Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1434067 ganger)

0 medlemmer og 9 gjester leser dette emnet.

Jon R

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5580 på: Januar 08, 2017, 18:49:33 »
Husk at vi holder med samme klubb, gutter.
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5581 på: Januar 08, 2017, 18:49:47 »
Bare en ting Kaizer, du sier Massimo har vært tyst i hele høst, jeg mener vi ikke har hørt mye fra den kanten siden Evans ble ansatt ut sesongen for en 14-15 mnd siden.

Forøvrig var Rösler den første treneransettelsen jeg hadde tro på, det gikk ikke, Monk var den andre...
« Siste redigering: Januar 08, 2017, 18:52:11 av Rudi G. »

Dennis

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5582 på: Januar 08, 2017, 18:53:03 »
Bare en ting Kaizer, du sier Massimo har vært tyst i hele høst, jeg mener vi ikke har hørt mye fra den kanten siden Evans ble ansatt ut sesongen for en 14-15 mnd siden.

Forøvrig var Rösler den første treneransettelsen jeg hadde tro på, det gikk ikke, Monk var den andre...

Mulig det!

Og merkelig nok gikk det bedre sportslig.
Marching on together!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5583 på: Januar 08, 2017, 18:56:42 »
Simon O'Rourke tweeter - MED EN KLYPE SALT

For comparison:
11/12: -3.3m (KB)
12/13: -9.5m (KB+GFH)
13/14: -22.6m (GFH+MC)
14/15: -2m (MC)
15/16: -8m (MC)

Re: Losses of 2m for the 14/15 ssn. The club commented that the sale of McCormack was a major factor. The club profited 6m from transfers.

Contrary to previous years where the club posted 8m losses, LUFC's wage bill was extraordinarily low. Not quite sure how still losing 8m.



OM dette stemmer har han selvsagt klart å minke tapene fra GFHs tid. Det krever ingen mastertittel. Blant annet var management fee-en helt sinnsykt under disse håpløse folka. 14/15 ikke verst - spesielt i lys av over 20 mill pund året før, men reellt tap må altså ha vært over 10 mill pund før salget av McCormack. Dog klart at halvering av tapene ikke nødvendigvis ville vært så ille på ett år. 

Mer bekymringsverdig derimot: Alle sparkingene, kuttene, personalhåndteringen som ikke ligner noe, har ikke hjulpet NOE SOM HELST. Jeg er ikke sikker på om salget av Cook er med her, men jeg HÃ…PER virkelig ikke det er det.


Ikke kritisere driften??? Det eneste dette konkluderer for min del, er at Cellino ikke er i stand til å snu dette, verken økonomisk eller rent kompetansemessig.

Kommenterer dette kun med; gfh stjal penger fra klubben, tyveriene var det Massimo som satt ett stopper for, takk.

lojosang

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5584 på: Januar 08, 2017, 18:57:28 »
Bare en ting Kaizer, du sier Massimo har vært tyst i hele høst, jeg mener vi ikke har hørt mye fra den kanten siden Evans ble ansatt ut sesongen for en 14-15 mnd siden.

Forøvrig var Rösler den første treneransettelsen jeg hadde tro på, det gikk ikke, Monk var den andre...

Jeg husker ikke noe som skulle tilsi at det ikke stemmer, Rudi, og nå orker jeg ikke mer forumarkeologi på en stund heller.

Er det ikke kamp snart, så vi kan kutte ut denne tråden for en stund igjen?
- Leif Olav

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5585 på: Januar 08, 2017, 19:00:22 »
Bare en ting Kaizer, du sier Massimo har vært tyst i hele høst, jeg mener vi ikke har hørt mye fra den kanten siden Evans ble ansatt ut sesongen for en 14-15 mnd siden.

Forøvrig var Rösler den første treneransettelsen jeg hadde tro på, det gikk ikke, Monk var den andre...

Jeg husker ikke noe som skulle tilsi at det ikke stemmer, Rudi, og nå orker jeg ikke mer forumarkeologi på en stund heller.

Er det ikke kamp snart, så vi kan kutte ut denne tråden for en stund igjen?

Kvelden er ung lojo, grav litt rundt det jeg skrev i sommer :)

lojosang

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5586 på: Januar 08, 2017, 19:05:12 »
Bare en ting Kaizer, du sier Massimo har vært tyst i hele høst, jeg mener vi ikke har hørt mye fra den kanten siden Evans ble ansatt ut sesongen for en 14-15 mnd siden.

Forøvrig var Rösler den første treneransettelsen jeg hadde tro på, det gikk ikke, Monk var den andre...

Jeg husker ikke noe som skulle tilsi at det ikke stemmer, Rudi, og nå orker jeg ikke mer forumarkeologi på en stund heller.

Er det ikke kamp snart, så vi kan kutte ut denne tråden for en stund igjen?

Kvelden er ung lojo, grav litt rundt det jeg skrev i sommer :)

Jeg husker at du var positiv til Rösler og Monk.
Det er om du kan ha slumset til å ytre optimisme om noen av de andre jeg er mindre sikker på.  ;D
- Leif Olav

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5587 på: Januar 08, 2017, 19:14:04 »
Bare en ting Kaizer, du sier Massimo har vært tyst i hele høst, jeg mener vi ikke har hørt mye fra den kanten siden Evans ble ansatt ut sesongen for en 14-15 mnd siden.

Forøvrig var Rösler den første treneransettelsen jeg hadde tro på, det gikk ikke, Monk var den andre...

Jeg husker ikke noe som skulle tilsi at det ikke stemmer, Rudi, og nå orker jeg ikke mer forumarkeologi på en stund heller.

Er det ikke kamp snart, så vi kan kutte ut denne tråden for en stund igjen?

Kvelden er ung lojo, grav litt rundt det jeg skrev i sommer :)

Jeg husker at du var positiv til Rösler og Monk.
Det er om du kan ha slumset til å ytre optimisme om noen av de andre jeg er mindre sikker på.  ;D

Da tror jeg du skal grave dypt i så fall :) nei, det var mer rundt Massimos enkle filosofi når han kom, til han etter hvert forstod det britiske tankesettet jeg tenkte på.

Dennis

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5588 på: Januar 08, 2017, 19:17:42 »
...

Kommenterer dette kun med; gfh stjal penger fra klubben, tyveriene var det Massimo som satt ett stopper for, takk.

Klart han gjorde. DET skal han ha skryt for, men han har ikke maktet særlig annet enn å stoppe den krana på management fee. I tillegg har han gjort alle kutta han snakket om, uten at det har hatt innvirkning på "bånnlinja".

Forhåpentligvis har vi en ny aksjonær inne som makter dette. Det gjenstår å se om han klarer å drifte Leeds United.
Marching on together!

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5589 på: Januar 08, 2017, 19:24:04 »
Simon O'Rourke tweeter - MED EN KLYPE SALT

For comparison:
11/12: -3.3m (KB)
12/13: -9.5m (KB+GFH)
13/14: -22.6m (GFH+MC)
14/15: -2m (MC)
15/16: -8m (MC)
...
...
OM dette stemmer har han selvsagt klart å minke tapene fra GFHs tid. Det krever ingen mastertittel. Blant annet var management fee-en helt sinnsykt under disse håpløse folka. 14/15 ikke verst - spesielt i lys av over 20 mill pund året før, men reellt tap må altså ha vært over 10 mill pund før salget av McCormack. Dog klart at halvering av tapene ikke nødvendigvis ville vært så ille på ett år. 

Mer bekymringsverdig derimot: Alle sparkingene, kuttene, personalhåndteringen som ikke ligner noe, har ikke hjulpet NOE SOM HELST. Jeg er ikke sikker på om salget av Cook er med her, men jeg HÃ…PER virkelig ikke det er det.


Ikke kritisere driften??? Det eneste dette konkluderer for min del, er at Cellino ikke er i stand til å snu dette, verken økonomisk eller rent kompetansemessig.

Jo, han snur det.

Alt blir ikke helt riktig med denne metoden. Kvaliteten på spillere kjøpt inn er stadig blitt bedre siden 2012/13. Hvis man nå  f.eks kjøper en spiller til 3 mill pund så blir det en kraftig kostnad på driften (dårligere resultat) , men verdien av spilleren er likevel en eiendel som er i selskapet (kjøpet bokføres mot en eiendel). En solid klubb har også råd til underskudd noen år pga dyre spillerkjøp.

Altså: verdien av spillere (formuen) i Leeds er mye høyere nå enn f.eks 2014. Og gjeld er mindre. Resultatene i regnskapet  har ikke alt å si for tilstanden i klubben. Hvis man selger spillere nå og bytter til 2014-troppen så vil man lett gå overskudd nå .

Kjøp og salg av spillere (som veier tungt i resultatet) kamuflerer den egentlige driften, som det her påpekes vedr  salg av McCormack.  Formuen stiger stadig (verdifulle spillere, mindre gjeld) og mer aksjekapital.

« Siste redigering: Januar 08, 2017, 19:28:08 av Josch »

Dennis

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5590 på: Januar 08, 2017, 19:34:53 »
Simon O'Rourke tweeter - MED EN KLYPE SALT

For comparison:
11/12: -3.3m (KB)
12/13: -9.5m (KB+GFH)
13/14: -22.6m (GFH+MC)
14/15: -2m (MC)
15/16: -8m (MC)
...
...
OM dette stemmer har han selvsagt klart å minke tapene fra GFHs tid. Det krever ingen mastertittel. Blant annet var management fee-en helt sinnsykt under disse håpløse folka. 14/15 ikke verst - spesielt i lys av over 20 mill pund året før, men reellt tap må altså ha vært over 10 mill pund før salget av McCormack. Dog klart at halvering av tapene ikke nødvendigvis ville vært så ille på ett år. 

Mer bekymringsverdig derimot: Alle sparkingene, kuttene, personalhåndteringen som ikke ligner noe, har ikke hjulpet NOE SOM HELST. Jeg er ikke sikker på om salget av Cook er med her, men jeg HÃ…PER virkelig ikke det er det.


Ikke kritisere driften??? Det eneste dette konkluderer for min del, er at Cellino ikke er i stand til å snu dette, verken økonomisk eller rent kompetansemessig.

Jo, han snur det.

Alt blir ikke helt riktig med denne metoden. Kvaliteten på spillere kjøpt inn er stadig blitt bedre siden 2012/13. Hvis man nå  f.eks kjøper en spiller til 3 mill pund så blir det en kraftig kostnad på driften (dårligere resultat) , men verdien av spilleren er likevel en eiendel som er i selskapet. En solid klubb har også råd til underskudd noen år pga store spillerkjøp.

Altså: verdien av spillere (formuen) i Leeds er mye høyere nå enn f.eks 2014. Og gjeld er mindre. Resultatene i regnskapet  har ikke alt å si for tilstanden i klubben. Hvis man selger spillere nå (og bytter til 2014-kvalitet på spillere) så vil man lett gå overskudd nå .

Kjøp og salg av spillere (som veier tungt i resultatet) kamuflerer den egentlige driften, som det her påpekes vedr  salg av McCormack.  Formuen stiger stadig (verdifulle spillere, mindre gjeld) og mer aksjekapital.

Aksjekapitalen blir ikke høyere av negative tall. Dette er vel innlysende?

Nedbetaling av gjeld kan bedre denne, men det er tydelig at de negative årsresultatene er større enn hva avdragene på gjeld er. EDIT: "The legacy of GFH – an unpopular owner which failed to pay staff wages on time in its final month in charge – is clearly exposed by the 2014-15 accounts. Leeds paid the bank, which retains a minority shareholding in the club, £3m in that financial year, reducing the total amount owed to it to £17m."

En annen måte å øke aksjekapital er kapitalinnsprøytning. Det skjedde altså med 5 mill pund i sommer. Dette ble derimot gjort for å møte FFP-reglene. Dette tilsier ikke at økonomien er helt på stell.

Hvorfor? Fordi hadde gjelda vært så mye lavere, ville Leeds møtt disse kravene enklere enn tidligere, nettopp fordi det stod bedre til med finansene. Mindre gjeld, som du sier. Du nevner også spillerkjøp; merk at det selges for mer enn det kjøpes for. Altså er dette med på å "redde" tapet fra å være enda større.

Så lenge underskuddene er av slike størrelser, vil Leeds stadig komme i større trøbbel.


I en vanlig bedrift er det heller ikke slik at kjøpene vil øke formuen. Dersom man kjøper en vare, betaler man dette med penger. Altså er eiendel-siden lik (+ vare - penger). Akkurat som opptak av gjeld (og dermed økt kontantbeholdning) ikke gjør deg verken rikere eller fattigere, før man bruker disse pengene og rentene begynner å løpe.


Det eneste som vil redde Cellino basert på dette, er dersom hele det resterende beløpet skyld til GFH ble innfridd i 2015/16. De tallene kommer etter hvert.

« Siste redigering: Januar 08, 2017, 19:43:53 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5591 på: Januar 08, 2017, 19:53:09 »
Simon O'Rourke tweeter - MED EN KLYPE SALT

For comparison:
11/12: -3.3m (KB)
12/13: -9.5m (KB+GFH)
13/14: -22.6m (GFH+MC)
14/15: -2m (MC)
15/16: -8m (MC)
...
...
OM dette stemmer har han selvsagt klart å minke tapene fra GFHs tid. Det krever ingen mastertittel. Blant annet var management fee-en helt sinnsykt under disse håpløse folka. 14/15 ikke verst - spesielt i lys av over 20 mill pund året før, men reellt tap må altså ha vært over 10 mill pund før salget av McCormack. Dog klart at halvering av tapene ikke nødvendigvis ville vært så ille på ett år. 

Mer bekymringsverdig derimot: Alle sparkingene, kuttene, personalhåndteringen som ikke ligner noe, har ikke hjulpet NOE SOM HELST. Jeg er ikke sikker på om salget av Cook er med her, men jeg HÃ…PER virkelig ikke det er det.


Ikke kritisere driften??? Det eneste dette konkluderer for min del, er at Cellino ikke er i stand til å snu dette, verken økonomisk eller rent kompetansemessig.

Jo, han snur det.

Alt blir ikke helt riktig med denne metoden. Kvaliteten på spillere kjøpt inn er stadig blitt bedre siden 2012/13. Hvis man nå  f.eks kjøper en spiller til 3 mill pund så blir det en kraftig kostnad på driften (dårligere resultat) , men verdien av spilleren er likevel en eiendel som er i selskapet. En solid klubb har også råd til underskudd noen år pga store spillerkjøp.

Altså: verdien av spillere (formuen) i Leeds er mye høyere nå enn f.eks 2014. Og gjeld er mindre. Resultatene i regnskapet  har ikke alt å si for tilstanden i klubben. Hvis man selger spillere nå (og bytter til 2014-kvalitet på spillere) så vil man lett gå overskudd nå .

Kjøp og salg av spillere (som veier tungt i resultatet) kamuflerer den egentlige driften, som det her påpekes vedr  salg av McCormack.  Formuen stiger stadig (verdifulle spillere, mindre gjeld) og mer aksjekapital.

Aksjekapitalen blir ikke høyere av negative tall. Dette er vel innlysende?

Nedbetaling av gjeld kan bedre denne, men det er tydelig at de negative årsresultatene er større enn hva avdragene på gjeld er.

En annen måte å øke aksjekapital er kapitalinnsprøytning. Det skjedde altså med 5 mill pund i sommer. Dette ble derimot gjort for å møte FFP-reglene. Dette tilsier ikke at økonomien er helt på stell.

Hvorfor? Fordi hadde gjelda vært så mye lavere, ville Leeds møtt disse kravene enklere enn tidligere, nettopp fordi det stod bedre til med finansene. Mindre gjeld, som du sier. Du nevner også spillerkjøp; merk at det selges for mer enn det kjøpes for. Altså er dette med på å "redde" tapet fra å være enda større.

Så lenge underskuddene er av slike størrelser, vil Leeds stadig komme i større trøbbel.


I en vanlig bedrift er det heller ikke slik at kjøpene vil øke formuen. Dersom man kjøper en vare, betaler man dette med penger. Altså er eiendel-siden lik (+ vare - penger). Akkurat som opptak av gjeld (og dermed økt kontantbeholdning) ikke gjør deg verken rikere eller fattigere, før man bruker disse pengene og rentene begynner å løpe.

Alle analytikere var enig om at Cellinos første års regnskap var en forbedring for Leeds. Det blir litt  morsomt at alle motstandere av ham "vet bedre" (klarer å få det til å være negativt resultat). Kan det tenkes at han solgte  McCormack nettopp for å få balanse i økonomien? Hva er galt med det. ? er det ikke derfor man selger ting, for å rydde i økonomien ?(bare se på Luksusfellen!!). Da får man heller  tåle å bli kalt "dårlig eier". Noe må man jo prioritere.: enten være kul eier eller rydde opp etter andre.

Nå kommer snart hans andre regnskap (2015/16) så da får vi se som trenden holder i seg. Hvis det regnskapet omtales som positivt så kommer det sikkert noen svartmalere som ikke liker ham og snakker det ned. Da kommer jeg til le inni meg.  Spillerstall og gjeld er forbedret, det er det ingen tvil om.

Du må huske at det regnskaper du kritiserer nå startet  juli 2014 og avsluttet juni 2015. Mye har skjedd etter det. jeg tviler på at dette løftet som er gjort i 2016 kunne skjedd hvis økonomien var dårlig i juli 2016.

Cellino har eid klubben i 3 år (alle jubler for Leeds nå) og du bruker her masse krefter på å rakke ned på det første året han eide klubben (regnskap 14/15). 20-30 mnd siden. Man bli jo litt oppgitt av det.

Du sier feil. Et driftsmiddel (spillere) er en del av formuen. (kjøper jeg en firmabil så går den inn i balansen og avskrives) . Vil tro at kjøp/salg av spillere er ekstarordinære inntekter/utgifter akkurat som bedrifter  selger biler/eiendom/aksjer  i Norge.
« Siste redigering: Januar 08, 2017, 20:18:58 av Josch »

Dennis

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5592 på: Januar 08, 2017, 20:06:58 »
Simon O'Rourke tweeter - MED EN KLYPE SALT

For comparison:
11/12: -3.3m (KB)
12/13: -9.5m (KB+GFH)
13/14: -22.6m (GFH+MC)
14/15: -2m (MC)
15/16: -8m (MC)
...
...
OM dette stemmer har han selvsagt klart å minke tapene fra GFHs tid. Det krever ingen mastertittel. Blant annet var management fee-en helt sinnsykt under disse håpløse folka. 14/15 ikke verst - spesielt i lys av over 20 mill pund året før, men reellt tap må altså ha vært over 10 mill pund før salget av McCormack. Dog klart at halvering av tapene ikke nødvendigvis ville vært så ille på ett år. 

Mer bekymringsverdig derimot: Alle sparkingene, kuttene, personalhåndteringen som ikke ligner noe, har ikke hjulpet NOE SOM HELST. Jeg er ikke sikker på om salget av Cook er med her, men jeg HÃ…PER virkelig ikke det er det.


Ikke kritisere driften??? Det eneste dette konkluderer for min del, er at Cellino ikke er i stand til å snu dette, verken økonomisk eller rent kompetansemessig.

Jo, han snur det.

Alt blir ikke helt riktig med denne metoden. Kvaliteten på spillere kjøpt inn er stadig blitt bedre siden 2012/13. Hvis man nå  f.eks kjøper en spiller til 3 mill pund så blir det en kraftig kostnad på driften (dårligere resultat) , men verdien av spilleren er likevel en eiendel som er i selskapet. En solid klubb har også råd til underskudd noen år pga store spillerkjøp.

Altså: verdien av spillere (formuen) i Leeds er mye høyere nå enn f.eks 2014. Og gjeld er mindre. Resultatene i regnskapet  har ikke alt å si for tilstanden i klubben. Hvis man selger spillere nå (og bytter til 2014-kvalitet på spillere) så vil man lett gå overskudd nå .

Kjøp og salg av spillere (som veier tungt i resultatet) kamuflerer den egentlige driften, som det her påpekes vedr  salg av McCormack.  Formuen stiger stadig (verdifulle spillere, mindre gjeld) og mer aksjekapital.

Aksjekapitalen blir ikke høyere av negative tall. Dette er vel innlysende?

Nedbetaling av gjeld kan bedre denne, men det er tydelig at de negative årsresultatene er større enn hva avdragene på gjeld er.

En annen måte å øke aksjekapital er kapitalinnsprøytning. Det skjedde altså med 5 mill pund i sommer. Dette ble derimot gjort for å møte FFP-reglene. Dette tilsier ikke at økonomien er helt på stell.

Hvorfor? Fordi hadde gjelda vært så mye lavere, ville Leeds møtt disse kravene enklere enn tidligere, nettopp fordi det stod bedre til med finansene. Mindre gjeld, som du sier. Du nevner også spillerkjøp; merk at det selges for mer enn det kjøpes for. Altså er dette med på å "redde" tapet fra å være enda større.

Så lenge underskuddene er av slike størrelser, vil Leeds stadig komme i større trøbbel.


I en vanlig bedrift er det heller ikke slik at kjøpene vil øke formuen. Dersom man kjøper en vare, betaler man dette med penger. Altså er eiendel-siden lik (+ vare - penger). Akkurat som opptak av gjeld (og dermed økt kontantbeholdning) ikke gjør deg verken rikere eller fattigere, før man bruker disse pengene og rentene begynner å løpe.

Alle analytikere var enig om at Cellinos første års regnskap var en forbedring for Leeds. Det blir litt  morsomt at alle motstandere av ham "vet bedre" (klarer å få det til å være negativt resultat). Kan det tenkes at han solgte  McCormack nettopp for å få balanse i økonomien? Hva er galt med det. ? er det ikke derfor man selger ting, for å rydde i økonomien ?(bare se på Luksusfellen!!). Da får man heller  tåle å bli kalt "dårlig eier". Noe må man jo prioritere.: enten være kul eier eller rydde opp etter andre.

Nå kommer snart hans andre regnskap (2015/16) så da får vi se som trenden holder i seg. Hvis det regnskapet omtales som positivt så kommer det sikkert noen svartmalere som ikke liker ham og snakker det ned. Da kommer jeg til le inni meg.  Spillerstall og gjeld er forbedret, det er det ingen tvil om.

Hva analytikere måtte mene, er jeg ikke så opptatt av. Jeg klarer fint å skaffe meg en egen mening uten å måtte validere den.

Biter meg i det minste merke i at klubben gikk med et driftsunderskudd på 12 millioner pund i perioden 2014/15. Dette ble reddet inn av nettogevinst på spillersalg på snaut 10 millioner pund. Det er ikke feil å selge McCormack for å redde økonomien, men du ser HVORFOR det er bekymringsverdig at man er NØDT til det?

Jeg aner ikke hva slags økonomisk kunnskap eller bakgrunn du har, så om du mener jeg nå gir det med teskje, er det ikke for å være belærende eller nedlatende. Ok?

Når klubben driftes med nærmere 150 millioner kroner i minus (2014/15) på snaut 300 millioner kroner i omsetning, så er ikke det annet enn et horribelt driftsresultat. Det svaret tør jeg påstå du får fra de aller fleste analytikere.

Dette tapet reddes altså ved å selge vår beste spiller. I tillegg leser jeg at Eleonora injiserte over 6 millioner pund som kapitalinnsprøytning ved gjeldskonvertering. Igjen - som med salget - er dette RIKTIG ting å gjøre, men det er fortsatt bekymringsverdig at det MÃ… gjøres. Det er kort og godt brannslukking. Og det er ofte bare et tidsspørsmål om hvor lenge man kan drive sånt, uten at ting endrer seg.

Tallene O'Rourke opererer med er på bunn, altså årsresultat = driftsresultat / +- nettospillersalg / +- finansposter.

Jeg er spent på driftsresultatet for 2015/16. Du sier at du tviler på det er så ille, men det får vi etter hvert svaret på. Om nettosalget til Cook "redder" et tap på 8 millioner pund, kan ting altså være (enda) verre enn 2014/15. Totalt mot hva Cellino sier, i tilfelle. Som sagt avventer jeg derimot dette, for det skal bli spennende å lese balanseregnskapet i tillegg til resultatene. Men MEST av alt er jeg spent på driften, fordi det nå burde være barbert enormt mye på kostnadene etter alle kuttene.

Og igjen, Josch. Om dette virket belærende, så er ikke det meningen.


EDIT: Ja, det er dumt av meg å bruke energi.  Jeg vet at man ikke kan endre andres mening ved å argumentere, kun presentere egen mening. Det som gjorde at jeg kastet meg inn, er hvordan salget til Radrizzani ble presentert som et "bevis" mot oss kritikere.

Og en ting har du tilsynelatende misforstått. Jeg ØNSKER ikke at Cellino skal gjøre det dårlig. Tvert imot! Jeg har heller inget behov for verken å si "hva var det jeg sa" eller å få mine påstander innfridd for meg selv. Fordi jeg håper det beste for Leeds United. Derfor skulle jeg ønske at Cellino klarte dette her, men alle signaler, tegn og resultater tyder på at han ikke har klart eller er i stand til det.
« Siste redigering: Januar 08, 2017, 20:19:50 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5593 på: Januar 08, 2017, 20:20:34 »
Du må huske at det regnskaper du kritiserer nå startet  juli 2014 og avsluttet juni 2015. Mye har skjedd etter det. jeg tviler på at dette løftet som er gjort i 2016 kunne skjedd hvis økonomien var dårlig i juli 2016.

Cellino har eid klubben i 3 år (alle jubler for Leeds nå) og du bruker her masse krefter på å rakke ned på det første året han eide klubben (regnskap 14/15). 20-30 mnd siden. Man bli jo litt oppgitt av det.

Du sier feil. Et driftsmiddel (spillere) er en del av formuen. (kjøper jeg en firmabil så går den inn i balansen og avskrives) . Vil tro at kjøp/salg av spillere er ekstarordinære inntekter/utgifter akkurat som bedrifter  selger biler/eiendom/aksjer i tillegg til driften  i Norge.

2015/16-regnskap avsluttes pr 30.06.16. Cook-salget (juli) er ikke med der, tror jeg. 
« Siste redigering: Januar 08, 2017, 20:29:39 av Josch »

Dennis

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5594 på: Januar 08, 2017, 20:28:01 »
Du må huske at det regnskaper du kritiserer nå startet  juli 2014 og avsluttet juni 2015. Mye har skjedd etter det. jeg tviler på at dette løftet som er gjort i 2016 kunne skjedd hvis økonomien var dårlig i juli 2016.

Cellino har eid klubben i 3 år (alle jubler for Leeds nå) og du bruker her masse krefter på å rakke ned på det første året han eide klubben (regnskap 14/15). 20-30 mnd siden. Man bli jo litt oppgitt av det.

Du sier feil. Et driftsmiddel (spillere) er en del av formuen. (kjøper jeg en firmabil så går den inn i balansen og avskrives) . Vil tro at kjøp/salg av spillere er ekstarordinære inntekter/utgifter akkurat som bedrifter  selger biler/eiendom/aksjer  i Norge.

Nå er det min tur til å bli oppgitt.

Underskudd 2014/15 = -2 mill pund
Underskudd 2015/16 = -8 mill pund (ifølge Simon O´Rourke)

Driftsunderskuddet i 2014/15 var på 12 millioner pund, før salget av Ross McCormack
Driftsunderskuddet i 2015/16 er det interessante her, men vi vet ikke hvordan dette ser ut. Det er derimot det jeg spekulerer i. Vi solgte Lewis Cook, som antakelig har gjort det totale tapet mindre. I motsetningen til 2014/15, var nok nettogevinst på spillere lavere i 2015/16, da det også ble handlet noe. Likevel; driftsunderskuddet gleder/gruer jeg meg til å se. Det kan være at det er noe innfrielse av lån her, som gjør at driften ser bedre ut.

Før du igien påstår jeg har en agende: JEG HÃ…PER DET. Mitt ønske er at økonomien skal bli bedre, hva du enn måtte tro.

Det jeg sier er ikke feil, Josch.

Om du kjøper en firmabil til 1.000.000, så putter du den i balansen, ja. Denne øker med 1.000.000. Helt riktig. Du må derimot betale bilen med 1.000.000, så pengene dine vil minke med det samme. Eventuelt må du øke gjeldssiden tilsvarende og effekten blir den samme på EK.

Om spillere behandles helt likt, skal jeg ikke påstå for eller mot, men jeg vil tro de bedriver dobbelt bokholderi i England også.

EDIT: Du har helt rett i en ting! At klubben har langt mer attraktive spillere nå, kontra to-tre år siden. Det er en positiv ting! Spesielt for en klubb uten særlig andre eiendeler. Jeg prøver bare å påpeke at det er en svært negativ ting å MÃ…TTE selge, for å dekke et stort driftsunderskudd.
« Siste redigering: Januar 08, 2017, 20:31:27 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5595 på: Januar 08, 2017, 20:31:53 »
hvordan vet Simon O´Rourke om resultatet 2015/16? har han hacket regnskapsavdelingen? Regnskapet  legges frem om noen uker og er hemmelig nå.

Cook ble solgt i juli 2016 og tilhører  2016/17-regnskapet? regnskapsåret er  01.07-30.06?
« Siste redigering: Januar 14, 2017, 13:12:58 av Josch »

Dennis

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5596 på: Januar 08, 2017, 20:36:22 »
hvordan vet Simon O´Rourke om resultatet 2015/16? har han hacket regnskapsavdelingen?
cook ble solgt i juli 2016 => 2016/17-regnskapet?

Aner ikke. Han kommer med en påstand. Tiden viser om det er riktig.

Ja, Cook havner nok i det regnskapet. Det har du rett i.

I iveren tok jeg forøvrig feil i det med innfrielse av gjeld til GFH, dersom det stemmer at dette ble gjort i fjor. Det vil selvsagt ha noe å si på balansen, men betaling av lån kommer ikke på resultatregnskapet (kun rentene på lån) og taler dermed ikke for driften i så tilfellet. Mitt håp lå i at driften ikke var så verst, men at innbetaling av lån ville gi et stort underskudd totalt. Det er selvsagt helt feil regnskapsmessig.

Om England ikke differerer veldig fra norsk regnskapsspråk i det tilfellet. Jf det jeg skrev om at å minke gjeld vil minke pengebeholdningen.
« Siste redigering: Januar 08, 2017, 20:39:24 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5597 på: Januar 08, 2017, 20:45:19 »
ok. kanskje Sam Byram er tatt med i  15/16 da? Du får bruke ham hvis du mener det er  pyntet på regnskapet :)

Jon R

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5598 på: Januar 08, 2017, 20:54:55 »
På tide å se fremover folkens? For første gang på mange år er det GØY å være supporter!  :)
Jon R.

Dennis

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5599 på: Januar 08, 2017, 20:55:54 »
ok. kanskje Sam Byram er tatt med i  15/16 da? Du får bruke ham hvis du mener det er  pyntet på regnskapet :)

Jeg mener ikke det er pyntet på i den meningen du kanskje gir det/meg.

Jeg mener at resultatet på -2 millioner på 2014/15 ser langt bedre ut enn det i virkeligheten er, fordi klubben gikk 10 millioner pund i pluss på spillerfronten. Vi hadde ikke hatt råd til å beholde Ross, uavhengig av hvor mye mer penger han fikk i Fulham.

Som du sier, dette er old news. Det jeg sier - som er mitt poeng - er at det ikke virker å være særlig mye bedre for 15/16. Nå skriver derimot også O'Rourke at det skal være en god del bedre i 16/17 til nå. I så fall, godt nytt!

Om du nå måtte tro at jeg har en agenda mot Cellino, så stemmer ikke det. Vi håper begge to at det er det, akkurat som det sportslige er meget bra for tiden. Jeg har som sagt ingen mål om at bedrøvelige påstander om Cellino måtte innfris, fordi det vil skade Leeds. Jeg tror (og håper) likevel at det er som Asbjørn sa; at Cellino også snart er old news.

Nå har jeg brukt nok energi på dette. God kveld :)
« Siste redigering: Januar 08, 2017, 20:58:12 av Mr Kaizer »
Marching on together!

willum

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5600 på: Januar 09, 2017, 08:15:25 »
Simon O'Rourke tweeter - MED EN KLYPE SALT

For comparison:
11/12: -3.3m (KB)
12/13: -9.5m (KB+GFH)
13/14: -22.6m (GFH+MC)
14/15: -2m (MC)
15/16: -8m (MC)

Re: Losses of 2m for the 14/15 ssn. The club commented that the sale of McCormack was a major factor. The club profited 6m from transfers.

Contrary to previous years where the club posted 8m losses, LUFC's wage bill was extraordinarily low. Not quite sure how still losing 8m.



OM dette stemmer har han selvsagt klart å minke tapene fra GFHs tid. Det krever ingen mastertittel. Blant annet var management fee-en helt sinnsykt under disse håpløse folka. 14/15 ikke verst - spesielt i lys av over 20 mill pund året før, men reellt tap må altså ha vært over 10 mill pund før salget av McCormack. Dog klart at halvering av tapene ikke nødvendigvis ville vært så ille på ett år. 

Mer bekymringsverdig derimot: Alle sparkingene, kuttene, personalhåndteringen som ikke ligner noe, har ikke hjulpet NOE SOM HELST. Jeg er ikke sikker på om salget av Cook er med her, men jeg HÃ…PER virkelig ikke det er det.


Ikke kritisere driften??? Det eneste dette konkluderer for min del, er at Cellino ikke er i stand til å snu dette, verken økonomisk eller rent kompetansemessig.

Kommenterer dette kun med; gfh stjal penger fra klubben, tyveriene var det Massimo som satt ett stopper for, takk.

Tyverier eller ikke - dealen mellom Cellino og GFH sikret i hvert fall GFH en fordring på over £20M i klubben (Item 11 her: http://2900miles.com/loose-lips-sink-ships-gulf-finance-house-documents-leaked-ongoing/). Reforhandling av denne gjelden innebærer årlige millionbeløp fra Leeds til GFH fram til 2032, med mindre klubben rykker opp før det - da skal resten betales i en smæling (http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-long-way-from-operating-at-a-surplus-suggest-2014-15-accounts-1-7770629).

Cellino skulle og burde stoppet GFHs sugerør i klubbkassa, men han gjorde det ikke. Han forlenget det i stedet. Til 2032. Takk skal han faen meg ha!

Og takk for meg i denne tråden, nå ser jeg mot en framtid der Cellino er irrelevant.

h.b

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5601 på: Januar 09, 2017, 08:31:54 »
Simon O'Rourke tweeter - MED EN KLYPE SALT

For comparison:
11/12: -3.3m (KB)
12/13: -9.5m (KB+GFH)
13/14: -22.6m (GFH+MC)
14/15: -2m (MC)
15/16: -8m (MC)

Re: Losses of 2m for the 14/15 ssn. The club commented that the sale of McCormack was a major factor. The club profited 6m from transfers.

Contrary to previous years where the club posted 8m losses, LUFC's wage bill was extraordinarily low. Not quite sure how still losing 8m.



OM dette stemmer har han selvsagt klart å minke tapene fra GFHs tid. Det krever ingen mastertittel. Blant annet var management fee-en helt sinnsykt under disse håpløse folka. 14/15 ikke verst - spesielt i lys av over 20 mill pund året før, men reellt tap må altså ha vært over 10 mill pund før salget av McCormack. Dog klart at halvering av tapene ikke nødvendigvis ville vært så ille på ett år. 

Mer bekymringsverdig derimot: Alle sparkingene, kuttene, personalhåndteringen som ikke ligner noe, har ikke hjulpet NOE SOM HELST. Jeg er ikke sikker på om salget av Cook er med her, men jeg HÃ…PER virkelig ikke det er det.


Ikke kritisere driften??? Det eneste dette konkluderer for min del, er at Cellino ikke er i stand til å snu dette, verken økonomisk eller rent kompetansemessig.

Kommenterer dette kun med; gfh stjal penger fra klubben, tyveriene var det Massimo som satt ett stopper for, takk.

Tyverier eller ikke - dealen mellom Cellino og GFH sikret i hvert fall GFH en fordring på over £20M i klubben (Item 11 her: http://2900miles.com/loose-lips-sink-ships-gulf-finance-house-documents-leaked-ongoing/). Reforhandling av denne gjelden innebærer årlige millionbeløp fra Leeds til GFH fram til 2032, med mindre klubben rykker opp før det - da skal resten betales i en smæling (http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-long-way-from-operating-at-a-surplus-suggest-2014-15-accounts-1-7770629).

Cellino skulle og burde stoppet GFHs sugerør i klubbkassa, men han gjorde det ikke. Han forlenget det i stedet. Til 2032. Takk skal han faen meg ha!

Og takk for meg i denne tråden, nå ser jeg mot en framtid der Cellino er irrelevant.

Mulig at de rosa elefantene har stått opp tidlig denne mandagen. Men har ikke Cellino kjøpt ut GFH, eller innebærer oppkjøpet av aksjene til GFH at de nå får årlige utbetalinger. For jeg registrerer at artikkelen du linker til, ja den er fra 3 mars i fjor

willum

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5602 på: Januar 09, 2017, 08:45:27 »
Simon O'Rourke tweeter - MED EN KLYPE SALT

For comparison:
11/12: -3.3m (KB)
12/13: -9.5m (KB+GFH)
13/14: -22.6m (GFH+MC)
14/15: -2m (MC)
15/16: -8m (MC)

Re: Losses of 2m for the 14/15 ssn. The club commented that the sale of McCormack was a major factor. The club profited 6m from transfers.

Contrary to previous years where the club posted 8m losses, LUFC's wage bill was extraordinarily low. Not quite sure how still losing 8m.



OM dette stemmer har han selvsagt klart å minke tapene fra GFHs tid. Det krever ingen mastertittel. Blant annet var management fee-en helt sinnsykt under disse håpløse folka. 14/15 ikke verst - spesielt i lys av over 20 mill pund året før, men reellt tap må altså ha vært over 10 mill pund før salget av McCormack. Dog klart at halvering av tapene ikke nødvendigvis ville vært så ille på ett år. 

Mer bekymringsverdig derimot: Alle sparkingene, kuttene, personalhåndteringen som ikke ligner noe, har ikke hjulpet NOE SOM HELST. Jeg er ikke sikker på om salget av Cook er med her, men jeg HÃ…PER virkelig ikke det er det.


Ikke kritisere driften??? Det eneste dette konkluderer for min del, er at Cellino ikke er i stand til å snu dette, verken økonomisk eller rent kompetansemessig.

Kommenterer dette kun med; gfh stjal penger fra klubben, tyveriene var det Massimo som satt ett stopper for, takk.

Tyverier eller ikke - dealen mellom Cellino og GFH sikret i hvert fall GFH en fordring på over £20M i klubben (Item 11 her: http://2900miles.com/loose-lips-sink-ships-gulf-finance-house-documents-leaked-ongoing/). Reforhandling av denne gjelden innebærer årlige millionbeløp fra Leeds til GFH fram til 2032, med mindre klubben rykker opp før det - da skal resten betales i en smæling (http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-long-way-from-operating-at-a-surplus-suggest-2014-15-accounts-1-7770629).

Cellino skulle og burde stoppet GFHs sugerør i klubbkassa, men han gjorde det ikke. Han forlenget det i stedet. Til 2032. Takk skal han faen meg ha!

Og takk for meg i denne tråden, nå ser jeg mot en framtid der Cellino er irrelevant.

Mulig at de rosa elefantene har stått opp tidlig denne mandagen. Men har ikke Cellino kjøpt ut GFH, eller innebærer oppkjøpet av aksjene til GFH at de nå får årlige utbetalinger. For jeg registrerer at artikkelen du linker til, ja den er fra 3 mars i fjor

GFH har ingen aksjer i klubben lenger, nei. Hvilken deal som ble gjort der vet jeg ikke, men jeg tviler sterkt på at gjelden til GFH ble noe mindre da aksjene ble overført til Cellino.

Jeg er jammen spent på innholdet i avtalen mellom Cellino og Radrizzani, bl.a. hva den betyr for klubbens gjeldsforpliktelser.

Sånn. Nå er jeg ferdig i denne tråden. Håper jeg.
« Siste redigering: Januar 09, 2017, 09:01:00 av willum »

Sydhagen

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5603 på: Januar 09, 2017, 08:56:04 »
Jeg er bare glad for at mannen (snart) er ferdig i klubben.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5604 på: Januar 12, 2017, 20:22:01 »
The Scratching Shed ‏@TSSLUFC  4m
4 minutes ago
You all realise that if Radrizzani does complete full takeover in summer and MC's ban is upheld, we only have 19 days of Cellino left? #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5605 på: Januar 15, 2017, 16:50:20 »
Radz støtter opprydningsarbeidet Massimo har gjort:

The club has had a rollercoaster in the last decade. When Massimo Cellino acquired the club he didn't expect even himself to find so many financial troubles and losses.

At the moment the club is not at breakeven but is not in a bad financial situation. The club is recovering. In the last two years since Massimo came in he wasn't nice to many people but he had to be tough to cut costs.

It seemed to be difficult then but it's much better now. At the same time the Football League is a loss-making league. It's difficult to make money in this league, almost impossible. We need to be creative to make the financial numbers look good.

http://www.itv.com/news/update/2017-01-15/radrizzani-backs-cellino-over-strategy-as-leeds-owner/

lojosang

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5606 på: Januar 15, 2017, 17:28:50 »
Være kreative for å få tallene til å se bra ut? Bruker vi samme regnskapsførere som Enron? Foruroligende formulering vi får håpe kan skrives på kontoen for språklige problem.
- Leif Olav

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5607 på: Januar 15, 2017, 18:17:32 »
Være kreative for å få tallene til å se bra ut? Bruker vi samme regnskapsførere som Enron? Foruroligende formulering vi får håpe kan skrives på kontoen for språklige problem.

Noe som er positivt klarer du å vinkle negativt, fantastisk, eller er det morrolojo som ytrer? :D

Josch

Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5608 på: Januar 15, 2017, 18:22:19 »
Jeg tror  Radrizzani  tenker på inntektene når han sier "kreativitet for å bedre resultatet" (tjene penger). Han har allerede nevnt  TV-avtalen lørdag , der klubben ønsker å se den (mellom SKY og  FL). Målet er mer penger til Leeds og mer overskudd for klubben. Jeg tror ikke det blir store spillerkjøp hvis ikke klubbens helsetilstand er i orden. TV-avtalen (og alternative TV-avtaler) er et tema vi vil høre mer om denne våren.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2659
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5609 på: Januar 15, 2017, 18:26:37 »
Jeg tror nok han ser på tallene når han uttaler dette. Så får han kanskje et mer nyansert syn etter hvert som intervjurunden hans starter...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan