Manchester airport til Leeds

Started by tommysuzuki, March 06, 2014, 00:13:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tommysuzuki

Hei skal på min første tur til Leeds for å oppleve stemningen mot Millwall 22/3-14.
Trenger tips for å komme meg fra Manchester airport til Leeds, har hørt rykter om trafikale problemer rundt Manchester airport i dette tidsrommet.
Må man forhåndsbestille togbilletter?
Alle tips og råd mottas med stor takk.

Blank_File

Hei. Det lønner seg å bestille tog på forhånd ja. Bare Google den strekningen + train så får du opp en del muligheter. Vet ikke helt hvor stasjonen i Manchester ligger. Men i Leeds lander du en fin liten spasertur fra sentrum.

Cherry

kålete`å ta toget fra scumCity. Sats på taxi hvis dere er flere da....ca 90£ en vei....men tog er kostbart det også pluss ventetid....

Anders P

Hei, togstasjonen er i tilknytning til Manchester Airport så det er ikke noe problem. Bruk  thetrainline.com.
Normalt får du tog for ca 10 pund hver vei........veldig greit.

Asbjørn

Quote from: tommysuzuki on March 06, 2014, 00:13:40
Hei skal på min første tur til Leeds for å oppleve stemningen mot Millwall 22/3-14.
Trenger tips for å komme meg fra Manchester airport til Leeds, har hørt rykter om trafikale problemer rundt Manchester airport i dette tidsrommet.
Må man forhåndsbestille togbilletter?
Alle tips og råd mottas med stor takk.

Det er gråådig greit å komme seg til Leeds sentrum fra Manchester Airport (også kjent som Stockport Lufthamn, det er i Stockport flyplassen egentlig ligger...). Man følger bare skiltene på flyplassen bort til toget. Ved et par/tre anledninger har jeg vært om bord i toget 10 minutter etter at jeg steg ut av flyet (men da ble det mye løping og det var ikke akkurat kø i passlukene).

Jeg foretrekker ikke å kjøpe billettene på forhånd (gjør du det MÃ... du ta akkurat det toget, lite gunstig både om flyet er forsinket eller om man er fremme tidligere enn forventet). Eneste argumentet Rune R har kommet opp med er at man da lettere er sikret sitteplass på returreisen søndag, da det fort kan være folksomt på toget. Tur/retur kjøpt på togstasjonen kommer på ca £26.
Og man er vanligvis i Leeds sentrum 1:13 timer etter at man ruller ut fra flyplassen. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

tommysuzuki

Tusen takk for nyttige og verdifulle tips.