Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1427016 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2640 på: August 02, 2014, 15:11:03 »
At vi står svakere rustet på spillersiden kan man finne ut ved søke på "squadnumbers" i søkefeltet her på forumet. Da ser man fort hvilke elendige tropper Leeds har hatt de siste årene.


Nå har vi slaktet Bates i en årrekke. Denne skepsisen han skapte vil Massimo slite med i lang tid. Jeg synes vi skal frede ham et års tid til vi virkelig skal kjempe om opprykk.


Begrunnelsen er at han har vist mer mot og handlekraft enn noen klubbeieren de siste 10-12 årene.
han har mitt fulla stöd och har haft det från dag1,alltså Rom byggdes inte på en dag, ekonomin känns som den  är i balans och det är det viktigaste att inte ha skattemasen jagandes och att spelarna får sina löner, ekonomin var tvungen att ta ett stålbad, den nödvändiga spelarutrensningen har han lyckats bättre än jag trodde, och vi har fått in intressanta nyförvärv och fler är på väg,och mccormack fick vi dubbelt mot vad han är, hock är väl det enda man kan ha synpunkter på men jag är beredd att ge honom en chans, men som jag ser det med så många pessimistiska supportrar  som t o m tror vi kommer åka ur så har han allt att vinna.

Men Rom ble lagt i ruiner rimelig kjapt.
Hva om Cellino er Atilla Huneren, ikke Romulus?
- Leif Olav

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2641 på: August 02, 2014, 15:19:50 »
At vi står svakere rustet på spillersiden kan man finne ut ved søke på "squadnumbers" i søkefeltet her på forumet. Da ser man fort hvilke elendige tropper Leeds har hatt de siste årene.


Nå har vi slaktet Bates i en årrekke. Denne skepsisen han skapte vil Massimo slite med i lang tid. Jeg synes vi skal frede ham et års tid til vi virkelig skal kjempe om opprykk.


Begrunnelsen er at han har vist mer mot og handlekraft enn noen klubbeieren de siste 10-12 årene.
han har mitt fulla stöd och har haft det från dag1,alltså Rom byggdes inte på en dag, ekonomin känns som den  är i balans och det är det viktigaste att inte ha skattemasen jagandes och att spelarna får sina löner, ekonomin var tvungen att ta ett stålbad, den nödvändiga spelarutrensningen har han lyckats bättre än jag trodde, och vi har fått in intressanta nyförvärv och fler är på väg,och mccormack fick vi dubbelt mot vad han är, hock är väl det enda man kan ha synpunkter på men jag är beredd att ge honom en chans, men som jag ser det med så många pessimistiska supportrar  som t o m tror vi kommer åka ur så har han allt att vinna.

Men Rom ble lagt i ruiner rimelig kjapt.
Hva om Cellino er Atilla Huneren, ikke Romulus?
vi hade varit i ruiner nu om GFH hade fått fortsatta
 

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2642 på: August 02, 2014, 15:20:46 »
At vi står svakere rustet på spillersiden kan man finne ut ved søke på "squadnumbers" i søkefeltet her på forumet. Da ser man fort hvilke elendige tropper Leeds har hatt de siste årene.


Nå har vi slaktet Bates i en årrekke. Denne skepsisen han skapte vil Massimo slite med i lang tid. Jeg synes vi skal frede ham et års tid til vi virkelig skal kjempe om opprykk.


Begrunnelsen er at han har vist mer mot og handlekraft enn noen klubbeieren de siste 10-12 årene.
han har mitt fulla stöd och har haft det från dag1,alltså Rom byggdes inte på en dag, ekonomin känns som den  är i balans och det är det viktigaste att inte ha skattemasen jagandes och att spelarna får sina löner, ekonomin var tvungen att ta ett stålbad, den nödvändiga spelarutrensningen har han lyckats bättre än jag trodde, och vi har fått in intressanta nyförvärv och fler är på väg,och mccormack fick vi dubbelt mot vad han är, hock är väl det enda man kan ha synpunkter på men jag är beredd att ge honom en chans, men som jag ser det med så många pessimistiska supportrar  som t o m tror vi kommer åka ur så har han allt att vinna.

Men Rom ble lagt i ruiner rimelig kjapt.
Hva om Cellino er Atilla Huneren, ikke Romulus?
vi hade varit i ruiner nu om GFH hade fått fortsatta

Men det hadde de ikke.
- Leif Olav

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2643 på: August 02, 2014, 18:32:17 »
At vi står svakere rustet på spillersiden kan man finne ut ved søke på "squadnumbers" i søkefeltet her på forumet. Da ser man fort hvilke elendige tropper Leeds har hatt de siste årene.


Nå har vi slaktet Bates i en årrekke. Denne skepsisen han skapte vil Massimo slite med i lang tid. Jeg synes vi skal frede ham et års tid til vi virkelig skal kjempe om opprykk.


Begrunnelsen er at han har vist mer mot og handlekraft enn noen klubbeieren de siste 10-12 årene.

Vi hadde bedre tropp kun for tre somre siden!  :o

Cellino har vist handlekraft, sannsynligvis på godt og vondt! Hvor det bærer hen gjenstår å se. Grunn til "slakte" han kan jeg ikke se at noen kan ha så langt, til tross for at han sagt og lovet ting han aldri har hatt muligheten til å gjennomføre, som tilbakekjøp av ER " på torsdag".

Jeg støtter Cellino men ikke nødvendigvis alt han gjør. Et kritisk blikk på hans gjøren og laden mener jeg er å ta mannen på alvor. CVen hans tilsier også at nøktern optimisme er meste realistisk da det opplagt er svært mye som ikke har gått etter mål og planer som Cellino har satt seg .  Ikke minst er jeg urolig for hva samrøren av roller som ligger i modellen hans kan føre til på kort og lang sikt.  :-\

Konklusjon: Cellino har plenty å bevise, utover at han er en eksentrisk pratemaker og  flink businessmann. Så langt og på tynt grunnlag gir jeg han terningkast 4!  ;)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2644 på: August 02, 2014, 18:46:38 »
At vi står svakere rustet på spillersiden kan man finne ut ved søke på "squadnumbers" i søkefeltet her på forumet. Da ser man fort hvilke elendige tropper Leeds har hatt de siste årene.


Nå har vi slaktet Bates i en årrekke. Denne skepsisen han skapte vil Massimo slite med i lang tid. Jeg synes vi skal frede ham et års tid til vi virkelig skal kjempe om opprykk.


Begrunnelsen er at han har vist mer mot og handlekraft enn noen klubbeieren de siste 10-12 årene.

Vi hadde bedre tropp kun for tre somre siden!  :o

Cellino har vist handlekraft, sannsynligvis på godt og vondt! Hvor det bærer hen gjenstår å se. Grunn til "slakte" han kan jeg ikke se at noen kan ha så langt, til tross for at han sagt og lovet ting han aldri har hatt muligheten til å gjennomføre, som tilbakekjøp av ER " på torsdag".

Jeg støtter Cellino men ikke nødvendigvis alt han gjør. Et kritisk blikk på hans gjøren og laden mener jeg er å ta mannen på alvor. CVen hans tilsier også at nøktern optimisme er meste realistisk da det opplagt er svært mye som ikke har gått etter mål og planer som Cellino har satt seg .  Ikke minst er jeg urolig for hva samrøren av roller som ligger i modellen hans kan føre til på kort og lang sikt.  :-\

Konklusjon: Cellino har plenty å bevise, utover at han er en eksentrisk pratemaker og  flink businessmann. Så langt og på tynt grunnlag gir jeg han terningkast 4!  ;)

Her er det jo en rekke kontinentale klubber som fungerer med disse rollene. JEG KAN IKKE SE ET PROBLEM MED DETTE.  ;)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2645 på: August 02, 2014, 18:48:50 »
At vi står svakere rustet på spillersiden kan man finne ut ved søke på "squadnumbers" i søkefeltet her på forumet. Da ser man fort hvilke elendige tropper Leeds har hatt de siste årene.


Nå har vi slaktet Bates i en årrekke. Denne skepsisen han skapte vil Massimo slite med i lang tid. Jeg synes vi skal frede ham et års tid til vi virkelig skal kjempe om opprykk.


Begrunnelsen er at han har vist mer mot og handlekraft enn noen klubbeieren de siste 10-12 årene.

Vi hadde bedre tropp kun for tre somre siden!  :o

Cellino har vist handlekraft, sannsynligvis på godt og vondt! Hvor det bærer hen gjenstår å se. Grunn til "slakte" han kan jeg ikke se at noen kan ha så langt, til tross for at han sagt og lovet ting han aldri har hatt muligheten til å gjennomføre, som tilbakekjøp av ER " på torsdag".

Jeg støtter Cellino men ikke nødvendigvis alt han gjør. Et kritisk blikk på hans gjøren og laden mener jeg er å ta mannen på alvor. CVen hans tilsier også at nøktern optimisme er meste realistisk da det opplagt er svært mye som ikke har gått etter mål og planer som Cellino har satt seg .  Ikke minst er jeg urolig for hva samrøren av roller som ligger i modellen hans kan føre til på kort og lang sikt. :-\

Konklusjon: Cellino har plenty å bevise, utover at han er en eksentrisk pratemaker og  flink businessmann. Så langt og på tynt grunnlag gir jeg han terningkast 4!  ;)

Her er det jo en rekke kontinentale klubber som fungerer med disse rollene. JEG KAN IKKE SE ET PROBLEM MED DETTE.  ;)


Hvis man vil kan man godt lukke øynene og late som at "noenogtredve" trenere på 22 år ikke har hatt noe med Cellino og hans modell å gjøre!  ;)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2646 på: August 02, 2014, 19:01:23 »
At vi står svakere rustet på spillersiden kan man finne ut ved søke på "squadnumbers" i søkefeltet her på forumet. Da ser man fort hvilke elendige tropper Leeds har hatt de siste årene.


Nå har vi slaktet Bates i en årrekke. Denne skepsisen han skapte vil Massimo slite med i lang tid. Jeg synes vi skal frede ham et års tid til vi virkelig skal kjempe om opprykk.


Begrunnelsen er at han har vist mer mot og handlekraft enn noen klubbeieren de siste 10-12 årene.

Vi hadde bedre tropp kun for tre somre siden!  :o

Cellino har vist handlekraft, sannsynligvis på godt og vondt! Hvor det bærer hen gjenstår å se. Grunn til "slakte" han kan jeg ikke se at noen kan ha så langt, til tross for at han sagt og lovet ting han aldri har hatt muligheten til å gjennomføre, som tilbakekjøp av ER " på torsdag".

Jeg støtter Cellino men ikke nødvendigvis alt han gjør. Et kritisk blikk på hans gjøren og laden mener jeg er å ta mannen på alvor. CVen hans tilsier også at nøktern optimisme er meste realistisk da det opplagt er svært mye som ikke har gått etter mål og planer som Cellino har satt seg .  Ikke minst er jeg urolig for hva samrøren av roller som ligger i modellen hans kan føre til på kort og lang sikt. :-\

Konklusjon: Cellino har plenty å bevise, utover at han er en eksentrisk pratemaker og  flink businessmann. Så langt og på tynt grunnlag gir jeg han terningkast 4!  ;)

Her er det jo en rekke kontinentale klubber som fungerer med disse rollene. JEG KAN IKKE SE ET PROBLEM MED DETTE.  ;)


Hvis man vil kan man godt lukke øynene og late som at "noenogtredve" trenere på 22 år ikke har hatt noe med Cellino og hans modell å gjøre!  ;)

Dette skjønte jeg ikke helt.

Vi har jo villet sparke trener etter trener vi gjennom de siste 10-12 årene. Cellino gjør det.

Altså en handlingens mann.

Poenget er at klubben, eierne og spillerne må ha en ambisjon uavhengig av en enkeltstående manager. Se på City; de har hatt en mengde managere de siste årene, men alltid vært topp 4.

Poenget er at hvis vi har en filosofi, som eksempelvis Cagliari hadde (og Ajax og City), med å satse på en spillestil (ballpossession) som gjennomsyrer klubben - så er det uavhengig av en trener. I Cagliari ble ikke hele støtteapparatet sparket. Klubben behold trenerne og rekrutterte innenfra nye Headcoacher! 
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2647 på: August 02, 2014, 21:21:18 »
At vi står svakere rustet på spillersiden kan man finne ut ved søke på "squadnumbers" i søkefeltet her på forumet. Da ser man fort hvilke elendige tropper Leeds har hatt de siste årene.


Nå har vi slaktet Bates i en årrekke. Denne skepsisen han skapte vil Massimo slite med i lang tid. Jeg synes vi skal frede ham et års tid til vi virkelig skal kjempe om opprykk.


Begrunnelsen er at han har vist mer mot og handlekraft enn noen klubbeieren de siste 10-12 årene.

Vi hadde bedre tropp kun for tre somre siden!  :o

Cellino har vist handlekraft, sannsynligvis på godt og vondt! Hvor det bærer hen gjenstår å se. Grunn til "slakte" han kan jeg ikke se at noen kan ha så langt, til tross for at han sagt og lovet ting han aldri har hatt muligheten til å gjennomføre, som tilbakekjøp av ER " på torsdag".

Jeg støtter Cellino men ikke nødvendigvis alt han gjør. Et kritisk blikk på hans gjøren og laden mener jeg er å ta mannen på alvor. CVen hans tilsier også at nøktern optimisme er meste realistisk da det opplagt er svært mye som ikke har gått etter mål og planer som Cellino har satt seg .  Ikke minst er jeg urolig for hva samrøren av roller som ligger i modellen hans kan føre til på kort og lang sikt. :-\

Konklusjon: Cellino har plenty å bevise, utover at han er en eksentrisk pratemaker og  flink businessmann. Så langt og på tynt grunnlag gir jeg han terningkast 4!  ;)

Her er det jo en rekke kontinentale klubber som fungerer med disse rollene. JEG KAN IKKE SE ET PROBLEM MED DETTE.  ;)


Hvis man vil kan man godt lukke øynene og late som at "noenogtredve" trenere på 22 år ikke har hatt noe med Cellino og hans modell å gjøre!  ;)

Dette skjønte jeg ikke helt.

Vi har jo villet sparke trener etter trener vi gjennom de siste 10-12 årene. Cellino gjør det.

Altså en handlingens mann.

Poenget er at klubben, eierne og spillerne må ha en ambisjon uavhengig av en enkeltstående manager. Se på City; de har hatt en mengde managere de siste årene, men alltid vært topp 4.

Poenget er at hvis vi har en filosofi, som eksempelvis Cagliari hadde (og Ajax og City), med å satse på en spillestil (ballpossession) som gjennomsyrer klubben - så er det uavhengig av en trener. I Cagliari ble ikke hele støtteapparatet sparket. Klubben behold trenerne og rekrutterte innenfra nye Headcoacher! 

Dette skjønte du ikke helt.....

"Vi" er ikke en mann eller en leder men et mangehodet troll kalt supportere som har et hav av ulike oppfatninger og.meninger , heldigvis helt uten beslutningsmyndighet.

 Vi ( klubben) er ikke Man C som til enhver tid kan shope spillete fra aller øverstw hylle og derned ikke trenger å ofre akademiet en tanke.

Der vi er har jeg ikke det minste tro på at man kan skifte hovedtrener ( eller "manager" som Tom Lees kalte Hockaday) hver sesong og samtidig  bygge en toppklubb. 

Registrerer ellers ryktene om at sparkingen allerede er i gang, denne gangen på akademinivå. Carbone rakk knapt nok å bli varm i trøya før han etter sigende forsvant ut. Cellino er opplagt en handlingens mann ja.... ::)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2648 på: August 02, 2014, 21:28:01 »
Jeg håper og tror at Cellino gir blaffen i ditt mangehodede troll. ☺

Håper han skaper en god PL-KLUBB etter sitt eget hode. Da innfrir han min drøm. Og jeg tror ikke at jeg vet bedre enn ham.  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2649 på: August 02, 2014, 21:34:31 »
Jeg håper og tror at Cellino gir blaffen i ditt mangehodede troll. ☺

Håper han skaper en god PL-KLUBB etter sitt eget hode. Da innfrir han min drøm. Og jeg tror ikke at jeg vet bedre enn ham.  :)
och vi lär aldrig få en ägare som alla här på luscos är nöjda med, den ägaren finns inte, cellino är det bästa vi kunde få och så mycket bättre än de vi haft innan, är ju inte direkt kö av spekulanter för att köpa denna klubb, men förhoppningsvis i framtiden, det man såg idag gav iaf mig framtidshopp
 

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2650 på: August 02, 2014, 21:49:57 »
Jeg håper og tror at Cellino gir blaffen i ditt mangehodede troll. ☺

Håper han skaper en god PL-KLUBB etter sitt eget hode. Da innfrir han min drøm. Og jeg tror ikke at jeg vet bedre enn ham.  :)

Oh my god for en billig hersketeknikk!  ::)

Jeg tror heller ikke at jeg vet bedre enn han, men det er innlysende at han gjennom 22 år har i Cagliari tatt tatt mange gode og mange dårlige beslutninger. Det vil han fortsette med i klubben vår. Hva vi kan håpe på er at sluttproduktet går i pluss!  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2651 på: August 02, 2014, 22:06:47 »
Jeg håper og tror at Cellino gir blaffen i ditt mangehodede troll. ☺

Håper han skaper en god PL-KLUBB etter sitt eget hode. Da innfrir han min drøm. Og jeg tror ikke at jeg vet bedre enn ham.  :)

Oh my god for en billig hersketeknikk!  ::)

Jeg tror heller ikke at jeg vet bedre enn han, men det er innlysende at han gjennom 22 år har i Cagliari tatt tatt mange gode og mange dårlige beslutninger. Det vil han fortsette med i klubben vår. Hva vi kan håpe på er at sluttproduktet går i pluss!  :)

Hjelpe meg.  ;)
Nevn et par ledere som IKKE har hatt dårlige beslutninger. ☺
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2652 på: August 02, 2014, 23:11:13 »
Jeg håper og tror at Cellino gir blaffen i ditt mangehodede troll. ☺

Håper han skaper en god PL-KLUBB etter sitt eget hode. Da innfrir han min drøm. Og jeg tror ikke at jeg vet bedre enn ham.  :)

Oh my god for en billig hersketeknikk!  ::)

Jeg tror heller ikke at jeg vet bedre enn han, men det er innlysende at han gjennom 22 år har i Cagliari tatt tatt mange gode og mange dårlige beslutninger. Det vil han fortsette med i klubben vår. Hva vi kan håpe på er at sluttproduktet går i pluss!  :)

Hjelpe meg.  ;)
Nevn et par ledere som IKKE har hatt dårlige beslutninger. ☺

Nemlig. Trodde et øyeblikk du trodde han var ufeilbarlig.  ;D
Jon R.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsgutt

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2654 på: August 05, 2014, 16:17:24 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/leeds-united/11013554/Leeds-United-owner-Massimo-Cellino-tells-fans-We-will-do-this-my-way.html

The 58-year-old was still unhappy about the game as he furiously paced the corridors of the empty stadium. Unhappy with the players, who were “a long way from where they need to be”. Unhappy with the new manager, Dave Hockaday, who is “OK, but needs some babysitting”. Unhappy, even, with the ball boys.
“After 10 minutes of the match I said ‘where are the ball boys?’ The ball boys were forgetting to bring the ball back.”
If Cellino is like this after a friendly match, you wonder what he will be like during the season, which begins with a trip to Millwall on Saturday afternoon

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2655 på: August 05, 2014, 16:29:49 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/leeds-united/11013554/Leeds-United-owner-Massimo-Cellino-tells-fans-We-will-do-this-my-way.html

The 58-year-old was still unhappy about the game as he furiously paced the corridors of the empty stadium. Unhappy with the players, who were “a long way from where they need to be”. Unhappy with the new manager, Dave Hockaday, who is “OK, but needs some babysitting”. Unhappy, even, with the ball boys.
“After 10 minutes of the match I said ‘where are the ball boys?’ The ball boys were forgetting to bring the ball back.”
If Cellino is like this after a friendly match, you wonder what he will be like during the season, which begins with a trip to Millwall on Saturday afternoon

Fantastisk intervju, han får frem kontrollfriken, den hypre, men som også 'gir 100%' - men kan ombestemme seg neste dag.
Det er nok SLITSOMT å jobbe under slike - men det kan også få frem det ypperste hos noen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2656 på: August 05, 2014, 16:42:25 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/leeds-united/11013554/Leeds-United-owner-Massimo-Cellino-tells-fans-We-will-do-this-my-way.html

The 58-year-old was still unhappy about the game as he furiously paced the corridors of the empty stadium. Unhappy with the players, who were “a long way from where they need to be”. Unhappy with the new manager, Dave Hockaday, who is “OK, but needs some babysitting”. Unhappy, even, with the ball boys.
“After 10 minutes of the match I said ‘where are the ball boys?’ The ball boys were forgetting to bring the ball back.”
If Cellino is like this after a friendly match, you wonder what he will be like during the season, which begins with a trip to Millwall on Saturday afternoon

For en deilig mann! Smertelig ærlig, man kan ikke være slik uten å være ærlig... Da vender alle deg ryggen!!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2657 på: August 05, 2014, 18:13:30 »
Han har vel sparket alle ballguttene, så det er ikke rart at noen hentet ballen...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Xern

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2658 på: August 05, 2014, 18:17:05 »
Han har vel sparket alle ballguttene, så det er ikke rart at noen hentet ballen...

auren
:D :D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2659 på: August 05, 2014, 20:14:26 »
Et skråblikk på Massimo Cellino:

http://www.vice.com/en_uk/read/leeds-united-fc-massimo-cellino-chairman-ben-machell-921

 :)

En nøktern og velskrevet beskrivelse av Leeds og Cellino vil jeg si. Høyst lesverdig.  :)
- Leif Olav

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2660 på: August 06, 2014, 00:13:05 »
Grundig intervju fra Daily Mail.
...kommer frem en del interessante detaljer her også, ja...  ::)

Our findings include:
Cellino has saved the club £10.5m by renegotiating his deal to buy Leeds from former owners Gulf Financial House, after finding ‘untrue numbers’ in the accounts.
New manager Dave Hockaday has replaced Brian McDermott on approximately one tenth of his predecessor’s salary.
But Cellino does not trust him to identify new talent and has cast doubt on his position before the season even starts.
New signings are forbidden from staying at the Malmaison in the city centre because the hotel’s colour scheme is purple, a colour Cellino believes is bad luck.


Leeds United don't even own their chairs: owner Massimo Cellino on the mess to have engulfed Elland Road
Cellino took over the club from GFH Capital

The Italian sacked Brian McDermott and brought in Dave Hockaday
Leeds start the Championship season against Millwall on Saturday


Leeds United in the 21st century is synonymous with upheaval and uncertainty, but even by this once proud club’s recent standards, Massimo Cellino has ratcheted things up to another level.

The convicted fraudster, as ruthless as he is charismatic, has swept into Elland Road and not so much taken an axe to the mess he inherited but a machine gun — obliterating waste and leaving plenty of collateral damage.

Cellino sees himself as the saviour of a club losing £1million a month. ‘Loose cannon,’ is how others familiar with the Italian’s ways describe him.


A Sportsmail investigation into his uncompromising reign, including a lengthy interview with the 58-year-old owner, reveals a fearsome cost-cutter who makes many of his decisions based on impulse and superstition as much as through forensic analysis.

Our findings include:
Cellino has saved the club £10.5m by renegotiating his deal to buy Leeds from former owners Gulf Financial House, after finding ‘untrue numbers’ in the accounts.
New manager Dave Hockaday has replaced Brian McDermott on approximately one tenth of his predecessor’s salary.
But Cellino does not trust him to identify new talent and has cast doubt on his position before the season even starts.
New signings are forbidden from staying at the Malmaison in the city centre because the hotel’s colour scheme is purple, a colour Cellino believes is bad luck.

Superstition and serious business acumen are mangled together when it comes to Cellino.

In a 90-minute telephone conversation, the Italian only highlights and heightens the contradictions that make up his character.

He is disarmingly candid and yet deviously secretive; he can produce quiet charm then explode in anger; he can reel off numbers like a maths boffin and also swear like a trooper. Some questions and challenges bounce off him no matter how insistent; others result in an unstoppable 10-minute answer.

And he has expert timing with comic one-liners.

While there is much speculation about the finances and running of Leeds, it is Cellino’s comments about Hockaday, plucked from obscurity having been sacked as manager of non-league Forest Green Rovers, which prove most interesting. The squad are believed to be supportive of an amiable man who is implementing a passing style that has seen steady improvement in pre-season form.


But Cellino, known in Italy as a mangiallenatori — a manager eater — after dismissing 36 in 22 years in charge of Cagliari, will not hesitate to act if things are not to his liking.

Cellino said: ‘I had more or less 50 coaches in my existence, they are all the same. I used to have a boat, I used to pay the captain of the boat. You know what my strategy was? If he doesn’t do what I like to do with my boat, then I can drive my boat on my own.

‘I put myself always in a position to be free and to run a company the way I like, because I use my face, my name, my credibility. If they don’t do what I like to do — I do on my own!’

It is clear player recruitment is out of Hockaday’s hands.

Consultant Graham Bean, the former FA compliance officer, and sporting director Nicola Salerno assist Cellino in spotting potential signings.

It’s a complicated recruitment structure, and some connected with the club have reservations. Chesterfield centre back Liam Cooper, for example, was chased after Salerno watched him play just once, in a pre-season draw against Leeds. Then negotiations broke down over money.

Hockaday, paid between £80-90,000 compared to the £750,000 salary his predecessor McDermott had earned, wanted a 31-year-old defender available on a free, but Cellino refused.

‘He has asked me about five or six players,’ said the Italian before unintentionally damning his new manager: ‘Don’t forget where he came from; league five.

‘Talking with managers of Premier League clubs, Championship clubs, is a new thing. He’s like a baby, who is in a toy shop.’


Deals on the brink of completion are prone to collapse as Cellino applies a tough stance with agents and players. Roma’s Federico Viviani looked set to join, but is understood to have then made too many demands of the club’s straight-talking owner.

Five players have, however, joined from Italy and there is some excitement about their potential.

Cellino prefers to agree to smaller fees initially before paying in full if moves are a success. Forward Souleymane Doukara cost £500,000 for this year, but will cost an additional £1.5m to buy next summer. Player contracts are heavily incentivised.

But there would appear to be one substantial barrier to any player signing for Cellino: a birthday on the 17th of the month. Cellino has thought the number unlucky since suffering a car accident in his twenties that came on Friday 17th and involved a vehicle with 17 in the registration plate.

Saving money is Cellino’s prime focus. ‘I didn’t sleep for six months,’ Cellino said. ‘This club cost £125,000 per day — 365 bloody days a year! Every day I find a new surprise. We don’t own even one bloody chair!’

His biggest financial saving to date, however, has been in renegotiating with former majority owners Gulf Finance House over how much the Italian would ultimately pay for his 75 per cent share.

Under the terms of the contract, Cellino agreed to buy the club for £11m and also service debts of £24m, much owed to GFH or associates of the Middle Eastern bank. But after studying the accounts, Sportsmail can reveal, Cellino threatened to take legal action against GFH before convincing them to restructure the deal.

In our conversation, he declined to go into exact figures, but did say: ‘The issue was very strange. The numbers, they were not true. GFH were not able to understand what they were talking about. They were not even able to run a fruit shop.

‘When I bought the club it was technically bankrupt. I met GFH and told them, “We need to stop fighting. If not, we go to war with the lawyers.” They agreed.


‘I don’t like to see the blood. It’s better if you get what you want without fighting. In six months I spent £1.5m on lawyers. Now GFH have 25 per cent of a company worth 10 times what it was before.’

In a dark and mysterious sideshow, the former Leeds managing director David Haigh is spending his third month in a Dubai police cell without interview by investigators, having been arrested on suspicion of embezzlement during his time at GFH. He denies all charges and friends are concerned there is a link between his statements about possessing damaging evidence against GFH and his incarceration.

Cellino promised to purchase Elland Road as soon as he took over but was swamped by unforeseen payments elsewhere and the wrangle with GFH. The £11m sale of Ross McCormack could be used and he has pledged to pay £16m before November.

Cellino’s sale of the club’s best player has enraged fans, but he has a different view of events.

He explained: ‘Ross McCormack is a beautiful player. I didn’t come to Leeds to sell Ross McCormack. But for him I was nothing, a new owner, he’s got a lot of money from Fulham, the chance to live in London. What can I say? I love you McCormack, stay with me?

‘He doesn’t give a f***. He didn’t show up to training. He didn’t fly with the club to pre-season. I was so p***** off that when Fulham called me I asked them for £10m to make them not buy the player. They said yes! Bloody hell.


'David Hockaday, the first day he heard McCormack wanted to go he said, “I don’t want him in pre- season, sell him”. I told Hockaday, “Did I ask your f****** advice? No. So shut the f*** up”.’

Gary Cooper, chairman of the Leeds United Supporters Trust with some 10,000 members, says surveys showed Cellino is popular among fans for his uncompromising attitude and approach to sorting business. He is also a frequent visitor to nearby pubs and will happily chat to locals.

But Cooper is concerned that recent attempts to engage in serious dialogue on important issues have been met with silence. He said: ‘If Cellino doesn’t fulfil that November deadline then more and more of the fans will question his credibility.’

Cellino also predicts a battle to get out of the remarkable contract on the club’s Thorp Arch training facility, locking Leeds into total payments of a further £9m. Because of the cost-cutting, only around six staff attend Thorp Arch daily, including Hockaday.

It has been described as a ‘ghost town’ by regulars. The chef has been dismissed, and food is driven up from the restaurant at Elland Road. Some players prefer to bring their own supplies to training.

Despite the chaos and uncertainty, morale among the squad is understood to be positive. The match at Millwall on Saturday is a daunting task, particularly for those new boys from Italy.

Cellino will expect victory. He is a man who likes numbers and none more so than the three points on offer in the season’s opener.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2717222/Leeds-United-don-t-chairs-owner-Massimo-Cellino-mess-engulfed-Elland-Road.html#ixzz39YemRI3D
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
« Siste redigering: August 06, 2014, 00:15:13 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2661 på: August 06, 2014, 01:45:42 »
Mannen er splitter pine gal!  ;D

Jon R.

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2662 på: August 06, 2014, 02:38:48 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/leeds-united/11013554/Leeds-United-owner-Massimo-Cellino-tells-fans-We-will-do-this-my-way.html

The 58-year-old was still unhappy about the game as he furiously paced the corridors of the empty stadium. Unhappy with the players, who were “a long way from where they need to be”. Unhappy with the new manager, Dave Hockaday, who is “OK, but needs some babysitting”. Unhappy, even, with the ball boys.
“After 10 minutes of the match I said ‘where are the ball boys?’ The ball boys were forgetting to bring the ball back.”
If Cellino is like this after a friendly match, you wonder what he will be like during the season, which begins with a trip to Millwall on Saturday afternoon

For en deilig mann! Smertelig ærlig, man kan ikke være slik uten å være ærlig... Da vender alle deg ryggen!!

Ja det kan du si det Kenneth. Hadde du syntes han hadde det vært like deilig om det var deg han omtalte, slik han omtaler sine ansatte i det offentlige?  ;)
Jon R.

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2663 på: August 06, 2014, 02:55:04 »
The former Cagliari owner smokes constantly, twitches, runs his fingers through his hair nervously and talks furiously, barely giving you the opportunity to interrupt his stream of invective.

Minner meg mer og mer om Seinfeld Karakteren , Cosmo Kramer  :D
Fantasisk mann jeg har stor tro på :)
Pontus ❤

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2664 på: August 06, 2014, 06:40:14 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/leeds-united/11013554/Leeds-United-owner-Massimo-Cellino-tells-fans-We-will-do-this-my-way.html

The 58-year-old was still unhappy about the game as he furiously paced the corridors of the empty stadium. Unhappy with the players, who were “a long way from where they need to be”. Unhappy with the new manager, Dave Hockaday, who is “OK, but needs some babysitting”. Unhappy, even, with the ball boys.
“After 10 minutes of the match I said ‘where are the ball boys?’ The ball boys were forgetting to bring the ball back.”
If Cellino is like this after a friendly match, you wonder what he will be like during the season, which begins with a trip to Millwall on Saturday afternoon

For en deilig mann! Smertelig ærlig, man kan ikke være slik uten å være ærlig... Da vender alle deg ryggen!!

Ja det kan du si det Kenneth. Hadde du syntes han hadde det vært like deilig om det var deg han omtalte, slik han omtaler sine ansatte i det offentlige?  ;)

Hvis han hadde vært ærlig så blir alt litt annerledes, men jeg kan skjønne at mange ikke liker det!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2665 på: August 06, 2014, 22:50:33 »
Enig med Jon.  Mannen er fargerik og rik - det skal han ha.  Jeg håper som nevnt tidligere at vi får se mest av Cellinos gode sider.  Det er mye spennede materiale på vei inn og det blir interessant å se hvordan sesongen kommer i gang.  Men jeg oppfatter ikke Cellino som en "herlig type".

Det er stor forskjell på å være "helt ærlig" og å snakke "rett fra levra".  Journalister og suppoertere er interessert i å høre om planer, strategier, målsettinger, etc. - ikke hva som surrer oppi hue på han - akkurat nå.

Jeg har sett mange som er litt på samme måte - både privat og i jobbsammenheng.  Han som generalfornærmer vertinnen eller en gjest i et selskap, slår ut med armene og sier " jeg bare sier hva jeg mener".  Han som kjører over kollegaer på jobben bare for å få gjennom det han brenner for akkurat nå eller for ikke å tape ansikt - uten å tenke på hva som er best for selskapet og miljøet. Jeg har sett sånne ødelegge vennskap og firmaer.

Når man skal drive en multi-millioner-pund bedrift så er det ikke nødvendigvis gode egenskaper å skyte fra hofta, være impulsiv, vise hvem som er sjefen, blåse ut i pressen, henge ut kolleger.  Det som er viktig er å utvikle en grunndig, kunnskapstung og langsiktig plan - knytte til seg flinke folk i alle roller - OG FØLGE PLANEN! Dette mener jeg gjelder enten bransjen er fotball eller datautstyr.

 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2666 på: August 06, 2014, 23:10:57 »
Enig med Jon.  Mannen er fargerik og rik - det skal han ha.  Jeg håper som nevnt tidligere at vi får se mest av Cellinos gode sider.  Det er mye spennede materiale på vei inn og det blir interessant å se hvordan sesongen kommer i gang.  Men jeg oppfatter ikke Cellino som en "herlig type".

Det er stor forskjell på å være "helt ærlig" og å snakke "rett fra levra".  Journalister og suppoertere er interessert i å høre om planer, strategier, målsettinger, etc. - ikke hva som surrer oppi hue på han - akkurat nå.

Jeg har sett mange som er litt på samme måte - både privat og i jobbsammenheng.  Han som generalfornærmer vertinnen eller en gjest i et selskap, slår ut med armene og sier " jeg bare sier hva jeg mener".  Han som kjører over kollegaer på jobben bare for å få gjennom det han brenner for akkurat nå eller for ikke å tape ansikt - uten å tenke på hva som er best for selskapet og miljøet. Jeg har sett sånne ødelegge vennskap og firmaer.

Når man skal drive en multi-millioner-pund bedrift så er det ikke nødvendigvis gode egenskaper å skyte fra hofta, være impulsiv, vise hvem som er sjefen, blåse ut i pressen, henge ut kolleger.  Det som er viktig er å utvikle en grunndig, kunnskapstung og langsiktig plan - knytte til seg flinke folk i alle roller - OG FØLGE PLANEN! Dette mener jeg gjelder enten bransjen er fotball eller datautstyr.



#like :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Budda

Sv: Sv: Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2667 på: August 06, 2014, 23:45:33 »
Enig med Jon.  Mannen er fargerik og rik - det skal han ha.  Jeg håper som nevnt tidligere at vi får se mest av Cellinos gode sider.  Det er mye spennede materiale på vei inn og det blir interessant å se hvordan sesongen kommer i gang.  Men jeg oppfatter ikke Cellino som en "herlig type".

Det er stor forskjell på å være "helt ærlig" og å snakke "rett fra levra".  Journalister og suppoertere er interessert i å høre om planer, strategier, målsettinger, etc. - ikke hva som surrer oppi hue på han - akkurat nå.

Jeg har sett mange som er litt på samme måte - både privat og i jobbsammenheng.  Han som generalfornærmer vertinnen eller en gjest i et selskap, slår ut med armene og sier " jeg bare sier hva jeg mener".  Han som kjører over kollegaer på jobben bare for å få gjennom det han brenner for akkurat nå eller for ikke å tape ansikt - uten å tenke på hva som er best for selskapet og miljøet. Jeg har sett sånne ødelegge vennskap og firmaer.

Når man skal drive en multi-millioner-pund bedrift så er det ikke nødvendigvis gode egenskaper å skyte fra hofta, være impulsiv, vise hvem som er sjefen, blåse ut i pressen, henge ut kolleger.  Det som er viktig er å utvikle en grunndig, kunnskapstung og langsiktig plan - knytte til seg flinke folk i alle roller - OG FØLGE PLANEN! Dette mener jeg gjelder enten bransjen er fotball eller datautstyr.
Er veldig enig i det du skriver! Et godt innlegg
Endre

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2668 på: August 07, 2014, 01:07:42 »
Enig med Jon.  Mannen er fargerik og rik - det skal han ha.  Jeg håper som nevnt tidligere at vi får se mest av Cellinos gode sider.  Det er mye spennede materiale på vei inn og det blir interessant å se hvordan sesongen kommer i gang.  Men jeg oppfatter ikke Cellino som en "herlig type".

Det er stor forskjell på å være "helt ærlig" og å snakke "rett fra levra".  Journalister og suppoertere er interessert i å høre om planer, strategier, målsettinger, etc. - ikke hva som surrer oppi hue på han - akkurat nå.

Jeg har sett mange som er litt på samme måte - både privat og i jobbsammenheng.  Han som generalfornærmer vertinnen eller en gjest i et selskap, slår ut med armene og sier " jeg bare sier hva jeg mener".  Han som kjører over kollegaer på jobben bare for å få gjennom det han brenner for akkurat nå eller for ikke å tape ansikt - uten å tenke på hva som er best for selskapet og miljøet. Jeg har sett sånne ødelegge vennskap og firmaer.

Når man skal drive en multi-millioner-pund bedrift så er det ikke nødvendigvis gode egenskaper å skyte fra hofta, være impulsiv, vise hvem som er sjefen, blåse ut i pressen, henge ut kolleger.  Det som er viktig er å utvikle en grunndig, kunnskapstung og langsiktig plan - knytte til seg flinke folk i alle roller - OG FØLGE PLANEN! Dette mener jeg gjelder enten bransjen er fotball eller datautstyr.



Godt formulert, Erik.

Jeg liker på mange måter Cellino og personligheten hans. Skaper masse entusiasme med sitt brennende engasjement og stamina. Hva jeg ikke liker er den nedlatende og respektløse måten han omtaler folk på. Greit at han har et  stort ego men han teenger for f...... ikke å pleie det unstanselig, på bekostning av sine nærmeste medarbeidere, og atpå til i offentlige rom! Mye går rette veien nå, men Cellino kan komme til å bli sin egen verste fiende hvis han fortsetter på denne måten!
Jon R.

Dennis

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2669 på: August 07, 2014, 09:30:22 »
Enig med Jon.  Mannen er fargerik og rik - det skal han ha.  Jeg håper som nevnt tidligere at vi får se mest av Cellinos gode sider.  Det er mye spennede materiale på vei inn og det blir interessant å se hvordan sesongen kommer i gang.  Men jeg oppfatter ikke Cellino som en "herlig type".

Det er stor forskjell på å være "helt ærlig" og å snakke "rett fra levra".  Journalister og suppoertere er interessert i å høre om planer, strategier, målsettinger, etc. - ikke hva som surrer oppi hue på han - akkurat nå.

Jeg har sett mange som er litt på samme måte - både privat og i jobbsammenheng.  Han som generalfornærmer vertinnen eller en gjest i et selskap, slår ut med armene og sier " jeg bare sier hva jeg mener".  Han som kjører over kollegaer på jobben bare for å få gjennom det han brenner for akkurat nå eller for ikke å tape ansikt - uten å tenke på hva som er best for selskapet og miljøet. Jeg har sett sånne ødelegge vennskap og firmaer.

Når man skal drive en multi-millioner-pund bedrift så er det ikke nødvendigvis gode egenskaper å skyte fra hofta, være impulsiv, vise hvem som er sjefen, blåse ut i pressen, henge ut kolleger.  Det som er viktig er å utvikle en grunndig, kunnskapstung og langsiktig plan - knytte til seg flinke folk i alle roller - OG FØLGE PLANEN! Dette mener jeg gjelder enten bransjen er fotball eller datautstyr.



Helt enig! God formulert.

Det er blitt så 'in' å snakke fra levra og enkelte blir ekstremt slitsomme. Det høres ut som om det er en dyd å proklamere sin mening om alt fra små ting til andre mennesker - helst da i negativ retning. Lagt merke til at de som "bare sier det de mener" - utover å fortelle sin mening HEEEEELE tida -  som regel aldri har noe positivt å si?

Den type holdninger er ikke ærlighet, kun passiv-aggresjon.

Uansett, jeg liker folk som er kompromissløse (til en viss grense), men jeg tror Massimo Cellino hadde hatt ekstremt godt av et kurs i takt. I det minste tre pust før han svarer på alt og alle.

Kan det være at han "frykter" Leeds-fansen? Han så kanskje spørsmålene ved ansettelsen av Hockaday og prøver nå å ta "vår" side mot han? Jeg kan ikke se hvordan det skal gagne lag- og klubbygging og hele tiden fortelle at Hockaday må leie lanke og holde kjeft. Ser jo nesten ut som han usikre "tøffingen" som henger med en person og snakker drit om han bak ryggen (les: i media).

Jeg er redd vi er HELT avhengige av en god start, om ikke denne sesongen skal bli skummel.
Marching on together!