Skrevet av Emne: Kamp: vs Middlesbrough @ Elland Road, lørdag 16/8 2014, kl 13.15 norsk tid  (Lest 46965 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

sportcarl1

Minnes første hjemmekamp i opprykkssesongen 1989. Vant 2-1 hjemme etter scoring i 89. minutt (etter en vanvittig keepertabbe). Same old story?

Utrolig viktig å vinne i starten. Utrolig viktig å vinne en kamp som lyste 0-0 hele veien.

For meg var Luke Murphy banens beste. Veldig bra at Fox in the Box debuterer som matchvinner.

Aldri i verden om brassesparket skulle vært annulert.
var mindre än en decimeter från warnock, hade han träffat warnock hade det blivit matchstraff, som jag skrev innan 50/50 situation, en del domare blåser mål en del inte, vi hade kanske marginalerna med oss, men byram kunde fått straff så de situationerna jämnade ut sig
 

Leedsfan

Så bra at Sharp scorer i debuten til tross for at han ikke er helt, vel, sharp ennå.
At vi holder nullen med hjelp av en generøs dommer er også bra.

Håper på mer sport og mindre spradebassing i media framover nå.
Vil høre minst mulig om Sheriffen av Nottingham

Generøs dommer??

Er det Adomah gjør frispark ute på banen?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Så bra at Sharp scorer i debuten til tross for at han ikke er helt, vel, sharp ennå.
At vi holder nullen med hjelp av en generøs dommer er også bra.

Håper på mer sport og mindre spradebassing i media framover nå.
Vil høre minst mulig om Sheriffen av Nottingham
Sharp dressed man ;)
 

Leedsfan

Det var flere som tenkte som meg, Tonge? TONGE? og ikke Smith!

Tonge gjorde en meget god jobb der ute, klarte å holde hodet kaldt og ballen i laget! Assist også!!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lowfields

Minnes første hjemmekamp i opprykkssesongen 1989. Vant 2-1 hjemme etter scoring i 89. minutt (etter en vanvittig keepertabbe). Same old story?

Utrolig viktig å vinne i starten. Utrolig viktig å vinne en kamp som lyste 0-0 hele veien.

For meg var Luke Murphy banens beste. Veldig bra at Fox in the Box debuterer som matchvinner.

Aldri i verden om brassesparket skulle vært annulert.
Det var også mot Boro ;-)
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Andersen

Dommeren dømmer rett, han dømmer feil ! ? i dont give a shit ! vi vant ! godt nok for meg  :)

sportcarl1

Dommeren dømmer rett, han dømmer feil ! ? i dont give a shit ! vi vant ! godt nok for meg  :)
är som här, en del tycker det skulle vara mål, en del tycker inte det skulle varit mål, och en del 50/50 situation, är  ju för farligt spel han blir avblåst, men måste medge att det var en enorm bra prestation att kunna göra mål i en sådan situation, är ju van perssie, rooney, slatan läge
« Siste redigering: August 16, 2014, 15:45:58 av sportcarl1 »
 

auren

Warnock banens beste i dag. Redder Leeds sammen med Billy Sharp. Fantastiske blokkeringer og inngripener ved et par anledninger og Adomah fikk ikke mye til på høyrevingen. Kanskje ikke så solid fremover, men trygg defansivt.

Angrepsspillet var fraværende i andre omgang synes jeg. Vi har ingen vinger som kan utfordre og ingen spillere i boks som kan avslutte på hodet. Sharp er for liten, og bør partnes med Doukara eller Smith, eller Antenucci hvis han kommer. Solid defansivt, og det er der vi må starte. Spent på fortsettelsen!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Sv:
« Svar #188 på: August 16, 2014, 15:51:59 »
Austin BB i følge kommentator.

sportcarl1

Silvestri
Byram 6
Cooper 7
Pearce 8
Warnoch 9 mom
Aloje 6
Austin 7
Murphy 8
Bianchi 6
Doukara 7
Sharp 7

tonge lugnade ner spelet när han kom in och var högst delaktig i målet,  visade mot dundee(liksom murpy och austin) att han kommer  vara en bättre spelare i år
« Siste redigering: August 16, 2014, 15:55:59 av sportcarl1 »
 

Josch

Warnock banens beste i dag. Redder Leeds sammen med Billy Sharp. Fantastiske blokkeringer og inngripener ved et par anledninger og Adomah fikk ikke mye til på høyrevingen. Kanskje ikke så solid fremover, men trygg defansivt.

Angrepsspillet var fraværende i andre omgang synes jeg. Vi har ingen vinger som kan utfordre og ingen spillere i boks som kan avslutte på hodet. Sharp er for liten, og bør partnes med Doukara eller Smith, eller Antenucci hvis han kommer. Solid defansivt, og det er der vi må starte. Spent på fortsettelsen!

auren
Enig i det meste her. Men jeg er ikke enig i solid forsvarsspill i andre omgang. Boro hadde flere nestensjanser. Særlig Austin rotet mye i sine fremspill og det ble sjans imot. Alt ialt synes jeg Leeds var litt heldige som vant, for kampen sto og vippet. :) Det var mange nye spillere  og 1. omgang viste glimtvis bra angrepsspill! Ajose skuffet litt.

Leedsfan

Austin BB i følge kommentator.

Kunne jo gjort ting litt enklere, men reddet oss mange ganger!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv:
« Svar #192 på: August 16, 2014, 15:55:04 »
Austin BB i følge kommentator.

Han gjorde en meget bra innsats idag som ballvinner.
Men Warnock og Pearce var også meget bra.
Cooper ser ut som en perfekt partner for Pearce bak der.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Silvestri
Byram 6
Cooper 7
Pearce 8
Warnoch 9 mom
Aloje 6
Austin 7
Murphy 8
Bianchi 6
Doukara 7
Sharp 7

Murphy 8? Han skuffer meg, for høye forventninger?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Andersen

Hmmmm undres på den ang Austin .

Josch

Austin BB i følge kommentator.

Kunne jo gjort ting litt enklere, men reddet oss mange ganger!
Han var skyld i flere sjanser bakover med håpløse fremspill og pasning bak.

lowfields

Utenom en 20-minutters periode i første omgang der vi var elendige, var det en jevn kamp med veldig lite målsjanser. Jeg er en av de som synes annulleringen var håpløs, så dermed var det nok en litt heldig seier. MEN, vi ser ganske solide ut - kan ikke huske sist vi slapp motstanderen så lite til.
I tillegg til de vi så på banen idag har vi Taylor x 2, Bellusci, Smith, Berardi, Morison, Mowatt og Benedicic ++ i bakhånd.

Skjønner ikke all kritikken mot Warnock. Han er vel ikke den mest elegante backen, men han gir alltid alt og redder oss flere ganger idag selv om han kanskje er litt feilplassert i noen tilfeller.
Silvestri, Pearce, Murphy, Ajose virket solide nok.
Cooper var litt shaky til tider men så allikevel ok ut.
Byram var uryddig i starten - kom seg etterhvert - samme med Austin.

Bianchi så bra ut og kommer bare til å bli bedre.

Sharp hadde håpløse arbeidsforhold (mye luftdueller), men viser at han lukter mål lang vei. (Noen som merket seg at han nesten tok en Smith - med å score på sitt første touch?..;-)) Vil si at han er mye mer en naturlig goalgetter enn det McCormack er - sesongen ifjor var vel et engangstilfelle for hans del. Bare synd ikke Sharp er noe raskere - han imponerte ikke i løpsduellene mot Boro-stopperne akkurat.

Doukara er jeg litt skeptisk til. Han kan nok være veldig god hvis vi er i flytsonen og kjemper i toppen av tabellen. I tyngre stunder tror jeg fort han kan bli en belastning....

Det bittelille jeg så av Cook var spennende. Likte bevegelsen og steget - ville ha ball.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Andersen

La oss håpe feilpasningene forsvinner , og han fortsetter å tackle så det lukter svidd !  ;D

Furu

Austin brøt godt, men leverte stort sett til motspillere.
Byram har et godt stykke igjen til toppformen.

Boro spilte, Leeds kjempa.
Boro tapte, Leeds vann.

Xern



En liten vurdering fra mitt synspunkt fra kampen idag  :)

Silvestri: 5
Ble ikke testet mye

Byram: 5
God offansivt, litt mer skjelven defensivt.

Pearce: 6
Gode markeringer, virker som en god kaptein. Men må passe seg med holding/dytting, var ikke langt ifra at Boro skulle hatt straffe på en av situasjonene.

Cooper: 6
Virker solid, men mistet ballen litt for ofte. Bedre i kampene fremover?

Warnock: 8 BB!
Hadde massevis av helt avgjørende taklinger og jobbet knallhardt hele veien. Viktig for oss idag.

Austin: 6
Veldig dårlig første omgang, bedre i andre. Roter litt for mye, gjør ting vanskelig for seg selv. Inviterer ikke, dårlig selvtillit? Men mange gode defensive taklinger.

Murphy: 4
Var usynlig i første, løftet seg litt i andre omgang. Virker usikker på seg selv, mange smårare involveringer. Men gode innlegg som løfter karakteren.

Bianchi: 5
Litt usynlig hele kampen, bortsett fra de få involveringene han hadde. Viste gode tendenser og gode offensive tankeganger. Gleder meg til å se ham spille seg i form utover sesongen.

Doukara: 5
Gode offensive bevegelser og rask. Får ikke helt til alt idag.

Sharp: 7
Fine goal-getter tendenser på målet, ellers lite synlig (feil brukt?).

Ajose: 3
Totalt usynlig.

Tonge: 6
Fikk gjort mye på den lille tiden han var på banen.

Cook: 6
Igjen ser vi at hele midtbanen blir bedre med Cook på banen!

Poleon: -
Ikke mye å vurdere på, for lite spilletid?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

sportcarl1

Austin BB i følge kommentator.

Kunne jo gjort ting litt enklere, men reddet oss mange ganger!
Han var skyld i flere sjanser bakover med håpløse fremspill og pasning bak.
gjorde enormt jobb och finns ingen spelare i CCC som gör mer brytningar än han, han var dock inte felfri, han kommer bli viktig i år som defensiv mittfältare och krigare
 

sportcarl1



En liten vurdering fra mitt synspunkt fra kampen idag  :)

Silvestri: 5
Ble ikke testet mye

Byram: 5
God offansivt, litt mer skjelven defensivt.

Pearce: 6
Gode markeringer, virker som en god kaptein. Men må passe seg med holding/dytting, var ikke langt ifra at Boro skulle hatt straffe på en av situasjonene.

Cooper: 6
Virker solid, men mistet ballen litt for ofte. Bedre i kampene fremover?

Warnock: 8 BB!
Hadde massevis av helt avgjørende taklinger og jobbet knallhardt hele veien. Viktig for oss idag.

Austin: 6
Veldig dårlig første omgang, bedre i andre. Roter litt for mye, gjør ting vanskelig for seg selv. Inviterer ikke, dårlig selvtillit? Men mange gode defensive taklinger.

Murphy: 4
Var usynlig i første, løftet seg litt i andre omgang. Virker usikker på seg selv, mange smårare involveringer. Men gode innlegg som løfter karakteren.

Bianchi: 5
Litt usynlig hele kampen, bortsett fra de få involveringene han hadde. Viste gode tendenser og gode offensive tankeganger. Gleder meg til å se ham spille seg i form utover sesongen.

Doukara: 5
Gode offensive bevegelser og rask. Får ikke helt til alt idag.

Sharp: 7
Fine goal-getter tendenser på målet, ellers lite synlig (feil brukt?).

Ajose: 3
Totalt usynlig.

Tonge: 6
Fikk gjort mye på den lille tiden han var på banen.

Cook: 6
Igjen ser vi at hele midtbanen blir bedre med Cook på banen!

Poleon: -
Ikke mye å vurdere på, for lite spilletid?
ajose 3 och cook 6, jaja, personligen tycker jag det var för kort speltid att bedömma cook, rörde han bollen 3 gånger? men han kommer bli en stjärna tro mig tro mig
 

Xern



En liten vurdering fra mitt synspunkt fra kampen idag  :)

Silvestri: 5
Ble ikke testet mye

Byram: 5
God offansivt, litt mer skjelven defensivt.

Pearce: 6
Gode markeringer, virker som en god kaptein. Men må passe seg med holding/dytting, var ikke langt ifra at Boro skulle hatt straffe på en av situasjonene.

Cooper: 6
Virker solid, men mistet ballen litt for ofte. Bedre i kampene fremover?

Warnock: 8 BB!
Hadde massevis av helt avgjørende taklinger og jobbet knallhardt hele veien. Viktig for oss idag.

Austin: 6
Veldig dårlig første omgang, bedre i andre. Roter litt for mye, gjør ting vanskelig for seg selv. Inviterer ikke, dårlig selvtillit? Men mange gode defensive taklinger.

Murphy: 4
Var usynlig i første, løftet seg litt i andre omgang. Virker usikker på seg selv, mange smårare involveringer. Men gode innlegg som løfter karakteren.

Bianchi: 5
Litt usynlig hele kampen, bortsett fra de få involveringene han hadde. Viste gode tendenser og gode offensive tankeganger. Gleder meg til å se ham spille seg i form utover sesongen.

Doukara: 5
Gode offensive bevegelser og rask. Får ikke helt til alt idag.

Sharp: 7
Fine goal-getter tendenser på målet, ellers lite synlig (feil brukt?).

Ajose: 3
Totalt usynlig.

Tonge: 6
Fikk gjort mye på den lille tiden han var på banen.

Cook: 6
Igjen ser vi at hele midtbanen blir bedre med Cook på banen!

Poleon: -
Ikke mye å vurdere på, for lite spilletid?
ajose 3 och cook 6, jaja, personligen tycker jag det var för kort speltid att bedömma cook, rörde han bollen 3 gånger? men han kommer bli en stjärna tro mig tro mig
Personlig syntes jeg midtbanen virket mer rolig og samkjørte de siste 10, Cook har jo fått rykte på seg for å være litt "sjef" når han spiller ;) Men muligens litt lite tid å vurdere ham på, ja.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

sportcarl1

ser på rotherham-wolves, hade tänkt ta mig en titt på agard men han börjar på bänken, men tycker vi kan ha lite is i magen och inte värva iihjäl oss med anfallare, men få in en beprövad målskytt på denna nivån som sharp kan vara guld värt
 

Josch

Målet : oppspill til Poelon (innbytter), skudd av Tonge (innbytter), mål av Sharp (ny signering).
Vår dårligste periode var etter at Doukara gikk ut. Hvem spilte spiss da? Sharp/Ajose? (Ajose ble for lett, håper han vokser med oppgavene). Polen tilførte mer fart og teknikk,
Kreditt til Hockaday for å sette inn Poleon og gå for tre poeng. :)
« Siste redigering: August 16, 2014, 16:13:22 av Josch »

Bromancer

Det var flere som tenkte som meg, Tonge? TONGE? og ikke Smith!

Tonge gjorde en meget god jobb der ute, klarte å holde hodet kaldt og ballen i laget! Assist også!!

Ja, skal innrømme at jeg var en av dem ;-)

geirlundell

Cooper imponerte i dag

Sydhagen

Cooper imponerte i dag
Enig. Har vi plutselig et luksusproblem i midtforsvaret? :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

GeirO

Utenom en 20-minutters periode i første omgang der vi var elendige, var det en jevn kamp med veldig lite målsjanser. Jeg er en av de som synes annulleringen var håpløs, så dermed var det nok en litt heldig seier. MEN, vi ser ganske solide ut - kan ikke huske sist vi slapp motstanderen så lite til.
I tillegg til de vi så på banen idag har vi Taylor x 2, Bellusci, Smith, Berardi, Morison, Mowatt og Benedicic ++ i bakhånd.

Skjønner ikke all kritikken mot Warnock. Han er vel ikke den mest elegante backen, men han gir alltid alt og redder oss flere ganger idag selv om han kanskje er litt feilplassert i noen tilfeller.
Silvestri, Pearce, Murphy, Ajose virket solide nok.
Cooper var litt shaky til tider men så allikevel ok ut.
Byram var uryddig i starten - kom seg etterhvert - samme med Austin.

Bianchi så bra ut og kommer bare til å bli bedre.

Sharp hadde håpløse arbeidsforhold (mye luftdueller), men viser at han lukter mål lang vei. (Noen som merket seg at han nesten tok en Smith - med å score på sitt første touch?..;-)) Vil si at han er mye mer en naturlig goalgetter enn det McCormack er - sesongen ifjor var vel et engangstilfelle for hans del. Bare synd ikke Sharp er noe raskere - han imponerte ikke i løpsduellene mot Boro-stopperne akkurat.

Doukara er jeg litt skeptisk til. Han kan nok være veldig god hvis vi er i flytsonen og kjemper i toppen av tabellen. I tyngre stunder tror jeg fort han kan bli en belastning....

Det bittelille jeg så av Cook var spennende. Likte bevegelsen og steget - ville ha ball.
Egentlig enig i alt du her skriver, men jeg er kanskje litt mer optimistisk mht. Doukara...
MOT

sportcarl1

Målet : oppspill til Poelon (innbytter), skudd av Tonge (innbytter), mål av Sharp (ny signering).
Vår dårligste periode var etter at Doukara gikk ut. Hvem spilte spiss da? Sharp/Ajose? (Ajose ble for lett, håper han vokser med oppgavene). Polen tilførte mer fart og teknikk,
Kreditt til Hockaday for å sette inn Poleon og gå for tre poeng. :)
ja kredit till hockeday för matcavgörande insatser, hade vi  förlorat hade det varit betydligt fler inlägg om honom och att det var hans fel med felaktiga byten, men tonge poleon klart delaktiga i målet så var hockaday högst delaktig i segern,