Main Menu

Sack Alan Pardew

Started by fmtj, September 30, 2014, 15:12:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

Newcastle sliter enormt i PL, fansen står i horder på tribunen med plakater med teksten "Sack Alan Pardew. Bildene fra kampen mot Stoke City i går der en ensom Pardew står i striregnet foran lagets fans som synger om å få ham sparket!!

Fotballmanagerjobben i England er IKKE for pyser!!!
Yeboahs vitne

Xern

Det hørtes jo egentlig ut som en skrekkhistorie... Ille  :-\
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

fmtj

...og se på Magpies nå..... :o
Yeboahs vitne

Promotion 2010

Ja, dette er virkelig fans-involvement som har virket:

http://sackpardew.com/

;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Utrolig hvor godt Newcastle har prestert etter at Pardew forsvant.  ::)
Super Leeds since 1968

Gufrias

Carver er for Newcastle hva Hockaday var for Leeds. En varslet katastrofe, åpenbar for alle unntatt de som ga ham jobben.
Hekta på Leeds siden 1974

Dennis

Quote from: Gufrias on May 17, 2015, 08:10:00
Carver er for Newcastle hva Hockaday var for Leeds. En varslet katastrofe, åpenbar for alle unntatt de som ga ham jobben.

Selv om du har rett, vil jeg likevel påstå at verken Concrete Carver eller Dave Hockaday er/var hovedproblemet i sine respektive klubber. På langt nær.

Kun ufrivillige symboler på en ledelse uten ledelsesevner.
Marching on together!

Gufrias

Quote from: Mr Kaizer on May 28, 2015, 15:01:51

Selv om du har rett, vil jeg likevel påstå at verken Concrete Carver eller Dave Hockaday er/var hovedproblemet i sine respektive klubber. På langt nær.

Ufrivillige? Tok de jobben under tvang?

For meg ser det ut som både de som fikk jobben og de som ga dem jobben hadde overdreven tro på egne evner.
Hekta på Leeds siden 1974

Dennis

Quote from: Gufrias on May 28, 2015, 22:28:35
Quote from: Mr Kaizer on May 28, 2015, 15:01:51

Ufrivillige? Tok de jobben under tvang?

For meg ser det ut som både de som fikk jobben og de som ga dem jobben hadde overdreven tro på egne evner.

Ufrivillige som i at de neppe ønsket å fremstå som inkompetente trenere. At de ikke har bevist seg gode nok er helt greit og ikke til diskusjon. Det er heller ikke mitt poeng. Man kan sikkert si de mangler innsyn i egne evner, men vi vet lite om deres egen selvtillit og ambisjoner. Ytterst få hadde takket nei til de jobbene.

Så lenge ledelsen er kaotisk og inkompetent - det være seg fotbalklubb eller i næringslivet generelt - vil heller ikke trenerens kompetanse (eller mangel på) være spesielt viktig over tid. Jo, man kan si at det i slike tider er enda viktigere med dyktige trenere og motivatorer og selvsagt finnes det folk som kunne fått både Newcastle og vårt Leeds høyere på tabellen, men noe vedvarende suksess er umulig så lenge driften er kaotisk, uten plan og generelt skadelidende for klubben. Både fordi spillerne uansett vil influeres av andre ting (samme hvor mye folk måtte påpeke at deres jobb er å spille fotball) og fordi dyktige trenere enten ikke vil ta slike jobber eller raskt bli borte fra den som et følge av tilbud annetstedsfra eller fordi ledelsen ikke ser hva de allerede har og sparker de.

Derav: Carver eller Hockaday er ikke hovedproblemet, men heller det klare bildet på at "alt" er/var galt fra toppen og ned. Newcastle, Leeds eller Real Madrid kan bytte trenere som de vil, men så lenge organisasjonen er dårlig, vil aldri klubben nå tidligere høyder.
Marching on together!