Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1427173 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

testo

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1350 på: Mars 18, 2014, 22:13:44 »
Sitat
. But Cellino's lawyer, Giovanni Cocco, told BBC Radio Leeds that Tuesday's verdict was "irrelevant" as far as the takeover was concerned.

"According to my point of view, this business (on Tuesday) has no relevance whatsoever to the decision of the Football League.

"Obviously that's up to the Football League themselves.

"In my opinion, as a lawyer, today's (Tuesday's) sentence has no relevance to the takeover of Leeds United.

"The verdict does not mean that Cellino is guilty – because in Italian law he can only be guilty after the third stage of the process. Today he is innocent." 


Skikkelig ekkelt dette for Football League: Hvis Cellino blir nektet og senere frikjent så kan de se for seg et krav i enorme dimensjoner fra italieneren. Dette kan dreie seg om tapte inntekter  og verdiskaping som eieren  ville fått når klubben etablerer seg i PL.

DETTE kan da gå i orden likevel?  ::)


Må si det er merkelig uansett ,hvis det er tilfelle at FL må ta hensyn til en rettsak i Sardinia...i tillegg er det vel Cellino privat som har fått et skattekrav på en yacht?
Egentlig helt absurd hvis en dom fra en tingrett på Sardinia om en yacht skal legges til grunn for å hindre et kjøp av en foppalklubb til hundrevis av millioner ;)

Tror heller ikke denne beslaglakte båten og en unnlatt betaling på vel 5 mill norske riksdaler på importavgift  er grunnen til treneringa fra FL.
Hele saken er patetisk og hvis lovverket til FL sier at man ikke skal være skyldig skatter for å bli godkjent så må importavgift også ligge i samme kategori.
Det eneste må være at loven sier at "hvis om atte man er under gransking eller en rettsprosess som har med skyldige skatter og avgifter så er man ikke kvalifisert, hvem vet!!
Kjenner egentlig at jeg har fått nok av Bates, GHF, Haig, Farnan, Red Bull, Arabere og ikke minst FL som er i mine øyne SKYLDIGE i trenering inntil det motsatte er bevist.

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1351 på: Mars 18, 2014, 22:51:38 »
Sier FL 'nei' nå...så kunne de like gjerne sagt det for flere uker siden...
Sier FL 'ja' nå...så kunne de like gjerne sagt det for flere uker siden...

Man kan skylde på Cellino...Haigh...GFH...Bates...ja hvem faen man vil...
Ã…kke som: FL har kødda dette til for seg ved å drøye og drøye og drøye...de vet at uansett hva de offentliggjør av vedtak så har de driti seg loddrett ut og vil måtte få kritikk.
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

marve

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1352 på: Mars 19, 2014, 06:48:00 »
Dean Wheeler ‏@deancore  · 31m 
A few rumours knocking about that the premier league are giving their backing to the TL bid. Pressures on the FL now #lufc


Linus Fransson Mörk ‏@LinusMork  · 14m 
@LPP2014 @WACCOE @deancore @benleeds Dean is 100% right...

Paul Grimley ‏@LPP2014  · 54m 
TL primed and ready to go.......

Så lenge Together Leeds-gjengen har 'real money' er egentlig dette langt å foretrekke in my view...



SHOW US THE MONEY!

Det har de nok allerede gjort. Til the FL.
Er ikke dette budet finansiert på samme måte som Risdale finasierte leeds på da .?
Ikkke penger av egen lomme som skal brukes av TL vell .eller?
 

Håvard

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1353 på: Mars 19, 2014, 07:15:25 »
Rotet  fortsetter og lyset i enden av tunnellen er tydligvis  ikke dagslys.
Nå håper jeg bare man får fastslått hvor skapet skal stå, slik at vi får  noe håndfast og forholde oss til ,for pr i dag er det bare navnet på klubben det står respekt av.

Møtende trailer evt tog ??

Må bare ta en dag om gangen..uke etter uke. Men en bestemmelse hadde vore grett nå. Men en ting er sikkert Massimo er i allefall tålmodig til å være "hissig italiener"..

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

4ever arcticwhite

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1356 på: Mars 19, 2014, 10:02:16 »
Together Leeds venter i bakgrunnen.

 http://m.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-utd/cellino-verdict-opens-way-for-together-leeds-1-6507236


Vi får håpe at GFH har vært proaktive, og har hatt dialog med Together Leeds i de ukene som har gått nå, slik at HVIS Cellino ikke er "fit & proper" så er det bare underskriften på kontrakten som mangler.

Og at FL har hatt en "Fit&proper"-dialog med folkene involvert i Together Leeds slik at de har papirene klare og ting evt. kan gå raskt gjennom systemet.

Men det er vel litt mye å håpe på...
The future's so White I've got to wear shades 8)

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1357 på: Mars 19, 2014, 10:11:44 »
Dean Wheeler ‏@deancore  · 31m 
A few rumours knocking about that the premier league are giving their backing to the TL bid. Pressures on the FL now #lufc


Linus Fransson Mörk ‏@LinusMork  · 14m 
@LPP2014 @WACCOE @deancore @benleeds Dean is 100% right...

Paul Grimley ‏@LPP2014  · 54m 
TL primed and ready to go.......

Så lenge Together Leeds-gjengen har 'real money' er egentlig dette langt å foretrekke in my view...



SHOW US THE MONEY!

Det har de nok allerede gjort. Til the FL.
Er ikke dette budet finansiert på samme måte som Risdale finasierte leeds på da .?
Ikkke penger av egen lomme som skal brukes av TL vell .eller?

Det har jeg overhodet ingen kunnskap om. Du får nok heller spørre de ekspertene her inne som har gjort seg opp en mening om hvor mye (lite) penger TL/Farnan har.  ;)
Jon R.

Woody

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1358 på: Mars 19, 2014, 10:36:56 »
Together Leeds venter i bakgrunnen.

 http://m.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-utd/cellino-verdict-opens-way-for-together-leeds-1-6507236


Vi får håpe at GFH har vært proaktive, og har hatt dialog med Together Leeds i de ukene som har gått nå, slik at HVIS Cellino ikke er "fit & proper" så er det bare underskriften på kontrakten som mangler.

Og at FL har hatt en "Fit&proper"-dialog med folkene involvert i Together Leeds slik at de har papirene klare og ting evt. kan gå raskt gjennom systemet.

Men det er vel litt mye å håpe på...

Og så anker Massimo og venter på ny dom og sånn går no vinter å vår... :(
LIFE IS LEEDS

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1359 på: Mars 19, 2014, 10:37:55 »
Uten å kjenne Cellino så tror jeg ikke han tar så lett på å ikke få kjøpe Leeds United pga at han i laymans terms er klassfisiert som en kjeltring (not fit and proper). Tror nok advokatene hans presser FL ganske hardt om dagen. Derimot hvis han har begynt å angre seg så håper han vel at alt går i dass...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1360 på: Mars 19, 2014, 18:22:46 »
innlegg YEP:
 Cellino was found guilty today but so what? Import tax evasion is different to standard tax evasion. Under EU law import tax is considered "a civil offence" not "a criminal offence" unless the items imported are prohibited or under regulation or example cigarettes, alcohol, drugs etc...Yachts don't come under the prohibited part. Hence why he will take it to the EU courts and have it overturned. And as he co-operated with enquiries at worst the fine will be reduced and will be classed as "a civil offence" not "a criminal offence". So the football league wont be able to use it to prevent him taking over leeds united. Panic over.

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1361 på: Mars 19, 2014, 18:24:47 »
hoppas på cellino men är rädd att det blir farnan, och att vi är i samma situation igen om ett halvår eller ett år, där finns det inga pengar att köpa tbx ER  TA och investera i bra spelare
 

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1362 på: Mars 19, 2014, 18:47:48 »
Sitat
. But Cellino's lawyer, Giovanni Cocco, told BBC Radio Leeds that Tuesday's verdict was "irrelevant" as far as the takeover was concerned.

"According to my point of view, this business (on Tuesday) has no relevance whatsoever to the decision of the Football League.

"Obviously that's up to the Football League themselves.

"In my opinion, as a lawyer, today's (Tuesday's) sentence has no relevance to the takeover of Leeds United.

"The verdict does not mean that Cellino is guilty – because in Italian law he can only be guilty after the third stage of the process. Today he is innocent." 


Skikkelig ekkelt dette for Football League: Hvis Cellino blir nektet og senere frikjent så kan de se for seg et krav i enorme dimensjoner fra italieneren. Dette kan dreie seg om tapte inntekter  og verdiskaping som eieren  ville fått når klubben etablerer seg i PL.

DETTE kan da gå i orden likevel?  ::)


Må si det er merkelig uansett ,hvis det er tilfelle at FL må ta hensyn til en rettsak i Sardinia...i tillegg er det vel Cellino privat som har fått et skattekrav på en yacht?
Egentlig helt absurd hvis en dom fra en tingrett på Sardinia om en yacht skal legges til grunn for å hindre et kjøp av en foppalklubb til hundrevis av millioner ;)

Tror heller ikke denne beslaglakte båten og en unnlatt betaling på vel 5 mill norske riksdaler på importavgift  er grunnen til treneringa fra FL.
Hele saken er patetisk og hvis lovverket til FL sier at man ikke skal være skyldig skatter for å bli godkjent så må importavgift også ligge i samme kategori.
Det eneste må være at loven sier at "hvis om atte man er under gransking eller en rettsprosess som har med skyldige skatter og avgifter så er man ikke kvalifisert, hvem vet!!
Kjenner egentlig at jeg har fått nok av Bates, GHF, Haig, Farnan, Red Bull, Arabere og ikke minst FL som er i mine øyne SKYLDIGE i trenering inntil det motsatte er bevist.



Jeg kjenner selvsagt ikke saken på Sardinia, men i Norge er det helt klart stor forskjell på å skylde skatt, basert på egne innberetninger, og det å unnlate å oppgi en båt som skattbar eiendom. Skattegjeld versus skatteundragelse.

Ellers vil jeg tro at FL tar en såkalt "totalvurdering" og ser på Cellinos tidligere dommer, selv om disse isolert sett ikke kan vektlegges i avgjøreslen.  Jeg vil også tro at de ser på hva som er til det beste for hardt prøvede Leeds United.  Hvorfor skulle de ikke det?
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1363 på: Mars 20, 2014, 08:43:49 »
Cellino om også med kampfiksere iflg dagens YEP......!! Han har sikkert planene klare for en rask retur til PL, bare han får fikset resultatene våre før kampene..... ;D
Yeboahs vitne

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1364 på: Mars 20, 2014, 10:11:46 »
Sitat
. But Cellino's lawyer, Giovanni Cocco, told BBC Radio Leeds that Tuesday's verdict was "irrelevant" as far as the takeover was concerned.

"According to my point of view, this business (on Tuesday) has no relevance whatsoever to the decision of the Football League.

"Obviously that's up to the Football League themselves.

"In my opinion, as a lawyer, today's (Tuesday's) sentence has no relevance to the takeover of Leeds United.

"The verdict does not mean that Cellino is guilty – because in Italian law he can only be guilty after the third stage of the process. Today he is innocent." 


Skikkelig ekkelt dette for Football League: Hvis Cellino blir nektet og senere frikjent så kan de se for seg et krav i enorme dimensjoner fra italieneren. Dette kan dreie seg om tapte inntekter  og verdiskaping som eieren  ville fått når klubben etablerer seg i PL.

DETTE kan da gå i orden likevel?  ::)


Må si det er merkelig uansett ,hvis det er tilfelle at FL må ta hensyn til en rettsak i Sardinia...i tillegg er det vel Cellino privat som har fått et skattekrav på en yacht?
Egentlig helt absurd hvis en dom fra en tingrett på Sardinia om en yacht skal legges til grunn for å hindre et kjøp av en foppalklubb til hundrevis av millioner ;)

Tror heller ikke denne beslaglakte båten og en unnlatt betaling på vel 5 mill norske riksdaler på importavgift  er grunnen til treneringa fra FL.
Hele saken er patetisk og hvis lovverket til FL sier at man ikke skal være skyldig skatter for å bli godkjent så må importavgift også ligge i samme kategori.
Det eneste må være at loven sier at "hvis om atte man er under gransking eller en rettsprosess som har med skyldige skatter og avgifter så er man ikke kvalifisert, hvem vet!!
Kjenner egentlig at jeg har fått nok av Bates, GHF, Haig, Farnan, Red Bull, Arabere og ikke minst FL som er i mine øyne SKYLDIGE i trenering inntil det motsatte er bevist.



Jeg kjenner selvsagt ikke saken på Sardinia, men i Norge er det helt klart stor forskjell på å skylde skatt, basert på egne innberetninger, og det å unnlate å oppgi en båt som skattbar eiendom. Skattegjeld versus skatteundragelse.

Ellers vil jeg tro at FL tar en såkalt "totalvurdering" og ser på Cellinos tidligere dommer, selv om disse isolert sett ikke kan vektlegges i avgjøreslen.  Jeg vil også tro at de ser på hva som er til det beste for hardt prøvede Leeds United.  Hvorfor skulle de ikke det?

Fordi da rakner konspirasjonsteoriene om at  FL og resten av verden motarbeider Leeds United?   ::)
Jon R.

Annesj

Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

B_Ød

Ups & Ups!!

J-R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1367 på: Mars 20, 2014, 11:02:06 »
Håper vi får ett svar nå...

asLeeds

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1368 på: Mars 20, 2014, 11:20:54 »
Da åpner jeg skuffa med F5 knappene og har de klar  ;D
DALHEIM WHITES

Annesj

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1369 på: Mars 20, 2014, 11:23:35 »
Er vel for å få en avklaring så de kan gå i forhandlinger med andre kanskje?
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Joe Jordan

Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1370 på: Mars 20, 2014, 11:58:11 »
@PhilHayYEP: Sports lawyer Richard Cramer gives his view on the Cellino takeover. He thinks it's doomed:
http://t.co/5B0LQ6USH6

Hadde vært greit med et svar den ene eller andre veien i dag...
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1371 på: Mars 20, 2014, 12:00:35 »
http://www.sportsmole.co.uk/football/leeds-united/news/leeds-demand-cellino-decision-today_145257.html

Da får vi se da...
Dette bare beviser at GHF er desperate >:(
De er blakke/akter ikke å bruke penger på klubben, og vil ha denne saken ut av verden for å hoppe på nestemann som vil kjøpe klubben. Den store skurken i dette dramaet etter min mening er GHF/Haigh/Norroudin/Saleh eller hva de heter alle disse skurkene. Det er en gjeng som fullstendig driter i klubben, vil bare ha den ut av hendene fortest mulig og har ingen moralske skrupler. Etter min mening har de løyet omtrent på samme nivå som Bates >:(
Jeg er for Cellino, men nå har det kommet til et slikt punkt at stort sett alle andre enn GHF eller Bates bør eie denne klubben  :o
Vi supportere er omgitt av en gjeng med skruppelløse kjeltringer-både selgere og kjøpere spørru meg >:(

Sterland

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1372 på: Mars 20, 2014, 12:05:09 »
http://www.sportsmole.co.uk/football/leeds-united/news/leeds-demand-cellino-decision-today_145257.html

Da får vi se da...
Dette bare beviser at GHF er desperate >:(
De er blakke/akter ikke å bruke penger på klubben, og vil ha denne saken ut av verden for å hoppe på nestemann som vil kjøpe klubben. Den store skurken i dette dramaet etter min mening er GHF/Haigh/Norroudin/Saleh eller hva de heter alle disse skurkene. Det er en gjeng som fullstendig driter i klubben, vil bare ha den ut av hendene fortest mulig og har ingen moralske skrupler. Etter min mening har de løyet omtrent på samme nivå som Bates >:(
Jeg er for Cellino, men nå har det kommet til et slikt punkt at stort sett alle andre enn GHF eller Bates bør eie denne klubben  :o
Vi supportere er omgitt av en gjeng med skruppelløse kjeltringer-både selgere og kjøpere spørru meg >:(

+1

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1373 på: Mars 20, 2014, 12:52:17 »
MER INFO OM SUMMEN CELLINO HAR TILBUDT GFH:

United have signed Jack Butland and Connor Wickham in the interim and Cellino was seen by current owner Gulf Finance House as the answer to the problems of a club who are thought to be losing around £1million a month. It was widely agreed that his offer of £25m for a 75 per cent stake – with a further £10m paid to GFH if Leeds win promotion to the Premier League – was a very good price which others would struggle to match.


Ekstra £ 10 millioner ved opprykk!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1374 på: Mars 20, 2014, 12:57:40 »
“The League will be under pressure from his legal team to let the deal go ahead,” Cramer said. “They’ll be making strong representations and pointing out that he plans to appeal. I’d guess that they’re also demonstrating the financial commitment he’s shown to the club already.

“Quite what his level of influence at Leeds has been I can’t say but he looks from the outside like a de facto owner. He’s given that impression himself. He’s been quoted as saying that he’s put money into the club to help them operate and there doesn’t seem much doubt that Leeds need money.

“This is the dilemma for the League. On the one hand they might feel that the tax conviction means Cellino fails. But on the other, Leeds can probably argue that they’ll have problems if the League say no to him. He does seem to have money and he might well have a viable business plan going forward. But when it comes down to it, the League’s rules have to be applied strictly or they’re not worth the paper they’re written on.”



Mange måter å se dette på!


FL vil slite med sin kredibilitet uansett!   MEN når vi vet at det FIFA-medlemmet som fikk fotball VM til Dubai har blitt avslørt for korrupsjon og har mottatt en mengde penger selv, så regner jeg med at Cellino også kjemper mot en representant for en råtten bransje!    ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1375 på: Mars 20, 2014, 13:35:38 »
Jeg tror FL har tatt sin avgjørelse, advokatene Deres jobber overtid hver dag for å rettslig begrunne hvorfor de sier NEI til Cellino.

Leeds "Due Diligence" United
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Joe Jordan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1376 på: Mars 20, 2014, 14:16:09 »
Jeg tror FL har tatt sin avgjørelse, advokatene Deres jobber overtid hver dag for å rettslig begrunne hvorfor de sier NEI til Cellino.

Leeds "Due Diligence" United

Det tror jeg også. Dessverre.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1377 på: Mars 20, 2014, 14:17:27 »
Jeg tror FL har tatt sin avgjørelse, advokatene Deres jobber overtid hver dag for å rettslig begrunne hvorfor de sier NEI til Cellino.

Leeds "Due Diligence" United
Harvey overtalte de til å si nei i midten av januar tipper jeg.
Har absolutt null tiltro til FL >:(

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1378 på: Mars 20, 2014, 14:25:51 »
Nå har jeg lest litt om hva Cellino er dømt for, vel hva dette er i UK ihvertfall. På bakgrunn av dette er jeg sikker på at FL vil si nei >:(
http://www.cps.gov.uk/news/articles/prosecuting_tax_evasion/
Signalet med å godkjenne ham, vil sannsynligvis bare lage fremtidig trøbbel for FL.
jaja, det var synd, når blir det 10 nye år med ørkenvandring, med et eller annet konsortium som akkurat har nok penger slik at vi kommer mellom 6.-12.plass hvert år. Noe playoff kommer vi aldri til å vinne alikevel-for denne klubben gjelder kun direkte opprykk ;)

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1379 på: Mars 20, 2014, 14:28:57 »
Vel, får håpe det kommer inn noe annet enn denne Farnan gruppen.
Den har jeg ivertfall ingen som helst tro på...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."