Skrevet av Emne: Ex-spiller: Kalvin Phillips  (Lest 168051 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #120 på: Juli 31, 2018, 22:50:01 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #121 på: August 12, 2018, 13:09:04 »
LUFCdata

Kalvin Phillips completed 48 passes, more than any other player on the pitch. He also had the highest pass accuracy of any player from either starting XI (87.5%).

Consecutive excellent performances and a fundamental part of the early success of Bielsa's system.  #LUFC #MOT

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Blank_File

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #122 på: August 12, 2018, 14:55:17 »
LUFCdata

Kalvin Phillips completed 48 passes, more than any other player on the pitch. He also had the highest pass accuracy of any player from either starting XI (87.5%).

Consecutive excellent performances and a fundamental part of the early success of Bielsa's system.  #LUFC #MOT
Helt rått at han har slått så bra til nå. Jeg er ikke særlig god til å legge merke til sentrale midtbanespillere, så er overrasket over tallenes tale med Phillips. Utrolig moro at han slår til.

DenHviteYeboah

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #123 på: August 15, 2018, 00:00:30 »
Phillips har startet strålende under Bielsa! Ser ut som jeg tar grundig feil her ;) Synes han gjorde mye rart i fjor og var ganske oppgitt. Nå har han vært enorm i de 3 første kampene - hurra! Bøyer meg i støvet :)

Eriksen55

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #124 på: August 15, 2018, 00:13:07 »
Phillips har startet strålende under Bielsa! Ser ut som jeg tar grundig feil her ;) Synes han gjorde mye rart i fjor og var ganske oppgitt. Nå har han vært enorm i de 3 første kampene - hurra! Bøyer meg i støvet :)

Han var god i starten i fjor også før han dabbet voldsomt av, med resten av laget. Det skal sies at han plutselig sluttet å bli med frem og det var få andre som også var gode..

Men i år er han ikke bare god, han er enorm. Strør passninger, ikke bare korte men lange presise crossere. Knapt feilpass! I tilegg en stor ro med ballen og med sin enorme løpskraft så er han over alt og bryter. Enda ikke fått gult heller.

Han er pr nå viktigst og best. Limet i laget. Hjelper de bak og sørger for at Klich kan gå frem. Saiz er grisegod, men med Phillips bak som den klippen han er gjør det lettere for Saiz å skinne.

Jeg har alltid sett et potensiale i Phillips. Men ikke i nærheten av dette. Måtte det være! PL matriale!

Jon R

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #125 på: August 15, 2018, 00:14:33 »
Phillips har startet strålende under Bielsa! Ser ut som jeg tar grundig feil her ;) Synes han gjorde mye rart i fjor og var ganske oppgitt. Nå har han vært enorm i de 3 første kampene - hurra! Bøyer meg i støvet :)

Han var god i starten i fjor også før han dabbet voldsomt av, med resten av laget. Det skal sies at han plutselig sluttet å bli med frem og det var få andre som også var gode..

Men i år er han ikke bare god, han er enorm. Strør passninger, ikke bare korte men lange presise crossere. Knapt feilpass! I tilegg en stor ro med ballen og med sin enorme løpskraft så er han over alt og bryter. Enda ikke fått gult heller.

Han er pr nå viktigst og best. Limet i laget. Hjelper de bak og sørger for at Klich kan gå frem. Saiz er grisegod, men med Phillips bak som den klippen han er gjør det lettere for Saiz å skinne.

Jeg har alltid sett et potensiale i Phillips. Men ikke i nærheten av dette. Måtte det være! PL matriale!
+ 1. Different class, derfor burde han ikke spilt i dag. 3 x 90 min på 10 dager nå.
Jon R.

Eriksen55

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #126 på: August 15, 2018, 00:23:17 »
Phillips har startet strålende under Bielsa! Ser ut som jeg tar grundig feil her ;) Synes han gjorde mye rart i fjor og var ganske oppgitt. Nå har han vært enorm i de 3 første kampene - hurra! Bøyer meg i støvet :)

Han var god i starten i fjor også før han dabbet voldsomt av, med resten av laget. Det skal sies at han plutselig sluttet å bli med frem og det var få andre som også var gode..

Men i år er han ikke bare god, han er enorm. Strør passninger, ikke bare korte men lange presise crossere. Knapt feilpass! I tilegg en stor ro med ballen og med sin enorme løpskraft så er han over alt og bryter. Enda ikke fått gult heller.

Han er pr nå viktigst og best. Limet i laget. Hjelper de bak og sørger for at Klich kan gå frem. Saiz er grisegod, men med Phillips bak som den klippen han er gjør det lettere for Saiz å skinne.

Jeg har alltid sett et potensiale i Phillips. Men ikke i nærheten av dette. Måtte det være! PL matriale!
+ 1. Different class, derfor burde han ikke spilt i dag. 3 x 90 min på 10 dager nå.

Har vi alternativer der nå? Klich/ Forshaw og Saiz/Baker er vel komboene.. Shaughnessy fikk skryt for matchen i "Phillips" rollen i går. Det er vel en defensiv midtbane dem ønsker inn på lån?

Ikke vet jeg, men Phillips må vernes. Verdt sinn vekt i gull!

Jon R

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #127 på: August 15, 2018, 00:43:27 »
Phillips har startet strålende under Bielsa! Ser ut som jeg tar grundig feil her ;) Synes han gjorde mye rart i fjor og var ganske oppgitt. Nå har han vært enorm i de 3 første kampene - hurra! Bøyer meg i støvet :)

Han var god i starten i fjor også før han dabbet voldsomt av, med resten av laget. Det skal sies at han plutselig sluttet å bli med frem og det var få andre som også var gode..

Men i år er han ikke bare god, han er enorm. Strør passninger, ikke bare korte men lange presise crossere. Knapt feilpass! I tilegg en stor ro med ballen og med sin enorme løpskraft så er han over alt og bryter. Enda ikke fått gult heller.

Han er pr nå viktigst og best. Limet i laget. Hjelper de bak og sørger for at Klich kan gå frem. Saiz er grisegod, men med Phillips bak som den klippen han er gjør det lettere for Saiz å skinne.

Jeg har alltid sett et potensiale i Phillips. Men ikke i nærheten av dette. Måtte det være! PL matriale!
+ 1. Different class, derfor burde han ikke spilt i dag. 3 x 90 min på 10 dager nå.

Har vi alternativer der nå? Klich/ Forshaw og Saiz/Baker er vel komboene.. Shaughnessy fikk skryt for matchen i "Phillips" rollen i går. Det er vel en defensiv midtbane dem ønsker inn på lån?

Ikke vet jeg, men Phillips må vernes. Verdt sinn vekt i gull!
Vet ikke jeg heller, unntatt dette: Philips kan ikke spille 90 minutter x 46 + cupkamper.
Jon R.

raggen

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #128 på: August 15, 2018, 01:33:03 »
helt vannvittig hva bielsa har fått ut av denne mannen.. før sesongen hadde jeg trodd det var viera som skulle slå igjennom og muligen phillips solgt men glad ikke d skjedde for fy f... den mannen ruler
Forever Leeds United!!!!!!!!

RoarG

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #129 på: August 15, 2018, 07:04:37 »
helt vannvittig hva bielsa har fått ut av denne mannen.. før sesongen hadde jeg trodd det var viera som skulle slå igjennom og muligen phillips solgt men glad ikke d skjedde for fy f... den mannen ruler
Phillips utfører sin oppgave som defensiv midtbanespiller helt greit.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bromancer

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #130 på: August 15, 2018, 08:08:40 »
Phillips har startet strålende under Bielsa! Ser ut som jeg tar grundig feil her ;) Synes han gjorde mye rart i fjor og var ganske oppgitt. Nå har han vært enorm i de 3 første kampene - hurra! Bøyer meg i støvet :)

Han var god i starten i fjor også før han dabbet voldsomt av, med resten av laget. Det skal sies at han plutselig sluttet å bli med frem og det var få andre som også var gode..

Men i år er han ikke bare god, han er enorm. Strør passninger, ikke bare korte men lange presise crossere. Knapt feilpass! I tilegg en stor ro med ballen og med sin enorme løpskraft så er han over alt og bryter. Enda ikke fått gult heller.

Han er pr nå viktigst og best. Limet i laget. Hjelper de bak og sørger for at Klich kan gå frem. Saiz er grisegod, men med Phillips bak som den klippen han er gjør det lettere for Saiz å skinne.

Jeg har alltid sett et potensiale i Phillips. Men ikke i nærheten av dette. Måtte det være! PL matriale!
+ 1. Different class, derfor burde han ikke spilt i dag. 3 x 90 min på 10 dager nå.

Har vi alternativer der nå? Klich/ Forshaw og Saiz/Baker er vel komboene.. Shaughnessy fikk skryt for matchen i "Phillips" rollen i går. Det er vel en defensiv midtbane dem ønsker inn på lån?

Ikke vet jeg, men Phillips må vernes. Verdt sinn vekt i gull!
Vet ikke jeg heller, unntatt dette: Philips kan ikke spille 90 minutter x 46 + cupkamper.

Enig. Phillips er superviktig for oss og trenger en avlaster.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #131 på: August 15, 2018, 12:13:48 »
Suksessen til Phillips er at han får mer rom når han mottar ballen. Han har alltid vært god til å bli med fremover.

Nå får han god tid til å spille sikre pasninger i en Batty-rolle! I tillegg er han rask og trygg i pressede situasjoner.

Jeg tror alle spillere har godt av mye man-management! Det er mindre av det i PL. Jeg tror Phillips og resten av spillerne har svært godt av Bielsas «hands-on»!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #132 på: August 15, 2018, 18:09:58 »
Veldig flink til å gjøre seg spillbar også. Hjelper ofte stopperne i det oppbyggende spillet, men kan også legge seg i mellomrommet ved behov. Vanvittig viktig i de tre første kampene.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #133 på: August 19, 2018, 12:48:19 »
LUFCdata

Kalvin Phillips vs. Rotherham:

112 touches (most on pitch/career high)
88% pass accuracy
88 successful passes (most on pitch/career high)
6 interceptions (most on pitch)
2 clearances
2 chances created
1 assist

The heartbeat of this side. The numbers speak volumes.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #134 på: August 19, 2018, 12:53:39 »
LUFCdata

Kalvin Phillips vs. Rotherham:

112 touches (most on pitch/career high)
88% pass accuracy
88 successful passes (most on pitch/career high)
6 interceptions (most on pitch)
2 clearances
2 chances created
1 assist

The heartbeat of this side. The numbers speak volumes.

Vi stiller kanskje litt høye krav til Phillips etter nesten tre feilfrie kamper. Jeg mente han var unøyaktig og litt av i går, men tallene fra i går er imponerende. Så mye som han er involvert så vil han også feile mer enn andre. Riktignok spiller han mye korte "enkle" pass. Men læll a gitt!

Hatten av for Kalvin.
« Siste redigering: August 19, 2018, 12:55:15 av eriksen55 »

Xern

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #135 på: August 19, 2018, 17:25:02 »
LUFCdata

Kalvin Phillips vs. Rotherham:

112 touches (most on pitch/career high)
88% pass accuracy
88 successful passes (most on pitch/career high)
6 interceptions (most on pitch)
2 clearances
2 chances created
1 assist

The heartbeat of this side. The numbers speak volumes.

Vi stiller kanskje litt høye krav til Phillips etter nesten tre feilfrie kamper. Jeg mente han var unøyaktig og litt av i går, men tallene fra i går er imponerende. Så mye som han er involvert så vil han også feile mer enn andre. Riktignok spiller han mye korte "enkle" pass. Men læll a gitt!

Hatten av for Kalvin.
+1. Tenkte akkurat det samme, syns det var litt slurv, virket litt sliten. Men hva kan man forvente, da?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #136 på: August 21, 2018, 15:55:57 »
Kalvin Phillips, Leeds' svar på Claude Makelele?
http://the72.co.uk/114483/leeds-united-boss-turns-phillips-into-makelele/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #137 på: August 26, 2018, 22:53:03 »
EFL Bias

Kalvin Phillips vs Norwich yesterday:

• 41/47 passes completed

• 6 ball recoveries (bettered only by Alioski)

• 3 tackles completed (better only by Barry Douglas for Leeds)

• 3 interceptions (bettered only by Luke Ayling)

• 4 blocks (more than any other player)

#LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #138 på: August 26, 2018, 22:59:03 »
Lufcdata

Kalvin Phillips vs. Norwich City:

87% pass accuracy
71 touches
47 passes
10 clearances
6 ball recoveries
6 headed clearances (most for Leeds)
4 blocked shots (most on pitch)
3 aerial duels won
3 tackles won
3 interceptions

Superb display. Passing and positioning

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #139 på: August 26, 2018, 23:00:13 »
Lufc kort som brukes på akademiet:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #140 på: August 30, 2018, 19:52:19 »
Energetic Leeds United star Phillips thriving as Bielsa's go-to man

Published: 11:49 Thursday 30 August 2018
 EVER PRESENT: Leeds United's Kalvin Phillips.
EVER PRESENT: Leeds United's Kalvin Phillips.
KALVIN PHILLIPS hopes appearances continue to come thick and fast for Leeds United with the busy midfielder thriving on being an integral part of head coach Marcelo Bielsa's plans.


Phillips is the only player to have started all seven of United's fixtures in league and cup so far this term with the midfielder-cum-centre back one of few first teamers also called into starting on Carabao Cup duty.

Phillips is now in line to start his eighth game in 27 days with Friday night's Championship clash against Middlesbrough at Elland Road but the industrious Whites star says his youthful years leave him well-placed to be Bielsa's go to man.

The 22-year-old hit a slight bump in the road in the recent 2-2 draw at Swansea City in which Phillips was substituted after 28 minutes after being dispossessed for the home side's opening goal and also being yellow carded.

Phillips, though, took the setback on the chin and returned to the Whites XI for last Saturday's 3-0 win at Norwich City - three days days before also starting in the Carabao Cup tie with Preston North End - and the midfielder is taking the busy schedule in his stride.

"I'm 22 and I'm full of energy," said Phillips.

"I'm just happy to be pulling on a white shirt every week and hopefully I can do that for the rest of the season.

"Obviously with the performance at Swansea, I was a bit gutted to come off but I think I kind of took it on the chin and the reaction at Norwich proved that I was ready to be there and be a massive part of the team. The manager said that to me and I am just happy that I am doing the job for the team."

Having previously been deployed as far forward as a no 10, Phillips has been used as a holding midfielder by Bielsa and even as a centre-back - a position the former Wortley Juniors star was switched to during the second half of Tuesday night's 2-0 loss at home to Preston in the Carabao Cup.

Bielsa has already spoken glowingly about Phillips, declaring: "It’s hard to find another player who can do the same job at Phillips."

Asked about the impact of Bielsa on his own game personally, Phillips reasoned: "Obviously I was playing a different position last year to what I am this year and I think it suits me really well.

"I have been playing centre half as well so I think it just kind of gets me used to playing different positions and being aware of people around me and my position and stuff like that so it's good.

"Obviously you know Marcelo's reputation is massive and you can tell that throughout training.

"He is always trying to help you and I think he won't take anything less than 100 per cent and that's what I am trying to do.

"I think he has improved my game quite a lot."

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #141 på: September 19, 2018, 07:04:25 »
Paul Warrick

KP is a huge talking point. Tackling has changed quite a bit, he's reigned in the rash stuff & only uses it in non dangerous areas. His timing now spot on, range of passing incredible & defensively he's impressive. Always wants the ball, only Fer has given him problems so far.


Joey B Eddison

Kante wears KP pyjamas to bed, that’s how much the lad has been transformed. Unreal.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Trålern1975

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #142 på: September 19, 2018, 12:30:55 »
Den pasninga i forkant av målet tel Roberts va nærmest halv kjønnsnytelse :P

Ove

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #143 på: Oktober 01, 2018, 17:48:58 »
Først kom nyheten/ryktet om at Philips er ettertraktet av PL-klubber som bl.a. Everton og Tottenham og nå dette ryktet:
https://thisisfutbol.com/2018/10/blogs/southgate-wants-phillips-for-england-squad/

Kan det stemme da? Han er riktignok ung og har spilt bra i år men derfra til å komme på det engelske landslaget er et stort steg.
Uansett positivt at vi har spillere som nevnes i forbindelse med landslag.

 

leedslife

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #144 på: Oktober 01, 2018, 18:08:34 »
Først kom nyheten/ryktet om at Philips er ettertraktet av PL-klubber som bl.a. Everton og Tottenham og nå dette ryktet:
https://thisisfutbol.com/2018/10/blogs/southgate-wants-phillips-for-england-squad/

Kan det stemme da? Han er riktignok ung og har spilt bra i år men derfra til å komme på det engelske landslaget er et stort steg.
Uansett positivt at vi har spillere som nevnes i forbindelse med landslag.

Vi blir jo endelig lagt merke til igjen pga det som skjer på banen. Bielsa ved roret og til tider storspill på banen hjelper det tross av at vi befinner oss i CC.
Fortsetter Phillips å levere på samme nivå så blir jeg ikke overrasket hvis han blir prøvd ut av Southgate.
22 år, engelsk og et potensiale som er vanvittig.
I tillegg går det vel en diskusjon i England på at det er enklere å komme seg inn i den engelske landslagstroppen nå enn hva det var for noen år siden.
Diskusjonen fyres vel betraktelig opp hvis dette blir tilfelle.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #145 på: Oktober 03, 2018, 17:55:16 »
Lufcdata

Kalvin Phillips vs. Hull City:

94 touches (2nd-most on pitch)
91.5% pass accuracy
75 completed passes (most on pitch)
7 ball recoveries
4 aerials duels won
2 shots
2 clearances
1 block

Crucial role tonight. Excellent distribution and turnover of possession. #LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #146 på: Oktober 05, 2018, 07:31:13 »
How Kalvin Phillips has become indispensable to Leeds United under Marcelo Bielsa

Joe UrquhartPublished: 11:09
Updated: 11:55 Thursday 04 October 2018

Kalvin Phillips, like many others, has made himself indespensible to Leeds United under Marcelo Bielsa.


A quick scan of the United squad will tell you all you need to know - it's very much made of a squad deemed not good enough last season.

 Leeds United's Kalvin Phillips in action against Stoke City.
Leeds United's Kalvin Phillips in action against Stoke City.
Kemar Roofe and Mateusz Klich were just two of those at Elland Road whose futures at the club had an air of doubt about them following the appointment of Bielsa.

Roofe, who picked up the Championship's August Player of the Month award, notched four goals and two assists before picking up an injury, while Klich has also bagged four times and notched three assists in 11 games after a red-hot start to the season which has seen him return to the international stage with Poland for the first time in four years.

But what about Phillips? A player who has risen through the ranks at Thorp Arch.

The 22-year-old is now onto his seventh head coach at Leeds - a staggering statistic even for modern day football. There's no doubt that the midfielder's growth, like many others before him, was stunted back a lack of guidance from different managers who didn't really know where his best position was.

Leeds United's Kalvin Phillips in action at Millwall.

Now, the irony is that he appears to be able to play anywhere asked of him.

Phillips finished the season under former boss Paul Heckingbottom as a number 10 but now under the Argentine his quarterback role in the heart of midfield for United cannot be understated.

The Argentine has opted to make him his star man in the engine room but it isn't just his ability to win the ball back and cover in middle of the field that has earned him plaudits.

His ability to slot into the centre of defence, which Bielsa demanded of him during Tuesday's 1-0 win at Hull City, hasn't gone unnoticed.

Phillips has featured in every single game this season for the Whites and it is no accident.

There have been troubling moments as he brought up his 100th appearance for the club by being substituted at Swansea City after just 20 minutes with something similar happening against Birmingham City during Leeds' only league defeat just last month.

Yet Bielsa's reliance on a player who many Whites fans were happy to let go in the summer after showing little signs of kicking on from his early promise would've been a shock to even his biggest supporters.

"He adapted himself with a lot of experience and didn’t have any problems to face the new situations," Bielsa said of Phillips role at the KCOM.

"He played as a number four in front of Jansson and Cooper, he played in the line of three and also in the same line as Klich with two defensive midfielders, with Samu in front.

"And he played also as a four in front of Jansson, Cooper, behind Samu and Klich. So he has a capacity to adapt from a tactical point of view that is very interesting. Because in all the zones he defended well and he used the ball well."

That's four different positions in just 90 minutes, yes, four.


The very fact that Bielsa, a head coach of great stature and experience, relies on Phillips in such capacity is testament to both men. Bielsa, for identifying his strengths, and Phillips, for opening his mind to his new role as United's ultimate utility man.

Good coaching can get you far in the game of football. Phillips, and the rest of the United squad, are testament to that. Once a young boy without a position Phillips has now become one of the first names on the team-sheet and has very much come of age under the 63-year-old.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #147 på: Oktober 15, 2018, 09:03:56 »
Leeds United: Phillips developing a specialist role for first time under Bielsa

Phil Hay
Published: 05:40 Monday 15 October 2018
 Kalvin Phillips hits the post against Brentford recently. PIC: Simon Hulme
Kalvin Phillips hits the post against Brentford recently. PIC: Simon Hulme
Kalvin Phillips’ record of being substituted before half-time twice in the space of six league games is not so far behind Jake Livermore’s record of being substituted at half-time twice in the space of four humiliating days.


There is never any hiding from decisions like that but Marcelo Bielsa was apologetic in trying to explain why the buck had stopped with Phillips during recent matches against Swansea and Birmingham.

 Jake Livermore. PIC: David Davies/PA Wire
Jake Livermore. PIC: David Davies/PA Wire
“The last thing I want is to hurt a player as noble as Phillips,” Bielsa said. “He’s very generous.”

Phillips lasted for 28 minutes against Swansea and 34 against Birmingham with Leeds in disarray by the standards of their head coach but the rougher patches fell in amongst considerable amounts of smooth.

The midfielder has been one of Bielsa’s big hits this season; a player around whom so much of United’s football rotates.

Away at Swansea, a match which ended in a 2-2 draw, Leeds were 1-0 down when Phillips left the field, already hamstrung by an early yellow card. At home to Birmingham, his withdrawal was purely tactical; a reaction by Bielsa to a system which wasn’t working and had allowed Birmingham to score two quick goals.

Leeds United head coach, Marcelo Bielsa. PIC: Richard Sellers/PA Wire

Phillips admitted he “should have played better” against Birmingham and it surprised the 22-year-old that Bielsa blamed himself for the tactical disorganisation which forced an early rethink.

United’s head coach said he had blundered by choosing a back four over a three-man defensive line and claimed Phillips was “not responsible for the problems the team had.”

“Obviously I was gutted,” Phillips said. “Coming off after 30 minutes is never good but I don’t believe the manager should be apologetic for that.

“It’s down to me and I should have played a lot better in that game but things happen in football. I just had to keep my chin up and get on with it.

“The manager tells you how it is. He tells you if you’ve played well or if you haven’t played well and if he had to make a substitution, he tells you why. If I’m ever taken off after 30 minutes I’ll never take it in a bad way. I’ll always come in the next day with a smile on my face, wanting to learn.

“That’s the key about most of the players in this squad and it’s what the manager wants. If we give the manager what he wants, he’ll give us the time of day to make us better players.”

Livermore, in 2011, was a veritable dud for Simon Grayson but Phillips is arguably the player who has improved most under Bielsa and undoubtedly the player who has changed the most. Bielsa gave him the ‘Busquets role’, the deep position from where so many of Leeds’ attacks start.

And it has – perhaps for the first time in his career at Elland Road – allowed Phillips to find a specialised position. On occasions Bielsa has gone further and asked him to play as one of three centre-backs.

But midfield is the zone where the Argentinian needs him and, if Phillips’ form and fitness hold up, he can expect to play in every one of United’s league games. The speed of his transformation has taken him aback.

“Yeah, it’s surprising,” Phillips said. “I never doubted I could do something like this, I’ve always had confidence in myself, but it’s the fact of getting confidence from the manager. He’s brought that to me.

“It can be tough but it’s all about experience of playing that position. I haven’t played there much so with more experience I’ll get better and better.”

One defeat in 12 league games leaves Leeds third in the Championship with the season set to start up again at Blackburn Rovers on Saturday.

On the other side of the coin, two wins in seven is less than Bielsa would want – and the reason why United are no longer top – but he managed without numerous injured players last month and hopes to have Pablo Hernandez, Kemar Roofe and Gaetano Berardi ready for Ewood Park.

“It’s gone really well so far,” Phillips said. “It’s early days yet and we’ve a lot to work on but we have done really well. I just hope we can carry it on.”

There is an additional incentive at Blackburn this weekend, over and above the usual aim of registering another win.

Leeds were given a ticket allocation of 6,800 by Rovers and took another 850 seats in the Darwen End after their initial batch sold out.

All remaining tickets went last week, guaranteeing United the biggest away attendance in the Championship so far.

“I don’t feel much pressure when there are Leeds fans there,” Phillips said.

“It always feels like they’re all behind us. With the trip to Blackburn, it’ll be good to see what they’re like.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #148 på: Oktober 25, 2018, 09:06:00 »
En spiller som har fått meg til å rive meg i håret mang en gang. Gode kamper innimellom, gjerne etterfulgt av kamper hvor han har sett totalt uinteressert ut. Potensialet har vel på sett og vis vært der hele tiden, spesielt med tanke på at han har vært ung.

Men det steget Kalvin Phillips har tatt fra Bielsa kom inn dørene er nesten ikke til å tro. Et regime har gjort han all verdens godt. Phillips ser super-fit ut. Etter mitt syn uten tvil den sterkeste spilleren i championship. Mentalt ser han ut som en million. Rives av banen før han er varm, men kommer like raskt tilbake enda bedre. Spiller i flere posisjoner, og blir bare bedre og bedre. Selv så god Pablo Hernandez var i går, så var Kalvin Phillips enda bedre. Jeg har aldri sett han på et så stabilt høyt nivå gjennom en hel kamp, for ikke å si en hel høst.

Så kommer selvsagt bekymringen, januar. Det han driver med nå er ikke et blaff, det er en spiller direkte på vei inn i Premier League. Han er i landslagsdiskusjonen før vi vet ordet av det, bare vent å se.

Dette laget kommer til å sloss om opprykk hele veien inn, det er jeg bombesikker på. Men det avhenger av at Radrizzani står mot bud på 20 millioner pund i januar. Og heller bruker litt. Det er helt og holdent opp til oss selv nå.

Her er en på twitter:

Tonight's @LUFC observations: 1. Pablo Hernandez is best player in a Leeds shirt since relegated from premier league. 2. Kalvin Phillips is the next Paulo Maldini. #lufc #Mot

« Siste redigering: Oktober 25, 2018, 09:11:13 av Kato »
 

raggen

Sv: Spiller: Kalvin Phillips
« Svar #149 på: Oktober 25, 2018, 09:16:10 »
En spiller som har fått meg til å rive meg i håret mang en gang. Gode kamper innimellom, gjerne etterfulgt av kamper hvor han har sett totalt uinteressert ut. Potensialet har vel på sett og vis vært der hele tiden, spesielt med tanke på at han har vært ung.

Men det steget Kalvin Phillips har tatt fra Bielsa kom inn dørene er nesten ikke til å tro. Et regime har gjort han all verdens godt. Phillips ser super-fit ut. Etter mitt syn uten tvil den sterkeste spilleren i championship. Mentalt ser han ut som en million. Rives av banen før han er varm, men kommer like raskt tilbake enda bedre. Spiller i flere posisjoner, og blir bare bedre og bedre. Selv så god Pablo Hernandez var i går, så var Kalvin Phillips enda bedre. Jeg har aldri sett han på et så stabilt høyt nivå gjennom en hel kamp, for ikke å si en hel høst.

Så kommer selvsagt bekymringen, januar. Det han driver med nå er ikke et blaff, det er en spiller direkte på vei inn i Premier League. Han er i landslagsdiskusjonen før vi vet ordet av det, bare vent å se.

Dette laget kommer til å sloss om opprykk hele veien inn, det er jeg bombesikker på. Men det avhenger av at Radrizzani står mot bud på 20 millioner pund i januar. Og heller bruker litt. Det er helt og holdent opp til oss selv nå.

Her er en på twitter:

Tonight's @LUFC observations: 1. Pablo Hernandez is best player in a Leeds shirt since relegated from premier league. 2. Kalvin Phillips is the next Paulo Maldini. #lufc #Mot

helt enig i det du skriver.. og håper sammen med deg og andre at vi beholder alle i januar og heller kjøper 2-3 som kan forsterke stallen og sikre opprykk heller
Forever Leeds United!!!!!!!!