Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1420013 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

RoarG

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #480 på: Februar 05, 2014, 00:09:30 »
Flowers ønsker tilbakebetalt pengene han har spyttet inn i klubben, visst eierskap representert ved GFH han føler seg ført bak lyset av og som han i tillegg trekker ut sponsoravtalen sin fra. Jeg ser ikke problemet. Helt fair.

Og der kom den fra klubben:
http://www.leedsunited.com/news/article/9zq50oyeez0186gc15srxln2/title/statement-from-gfh-capital

Merkelig at Flowers føler seg ført bak lyset, all den tid det var hans gruppe som ødela dealen ved å komme med et revidert tilbud. Holdt fast ved det oppr tilbudet, og klubben hadde vært i hans hender nå. Virker som en hevnakt, og vil vel ikke styrke det konkurrerende konsortiumets sak, gitt at Flowers er med der. Mulig de skjønner at FL vil godkjenne Cellino, og fortsetter med uthalingstaktikk.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Sv: Den elleville informasjonsstrømmen - Tråden med bekreftede uttalelser
« Svar #481 på: Februar 05, 2014, 00:12:07 »
Synsing fra bloggere, og konspirasjonsteorier fra journalister, har denne dagen brakt med seg.

Svært lite offisielle uttalelser, det vil si ingen

Trenger du mer enn tilskuertallet og track recorden til klubben denne klovnen har styrt og "satset" på i 20 år? Han overtok en serie A-klubb med stor fanskare og nesten nyoppusset stadion (pussa opp til 90-VM) Men han har jo skaffa klubben en solid 6. plass og to glimrende 9. plasser samt fem sesonger i Serie B. Men han er jo så handlekraftig.
- Leif Olav

lojosang

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #482 på: Februar 05, 2014, 00:15:48 »
Flowers ønsker tilbakebetalt pengene han har spyttet inn i klubben, visst eierskap representert ved GFH han føler seg ført bak lyset av og som han i tillegg trekker ut sponsoravtalen sin fra. Jeg ser ikke problemet. Helt fair.

Og der kom den fra klubben:
http://www.leedsunited.com/news/article/9zq50oyeez0186gc15srxln2/title/statement-from-gfh-capital

Merkelig at Flowers føler seg ført bak lyset, all den tid det var hans gruppe som ødela dealen ved å komme med et revidert tilbud. Holdt fast ved det oppr tilbudet, og klubben hadde vært i hans hender nå. Virker som en hevnakt, og vil vel ikke styrke det konkurrerende konsortiumets sak, gitt at Flowers er med der. Mulig de skjønner at FL vil godkjenne Cellino, og fortsetter med uthalingstaktikk.

Har han solgt seg ut av Cagliari? Man blir vel ikke fit and proper hvis man har inflytelse over en annen fotballklubb?
- Leif Olav

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #483 på: Februar 05, 2014, 00:19:39 »
På 20 år har mannen latt stadion forfalle så ille at en ansatt blir "electrocuted" og skaffet en svimlende 6. plass. Han har rykket ned to ganger og spilt 5 sesonger i Serie B. Og kvittet seg med hele fanskaren. Håper han har "satset" i en anne klubb før dette og at alle gode ting er tre, men personlig tar jeg heller Ken Bates tilbake.
- Leif Olav

Leedsfan

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #484 på: Februar 05, 2014, 00:21:46 »
Flowers ønsker tilbakebetalt pengene han har spyttet inn i klubben, visst eierskap representert ved GFH han føler seg ført bak lyset av og som han i tillegg trekker ut sponsoravtalen sin fra. Jeg ser ikke problemet. Helt fair.

Og der kom den fra klubben:
http://www.leedsunited.com/news/article/9zq50oyeez0186gc15srxln2/title/statement-from-gfh-capital

Merkelig at Flowers føler seg ført bak lyset, all den tid det var hans gruppe som ødela dealen ved å komme med et revidert tilbud. Holdt fast ved det oppr tilbudet, og klubben hadde vært i hans hender nå. Virker som en hevnakt, og vil vel ikke styrke det konkurrerende konsortiumets sak, gitt at Flowers er med der. Mulig de skjønner at FL vil godkjenne Cellino, og fortsetter med uthalingstaktikk.

Har han solgt seg ut av Cagliari? Man blir vel ikke fit and proper hvis man har inflytelse over en annen fotballklubb?

Hva med Udinese - Watford? Det finnes vel flere klubber som er eid av samme eier?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Bites Yer Legs

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #485 på: Februar 05, 2014, 00:25:04 »
Opplysninger ble tilbakeholdt ved det opprinnelige budet. I steden for forhandlinger når revidert bud kom hoppet gfh til neste hest,alt dette etter Flowers hadde bidratt med betydelige midler. At det er en hevnaksjon/uthalingstaktikk/motrekk er jeg heller ikke i tvil om.
KEEP FIGHTING!!

baste

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #486 på: Februar 05, 2014, 03:04:49 »
Liker IKKE at denne fjotten kommer inn. Virker ikke å tenke mye før han handler, bare å se på sparkingen av McDermott.
Tipper McDermott blir sparket for 2 gang iløpet av svært kort tid....

Kato

Sv: Den elleville informasjonsstrømmen - Tråden med bekreftede uttalelser
« Svar #487 på: Februar 05, 2014, 07:51:06 »
Man kan se glasset som halvtomt eller halvfullt. Jeg synes det kan se ut som en god prestasjon å holde lille Cagliari rundt midten av serie a i mange år.

I tillegg får jo noen av dere konspirasjonsteoretikere det til å høres ut som Cellino personlig har stått i porten og jaget en og en bort. Det ligger blant annet et stadionskifte inne i dette.

Men for all del, hent frem all dårlig statistikk dere kan finne om Cagliari. Og bruk det gjerne mot Cellino.

For å nyansere bildet noe, så kan det jo nevnes at en av de sentrale bak de handlingskraftige lokale gutta, er i gang med en prosess for å kjøre oss til skifteretten. (Winding up ifl rykter). Lover bra det.
 

B_Ød

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #488 på: Februar 05, 2014, 08:06:01 »
for mitt vedkommende veier det som er å lese om hans forrige satsing ganske tungt. Klarer ikke å mobilisere nesegrus beundring for mannen, selv om han er italiener og ikke medlem av et konsortium.
For å si det sånn, jeg vil heller bli løyet til av et leeds-basert konsortium enn Massimo.
Ups & Ups!!

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #489 på: Februar 05, 2014, 08:11:09 »
Ser ut som GFH tar i mot penger fra alle og enhver, og prøver å dolke dem i ryggen etterpå...

YEP i dag:

Sitat
Leeds United accepted a seven-figure loan from Massimo Cellino in advance of the Italian’s as yet incomplete takeover, the Yorkshire Evening Post has learned.


A sum of around £1.5million was borrowed by Leeds last week and is unrelated to the structured payments due from Cellino for a 75 per cent stake in the club.

While the owner of Cagliari has ploughed cash directly into United, he is not thought to have paid any money for shares to Leeds owner Gulf Finance House despite the two sides agreeing the terms of a buy-out on Friday afternoon.

Cellino’s deal is subject to Football League approval and he and GFH have not yet exchanged contracts. Cellino nevertheless believes that the sale to him is effectively done.

The receipt of another loan by Leeds will increase concerns about the club’s financial state.

Officials at Elland Road have made no secret of the fact that United are operating at a loss and the YEP was recently told that they stand to lose around £11m in the current financial year.

The £1.5m taken from Cellino appears to have deepened the liabilities faced by any would-be buyer of the Championship club. Leeds have accepted repeated loans in the past six months, a number of them paid personally by managing director David Haigh.

In a radio interview on Monday night, director Salem Patel - an employee of GFH – said: “Like with most other football clubs, the club runs at a loss. It needs cash resources to be invested by its owners.”

GFH has made no comment on the purpose of Cellino’s loan, though the YEP understands that he received no shares in return for it.

United’s wage bill was due at the end of last week and they made no additions to their squad before Friday’s transfer deadline.

A deal to bring in 23-year-old Andrea Tabanelli from Cagliari – a transfer arranged by Cellino – is in limbo while the Football League considers whether the necessary paperwork was signed in time.

Leeds’ questionable financial position has encouraged GFH to sell a majority shareholding, and Cellino looked to have closed out a deal last Friday.

The agreement between him and GFH was the cue for chaos at Elland Road as Cellino instructed his lawyer, Chris Farnell, to sack manager Brian McDermott and acting chief executive Paul Hunt immediately. McDermott was later reinstated by GFH.

The drama led to a rival takeover bid from a consortium involving Andrew Flowers, the boss of United shirt sponsor Enterprise Insurance, and former Manchester United International managing director Mike Farnan.

The group met with GFH officials in London yesterday having promised to match Cellino’s offer. Neither side was available for comment last night.

In a further development, it was revealed yesterday that Enterprise Insurance has issued a winding-up petition against Leeds over an alleged unpaid debt. The petition is to be heard by the High Court next month.

Flowers issued it on January 29, the day when the Sport Capital takeover bid which he was backing collapsed amid disagreements with GFH.

Financial experts believe the petition is a means of delaying the sale of Leeds, potentially giving rival groups more time to court GFH and strike a purchase of their own.

Enterprise inflicted another blow on United on Friday night when it announced that it would be withdrawing its sponsorship of the club in protest against Cellino’s sacking of McDermott.

Speaking at the time, Flowers told the YEP: “In no way do we wish to be associated with this regime.”


THE MAIN PLAYERS

MASSIMO CELLINO: The owner and president of Cagliari since 1992 and a Sardinian businessman who made his fortune in agriculture. Certain reports set his family’s wealth at several hundred million pounds.

ANDREW FLOWERS, MIKE FARNAN: Both were part of separate consortiums who bid for Leeds late last year but their mutual opposition to Cellino’s takeover brought them together over the weekend.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

4ever arcticwhite

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #490 på: Februar 05, 2014, 08:40:39 »
Måtte sjekke hva en "Winding up petition" er for noe, og kom fram til at det er det vi her i Norge kaller en konkursbegjæring.

Wind up a company that owes you money
You can apply to the court to ‘wind up’ a company if it can’t pay its debts of more than £750.

Your application to the court is known as a ‘winding up petition’. If successful, the company will be put into liquidation.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Kato

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #491 på: Februar 05, 2014, 08:41:11 »
Altså, til dere som nå er på søken etter all elendighet omkring Cellino:


Dere har nå klart å få frem at tilskuertallet til Cagliari er redusert.

Vi har lest det. Dere kan gå videre.
 

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #492 på: Februar 05, 2014, 08:45:55 »
På 20 år har mannen latt stadion forfalle så ille at en ansatt blir "electrocuted" og skaffet en svimlende 6. plass. Han har rykket ned to ganger og spilt 5 sesonger i Serie B. Og kvittet seg med hele fanskaren. Håper han har "satset" i en anne klubb før dette og at alle gode ting er tre, men personlig tar jeg heller Ken Bates tilbake.

Takk til deg!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #493 på: Februar 05, 2014, 08:46:21 »
Måtte sjekke hva en "Winding up petition" er for noe, og kom fram til at det er det vi her i Norge kaller en konkursbegjæring.

Wind up a company that owes you money
You can apply to the court to ‘wind up’ a company if it can’t pay its debts of more than £750.

Your application to the court is known as a ‘winding up petition’. If successful, the company will be put into liquidation.

Interessant at en potensiell kjøper ene dagen legger frem konkursbegjæring, for dagen etterpå å sitte på samme side som de han prøver å sende inn i skifteretten.

Jeg tror ikke nødvendigvis Cellino er den beste eieren Leeds kan få. Men jeg tror det blir langt verre å få at konglomerat av eiere til å samarbeide. Så det her lokale samarbeidet kan ha så mye Leeds-sjel det bare vil. Jeg er redd de har for lite penger, og at det blir et sirkus å få samarbeidet til.
 

auren

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #494 på: Februar 05, 2014, 08:48:15 »
Altså, til dere som nå er på søken etter all elendighet omkring Cellino:


Dere har nå klart å få frem at tilskuertallet til Cagliari er redusert.

Vi har lest det. Dere kan gå videre.

Hva med å sette opp en pros and cons liste med Cellino?

Pros:

- Han har penger
- En handlingens mann

Cons:

- Sparker managere i hytt og pine og re-ansetter flere av dem i etterkant
- Investerer mindre i spillerkjøp enn hva han får inn i spillersalg
- Reduserer tilskuersnittet fra 25-30 000 til 5000 i løpet av sin tid i Cagliari
- En handlingens mann som ikke tenker før han handler (?) (jevnfør sparkingen av McD)


Kom gjerne med flere  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #495 på: Februar 05, 2014, 08:50:54 »
Måtte sjekke hva en "Winding up petition" er for noe, og kom fram til at det er det vi her i Norge kaller en konkursbegjæring.

Wind up a company that owes you money
You can apply to the court to ‘wind up’ a company if it can’t pay its debts of more than £750.

Your application to the court is known as a ‘winding up petition’. If successful, the company will be put into liquidation.

Interessant at en potensiell kjøper ene dagen legger frem konkursbegjæring, for dagen etterpå å sitte på samme side som de han prøver å sende inn i skifteretten.

Jeg tror ikke nødvendigvis Cellino er den beste eieren Leeds kan få. Men jeg tror det blir langt verre å få at konglomerat av eiere til å samarbeide. Så det her lokale samarbeidet kan ha så mye Leeds-sjel det bare vil. Jeg er redd de har for lite penger, og at det blir et sirkus å få samarbeidet til.

Kan tenkes at han bruker dette som pressmiddel. Enten får han Leeds, eller så kommer en konkursbegjæring. Nå høres det jo ut som begjæringen allerede er kommet, men den trekkes jo fort tilbake hvis han får kloa i Leeds. Kynisk spill. Akkurat som Cellino. Da liker dere vel Flowers også?  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Milou

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #496 på: Februar 05, 2014, 08:53:25 »
No kjenner eg ikkje denne saka noko betre enn frå det eg har lese på forumet, men slik eg har forstått det har Flowers lånt pengar til Leeds United. Dette var sannsynlegvis meint som eit forskot på ein kjøpesum, men er likefyllt eit lån. Flowers virkar redd for at han ikkje får tilbakebetalt lånet om Cellino kjøper klubben.

Om dette er begrunna eller ikkje og om Flowers har sekundære motiv kan ein kun spekulere i. Men eg går ut frå at det vil vere enkelt for Cellino/GFH å få denne saka ut av verda ved å tilbakebetale lånet som ein del av betingelsane i kjøpet.

At Cellino er feil mann for Leeds blir eg meir og meir overbevist om etterkvart som eg lærer meir om mannen, men han det ser (dessverre) ut som han får sjansen til å "prove me wrong".

Milou

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #497 på: Februar 05, 2014, 09:01:44 »
På 20 år har mannen latt stadion forfalle så ille at en ansatt blir "electrocuted" og skaffet en svimlende 6. plass. Han har rykket ned to ganger og spilt 5 sesonger i Serie B. Og kvittet seg med hele fanskaren. Håper han har "satset" i en anne klubb før dette og at alle gode ting er tre, men personlig tar jeg heller Ken Bates tilbake.

Takk til deg!

Eg er vel blant dei minst kritiske til Bates her på forumet. Han er riktignok ein arrogant drittsekk og etter all sannsylegheit kriminell, men det var eit visst samsvar mellom ord og handling, han såg ting i eit langsikitig perspektiv og det han utretta i klubben var ikkje så aller verst: Han stabiliserte økonomien og han førte oss opp frå League 1 til  Championship (og då vel eg riktignok å tru han på at klubben i praksis var konkurs då han kjøpte den og at nedrykket var meir eller mindre uunngåeleg).

Etter det eg kjenner til av Cellino er har han dei samme dårlege eigenskapane til Bates, men ingen av dei betre.

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #498 på: Februar 05, 2014, 09:05:53 »
På 20 år har mannen latt stadion forfalle så ille at en ansatt blir "electrocuted" og skaffet en svimlende 6. plass. Han har rykket ned to ganger og spilt 5 sesonger i Serie B. Og kvittet seg med hele fanskaren. Håper han har "satset" i en anne klubb før dette og at alle gode ting er tre, men personlig tar jeg heller Ken Bates tilbake.

Takk til deg!

Eg er vel blant dei minst kritiske til Bates her på forumet. Han er riktignok ein arrogant drittsekk og etter all sannsylegheit kriminell, men det var eit visst samsvar mellom ord og handling, han såg ting i eit langsikitig perspektiv og det han utretta i klubben var ikkje så aller verst: Han stabiliserte økonomien og han førte oss opp frå League 1 til  Championship (og då vel eg riktignok å tru han på at klubben i praksis var konkurs då han kjøpte den og at nedrykket var meir eller mindre uunngåeleg).

Etter det eg kjenner til av Cellino er har han dei samme dårlege eigenskapane til Bates, men ingen av dei betre.

Han har PENGER!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #499 på: Februar 05, 2014, 09:11:10 »
No kjenner eg ikkje denne saka noko betre enn frå det eg har lese på forumet, men slik eg har forstått det har Flowers lånt pengar til Leeds United. Dette var sannsynlegvis meint som eit forskot på ein kjøpesum, men er likefyllt eit lån. Flowers virkar redd for at han ikkje får tilbakebetalt lånet om Cellino kjøper klubben.

Om dette er begrunna eller ikkje og om Flowers har sekundære motiv kan ein kun spekulere i. Men eg går ut frå at det vil vere enkelt for Cellino/GFH å få denne saka ut av verda ved å tilbakebetale lånet som ein del av betingelsane i kjøpet.

At Cellino er feil mann for Leeds blir eg meir og meir overbevist om etterkvart som eg lærer meir om mannen, men han det ser (dessverre) ut som han får sjansen til å "prove me wrong".

Du har sikkert rett i det at lånet blir tilbakebetalt ved oppkjøp. Men sier ikke dette litt om hvilke forhold som ligger til grunn for et samarbeid. Allerede før de har kjøpt klubben.
 

Leedsfan

Sv: Cellino eller andre løsninger
« Svar #500 på: Februar 05, 2014, 09:14:29 »
No kjenner eg ikkje denne saka noko betre enn frå det eg har lese på forumet, men slik eg har forstått det har Flowers lånt pengar til Leeds United. Dette var sannsynlegvis meint som eit forskot på ein kjøpesum, men er likefyllt eit lån. Flowers virkar redd for at han ikkje får tilbakebetalt lånet om Cellino kjøper klubben.

Om dette er begrunna eller ikkje og om Flowers har sekundære motiv kan ein kun spekulere i. Men eg går ut frå at det vil vere enkelt for Cellino/GFH å få denne saka ut av verda ved å tilbakebetale lånet som ein del av betingelsane i kjøpet.

At Cellino er feil mann for Leeds blir eg meir og meir overbevist om etterkvart som eg lærer meir om mannen, men han det ser (dessverre) ut som han får sjansen til å "prove me wrong".

Du har sikkert rett i det at lånet blir tilbakebetalt ved oppkjøp. Men sier ikke dette litt om hvilke forhold som ligger til grunn for et samarbeid. Allerede før de har kjøpt klubben.

Den store synderen er jo GFH/Patel/Haigh som virker å kn*lle rundt overalt. De er jo ikke sanne, "utro" i bauger og kanter og til og med i alle etasjer,,,
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #501 på: Februar 05, 2014, 09:17:18 »
Altså, til dere som nå er på søken etter all elendighet omkring Cellino:


Dere har nå klart å få frem at tilskuertallet til Cagliari er redusert.

Vi har lest det. Dere kan gå videre.

Hva med å sette opp en pros and cons liste med Cellino?

Pros:

- Han har penger
- En handlingens mann

Cons:

- Sparker managere i hytt og pine og re-ansetter flere av dem i etterkant
- Investerer mindre i spillerkjøp enn hva han får inn i spillersalg
- Reduserer tilskuersnittet fra 25-30 000 til 5000 i løpet av sin tid i Cagliari
- En handlingens mann som ikke tenker før han handler (?) (jevnfør sparkingen av McD)


Kom gjerne med flere  :)

auren

1. Han har lang erfaring
2. Han har lang erfaring med å drive fotballklubb.
3. Han er alene. Det finnes ingen på samme siden av bordet som serverer han konkursbegjæringer.
4. Han virker å være ambisiøs på våre vegne.
5. Han virker å være svært fotballinteressert
6. Han har sannsynligvis et godt internasjonalt nettverk.
7. Han blir ikke å fylle opp klubben vår med halvtørste middelmådige britiske fotballspillere.

Man finner mye for og mot. Men det aller viktigst er at han har penger, og at han bruker dem.
 

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #502 på: Februar 05, 2014, 09:22:39 »
Altså, til dere som nå er på søken etter all elendighet omkring Cellino:


Dere har nå klart å få frem at tilskuertallet til Cagliari er redusert.

Vi har lest det. Dere kan gå videre.

Hva med å sette opp en pros and cons liste med Cellino?

Pros:

- Han har penger
- En handlingens mann

Cons:

- Sparker managere i hytt og pine og re-ansetter flere av dem i etterkant
- Investerer mindre i spillerkjøp enn hva han får inn i spillersalg
- Reduserer tilskuersnittet fra 25-30 000 til 5000 i løpet av sin tid i Cagliari
- En handlingens mann som ikke tenker før han handler (?) (jevnfør sparkingen av McD)


Kom gjerne med flere  :)

auren

1. Han har lang erfaring
2. Han har lang erfaring med å drive fotballklubb.
3. Han er alene. Det finnes ingen på samme siden av bordet som serverer han konkursbegjæringer.
4. Han virker å være ambisiøs på våre vegne.
5. Han virker å være svært fotballinteressert
6. Han har sannsynligvis et godt internasjonalt nettverk.
7. Han blir ikke å fylle opp klubben vår med halvtørste middelmådige britiske fotballspillere.

Man finner mye for og mot. Men det aller viktigst er at han har penger, og at han bruker dem.

Nr. 7 er nesten det viktigste punktet..

Han kjøper en klubb som kun eier et navn, historie og en hel haug av middemådige fotballspillere. Han ser forhåpentligvis potensialet ved å få denne store skuta på riktig kurs igjen.

Som Stan Collymore twittret, potensialet er ekstremt stort. En investering på 50 mill pund kan bli til 150-200-250 mill pund i løpet av kort tid.

Vi trenger en med penger og gjennomføringsevne, og sammenlignet med resten av "gjerdegutta" så er han det eneste alternativet.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

kongsmo

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #503 på: Februar 05, 2014, 09:26:37 »
Altså, til dere som nå er på søken etter all elendighet omkring Cellino:


Dere har nå klart å få frem at tilskuertallet til Cagliari er redusert.

Vi har lest det. Dere kan gå videre.

Hva med å sette opp en pros and cons liste med Cellino?

Pros:

- Han har penger
- En handlingens mann

Cons:

- Sparker managere i hytt og pine og re-ansetter flere av dem i etterkant
- Investerer mindre i spillerkjøp enn hva han får inn i spillersalg
- Reduserer tilskuersnittet fra 25-30 000 til 5000 i løpet av sin tid i Cagliari
- En handlingens mann som ikke tenker før han handler (?) (jevnfør sparkingen av McD)


Kom gjerne med flere  :)

auren

1. Han har lang erfaring
2. Han har lang erfaring med å drive fotballklubb.
3. Han er alene. Det finnes ingen på samme siden av bordet som serverer han konkursbegjæringer.
4. Han virker å være ambisiøs på våre vegne.
5. Han virker å være svært fotballinteressert
6. Han har sannsynligvis et godt internasjonalt nettverk.
7. Han blir ikke å fylle opp klubben vår med halvtørste middelmådige britiske fotballspillere.

Man finner mye for og mot. Men det aller viktigst er at han har penger, og at han bruker dem.

Kan du utdype punkt 1? Hva slags erfaring er det snakk om  :D

Han har penger, men vil han bruke dem? Hans 20 år i Cagliari viser ikke veldig mye bruk av penger....
"SNIFFER"

auren

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #504 på: Februar 05, 2014, 09:30:29 »
Altså, til dere som nå er på søken etter all elendighet omkring Cellino:


Dere har nå klart å få frem at tilskuertallet til Cagliari er redusert.

Vi har lest det. Dere kan gå videre.

Hva med å sette opp en pros and cons liste med Cellino?

Pros:

- Han har penger
- En handlingens mann

Cons:

- Sparker managere i hytt og pine og re-ansetter flere av dem i etterkant
- Investerer mindre i spillerkjøp enn hva han får inn i spillersalg
- Reduserer tilskuersnittet fra 25-30 000 til 5000 i løpet av sin tid i Cagliari
- En handlingens mann som ikke tenker før han handler (?) (jevnfør sparkingen av McD)


Kom gjerne med flere  :)

auren

1. Han har lang erfaring
2. Han har lang erfaring med å drive fotballklubb.
3. Han er alene. Det finnes ingen på samme siden av bordet som serverer han konkursbegjæringer.
4. Han virker å være ambisiøs på våre vegne.
5. Han virker å være svært fotballinteressert
6. Han har sannsynligvis et godt internasjonalt nettverk.
7. Han blir ikke å fylle opp klubben vår med halvtørste middelmådige britiske fotballspillere.

Man finner mye for og mot. Men det aller viktigst er at han har penger, og at han bruker dem.

Nr. 7 er nesten det viktigste punktet..

Hvis første signering skal vise teft på overgangsmarkedet, blir jeg bekymret. Hvem er denne Andrea Tabanelli? I tillegg prøvde han å få inn 3-4 andre spillere på lån.
Er mer redd for en haug italienere på lån (enn middelmådige britiske fotballspillere), som sliter med å tilpasse seg det engelske klimaet og kulturen. Har ikke akkurat vært en suksess i Watford til nå, selv om flere av spillerne er gode. Man får aldri et sammensveiset lag med en haug med lånespillere.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Og hvem har ansvar for stadionskiftet og 20 år med manglende vedlikehold?
- Leif Olav

Kato

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #506 på: Februar 05, 2014, 09:31:39 »
Han har lang erfaring som bedriftsleder, av en ikke rent liten bedrift heller. Tror det kommer godt med.

Nøkkelen er selvsagt at han bruker penger.

Alle negative har et voldsomt fokus på alt han har gjort for 15-20 år siden, og alt det gæærne han gjorde fredag.

Det er INGEN av dere som har nevnt at Ross McCormack ble værende, til tross for bud på 6 mill (om det stemmer). Kanskje et signal fra Cellino det.

 

h.b

  • Gjest
Sv: Den elleville informasjonsstrømmen - Tråden med bekreftede uttalelser
« Svar #507 på: Februar 05, 2014, 09:33:11 »
Vedlikeholdet av Elland Road er jo ikke akkurat å skryte av det heller da. Elland Road er forfalt og burde faktisk hvis vi skal se på moderne fasiliteter rives og bygges opp igjen

h.b

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #508 på: Februar 05, 2014, 09:35:25 »
Altså, til dere som nå er på søken etter all elendighet omkring Cellino:


Dere har nå klart å få frem at tilskuertallet til Cagliari er redusert.

Vi har lest det. Dere kan gå videre.

Hva med å sette opp en pros and cons liste med Cellino?

Pros:

- Han har penger
- En handlingens mann

Cons:

- Sparker managere i hytt og pine og re-ansetter flere av dem i etterkant
- Investerer mindre i spillerkjøp enn hva han får inn i spillersalg
- Reduserer tilskuersnittet fra 25-30 000 til 5000 i løpet av sin tid i Cagliari
- En handlingens mann som ikke tenker før han handler (?) (jevnfør sparkingen av McD)


Kom gjerne med flere  :)

auren

1. Han har lang erfaring
2. Han har lang erfaring med å drive fotballklubb.
3. Han er alene. Det finnes ingen på samme siden av bordet som serverer han konkursbegjæringer.
4. Han virker å være ambisiøs på våre vegne.
5. Han virker å være svært fotballinteressert
6. Han har sannsynligvis et godt internasjonalt nettverk.
7. Han blir ikke å fylle opp klubben vår med halvtørste middelmådige britiske fotballspillere.

Man finner mye for og mot. Men det aller viktigst er at han har penger, og at han bruker dem.

Nr. 7 er nesten det viktigste punktet..

Hvis første signering skal vise teft på overgangsmarkedet, blir jeg bekymret. Hvem er denne Andrea Tabanelli? I tillegg prøvde han å få inn 3-4 andre spillere på lån.
Er mer redd for en haug italienere på lån (enn middelmådige britiske fotballspillere), som sliter med å tilpasse seg det engelske klimaet og kulturen. Har ikke akkurat vært en suksess i Watford til nå, selv om flere av spillerne er gode. Man får aldri et sammensveiset lag med en haug med lånespillere.

auren

En haug med lånespillere er faktisk det som vil skje med Leeds i lang tid fremover hvis dette konsortiumet får klubben. Se på klubben nå. Hakke penger til å kjøpe en eneste spiller av litt kvalitet. Vi har lånespiller etter lånespiller

Kato

Og hvem har ansvar for stadionskiftet og 20 år med manglende vedlikehold?

Nå har du rakket godt ned på Cellino, og vi har skjønt at han er pest og kolera.

Men du sier ikke så mye om de andre aktuelle eierne, konkursbegjæringer, samarbeid, ikke samarbeid, lite penger,  to måneder på gjerdet osv.