Skrevet av Emne: newbie tur til Leeds  (Lest 2080 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

raggen

newbie tur til Leeds
« på: Juli 15, 2014, 20:51:48 »
Hei.
Har vært i England og sett kamper før men aldri ordnet noe selv.tanken er at meg og madammen skal over i løpet av sesongen.så spm er fra hvor og til,buss el Taxi/tog,hvor kjøpe billetter, grei overnatting osv? Tar imot alle innlegg og tips med stor takk.
Kan nevne at jeg bor en god times tid fra kr.sand og Kjevik.og 2 timer fra Stavanger og sola.
Forever Leeds United!!!!!!!!

raggen

Sv: newbie tur til Leeds
« Svar #1 på: Juli 18, 2014, 20:26:22 »
Ingen som kan hjelpe en stakkars med noen tips :P
Forever Leeds United!!!!!!!!

Mortenha

Sv: newbie tur til Leeds
« Svar #2 på: Juli 19, 2014, 09:39:15 »
Det går ein del fly fra Stavanger til England, eg har tatt flyet frå Stavanger til Manchester med Norwegian som er ein grei tur. Da tar eg toget til Leeds som er veldig greit og billig. Når det kommer til hotel har eg ikkje så mykje erfaring i Leeds sidan eg budde hos slektningar av kjærasten når eg var i Leeds. Men å sjekke på hotels.com er greit, finner ein greie prisar og kan sjå kva andre skriver om hotellet. Og viss ein skal vær i Leeds ei stund så anbefalar eg å ta tog eller buss til York ein dag. Ein veldig fin by der ein kan sjå på mykje fine ting, ein tur i York minster er veldig fint og ein tur opp til tårnet må ein prøva. 250 trappetrinn opp til toppen og viss det er fint vær kan ein sjå til Leeds. Her er det og veldig mange puber som er veldig bra og mange fine gater. Viss ein er Harry Potter fan så er The Shambles ei gata ein må sjå, der JK Rowling henta inspirasjonen til Diagonallmenningen.

Håkon

Sv: newbie tur til Leeds
« Svar #3 på: Juli 19, 2014, 12:54:34 »
Ingen som kan hjelpe en stakkars med noen tips :P

Kunne skrevet mye om dette tema, men håper du kan finne de to utgaven av Luscos  magasinet
Som er gitt ut siste året som har fyldig reise tips dekning.

Send meg en PM viss ikke så får vi se.

Noen greie tips. Marriott er bra viss en kan bruke rabatt koden, ellers så flyr jeg fra Bergen stort sett med
Klm til shitville eller Bradford som er kortest viss jeg får en grei pris. Men tog fea shitville er enkelt.
Leeds for alltid

Trulsaren

Sv: newbie tur til Leeds
« Svar #4 på: Juli 20, 2014, 10:36:14 »
Fly til Manchester - som oftest billigst. Jeg flydde med SAS (ungdomsbillett). Betalte 1000kr t/r.

Ta tog fra Manchester Airport til Leeds. Book på Thetrainline.com, da er det noen kroner billigere.

På hotellsiden bodde jeg på Hilton Leeds City. Fint og billig hotell. Jeg brukte litt tid i forkant på å sjekke hotell (hotels.com osv), og sparte f.eks nesten 2500.- på Hilton i forhold til Marriott som er veldig populært. De aller fleste hotellene ligger i nærheten av togstasjonen, midt i senturm.
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

raggen

Sv: newbie tur til Leeds
« Svar #5 på: Juli 20, 2014, 12:34:17 »
takker for gode svar og tips.
når d kommer til billetter,hvor er det best og bestille det.? på Leeds sine egne sider eller ringe og bestille.
Forever Leeds United!!!!!!!!

ollan

Sv: newbie tur til Leeds
« Svar #6 på: Juli 20, 2014, 15:03:31 »
Online på hjemmesiden
Ollan