Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1419930 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

RoarG

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #420 på: Februar 04, 2014, 16:17:31 »
Folk er tydeligvis uenige her inne, ja. Når den italienske "skurken" er jaget fra byen, kommer disse konsortiumsmedlemmene til å gå løs på hverandre som tigerhaifostre i mors mage. Hele greia stinker av massesuggesjon hvor fans, presse og inepte investorer går sammen om å skape en bølge av mistro. GFH har solgt klubben til Cellino. Lev med det.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #421 på: Februar 04, 2014, 16:35:38 »
LUST uttaler seg nå.
http://lufctrust.squarespace.com/blog/2014/2/4/lufc-takeover-trust-update.html

Konklusjon:
Vi liker ikke Cellino. Bort med han som visselig har giddet å investere i klubben.
Vi vil ha Leeds Together, men lurer egentlig på hva de står for.

Jepp, send klubben ut på ny ørkenvandring, kan hende med adm til følge. Blir dette utfallet, skal man ikke klage på følgene. Ventespillet er slutt. Det er på tide at LUST, lokal presse og andre investorer forstår dette.

Hvorfor er det på tide? Skal utålmodige norske Leedsfans få diktere hva fansen i Leeds skal synes fordi de slemme Liverpool- og ManU-vennene våre erter oss? Skal LUST som ble stiftet som følge av Bates omfavne en av få klubbeiere i den vestlige verden som virker enda mer diktatorisk og kaotisk? En eier hvis siste klubb har hatt følgende fantastiske utvikling i tilskuerantall:

Han overtok i 1992 en klubb med 24130 i tilskuersnitt.

92/93   22207
93/94   17629
94/95   17685
95/96   18529
96/97   18176   Nedrykk
98/99   21649  Tilbake i det gode selskap
99/00   17000   Nytt nedrykk
00/01
04/05   16516   Tilbake i Serie A
05/06   10737
06/07   10195
07/08   13695
08/09   12308
09/10   13492
10/11   12368
11/12     9929
12/13    7976
13/14    4950

Imponerende utvikling. En fantastisk mann vi absolutt må ta imot med åpne armer.
Kun 20 år har an brukt på å redusere tilskuerantallet på klubben sin med 80%.

Og kun 36 managerbytter fordelt på 27 forskjellige managere.

Mannen må jo være asfaltert fra pannen og bakover. En vandrende katastrofe.
- Leif Olav

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #422 på: Februar 04, 2014, 16:36:55 »
Folk er tydeligvis uenige her inne, ja. Når den italienske "skurken" er jaget fra byen, kommer disse konsortiumsmedlemmene til å gå løs på hverandre som tigerhaifostre i mors mage. Hele greia stinker av massesuggesjon hvor fans, presse og inepte investorer går sammen om å skape en bølge av mistro. GFH har solgt klubben til Cellino. Lev med det.

"Jaget fra byen", ja. Hvorfor bor han i Florida hvis han har vært så elsket og fantastisk for Cagliari?
- Leif Olav

Annesj

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #423 på: Februar 04, 2014, 16:37:11 »
Hypotetisk. En annen hypotese er at "helgenen" cellino kommer inn med midler gir oss  goe spillere på høy lønn vi rykker ikke opp på første forsøk. Cellino stikker og vi har en ny ridsdale tid. Mulighetene er mange å ta av. Vi får bare vente å se.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #424 på: Februar 04, 2014, 16:40:37 »
Jeg lukter administrasjon om noen år av cellino. "We lived the dream" sier vel folk her da. Registrerer også at 75% av lusts medlemmer ikke ønsker denne figuren. Registrerer også at mange her inne er pro cellino. Helt fair det. Ville vært kjedelig her om vi alle var dønn enstemmige  ;)

Mht at så mange her inne er pro Cellino er jeg ikke så sikker på det (handler om hvem som roper høyest og oftest osv...). Når det er sagt, rop i vei, det er OK det, det kan  være at han vil vise seg langt bedre enn sitt rykte - men jeg frykter han ikke er det - har litt samme magefølelsen som da Bates kom. "Jo, han er rutinert og kan jo vise seg å være rett mannfor oss nå osv"... var mantraet mitt. Men det ble ikke slik, det ble 8 år der Bates' væremåte preget toppledelsen i klubben bvår, og det var bortimot umulig å finne samarbeidspartnere. Ikke var han villig til å bruke penger på oss heller.
Akkurat her har Cellini en force, ja jeg tror han er villig til å bruke penger. Men å se for seg ny manager minst en gang i året fremover, masse italienere inn og ut osv er ikke akkurat det jeg ønsker meg. Da heller stabilitet! Jeg har tro på at de lokale engelske vil klare å finne en samarbeidsform der de (i GFHCs ånd) vil ha klubbens beste i bakhodet, samarbeide med supporterne og klare å ha decent med penger til å hjelpe oss fremover. Har jeg dokumentasjon for dette håpet mitt? Nei :( Likevel foretrekker jeg det fordi jeg håper å forene god klubbklutur med sportslig fremgang. Leve optimisten! :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #425 på: Februar 04, 2014, 16:50:07 »
Cellino har kjøpt klubben: nå. Lokale konsortium sier de vil køpe klubben. Stikker av. Leedsfans er visst opptatt av rykte, helst et godt et. Det vil bli merket ja, at lokalsamfunnet kjeppjager en utenforstående, en som faktisk vil investere, og har investert i klubben. Ryktet? At i Leeds holder man ikke ord når man har gjort en deal.

Det hersker kaos i Leeds:
http://www.wearegoingup.co.uk/2014/02/04/another-chaotic-48-hours-in-the-life-of-leeds-united

Grunn: GFH sådde tvil om en avtale man hadde inngått etter press fra fans, presse og investorer. Det er disse kreftene som har skapt kaoset, og vi kan takke når adm inntrer. Da kan man glemme PL. Realiteter: klubben må selge spillere (McCormack, Lees og Byram). BMD vil forlate oss, da han ser at planene om PL faller i fisk.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #426 på: Februar 04, 2014, 16:58:36 »
Jeg lukter administrasjon om noen år av cellino. "We lived the dream" sier vel folk her da. Registrerer også at 75% av lusts medlemmer ikke ønsker denne figuren. Registrerer også at mange her inne er pro cellino. Helt fair det. Ville vært kjedelig her om vi alle var dønn enstemmige  ;)

Mht at så mange her inne er pro Cellino er jeg ikke så sikker på det (handler om hvem som roper høyest og oftest osv...). Når det er sagt, rop i vei, det er OK det, det kan  være at han vil vise seg langt bedre enn sitt rykte - men jeg frykter han ikke er det - har litt samme magefølelsen som da Bates kom. "Jo, han er rutinert og kan jo vise seg å være rett mannfor oss nå osv"... var mantraet mitt. Men det ble ikke slik, det ble 8 år der Bates' væremåte preget toppledelsen i klubben bvår, og det var bortimot umulig å finne samarbeidspartnere. Ikke var han villig til å bruke penger på oss heller.
Akkurat her har Cellini en force, ja jeg tror han er villig til å bruke penger. Men å se for seg ny manager minst en gang i året fremover, masse italienere inn og ut osv er ikke akkurat det jeg ønsker meg. Da heller stabilitet! Jeg har tro på at de lokale engelske vil klare å finne en samarbeidsform der de (i GFHCs ånd) vil ha klubbens beste i bakhodet, samarbeide med supporterne og klare å ha decent med penger til å hjelpe oss fremover. Har jeg dokumentasjon for dette håpet mitt? Nei :( Likevel foretrekker jeg det fordi jeg håper å forene god klubbklutur med sportslig fremgang. Leve optimisten! :)

Han overtok en Serie A-klubb som hadde ca 27000 og 24000 tilskuere i de to sesongene fram til mannen overtok, fikset nedrykk i sin 5. sesong, med 18000 på tribunen.  De har rykka ned to ganger, tilbragt 5 år i Serie B og redusert tilskuersnittet til under 5000.

Så hva støtter dere Cellino-tilhengere DERES standpunkt på?
- Leif Olav

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #427 på: Februar 04, 2014, 17:00:41 »
Cellino har kjøpt klubben: nå. Lokale konsortium sier de vil køpe klubben. Stikker av. Leedsfans er visst opptatt av rykte, helst et godt et. Det vil bli merket ja, at lokalsamfunnet kjeppjager en utenforstående, en som faktisk vil investere, og har investert i klubben. Ryktet? At i Leeds holder man ikke ord når man har gjort en deal.

Det hersker kaos i Leeds:
http://www.wearegoingup.co.uk/2014/02/04/another-chaotic-48-hours-in-the-life-of-leeds-united

Grunn: GFH sådde tvil om en avtale man hadde inngått etter press fra fans, presse og investorer. Det er disse kreftene som har skapt kaoset, og vi kan takke når adm inntrer. Da kan man glemme PL. Realiteter: klubben må selge spillere (McCormack, Lees og Byram). BMD vil forlate oss, da han ser at planene om PL faller i fisk.

Har du gidda å lese så mye som en eneste artikkel eller setning om denne mannen? Han får jo Ken Bates til å virke som en teddybjørn med gigantsuksess.
- Leif Olav

RoarG

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #428 på: Februar 04, 2014, 17:04:53 »
Jeg lukter administrasjon om noen år av cellino. "We lived the dream" sier vel folk her da. Registrerer også at 75% av lusts medlemmer ikke ønsker denne figuren. Registrerer også at mange her inne er pro cellino. Helt fair det. Ville vært kjedelig her om vi alle var dønn enstemmige  ;)

Mht at så mange her inne er pro Cellino er jeg ikke så sikker på det (handler om hvem som roper høyest og oftest osv...). Når det er sagt, rop i vei, det er OK det, det kan  være at han vil vise seg langt bedre enn sitt rykte - men jeg frykter han ikke er det - har litt samme magefølelsen som da Bates kom. "Jo, han er rutinert og kan jo vise seg å være rett mannfor oss nå osv"... var mantraet mitt. Men det ble ikke slik, det ble 8 år der Bates' væremåte preget toppledelsen i klubben bvår, og det var bortimot umulig å finne samarbeidspartnere. Ikke var han villig til å bruke penger på oss heller.
Akkurat her har Cellini en force, ja jeg tror han er villig til å bruke penger. Men å se for seg ny manager minst en gang i året fremover, masse italienere inn og ut osv er ikke akkurat det jeg ønsker meg. Da heller stabilitet! Jeg har tro på at de lokale engelske vil klare å finne en samarbeidsform der de (i GFHCs ånd) vil ha klubbens beste i bakhodet, samarbeide med supporterne og klare å ha decent med penger til å hjelpe oss fremover. Har jeg dokumentasjon for dette håpet mitt? Nei :( Likevel foretrekker jeg det fordi jeg håper å forene god klubbklutur med sportslig fremgang. Leve optimisten! :)

Han overtok en Serie A-klubb som hadde ca 27000 og 24000 tilskuere i de to sesongene fram til mannen overtok, fikset nedrykk i sin 5. sesong, med 18000 på tribunen.  De har rykka ned to ganger, tilbragt 5 år i Serie B og redusert tilskuersnittet til under 5000.

Så hva støtter dere Cellino-tilhengere DERES standpunkt på?

Denne meldingen fra klubbens hjemmesider:
http://www.leedsunited.com/news/article/y18k159fs2j61hfjr99foifin/title/a-statement-from-gfh-capital
Klubben har blitt solgt. Ikke snakk om "tilhengere", bare en dyptfølt frustrasjon over alle de som "vil Leeds beste" roter det til.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

bob

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #429 på: Februar 04, 2014, 17:09:57 »
Helt ubegripelig for meg at et flertall(?) her syns Cellino er en bra ide. Pinlig å være norsk Leeds-supporter.

Updated TOMA FAQ

Who actually owns Leeds now?
Amidst all the noise, the basics are really not that complicated. For the moment Bahrain investment bank GFH still own Leeds, however they have agreed to sell the club to Massimo Cellino as soon as the Football League approves his ownership.

Someone said all the papers are not signed yet, does that meen the deal is not done?
If all the papers were signed, ownership would already have changed hands. But ownership cannot change hands until the Football Leauge has given its approval. That is what “pending approval” means. As soon as FL give the go, the final papers will be signed and ownership will be transferred from GFH to Cellino.

But as long as the final papers are not signed, GFH could still change their mind, right?
Until the final papers are signed and the money transferred either party can always pull out of any deal, but rarely without cost. Negotiations progress in stages, each stage increasing the mutual commitment of the parties. This deal is at the final stage before execution, meaning there is a lot of commitment from both parties. On Friday afternoon, Salah Nooruddin sent a text to Cellino confirming he would be the new owner. Nooruddin is the most senior official at Leeds United, one of the genuine big dogs. He is the boss of people like David Haigh and Salem Patel, when he tells them to jump, they will ask how high? When he speaks, he speaks for the company. Next morning the same agreement was announced on the club’s webpage. Amidst all the “rumors about rumors”, I’m surprised how little heed has been paid to the actual public statement from GFH, because it is crystal clear. GFH “confirm that they have agreed to sell” to “a company owned by the Cellino family”. There are no ifs and buts, no “talks”, no “clauses”, no “exclusivity” and certainly no other interested party. GFH have agreed to sell Leeds to Cellino and that is confirmed. The statement is still on the website and there has not been anything coming out of GFH since to put even a slight dent in it. It’s a done deal.

So why are GFH meeting the “mega consortium” today?
Out of courtesy? When people of consequence insist on talking to you it would be rude to turn down a mere meeting. Especially when one of those people represent one of your major sponsors. Or maybe GHF want to muddy the waters a bit to fend off a fan and media backlash until the Cellino-deal is finalized? Or maybe Haigh and Patel genuinely believe they can convince their Bahrain bosses they would be better served with the other lot? Though that is surely a long-shot.

So what happens now?
Not much really, formalities are getting sorted. The Football League is dealing with the request for approval from Cellino. They will look at the information provided and if it’s insufficient they will ask for  elaboration. This is purely a matter between Cellino and the FL, GFH are not involved. As soon as the FL gives it approval, Cellino and GFH will sign the final papers and Cellino will own Leeds. The actual transfer of ownership will probably be sometime next week.

Will David Haigh and Salem Patel remain at Leeds?
Haigh, definitely not. Patel, probably not.

Will Brian McDermott still be our manager after Cellino takes over?
No, he will be sacked. Probably within hours or at least days. There is the off chance that Cellino will want to keep him around for a while, to appease the fans or merely on lawyers advice. But he will definitely not last the season. Maybe Cellino will try a chicken race like Vincent Tan did with Mackay?

McDermott has shown a lot of class in all this, but in reality he had very little choice other than to report for work on Monday. He’ll be looking at a massive payout whenever Cellino gives him the boot.  He has 2,5 years on his contract and Cellino must expect to honor that in full. On recent events, he should even have a decent case for extra compensation for unlawful dismissal. But that will only be after he is sacked by Cellino. For all legal purposes he was never fired. Only his employers could fire him and they never did. And since he was still employed, if he had failed to turn up for work when his employers asked him to, suddenly HE would be in breach of contract and they could cancel him without compensation. So not going back to work could have cost him millions.

When McDermott goes, will Festa be our new manager?
For most practical purposes Massimo Cellino will be our new manager, in as much as he alone will decide who to buy and sell and he will have a considerable say in who is playing. Remember Friday night when he tried to bring five players in on a couple of hours’ notice without conferring with a single member of the sporting staff? Like that. Then he will bring in a head coach to handle training and sit on the bench. That could well be Festa, at least for a while.

So Cellino will bring players in then?
Yes, loads.

What will Cellino taking over mean for me as a Leeds supporter?
That depends on why you are a Leeds-fan in the first place. If your goal is to support a Premiership side then you’ll just have to wait and see if he can buy that for you. If you in any way take pride in supporting a club that conducts its business with honesty, class and dignity… Well, then I’m afraid you’re f**ked. Cellino will be an embarrassment whatever division we’re in.

So you would rather have Bates back then?
I genuinely don’t understand why so many people find that relevant. If you are diagnosed with tuberculosis, would that not be so bad if you’ve just recovered from lung cancer? Fact is: Cancer might be worse, but the tubs could still end you.



 





 

RoarG

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #430 på: Februar 04, 2014, 17:10:03 »
Cellino har kjøpt klubben: nå. Lokale konsortium sier de vil køpe klubben. Stikker av. Leedsfans er visst opptatt av rykte, helst et godt et. Det vil bli merket ja, at lokalsamfunnet kjeppjager en utenforstående, en som faktisk vil investere, og har investert i klubben. Ryktet? At i Leeds holder man ikke ord når man har gjort en deal.

Det hersker kaos i Leeds:
http://www.wearegoingup.co.uk/2014/02/04/another-chaotic-48-hours-in-the-life-of-leeds-united

Grunn: GFH sådde tvil om en avtale man hadde inngått etter press fra fans, presse og investorer. Det er disse kreftene som har skapt kaoset, og vi kan takke når adm inntrer. Da kan man glemme PL. Realiteter: klubben må selge spillere (McCormack, Lees og Byram). BMD vil forlate oss, da han ser at planene om PL faller i fisk.

Har du gidda å lese så mye som en eneste artikkel eller setning om denne mannen? Han får jo Ken Bates til å virke som en teddybjørn med gigantsuksess.
Jeg har lest all propagandaen, ja. Passer godt inn Together Leeds' sin kampanje. Man har ikke klart å kjøpe klubben. Nå forsøker man seg på "ekstraomganger" ved å kjøre svertekampanje. Det lykkes tydeligvis.
Leeds Together: pay up, or shut up. Spytt inn midler slik at Leeds kan rykke opp nå. Er lei alle halvkvedete viser om et "langsiktig prosjekt". Bare en innrømmelse om at man ikke duger.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #431 på: Februar 04, 2014, 17:21:46 »
Cellino har kjøpt klubben: nå. Lokale konsortium sier de vil køpe klubben. Stikker av. Leedsfans er visst opptatt av rykte, helst et godt et. Det vil bli merket ja, at lokalsamfunnet kjeppjager en utenforstående, en som faktisk vil investere, og har investert i klubben. Ryktet? At i Leeds holder man ikke ord når man har gjort en deal.

Det hersker kaos i Leeds:
http://www.wearegoingup.co.uk/2014/02/04/another-chaotic-48-hours-in-the-life-of-leeds-united

Grunn: GFH sådde tvil om en avtale man hadde inngått etter press fra fans, presse og investorer. Det er disse kreftene som har skapt kaoset, og vi kan takke når adm inntrer. Da kan man glemme PL. Realiteter: klubben må selge spillere (McCormack, Lees og Byram). BMD vil forlate oss, da han ser at planene om PL faller i fisk.

Har du gidda å lese så mye som en eneste artikkel eller setning om denne mannen? Han får jo Ken Bates til å virke som en teddybjørn med gigantsuksess.
Jeg har lest all propagandaen, ja. Passer godt inn Together Leeds' sin kampanje. Man har ikke klart å kjøpe klubben. Nå forsøker man seg på "ekstraomganger" ved å kjøre svertekampanje. Det lykkes tydeligvis.
Leeds Together: pay up, or shut up. Spytt inn midler slik at Leeds kan rykke opp nå. Er lei alle halvkvedete viser om et "langsiktig prosjekt". Bare en innrømmelse om at man ikke duger.

Propagandaen?
Har de vært inne og manipulert tilskuersnitt og managerhistorikk på alle nettsider i verden?
Editert italiensk wikipedia?
Eller kanskje de har stått i porten og jaget bort 22000 av de faste tilskuerne Cagliari hadde to sesonger før Cellini overtok?

Faktum er at mannen har gjort en middelmådig Serie A klubb med en stor fanskare til en middelmådig Serie A-klubb uten fanskare.
- Leif Olav

RoarG

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #432 på: Februar 04, 2014, 17:32:58 »
Cellino har kjøpt klubben: nå. Lokale konsortium sier de vil køpe klubben. Stikker av. Leedsfans er visst opptatt av rykte, helst et godt et. Det vil bli merket ja, at lokalsamfunnet kjeppjager en utenforstående, en som faktisk vil investere, og har investert i klubben. Ryktet? At i Leeds holder man ikke ord når man har gjort en deal.

Det hersker kaos i Leeds:
http://www.wearegoingup.co.uk/2014/02/04/another-chaotic-48-hours-in-the-life-of-leeds-united

Grunn: GFH sådde tvil om en avtale man hadde inngått etter press fra fans, presse og investorer. Det er disse kreftene som har skapt kaoset, og vi kan takke når adm inntrer. Da kan man glemme PL. Realiteter: klubben må selge spillere (McCormack, Lees og Byram). BMD vil forlate oss, da han ser at planene om PL faller i fisk.

Har du gidda å lese så mye som en eneste artikkel eller setning om denne mannen? Han får jo Ken Bates til å virke som en teddybjørn med gigantsuksess.
Jeg har lest all propagandaen, ja. Passer godt inn Together Leeds' sin kampanje. Man har ikke klart å kjøpe klubben. Nå forsøker man seg på "ekstraomganger" ved å kjøre svertekampanje. Det lykkes tydeligvis.
Leeds Together: pay up, or shut up. Spytt inn midler slik at Leeds kan rykke opp nå. Er lei alle halvkvedete viser om et "langsiktig prosjekt". Bare en innrømmelse om at man ikke duger.

Propagandaen?
Har de vært inne og manipulert tilskuersnitt og managerhistorikk på alle nettsider i verden?
Editert italiensk wikipedia?
Eller kanskje de har stått i porten og jaget bort 22000 av de faste tilskuerne Cagliari hadde to sesonger før Cellini overtok?

Faktum er at mannen har gjort en middelmådig Serie A klubb med en stor fanskare til en middelmådig Serie A-klubb uten fanskare.
Han har kjøpt klubben. Det som skjer nå er trenering. At folk velger å kjøpe det er greit. Og propaganda? Ja, når innleggene i pressen er ensidige og negative er det propaganda. En kritisk og objektiv tilnærming går også Together Leeds i sømmene. Har ikke sett antydning til slikt. Bare noen halvkvedete viser om at denne gjengen skal berge oss fra Cellino. På hvilket grunnlag hevder man dette? Deres egne ord? Deres medspillere blant presse og fans? LUST sin uttalelse viser useriøsiteten og mangelen på balanse: "Vi foretrekker Together Leeds, men ønsker å vite mer om hva de vil".
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #433 på: Februar 04, 2014, 17:50:53 »
The Scratching Shed:



GFH braced for u-turn as takeover chaos continues?

TSS Feb 4th, 2014 0 Comments
 

Elland RoadItalian newspaper La Gazetta Dello Sport is today reporting a potential collapse of Massimo Cellino’s plan to takeover Leeds United Football Club following a weekend of confusion at Elland Road.

It seemed Cellino had cleared an almighty hurdle today as speculation spread that he would pass the Football League’s Owners & Directors test (more commonly known as the Fit & Proper Test).

While some had previously speculated Cellino’s two convictions for fraud would lead to the Football League rejecting his takeover attempt, under British law both of these convictions (the last being 2001) are now considered ‘spent’ meaning they can’t be used against him by the Football League when they come to making a decision.

The news won’t sit well with many Leeds United fans, but the criteria laid out by the Football League has to be entirely objective if any decision they make is to be upheld in court. That means the Football League can only act within the parameters of British law which prevent them holding spent convictions and upcoming trials against the Italian.

As such, the Italian’s takeover looked to be edging ever-closer to completion but La Gazetta Dello Sport are now reporting a change of mood within the GFH camp who are today sitting down with Mike Farnan and Andrew Flowers’ consortium to discuss their offer to takeover the club.

The events of Friday and Saturday seem to have created a split within GFH Capital. While some shareholders seem to be working to bring Cellino’s deal to a close, others are happy to consider their options following the sacking of Brian McDermott and the subsequent outpouring of anger from Leeds United fans.


“It seems that the differences between Cellino and GFH Capital may lead to a resounding u-turn” report the Italian newspaper

Cellino meanwhile continues his charm offensive in a desperate attempt to win over the Leeds United fanbase. In another interview with Simon Austin, published in today’s Sun newspaper, Cellino dangles the Premier League dream.


“I already love this club and want to do something right for it. I want to get it back where it belongs, in the Premier League.”

Promises to repurchase Elland Road and fund Leeds United’s climb back to the Premier League are understandably tempting following so many years in the gutter, but if the events of Friday night are any indication as to what a Cellino-led Leeds United would look like, it’s hard to imagine any progress being made under the leadership of an unscrupulous man whose antics are always going to distract from the main event.

But as rumour spreads of mounting debts at Elland Road, we also have to question whether Farnin and Flowers consortium of businessmen has the necessary clout to take this club in the right direction. They may have the best of intentions for the club and provide more stability than Cellino’s antics are ever going to allow, but at this juncture, its imperative that they can prove they have the necessary financial means to not only purchase Leeds United, but also to finance a club that’s going to continue posting losses for the short to medium term.

Ultimately, there is no perfect outcome for Leeds United, but I remain firmly in the Farnin and Flowers camp. While I do have some concerns about the level of funds they can bring to the party, they pale in comparison to the concerns I have about Cellino taking over this club.

There’s an assumption many Cellino supporters (of which there seem to be a growing number) are making that he’ll bankroll Leeds United to Championship glory, yet I see no evidence of that when reviewing his record from Cagliari. Instead, what you’ll find is a unnervingly familiar situation that so closely resembles Ken Bates’ Leeds United, it should have us all panicking.

When it comes to players, he tends to buy cheap then sell for a profit. Supporter relations are basically non-existent, in fact, he’s even banned a group from the ground for raising objections to his leadership. There’s the court cases too and the blatant disregard for honesty he’s already demonstrated at Leeds by first claiming he had no choice but to sack McDermott, then blaming GFH Capital while insisting he never wanted to fire McDermott in the first place.


One thing is for sure, this club desperately needs a hefty cash injection. But accepting Cellino as the new owner of Leeds United feels a lot like selling our souls to the devil.


Read more: http://www.thescratchingshed.com/2014/02/gfh-braced-for-u-turn-as-takeover-chaos-continues/#ixzz2sNBAPGI9
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Sv: Re: Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #434 på: Februar 04, 2014, 18:04:24 »
Cellino har kjøpt klubben: nå. Lokale konsortium sier de vil køpe klubben. Stikker av. Leedsfans er visst opptatt av rykte, helst et godt et. Det vil bli merket ja, at lokalsamfunnet kjeppjager en utenforstående, en som faktisk vil investere, og har investert i klubben. Ryktet? At i Leeds holder man ikke ord når man har gjort en deal.

Det hersker kaos i Leeds:
http://www.wearegoingup.co.uk/2014/02/04/another-chaotic-48-hours-in-the-life-of-leeds-united

Grunn: GFH sådde tvil om en avtale man hadde inngått etter press fra fans, presse og investorer. Det er disse kreftene som har skapt kaoset, og vi kan takke når adm inntrer. Da kan man glemme PL. Realiteter: klubben må selge spillere (McCormack, Lees og Byram). BMD vil forlate oss, da han ser at planene om PL faller i fisk.

Har du gidda å lese så mye som en eneste artikkel eller setning om denne mannen? Han får jo Ken Bates til å virke som en teddybjørn med gigantsuksess.
Jeg har lest all propagandaen, ja. Passer godt inn Together Leeds' sin kampanje. Man har ikke klart å kjøpe klubben. Nå forsøker man seg på "ekstraomganger" ved å kjøre svertekampanje. Det lykkes tydeligvis.
Leeds Together: pay up, or shut up. Spytt inn midler slik at Leeds kan rykke opp nå. Er lei alle halvkvedete viser om et "langsiktig prosjekt". Bare en innrømmelse om at man ikke duger.

Propagandaen?
Har de vært inne og manipulert tilskuersnitt og managerhistorikk på alle nettsider i verden?
Editert italiensk wikipedia?
Eller kanskje de har stått i porten og jaget bort 22000 av de faste tilskuerne Cagliari hadde to sesonger før Cellini overtok?

Faktum er at mannen har gjort en middelmådig Serie A klubb med en stor fanskare til en middelmådig Serie A-klubb uten fanskare.
Han har kjøpt klubben. Det som skjer nå er trenering. At folk velger å kjøpe det er greit. Og propaganda? Ja, når innleggene i pressen er ensidige og negative er det propaganda. En kritisk og objektiv tilnærming går også Together Leeds i sømmene. Har ikke sett antydning til slikt. Bare noen halvkvedete viser om at denne gjengen skal berge oss fra Cellino. På hvilket grunnlag hevder man dette? Deres egne ord? Deres medspillere blant presse og fans? LUST sin uttalelse viser useriøsiteten og mangelen på balanse: "Vi foretrekker Together Leeds, men ønsker å vite mer om hva de vil".

Er det noe positivt å finne med denne mannens regjeringstid i Cagliari er det ingen som nekter deg å komme med det. Men tallenes tale er rimelig klare.
- Leif Olav

h.b

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #435 på: Februar 04, 2014, 18:07:59 »
Hva er det vi vil ha av en ny eier da. Er det å vake nedover i gjørma bedre enn det å satse på å nå toppen. Slik fansen oppfører seg mot denne Cellino kun etter å ha hørt på diverse såkalte supportere som sprer alt mulig. Ja det er det samme som å høre på ei bælfeit jente som sutrer over at ingen vil ha hu

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #436 på: Februar 04, 2014, 18:09:16 »
Enkelte tror visst at Cellino forhastet seg med sparkingen av BMD da han ennå ikke eide klubben. Kanskje denne kunnsgjøringen fra GFH vil friske litt på hukommelsen:

http://www.leedsunited.com/news/article/y18k159fs2j61hfjr99foifin/title/a-statement-from-gfh-capital

Her fremgår det tydelig at Cellino har kjøpt 75% av akskjene i klubben. Når det gjelder kriminell fortid sier FLs fit and proper charter at forhold som ligger lengre enn 10 år tilbake i tid ikke gjelder. Cellinos siste dom var i 2001. FL kan altså ikke omgjøre salget. At disse konsortiumene trekker saken inn for FL, viser hvor desperate de er. Dersom Cellino får medhold, må GFH stå ved det de har sagt å selge. Vi kan sitte å argumentere oss blå her på forumet, men GFH har altså solgt mesteparten av aksjene til Cellino. Cellino har en god sak av de involverte. Disse lokale konsortiumene har hatt årevis til å samle økonomisk støtte, men er for sent ute.
Her har du ikke lest teksten godt nok, Roar. Dette er jo er "bevis" på at Cellino forhastet seg ettersom " Agree to sell " ikke er det samme som " deal done! "
Jon R.

pedro

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #437 på: Februar 04, 2014, 18:09:29 »
Hva er det vi vil ha av en ny eier da. Er det å vake nedover i gjørma bedre enn det å satse på å nå toppen. Slik fansen oppfører seg mot denne Cellino kun etter å ha hørt på diverse såkalte supportere som sprer alt mulig. Ja det er det samme som å høre på ei bælfeit jente som sutrer over at ingen vil ha hu

+1
Leedsomaniac

Cannavaro

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #438 på: Februar 04, 2014, 18:14:24 »
.....og dersom Cellino ikke får gjennomført denne handelen (alt er signert, pengene er overført) så venter et deilig søksmål i retten, eller erstatning.....(og det er en deilig start for nye eiere...)  kjøss meg i.....

Vi er DOOMED, dette stinker Cellino lang vei......

Og for ei røre....det er Haigh sin skyld alt sammen, han kunne avvæpnet Cellino mye tidligere, gjort en deal med Farnan (Together Leeds) og dette hadde vært iorden.  GFH også latterlige som i utgangspunktet vil selge 75 %, men vil endre til 100 % fordi de ikke vil samarbeide med italieneren.   Jeg håper en på innsiden av alt dette skriver en bok en gang....Gud hjelpes for ei smørje.....

Så, jeg tenker.... Cellino får godkjennelse av FL og har all makta i klubben.  Igjen får vi som vi fortjenere tydeligvis, så får vi krysse fingra.....FOR EI RØRE (sorry hakk i plata)...
MFLU - Miracles For Leeds United

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #439 på: Februar 04, 2014, 18:20:51 »
Hva er det vi vil ha av en ny eier da. Er det å vake nedover i gjørma bedre enn det å satse på å nå toppen. Slik fansen oppfører seg mot denne Cellino kun etter å ha hørt på diverse såkalte supportere som sprer alt mulig. Ja det er det samme som å høre på ei bælfeit jente som sutrer over at ingen vil ha hu

Ærlig talt....

Her bruker du samme hersketeknikk som du selv ble utsatt for da du kritiserte Ken Bates, håkon. Du skal ikke lete lenge etter fakta om Cellino før du har funnet klare indisier og bevis på at denne mannen er det ingen grunn til å stole på. Skal vi plutselig kaste alle prinsipper ombord bare fordi han har mange penger?

Jeg er langt mer forundret over de som har gjort seg opp en mening om at Farner gruppen ikke er bemidlet nok til å ta oss de nødvendige stegene videre. Basert på hva?
Jon R.

RoarG

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #440 på: Februar 04, 2014, 18:21:28 »
Og denne mannen (Flowers) skal redde oss fra Cellino. LOL

"Phil Hay ‏@PhilHayYEP 6 min

I can't post the link (behind paywall) but the Financial Times report that Andrew Flowers has issued a winding up order against #lufc.

  

Phil Hay ‏@PhilHayYEP 6 min

Financial Times say the order was issued over an "alleged unpaid debt" and is to be heard in the High Court in March."



    Phil Hay ‏@PhilHayYEP 25 sek

    Legal eagles have corrected me - Flowers has issued a winding up petition, not a winding up order. #lufc

Slik jeg forstår det har en av de som vil kjøpe Leeds fremmet økonomiske krav mot klubben?



« Siste redigering: Februar 04, 2014, 18:28:16 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leif Egil

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #441 på: Februar 04, 2014, 18:30:56 »
Jeg lukter administrasjon om noen år av cellino. "We lived the dream" sier vel folk her da. Registrerer også at 75% av lusts medlemmer ikke ønsker denne figuren. Registrerer også at mange her inne er pro cellino. Helt fair det. Ville vært kjedelig her om vi alle var dønn enstemmige  ;)

Mht at så mange her inne er pro Cellino er jeg ikke så sikker på det (handler om hvem som roper høyest og oftest osv...). Når det er sagt, rop i vei, det er OK det, det kan  være at han vil vise seg langt bedre enn sitt rykte - men jeg frykter han ikke er det - har litt samme magefølelsen som da Bates kom. "Jo, han er rutinert og kan jo vise seg å være rett mannfor oss nå osv"... var mantraet mitt. Men det ble ikke slik, det ble 8 år der Bates' væremåte preget toppledelsen i klubben bvår, og det var bortimot umulig å finne samarbeidspartnere. Ikke var han villig til å bruke penger på oss heller.
Akkurat her har Cellini en force, ja jeg tror han er villig til å bruke penger. Men å se for seg ny manager minst en gang i året fremover, masse italienere inn og ut osv er ikke akkurat det jeg ønsker meg. Da heller stabilitet! Jeg har tro på at de lokale engelske vil klare å finne en samarbeidsform der de (i GFHCs ånd) vil ha klubbens beste i bakhodet, samarbeide med supporterne og klare å ha decent med penger til å hjelpe oss fremover. Har jeg dokumentasjon for dette håpet mitt? Nei :( Likevel foretrekker jeg det fordi jeg håper å forene god klubbklutur med sportslig fremgang. Leve optimisten! :)
+ 1
 

Frode

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #442 på: Februar 04, 2014, 18:32:49 »
Vi kan vel være enige om følgende:
McD er en flott fyr som slett ikke fortjente den sortien han fikk sist fredag (selv om det bare varte et halvt døgn)
Cellino er en høyst tvilsom sak.

Og uenige om følgende:
Hvorvidt McD har gjort en god jobb/er rett mann for oss
Og hvorvidt det er greit å la det "stå til" med Cellino etter magre år med tommer løfter - eller om det bare vil gjøre vondt verre.

Skal begynne som riksmeglingsmann ...
 

Kato

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #443 på: Februar 04, 2014, 18:42:55 »
Det skal bli kokkelimonke om de der gutta overtar.
 

Jon R

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #444 på: Februar 04, 2014, 18:45:07 »
Det skal bli kokkelimonke om de der gutta overtar.

I motsetning til hva det skal bli hvis Cellino overtar?
Jon R.

Kato

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino
« Svar #445 på: Februar 04, 2014, 18:45:43 »
Hvor splittet er vi? Kan ikke de som kan med sånt lage en poll?
 

Kato

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #446 på: Februar 04, 2014, 18:47:27 »
Bedre med en kokkelimonke enn ti
 

lojosang

Sv: Re: Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #447 på: Februar 04, 2014, 18:49:58 »
Det skal bli kokkelimonke om de der gutta overtar.

I motsetning til hva det skal bli hvis Cellino overtar?

Hvis vi kan håpe så samme blendende suksess som i Sardinklubben er vi da om 20 år på 6-8tusen tilskuere på en lånt stadion i en naboby og har en 6.plass i Championship og fem sesonger i L1 å se fram til. Det er den "framgang" Cagliari har fått etter at han overtok.
- Leif Olav

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #449 på: Februar 04, 2014, 19:07:04 »
Har GFH vært litt for "lure"?

http://www.unofficiallufc.co.uk/1/post/2014/02/takeover-turns-nasty-as-flowers-issues-winding-up-order.html
Hvis Cellino dealen går i orden : hvem er det da som skylder Flowers penger?  ???
Jon R.