Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1427363 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5190 på: Juli 19, 2016, 20:21:20 »
Hvordan er det mulig å vite at roofe er MYE bedre enn Cook? Er ikke han unproven på dette nivået?

Cook er god, høyt tempo og godt driv, fine pasninger.  Jeg mener han var savnet de kampene har var ute av laget siste sesong . Men han har noen begrensninger: hodespill , fysikk,  skudd (ikke målfarlig, bør ikke en "god spiller"  score mer?), uferdig taktisk. Sannsynligvis ville han blitt ENDA bedre kommende sesong. Det blir litt urettferdig å sammenlikne med  Lg1 , men av det lille jeg har sett av Roofe  så er han bedre på alle disse punktene. Han er et mer ferdig produkt. Men han spiller på en annen plass. Her har vi fått en bedre spiller inn enn det som går ut , for mindre penger.

Hadde ikke  Cook vært eget produkt så ville ikke kritikken vært hørbar i særlig grad.  Mye av dette er følelser.

"Skurken" Cellino selger "arvesølvet" Cook.: en perfekt story for noen.

Vi kommer sikkert til å "overleve" uten Cook i Leeds United.

Men hva er det de ansvarlige for u-landslagene i England ser i Cook som du ikke har fått med deg? Det er vel en grunn til at Cook spiller der og ikke Roofe?

Muligens er laget bedre besatt der Roofe eventuelt ville ha spilt, men det blir bare spekulasjoner i så fall. Jeg har god tro på at Roofe kan få en karriere a la Beckford. Det ville ha vært strålende for klubben.

Uansett tror jeg vel litt mer på u-landslagsledelsen enn på Josch.

Roofe er 23?

Akkurat, og hvilke landslag spilte Roofe på da han var 19?
Hva  har det for betydning? Hva betyr Roofe's landslagskarriere fra yngre dager når vi skal vurdre de to opp mot hverandre idag.? Går det ikke an å bli god uten u-landskamper?

Jamie Vardy har null u-landskamper, men er likevel en toppspiller nå. Det finnes flere eks.  Det betyr ikke at Cook blir bedre enn Vardy selv om Cook er "stjerne"  på U-landslaget.

Fra min side var dette en sammenligning fra samme aldersnivå.

Du sier selv i et tidligere innlegg at etter de få glimtene du har sett av Roofe, så er han bedre enn Cook på visse deler av spillet.

Blir ikke dette et vel tynt grunnlag for en slik vurdering? Cook har vi fulgt i alle fall to år, så Roofe burde vel få i alle fall denne sesongen før vi nærmer oss sannheten.

Inntil jeg ser Roofe spille kamper, holder jeg en knapp på at Cook når mye lenger innen fotball enn det Roofe kommer til å gjøre. Vi får se om noen år...

Denne tråden omhandler vår elskede eier, så Cook og andre spillere bør diskuteres der de hører hjemme.
« Siste redigering: Juli 19, 2016, 20:27:22 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5191 på: Juli 19, 2016, 21:03:22 »
ok. Jeg skal innrømme at jeg har sett for lite av Roofe og at det er tynt. Cook fikk mest  6 og 7 poeng på  børsen av YEP (Phil Hay) på vårsesongen. Bra for en  19-åring, men han ikke uerstattelig. Det er uansett vanskelig å beholde talenter for ch.ship- klubber når spillerne vil til PL, så jeg ser ikke dette som et særskilt Cellino-fenomen. Samtidig får jo lavere divisjoner nytte av pengegaloppen i PL når slike beløp skifter eier. Leeds må nok finne seg i å være en klubb som produserer talenter for salg inntil vi er i PL. Slik er verden. Jeg tror likevel at nye talenter er på vei opp og at egne talenter/spillerkjøp kan ta oss videre.

Håkon

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5192 på: Juli 19, 2016, 21:34:02 »

Cellino er en ustabil gribb uten nok penger. Bruker lufc som sin egen lekegrinn
Håper sikkert på et tilfeldig opprykk, som han betaler med salg av feks mccormack, byram og Cook
Mange av kampene ifjor var gørr kjedelig, så Brighton borte live og har sett mange krise kamper siste
Ã…rene. Noen ganger er det kun øl og det sosiale som varmer.

Men jeg håper igjen og stiller live på de to første
Leeds for alltid

rd1

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5193 på: Juli 19, 2016, 22:28:50 »
Det er veldig enkelt å være negativ/pessimistisk! Og for all del det var jeg også. MEN: det er ulidelig å å følge dette forumet, noe jeg har gjort i 12 år. Allergisk mot negativitet, som en ikke så veldig god sang heter!

Joda Cook blir nok en stjerne, men med all respekt; pt er han bare en veldig god unggutt. Det er veldig mange bedre midtbanespillere en han. Til sammenligning var vi veldig redd for at mowatt skulle bli solgt for 5mp+ sist sommer. I etterkant hadde vel det vært greit?

Nå er det ting i tiden som viser at vår ustabile eier satser edruelig ut fra hva han har å satse med. Dette betyr blant annet at talenter må selges. Flere spillere er blitt kjøpt til summer vi ikke har sett på lenge. Det tyder på kvalitet. Og vi har fått den første manageren som har et vist navn, på en god stund.

Så finnes det selvsagt utallige teorier om at Cellino selger talentene våre for å pakke pengene i sin egen lomme. Dette er etter min mening det reneste galskap å tro. Cellino har så langt tapt i bøtter og spann på Leeds! Kjøpesum+driftsunderskudd-salg av spillere+kjøp av spillere=minus. Garanter. Ikke prøv dere med noe annet.

Så jeg håper på tilgivelse for at jeg faktisk er en smule optimist nå. Og grunnen til optimisme er faktisk Cellino.

Vel vel, fortsett å piss på hverandre, det skulle tatt seg ut om vi ikke alle lette etter alle mulige måter å overgå hverandre i elendighet beskrivelse.
"Who needs Cantona??"

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5194 på: Juli 19, 2016, 23:16:03 »

Det er veldig enkelt å være negativ/pessimistisk! Og for all del det var jeg også. MEN: det er ulidelig å å følge dette forumet, noe jeg har gjort i 12 år. Allergisk mot negativitet, som en ikke så veldig god sang heter!

Joda Cook blir nok en stjerne, men med all respekt; pt er han bare en veldig god unggutt. Det er veldig mange bedre midtbanespillere en han. Til sammenligning var vi veldig redd for at mowatt skulle bli solgt for 5mp+ sist sommer. I etterkant hadde vel det vært greit?

Nå er det ting i tiden som viser at vår ustabile eier satser edruelig ut fra hva han har å satse med. Dette betyr blant annet at talenter må selges. Flere spillere er blitt kjøpt til summer vi ikke har sett på lenge. Det tyder på kvalitet. Og vi har fått den første manageren som har et vist navn, på en god stund.

Så finnes det selvsagt utallige teorier om at Cellino selger talentene våre for å pakke pengene i sin egen lomme. Dette er etter min mening det reneste galskap å tro. Cellino har så langt tapt i bøtter og spann på Leeds! Kjøpesum+driftsunderskudd-salg av spillere+kjøp av spillere=minus. Garanter. Ikke prøv dere med noe annet.

Så jeg håper på tilgivelse for at jeg faktisk er en smule optimist nå. Og grunnen til optimisme er faktisk Cellino.

Vel vel, fortsett å piss på hverandre, det skulle tatt seg ut om vi ikke alle lette etter alle mulige måter å overgå hverandre i elendighet beskrivelse.
Støtter deg her. Synes ting ser positive ut nå. Så får man heller syte litt om ting går galt igjen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5195 på: Juli 19, 2016, 23:25:29 »
Mr Cellino er nok avhengig av å selge et talent eller to i året for å opprettholde driftsoverskuddet!

McCormack i 2014

Byram og Cook i 2016

Taylor i januar 2017

Ronaldo Viera sommer 2017 eller 2018

Sammy Assamoah i 2019

Osv!





Kanskje rykker vi opp etterhvert, men kanskje ikke med Cellino ved roret!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5196 på: Juli 19, 2016, 23:30:24 »
Mr Cellino er nok avhengig av å selge et talent eller to i året for å opprettholde driftsoverskuddet!

Kanskje rykker vi opp etterhvert, men kanskje ikke med Cellino ved roret!!!

Han var kjent for å selge talentene i Cagliari.
Han var også kjent som en manager-eater.

I Leeds har han solgt talentene.
Han har også spist en del managere.

Er det noen som er overrasket??? :o






...men troen på ham har man
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

DenHviteYeboah

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5197 på: Juli 19, 2016, 23:38:51 »
Mr Cellino er nok avhengig av å selge et talent eller to i året for å opprettholde driftsoverskuddet!

Kanskje rykker vi opp etterhvert, men kanskje ikke med Cellino ved roret!!!

Han var kjent for å selge talentene i Cagliari.
Han var også kjent som en manager-eater.

I Leeds har han solgt talentene.
Han har også spist en del managere.

Er det noen som er overrasket??? :o






...men troen på ham har man
Cellino eller ikke....PL toget har gått for lenge siden og vi står fortsatt på stedet hvil på stasjonen :( Vi tjener ikke nok penger, klubben er for dyr i drift, og derfor blir det verken holdt på talenter, eller kjøpt inn kvalitetsspillere. Når Cellino i tillegg sparker treneren ved den minste motbakke, så gir resultatet seg selv: rykker aldri opp slik det er nå :(
Vi er avhengig av griseflaks(noe vi aldri har hatt) eller en megarik eier som bruker penger.....

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5198 på: Juli 20, 2016, 00:24:37 »
Det blir tull å knytte  salg av talenter opp til Cellinos lederstil. Mindre klubber i alle land selger talenter til rikere klubber. Leeds er ingen stor klubb nå (minner om at vi er i ch.ship) . Det blir også tull å knytte "sportslige resultater" de to siste sesonger til om  Cellino har mislykkes eller ikke.  Det skjer mye mer denne sommeren enn de to foregående. Det tyder på at det er gjort mye arbeid utenfor  banen. Resultater på banen er vel de siste brikkene som faller på plass når en klubb er "healthy".

Sparkingen av trenere trekker selvsagt ned (de er mislykkede ansettelser eller ble sparket for tidlig) , men det ble gjort i begynnelsen av sesongene og førte oss opp til midten av tabellen (Leeds hadde ikke spillere til noe bedre). Jeg tror ikke klubben er satt tilbake av den grunn. Dette og all annen støy (dårlig medieomtale/noe latterliggjøring av Leeds i mediene) har vært negativt ved Cellino. Han har jo en historikk og er nok en drøm for alle avisredaktører og TV-stasjoner.

Selvsagt kunne vi ønsket at eieren brukte mer av sine penger , kjøpte Elland Road, beholdt alle talenter,  slettet all gjeld, kjøpte kvalitetsspillere og rykket opp i en fei. Likevel synes jeg det er riktig å ha en sunn drift , der drift, sponsorer og eier betaler alt dette sammen.

En klubb som BARE er avhegig av eierens gavesjekker faller fort sammen når eieren forvinner.
« Siste redigering: Juli 20, 2016, 00:38:17 av Josch »

DenHviteYeboah

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5199 på: Juli 20, 2016, 00:44:47 »
Det blir tull å knytte  salg av talenter opp til Cellinos lederstil. Mindre klubber i alle land selger talenter til rikere klubber. Leeds er ingen stor klubb nå (minner om at vi er i ch.ship) . Det blir også tull å knytte "sportslige resultater" de to siste sesonger til om  Cellino har mislykkes eller ikke.  Det skjer mye mer denne sommeren enn de to foregående. Det tyder på at det er gjort mye arbeid utenfor  banen. Resultater på banen er vel de siste brikkene som faller på plass når en klubb er "healthy".

Sparkingen av trenere trekker selvsagt ned (de er mislykkede ansettelser eller ble sparket for tidlig) , men det ble gjort i begynnelsen av sesongene og førte oss opp til midten av tabellen (Leeds hadde ikke spillere til noe bedre). Jeg tror ikke klubben er satt tilbake av den grunn. Dette og all annen støy (dårlig medieomtale/noe latterliggjøring av Leeds i mediene) har vært negativt ved Cellino. Han har jo en historikk og er nok en drøm for alle avisredaktører og TV-stasjoner.

Selvsagt kunne vi ønsket at eieren brukte mer av sine penger , kjøpte Elland Road, beholdt alle talenter,  slettet all gjeld, kjøpte kvalitetsspillere og rykket opp i en fei. Likevel synes jeg det er riktig å ha en sunn drift , der drift, sponsorer og eier betaler alt dette sammen.

En klubb som BARE er avhegig av eierens gavesjekker faller fort sammen når eieren forvinner.
Tja, tror du Chelsea og Man City kollapser hvis de blir solgt til andre?

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5200 på: Juli 20, 2016, 01:07:39 »
Det blir tull å knytte  salg av talenter opp til Cellinos lederstil. Mindre klubber i alle land selger talenter til rikere klubber. Leeds er ingen stor klubb nå (minner om at vi er i ch.ship) . Det blir også tull å knytte "sportslige resultater" de to siste sesonger til om  Cellino har mislykkes eller ikke.  Det skjer mye mer denne sommeren enn de to foregående. Det tyder på at det er gjort mye arbeid utenfor  banen. Resultater på banen er vel de siste brikkene som faller på plass når en klubb er "healthy".

Sparkingen av trenere trekker selvsagt ned (de er mislykkede ansettelser eller ble sparket for tidlig) , men det ble gjort i begynnelsen av sesongene og førte oss opp til midten av tabellen (Leeds hadde ikke spillere til noe bedre). Jeg tror ikke klubben er satt tilbake av den grunn. Dette og all annen støy (dårlig medieomtale/noe latterliggjøring av Leeds i mediene) har vært negativt ved Cellino. Han har jo en historikk og er nok en drøm for alle avisredaktører og TV-stasjoner.

Selvsagt kunne vi ønsket at eieren brukte mer av sine penger , kjøpte Elland Road, beholdt alle talenter,  slettet all gjeld, kjøpte kvalitetsspillere og rykket opp i en fei. Likevel synes jeg det er riktig å ha en sunn drift , der drift, sponsorer og eier betaler alt dette sammen.

En klubb som BARE er avhegig av eierens gavesjekker faller fort sammen når eieren forvinner.
Tja, tror du Chelsea og Man City kollapser hvis de blir solgt til andre?
Nei. De to har som regel  CL-inntekter og  PL-inntekene fra TV,  og noen vil alltid kjøpe dem da. Men for ch.ship  klubber er man avhengig av god drift eller eiere som legger ut før opprykk er et faktum. Blackburn hadde en storhetstid basert på EN eier og ble aldri store da han trakk seg ut.

kongsmo

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5201 på: Juli 20, 2016, 01:33:01 »
Hvordan er det mulig å vite at roofe er MYE bedre enn Cook? Er ikke han unproven på dette nivået?

Cook er god, høyt tempo og godt driv, fine pasninger.  Jeg mener han var savnet de kampene har var ute av laget siste sesong . Men han har noen begrensninger: hodespill , fysikk,  skudd (ikke målfarlig, bør ikke en "god spiller"  score mer?), uferdig taktisk. Sannsynligvis ville han blitt ENDA bedre kommende sesong. Det blir litt urettferdig å sammenlikne med  Lg1 , men av det lille jeg har sett av Roofe  så er han bedre på alle disse punktene. Han er et mer ferdig produkt. Men han spiller på en annen plass. Her har vi fått en bedre spiller inn enn det som går ut , for mindre penger.

Hadde ikke  Cook vært eget produkt så ville ikke kritikken vært hørbar i særlig grad.  Mye av dette er følelser.

"Skurken" Cellino selger "arvesølvet" Cook.: en perfekt story for noen.

Mulig jeg ikke henger helt med her, og beklager i såfall, men er det ikke league 2 han har spilt?
"SNIFFER"

Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5202 på: Juli 20, 2016, 02:22:25 »
Det blir tull å knytte  salg av talenter opp til Cellinos lederstil. Mindre klubber i alle land selger talenter til rikere klubber. Leeds er ingen stor klubb nå (minner om at vi er i ch.ship) . Det blir også tull å knytte "sportslige resultater" de to siste sesonger til om  Cellino har mislykkes eller ikke.  Det skjer mye mer denne sommeren enn de to foregående. Det tyder på at det er gjort mye arbeid utenfor  banen. Resultater på banen er vel de siste brikkene som faller på plass når en klubb er "healthy".

Sparkingen av trenere trekker selvsagt ned (de er mislykkede ansettelser eller ble sparket for tidlig) , men det ble gjort i begynnelsen av sesongene og førte oss opp til midten av tabellen (Leeds hadde ikke spillere til noe bedre). Jeg tror ikke klubben er satt tilbake av den grunn. Dette og all annen støy (dårlig medieomtale/noe latterliggjøring av Leeds i mediene) har vært negativt ved Cellino. Han har jo en historikk og er nok en drøm for alle avisredaktører og TV-stasjoner.

Selvsagt kunne vi ønsket at eieren brukte mer av sine penger , kjøpte Elland Road, beholdt alle talenter,  slettet all gjeld, kjøpte kvalitetsspillere og rykket opp i en fei. Likevel synes jeg det er riktig å ha en sunn drift , der drift, sponsorer og eier betaler alt dette sammen.

En klubb som BARE er avhegig av eierens gavesjekker faller fort sammen når eieren forvinner.
Er det bare tull å bruke Cellino selv som referanse for hva som har vært klubbens målsettinger siste 3 sesongene? Har han lykkes eller feilet ift disse mlsetniingebe mener du?
Jon R.

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5203 på: Juli 20, 2016, 10:41:17 »
Det blir tull å knytte  salg av talenter opp til Cellinos lederstil. Mindre klubber i alle land selger talenter til rikere klubber. Leeds er ingen stor klubb nå (minner om at vi er i ch.ship) . Det blir også tull å knytte "sportslige resultater" de to siste sesonger til om  Cellino har mislykkes eller ikke.  Det skjer mye mer denne sommeren enn de to foregående. Det tyder på at det er gjort mye arbeid utenfor  banen. Resultater på banen er vel de siste brikkene som faller på plass når en klubb er "healthy".

Sparkingen av trenere trekker selvsagt ned (de er mislykkede ansettelser eller ble sparket for tidlig) , men det ble gjort i begynnelsen av sesongene og førte oss opp til midten av tabellen (Leeds hadde ikke spillere til noe bedre). Jeg tror ikke klubben er satt tilbake av den grunn. Dette og all annen støy (dårlig medieomtale/noe latterliggjøring av Leeds i mediene) har vært negativt ved Cellino. Han har jo en historikk og er nok en drøm for alle avisredaktører og TV-stasjoner.

Selvsagt kunne vi ønsket at eieren brukte mer av sine penger , kjøpte Elland Road, beholdt alle talenter,  slettet all gjeld, kjøpte kvalitetsspillere og rykket opp i en fei. Likevel synes jeg det er riktig å ha en sunn drift , der drift, sponsorer og eier betaler alt dette sammen.

En klubb som BARE er avhegig av eierens gavesjekker faller fort sammen når eieren forvinner.
Er det bare tull å bruke Cellino selv som referanse for hva som har vært klubbens målsettinger siste 3 sesongene? Har han lykkes eller feilet ift disse mlsetniingebe mener du?

Jeg tror noe  av det Cellino sier ikke kan tas bokstavelig. (lovnader om opprykk da han overtok). Dessuten blir han ikke alltid rett sitert (få medier har fått intervjuer med ham og "sitater" blir slått opp på div nettsider). Realistisk tar det nok lenger tid enn  to år for Leeds å rykke opp fra 2014. I fjor var målet topp 10, og vi ble nr 13. Det viser at målet var realistisk. Det som skjer nå er: bedre spillere inn, tunge sponsorer, et godt trenerteam, direktører osv. Det er stor forskjell fra to år tilbake. Han kan faktisk ha rett i at Leeds ikke var klar for Premier League i 2014 og 2015 (det har han også sagt). Hvorfor skal man bare velge de sitatene der han "bryter løfter"? Han har også sagt ting som er realistiske og som stemmer med det som faktisk har skjedd. Denne sesongen er målet topp 6 (med billettgaranti). Hendelser denne sommeren tyder på at man mener alvor med dette (ennå 6 uker igjen av vinduet) . Om han mislykkes i å nå play off så bør han bedømmes på om dette er et ærlig forsøk og ikke automatisk si at dette er "løftebrudd".

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5204 på: Juli 20, 2016, 10:45:18 »
Hvordan er det mulig å vite at roofe er MYE bedre enn Cook? Er ikke han unproven på dette nivået?

Cook er god, høyt tempo og godt driv, fine pasninger.  Jeg mener han var savnet de kampene har var ute av laget siste sesong . Men han har noen begrensninger: hodespill , fysikk,  skudd (ikke målfarlig, bør ikke en "god spiller"  score mer?), uferdig taktisk. Sannsynligvis ville han blitt ENDA bedre kommende sesong. Det blir litt urettferdig å sammenlikne med  Lg1 , men av det lille jeg har sett av Roofe  så er han bedre på alle disse punktene. Han er et mer ferdig produkt. Men han spiller på en annen plass. Her har vi fått en bedre spiller inn enn det som går ut , for mindre penger.

Hadde ikke  Cook vært eget produkt så ville ikke kritikken vært hørbar i særlig grad.  Mye av dette er følelser.

"Skurken" Cellino selger "arvesølvet" Cook.: en perfekt story for noen.

Mulig jeg ikke henger helt med her, og beklager i såfall, men er det ikke league 2 han har spilt?

Ja, unnskyld. Ã…rets spiller i Lg2.
« Siste redigering: Juli 20, 2016, 11:27:07 av Josch »

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5205 på: Juli 20, 2016, 11:15:55 »
Det som Cellino har levert sportslig er jo ikke godt nok for Leeds.
Noe av dette er selvsagt pga at økonomien var mye dårligere enn Cellino trodde når han tok over klubben. Her måtte det ryddes skikkelig før man kan være klar for et skikkelig forsøk på opprykk.
Og noe av årsaken er selvfølgelig dårlige ansettelser, sparkinger etc.

Det første reelle forsøket tror jeg kommer denne sesongen. Tror ikke vi rykker opp, men jeg tror at vi kan legge et ok grunnlag for neste forsøk.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5206 på: Juli 20, 2016, 15:13:54 »
Det som Cellino har levert sportslig er jo ikke godt nok for Leeds.
Noe av dette er selvsagt pga at økonomien var mye dårligere enn Cellino trodde når han tok over klubben. Her måtte det ryddes skikkelig før man kan være klar for et skikkelig forsøk på opprykk.
Og noe av årsaken er selvfølgelig dårlige ansettelser, sparkinger etc.

Det første reelle forsøket tror jeg kommer denne sesongen. Tror ikke vi rykker opp, men jeg tror at vi kan legge et ok grunnlag for neste forsøk.
Man kan tolke hans utsagn om opprykk, spillere, målsettinger og personlige følelser for foppall i mange retninger.De 2 spørsmålene jeg sitter igjen med etter å ha lest alle Cellinos intervjuer de 2 siste årene er følgende:
1. Hvorfor har ikke Cellino kjøpt Elland Road?
2. Er det så mange lik i skapet vi ikke vet om som gjør at dette ikke har vært mulig?

Ellers kanskje noen på forumet vet? Er denne Jacob Adler en idiot som ikke vil selge?

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5207 på: Juli 20, 2016, 15:24:30 »
Det som Cellino har levert sportslig er jo ikke godt nok for Leeds.
Noe av dette er selvsagt pga at økonomien var mye dårligere enn Cellino trodde når han tok over klubben. Her måtte det ryddes skikkelig før man kan være klar for et skikkelig forsøk på opprykk.
Og noe av årsaken er selvfølgelig dårlige ansettelser, sparkinger etc.

Det første reelle forsøket tror jeg kommer denne sesongen. Tror ikke vi rykker opp, men jeg tror at vi kan legge et ok grunnlag for neste forsøk.
Man kan tolke hans utsagn om opprykk, spillere, målsettinger og personlige følelser for foppall i mange retninger.De 2 spørsmålene jeg sitter igjen med etter å ha lest alle Cellinos intervjuer de 2 siste årene er følgende:
1. Hvorfor har ikke Cellino kjøpt Elland Road?
2. Er det så mange lik i skapet vi ikke vet om som gjør at dette ikke har vært mulig?

Ellers kanskje noen på forumet vet? Er denne Jacob Adler en idiot som ikke vil selge?

Ja, si det.
Er sikkert mye som vi ikke vet om.

Jeg tipper at ER blir kjøpt tilbake den dagen et opprykk til PL er sikret, ikke før.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

lojosang

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5208 på: Juli 20, 2016, 17:52:08 »
Adler må selge til en pris satt da stadion ble solgt. Prisen øker for hvert år som går. Mener å huske tilbakekjøpsklausulen gjaldt i 20 år, men husker ikke helt. Verken Bates eller Cellino skal kunne skylde på Adler i hvert fall.
- Leif Olav

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5209 på: Juli 20, 2016, 18:24:58 »
Valget er vel å leie eller å kjøpe ER. Begge deler koster en del. Skulle tro et kjøp (som krever en del kapital) går på bekostning av det sportslige. Ved et opprykk vil vel et slikt kjøp kunne gjennomføres ganske greit, da opprykk  gir en økonomisk boost. Ellers blir vi eneste lag i PL som leier vårt eget stadion!

Hvorfor kjøpe ER hvis man lever greit med å leie , og penger til spillere teller mye? Viktigere å prestere på banen akkurat nå, mener jeg.

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5210 på: Juli 20, 2016, 20:06:46 »
Valget er vel å leie eller å kjøpe ER. Begge deler koster en del. Skulle tro et kjøp (som krever en del kapital) går på bekostning av det sportslige. Ved et opprykk vil vel et slikt kjøp kunne gjennomføres ganske greit, da opprykk  gir en økonomisk boost. Ellers blir vi eneste lag i PL som leier vårt eget stadion!

Hvorfor kjøpe ER hvis man lever greit med å leie , og penger til spillere teller mye? Viktigere å prestere på banen akkurat nå, mener jeg.

Fordi leien er langt høyere enn finanskostnadene ved lån til kjøp, til de priser som har blitt antydet. Altså vil man spare penger årlig på å eie istedet for å leie. Men tydeligvis vil ingen låne Cellino/klubben så mye penger.

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5211 på: Juli 20, 2016, 20:30:05 »
Antenucci slenger med leppa:


Leeds United - Released striker hits out at Massimo Cellino
Wednesday, 20th Jul 2016 15:31 by Lucas Monk
Recently released forward Mirco Antenucci has hit out at United owner Cellino...

Speaking to La Gazetta Dello Sport, Antenucci told the paper of the bond he retained with the Leeds fans and his ex-teammates. “The fans and some of my ex-teammates still write to me," said the 31-year-old.

However, he was very critical of Cellino and the forward, who played for Ternana prior to his two-year spell with Leeds, claimed that there was a lot of disorganisation at the club: "From Cellino, I’ve heard nothing, but I barely saw him when I was there," the striker said.

"We didn’t leave on the best of terms."

“It’s too bad there was so much disorganisation at the club.

Finally, the former Catania and Torino man blasted the departure of Nicola Salerno, who was the sporting director for a year at Elland Road: "After Nicola Salerno [sporting director] left, there was a lot of disorganisation.”

Antenucci hit 19 goals during his two-year stay in England, and he now plays his football for lower league SPAL, after leaving United last month.




Da var vel ikke Cellino involvert i laguttaket da!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5212 på: Juli 20, 2016, 20:50:17 »
ikke akkurat opprivende nyheter dette. Vært mer overrasket om Leeds (under sittende ledelse  8)) hadde blitt omtalt som den mest veldrevene klubben "ever"...
Ups & Ups!!

B_Ød

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5213 på: Juli 20, 2016, 20:52:20 »
Anywho...dette er sesongen det skal skje, det var vel forrige også..egentlig, men læll..går det ikke i år, må vel håpet om ny eier stige til nye høyder.
Ups & Ups!!

Kontakinte

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5214 på: Juli 20, 2016, 21:59:50 »
Valget er vel å leie eller å kjøpe ER. Begge deler koster en del. Skulle tro et kjøp (som krever en del kapital) går på bekostning av det sportslige. Ved et opprykk vil vel et slikt kjøp kunne gjennomføres ganske greit, da opprykk  gir en økonomisk boost. Ellers blir vi eneste lag i PL som leier vårt eget stadion!

Hvorfor kjøpe ER hvis man lever greit med å leie , og penger til spillere teller mye? Viktigere å prestere på banen akkurat nå, mener jeg.
West Ham leier fra og med neste sessong!

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5215 på: Juli 20, 2016, 22:19:30 »
Det blir tull å knytte  salg av talenter opp til Cellinos lederstil. Mindre klubber i alle land selger talenter til rikere klubber. Leeds er ingen stor klubb nå (minner om at vi er i ch.ship) . Det blir også tull å knytte "sportslige resultater" de to siste sesonger til om  Cellino har mislykkes eller ikke.  Det skjer mye mer denne sommeren enn de to foregående. Det tyder på at det er gjort mye arbeid utenfor  banen. Resultater på banen er vel de siste brikkene som faller på plass når en klubb er "healthy".

Sparkingen av trenere trekker selvsagt ned (de er mislykkede ansettelser eller ble sparket for tidlig) , men det ble gjort i begynnelsen av sesongene og førte oss opp til midten av tabellen (Leeds hadde ikke spillere til noe bedre). Jeg tror ikke klubben er satt tilbake av den grunn. Dette og all annen støy (dårlig medieomtale/noe latterliggjøring av Leeds i mediene) har vært negativt ved Cellino. Han har jo en historikk og er nok en drøm for alle avisredaktører og TV-stasjoner.

Selvsagt kunne vi ønsket at eieren brukte mer av sine penger , kjøpte Elland Road, beholdt alle talenter,  slettet all gjeld, kjøpte kvalitetsspillere og rykket opp i en fei. Likevel synes jeg det er riktig å ha en sunn drift , der drift, sponsorer og eier betaler alt dette sammen.

En klubb som BARE er avhegig av eierens gavesjekker faller fort sammen når eieren forvinner.
Er det bare tull å bruke Cellino selv som referanse for hva som har vært klubbens målsettinger siste 3 sesongene? Har han lykkes eller feilet ift disse mlsetniingebe mener du?

Jeg tror noe  av det Cellino sier ikke kan tas bokstavelig. (lovnader om opprykk da han overtok). Dessuten blir han ikke alltid rett sitert (få medier har fått intervjuer med ham og "sitater" blir slått opp på div nettsider). Realistisk tar det nok lenger tid enn  to år for Leeds å rykke opp fra 2014. I fjor var målet topp 10, og vi ble nr 13. Det viser at målet var realistisk. Det som skjer nå er: bedre spillere inn, tunge sponsorer, et godt trenerteam, direktører osv. Det er stor forskjell fra to år tilbake. Han kan faktisk ha rett i at Leeds ikke var klar for Premier League i 2014 og 2015 (det har han også sagt). Hvorfor skal man bare velge de sitatene der han "bryter løfter"? Han har også sagt ting som er realistiske og som stemmer med det som faktisk har skjedd. Denne sesongen er målet topp 6 (med billettgaranti). Hendelser denne sommeren tyder på at man mener alvor med dette (ennå 6 uker igjen av vinduet) . Om han mislykkes i å nå play off så bør han bedømmes på om dette er et ærlig forsøk og ikke automatisk si at dette er "løftebrudd".

Jeg synes det er stor forskjell på å si at "vi skal rykke opp innen to år" , og det å si at "jeg skal kjøpe Elland Road neste uke" eller innen to mnd f.eks.

Ingen kan garantere opprykk, men når du sier at innen en viss dato skal stadion kjøpes, blir det for meg et klart løftebrudd. Man kan ikke bare slenge ut slike konkrete løfter og så tro at fansen glemmer det.

Dersom vi ikke klarer minst en 6.plass, kommer jeg ikke til å "slakte" Cellino av den grunn. Og det skjer positive ting i klubben, så dersom Cellino kan holde seg unna og gi Monk den tida han trenger, kan vi faktisk få en positiv sesong, sammenlignet med det som har vært siden italieneren kjøpte klubben.
Super Leeds since 1968

AndyMathie

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5216 på: Juli 21, 2016, 11:15:35 »
Nå synes jeg forumet har tatt seg kraftig opp. Takk til Josch for kloke og veldig ålreite innlegg. Og de andre på forumet begynner også å ta seg kraftig opp.

Jeg måtte ta meg en lang pause ettersom det ble voldsomt negativt om Cellino ditt og Cellino datt. Enda er det noen man ikke kan stole på er det media, det ser ikke ut til at det er så mange Leeds fans i Norge som forstår det faktumet. Uansett det har tatt seg kraftig opp og nå er jeg igjen daglig på forumet å leser. TAKK FOR DET! :)
We are Leeds and we are proud of it!

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5217 på: Juli 21, 2016, 11:24:06 »
Nå synes jeg forumet har tatt seg kraftig opp. Takk til Josch for kloke og veldig ålreite innlegg. Og de andre på forumet begynner også å ta seg kraftig opp.

Jeg måtte ta meg en lang pause ettersom det ble voldsomt negativt om Cellino ditt og Cellino datt. Enda er det noen man ikke kan stole på er det media, det ser ikke ut til at det er så mange Leeds fans i Norge som forstår det faktumet. Uansett det har tatt seg kraftig opp og nå er jeg igjen daglig på forumet å leser. TAKK FOR DET! :)

Helt enig.
Viktig med saklige synspunkter fra "begge leirer".
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5218 på: Juli 21, 2016, 13:39:45 »
Nå synes jeg forumet har tatt seg kraftig opp. Takk til Josch for kloke og veldig ålreite innlegg. Og de andre på forumet begynner også å ta seg kraftig opp.

Jeg måtte ta meg en lang pause ettersom det ble voldsomt negativt om Cellino ditt og Cellino datt. Enda er det noen man ikke kan stole på er det media, det ser ikke ut til at det er så mange Leeds fans i Norge som forstår det faktumet. Uansett det har tatt seg kraftig opp og nå er jeg igjen daglig på forumet å leser. TAKK FOR DET! :)
Jasså? har forumet vært preget av dårlige innlegg? og hvem avgjør det egentlig..? Her er det en salig blanding av alt fra ultranegativt til komiske Ali og det er strålende etter min mening  :D

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5219 på: Juli 21, 2016, 13:46:22 »
Nå synes jeg forumet har tatt seg kraftig opp. Takk til Josch for kloke og veldig ålreite innlegg. Og de andre på forumet begynner også å ta seg kraftig opp.

Jeg måtte ta meg en lang pause ettersom det ble voldsomt negativt om Cellino ditt og Cellino datt. Enda er det noen man ikke kan stole på er det media, det ser ikke ut til at det er så mange Leeds fans i Norge som forstår det faktumet. Uansett det har tatt seg kraftig opp og nå er jeg igjen daglig på forumet å leser. TAKK FOR DET! :)
Jasså? har forumet vært preget av dårlige innlegg? og hvem avgjør det egentlig..? Her er det en salig blanding av alt fra ultranegativt til komiske Ali og det er strålende etter min mening  :D

Det var en subjektiv mening. Det er vel lov..? Eller?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."