Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1427488 ganger)

0 medlemmer og 10 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

« Siste redigering: November 01, 2014, 09:51:59 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2912 på: November 01, 2014, 12:45:01 »
Leeds United owner Massimo Cellino in talks with Red Bull over possible buy-out

Leeds United in talks with F1 giant Red Bull over possible takeover
Club owner Massimo Cellino has been negotiating with them this week
Red Bull expressed an interest in a takeover 18 months ago
But they failed to reach an agreement over a reported £40m asking price
Cellino has sacked two managers already this season
By JOHN EDWARDS 

PUBLISHED: 11:01 GMT, 1 November 2014 | UPDATED: 11:07 GMT, 1 November 2014
     
View comments
Leeds United are in the midst of more turmoil after it emerged they are in talks with Red Bull over a possible buy-out.
The F1 giants expressed an interest in taking control of the Championship club 18 months ago but failed to reach an agreement over a reported asking price of £40million.


Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2816775/Leeds-United-owner-Massimo-Cellino-talks-Red-Bull-possible-buy-out.html#ixzz3Hog3dhTv


Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2913 på: November 01, 2014, 13:25:04 »
Leeds United owner Massimo Cellino in talks with Red Bull over possible buy-out

Leeds United in talks with F1 giant Red Bull over possible takeover
Club owner Massimo Cellino has been negotiating with them this week
Red Bull expressed an interest in a takeover 18 months ago
But they failed to reach an agreement over a reported £40m asking price
Cellino has sacked two managers already this season
By JOHN EDWARDS 

PUBLISHED: 11:01 GMT, 1 November 2014 | UPDATED: 11:07 GMT, 1 November 2014
     
View comments
Leeds United are in the midst of more turmoil after it emerged they are in talks with Red Bull over a possible buy-out.
The F1 giants expressed an interest in taking control of the Championship club 18 months ago but failed to reach an agreement over a reported asking price of £40million.


Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2816775/Leeds-United-owner-Massimo-Cellino-talks-Red-Bull-possible-buy-out.html#ixzz3Hog3dhTv


Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook


Phil Hay

@PhilHayYEP: Asked Cellino to respond to the stories about takeover talks with Red Bull. "Bullshit. It's a complete lie." #lufc

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2914 på: November 01, 2014, 17:54:40 »
Liker Cellino. Han kom inn, og fikk klubben på rett kjøl på kort tid. Gjeld kom under kontroll. han var en positiv bajass i forhold til de tidligere eiere. Men har han gjort sitt i klubben etter så kort tid. Ja mye tyder på at nå er den rette tiden for ham å tre av, og å selge seg ut til Red Bull. Problemet til Cellino er at han kan lite om Engelsk fotball. Kjører sin egen stil på godt og vondt. Og der ligger det store problemer. Klubben trenger stabilitet, en manager som kan hente inn spillere som kan Championship. Dette vil ikke Cellino tillate. Han henter inn sine egne spillere og dermed blir det mye italienskt som ikke passer inn i Championship.
Så kanskje er tiden moden for Red Bull, ved at de lar en manager som da antagelig vil være Redfearn få muligheten til å sette sitt preg på Leeds United med sin egne spillere. For jeg er redd for at med Cellino som jeg liker som den fargeklatten han er. Ja da vil ikke klubben komme videre sportslig

Hallgeir *

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2915 på: November 01, 2014, 18:02:39 »
Liker Cellino. Han kom inn, og fikk klubben på rett kjøl på kort tid. Gjeld kom under kontroll. han var en positiv bajass i forhold til de tidligere eiere. Men har han gjort sitt i klubben etter så kort tid. Ja mye tyder på at nå er den rette tiden for ham å tre av, og å selge seg ut til Red Bull. Problemet til Cellino er at han kan lite om Engelsk fotball. Kjører sin egen stil på godt og vondt. Og der ligger det store problemer. Klubben trenger stabilitet, en manager som kan hente inn spillere som kan Championship. Dette vil ikke Cellino tillate. Han henter inn sine egne spillere og dermed blir det mye italienskt som ikke passer inn i Championship.
Så kanskje er tiden moden for Red Bull, ved at de lar en manager som da antagelig vil være Redfearn få muligheten til å sette sitt preg på Leeds United med sin egne spillere. For jeg er redd for at med Cellino som jeg liker som den fargeklatten han er. Ja da vil ikke klubben komme videre sportslig

Nei, nei, nei....

Cellino sier at vi rykker opp til PL neste sesong.
Super Leeds since 1968

Josch

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2916 på: November 01, 2014, 22:00:40 »
Liker Cellino. Han kom inn, og fikk klubben på rett kjøl på kort tid. Gjeld kom under kontroll. han var en positiv bajass i forhold til de tidligere eiere. Men har han gjort sitt i klubben etter så kort tid. Ja mye tyder på at nå er den rette tiden for ham å tre av, og å selge seg ut til Red Bull. Problemet til Cellino er at han kan lite om Engelsk fotball. Kjører sin egen stil på godt og vondt. Og der ligger det store problemer. Klubben trenger stabilitet, en manager som kan hente inn spillere som kan Championship. Dette vil ikke Cellino tillate. Han henter inn sine egne spillere og dermed blir det mye italienskt som ikke passer inn i Championship.
Så kanskje er tiden moden for Red Bull, ved at de lar en manager som da antagelig vil være Redfearn få muligheten til å sette sitt preg på Leeds United med sin egne spillere. For jeg er redd for at med Cellino som jeg liker som den fargeklatten han er. Ja da vil ikke klubben komme videre sportslig

Nei, nei, nei....

Cellino sier at vi rykker opp til PL neste sesong.
Jeg er enig i at Cellino er en fargeklatt og at han kan for lite om ch.chip. Men han kan en del om å drive klubber. Det er positivt at han er på alle kampene og følger med. Jeg mener Leeds trenger noen gode erfarne britiske spillere på midtbanen nå fra Premier League, som mentorer for de yngste. På lån ut sesongen. Og det må skje snart. 8)

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2917 på: November 01, 2014, 22:54:01 »
Liker Cellino. Han kom inn, og fikk klubben på rett kjøl på kort tid. Gjeld kom under kontroll. han var en positiv bajass i forhold til de tidligere eiere. Men har han gjort sitt i klubben etter så kort tid. Ja mye tyder på at nå er den rette tiden for ham å tre av, og å selge seg ut til Red Bull. Problemet til Cellino er at han kan lite om Engelsk fotball. Kjører sin egen stil på godt og vondt. Og der ligger det store problemer. Klubben trenger stabilitet, en manager som kan hente inn spillere som kan Championship. Dette vil ikke Cellino tillate. Han henter inn sine egne spillere og dermed blir det mye italienskt som ikke passer inn i Championship.
Så kanskje er tiden moden for Red Bull, ved at de lar en manager som da antagelig vil være Redfearn få muligheten til å sette sitt preg på Leeds United med sin egne spillere. For jeg er redd for at med Cellino som jeg liker som den fargeklatten han er. Ja da vil ikke klubben komme videre sportslig
Red bull har väl överhuvudtaget aldrig sagt att de är intresserade av att köpa Leeds,  man får ta det med en nypa salt det engelska tabloider och speciellt daily mail skriver
 

Masinga

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2918 på: November 01, 2014, 23:58:08 »
Vi får håpe det med Red Bull ikke er sant. Jeg vil verken ha Red Bull eller Cellino i klubben.
Masinga, medl.nr. 1250

J-R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2919 på: November 02, 2014, 07:59:51 »
Vi får håpe det med Red Bull ikke er sant. Jeg vil verken ha Red Bull eller Cellino i klubben.
Nei det var for jævlig at Cellino  skulle komme å ta over nå som gfh endelig hadde fått ryddet opp og fått klubben på rett kjøl igjen!
Håper at Salem og David snart kommer tilbake, sånn at ting begynner å gå på skinner igjen.....

h.b

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2920 på: November 02, 2014, 08:43:09 »
Vi får håpe det med Red Bull ikke er sant. Jeg vil verken ha Red Bull eller Cellino i klubben.

Selv om tiden kanskje er moden for at Cellino selger seg ut. Ja hvem er det du vil ha som eier da Masinga, og hva vil du videre med klubben ?

Nørgaard

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2921 på: November 02, 2014, 12:22:54 »
Hvad er det egentlig folk vil? Fornemmer en vis ironi herinde

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2922 på: November 02, 2014, 13:51:38 »
Simon Austin - blog

Sunday, 2 November 2014

Lowdown on Red Bull link with Leeds United

Not for the first time, there's been confusion surrounding recent events at Elland Road.
As fans and players were preparing for Neil Redfearn's bow as permanent manager at Cardiff on Saturday, a story was published on the Daily Mail website that took everyone, including me, by surprise.

It claimed that owner Massimo Cellino was in talks with Red Bull about selling the club.

Wow.

It was bylined John Edwards, (long-standing Mail reporter) initially, before being changed to David Kent (website journalist) in the afternoon. I'm not quite sure why.

I made some initial inquiries with an insider at the club and was told the story of a takeover was 'horseshit'. Phil Hay, the excellent Yorkshire Evening Post correspondent, spoke to Cellino and was told a slight variation - that it was 'bullshit'.

Yet further inquiries revealed that Cellino HAD been involved in preliminary talks with a representative of the global drinks giant.

Apparently the Italian is NOT interested in selling a club he has already put so much money and effort into (frankly I'd have been amazed if he was). But I was told he IS interested in bringing additional finance to Elland Road.

This could, apparently, even involve Red Bull taking a stake in the club - potentially by buying GFH's 25% stake (although this would obviously be their choice) as well as some of Cellino's shareholding. It was emphasised that talks were at a very early stage and that all of these possible outcomes were hypotheticals.

The Italian does have the money to continue to bankroll the club, but has always been clear he doesn't like 'throwing money from the window'. He has lofty ambitions for Leeds - some of which are being thwarted at the moment - so any additional finance would come in very useful.

We know that he wants to buy back Elland Road, but has found it difficult to get a mortgage to help do this. And we know that he wants to build a new training centre.

I finally got a call from Cellino late last night, and he was very angry about the Mail story. This was mainly because he said he has absolutely no intention of selling the club and felt the story had undermined him in the eyes of the fans.

Yet he admitted he HAS been talking to someone purporting to be a representative of Red Bull (this purporting bit was a little confusing). This could potentially lead to the global giant investing in a new training centre for the club.

Cellino has never made any secret of his dislike for the current Thorp Arch training ground - too expensive, too far from his office at Elland Road and, in any case, an unlucky venue.

There have also been talks about possible investment in the stadium, although Cellino was at pains to point out that he would never allow the famous ground to be renamed.

He was also furious that the story of the Red Bull talks had been leaked to a newspaper. 'Who is the mole?' 'Who is trying to hurt me?' he shouted rhetorically.

Apparently Red Bull are also averse to news of their affairs and negotiations being leaked and were unhappy when this was done during preliminary takeover talks with the club last year.

Posted by Simon Austin at 04:36
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2923 på: November 02, 2014, 15:54:54 »
Hvad er det egentlig folk vil? Fornemmer en vis ironi herinde

Langsiktige, kvalifiserte eiere er hva vi vil ha - som kan fotball og vet hva som skal til for å stabilisere og langsomt bygge en klubb. 

For de som tror det finnes shortcuts her i verden og i fotball spesielt så blir det smertefullt.  De klubbene som får inn styrtrike eiere og stabiliserer seg raskt i toppen (les City etc) tror jeg har et meget godt fundament på plass allerede.  Leeds eier ikke fundament i dag.  Vår største resurs er en fanbasen, men der stopper det også.  Jeg tror det var nettop fanbasen Cellino falt for umiddelbart for noe sånt hadde han ikke i Italia. Administrasjonen er basically sagt opp og tilliten til at Cellino finner de rette personene til å bygge klubb er meget liten.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2924 på: November 02, 2014, 21:05:14 »
Nå blir det på masse nettsteder hevdet at møter har vært på plass. Og da kan det ikke være for å kjøpe de siste prosentene fra GFH.For da hadde de ikke vært i Leeds, men i Dubai.

Josch

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2925 på: November 02, 2014, 22:29:20 »
Kanskje Cellino innerst inne har oppdaget at dette Leeds-eventyret ender opp i en hengemyr, og derfor vil selge seg ut. "Hans" spillere har ikke fungert godt nok i England. Red Bull?? Kanskje det er ok men ikke som en en del av navnet til Leeds United!! Leeds Red Bulls ? Nei takk!! Red Bull Stadium?? Nei takk.
Jeg vil bli litt overasket om han selger og fordufter. Han har jo lagt en del prestisje, tid og penger i dette. ???

Kan dette ha noe med kjøp av stadion/ nytt stadion å gjøre?? En mektig sponsor/investor??

Masinga

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2926 på: November 03, 2014, 11:45:24 »
Jeg skulle ønske at de som ønsker Red Bull velkommen satte seg litt bedre inn i sakene før man lar seg begeistre. Det er ingen hemmelighet at i Salzburg er den gamle tilhengerskaren satt til side. Der har man gått til det drastiske å danne en ny klubb (ikke ulikt det som skjedde i Wimbledon).

Hvis Red Bull, mot formodning, skulle kjøpe seg inn i Leeds, kan vi belage oss på følgende:
Røde og hvite drakter
Red Bull Stadium
RB Leeds blir navnet eller kanskje Red Bull Leeds?

Red Bull har ambisjoner og det er jo fint. De ønsker deltakelse i Champions League. Det som er faren her, er med hvilket lag. Red Bull eier flere lag. Salzburg og Leipzig. Det laget som først oppnår suksess, får de beste spillerne fra de andre lagene. Leeds kan bli et farmerlag eller Salzburg og Leipzig blir farmerlag for Leeds.

Skjer dette, forsvinner mye av sjarmen med Leeds United. Det har det kanskje gjort allerede med Cellino, som totalt mangler respekt for sine ansatte og fansen.
Masinga, medl.nr. 1250

Nørgaard

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2927 på: November 03, 2014, 12:02:19 »
Hvis de har haft et møde, er jeg sikker på det har noget med Elland Road at gøre.

Joe Jordan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2928 på: November 03, 2014, 12:57:10 »
Ser at Red Bull ryktene brer om seg i dag. Jeg tror ikke Cellino selger klubben nå men vi kan jo fort ende opp med Red Bull Stadium.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

auren

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2929 på: November 03, 2014, 13:08:45 »
Ser at Red Bull ryktene brer om seg i dag. Jeg tror ikke Cellino selger klubben nå men vi kan jo fort ende opp med Red Bull Stadium.

Redd Bull Road er mye tøffere  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Nørgaard

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2930 på: November 03, 2014, 13:11:19 »
Ser at Red Bull ryktene brer om seg i dag. Jeg tror ikke Cellino selger klubben nå men vi kan jo fort ende opp med Red Bull Stadium.

Redd Bull Road er mye tøffere  ;)

auren

Mange klubber har da fået nyt stadion med nyt navn. Red Bull Stadium er ikke det pæneste nej, men så ejerne vi det da

samadhi

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2931 på: November 03, 2014, 14:04:38 »
Håper virkelig ikke dette stemmer. Er redd Red Bull kun er ute etter å markedsføre seg selv og ikke har kompentanse til å drive en fotballklubb.

Vi har allerede 15 mye spillere og er på vår 3.manager for året. Det siste jeg føler vi trenger nå er enda en ny eier som snur opp ned på klubben igjen.
La Cellino og Redfearn få litt tid sammen så kanskje roen og suksess kan komme tilbake til Elland Road igjen om ikke lenge.
marching on together,
derudaf forever...

baste

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2932 på: November 03, 2014, 14:52:46 »
Massimo sier selv at han har brukt £35 millioner til nå. Og at han ikke har til hensikt å selge. Forteller og at han bruker å si det som er sant, ser ingen grunn til å tvile på han. Vet at det blir brukt mye mer penger, på å få Leeds tilbake i det gode selskap.


MOT

Kontakinte

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2933 på: November 03, 2014, 15:14:45 »
Red Bull Road, Red Bull Stadium eller Red Bull Arena! klinger godt i mine ører, hvis dette genererer penger til kjøp oppgradering av anlegget? så ja takk!! Elland Road ser i dag ut som et klattværk/arkitektonisk takras!

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2934 på: November 03, 2014, 15:44:39 »
nej tack till red bull united och red bull arena hur mycket pengar vi än får in, då kan man ju lika väl gå över till chelsea och manch city
 

Kontakinte

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2935 på: November 03, 2014, 18:25:37 »
nej tack till red bull united och red bull arena hur mycket pengar vi än får in, då kan man ju lika väl gå över till chelsea och manch city
Nei, det kan man ikke gjøre!! Men å oppgradere eller forandre navn på stadion betyr ingen verdens ting, det er en nødvendighet.

Trålern1975

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2936 på: November 03, 2014, 19:06:29 »
Siv Jensen er jo på utkikk etter investeringsobjekter ute i verden ;D
Hadde vel rykka opp med ett aldri så lite sugerør i oljefondet  ::)

B_Ød

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2937 på: November 04, 2014, 15:28:36 »
Ups & Ups!!

Kimfjellheim

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2938 på: November 04, 2014, 15:42:57 »
hey hey....

http://www.bbc.com/sport/0/football/18250446

Ikke meningen å være gledesdreper men artikkelen er fra mai 2012.

B_Ød

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2939 på: November 04, 2014, 16:21:15 »
hey hey....

http://www.bbc.com/sport/0/football/18250446

Ikke meningen å være gledesdreper men artikkelen er fra mai 2012.


klar over det, pleier å legge den inn en gang i året omtrent  ;)
Ups & Ups!!