Skrevet av Emne: Ny Leeds logo ?  (Lest 60349 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #120 på: Januar 24, 2018, 18:14:49 »
Jeg var forberedt på at det kunne komme en ny logo i forbindelse med 100-års jubileet, men dette var pinlig :o

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #121 på: Januar 24, 2018, 18:17:24 »



We are not famous anymore!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #122 på: Januar 24, 2018, 18:18:19 »
Ja, andre lag gjør også narr av oss nå. Zenit blant annet:

https://twitter.com/fczenit_en

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #123 på: Januar 24, 2018, 18:18:32 »
Syntes reaksjonene tar litt av... Er ikke fantastisk vakker den vi har i dag heller. Likte den før der igjen bedre, sikkert fordi det vsr den jeg vokste opp med.

Nesten så en skulle tro at alle var fra Hedmark, skummelt med noe nytt  ;)

En ide kunne vært å hatt Yorkshire rosa over knyttneven, og da gjerne den vi hadde på 90-tallet  :)

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #124 på: Januar 24, 2018, 18:24:32 »
Daily Mail

Leeds badge change is a misstep for a club rebuilding

By Amitai Winehouse For Mailonline 15:26 24 Jan 2018, updated 15:26 24 Jan 2018
Leeds United have unveiled their new badge for the start of 2018-19 season
The new crest is a depiction of a supporter performing the 'Leeds Salute'
Defender Pontus Jansson tweeted in Swedish to say he was shocked by design
New effort seems as though it has been drummed up in a marketing meeting
It took under an hour for 6,000 people to sign a petition calling for it not to be used. Leeds defender Pontus Jansson admitted he was in a 'state of shock'. Ian Harte, featured in the unveiling video, said he was 'not a fan'.

This was probably not the reaction Leeds were looking for when they unveiled their new badge on Wednesday.

Jansson may have been surprised but the board should not have been. This new symbol is a wild misstep.

Leeds have unveiled their new badge for the 2018-19 season, depicting the 'Leeds Salute'
The club's current logo has been in place since the beginning of the 1999-2000 campaign
First — the history behind it. The salute featured on the badge is something Leeds fans have done to identify one another for decades. Spot a scarf on the street? Give the salute. See a pin badge? Give the salute. Travel to an away game and see a fellow fan? Give the salute.

Some will tell you it comes from a fist pump done by Glynn Snodin, who played for the club in the 1980s. But even Leeds fans are unsure of the origin.

The majority of football followers in this country have no idea it exists. Well, they did until Wednesday.

It is not something corporate. Players have generally only adopted it as an expression of rebellion. As someone on social media put it, it's a nod and a wink, 'if you know, you know'.

To have it featured on the badge ruins that.

The salute aside, the other key aspect of the badge is the use of the words Leeds United.

Leeds defender Pontus Jansson admitted he was in a 'state of shock' after seeing design
A petition on change.org to scrap the design has already reached over 15,000 signatures
There has been a suggestion from Elland Road that the use of the script 'LUFC' on the badge means it is difficult to identify the club.

Anyone who knows anything about football would tell you that is simply nonsense. There are no other clubs in the country playing league football with the same initials.

And the LUFC script has been in use since Leeds's most glorious days. Don Revie — superstitious and afraid of birds — switched the badge from the city's owl symbol to the script. It adorned the chest during the club's FA Cup win and first league title.

But even ignoring that, there has always been a tradition of including a proper symbol of either the club or the city in the badge. That could be the Yorkshire rose or the Peacock, after the club's nickname.

The Leeds crest in 1998
The Leeds crest from 1984
The badge bears a striking resemblance to the front cover of Pro Evolution Soccer 2
Leeds have also been at the centre of moments of design genius. In 1974, as they romped to the title, they wore the 'smiley' badge. It's an iconic design that still stands up today.

The salute, on the other hand, seems to have been picked in response to a survey commissioned last year, in which fans were asked for symbols associated with the club.

The resulting badge would be more at home in Pro Evolution Soccer 2 than on the shirt of one of the country's most historic teams.

Design aside, there is a logic behind Leeds changing their badge. The shield has been in use, in the main, for the club's slide down the leagues and, essentially, a period of utter shame.

This new era under owner Andrea Radrizzani has generally been good. The Italian experienced deserved praise for buying back Elland Road. The club sat at the top of the Championship for a good chunk of the early part of this season. Why not symbolise that optimism with a new badge?

The club enter their centenary season next year, with the badge change part of celebrations
Next year is also Leeds's centenary, which makes it an ideal time for the shift.

Surely, though, that is a time for tradition rather than dipping toes into the MLS-style cesspool that this badge has been dragged up from.

This new effort seems as though it has been drummed up in a marketing meeting by people who have no knowledge of the football club beyond that survey.

In an attempt by former owner Massimo Cellino to curry favour with the fanbase, photos were posted on Leeds's social media of him doing the salute with a special guest for a game. Unsurprisingly, given the bizarre fever dream Cellino's Leeds United became, he was alongside former 'Mini Me' Verne Troyer.

After Wednesday's revelation, that is no longer the worst use of the salute by Leeds.

If this badge ever appears on a shirt, it will be a low for a club that seemed on the cusp of a high only a few months ago.

A HISTORY OF LEEDS BADGES

Leeds United's first ever crest
The owl badge
Initials on the shirt (1972-73
Seventies circle design (1973-77)
Iconic circular design (1977-81)
Addition of the peacock (1981-1984)
The Leeds crest from 1984
The Leeds crest from 1998
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #125 på: Januar 24, 2018, 18:25:10 »
Designen er egentlig ok, bortsett fra den figuren med leeds saluten inne der...fått erstattet den med noe.
Er ikke så glad i den rosen, men kanskje en enkel og elegant versjon av den istedet for den figuren? Men blir fort rotete med den rosen synes jeg.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #126 på: Januar 24, 2018, 18:26:00 »
Phil Hay

There were good intentions behind this badge but having watched Twitter go off the scale, you have to say that if supporter consultation is important the club need to take heed of the reaction to it. Not often you get this level of agreement on anything.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Johnnyj

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #127 på: Januar 24, 2018, 18:32:32 »

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #128 på: Januar 24, 2018, 18:36:04 »
White Answers

Starting to have serious concerns about this Angus Kinnear character. The arrogance and lack of foresight is quite staggering. To come into a club and make such a colossal clusterf**k of a change - without even consulting season ticket holders - does not bode well. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #129 på: Januar 24, 2018, 18:40:17 »
White Answers

Starting to have serious concerns about this Angus Kinnear character. The arrogance and lack of foresight is quite staggering. To come into a club and make such a colossal clusterf**k of a change - without even consulting season ticket holders - does not bode well. #lufc

Rolig nå. Alle kan gjøre feil. Det viktige er hva man nå gjør med tanke på reaksjonen fra fansen.
Nå bør fansen respekteres og den nye logoen trekkes tilbake.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #130 på: Januar 24, 2018, 18:44:41 »
Ja dette var lurt Rad....presentere kontroversiell logo på slutten av transfervinduet...masse støy i noen dager, bort med fokuset på det sportslige og vipps der var vinduet over....
Jada. Det var opplagt planen. Sier ganske mye om fokuset ditt.  :-[


Mitt fokus er vel som DHY - Ã… FÃ… INN KVALITETSSPILLERE I KLUBBEN!


Tenk hva en slik kampanje koster:

Forarbeide med å spørre 10.000 uidentifisert Leedsfans i hemmelighet!
Tegne å utforme den.
Video og markedsføring av logoen.
Skifte av all branding!
Ut med 1919, ugle, peacock og resten av historien.
Alt nytt må ha ny logo.


Sikkert et utlegg på mellom £ 20-50 millioner over de neste 3-5 årene!

Bra for en klubb i 2.divisjon!  :-[
Akkurat. Hvorfor ikke bare spille med samme hvite hjemmedrakten og blå gule bortedrakter hver sesong? Det koster jo penger å designe nye hver sesong? Sløseri!!!!

Produktene i Leeds shopen byttes ut i så stort tempo nå at det neppe blir noe voldsomt problem med ny logo.

Nye Brevark og konvolutter sprenger heller ikke banken.

Og 1919 og uglen forsvant da ikke ut av historien med den nåværende (og i sin tid kontroversielle)  «NY departement» Leeds badgen, så hvorfor redselen for at det skal skje nå?

Forøvrig håper jeg klubben tar til seg kritikken. Det er ikke for sent å snu.
« Siste redigering: Januar 24, 2018, 18:47:25 av Jon R »
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #131 på: Januar 24, 2018, 18:48:05 »
Hadde vi hatt internett i 1973, ville også helvete vært løs når "smiley'en" ble introdusert. Sånn blir det gjerne når man bryter tradisjoner og skaper noe nytt.

Tanken bak det nye klubb-emblemet er god. Leeds-salute er noe unikt for vår klubb. Når jeg vandrer gatelangs og treffer på ukjente mennesker som er iført en eller annen Leeds-effekt, hilser jeg nærmest automatisk med en Leeds-salute. Og jeg er langt fra den eneste.

Etter dagens negative mottagelse blir dette neppe det nye klubb-emblemet. Men jeg håper at klubben ikke skrinlegger hele idéen, men heller foretar noen justeringer, der man gjerne også bygger inn noen ord som har historisk relevans for vår klubb, som f.eks "marching on together" eller "keep fighting".

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #132 på: Januar 24, 2018, 18:48:19 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #133 på: Januar 24, 2018, 18:52:27 »
I'd Radebe Leeds

We are past the 45k mark. A national embarrassment today. There’s no words to give justice to just how much the club have missed the mark with that they’ve claimed to do “6 months research” on.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #134 på: Januar 24, 2018, 19:09:03 »
Hadde vi hatt internett i 1973, ville også helvete vært løs når "smiley'en" ble introdusert. Sånn blir det gjerne når man bryter tradisjoner og skaper noe nytt.

Tanken bak det nye klubb-emblemet er god. Leeds-salute er noe unikt for vår klubb. Når jeg vandrer gatelangs og treffer på ukjente mennesker som er iført en eller annen Leeds-effekt, hilser jeg nærmest automatisk med en Leeds-salute. Og jeg er langt fra den eneste.

Etter dagens negative mottagelse blir dette neppe det nye klubb-emblemet. Men jeg håper at klubben ikke skrinlegger hele idéen, men heller foretar noen justeringer, der man gjerne også bygger inn noen ord som har historisk relevans for vår klubb, som f.eks "marching on together" eller "keep fighting".

Så kjekt å se deg tilbake igjen veteranen

Klubbens intensjoner med dette har uten tvil vært gode, og jeg mener også det nå er riktig å bytte logo, jevnfør mitt tidligere innlegg. Designmessig er nå ikke de gamle logoene særlig bedre enn det vi nå har fått servert, med ugler, peacocks og smileys om hverandre.

Men jeg tror som deg, at klubben nå trekker denne logoen og gjør noen justeringer.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #135 på: Januar 24, 2018, 19:12:49 »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #136 på: Januar 24, 2018, 19:15:52 »
Phil Hay
‏
 
@PhilHayYEP
 1 minfor 1 minutt siden
Mer
Kinnear saying no "knee-jerk reactions tonight" but the club are going to revisit this and think again about the badge. "We'll ultimately end up in a place with something they all believe in." #lufc
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #137 på: Januar 24, 2018, 19:41:41 »
West Yorkshire Sports

EXCLUSIVE: Leeds United Managing Director Angus Kinnear tells West Yorkshire Sport a consultation process for a new club crest will be reopened.

Listen live: bbc.in/2hcZ9Lp

#LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #138 på: Januar 24, 2018, 19:45:32 »
Kudos til Leeds-ledelsen for tanken bak ny logo og hvordan de nå håndterer denne sagaen

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #139 på: Januar 24, 2018, 19:46:34 »
I'd Radebe Leeds

We are past the 45k mark. A national embarrassment today. There’s no words to give justice to just how much the club have missed the mark with that they’ve claimed to do “6 months research” on.

Flau over logoen!

Stolt over responsen og engasjementet til fansen. Rett og slett fantastisk!
Jon R.

Hallgeir *

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #140 på: Januar 24, 2018, 19:52:56 »
Grusom sak. Stemte imot. Glad for at den blir fjernet.

Jeg ville helst hatt tilbake den hvite rosen, gjerne med noe i tillegg.

Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28980
  • Total likes: 2661
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #141 på: Januar 24, 2018, 19:55:53 »
Herlig :)

I likhet med mange likte jeg tanken bak logoen.
...resultatet var imidlertid ikke til bestått.

OM de nå tar fansens tilbakemeldinger på alvor og man finner en løsning man kan enes om så hadde det vært knall. :)

Nå over til fotball igjen. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28980
  • Total likes: 2661
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #142 på: Januar 24, 2018, 19:57:14 »
Grusom sak. Stemte imot. Glad for at den blir fjernet.

Jeg ville helst hatt tilbake den hvite rosen, gjerne med noe i tillegg.

Det er nettopp det, VI vil tusen forskjellige ting og man treffer IKKE alle, uansett...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #143 på: Januar 24, 2018, 20:01:45 »
Phil Hay
‏
 
@PhilHayYEP
 1 minfor 1 minutt siden
Mer
Kinnear saying no "knee-jerk reactions tonight" but the club are going to revisit this and think again about the badge. "We'll ultimately end up in a place with something they all believe in." #lufc


THEY - hva skjedde med WE?? ?? ?? ??
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #144 på: Januar 24, 2018, 20:02:09 »
Designere på Waccoe engasjerer seg:



auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #145 på: Januar 24, 2018, 20:03:06 »
auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Nørgaard

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #146 på: Januar 24, 2018, 20:04:21 »
West Yorkshire Sports

EXCLUSIVE: Leeds United Managing Director Angus Kinnear tells West Yorkshire Sport a consultation process for a new club crest will be reopened.

Listen live: bbc.in/2hcZ9Lp

#LUFC

Stakkels mand! All people do is complain  :-\

Xern

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #147 på: Januar 24, 2018, 20:04:41 »
Grusom sak. Stemte imot. Glad for at den blir fjernet.

Jeg ville helst hatt tilbake den hvite rosen, gjerne med noe i tillegg.

Det er nettopp det, VI vil tusen forskjellige ting og man treffer IKKE alle, uansett...
En av de tusen tingene har vi jo til felles, som er at vi ikke vil ha logoen som nå er foreslått..  ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Allanclarke

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #148 på: Januar 24, 2018, 20:04:48 »
Leeds tar en Start. Hører på fansen og finner en mellomting. Artig når man både er Start og Leeds fan. Etter mange vonde år som fotballsupporter er det nye fotball tider for meg.  :D :D

Josch

Sv: Ny Leeds logo ?
« Svar #149 på: Januar 24, 2018, 20:07:24 »
Synd. For den nye logoen er bedre en de gamle. Rad feilberegnet sitt publikum.
Engelskmenn er tradisjonelle.