Er Leeds United på konkursens rand?

Started by Kato, February 05, 2014, 10:40:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

DenHviteYeboah

Quote from: Kato on April 08, 2014, 12:55:30
Konkluderer med at vi har vært omtrent på konkursens rand en periode. Vi er berget, men frykter det hadde sett grusomt ut uten Cellino.
Som jeg har sagt før. Bates visste hvem han solgte til.....
Og kom ikke å fortell meg at FL ser på noe som kan være til det beste for Leeds United. Det er i alles interesse at Leeds forblir i championship eller L1 slik at de små klubbene tjener penger hver gang Leeds er på besøk ;)
Dette er ren kynisme, og FL er et ubrukelig supperåd!

Promotion 2010

Quote from: DenHviteYeboah on April 08, 2014, 13:06:26
Konkluderer med at vi har vært omtrent på konkursens rand en periode. Vi er berget, men frykter det hadde sett grusomt ut uten Cellino.
Og kom ikke å fortell meg at FL ser på noe som kan være til det beste for Leeds United. Det er i alles interesse at Leeds forblir i championship eller L1 slik at de små klubbene tjener penger hver gang Leeds er på besøk ;)

BBC melder at vi har en gjeld på rundt £ 30 millioner!

http://www.insidefutbol.com/2014/04/08/leeds-united-post-9-5m-loss-with-estimated-debts-at-more-than-30m/135074/

:o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Quote from: Promotion 2010 on April 08, 2014, 13:30:11

http://www.insidefutbol.com/2014/04/08/leeds-united-post-9-5m-loss-with-estimated-debts-at-more-than-30m/135074/

Nå inneholder vel avtalen mellom GFH og Cellino at han skal ta på seg 25 mill av denne gjelden.
Så i bunn og grunn vil det si at vi egentlig har 5 mill i gjeld når TO er unnagjort...?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

ollan

Quote from: Sydhagen on April 08, 2014, 13:34:20
Quote from: Promotion 2010 on April 08, 2014, 13:30:11

Nå inneholder vel avtalen mellom GFH og Cellino at han skal ta på seg 25 mill av denne gjelden.
Så i bunn og grunn vil det si at vi egentlig har 5 mill i gjeld når TO er unnagjort...?
tja, det kommer vel litt an på hvordan MC bokfører gjelden? Det går fint an å ha £30 mill i gjeld hvis en har penger til å betjene den.
Ollan

Promotion 2010

Adam Pope
@LUFC So the 2013 accounts show a big rise in operating loss, big drop in turnover and a whopping 141% increase in directors' salaries.

Hjelpe meg"...
Min første Leeds-kamp:

Gufrias

Quote from: Promotion 2010 on April 08, 2014, 17:08:45
Adam Pope
@LUFC So the 2013 accounts show a big rise in operating loss, big drop in turnover and a whopping 141% increase in directors' salaries.

Hjelpe meg"...
Ikke rart. Mange nye direktører, og de gamle på sluttpakke.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Fantastisk bra gjennomgang av de økonomiske tallene her:

http://lufctrust.squarespace.com/blog/2014/4/9/trust-financial-analysis-of-lufc-accounts-2013.html?

Og konklusjonen lyder som følger:

Conclusion

If we thought when we parted company with Ken Bates that things could not get any worse, that has quickly been dispelled by these numbers. This does not mean that Ken was in anyway better for the club, nor is he absolved from blame in our opinion. Many of the issues relate directly to the state of the club that he handed over (falling revenues, disgruntled fans) and the long term decisions he took (Yorkshire Radio and the building obsession), but what is clear is that GFH did not seem equipped to manage these situations and had no obvious plan to do it. They took over the club with no funding and have had to react to each cash crisis as it arose by finding loans as and where they could. It seems obvious why they needed so desperately to sell. However, perhaps the profitable running of the club was never a real concern, as the GFH financial statements appear to show that in spite of all this they have managed to make a profit out of this sorry state of affairs. GFH reported that they made a US$6m profit out of their holding in Leeds United by selling shares in the club (Leeds United Holdings) to strategic investors. Like Leeds United, those investors seem not to have been quite as fortunate as GFH in terms of profit as reports suggest the club has been sold to Massimo Cellino at a value nearer to what they originally paid.

As is always the case finances never tell the full story but, while GFH do not appear to be able to run a profitable club, they do seem to be able to make a profit out of a loss making enterprise.

ETT Ã...R OG ET Utrolig vanstyre og til egen fordel!    :o
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

HMRC issued a winding-up petition on April 1st, which #LUFC figured was an April Fools' joke and ignored.
Understandable really.

Betalt nå!  :)
Min første Leeds-kamp: