Skrevet av Emne: EX-Head-coach: Dave Hockaday  (Lest 104351 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SirOlsen

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #300 på: August 09, 2014, 21:01:12 »
Cellino: bare spark ham også, slik som du har sparket så og si alt og alle jeg kjente navnet på før sommeren. :) Det kan vel ikke bli værre med noen spark til xD
-SirOlsen-

sportcarl1

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #301 på: August 09, 2014, 22:38:25 »
Cellino: bare spark ham også, slik som du har sparket så og si alt og alle jeg kjente navnet på før sommeren. :) Det kan vel ikke bli værre med noen spark til xD
alltså det verkar som fansen är mer för att sparka än cellino himselg, ge hock  och spelarna minst 10 matcher,
 

Josch

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #302 på: August 09, 2014, 23:09:49 »
Cellino: bare spark ham også, slik som du har sparket så og si alt og alle jeg kjente navnet på før sommeren. :) Det kan vel ikke bli værre med noen spark til xD
alltså det verkar som fansen är mer för att sparka än cellino himselg, ge hock  och spelarna minst 10 matcher,
Jeg så ikke kampen i dag, men jeg så kampene mot Millwall under Warnock og  BMD (tap begge ganger borte). Jeg tviler på om disse to ville coachet noe bedre enn Hockaday idag. Hockaday bør ikke ha lavere terskel for fyken enn disse to siste nissene. Føler at Warnock slapp altfor lett unna kritikk!! 8)

Jon R

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #303 på: August 14, 2014, 01:25:09 »
Cellino leverer varene. Henter spillerne som "alle" vil ha. Kjøper han Elland Road tilbake i november som han har lovet blir han GUD i Leeds, den selverklærte sheriffen, presidenten....

Poor Dave. Han har alt å tape nå....

Går det bra får Cellino æren og han kommer til å bruke enhver anledning til å høste den. Går det dårlig får Hockaday skylden. Poor Dave....

JEG håper inderlig Hockaday vil lykkes. JEG kommer til å heie på Hockaday ved enhver anledning.

Oppfordrer alle Leeds supportere til å gjøre det samme, enten dere følger laget på forumet, foran tv skjermen eller fra tribunen i Leeds.

In Hockaday we trust?

« Siste redigering: August 14, 2014, 01:26:51 av Jon R »
Jon R.

lojosang

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #304 på: August 14, 2014, 09:27:53 »
Cellino: bare spark ham også, slik som du har sparket så og si alt og alle jeg kjente navnet på før sommeren. :) Det kan vel ikke bli værre med noen spark til xD
alltså det verkar som fansen är mer för att sparka än cellino himselg, ge hock  och spelarna minst 10 matcher,
Jeg så ikke kampen i dag, men jeg så kampene mot Millwall under Warnock og  BMD (tap begge ganger borte). Jeg tviler på om disse to ville coachet noe bedre enn Hockaday idag. Hockaday bør ikke ha lavere terskel for fyken enn disse to siste nissene. Føler at Warnock slapp altfor lett unna kritikk!! 8)

 :o

Både jeg og Kato slaktet da mannen før og etter hver eneste kamp han ledet? Vel har jeg innrømmet at han bare er den tredje dårligste manager vi har hatt så lenge jeg har fulgt laget, (Bak Giftdvergen og Very Terribles), men det var IKKE ment som skryt.  :)

Hockaday bør forøvrig få minst en sesong på seg han som alle andre managere. Hvis ikke kan vi like godt leie inn konsulenter fra Experia på korttidskontrakter. Dobbelt så dyrt, halvparten så bra.
- Leif Olav

Kontakinte

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #305 på: August 14, 2014, 09:48:07 »
Cellino leverer varene. Henter spillerne som "alle" vil ha. Kjøper han Elland Road tilbake i november som han har lovet blir han GUD i Leeds, den selverklærte sheriffen, presidenten....

Poor Dave. Han har alt å tape nå....

Går det bra får Cellino æren og han kommer til å bruke enhver anledning til å høste den. Går det dårlig får Hockaday skylden. Poor Dave....

JEG håper inderlig Hockaday vil lykkes. JEG kommer til å heie på Hockaday ved enhver anledning.

Oppfordrer alle Leeds supportere til å gjøre det samme, enten dere følger laget på forumet, foran tv skjermen eller fra tribunen i Leeds.

In Hockaday we trust?


Enig med deg Joneballe! Kunne han bare ikke hett noe annet?, det høres ut som et navn  Chevy Chase hadde hosta opp i en pressa situasjon midt på -80 tallet.

Jon R

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #306 på: August 14, 2014, 11:24:01 »
Cellino leverer varene. Henter spillerne som "alle" vil ha. Kjøper han Elland Road tilbake i november som han har lovet blir han GUD i Leeds, den selverklærte sheriffen, presidenten....

Poor Dave. Han har alt å tape nå....

Går det bra får Cellino æren og han kommer til å bruke enhver anledning til å høste den. Går det dårlig får Hockaday skylden. Poor Dave....

JEG håper inderlig Hockaday vil lykkes. JEG kommer til å heie på Hockaday ved enhver anledning.

Oppfordrer alle Leeds supportere til å gjøre det samme, enten dere følger laget på forumet, foran tv skjermen eller fra tribunen i Leeds.

In Hockaday we trust?


Enig med deg Joneballe! Kunne han bare ikke hett noe annet?, det høres ut som et navn  Chevy Chase hadde hosta opp i en pressa situasjon midt på -80 tallet.

Kunne vært verre, balle. Han kunne feks hett Hørrrrrførrrrrør eller Art Vanderlay.
Jon R.

AndyMathie

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #307 på: August 14, 2014, 11:35:42 »
Cellino leverer varene. Henter spillerne som "alle" vil ha. Kjøper han Elland Road tilbake i november som han har lovet blir han GUD i Leeds, den selverklærte sheriffen, presidenten....

Poor Dave. Han har alt å tape nå....

Går det bra får Cellino æren og han kommer til å bruke enhver anledning til å høste den. Går det dårlig får Hockaday skylden. Poor Dave....

JEG håper inderlig Hockaday vil lykkes. JEG kommer til å heie på Hockaday ved enhver anledning.

Oppfordrer alle Leeds supportere til å gjøre det samme, enten dere følger laget på forumet, foran tv skjermen eller fra tribunen i Leeds.

In Hockaday we trust?




Yes in Hockaday we trust. Jeg stoler på han og er sikker på at han er blitt hentet fordi han er som skreddersydd for måten Cellino ønsker vi skal spille. Så får vi se om spillerne hører mer på han enn de gjør på media. For det er fort gjort å miste garderoben når media og en del fans lager artikler som ikke fremstiller Hockaday for de kvalitetene han innehar. Cellino er en smart fotballfyr, han hadde aldri ansatt Hockaday om han ikke besitter en del egenskaper som trengs for å lykkes, men det er mange faktorer som spiller inn. Inntil videre har jeg troa så det holder. Millwall kampen for ikke denne mannen i panikk :)
We are Leeds and we are proud of it!

h.b

  • Gjest
Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #308 på: August 14, 2014, 14:04:31 »
Hockaday er skreddersydd for at han er den eneste som har godtatt betingelsene til Cellino. Få sparken uten krav på kompansasjon

Xern

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #309 på: August 14, 2014, 15:06:38 »
Synes litt synd på fyren jeg også. Han er mye mer kompetent til å gjøre det han driver med enn hva han får kreditt for!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Gufrias

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #310 på: August 14, 2014, 15:39:22 »
Jeg sitter så godt her på gjerdet. Tror ikke jeg er klar for å klatre ned på den ene eller den andre siden ennå.
Hekta på Leeds siden 1974

nord

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #311 på: August 14, 2014, 16:47:06 »
Hockaday, hvem er han egentlig  og hvad kan han  ???

Kun tiden kan svare på dette. Jeg håper at han lykkes og får gjort skeptikerne til skamme  ;D ( jeg er en af dem  :P
 

sportcarl1

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #312 på: August 14, 2014, 17:36:40 »
Hockaday er skreddersydd for at han er den eneste som har godtatt betingelsene til Cellino. Få sparken uten krav på kompansasjon
och hur vet vi att han inte får kompensation om han blir uppsagd?
 

h.b

  • Gjest
Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #313 på: August 14, 2014, 18:07:10 »
Hockaday er skreddersydd for at han er den eneste som har godtatt betingelsene til Cellino. Få sparken uten krav på kompansasjon
och hur vet vi att han inte får kompensation om han blir uppsagd?

På grunn av erfaringa Cellino har gjort seg med at det er dyrt å sparke trenere. En klausul i Hockaday sin kontrakt om at han ikke har krav på kompensasjon hvis resultatene ikke går rett vei og han får sparken, gjør at Cellino sparer masse penger på å ha den klausulen. Jeg ville gjort akkurat det samme hvis det var min klubb

sportcarl1

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #314 på: August 14, 2014, 18:22:02 »
Hockaday er skreddersydd for at han er den eneste som har godtatt betingelsene til Cellino. Få sparken uten krav på kompansasjon
och hur vet vi att han inte får kompensation om han blir uppsagd?

På grunn av erfaringa Cellino har gjort seg med at det er dyrt å sparke trenere. En klausul i Hockaday sin kontrakt om at han ikke har krav på kompensasjon hvis resultatene ikke går rett vei og han får sparken, gjør at Cellino sparer masse penger på å ha den klausulen. Jeg ville gjort akkurat det samme hvis det var min klubb
är väl bara att göra likadant med spelarna också ;)
 

sportcarl1

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #315 på: August 14, 2014, 18:26:42 »
enligt wikipedia har han 2årskontrakt, skulle bli ytterst förvånad om han inte får en endaste pund om han blir avskedad,
 

Manager

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #316 på: August 14, 2014, 18:34:09 »
Hockaday, hvem er han egentlig  og hvad kan han  ???

Kun tiden kan svare på dette. Jeg håper at han lykkes og får gjort skeptikerne til skamme  ;D ( jeg er en af dem  :P

Alle her inne ønsker at Hockaday lykkes. Selv ble jeg sjokkert over dette valget og er fortsatt veldig skeptisk til hva han kan få til.....men blir kjempehappy om jeg tar feil  :o

Leedsfan

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #317 på: August 14, 2014, 21:29:39 »
Har sett det siste intervjuet med Hockaday på LUTV.

Jeg synes han virker selvsikker, svarer bra f0r seg og virker å være dyktig.

Håper vi kan begynne å vinne med han, liker han bedre og bedre!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Xern

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #318 på: August 14, 2014, 21:35:28 »
Har sett det siste intervjuet med Hockaday på LUTV.

Jeg synes han virker selvsikker, svarer bra f0r seg og virker å være dyktig.

Håper vi kan begynne å vinne med han, liker han bedre og bedre!
Bare han ikke får hakk i plata, aka BMD stil... Forteller det samme kamp etter kamp :P
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Jon R

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #319 på: August 14, 2014, 21:37:17 »
Har sett det siste intervjuet med Hockaday på LUTV.

Jeg synes han virker selvsikker, svarer bra f0r seg og virker å være dyktig.

Håper vi kan begynne å vinne med han, liker han bedre og bedre!

The Hock har bedre selvtillit enn CV!

Jeg liker ideene hans og jeg synes han er flink til å formidle dem i media. Jeg tror det er fullt mulig for han å "vinne" garderoben....

To seire på rappen og han vil slippe å forsvare ansettelsen i media....

I wish!  :)
Jon R.

Jon R

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #320 på: August 14, 2014, 21:44:02 »
Hockaday er skreddersydd for at han er den eneste som har godtatt betingelsene til Cellino. Få sparken uten krav på kompansasjon
och hur vet vi att han inte får kompensation om han blir uppsagd?

På grunn av erfaringa Cellino har gjort seg med at det er dyrt å sparke trenere. En klausul i Hockaday sin kontrakt om at han ikke har krav på kompensasjon hvis resultatene ikke går rett vei og han får sparken, gjør at Cellino sparer masse penger på å ha den klausulen. Jeg ville gjort akkurat det samme hvis det var min klubb

Hockaday er manager på trenerlønn! Championships dårligst betalte that is....

Klart han skal ha kompensasjon hvis han sparkes! Hvis ikke får vi ta en kronerulling på Two Dogs når den tid kommer....
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #321 på: August 14, 2014, 21:59:21 »
The Hocks tidligere klubb har ENORM away-following:



Han må da ha gjort noe riktig!   ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #322 på: August 15, 2014, 09:35:32 »
The Hocks tidligere klubb har ENORM away-following:



Han må da ha gjort noe riktig!   ;)
Det var da sinnsyke mengder mennesker!  :o 

 ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #323 på: August 15, 2014, 10:06:01 »
Rotherham manager Steve Evans:

“David Hockaday telephoned me to tell me he thought Kieran Agard was a good player,” Evans said. “I said I might as well call the manager of Real Madrid and tell him I thought Cristiano Ronaldo was a good player.”

 :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #324 på: August 15, 2014, 11:25:17 »
Hockaday er skreddersydd for at han er den eneste som har godtatt betingelsene til Cellino. Få sparken uten krav på kompansasjon
och hur vet vi att han inte får kompensation om han blir uppsagd?

På grunn av erfaringa Cellino har gjort seg med at det er dyrt å sparke trenere. En klausul i Hockaday sin kontrakt om at han ikke har krav på kompensasjon hvis resultatene ikke går rett vei og han får sparken, gjør at Cellino sparer masse penger på å ha den klausulen. Jeg ville gjort akkurat det samme hvis det var min klubb

Hockaday er manager på trenerlønn! Championships dårligst betalte that is....

Klart han skal ha kompensasjon hvis han sparkes! Hvis ikke får vi ta en kronerulling på Two Dogs når den tid kommer....

3 måneders lønn er den lengste etterlønna han bør få. Hvorfor skal ledere alltid få mega etterlønn, mens andre slaver får knapt 3 måneders lønn

lojosang

Sv:
« Svar #325 på: August 15, 2014, 11:57:38 »
Fordi ledere vanligvis ikke er medlem av folketrygden, ikke har noen form for stillingsvern og veldig ofte sitter på åremål.
- Leif Olav

h.b

  • Gjest
Sv:
« Svar #326 på: August 15, 2014, 12:00:40 »
Fordi ledere vanligvis ikke er medlem av folketrygden, ikke har noen form for stillingsvern og veldig ofte sitter på åremål.

Men har lønning som tilsvarer at de kan greie seg godt i livet ellers. En leder tjener alltid på å få sparken. En ansatt taper uansett

AndyMathie

Sv:
« Svar #327 på: August 15, 2014, 14:16:50 »
Fordi ledere vanligvis ikke er medlem av folketrygden, ikke har noen form for stillingsvern og veldig ofte sitter på åremål.

Men har lønning som tilsvarer at de kan greie seg godt i livet ellers. En leder tjener alltid på å få sparken. En ansatt taper uansett


Stå på Håkon! POWER TO THE PEOPLE ;)
We are Leeds and we are proud of it!

TK20

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #328 på: August 17, 2014, 04:35:00 »
Fordi ledere vanligvis ikke er medlem av folketrygden, ikke har noen form for stillingsvern og veldig ofte sitter på åremål.

Men har lønning som tilsvarer at de kan greie seg godt i livet ellers. En leder tjener alltid på å få sparken. En ansatt taper uansett


Stå på Håkon! POWER TO THE PEOPLE ;)

Så hva mener du egentlig om Poleon?

Promotion 2010

Sv: Ny Head-coach: Dave Hockaday
« Svar #329 på: August 23, 2014, 08:48:58 »
YEP

Phil Hay: Hockaday needs to establish some roots at Leeds United

David Hockaday.
by Phil Hay
Updated on the
22 August
2014
22:00
Published 23/08/2014 00:00

The end of the press conference after Leeds United’s defeat to Brighton on Tuesday was more revealing than the press conference itself. “We’re still alive,” David Hockaday said as he left his seat and prepared to leave the room.

Managers and coaches are prone to speaking like that but usually in March when death is creeping or the play-offs lie at arm’s length. Still alive after three games. It’s almost a contradiction in terms.

On Tuesday the comment was quite appropriate. Hockaday let his guard down. It isn’t customary for a coach as new to the job as him to be talking so defensively, and Sami Hyypia did nothing to betray Brighton’s laboured start to the season, but Hockaday felt the need to shield himself. And so did many of us.

For all the holes in his credibility, he’s not a naive man. He knows what’s going on around him and can sense that the balance of support is weighted against him. His throwaway comment on Tuesday was an unwitting appeal for all and sundry – supporters, the press, perhaps the club – to stay with him, and it left you thinking about the unfairness of it all: a coach steadfastly backing himself while the majority around him wait for him to fail.

Leeds as a club are prone to mood swings, something Hockaday says is accentuated by the sheer number of supporters they have. That might be true but only in context. United have a bigger following than many English clubs but size isn’t the issue. The issue is the extent to which that following has been abused, misled and taught to distrust. The consequence is that a coach who feels a softening of attitudes towards him on Saturday can expect to be back in the dog-house and listening to cat-calls by the middle of next week.

It would have helped on Tuesday had Leeds or Hockaday done anything to extend the truce established by their win over Middlesbrough. There might be a day when Elland Road accepts a 70-30 per cent split of possession in favour of the opposition but none of us will be alive to see it. When Hockaday speaks about the “new philosophy” he is implementing, he makes it sound like the innovative, forward-thinking approach that Leeds have been missing for years. But on Tuesday, Hyypia’s tactics looked like football from 2014. United were lost somewhere else and eventually reliant on the intense, overbearing effort that never quite worked for Brian McDermott or Neil Warnock.

Hyypia managed Bayer Leverkusen before he wound up at Brighton so it stands to reason that the German model has influenced him – back-to-front interplay with goalkeeper David Stockdale as a poor man’s Manuel Neuer. Swansea City were the pioneers of this ideal in the Championship a few years ago; rigid in their style but good enough to pull it off. Brendan Rodgers reinvented Dorus De Vries – a keeper without the ball, the equivalent of an outfield player with it – but took care not to neglect his defence. They went up in 2011, as ready for the Premier League as any club promoted since.

Rodgers achieved that in the space of a season so the benefit of time was not really his. What is pertinent, aside from Rodgers’ undisputed talent, is the steady and organised club he inherited at Swansea. Hyypia has his goals at Brighton but Albion have spent the summer flogging their most expensive players and his team is no more finished that Hockaday’s. Every club in the division is “work in progress” but some are starting, others are continuing and a few are finishing off. Where Leeds are concerned they suffered last season from an inferior midfield. The transfer window shuts a week on Monday and at this point the additions to that are of their squad stop at an 18-year-old from AC Milan who apparently isn’t match fit.

Massimo Cellino’s view of the situation at Elland Road is that United’s team isn’t complete. He is more inclined to talk about the players than Hockaday. There is no sense of him pointing the finger at his coach and he argues still that Hockaday will do what he needs him to do, provided he has the resources. It is, on reflection, what an owner should be saying two months after making his choice of head coach.

But the niggle with Cellino is his track record. If anyone in the Championship is going to think again quickly, it’s probably him. And so you have a uneasy combination – an owner who reacts impulsively and a coach who needs strong, unequivocal support from the top. Cellino may have more conviction about Hockaday’s ability than he is given credit for but on the outside, nobody feels it. Hockaday is experiencing what Diego Lopez had at Cagliari last season – a situation where each and every defeat brought questions about how long he had left. Lopez was never able to establish any roots.

To wish the same fate on Hockaday would be nonsensical and counter-intuitive; as the man in the seat, it is in the club’s interest for his appointment to work. But on Tuesday is was apparent that this season won’t settle down until the head coach does too. Hockaday calls football a results business. Isn’t it just.

****

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973