Statistikksider: Enkeltkamper, enkeltspillere og sesonger

Started by Asbjørn, August 17, 2014, 15:11:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

flynn

Quote from: Asbjørn on October 28, 2025, 13:37:20De tre nyopprykkede lagene har etter ni runder denne sesongen samlet tatt 38 poeng (17+11+10 poeng). Det er villt mange sammenlignet med tidligere sesonger.

De to forrige, ok, da rykket alle involverte seks lag ned.
2024/25: 14 poeng
2023/24: 10 poeng

Men også i 2022/23 beholdt alle tre lagene plassen (Fulham, Bournemouth, Nottingham). Selv da hadde de samlet 'bare' 24 poeng etter ni runder.
Også sesongen før hadde de tre nyopprykkede samlet 24 poeng etter ni runder.
Sesongen før hadde de 18.

Denne sesongens 38 poeng skiller seg virkelig ut!

Legg til at de som rykket ned i fjor alle sliter med å komme seg inn i tetstriden i Championsship. Forhåpentligvis er det en indikasjon på at fordelingen av lag mellom de to divisjonene tross alt ikke er like forutsigbar som det har sett ut noen år nå. Men, ting kan fort normaliseres er jeg redd for...

flynn

Blank_File

Quote from: Kai on October 28, 2025, 08:55:27
Quote from: Asbjørn on October 27, 2025, 21:59:08Dette er nok neste sak for fotballen å lage regler om.  Åtte sekunder har en keeper - hvorfor skal spilleren på sidelinjen ha lenger tid?

Brentford took a total of 9 minutes 18 seconds to take their 10 throw-ins. An average of 55.8 seconds per throw-in. For reference, a goalkeeper can only take 8 seconds holding the ball to reduce time-wasting.

Is this becoming an issue? Should there be more strict rules on this?
https://x.com/TheAnfieldBuzz/status/1982863491108426143

La oss håpe!
MSL har forøvrig innført noen tiltak jeg nikker annerkjennende til, blant annet det som går på bytte av spillere som ikke er skadet. Fra skiltet kommer opp, har de 10 sekunder på seg til å forlate banen. Klarer de ikke det, må innbytteren vente 60 sekunder før han kan komme innpå. Da slipper man disse gå sakte-aksjonene av banen.

Ved skader/"skader" har de også gjort grep.
Ligger en spiller nede i mer enn 15 sekunder, må spilleren - med visse unntak - av banen og kan tidligst komme innpå igjen etter to minutter.
Jeg så Everton-Tottenham på søndag. For en forferdelig kjedelig fotballkamp, nettopp pga dette. Premier League har aldri vært kjedeligere å se enn i år.

Hawley

Quote from: Blank_File on October 28, 2025, 14:56:15
Quote from: Kai on October 28, 2025, 08:55:27
Quote from: Asbjørn on October 27, 2025, 21:59:08Dette er nok neste sak for fotballen å lage regler om.  Åtte sekunder har en keeper - hvorfor skal spilleren på sidelinjen ha lenger tid?

Brentford took a total of 9 minutes 18 seconds to take their 10 throw-ins. An average of 55.8 seconds per throw-in. For reference, a goalkeeper can only take 8 seconds holding the ball to reduce time-wasting.

Is this becoming an issue? Should there be more strict rules on this?
https://x.com/TheAnfieldBuzz/status/1982863491108426143

La oss håpe!
MSL har forøvrig innført noen tiltak jeg nikker annerkjennende til, blant annet det som går på bytte av spillere som ikke er skadet. Fra skiltet kommer opp, har de 10 sekunder på seg til å forlate banen. Klarer de ikke det, må innbytteren vente 60 sekunder før han kan komme innpå. Da slipper man disse gå sakte-aksjonene av banen.

Ved skader/"skader" har de også gjort grep.
Ligger en spiller nede i mer enn 15 sekunder, må spilleren - med visse unntak - av banen og kan tidligst komme innpå igjen etter to minutter.
Jeg så Everton-Tottenham på søndag. For en forferdelig kjedelig fotballkamp, nettopp pga dette. Premier League har aldri vært kjedeligere å se enn i år.

Har vært en forkjemper for effektiv spilletid i fotball. Hvorfor diskuteres aldri det??