Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1426653 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5670 på: Januar 31, 2017, 13:43:37 »
Phil Hay

Fresh report from Italy (L'Unione Sarda) saying Cellino wants to buy into Brescia. Got fairly short shrift last time


http://www.unionesarda.it/articolo/sport/2017/01/31/calcio_il_suo_ledees_vola_verso_la_premier_cellino_vuole_anche_il-4-565911.html

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5671 på: Januar 31, 2017, 14:41:29 »
..........er vel ikke "fit and proper" test der ned i støvellandet da! :o
 

h.b

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5672 på: Januar 31, 2017, 15:07:50 »
..........er vel ikke "fit and proper" test der ned i støvellandet da! :o

Sikker mere shit and crime, godkjennelse der

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5673 på: Februar 01, 2017, 20:07:19 »
Adam Pope -For those asking the FA have told me tonight they have not received a verdict re Cellino nor club's appeal yet.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5674 på: Februar 02, 2017, 00:09:11 »
"One significant absentee for the Yorkshire club's trip across the Pennines was co-owner Massimo Cellino – the Italian's 18-month Football Association ban was due to start on February 1 and the result of Monday's appeal is yet to be made public."

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-4181574/Blackburn-1-2-Leeds-Jansson-header-keeps-United-hunt.html#ixzz4XTh2LoVR
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5675 på: Februar 02, 2017, 18:47:14 »
I was told this morning by a contact closely associated with the FA that they absolutely wanted this matter dealt with and put to bed asap, i would be amazed if this drags out in any way at all.
Gary Cooper
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5676 på: Februar 03, 2017, 15:12:26 »
Massimo Cellino's suspension for breach of FA Football Agents Regulations has been reduced to 12 months. It starts on the of 18th Feb
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5677 på: Februar 03, 2017, 16:12:28 »
Massimo Cellino's suspension for breach of FA Football Agents Regulations has been reduced to 12 months. It starts on the of 18th Feb
Flott. 15 dager til så er han vel ute for godt...
...den syttende februar blir da hans siste dag på jobb - tilfeldig? :)
« Siste redigering: Februar 03, 2017, 16:41:37 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5678 på: Februar 03, 2017, 16:55:48 »
Massimo Cellino's suspension for breach of FA Football Agents Regulations has been reduced to 12 months. It starts on the of 18th Feb
Flott. 15 dager til så er han vel ute for godt...
...den syttende februar blir da hans siste dag på jobb - tilfeldig? :)

Vi får nå se på det :)

https://www.leedsunited.com/news/club-news/21577/massimo-cellino-statement

Promotion 2010

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5679 på: Februar 03, 2017, 18:12:46 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5680 på: Februar 03, 2017, 18:14:56 »
Phil Hay

Cellino statement also implies that he is willing to take this case as far as the High Court. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5681 på: Februar 03, 2017, 18:22:38 »
Phil Hay

Leeds say club fine has been cut from £250,000 to £200,000 re: McCormack case. Cellino fine now believed to be £100,000, down from £250,000
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5682 på: Februar 03, 2017, 19:37:11 »
Jeg håper Cellino tar denne saken til High Court. Da får vi en pekepinn på om FA deler ut riktige sanksjoner eller om de er på villspor. At de senker straffen så mye nå tyder på at den første dommen var helt feil.

Kanskje det er som Leeds sier: at FA ikke vil at noen skal utfordre TV-avtalene.

HåvardK

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5683 på: Februar 03, 2017, 20:43:30 »
Jeg håper Cellino tar denne saken til High Court. Da får vi en pekepinn på om FA deler ut riktige sanksjoner eller om de er på villspor. At de senker straffen så mye nå tyder på at den første dommen var helt feil.

Kanskje det er som Leeds sier: at FA ikke vil at noen skal utfordre TV-avtalene.
Jeg håper du har rett i dine antagelser. Problemet er vel at det ikke i praksis er Cellino, men Leeds United som tar saken til High Court? Eller har jeg misforstått helt?

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5684 på: Februar 03, 2017, 21:20:37 »
Jeg håper Cellino tar denne saken til High Court. Da får vi en pekepinn på om FA deler ut riktige sanksjoner eller om de er på villspor. At de senker straffen så mye nå tyder på at den første dommen var helt feil.

Kanskje det er som Leeds sier: at FA ikke vil at noen skal utfordre TV-avtalene.
Jeg håper du har rett i dine antagelser. Problemet er vel at det ikke i praksis er Cellino, men Leeds United som tar saken til High Court? Eller har jeg misforstått helt?

Skulle tro cellino blir den ene parten her. Det er jo han som er ilagt straffen som Leeds protesterer mot (personlig straff er ikke vanlig i slike saker). Boten til klubben rimer vel med andre lignede saker i andre klubber.

Lundewhites

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5685 på: Februar 03, 2017, 23:21:30 »
Så 17 februar kan bli den siste dagen denne klovnen/ kjeltringer har noe med Leeds å gjøre... tør jeg drømme? Blir i så fall litt som en frigjøringsdagen  ;D
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Jon R

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5686 på: Februar 04, 2017, 00:16:28 »
Så lenge Cellino ikke styrer klubben alene, kan jeg ikke se det er noe stort problem om han fortsetter som storaksjonær. De pågående sakene er jo gammel "moro" fra tiden før Radrizzani kom til klubben.

Cellino har sikkert et og annet å lære bort når det gjelder å drifte en fotballklubb, samtidig som Rad kan lære Cellino et og annet om håndtering av media. Siden mai har det jo vært lite å sette fingeren på eller hva?  ???
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5687 på: Februar 04, 2017, 00:50:17 »
Så lenge Cellino ikke styrer klubben alene, kan jeg ikke se det er noe stort problem om han fortsetter som storaksjonær. De pågående sakene er jo gammel "moro" fra tiden før Radrizzani kom til klubben.

Cellino har sikkert et og annet å lære bort når det gjelder å drifte en fotballklubb, samtidig som Rad kan lære Cellino et og annet om håndtering av media. Siden mai har det jo vært lite å sette fingeren på eller hva?  ???

Bare minn meg på Jon, hva skjedde i mai?

Jon R

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5688 på: Februar 04, 2017, 01:55:59 »
Så lenge Cellino ikke styrer klubben alene, kan jeg ikke se det er noe stort problem om han fortsetter som storaksjonær. De pågående sakene er jo gammel "moro" fra tiden før Radrizzani kom til klubben.

Cellino har sikkert et og annet å lære bort når det gjelder å drifte en fotballklubb, samtidig som Rad kan lære Cellino et og annet om håndtering av media. Siden mai har det jo vært lite å sette fingeren på eller hva?  ???

Bare minn meg på Jon, hva skjedde i mai?
Tja, hva vet vi egentlig? Ikke stort annet enn at Radrizzani har vært involvert i kulissene. Hva tror du, Rudi? Kan det ha utgjort noen forskjell?   ???
Jon R.

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5689 på: Februar 04, 2017, 09:44:15 »
Akkurat denne siste saken handler om penger til 3. part. Vi må huske at Leeds oppnådde en svært god pris for McCormack. Prisen hadde kanskje ikke vært mulig uten penger til mellomledd. Jeg tror Leeds brøt reglene bevisst i håp om ingen bot eller en mild straff i forhold til inntekten. Men straffen virker merkelig høy, også etter anken.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5690 på: Februar 04, 2017, 10:19:05 »
Så lenge Cellino ikke styrer klubben alene, kan jeg ikke se det er noe stort problem om han fortsetter som storaksjonær. De pågående sakene er jo gammel "moro" fra tiden før Radrizzani kom til klubben.

Cellino har sikkert et og annet å lære bort når det gjelder å drifte en fotballklubb, samtidig som Rad kan lære Cellino et og annet om håndtering av media. Siden mai har det jo vært lite å sette fingeren på eller hva?  ???

Bare minn meg på Jon, hva skjedde i mai?
Tja, hva vet vi egentlig? Ikke stort annet enn at Radrizzani har vært involvert i kulissene. Hva tror du, Rudi? Kan det ha utgjort noen forskjell?   ???

Mulig, men hadde Radz en finger med i spillet på Cook? Var det han som godkjente det? For virker på meg som enkelte mener at det er Radz som har styrt butikken siden mai :)

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5691 på: Februar 04, 2017, 10:45:24 »
Det kan jo være så enkelt som at det ble enklere å gjøre store spillerkjøp da man visste at Radrizzani skulle kjøpe seg inn i Leeds. At Radrizzani har bestemt alt alene  etter mai har jeg ingen tro på. Tror heller det ble lettere å satse stort når avklaring av ny eier var bestemt i mai.

Promotion 2010

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5692 på: Februar 04, 2017, 12:53:20 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5693 på: Februar 04, 2017, 13:44:45 »
Det kan jo være så enkelt som at det ble enklere å gjøre store spillerkjøp da man visste at Radrizzani skulle kjøpe seg inn i Leeds. At Radrizzani har bestemt alt alene  etter mai har jeg ingen tro på. Tror heller det ble lettere å satse stort når avklaring av ny eier var bestemt i mai.
Men Monk hadde neppe vært her nå hvis Cellino hadde styrt dette alene. Monk hadde vært sparket etter kampen mot Huddersfield og du hadde skrevet at Cellino trolig reddet klubben fra nedrykk ved å bytte manager etter en historisk dårlig sesongstart. (1-1-4). Heldigvis valgte "klubben" en helt annen vei enn "The Cellino way" denne gangen.  :)
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5694 på: Februar 04, 2017, 13:50:34 »
Det kan jo være så enkelt som at det ble enklere å gjøre store spillerkjøp da man visste at Radrizzani skulle kjøpe seg inn i Leeds. At Radrizzani har bestemt alt alene  etter mai har jeg ingen tro på. Tror heller det ble lettere å satse stort når avklaring av ny eier var bestemt i mai.
Men Monk hadde neppe vært her nå hvis Cellino hadde styrt dette alene. Monk hadde vært sparket etter kampen mot Huddersfield og du hadde skrevet at Cellino trolig reddet klubben fra nedrykk ved å bytte manager etter en historisk dårlig sesongstart. (1-1-4). Heldigvis valgte "klubben" en helt annen vei enn "The Cellino way" denne gangen.  :)

Det der er antakelser Jon :)

Jon R

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5695 på: Februar 04, 2017, 13:53:55 »
Så lenge Cellino ikke styrer klubben alene, kan jeg ikke se det er noe stort problem om han fortsetter som storaksjonær. De pågående sakene er jo gammel "moro" fra tiden før Radrizzani kom til klubben.

Cellino har sikkert et og annet å lære bort når det gjelder å drifte en fotballklubb, samtidig som Rad kan lære Cellino et og annet om håndtering av media. Siden mai har det jo vært lite å sette fingeren på eller hva?  ???

Bare minn meg på Jon, hva skjedde i mai?
Tja, hva vet vi egentlig? Ikke stort annet enn at Radrizzani har vært involvert i kulissene. Hva tror du, Rudi? Kan det ha utgjort noen forskjell?   ???

Mulig, men hadde Radz en finger med i spillet på Cook? Var det han som godkjente det? For virker på meg som enkelte mener at det er Radz som har styrt butikken siden mai :)
Nei jeg mener ikke det, men at "noen" har hatt en svært positiv innflytelse på Cellinos måte å drifte klubben, kan det vel ikke herske noen tvil om, når vi sammenligner Cellinos lederstil før og etter mai 2016.  :)
Jon R.

Jon R

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5696 på: Februar 04, 2017, 13:57:09 »
Det kan jo være så enkelt som at det ble enklere å gjøre store spillerkjøp da man visste at Radrizzani skulle kjøpe seg inn i Leeds. At Radrizzani har bestemt alt alene  etter mai har jeg ingen tro på. Tror heller det ble lettere å satse stort når avklaring av ny eier var bestemt i mai.
Men Monk hadde neppe vært her nå hvis Cellino hadde styrt dette alene. Monk hadde vært sparket etter kampen mot Huddersfield og du hadde skrevet at Cellino trolig reddet klubben fra nedrykk ved å bytte manager etter en historisk dårlig sesongstart. (1-1-4). Heldigvis valgte "klubben" en helt annen vei enn "The Cellino way" denne gangen.  :)

Det der er antakelser Jon :)
Ja som det meste annet som kommenteres her inne. Jeg tror allikevel at svært mange vil forstå hvor jeg tar dette fra.  :)
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5697 på: Februar 04, 2017, 14:11:01 »
Det kan jo være så enkelt som at det ble enklere å gjøre store spillerkjøp da man visste at Radrizzani skulle kjøpe seg inn i Leeds. At Radrizzani har bestemt alt alene  etter mai har jeg ingen tro på. Tror heller det ble lettere å satse stort når avklaring av ny eier var bestemt i mai.
Men Monk hadde neppe vært her nå hvis Cellino hadde styrt dette alene. Monk hadde vært sparket etter kampen mot Huddersfield og du hadde skrevet at Cellino trolig reddet klubben fra nedrykk ved å bytte manager etter en historisk dårlig sesongstart. (1-1-4). Heldigvis valgte "klubben" en helt annen vei enn "The Cellino way" denne gangen.  :)

Det der er antakelser Jon :)
Ja som det meste annet som kommenteres her inne. Jeg tror allikevel at svært mange vil forstå hvor jeg tar dette fra.  :)

Jepp, den berømte ryktebørsen :) men når jeg nevner at Cook forsvant etter Radz kom inn blir det stille i fjøset ;D

Jon R

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14 m
« Svar #5698 på: Februar 04, 2017, 16:37:01 »
Det kan jo være så enkelt som at det ble enklere å gjøre store spillerkjøp da man visste at Radrizzani skulle kjøpe seg inn i Leeds. At Radrizzani har bestemt alt alene  etter mai har jeg ingen tro på. Tror heller det ble lettere å satse stort når avklaring av ny eier var bestemt i mai.
Men Monk hadde neppe vært her nå hvis Cellino hadde styrt dette alene. Monk hadde vært sparket etter kampen mot Huddersfield og du hadde skrevet at Cellino trolig reddet klubben fra nedrykk ved å bytte manager etter en historisk dårlig sesongstart. (1-1-4). Heldigvis valgte "klubben" en helt annen vei enn "The Cellino way" denne gangen.  :)

Det der er antakelser Jon :)
Ja som det meste annet som kommenteres her inne. Jeg tror allikevel at svært mange vil forstå hvor jeg tar dette fra.  :)

Jepp, den berømte ryktebørsen :) men når jeg nevner at Cook forsvant etter Radz kom inn blir det stille i fjøset ;D
Hvilket fjøs tenker du på?  :)

Hvem som besluttet å selge Cook er ikke så interessant lenger, det endrer uansett ikke det store bildet. Poenget mitt var heller ikke å dra i gang en diskusjon om snøen som falt i fjor. Nå virker ting å være på stell, så hvorfor slikt hastverk etter å endre på eierstrukturen nå?
Jon R.

Runar

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5699 på: Februar 04, 2017, 16:53:32 »
Rudi, du vet at Cook bare hadde et år igjen av kontrakten sin? På samme måte som Taylor, så alternativet til Cellino, Rad eller hvem det er som skal ha skylden/æren for at vi solgte Cook så er det et valg en må anta at de aller fleste styreformenn hadde tatt.

Kritikk for å bare signere 2 års kontrakt med Cook sommeren 2015 kan sikkert deles mellom Cellino og Cook, det betyr vel i alle tilfeller fint lite.

Vi vet INGENTING om hvem som har hatt hvilken innflytelse på Cellino, hvem som sier at Cellino har endret seg siden mai JonR? Hva holdt han på med i periode før det? Jeg husker ikke nevneverdig?

Det er helt meningsløst å debattere hvor mye innflytelse Rad har hatt på Cellino, hvilke grep har blitt gjort i år som ikke har vært gjort tidligere da? Kun ETT, han beholdt troen på treneren sin etter en elendig start, det er det eneste... Sommeren 2015 brukte vi penger, vi ansatte en veltalende trener med støtteapparat, vi hadde en ok pre season og optimisme. Samme som i sommer, men under Monk snudde det etter 6 kamper.. Uwe gikk spiralen nedover og han fikk fyken etter 2 seier på 12 kamper. Monk hadde 6 seire på 12 kamper. Var det dumt å sparke Uwe? Ja, jeg vil si det ihvertfall når du skal erstatte han med Evans, men det er forskjell på å vinne 16% av sine 12 første kamper og 50%. Hadde Monk bare vunnet 2 på 12 hadde nok han også fått sparken, uavhengig av Cellino, tror du ikke det JonR uavhengig av Rad?

Cellino har bidratt med å hente Jansson, det må vel være god nok grunn til å tenke seg til at han ihvertfall kan "noe" om det han holder på med. Fortsatt er deler av spillerlogistikken Cellino som styrer, det er begrenset hvilken oversikt Monk kan ha, ellers hadde vi ikke hentet så veldig mange spillere fra Swansea. 

Cellino er en sinnsyk, småkriminell leder, med lite empati - Han har gjort en del håreisende valg på klubben sine vegne, han har bidratt til konflikter, trolig sjikanert og løyet til flere (Lucy Ward og Scott Wootton) men han har definitivt styrket klubben BETRAKTELIG siden perioden før han kom inn.

Ingen drømmeeier, til det er han for inkompetent og ikke dype nok lommer, men bedre enn GHF, Venkys, trolig bedre enn Bates med flere alternativer.