Tippeligaen 2014

Started by fmtj, April 03, 2014, 10:00:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

Da er vi i gang her hjemme også og første runde er unnagjort!! Sarp 08 og Stabæk topper etter første kamp og begge disse lagene ble tippet rett ned, Artig det egentlig, selv om Sarp 08 er et møkkalag!! Brann var vireklig tannlause. Stabæks seier over Sogndal er vel ikke fullt så overraskende synes jeg.

Godset imponerte i 2. omg mot Start synes jeg. De blir farlige også i år, hvis Start er noe målestokk da. Der er jeg usikker.

RBK og Viking med uavgjort og Viking er vel de som bør prise seg lykkelige over akkurat det resultatet. Molde var ikke uventet gode.

Norsk fotball er uforutsigbar, dårlig og likevel veldig morsom!!
Yeboahs vitne

Sydhagen

Molde var knallgode i første runde.
Er dette målestokken for resten av sesongen så vinner de klart.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Derrick

Quote from: fmtj on April 03, 2014, 10:00:51
Da er vi i gang her hjemme også og første runde er unnagjort!! Sarp 08 og Stabæk topper etter første kamp og begge disse lagene ble tippet rett ned, Artig det egentlig, selv om Sarp 08 er et møkkalag!! Brann var vireklig tannlause. Stabæks seier over Sogndal er vel ikke fullt så overraskende synes jeg.

Godset imponerte i 2. omg mot Start synes jeg. De blir farlige også i år, hvis Start er noe målestokk da. Der er jeg usikker.

RBK og Viking med uavgjort og Viking er vel de som bør prise seg lykkelige over akkurat det resultatet. Molde var ikke uventet gode.

Derrick

Quote from: Derrick on April 08, 2014, 15:17:57
Quote from: fmtj on April 03, 2014, 10:00:51

Prise seg lykkelige??? Hvilken kamp så du på? Rosenborg var griseheldige som ikke lå under med to mål før pause!!!! Greit, målene våre kom helt på tampen, men Viking var KLART BEST totalt sett.

fmtj

Molde overraskende satt på plass av Oddrane!! Brann på bånn etter å ha møtt to dumpekandidater. Siste mot Stabæk var skremmende dårlig av Brann synes jeg. Mange målsjanser riktignok, men hvis Stabæk blir gode i år har vi praktisk talt ingen fotballeksperter i dette landet. Alle de har jo tippet de rett ned.

Yeboahs vitne

Sleivind

Noen som har erstattet beina til Huseklepp med noen trepinner?

Aldri sett Huseklepp så treig og klumsete før.

Noen som har ført statistikk over pasningene til Badji i kveld? Rimelig sikker på at han har flere feilpasninger enn til medspillere.

Ankerjon15

Herlig med seier over Aalesund idag, nå er det bare å glede seg til kampen mot Viking til søndag.

Derrick

Fryyyyyyyydefullt med seier over lillebror Haugesund i dag!!!!!! Jeg gleder meg også til klassikeren Start-Viking.

Hallgeir *

Quote from: Derrick on April 21, 2014, 21:57:47
Fryyyyyyyydefullt med seier over lillebror Haugesund i dag!!!!!! Jeg gleder meg også til klassikeren Start-Viking.

Jeg tror Viking kan ta medalje i år. Haugesund tror jeg dessverre får en plasseringsmessig betydelig nedtur dette året.
Super Leeds since 1968

fmtj

Sandnes Ulf vs RBK......norsk fotball........fy farao så elendig!! Molde vs Godset.....norsk fotball, fy farao og bra topplagene er når det flyter. RBK er definitivt ikke et topplag så langt i hvert fall. Perry får ikke rytme i laget sitt. Ille å se på og det mot dumpekandidat og bunnlaget SU.
Yeboahs vitne

Derrick

Uffameg! Ã... være Vikingpatriot er gøy når spissene er døde. All ære til Glimt som gjennomførte en bra kamp, men så snart transfervinduet åpner er det bare å håpe på at Kjell Jonevret har forstått alvoret av det! Sett i gang, få inn en spiss som kan score mål. Chikere er av Henri Anier-kvalitet.

fmtj

Rikard nordling!! Frelseren fra Sverige er blitt helvetes sendebud for bergenserne!! Stakkars mann!! Våger han gå ut uten livvakter?
Yeboahs vitne

fmtj

...og så har tydeligvis Brann hatt godt av å se VM, 2-.0 seier i Stavanger da gitt.... :o
Yeboahs vitne

Ankerjon15

Start heldige igår, nesten sikker på att Molde vinner serien i år. De tre neste kampene blir vanskelige mot gode lag men får håpe på noen poeng og en god høstsesong. Heia START.

Blank_File

Vi ska vinne i dag d e klart!

Ankerjon15

Deilig med seier over Brann igår, men håper Brann og START også kan møtes til kamp neste år, Brann hører hjemme i tippeligaen.

Derrick

Det uttrykket om at lag hører hjemme der og der SUGER!!! Rykker Brann ned til 1.div. så hører de hjemme der fordi de har rykket ned dit. Noe jeg ikke har noe imot ettersom EG E VIKING!!!! :)

Ankerjon15

Brann trekker i5.000 Viking 2.000 ;D

Gufrias

Men nå er det altså ikke resultatene i billettluka som avgjør hvor et lag hører hjemme. Av en eller annen grunn legger NFF all vekt på det sportslige.
Hekta på Leeds siden 1974

fmtj

Duket for en skikkelig thrilleravslutning i siste serierunde nå.....Sogndal eller Brann som følger etter Sandnes Ulf....??

Trist om Brann skal spille kamp på Levermyr i Grimstad neste år, da er det noe fundamentalt galt i Bergen. Denne sesongen har vært katastrofal, men Norling sitter tydeligvis like trygt....?? Ubegripelig. Kanskje Massimo Cellino bør inn på eiersiden..... :P
Yeboahs vitne

Gufrias

Norling snakket om gull i vår. Det var da jeg skjønte at han ikke ante hva han gikk til, og at Brann kunne ende langt nede.

Men over til noe positivt: Bruttern har fått sving på RBK, og det er fortsatt spenning i sølvkampen.
Hekta på Leeds siden 1974

Runar

Quote from: Gufrias on November 03, 2014, 16:45:47
Norling snakket om gull i vår. Det var da jeg skjønte at han ikke ante hva han gikk til, og at Brann kunne ende langt nede.

Men over til noe positivt: Bruttern har fått sving på RBK, og det er fortsatt spenning i sølvkampen.

Norling snakket ikke om gull, men sa at det har ingen hensikt å holde på med idrett om ikke målet ditt er å vinne...

Dette er blitt oversatt til gullsnakk i pressen...

På samme måte som vi snakket om "opprykk" denne sesongen etter 3 seire av 4 mulige i september... Idrett handler om å vinne, det er derfor en trener, det er ingen som trener for å bli nr. 14

Derrick

Bergensere er merkelige... Nilsen og Skarsfjord som ikke akkurat hadde superbra perioder som hovedtrenere i Brann men heller ikke førte dem langt ned i sumpa ble mer eller mindre upopulære blant Brann-fansen. Rikard Norling har jo ført Brann til den dårligste sesongen på leeeenge men likevel blir han nærmest sett på som en frelser.

Under Fotballkveld tidligere denne sesongen var det en Brannpatriot som kom med en twittermelding som lød : "En opptur må jo starte med en nedtur". Forstår jeg det rett når jeg syns det høres ut som om Brannfansen VIL at Brann skal rykke ned?

Hallgeir *

Da var det slutt for Brann for denne gangen. Trist for Bergen by, men det har vel ligget i kortene ganske lenge nå.

Gratulerer til Mjøndalen som fortjente den siste plassen i TL.
Super Leeds since 1968