KAMP: vs QUEENS PARK RANGERS @ LOFTUS ROAD, LØRDAG 1/3 2014

Started by Torpe-do, February 28, 2014, 09:48:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

p0ndus

Quote from: Superfan on March 01, 2014, 15:27:33
Quote from: p0ndus on March 01, 2014, 15:24:13
Godt fornøyd med 1 poeng på bortebane her.MOT

Uenig. QPR var svake, og dette var en kamp vi burde vunnet dersom vi skal rykke opp.

Uenig med siste uenige.  Hvorfor er det ofte slik at motstanderen alltid er svak når vi tar poeng på bortebane. Frustrerende og ofte høre dette og det er i sannhet en kilde til og opprettholde negativiteten som alt for ofte får råde rundt klubben. MOT.

Jon R

Quote from: sportcarl1 on March 01, 2014, 16:41:18
Quote from: Jon R on March 01, 2014, 15:54:12
Quote from: DenHviteYeboah on March 01, 2014, 15:46:24
Quote from: Jon R on March 01, 2014, 15:33:13
Quote from: DenHviteYeboah on March 01, 2014, 15:24:26
Quote from: Jon R on March 01, 2014, 15:19:50
Quote from: baste on March 01, 2014, 15:05:59
Byram burde byttet med Kebe for lenge siden. Kebe er ute av posisjon stort sett hele tiden.  S@&ans fyr
Men her, som ofte før, så eksisterer  ikke viljen til å vinne. U borte er vist bra nok, tross at tabellen sier noe annet

McDermott viser sitt mot nok en gang ( taktiske evner)

Hvis vi tar av oss de forutinntatte negative brillene og prøver å se det større bildet, var dette en taktisk bra gjennomført kamp, selv om underholdningsverdien suger.  Vi har godt tak på et av ligaens beste hjemmelag som har ressurser og spillemateriell som vi foreløpig bare kan drømme om.
Jeg foreslår at du tar av BMD brillene ;)
Ã... ha på Kebe i 90 minutter i denne kampen forteller meg alt, og mange andre ser det ut til, men du vil tydeligvis ikke innrømme at BMD kanskje gjør en taktisk blunder i blant ;)

Det er mye BMD gjør som jeg ikke er enig i. Det er dog påfallende hvordan hylekoret har bestemt seg for at alt han gjør er galt. Det er feil når det ikke byttes, det er feil når det byttes, feil spiller gikk ut, feil spiller kommer inn, byttet kom for sent.

Forumet blir pisket opp i en negativ lapskaus av meninger der felkesnevneren er å finne noe BMD kan kritiseres for. Oppi dette evner ikke folk å se at 1-1 borte mot QPR er et bra resultat.
Men kjære deg!
Vi har ikke klaget på taktikk, hvem som spiller hvor, hva,hvordan,hvorledes eller noe annet. det "hylekoret" sier er at man ser at Kebe er helt ute av det allerede etter 10 minutter, og så får vedkommede spille i 90 min....At du ikke evner å se at Kebe burde vært byttet ut er for meg en stor gåte....å bytte inn Byram i det 95. minutt er helt meningsløst- da mener BMD egentlig at Kebe er god nok og at Byram ikke ville tilført noe....

Jeg er helt enig med deg i at Kebe burde vært byttet ut. Forståelig kritikk. Jeg ser også at du kaller det latterlig å bytte ut Murphy med Brown. For meg blir det helt uforståelig og usakelig  kritikk. I sum opplever jeg dette som ingredienser i lapskaus av meninger der det viktigste er å finne noe negativt som BMD kan kritiseres for. 
fattar inte att folk kan klaga på bytet från murphy till brown,  vårt spel blev inte sämre efter det och brown gjorde ett ok jobb, sedan kunde väl vem som helst som såg matchen se att murphy satt på bänken med en ispåse om ankeln, fanns en del att ta med sig från denna matchen murphy austin går bra ihop liksom mccormack och wickham, överlag är försvaret starkt och vår nye målvakt är den bäste vi haft sedan robinsons dagar, är bara ytterspelet jag är missnöjd med, bättre köra med mowatt och poleon de kan omöjligen göra det sämre, är väl deras tur nu att få spela 5-6 matcher på raken

Godt oppsummert. Både Stewart og Kebe har fått for mye spilletid. Stewart helt blottet for selvtillit mens Kebe ser ut som han aldri har hatt en fotball i beina før. Dette tror jeg sitter i hodet på gutta . Gjentatte opplevelser av manglende mestring gjør neppe saken bedre. Håper Mc Dermott gir disse gutta en pause på benken og kjører inn Byram og Mowatt på hver sin kant av midtbanen. 
Jon R.

Gufrias

Quote from: Sydhagen on March 01, 2014, 16:45:54
Murphy var skadet. Brown kom inn.
Ser ingen problemer med den.

Men latterlig at Byram blir ofret til fordel for Kebe.
Kebe er noe av det mest talentløse vi har hatt på høgrekanten noen gang.
Ble Byram ofret eller spart? Var jo ute med skade forrige helg...
Hekta på Leeds siden 1974

baste

Hvorfor er ett poeng godkjent? Vi styrer jo kampen 110% de første 30. At vi mister litt grepet i 2 omg gir æ  McDermot skylda førr, bytt ut Kebe. Gå for 3 poeng i denne kampen. Den som intet våger, intet vinner.

Ikke fornøyd med ett poeng i dag !

sportcarl1

#274
jag är ju säker på att han sparas för han är ju mil bättre än våra yttrar, men sedan är ju frågan varför han då sitter på bänken, är nog bara mcd som vet, för är man skadad och inte fit skall man inte sitta på bänken
 

DaGa

Quote from: DenHviteYeboah on March 01, 2014, 15:46:24
Quote from: Jon R on March 01, 2014, 15:33:13
Quote from: DenHviteYeboah on March 01, 2014, 15:24:26
Quote from: Jon R on March 01, 2014, 15:19:50
Quote from: baste on March 01, 2014, 15:05:59
Byram burde byttet med Kebe for lenge siden. Kebe er ute av posisjon stort sett hele tiden.  S@&ans fyr
Men her, som ofte før, så eksisterer  ikke viljen til å vinne. U borte er vist bra nok, tross at tabellen sier noe annet

McDermott viser sitt mot nok en gang ( taktiske evner)

Hvis vi tar av oss de forutinntatte negative brillene og prøver å se det større bildet, var dette en taktisk bra gjennomført kamp, selv om underholdningsverdien suger.  Vi har godt tak på et av ligaens beste hjemmelag som har ressurser og spillemateriell som vi foreløpig bare kan drømme om.
Jeg foreslår at du tar av BMD brillene ;)
Ã... ha på Kebe i 90 minutter i denne kampen forteller meg alt, og mange andre ser det ut til, men du vil tydeligvis ikke innrømme at BMD kanskje gjør en taktisk blunder i blant ;)

Det er mye BMD gjør som jeg ikke er enig i. Det er dog påfallende hvordan hylekoret har bestemt seg for at alt han gjør er galt. Det er feil når det ikke byttes, det er feil når det byttes, feil spiller gikk ut, feil spiller kommer inn, byttet kom for sent.

Forumet blir pisket opp i en negativ lapskaus av meninger der felkesnevneren er å finne noe BMD kan kritiseres for. Oppi dette evner ikke folk å se at 1-1 borte mot QPR er et bra resultat.
Men kjære deg!
Vi har ikke klaget på taktikk, hvem som spiller hvor, hva,hvordan,hvorledes eller noe annet. det "hylekoret" sier er at man ser at Kebe er helt ute av det allerede etter 10 minutter, og så får vedkommede spille i 90 min....At du ikke evner å se at Kebe burde vært byttet ut er for meg en stor gåte....å bytte inn Byram i det 95. minutt er helt meningsløst- da mener BMD egentlig at Kebe er god nok og at Byram ikke ville tilført noe....

Enig at Kebe var elendig i dag.

At han skulle ut mye tidligere er jeg enig i. Men skjønner også at han holdt igjen det ene bytte, da McCormack og Wickham så ut til å slite litt, begge haltet mye rundt på slutten der.

Men en klar forbedring fra Borokampen, og nå er det vel 5 av de neste 7 kampene på hjemmebane!

MOT!
We all LOVE LEEDS!

GeirO

Mye tildels usaklig kritikk mot Kebe i dag.
- Regner med at han gjorde sine arbeidsoppgaver godt nok siden BMD lar han spille 93 min.
- At noen synes han jogger skyldes at Kebe er høy og høye personer har større steglengde enn kortere personer. Poenget er at han sannynligvis løper minst like fort enn kortere propellspillere. Hvis det med jogging menes at han jobbet dårlig i dag, er jeg uenig.
- Når jeg prøver å se bak prestasjonene, som var middels minus idag, ser jeg potensialet, jf. hans år i Reading. Et potensiale som nok lettere slår ut i blomst i lettere kamper enn idag, dvs. kamper der vi dominerer.
- Når det er sagt er jeg enig i at en Byram i slag nok er bedre på høyrekanten enn Kebe. Fordi Byram er veldig god!

Poenget er ikke at jeg synes Kebe spilte bra idag, mer at kritikken blir så svart/hvitt.
MOT

sportcarl1

#277
Quote from: GeirO on March 01, 2014, 18:05:36
Mye tildels usaklig kritikk mot Kebe i dag.
- Regner med at han gjorde sine arbeidsoppgaver godt nok siden BMD lar han spille 93 min.
- At noen synes han jogger skyldes at Kebe er høy og høye personer har større steglengde enn kortere personer. Poenget er at han sannynligvis løper minst like fort enn kortere propellspillere. Hvis det med jogging menes at han jobbet dårlig i dag, er jeg uenig.
- Når jeg prøver å se bak prestasjonene, som var middels minus idag, ser jeg potensialet, jf. hans år i Reading. Et potensiale som nok lettere slår ut i blomst i lettere kamper enn idag, dvs. kamper der vi dominerer.
- Når det er sagt er jeg enig i at en Byram i slag nok er bedre på høyrekanten enn Kebe. Fordi Byram er veldig god!

Poenget er ikke at jeg synes Kebe spilte bra idag, mer at kritikken blir så svart/hvitt.
jag skrev efter matchen att han gjorde ett ok jobb defensivt, men gjorde noll framåt förutom att springa in i en motståndare, det får man inte godkännt för i min värld,
 

Kato

Quote from: GeirO on March 01, 2014, 18:05:36
Mye tildels usaklig kritikk mot Kebe i dag.
- Regner med at han gjorde sine arbeidsoppgaver godt nok siden BMD lar han spille 93 min.
- At noen synes han jogger skyldes at Kebe er høy og høye personer har større steglengde enn kortere personer. Poenget er at han sannynligvis løper minst like fort enn kortere propellspillere. Hvis det med jogging menes at han jobbet dårlig i dag, er jeg uenig.
- Når jeg prøver å se bak prestasjonene, som var middels minus idag, ser jeg potensialet, jf. hans år i Reading. Et potensiale som nok lettere slår ut i blomst i lettere kamper enn idag, dvs. kamper der vi dominerer.
- Når det er sagt er jeg enig i at en Byram i slag nok er bedre på høyrekanten enn Kebe. Fordi Byram er veldig god!

Poenget er ikke at jeg synes Kebe spilte bra idag, mer at kritikken blir så svart/hvitt.

Jeg mener Kebes prestasjon i dag er noe av det aller svakeste vi har sett i Leeds-trøya denne sesongen (av TV-kamper).

Bidro null offensivt, aldri forbi back, så han aldri utfordre skikkelig en gang. Stort sett fraværende på høyrekant. Virret rundt uten mål og mening. Kan ikke huske et eneste offensivt bidrag.

Omtrent like svak defensivt. Svak i kroppen, svak i duellspill. I andre omgang var Wickham flere ganger nede og hjalp Peltier på høyresiden. Var stort sett innover i banen fra høyresiden vår QPR kom.

Ufattelig at han fikk være på banen i 95 minutter. Hvis vi skal nærme oss play-off kan vi ikke ha slike karer på kant. Byram må inn umiddelbart.
 

sportcarl1

Quote from: Kato on March 01, 2014, 18:13:38
Quote from: GeirO on March 01, 2014, 18:05:36
Mye tildels usaklig kritikk mot Kebe i dag.
- Regner med at han gjorde sine arbeidsoppgaver godt nok siden BMD lar han spille 93 min.
- At noen synes han jogger skyldes at Kebe er høy og høye personer har større steglengde enn kortere personer. Poenget er at han sannynligvis løper minst like fort enn kortere propellspillere. Hvis det med jogging menes at han jobbet dårlig i dag, er jeg uenig.
- Når jeg prøver å se bak prestasjonene, som var middels minus idag, ser jeg potensialet, jf. hans år i Reading. Et potensiale som nok lettere slår ut i blomst i lettere kamper enn idag, dvs. kamper der vi dominerer.
- Når det er sagt er jeg enig i at en Byram i slag nok er bedre på høyrekanten enn Kebe. Fordi Byram er veldig god!

Poenget er ikke at jeg synes Kebe spilte bra idag, mer at kritikken blir så svart/hvitt.

Jeg mener Kebes prestasjon i dag er noe av det aller svakeste vi har sett i Leeds-trøya denne sesongen (av TV-kamper).

Bidro null offensivt, aldri forbi back, så han aldri utfordre skikkelig en gang. Stort sett fraværende på høyrekant. Virret rundt uten mål og mening. Kan ikke huske et eneste offensivt bidrag.

Omtrent like svak defensivt. Svak i kroppen, svak i duellspill. I andre omgang var Wickham flere ganger nede og hjalp Peltier på høyresiden. Var stort sett innover i banen fra høyresiden vår QPR kom.

Ufattelig at han fikk være på banen i 95 minutter. Hvis vi skal nærme oss play-off kan vi ikke ha slike karer på kant. Byram må inn umiddelbart.

men vet du om byram är fit för 90 minuter?
 

Kato

Quote from: sportcarl1 on March 01, 2014, 18:16:50
Quote from: Kato on March 01, 2014, 18:13:38
Quote from: GeirO on March 01, 2014, 18:05:36
Mye tildels usaklig kritikk mot Kebe i dag.
- Regner med at han gjorde sine arbeidsoppgaver godt nok siden BMD lar han spille 93 min.
- At noen synes han jogger skyldes at Kebe er høy og høye personer har større steglengde enn kortere personer. Poenget er at han sannynligvis løper minst like fort enn kortere propellspillere. Hvis det med jogging menes at han jobbet dårlig i dag, er jeg uenig.
- Når jeg prøver å se bak prestasjonene, som var middels minus idag, ser jeg potensialet, jf. hans år i Reading. Et potensiale som nok lettere slår ut i blomst i lettere kamper enn idag, dvs. kamper der vi dominerer.
- Når det er sagt er jeg enig i at en Byram i slag nok er bedre på høyrekanten enn Kebe. Fordi Byram er veldig god!

Poenget er ikke at jeg synes Kebe spilte bra idag, mer at kritikken blir så svart/hvitt.

Jeg mener Kebes prestasjon i dag er noe av det aller svakeste vi har sett i Leeds-trøya denne sesongen (av TV-kamper).

Bidro null offensivt, aldri forbi back, så han aldri utfordre skikkelig en gang. Stort sett fraværende på høyrekant. Virret rundt uten mål og mening. Kan ikke huske et eneste offensivt bidrag.

Omtrent like svak defensivt. Svak i kroppen, svak i duellspill. I andre omgang var Wickham flere ganger nede og hjalp Peltier på høyresiden. Var stort sett innover i banen fra høyresiden vår QPR kom.

Ufattelig at han fikk være på banen i 95 minutter. Hvis vi skal nærme oss play-off kan vi ikke ha slike karer på kant. Byram må inn umiddelbart.

men vet du om byram är fit för 90 minuter?

Når han er på benk, går jeg ut fra at han er spilleklar. Om han holder 60, kan man jo gi Poleon en halvtime. Kebe er ikke god nok, enkelt og greit.
 

GeirO

Han er nok god nok, skal du se, bare han kommer i litt bedre form (les: både jeg og historikken ser potensialet)

Synes kommentarene bekrefter mitt poeng om svart/hvitt-tenking eller unyanserte innlegg. I tillegg til det dårlige han gjorde så jeg at han ryddet opp defensivt et par ganger, dro igang et angrep på vesntresiden på slutten, la et par innlegg (riktignok ikke fra dørlinja), han avsluttet en gang og var bare millimetre fra å score /tåe inn ballen i feltet en gang.

Summa summarum: en litt svak kamp av Kebe, men ikke noe katastrofe.
MOT

Asbjørn

BMD post match 
https://audioboo.fm/...-match-reaction

Adam Pope ‏@APOPEY  7m
#lufc McDermott disappointed with a point at #qpr but delighted with performance & link up play between McCormack & Wickham.

Adam Pope ‏@APOPEY  7m
#lufc McDermott ruled out the Rodwell rumours but said he had a phone call about #whu Jack Collison.

Adam Pope ‏@APOPEY  6m
#lufc McDermott says the staff went out for a meal with Massimo Cellino & David Haigh last night . BM feels things are calmer at the club.

Adam Pope ‏@APOPEY  4m
BM says over time he wants more wingers at #lufc .Says he is pleased with off the ball work by Stewart & Kebe but wants more going forward.

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  54m
McDermott: "We're disappointed really. They scored just before half-time. We could have gone in two or three up." #lufc

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  53m
BM: "If you come to Loftus Road and get a point then you take it but the way the game panned out we're a bit disappointed with one." #lufc

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  52m
McDermott said he tried to sign another player yesterday but the approach was knocked back. Is still looking in the loan market. #lufc

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  53m
Leeds to assess McCormack injury over the next couple of days. He's due to play for Scotland this week. #lufc

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  51m
BM: "It's another point on the board and I want total positivity around the place now. Everything's calmer." #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sølvreven

Hadde Byram spilt fra start, så tror jeg faktisk at det hadde vært nok til å vinne denne kampen. Kebe virret rundt alle andre plasser enn der han burde vært..... Ute på kant og snust på offsidegrensen. Da hadde han kanskje hatt en liiiiiten sjanse til å gjort noe fornuftig!
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Asbjørn

#284
Ja, hva skal man si. Uavgjort borte mot QPR - noe vi hadde tatt de fleste av årets dager. Men denne gang var det mot en QPR-utgave som hadde tre tap på rad og manglet mange på 'førstelagsoppstillingen' sin.

Men vi begynte bra, og tross straffemiss kom vi foran. Men QPR spilte seg inn igjen i kampen og utligningen var ikke noen bombe akkurat. Etter hvert  ble i alle fall jeg oppgitt over den konstante hoofingen fra forsvaret vårt, og mangelen på spill fremover...


QPR-laget vi møtte var ikke dårlig, men forsvaret deres så innimellom suspekt ut, så det er skuffende at vi ikke klarte å straffe de mer :(  At QPR ikke klarte å skape mer gir jeg Leedslaget æren for. Ja, midtforsvaret hoofet fremover, men samlet sett holdt vi QPR unna (til tross for deres meget gode hjemmestatistikk).

Keeper hadde ikke mye å gjøre men tok det han skulle. Butland var det han het, ja :)

Forsvaret klarte seg greit, Warnock holdt på å drite på draget en gang going forward, men det gikk da bra...
Høyresiden vår med Peltier/Kebe får mye dritt, men rent defensivt kan vi da ikke klage, QPR kom ikke spesielt på den siden... Offensivt tror jeg den lagdelen skal forbigåes i stillhet, det var tynt.

Sentral midtbane gjorde en god defensiv jobb, Murphy viste igjen offensivt i 1.omgang, men sluknet også før han ble skadet... Venstresiden var OK, Stewart viser bedre takter nå enn han gjorde de første kampene, men det blir ikke så ofte så mye av det.

Fremme var Wickham ikke spesielt sentral, han kjente ikke laget/de kjente ikke ham/det ble en del hoofball, McCormack ble vel preget av en del knocks...

Uavgjort var nok 'et riktig resultat' ut fra kampbildet (men hvor ofte er fotball 'rettferdig'). Dessuten, hadde vi scoret på straffen kunne vi fått det nødvendige forspranget osv...

Fortsatt er ikke sesongen over (ikke seseongen heller), men vi må utnytte godt de kommende hjemmekampene. Er det ikke 5 av de syv neste som er hjemme... Med tilnærmet full pott der burde vi være i nærheten av 6.plassen når mars går mot slutten.

Men da er vi avhengig av at 'the feelgood factor' som BMD puts it, får dominere. Godt at ikke moan'erne høres like godt fra tribunen som på forumene :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Joe Jordan

Skal ikke klage altfor mye på midtstopperne våre, de gjør jo jobben på et vis. Men det finnes ikke finesse der, det er enten å banke ballen langt opp på tribunen eller hoofballer uten mål og mening fremover.

Midtbanen blir jeg aldri klok på. Ellers tror jeg Wickham kan bli en mye bedre makker til McCormack enn det Smith er.

Playoff? Tja nei, tror det glipper dessverre.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

samadhi

Klage på midtstopperne våre?
Hadde det ikke vært for Ross sin sesong så mener jeg at Jason Pearce hadde vært en soleklar kandidat til året spiller.
En herlig spiller som det er noe veldig Leedsk over synes nå jeg. Ikke veldig elegant, ikke veldig "spillende", men gjør sjelden feil og har en herlig attitude og hjerte utpå drakta.
marching on together,
derudaf forever...

baste

Quote from: Sølvreven on March 01, 2014, 19:27:54
Hadde Byram spilt fra start, så tror jeg faktisk at det hadde vært nok til å vinne denne kampen. Kebe virret rundt alle andre plasser enn der han burde vært..... Ute på kant og snust på offsidegrensen. Da hadde han kanskje hatt en liiiiiten sjanse til å gjort noe fornuftig!
Vi hadde flere muligheter for kontringer opp høyre side, men der var ingen Kebe. Det er argumentet mitt for å bruke Byram, som holder linja, og legger innlegg. I tillegg til at Byram jobber det han klarer.
Kebe hadde bl.a en gylden sjanse for å sette fart framover, men valgte å ga seg fast bakover på banen. Det hadde ikke Byram gjort. KEBE er ikke min favoritt spiller om noen lurer.
Lees hodeløse utrusing fra 16 m --> gjorde at QPR fikk en enkel jobb med å runde han og score. Enig i at de bak gjorde en meget god jobb bortsett fra noen små tabber.

Imponert over vår nye spiss, som helt klart tilfører laget kvalitet og overblik. Stewart gjør en bedre jobb en Kebe, men det er han som bli byttet ut.

roleeds

Quote from: GeirO on March 01, 2014, 19:02:23
Han er nok god nok, skal du se, bare han kommer i litt bedre form (les: både jeg og historikken ser potensialet)

Synes kommentarene bekrefter mitt poeng om svart/hvitt-tenking eller unyanserte innlegg. I tillegg til det dårlige han gjorde så jeg at han ryddet opp defensivt et par ganger, dro igang et angrep på vesntresiden på slutten, la et par innlegg (riktignok ikke fra dørlinja), han avsluttet en gang og var bare millimetre fra å score /tåe inn ballen i feltet en gang.

Summa summarum: en litt svak kamp av Kebe, men ikke noe katastrofe.

HåvardK

Quote from: samadhi on March 01, 2014, 20:48:03
Klage på midtstopperne våre?
Hadde det ikke vært for Ross sin sesong så mener jeg at Jason Pearce hadde vært en soleklar kandidat til året spiller.
En herlig spiller som det er noe veldig Leedsk over synes nå jeg. Ikke veldig elegant, ikke veldig "spillende", men gjør sjelden feil og har en herlig attitude og hjerte utpå drakta.
Pearce har jeg sans for, men mangler jo totalt finesse. Sammen med en spillende stopper hadde han vært perfekt. Marius burde være en glimrende makker, men han er visst ute i kulda. Både Lees og Wooton blir for lik ham i spillestilen.

Kontakinte

Quote from: GeirO on March 01, 2014, 19:02:23
Han er nok god nok, skal du se, bare han kommer i litt bedre form (les: både jeg og historikken ser potensialet)

Synes kommentarene bekrefter mitt poeng om svart/hvitt-tenking eller unyanserte innlegg. I tillegg til det dårlige han gjorde så jeg at han ryddet opp defensivt et par ganger, dro igang et angrep på vesntresiden på slutten, la et par innlegg (riktignok ikke fra dørlinja), han avsluttet en gang og var bare millimetre fra å score /tåe inn ballen i feltet en gang.

Summa summarum: en litt svak kamp av Kebe, men ikke noe katastrofe.
Ja, hva mer kan man forlange egentlig.  ??? :P

GeirO

Quote from: Kontakinte on March 02, 2014, 08:52:15
Quote from: GeirO on March 01, 2014, 19:02:23
Han er nok god nok, skal du se, bare han kommer i litt bedre form (les: både jeg og historikken ser potensialet)

Synes kommentarene bekrefter mitt poeng om svart/hvitt-tenking eller unyanserte innlegg. I tillegg til det dårlige han gjorde så jeg at han ryddet opp defensivt et par ganger, dro igang et angrep på vesntresiden på slutten, la et par innlegg (riktignok ikke fra dørlinja), han avsluttet en gang og var bare millimetre fra å score /tåe inn ballen i feltet en gang.

Summa summarum: en litt svak kamp av Kebe, men ikke noe katastrofe.
Ja, hva mer kan man forlange egentlig.  ??? :P
Tja, kanskje en bedre prestasjon i neste kamp...?
MOT

Leedsfan

Quote from: samadhi on March 01, 2014, 20:48:03
Klage på midtstopperne våre?
Hadde det ikke vært for Ross sin sesong så mener jeg at Jason Pearce hadde vært en soleklar kandidat til året spiller.
En herlig spiller som det er noe veldig Leedsk over synes nå jeg. Ikke veldig elegant, ikke veldig "spillende", men gjør sjelden feil og har en herlig attitude og hjerte utpå drakta.

Helt riktig, det er ikke pent å se på, men Pearce har vært god. Fortjent MOM i går...

Angående Lees så gjør han mye bra, men at han får lov å spille de lange ballene fremover gang etter gang er et mysterium.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Ditt inntrykk av Wickhams debut og samspillet med Ross, Leedsfan?
Jon R.

Cannavaro

Høye lange fremspill fra forsvarsfirer (eller hoofball på engelsk) beror av flere faktorer :
-en spillers tekniske og taktiske egenskaper
-spillalternativer i midtbaneleddet
-spill mot førstebevegelse på kant eller spiss
-lagets taktiske disposisjoner

Lange fremspill må heller ikke forveksles med klarering i forsvar.  Gode forsvarsspillere kan ofte klare å spille seg ut av trange situasjoner og situasjoner under press.  De har evne til å skape rom til seg selv, samt god orienteringsevne (for da enkelt å slå på første berøring). Medtak og mottak er også svært viktig for å skape ekstra rom til seg selv og få overblikk.

I vår forsvarsfirer ser vi ofte en tilstand av hoofball som er resultat av ovenstående.  Flere yngre lag i barne- og ungdomsfotballen i Norge trener på å spille seg ut fra forsvarsfirer. Det er en god øvelse, man trener på å finne løsninger under press og skape rom for seg selv.  Det er igrunn god læringsteknikk.  I vår liga Championship, retter lagene fokus på tempo, stress og press og svært ofte da ser vi lag som oss tyr til hoofball.  Blir det trent nok på igangsettings øvelser og teknikker ???  Gang på gang ergrer jeg meg over denne igangsettingsmanøveren, den tilhører liksom "steinalderen" i engelsk fotball, ja sænn det var på 70-tallet.  Da var det greit med en kraftspiss og en liten hurtig kar som tok nedfallsfrukten.   Hvorfor skal Leeds spille sånn i 2014 ??  Er det frykten for å feile som er større enn muligheten til å være ballbesittende ??  Mottoet til en trener jeg hadde i yngre dager var : "så lenge vi har ballen, kan ikke motstanderen score".  Så enkelt, men ikke så greit i virkeligheten.  Men, å bestrebe ballbesittelse og legge til rette for taktiske disposisjoner for å lykkes oftere enn å feile - kan nettopp være : ikke helt feil.  Ballbesittelse vil uansett være ekstremt mye viktigere i PL om vi en dag kommer dit.  Et middelmådig lag som Swansea gjorde nettopp dette, og klarer seg greit til en viss grad i PL også.
Da spørs det også om vår bakre firer vil lykkes, på et helt annet nivå, mot angripere som holder en helt annen standard.
I trenerstaben hadde jeg villet hatt en ass. trener med fullt ansvar for forsvarsspillere og en for midtbane/angrep.  Hvor midtbanespillerne alternerte på spesialtrening med angrep og forsvar.  Men, da snakker vi over budsjett igjen som er litt i det blå akkurat nå.

Det var bare noen tanker som virret gjennom tentaklene i hjernen en søndag kveld, med tanke på "alt det beste for Leeds".....
MFLU - Miracles For Leeds United

Geir fra Grimstad

Greit nok med uavgjort i denne kampen. Hadde sett for meg noen nervepirrende 10 siste minutter her, men syns faktisk det var Leeds som hadde trykket da(det lille som var). Det var noe nytt. Normalt ligger vi med 10 mann i egen 16 meter de siste minuttene av sånne kamper... Var det Wickham som var med og spredde litt trygghet tro??
Spennende i fortsettelsen. Håper på en solid midtbane inn denne uken!!
MOT :)
revie

Kato

Quote from: Cannavaro on March 02, 2014, 22:23:36
Høye lange fremspill fra forsvarsfirer (eller hoofball på engelsk) beror av flere faktorer :
-en spillers tekniske og taktiske egenskaper
-spillalternativer i midtbaneleddet
-spill mot førstebevegelse på kant eller spiss
-lagets taktiske disposisjoner

Lange fremspill må heller ikke forveksles med klarering i forsvar.  Gode forsvarsspillere kan ofte klare å spille seg ut av trange situasjoner og situasjoner under press.  De har evne til å skape rom til seg selv, samt god orienteringsevne (for da enkelt å slå på første berøring). Medtak og mottak er også svært viktig for å skape ekstra rom til seg selv og få overblikk.

I vår forsvarsfirer ser vi ofte en tilstand av hoofball som er resultat av ovenstående.  Flere yngre lag i barne- og ungdomsfotballen i Norge trener på å spille seg ut fra forsvarsfirer. Det er en god øvelse, man trener på å finne løsninger under press og skape rom for seg selv.  Det er igrunn god læringsteknikk.  I vår liga Championship, retter lagene fokus på tempo, stress og press og svært ofte da ser vi lag som oss tyr til hoofball.  Blir det trent nok på igangsettings øvelser og teknikker ???  Gang på gang ergrer jeg meg over denne igangsettingsmanøveren, den tilhører liksom "steinalderen" i engelsk fotball, ja sænn det var på 70-tallet.  Da var det greit med en kraftspiss og en liten hurtig kar som tok nedfallsfrukten.   Hvorfor skal Leeds spille sånn i 2014 ??  Er det frykten for å feile som er større enn muligheten til å være ballbesittende ??  Mottoet til en trener jeg hadde i yngre dager var : "så lenge vi har ballen, kan ikke motstanderen score".  Så enkelt, men ikke så greit i virkeligheten.  Men, å bestrebe ballbesittelse og legge til rette for taktiske disposisjoner for å lykkes oftere enn å feile - kan nettopp være : ikke helt feil.  Ballbesittelse vil uansett være ekstremt mye viktigere i PL om vi en dag kommer dit.  Et middelmådig lag som Swansea gjorde nettopp dette, og klarer seg greit til en viss grad i PL også.
Da spørs det også om vår bakre firer vil lykkes, på et helt annet nivå, mot angripere som holder en helt annen standard.
I trenerstaben hadde jeg villet hatt en ass. trener med fullt ansvar for forsvarsspillere og en for midtbane/angrep.  Hvor midtbanespillerne alternerte på spesialtrening med angrep og forsvar.  Men, da snakker vi over budsjett igjen som er litt i det blå akkurat nå.

Det var bare noen tanker som virret gjennom tentaklene i hjernen en søndag kveld, med tanke på "alt det beste for Leeds".....

Paradokset med Championship. Et tempo som ikke står i stil med ferdighetene.
 

Leedsfan

Quote from: Jon R on March 02, 2014, 22:18:24
Ditt inntrykk av Wickhams debut og samspillet med Ross, Leedsfan?

Wickham fikk vanskelige baller å jobbe med. Han ble ganske irritert/sutrete over Dunne og den rutinerte gjengen bak der. Blir vanskelig for Wickham når det ikke kommer så mange løp rundt han, i hvertfall for rutinerte spillere som Dunne, Hill og Onuha.

Fikk ikke dannet meg noe bilde av samspillet med Ross. Synes Ross virket litt frustrert i spillet og kroppsspråket i hele kampen, pga straffen??

Austin får mye tyn, men de defensive løpene han tar hele kampen forhindrer mange farlige situasjoner..

Jeg dro sammen med en Sunderland fan og han gråt ikke over at Wickham ikke spilte finalen dagen etter ut i fra det han så mot QPR.

Vi har flere gode spillere, men de må spilles gode. Føler at vi har mye å hente på organisering og kampplan, McD sin feil??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

B_Ød

Quote from: Leedsfan on March 03, 2014, 09:58:35
Quote from: Jon R on March 02, 2014, 22:18:24
Ditt inntrykk av Wickhams debut og samspillet med Ross, Leedsfan?

Wickham fikk vanskelige baller å jobbe med. Han ble ganske irritert/sutrete over Dunne og den rutinerte gjengen bak der. Blir vanskelig for Wickham når det ikke kommer så mange løp rundt han, i hvertfall for rutinerte spillere som Dunne, Hill og Onuha.

Fikk ikke dannet meg noe bilde av samspillet med Ross. Synes Ross virket litt frustrert i spillet og kroppsspråket i hele kampen, pga straffen??

Austin får mye tyn, men de defensive løpene han tar hele kampen forhindrer mange farlige situasjoner..

Jeg dro sammen med en Sunderland fan og han gråt ikke over at Wickham ikke spilte finalen dagen etter ut i fra det han så mot QPR.

Vi har flere gode spillere, men de må spilles gode. Føler at vi har mye å hente på organisering og kampplan, McD sin feil??

prøv et innlegg i en tråd uten å forsøke å dra tråden inn i McD hets a?
Ups & Ups!!

ar9

Bortesupporterne eide Loftus Road. Hørte max 2-3 spedte "c'mon u arse" i.l.a 90 min. Ellers var det all Leeds chants.