Er Leeds United på konkursens rand?

Started by Kato, February 05, 2014, 10:40:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sydhagen

Quote from: auren on March 13, 2014, 10:39:52
Haigh mener vi langt i fra er på konkursen rand...:

http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-utd/administration-fears-ruled-out-by-leeds-chief-1-6494677

auren

Hva Haigh sier har jeg ingen tiltro til.
Hvorfor i all verden har vi lånt 10 mill pund av Cellino da?
Og hvordan i all verden kan man drive med 1 million pund i minus per måned uten tilskudd?

Jeg tror at vi sliter big time viss TO går i dass.
Eneste redningen da er viss Farnan gruppen fortsatt er interessert og at de har penger til å dekke tapene.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Stephenjazz

Troverdigheten til Haigh er like stor som til valgobservatørene i Nord-Korea...
Det blir aldri umoderne å vinne

B_Ød

det kan vel ikke være rare tvilen om at vi er på konkursens rand. Uten MC er det kjørt. Men det tar jo tid, forventes ikke noe idag har jeg fått forståelsen av, og neste korsvei er da i midten av april, og det betyr vel da at nye 1,5 mill pund er tapt.
For meg er det ikke rart at denne situasjonen virker "forstyrrende" på samtlige i klubben.
Ups & Ups!!

lojosang

Quote from: Sydhagen on March 13, 2014, 10:49:02

http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-utd/administration-fears-ruled-out-by-leeds-chief-1-6494677

auren

Og hvordan i all verden kan man drive med 1 million pund i minus per måned uten tilskudd?

Eneste redningen da er viss Farnan gruppen fortsatt er interessert og at de har penger til å dekke tapene.

Som det står i artikkelen, lånene kan være tatt opp i et forsøk på å klistre Cellino tettest mulig opp mot klubben, og gjøre det vanskeligst mulig for eventuelt andre interessenter å komme med bud. Hvorfor GFH skulle ønske det er noe uklart, men de har vel ikke akkurat noe varmt forhold til Haigh og han forsikringsskruen lenger.

Cellino har ifølge artikkelen krav på 10% rente om han ikke overtar klubben, så han sitter med bukta og begge endene uansett.

Hvor kommer disse 10 millionene fra, forreten? Ser ikke tall som er nær det noe sted i artikkelen.
- Leif Olav

HåvardK

Quote from: lojosang on March 13, 2014, 11:05:11

Hvor kommer disse 10 millionene fra, forreten? Ser ikke tall som er nær det noe sted i artikkelen.
Tipper at det vi har hørt, bare er forretten.

Kato

Går ikke an å høre på Haigh. Han sitter midt i suppa, er bundet på hender og føtter, og har NULL mulighet til å si noe annet.

Hadde vært saker om han gikk ut og sa at dette er på tur å gå til kingdom come.

1 million i minus i måneden, om det stemmer, er heavy shit. 12 mill pund i året. 120 millioner i minus i året.

Vi konkluderer med at pasienten, som ble akutt dødssyk i 2005, har reagert på medisin underveis. Dessverre kan det se ut til at det er kommet et kraftig tilbakefall. Hjertekompresjon underway.

De har levert varene, GFH. Det må en si.

RoarG

Makan til svartmaling >:(. Leeds går ikke konk. Folk her inne tror de har bedre peil på den økonomiske ståa i klubben enn Haigh. Nonsense.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Quote from: RoarG on March 13, 2014, 12:33:41
Makan til svartmaling >:(. Leeds går ikke konk. Folk her inne tror de har bedre peil på den økonomiske ståa i klubben enn Haigh. Nonsense.

Hyggelig fyr du. Folk her inne tolker og vurderer utsagn, journalistiske sprell, innlegg på forum, prssemeldinger, og skriver ut fra det.

Du, med flere, prøver altså å kneble dialog ved at man bør være regnskapsfører eller revisor i Leeds United for å kunne uttale seg om økonomien.

Jeg forbeholder meg retten til å synse, uten at jeg av den grunn trenger å vite mer om den økonomiske ståa enn Haigh.

lojosang

Quote from: HåvardK on March 13, 2014, 11:11:50

Tipper at det vi har hørt, bare er forretten.

Vi er dessertgenerasjonen, så forretten bryr jeg meg ikke noe særlig om.
- Leif Olav

lojosang

Quote from: Kato on March 13, 2014, 12:40:47

Hyggelig fyr du. Folk her inne tolker og vurderer utsagn, journalistiske sprell, innlegg på forum, prssemeldinger, og skriver ut fra det.

Du, med flere, prøver altså å kneble dialog ved at man bør være regnskapsfører eller revisor i Leeds United for å kunne uttale seg om økonomien.

Jeg forbeholder meg retten til å synse, uten at jeg av den grunn trenger å vite mer om den økonomiske ståa enn Haigh.

Eller er det DU som prøver å kneble debatt ved å innta offerrollen?
- Leif Olav

Kato

Quote from: lojosang on March 13, 2014, 12:46:18
Quote from: Kato on March 13, 2014, 12:40:47

Eller er det DU som prøver å kneble debatt ved å innta offerrollen?

Ikke behov for å være noe offer, mer at tiden man bruker på dette (som i utgpkt er altfor mye) blir brukt til å diskutere, ikke prate piss.

h.b

Svada. Selvsagt vil Haigh prate ned muligheten til at klubben kan gå konkurs. Alt annet hadde gitt ham sparken. Trenger ikke å være rakettforsker for å vite at en klubbe som taper 1 mill pund pr mnd faktisk går konkurs hvis man ikke har eiere som har midler til å redde klubben. Det haigh her sider er faktisk det at han prøver å berolige markedet

Promotion 2010

auren

Som det står i artikkelen, lånene kan være tatt opp i et forsøk på å klistre Cellino tettest mulig opp mot klubben, og gjøre det vanskeligst mulig for eventuelt andre interessenter å komme med bud. Hvorfor GFH skulle ønske det er noe uklart, men de har vel ikke akkurat noe varmt forhold til Haigh og han forsikringsskruen lenger.

Cellino har ifølge artikkelen krav på 10% rente om han ikke overtar klubben, så han sitter med bukta og begge endene uansett.

De tallene kom fra denne tweeten til den pålitelige Haigh:

Andrew Haigh: @AndrewHaigh: Massimo Cellino exclusive by @sport_simon in tomorrow's @SunSportNow: Confirms he has stopped bankrolling #lufc after putting up to £10m in.

;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

auren

Jeg har mistet absolutt all tillit til Haigh. GHF driver gambling med klubben vår og jeg blir ikke lenger overrasket om de 4 spillerne som er hentet inn i etter nyttår, viser seg å bli tungen som vippet vektskåla over i administrasjon...

Hvis Farnan skal ta over nå, er det nok til en helt annen pris enn før FL helte sirup på TO prosessen. For hver dag og uke som går minker vel sjansen drastisk for at noen vil betale innpå en kvart milliard for å ta over dette pengesluket. Håpet er at GHF skjønner at det lurere å selge til sterkt redusert pris enn å risikere og tape alt, men jeg forventer snart ingenting drahjelp fra den kanten...
Jon R.

fmtj

Jeg tror det er et absolutt aktuelt spørsmål som tas opp i denne tråden. Hva hvis ikke Mr Cellino får overta?? Blir det administrasjon, poengtrekk og L1 igjen...... ???
Yeboahs vitne

p0ndus

Hva skjer hvis Mr Cellino ikke overtar utover at han ikke overtar.
Blir det ørkesløyse, poengtrekk og ørkenvandring videre i League 1 ?

Gufrias

Dansk ordspråk: Det er svært at spå, især om fremtiden.
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Stusser over at vi fortsetter å hente spillere hvis vi er på konkursens rand. Har ikke Cellino snørt igjen pengesekken allikevel?
Jon R.

DenHviteYeboah

Quote from: Jon R on March 15, 2014, 00:22:45
Stusser over at vi fortsetter å hente spillere hvis vi er på konkursens rand. Har ikke Cellino snørt igjen pengesekken allikevel?
Mye som skjer på bakrommet altså....
Hvis Cellino ikke blir godkjent spørs det vel om Farnan gruppen har noen andre økonomiske muskler enn å holde båten flytende...

lojosang

Quote from: Jon R on March 15, 2014, 00:22:45

Vi går vel neppe konk av å måtte spille en treningkamp i Irland.
- Leif Olav

Karl Hot Shot

Bolton Wanderers holder det fortsatt gående med om lag to milliarder kroner i gjeld, og da må vel Leeds United kunne fortsette med 400-500 millioner i minus?

Leedsfan

Quote from: Karl Hot Shot on March 15, 2014, 13:05:11
Bolton Wanderers holder det fortsatt gående med om lag to milliarder kroner i gjeld, og da må vel Leeds United kunne fortsette med 400-500 millioner i minus?

Kanskje de fortsatt har noen eiendeler?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Quote from: Promotion 2010 on March 19, 2014, 07:55:43
Leeds klarer seg uten Cellino sier finanekspert:

http://www.itv.com/news/calendar/update/2014-03-18/football-finance-expert-leeds-can-survive/

kan nok hende vi "klarer oss", men det blir vel med det også da. Vi få fortsette å krysse fingre for MC.
Ups & Ups!!

nord

Kapitalen skal nok finde en løsning som er  mest til deres fordel. Dette drejer om penge og ikke andet. Don´t worry ;-)

fmtj

Kommer sikkert noen andre og kjøper oss tenker jeg..... ::)
Yeboahs vitne

h.b

Quote from: fmtj on March 20, 2014, 08:45:18

Det sa vi i 2004 også

B_Ød

kan vel egentlig ikke tenke meg at en klubb som har vært i samme økonomiske uføret i 10 år, uten å finne veien ut, tiltrekker seg noe særlig kø av kjøpere.
Må nok bare håpe på FL og MC nå...ellers er det kroken på døra.
Ups & Ups!!

lojosang

Hvor er logikken i at GFH slår oss konk? De er en bank. De har selvfølgelig kapital. De har investert over 40 millioner pund i klubben. Slår de den konk er hver penny av dette bortkasta. De kommer til å drive skuta videre til en ny kjøper er på banen.
- Leif Olav

Asbjørn

Quote from: h.b on March 20, 2014, 08:58:01
Quote from: fmtj on March 20, 2014, 08:45:18

Det sa vi i 2004 også
...er det ikke du som stadig har gjentatt at det var køer av potensielle kjøpere den gang?!?!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan