Skrevet av Emne: EX-Spiller: Soulemayne Doukara  (Lest 56085 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lundewhites

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #90 på: Januar 24, 2016, 01:22:40 »
Hay
Evans on Douraka's revival: "If you tell someone day after day that they're not good enough then they'll probably start to believe it."




Forteller mye om Evans' lederstil!


I like!  :D



Ja som med Adeyemi og Botaka?  


Aldri hørt Evans sagt noe stygt til Botaka eller Adeyemi, har du?

Det jeg har fått med ang Botaka var at han hadde talent og kan bli en god spiller og at han vil gi alle muligheten. Men at det er opp til han, bare han jobber hardere på trening og presterer bedre.

Sånt må spillerne tåle, og han har helt sikkert fått vite hva Evans legger i å prestere.




[/quot

Stygt?? Han har fortalt de at de ikke er gode nok. Men selvkritikk har jeg til gode å høre fra denne karen. Og er her hadde det jo vært mye å ta tak i. Feil kampplan, manglende kampplan?  Veldig glad i å prate og da spesielt om seg selv. Syns ikke han har vist noen ting som skulle tilsi den hyllesten han får av enkelte her. Leeds er nå på 23 plass av 24 lag når det gjelder skapte målsjanser.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

auren

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #91 på: Januar 24, 2016, 08:06:58 »
Ja, vi sliter tydeligvis på siste tredjedelen. At vi skaper nest minst målsjanser av alle lagene i NPC er skremmende, men dessverre ikke overraskende.

Noen her inne bryr seg vel heller lite om dette, og vil si at det spiller ingen rolle hvor lite sjanser man skaper så lenge man vinner  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jallar

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #92 på: Januar 24, 2016, 09:15:42 »
Doukara med 3 mål på 4 siste kamper er ikke så verst.
Vi har i tidligere kamper skapt tonnevis med sjanser som Wood stort sett har klart å misse på. Når vi nå skaper 1 sjanse som Doukara scorer på, så foretrekker jeg det siste! Doukara er vår formspiss, og så lenge han leverer målene så bør han spille.

Kato

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #93 på: Januar 24, 2016, 09:22:44 »
Doukara med 3 mål på 4 siste kamper er ikke så verst.
Vi har i tidligere kamper skapt tonnevis med sjanser som Wood stort sett har klart å misse på. Når vi nå skaper 1 sjanse som Doukara scorer på, så foretrekker jeg det siste! Doukara er vår formspiss, og så lenge han leverer målene så bør han spille.


Onde tunger på facebook sier at det lengste han løp i går var jubelen etter scoringa. Men som det sies, så lenge han blir matchvinner stummer han alle kritikere. Med 3 på siste 4 er han vårt førstevalg akkurat nå, kanskje med Wood som makker.
 

willum

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #94 på: Januar 24, 2016, 10:10:59 »
Doukara med 3 mål på 4 siste kamper er ikke så verst.
Vi har i tidligere kamper skapt tonnevis med sjanser som Wood stort sett har klart å misse på. Når vi nå skaper 1 sjanse som Doukara scorer på, så foretrekker jeg det siste! Doukara er vår formspiss, og så lenge han leverer målene så bør han spille.


Ja, Wood har misset noen store sjanser. Jeg husker spesielt de mot Derby og Brighton, altså mens Røsler var trener. Men når skapte vi "tonnevis" med sjanser? Ikke denne sesongen i hvert fall. Verken under Røsler eller Evans.

Leedsfan

Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #95 på: Januar 24, 2016, 10:41:07 »
Doukara med 3 mål på 4 siste kamper er ikke så verst.
Vi har i tidligere kamper skapt tonnevis med sjanser som Wood stort sett har klart å misse på. Når vi nå skaper 1 sjanse som Doukara scorer på, så foretrekker jeg det siste! Doukara er vår formspiss, og så lenge han leverer målene så bør han spille.


Ja, Wood har misset noen store sjanser. Jeg husker spesielt de mot Derby og Brighton, altså mens Røsler var trener. Men når skapte vi "tonnevis" med sjanser? Ikke denne sesongen i hvert fall. Verken under Røsler eller Evans.

Noen som husker at vi putta 3 mål mot Ulvene og alle pratet om de 3 målene som Wood skulle ha putta?

Med en spiss på banen og med Cook bak han så er det kun Wood som fylle den rollen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #96 på: Januar 24, 2016, 13:54:26 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

willum

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #97 på: Januar 24, 2016, 14:02:03 »

Doukara med 3 mål på 4 siste kamper er ikke så verst.
Vi har i tidligere kamper skapt tonnevis med sjanser som Wood stort sett har klart å misse på. Når vi nå skaper 1 sjanse som Doukara scorer på, så foretrekker jeg det siste! Doukara er vår formspiss, og så lenge han leverer målene så bør han spille.


Ja, Wood har misset noen store sjanser. Jeg husker spesielt de mot Derby og Brighton, altså mens Røsler var trener. Men når skapte vi "tonnevis" med sjanser? Ikke denne sesongen i hvert fall. Verken under Røsler eller Evans.

Noen som husker at vi putta 3 nål mot Ulvene og alle pratet om de 3 målene som Wood skulle ha putta?

Med en spiss på banen og med Cook bak han så er det kun Wood som fylle den rollen!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er sant. Skapte bra med sjanser i den kampen.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #98 på: Januar 30, 2016, 19:06:16 »
Hay

Evans on Doukara: "If we'd signed him from the Premier League for £5m and he played this way then you would say 'what a steal'."

 :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #99 på: Januar 31, 2016, 22:19:30 »
Ny vår!


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Lundewhites

For the sake of Leeds United he would break himself in two

Sydhagen

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #101 på: Mars 31, 2016, 17:58:33 »
??
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Gufrias

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #102 på: Mars 31, 2016, 18:00:20 »
LEEDS UNITED striker Souleymane Doukara has been banned for eight games after being found guilty of biting Fulham defender Fernando Amorebieta.

Doukara was hit with the suspension by the Football Association on Thursday over an incident in the second half of the 1-1 draw between Leeds and Fulham at Elland Road on February 23.

The Frenchman was accused of biting Amorebieta in the 54th minute and saw a charge of violent conduct upheld at an independent regulatory commission. Doukara had denied the claims against him.

His ban will come into immediate effect, ruling him out of United’s trip to Rotherham United on Saturday and forcing him to miss all but one of their nine remaining Championship games.

Doukara will return to contention for the club’s last fixture of the season at Preston North End on May 7.

On top of his suspension, he was fined £5,000 and warned about his future conduct.



Read more: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-doukara-banned-for-eight-games-after-being-found-guilty-of-biting-1-7827363#ixzz44UrrLqZY
Hekta på Leeds siden 1974

Gufrias

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #103 på: Mars 31, 2016, 18:01:44 »
Tidlig sommerferie for Doukara, altså.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #104 på: Mars 31, 2016, 20:18:45 »
Tidlig sommerferie for Doukara, altså.

Det jobbes intenst for at vi skal rykke ned!  >:(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #105 på: Mars 31, 2016, 20:20:00 »
The FA on Doukara's 8 match ban for biting. Fined £5k too. thefa.com/news/governanc…

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #107 på: Mars 31, 2016, 20:47:32 »
For en idiot!! Få han vekk fra klubben vår.
Tatt for biting... Det er tøft.... Not.

Suarez røk etterhvert ut av UK for dette, uten sammenligning forøvrig- han er jo dritgo' fotballspiller i tillegg.
 

Cherry

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #108 på: Mars 31, 2016, 20:49:57 »
Tidlig sommerferie for Doukara, altså.

Det jobbes intenst for at vi skal rykke ned!  >:(

Hva fikk Costa for noe lignende? 3 kamper?
Uansett utilgivelig, man biter ikke etter 2-årsalderen... Hvis dette stemmer... OUT!
 

Josch

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #109 på: Mars 31, 2016, 21:02:15 »
Fin anledning  til å terminere kontrakten, hvis han likevel skal bort i sommer.
Ingen vits i å trene med Leeds  i 5-6 uker for  å spille siste kamp  7. mai.

Dette gir plass til Erwin og  Wood.

Ta "sluttpakke" og finn en annen  arbeidsgiver i et annet land !

En vinn-vinn situasjon! :)
« Siste redigering: Mars 31, 2016, 21:07:49 av Josch »

Runar

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #110 på: Mars 31, 2016, 22:01:51 »
Fin anledning  til å terminere kontrakten, hvis han likevel skal bort i sommer.
Ingen vits i å trene med Leeds  i 5-6 uker for  å spille siste kamp  7. mai.


Dette gir plass til Erwin og  Wood.

Ta "sluttpakke" og finn en annen  arbeidsgiver i et annet land !

En vinn-vinn situasjon! :)

Terminere kontrakten i stedet for å selge han i sommer? God konklusjon, lur du.
 

Josch

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #111 på: Mars 31, 2016, 23:19:37 »
Fin anledning  til å terminere kontrakten, hvis han likevel skal bort i sommer.
Ingen vits i å trene med Leeds  i 5-6 uker for  å spille siste kamp  7. mai.


Dette gir plass til Erwin og  Wood.

Ta "sluttpakke" og finn en annen  arbeidsgiver i et annet land !

En vinn-vinn situasjon! :)

Terminere kontrakten i stedet for å selge han i sommer? God konklusjon, lur du.

Javel? kan bli solgt i august med under ett år i gjen av kontrakten. Tviler på om prisen blir veldig høy etter det han har vist og  det han skal vise på banen nå fremover (7. mai). Ingen superspiss akkurat. Må veies opp mot  lønna han får betalt  innen han selges. Ser et sted at han kostet over £ 1 mill, som er tvilsom pris i dag . Men det lov å håpe. Kanskje han tjener så dårlig at ditt forslag  går i pluss.
« Siste redigering: Mars 31, 2016, 23:28:09 av Josch »

lojosang

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #112 på: April 01, 2016, 08:48:15 »
Så tannløst som angrepet vårt har vært i år ser jeg ikke helt hva FA og han Fulhamspilleren øser seg opp for.
- Leif Olav

kilgallon

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #113 på: April 01, 2016, 12:03:18 »
Så tannløst som angrepet vårt har vært i år ser jeg ikke helt hva FA og han Fulhamspilleren øser seg opp for.
:D :D :D

Blank_File

Sv:
« Svar #114 på: April 01, 2016, 12:14:09 »
Hvor i huleste kom dette fra? Hadde ikke hørt om det en gang.

Sydhagen

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #115 på: April 01, 2016, 12:51:16 »
Samme her.
Rart at Phil Hay m.fl. ikke har plukket opp dette før..?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #116 på: April 01, 2016, 13:31:41 »
Fin anledning  til å terminere kontrakten, hvis han likevel skal bort i sommer.
Ingen vits i å trene med Leeds  i 5-6 uker for  å spille siste kamp  7. mai.


Dette gir plass til Erwin og  Wood.

Ta "sluttpakke" og finn en annen  arbeidsgiver i et annet land !

En vinn-vinn situasjon! :)

Terminere kontrakten i stedet for å selge han i sommer? God konklusjon, lur du.

Javel? kan bli solgt i august med under ett år i gjen av kontrakten. Tviler på om prisen blir veldig høy etter det han har vist og  det han skal vise på banen nå fremover (7. mai). Ingen superspiss akkurat. Må veies opp mot  lønna han får betalt  innen han selges. Ser et sted at han kostet over £ 1 mill, som er tvilsom pris i dag . Men det lov å håpe. Kanskje han tjener så dårlig at ditt forslag  går i pluss.


Terminerer du avtalen hans forplikter du deg potensielt til å betale ut kontrakten hans, da kan du liksågodt beholde han. Dette er spissen som Evans i januar sa at dersom de hadde kjøt han for 5 millioner pund fra Premier League hadde det vært "a steal." Sier naturligvis mer om Evans enn Doukara.
 

B_Ød

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #117 på: April 01, 2016, 13:50:31 »
kom som ei bombe på meg også dette, fra en kompis i går. (Liverpool-fan forøvrig..de har jo en viss kjennskap til denslags)
Får tro han blir borte på billigst mulig måte, jo før jo heller.
Ups & Ups!!

Josch

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #118 på: April 01, 2016, 16:39:34 »
Fin anledning  til å terminere kontrakten, hvis han likevel skal bort i sommer.
Ingen vits i å trene med Leeds  i 5-6 uker for  å spille siste kamp  7. mai.


Dette gir plass til Erwin og  Wood.

Ta "sluttpakke" og finn en annen  arbeidsgiver i et annet land !

En vinn-vinn situasjon! :)

Terminere kontrakten i stedet for å selge han i sommer? God konklusjon, lur du.

Javel? kan bli solgt i august med under ett år i gjen av kontrakten. Tviler på om prisen blir veldig høy etter det han har vist og  det han skal vise på banen nå fremover (7. mai). Ingen superspiss akkurat. Må veies opp mot  lønna han får betalt  innen han selges. Ser et sted at han kostet over £ 1 mill, som er tvilsom pris i dag . Men det lov å håpe. Kanskje han tjener så dårlig at ditt forslag  går i pluss.


Terminerer du avtalen hans forplikter du deg potensielt til å betale ut kontrakten hans, da kan du liksågodt beholde han. Dette er spissen som Evans i januar sa at dersom de hadde kjøt han for 5 millioner pund fra Premier League hadde det vært "a steal." Sier naturligvis mer om Evans enn Doukara.

Ja, men jeg mente "terminere" kontrakt i forståelse med spilleren. Det er gjort mange ganger. Ny avtale kan selvsagt opprettes (sluttavtale, eks  Ajose) , slik at han kan finne en ny klubb mot sluttvederlag (ugunstig tidspunkt nå med tanke på overgangsvindu,  selvsagt).

Jeg vet ikke om klubber lovlig kan terminere en kontrakt basert på  utilbørlig  oppførsel iht avtaleteksten  (vet ikke om biting går innunder dette) , eller om det er et standard regelverk (UEFA/FIFA) for dette. Kan klubber avtale slike tilfeller i kontrakten?
Kontrakter er blitt terminert legalt av ulike årsaker flere ganger . Jeg håper det kan gjøres her.  Eller evt om Leeds kan innføre  lønnstrekk iht kontrakten når slikt inntreffer. Her har jo Doukara helt klart stor skyld i det som har skjedd, hvis dette stemmer (hvis man biter så gjør man det med hensikt).   Leeds kan ikke bruke ham mer denne sesongen (minsker markedspris), han skal ha lønn  og erstatter kan ikke innhentes.

Hvis dommen er riktig så mener jeg det er rimelig at Leeds må kunne kompensere dette i form av lønnstrekk eller evt avslutte kontrakten. Dette ville vært ille om vi var i nedrykkstrid.

Ville forundre meg om ikke  Cellino prøvde på noe slikt. Regelverket/kontrakten avgjør.
« Siste redigering: April 01, 2016, 17:15:25 av Josch »

Promotion 2010

Sv: Spiller: Soulemayne Doukara
« Svar #119 på: April 02, 2016, 12:01:13 »
Fin anledning  til å terminere kontrakten, hvis han likevel skal bort i sommer.
Ingen vits i å trene med Leeds  i 5-6 uker for  å spille siste kamp  7. mai.


Dette gir plass til Erwin og  Wood.

Ta "sluttpakke" og finn en annen  arbeidsgiver i et annet land !

En vinn-vinn situasjon! :)

Terminere kontrakten i stedet for å selge han i sommer? God konklusjon, lur du.

Javel? kan bli solgt i august med under ett år i gjen av kontrakten. Tviler på om prisen blir veldig høy etter det han har vist og  det han skal vise på banen nå fremover (7. mai). Ingen superspiss akkurat. Må veies opp mot  lønna han får betalt  innen han selges. Ser et sted at han kostet over £ 1 mill, som er tvilsom pris i dag . Men det lov å håpe. Kanskje han tjener så dårlig at ditt forslag  går i pluss.


Terminerer du avtalen hans forplikter du deg potensielt til å betale ut kontrakten hans, da kan du liksågodt beholde han. Dette er spissen som Evans i januar sa at dersom de hadde kjøt han for 5 millioner pund fra Premier League hadde det vært "a steal." Sier naturligvis mer om Evans enn Doukara.

Ja, men jeg mente "terminere" kontrakt i forståelse med spilleren. Det er gjort mange ganger. Ny avtale kan selvsagt opprettes (sluttavtale, eks  Ajose) , slik at han kan finne en ny klubb mot sluttvederlag (ugunstig tidspunkt nå med tanke på overgangsvindu,  selvsagt).

Jeg vet ikke om klubber lovlig kan terminere en kontrakt basert på  utilbørlig  oppførsel iht avtaleteksten  (vet ikke om biting går innunder dette) , eller om det er et standard regelverk (UEFA/FIFA) for dette. Kan klubber avtale slike tilfeller i kontrakten?
Kontrakter er blitt terminert legalt av ulike årsaker flere ganger . Jeg håper det kan gjøres her.  Eller evt om Leeds kan innføre  lønnstrekk iht kontrakten når slikt inntreffer. Her har jo Doukara helt klart stor skyld i det som har skjedd, hvis dette stemmer (hvis man biter så gjør man det med hensikt).   Leeds kan ikke bruke ham mer denne sesongen (minsker markedspris), han skal ha lønn  og erstatter kan ikke innhentes.

Hvis dommen er riktig så mener jeg det er rimelig at Leeds må kunne kompensere dette i form av lønnstrekk eller evt avslutte kontrakten. Dette ville vært ille om vi var i nedrykkstrid.

Ville forundre meg om ikke  Cellino prøvde på noe slikt. Regelverket/kontrakten avgjør.


Man kan terminere kontrakter på grunn av manglende "professional conduct"! Spør om klubben vil gå inn i en ny sesong med et enda mer tannløst angrep!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973