksjepost..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DaGa

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1728 på: Mars 30, 2014, 13:40:14 »
Han kommer nesten garantert til å sparke McD, hvis han beholder McD så kommer mange spillere til å forlate Leeds.


hmmm, vil heller kvitte meg med alle spillerne (minus McC, Byram, Murphy og Mowatt, kanskje Pearce), enn McDermott.

Mer troa på McDermott får Leeds opp, enn den udugelige, overbetalte troppen vi har nå.
We all LOVE LEEDS!

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1729 på: Mars 30, 2014, 13:48:38 »
Han kommer nesten garantert til å sparke McD, hvis han beholder McD så kommer mange spillere til å forlate Leeds.


hmmm, vil heller kvitte meg med alle spillerne (minus McC, Byram, Murphy og Mowatt, kanskje Pearce), enn McDermott.

Mer troa på McDermott får Leeds opp, enn den udugelige, overbetalte troppen vi har nå.
får vi ny ägare som satsar friska pengar i denna klubben, så lär nog både spelare manager och fans andas positivt och växa och bli bättre, nu är det en uppgivenhet som speglar klubben ända uppifrån och hela vägen ner
 

HåvardK

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1730 på: Mars 30, 2014, 13:55:39 »
Han kommer nesten garantert til å sparke McD, hvis han beholder McD så kommer mange spillere til å forlate Leeds.


hmmm, vil heller kvitte meg med alle spillerne (minus McC, Byram, Murphy og Mowatt, kanskje Pearce), enn McDermott.

Mer troa på McDermott får Leeds opp, enn den udugelige, overbetalte troppen vi har nå.
Nå er det vel McDermott som har hentet brorparten av de som starter kampene, så han må kanskje ta en liten del av ansvaret  for det du kaller udugelighet.

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1731 på: Mars 30, 2014, 14:00:05 »
att vi har en alldeles för stor klubb med medelmåttot istället för en liten mindre trupp med mer kvalite och uppbackad av våra egna spelare är klubbens, och även våra 3-4  sista managers fel,
 

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1732 på: Mars 30, 2014, 14:00:10 »
Her er mer krutt Lojo:

http://en.wikipedia.org/wiki/Massimo_Cellino

Convictions and arrests

Cellino was arrested in February 2013 with the mayor of Quartu Sant'Elena, Mauro Contini, and the public works commissioner Stefano Lilliu, for attempted embezzlement and fraudulent misrepresentation following an investigation into the construction of the Stadio Is Arenas. Cellino was held in custody for over two weeks, in a case which remains unresolved. Cellino's arrest warrant called him a man of "marked criminal tendencies...capable of using every kind of deception to achieve his ends". Cellino has two prior criminal convictions, for deceiving the Italian Ministry of Agriculture out of £7.5m in 1996 and for false accounting at Cagliari in 2001.


 ::)


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1733 på: Mars 30, 2014, 14:07:57 »
I 2010 var Cellino villig til å punge ut med mer enn £ 100 millioner!

The Italian, who is using his own money to fund the bid, is understood to be ready to pay around £63million to gain control at Upton Park and is also ready to clear West Ham’s debt, estimated to be about £40m.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1243127/Gianfranco-Zolas-chief-new-favourite-stun-David-Gold-David-Sullivan-West-Ham.html#ixzz2xRmH3YIi
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1734 på: Mars 30, 2014, 14:25:39 »



Happy Monday? It’s a Pivotal Day in Leeds United’s History – by Rob Atkinson
Posted on 30/03/2014 | Leave a comment

Forget March 2nd 1968, the day Leeds United won its first ever silverware, beating Arsenal at Wembley to lift the League Cup. Forget May 6th 1972 when, at the same venue, against the same opponents and by the same 1-0 score, United won their sole FA Cup. Forget, even, those three incredible days which saw the Whites hailed as the best in the land as our three Football League Championships were confirmed in 1969, 1974 and 1992.  All of those dates pale in comparison with the epochal significance of the legal fixture being played out in London tomorrow, March 31st 2014.  For tomorrow, it’s likely to be decided which of two well-defined paths Leeds United will be treading into the future.

On the one hand we have a signpost pointing upwards which says: possible fame and success, with a minted owner to put us on a par with those we should be emulating. On the other, there’s the signpost pointing downhill, with the equally unmistakable message: more of the same at best, with a distinct possibility of crisis and dissolution in the near future.  It’s not a choice Leeds United or their amazingly loyal and long-suffering fans are able to make for themselves.  We are all in the hands of the legal eagles as they fight it out over the technicality of whether or not the Football League were correct in saying that Massimo Cellino’s peccadilloes rule him out of fitness and propriety under their own test. Upon this technicality hangs the immediate, or short term – or even the whole future of a famous old club that has never been far from the headlines, for good reasons and bad.

A match-day commentator at Elland Road yesterday summed it up in one well-chosen phrase prior to kick-off against Doncaster Rovers.  Leeds, he said, should be mentioned in the same breath as the likes of Arsenal, Liverpool, Man U and Chelsea.  And so, of course, we should.  None of these clubs has more of a right than Leeds – and its magnificent support – to be fighting it out at the top table for the big prizes.  It’s ironic that such telling words should be spoken ahead of a league fixture – and a defeat – against little Donny Rovers.  That sums up the dire straits Leeds have been consigned to by bad leadership, self-interested owners and relentless ill-fortune.  Whatever may have been done wrong, whatever rules may have been broken in the name of Leeds United – it’s no fault of the fans.  And yet, time and again, it’s been the fans who have suffered – whilst the principals in the ongoing pantomime of LS11 have generally waxed fat and walked away happy when their particular final curtain has fallen.  A prime example of this is, of course, Shaun Harvey, CEO of the Football League and a man with a face in each camp, so to speak.  I wonder how he sleeps at night? Blissfully, I expect.

There are two constants in any football club, which transcend players, directors, administrators, League officials and even solicitors, barristers and judges.  One is the entity of the club itself, which in our case is now just five years shy of her 100th birthday.  Where will she be, what state of health will she be in, when that Centenary rolls around in 2019?

The other constant is, needless to say, the supporters.  Come rain, come hail, come snow, the supporters are always there. They were there to cheer on the Greatest Footballer in the World when John Charles plied his mighty trade at Elland Road.  They were there to support Don Revie’s nonpareil team of the sixties and seventies as they witness some of the finest football ever seen on the planet. They were there when Wilko’s Warrior rose, like a Phoenix from the ashes, to swagger back into the big time as if they owned rthe place and end up, once again, on top of the pile.  And they’re here now, today, watching the dross currently being served up by a team weighed down with larger worries that what happens on the pitch – a team who, with a very few apparent exceptions, are preoccupied with where the next wage packet is coming from, and just how heavy or light will it be?

The supporters will be here in the future as well, whatever happens tomorrow. That is beyond doubt, save only for that nagging worry over the club’s very existence. Only the numbers of that indomitable band will remain open to any variation, depending upon which path we tread.  Any Leeds United fan will tell you what the club deserves – and it’s not more of the same grinding, morale-sapping poverty that we’ve been putting up with now for twelve long and dreary years. Leeds United and their supporters - especially their supporters – deserve some time in the sun.

It’s not United – club or fans – on trial tomorrow.  If anything is on trial, it’s the duty of care owed by the Football League to all of its member clubs – even Leeds. The questions before the appeal panel must include that consideration in the scope of its examination of this whole issue.  The Football League have sat by and they’ve shown every willingness to let their biggest club, their most tangible asset, wither and possibly die for want of sufficient funding to operate on a big club level and compete with their true peers.  And this is the kernel of the matter.

Because, with rapists, con men and porn barons among the current and recent number of owners and directors, the League has elected to make a stand over an obscure tax question surrounding a yacht.  One little boat, which might be American, and in respect of which some duty allegedly had to be paid in Italy, but was not.  The League have chosen to accept that Cellino, a man of staggering wealth, would court trouble over a matter of what is, to him, small change.  They have leant over backwards to interpret the law and their own regulations such that United are to be denied a saviour and their fans are to continue suffering.  Where is the duty of care amid all of that?

Tomorrow will, in all probability, be the start of a new era at Leeds United. Whether it is an era of further degradation, more doubt, more humiliation, remains to be seen.  There has to be a possibility that things might – for once in a very long while – go in Leeds United’s favour.  And then what? Would we know quite what to do with ourselves in the absence of this millstone of penury and reduced status?  Poverty is not just a matter of not being able to meet the bills, or afford a tank of tropical fish to brighten the place up.  Poverty is much more than that.  It seeps into the very fabric of a place and it poisons the soul.  If we were suddenly to become “Dirty Leeds, Filthy Rich” – how would we cope?

I can tell you this much, especially you lot who occupy the anti-Cellino bandwagon.  I’m heartily sick to death of a penniless existence.  So if the “Filthy Rich” option is there, ripe for the sampling – let me at it.  I’d simply love to try it out.  We lived the dream in the nineties – but there was always that worm of doubt; where’s it all coming from?  With Cellino –  well, it looks as though we’d at last have a man of immense material wealth who is keen to invest it in reviving a fallen giant.  Fingers crossed that he finally gets that chance.


http://roblufc.org/2014/03/30/happy-monday-its-a-pivotal-day-in-leeds-uniteds-history-by-rob-atkinson/?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DaGa

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1735 på: Mars 30, 2014, 14:39:49 »
Han kommer nesten garantert til å sparke McD, hvis han beholder McD så kommer mange spillere til å forlate Leeds.


hmmm, vil heller kvitte meg med alle spillerne (minus McC, Byram, Murphy og Mowatt, kanskje Pearce), enn McDermott.

Mer troa på McDermott får Leeds opp, enn den udugelige, overbetalte troppen vi har nå.
Nå er det vel McDermott som har hentet brorparten av de som starter kampene, så han må kanskje ta en liten del av ansvaret  for det du kaller udugelighet.

Ja, vi må jo for all del ikke glemme at McDermott sine betingelser på overgangsmarkedet har vært de beste en manager har hatt i Leeds på lang tid  ;)

McDermott har truffet på noen, bommet på noen, som alle managere gjør. Noen har jo ikke innfridd, f.eks. så vi jo optimismen her på forumet da vi signerte Kebe.

Det som har skjedd fra Januar til nå, gir jeg like mye skylda på Cellino, eierbåket, som McDermott.

Heller få kontroll på eiersiden først, gi McDermott tillit ut sesongen og se hvordan det går, og heller vurdere hans posisjon etter sesongslutt. Vi rykker ikke opp, og vi rykker ikke ned!
We all LOVE LEEDS!

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1736 på: Mars 30, 2014, 15:22:23 »
Han kommer nesten garantert til å sparke McD, hvis han beholder McD så kommer mange spillere til å forlate Leeds.


hmmm, vil heller kvitte meg med alle spillerne (minus McC, Byram, Murphy og Mowatt, kanskje Pearce), enn McDermott.

Mer troa på McDermott får Leeds opp, enn den udugelige, overbetalte troppen vi har nå.
Nå er det vel McDermott som har hentet brorparten av de som starter kampene, så han må kanskje ta en liten del av ansvaret  for det du kaller udugelighet.

Nærmere bestemt 4 av de 11 som startet i går.
Jon R.

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1737 på: Mars 30, 2014, 15:23:45 »
Plutselig sitter jeg her og lurer på om det virkelig er så lurt med Cellino!    ?    !    ?    

Og det har ligget mellom linjene noen dagsr. Ikke  lett å være deg,  promo!  :D
Jon R.

ibster

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1738 på: Mars 30, 2014, 15:36:43 »
kanskje litt OT men here goes..

edit, riktig link! - https://www.youtube.com/watch?v=nFV_3yG6xvU

Denne gir et innblikk  i FL og bakmennene sin fremgangsmåte rundt oppkjøp av engelske klubber.

Gammel doku som sikkert flere har sett, men til glede for nye lesere :)

Diof

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1739 på: Mars 30, 2014, 15:47:28 »
Ikke for å lage dårlig stemning, men vi som Leeds supportere burde egentlig vite bedre enn noen andre at FL sjelden eller aldri går tilbake på en avgjørelse... Har egentlig allerede begynt a planlegge Leeds tur til neste sessong for og se league one... :'(