Kamp: vs Nottingham Forest på City Ground, Lørdag 20/12 2014 kl 18:15 - TV-kamp

Started by ArneS, December 20, 2014, 12:46:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TallyHo

Min jomfrukamp: 18.05.76
Viking- Leeds United  0-1    Tilsk. 9.429. 
Mc. Niven 22 min. Banens beste; Billy Bremner.   
Etter at Leeds United hadde fått sitt honorar satt Viking igjen med kr. 50 i overskudd til tross for 9.429 på tribunen.

Cherry

Quote from: DenHviteYeboah on December 20, 2014, 20:02:57
Leedsfan: Morison er en parodi!

Han må jo ligge på topp, ikke som ving... Vant vel d meste på hodet etter innhoppet faktisk..
Doukara løp faktisk MINDRE enn Vår Sølvrev etter at HAN kom inn... ???

Bra med poeng, men vi er svært sårbare i duellspill og generell hodestyrke....
Kan være lurt og kjøre inn Tonge fra start i stedet for Bianchi i neste kamp- syns Cook spilte seg opp i 2. Omg.

Cherry

Quote from: J-R on December 20, 2014, 20:13:19
Hadde Adryan spilt hele kampen, så hadde vivunnet!!!!

... Er i hvertfall veldiiiiii uenig i det byttet. Mowatt eller Bianchi bør ha vært riktigere...

Gufrias

Fornøyd med resultatet, men ikke med spillet.

Men det er tross alt resultater vi trenger mest.
Hekta på Leeds siden 1974

Jostein.

Må si at jeg savner en vanlig 4-4-2 med vinger, tror vi hadde blitt farligere offansivt.
Leeds Carajo!

Sydhagen

God bortekamp som ga 1 poeng.
Heldig ved to annulleringer ikveld, men pyttsan!

Adryan jobbet som en helt idag! Men litt mindre heldig ellers.
Vi trenger Sharp fra start hver kamp der fremme. Jobber knallhardt!
Ellers hadde Byram en god kamp offensivt, men svakt defensivt.
Silvestri Leeds sin bestemann idag. En del kanonredninger.

Og idag gjorde NR gode taktiske bytter mot slutten. Tonge og Morison inn med rutine. Bra!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

nord

OK med 1 poeng en dårlig dag ude:

Forresten hvem havde ellers forventet denne placeringen CCC?

1   AFC Bournemouth       
2   Ipswich Town       
3   Brentford

Josch

En ok bortekamp. Begge lag slapp inn mål på tabber og begge hadde fete sjanser i 1. omgamg. Ingen stor kamp, men Leeds må være fornøyd med poeng på City Ground. Forest var nærmest seier.

Noen poenger:
-vi gjør fortsatt blundere i forvar.
-vi blir satt under press når motstande skrur opp tempoet, vi mister ballen lett.
(heldigsvis klarte ikke Forest å opprettholde presset)
-Adryan gjør mye bra og mye dårlig (dårlig markering på dødball og han gir oss kontring imot)

-Leeds har lagt bort finspillet. I dag var vi mer direkte
-Smart av Readfearn å ut bytte Adryan med Morison. Adryan glapp i markeringen flere ganger.
-Synes også byttet med Tonge var bra, og at Sharp startet. Sharp spilte  smart. Bra straffe.
-Leeds drepte kampen fint på slutten. Spilte på resultat.
-Forest, som spiller mye langs bakken, passer oss bra. Vi slapp alle crossere.
:)

Ett poeng til:
Leeds taper alltid borte nå vi scorer først. I dag lå vi under og  da tar vi poeng.

Ardbeg

Har endelig fått mine mistanker bekreftet.
Har nå sett kampen på tv, og har i ettertid gått inn og lest innlegg på forumet.
Fytte hælvete for noe ræl å lese.
Skulle jeg ha fått innsikt i av hvordan kampen var så hadde Leeds ligget på egen 16-meter under hele kampen og bar surret rundt.

Men heldigvis så jeg kampen og kunne se neo helt annet enn hva som er kommet frem av kommentarer.
Ballinnehav 55-45, sjanser 5-5. Og det er hva jeg har sett.
Nottingham uheldig med 2 offside-avgjørelser, Leeds med 1.
Dette skjer fort og er lett å se på repriser.

Men det er klart, det er jo mulig å hudflette spillere, eier, trener, tekoker and what not bare for å være negativ.

Det er så inn i hælvetes mye surmulig, negativitet og sjikanering av spillere, trenere og eiere mer eller mindre hele tiden.
Det siste jeg så var at Cellino får skylden for  underskuddet i 2013-2014, og dermed er skyldig at vi ikke kan kjøpe spillere over en viss sum/lønn. Altså før han kjøpte dette underskuddsforetaket.
Herregud, skal det legges skyld på noen, for guds skyld sett "dere" inn i hvem som det skal skyldes på.
Det viser jo bare at kunnskapsnivået er på et nullnivå, mens det skal se ut som "man" kan mer og er mer oppegående enn alle andre.

Og en annen ting er kritikk av spillere før de eventuelt har kommet på banen.
Er "dere" på treningsfeltet og ser spillerene fra dag til dag?

Er bare så inn i hælvete provosert av alle forståsegpåere som kan alt så mye bedre.
Man blir jo bare deprimert av å lese her inne.

Moderator må bare slette dette, da jeg har vært noe krass.
Men æ orke da førr hælvete ikke være del av den negative og selvdestruktive oppfatningen her inne.
Takke fan for at det er mulig å følge Leeds andre plasser.

Andersen

Flott å få med seg 1 poeng på City Ground i kveld !

rd1

Sitter med inntrykket at vi mangler muskler på midtbanen.. Spesielt når vi blir trykker tilbake.
"Who needs Cantona??"

Andersen

Ja vi trenger noen virkelige murbrekkere der !

Kato

Bortimot ran at vi får poeng i dag. Blir en kamp for tilværelsen dette.

TK20

Quote from: Ardbeg on December 20, 2014, 20:42:24
Har nå sett kampen på tv, og har i ettertid gått inn og lest innlegg på forumet.
Skulle jeg ha fått innsikt i av hvordan kampen var så hadde Leeds ligget på egen 16-meter under hele kampen og bar surret rundt.

Men heldigvis så jeg kampen og kunne se neo helt annet enn hva som er kommet frem av kommentarer.

Men det er klart, det er jo mulig å hudflette spillere, eier, trener, tekoker and what not bare for å være negativ.

Det er så inn i hælvetes mye surmulig, negativitet og sjikanering av spillere, trenere og eiere mer eller mindre hele tiden.
Det siste jeg så var at Cellino får skylden for  underskuddet i 2013-2014, og dermed er skyldig at vi ikke kan kjøpe spillere over en viss sum/lønn. Altså før han kjøpte dette underskuddsforetaket.
Herregud, skal det legges skyld på noen, for guds skyld sett "dere" inn i hvem som det skal skyldes på.
Det viser jo bare at kunnskapsnivået er på et nullnivå, mens det skal se ut som "man" kan mer og er mer oppegående enn alle andre.

Er bare så inn i hælvete provosert av alle forståsegpåere som kan alt så mye bedre.

Men æ orke da førr hælvete ikke være del av den negative og selvdestruktive oppfatningen her inne.

Ã...rets innlegg! Alltid deprimerende å lese kamptråder etter gode kamper.

Sydhagen

Quote from: TK20 on December 20, 2014, 21:11:14

Ã...rets innlegg! Alltid deprimerende å lese kamptråder etter gode kamper.

Enig. Synes vi gjorde en god taktisk bortekamp idag. fikk med 1 poeng på en tøff bortekamp.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Andersen

Men greit at folk har forskjellig meninger her inne også vel ....? ::)

Hallgeir *

Ser ingen åpenbar grunn til å slette ditt innlegg. Kanskje noe unødvendig "krydder" i språket ditt, men jeg deler mye av din kritikk til overdreven negativitet.

Kampen ble sett på TV uten at PC'en var påslått, og jeg kjenner meg ikke helt igjen i en del av den krasse kritikken som skrives.

Vi kom alt i alt greit fra denne kampen. Det er selvfølgelig mye som kan forbedres, men poenget er gull verdt.

Og at Sharp fikk en scoring, er særdeles viktig for en spiss som har slitt med manglende tillit og måltørke.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Jeg er ikke enig i at det er helsvart, ser mye potensiale i laget. Tror ikke vi får det beste ut av laget sånn vi spiller.  Urovekkende at alle managere har spilt likt, neppe tilfeldig. En formasjonsendring til 4-4-2 eller 4-2-3-1 tror jeg kan gi oss litt mer tyngde fremover.  Adryan, Mowatt og Ante/Doukara i en treer bak Sharp/ante. Sentral midtbane med Bianchi og Austin/Cook/evt en ny!

Sånn vi spiller i dag så blir Sharp nærmest en venstreving, og for meg er det helt utrolig da han er den som soleklart SKAL være i boksen HVER eneste gang en ball blir spilt inn dit.

Plusser vi på Pearce ut og en ruvende hodesterk midtstopper inn med Belusci så tror jeg vi kan få et hyggelig 2015!

Men er redd at formasjonen er bestemt!!

baste

Quote from: Jostein. on December 20, 2014, 20:29:43
Må si at jeg savner en vanlig 4-4-2 med vinger, tror vi hadde blitt farligere offansivt.

Midtbanen vår i 4-4-2

Adryan- mowatt- Cook- Byram

De 2 i midt i utgangspunktet defensive oppgaver. Mowatt kan gå fram. Adryan og Byram har vilje og kapasitet til å angripe på ving, og legge inn

På topp Sharp/ Doukara - Mirco

Tror vi må bort fra diamant formasjon vår.

Eriksen55

Quote from: baste on December 20, 2014, 22:14:27

Midtbanen vår i 4-4-2

De 2 i midt i utgangspunktet defensive oppgaver. Mowatt kan gå fram. Adryan og Byram har vilje og kapasitet til å angripe på ving, og legge inn

Syntes ikke Cook skal være noe førstevalg. Bianchi og Austin (helst ny) tror jeg kler den sittende best. Mowatt til venstre Adryan til høyre:)

Eriksen55

Quote from: baste on December 20, 2014, 22:14:27

Midtbanen vår i 4-4-2

Helt enig. Men her tror jeg manager er bundet på hender og føtter!

Josch

Selv med poeng i dag så er vi nå med i bunnstriden, 5 poeng fra nedrykk. Et tap ville vist dette enda bedre. Jeg er redd for at dette spillet ikke holder til å klatre oppover på tabellen. vi er ett hakk for dårlige, selv om det er mange unge og lovende, og vi spiller glimtvis bra. Håper dette poenget var med å snu bortetrenden.

AndyMathie

Jeg tror jeg hadde gått for 4-4-1-1 med Adryan bak Antenucci.

Resten av laget hadde jeg kjørt på med det samme laget bare at jeg hadde erstattet Sharp med Sloth i dagens oppstilling.

Det tror jeg kunne vært løsningen på de elendige resultatene i det siste. Tror med denne løsningen at det hadde blitt en god del flere poeng.
We are Leeds and we are proud of it!

Leedsfan

Quote from: DenHviteYeboah on December 20, 2014, 20:02:57
Leedsfan: Morison er en parodi!

Synes ikke Morison var så ille etter at han kom inn. Han burde få spille fra start i kampene fremover!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Adryan blev inte utbytt för att han var dålig(i mina ögon bäst tillsammans med silvestri) utan för han hade gett allt och inte hade mer att ge,tyckte redfearn gjorde  3 helt ok byten

sportcarl1

Quote from: Annesj on December 20, 2014, 17:29:18
Quote from: sportcarl1 on December 20, 2014, 17:26:01
Quote from: Annesj on December 20, 2014, 17:19:57
@PhilHayYEP: #lufc v Forest: Silvestri, Byram, Pearce, Cooper, Warnock, Cook, Bianchi, Mowatt, Adryan, Antenucci, Sharp.

Off Pearce idag å.
Ã,,ntligen

Ja man har jo sett hvordan det har gått etter han kom inn for bellusci.
nu syftade jag dock på sharp när jag såg laguppställningen, men pearce liksom cooper gjorde helt klart  en jättebra insats i försvaret, målet får bianci ta på sig som slarvade i markeringen och var en meter ifrån spelaren som vann nickduellen och som i sin tur skapade målet

sportcarl1

Godkänd match med tanke på motstånd och bortaplan, spelmässig, vi har vi gjort bättre bortamatcher men förlorat på grund av otur och oskicklighet i vissa lägen, idag var det tvärtom, vi  spelade lite sämre men tog ist poäng, kunde fått 2 mål emot oss som i mina ögon inte var offside, bästa spelare i leeds var utan tvekan adryan och silvestri,
mowatt och cook är framtiden men de håller inte 90 minuter(liksom adryan), byram var skrämmande dålig defensivt och otroligt långsam bakåt, han får ju spelare som harte att verka snabb, sharp var ok men användes i fel position, bianchi var dålig på att markera vid nottinghams mål, warnock varvar bra insatser med dåliga men visar upp ett enormnt fighterhjärta, cooper och pearce var stabila.antenucci hade kanske inte sin bästa dag men är vår bästa anfallare ändå och han var värd ett mål i första halvlek

Cannavaro

Jeg så på kampen på skjerm idag.....og hadde med noen kompiser.....som ikke er Leeds-fans.  De alle mente vi hadde fortjent 3 poeng i denne kampen, men mangler litt defensivt og offensivt.   Greit nok å være enig om det.

Allikevel, når du leser gjennom sidene her underveis i kampen, så er det 90 % sytpeiser......Det er bare negativ kritikk å lese.  Vi er ikke bedre enn vi er : ref. tabellen.  Da er igrunn 1 poeng borte mot Nottingham Forest noe vi skal være fornøyd med.  Noen her inne gleder seg mer over allle feil og mangler vi har, enn resultatene som kreeres, det er styggedom :(
Prøv alltid å finne noe som er bra i laget du har følelser for, ikke fokuser på alt som er negativt. Prøv ihvertfall å balansere litt....
MFLU - Miracles For Leeds United

Josch

Quote from: sportcarl1 on December 20, 2014, 23:12:50
Adryan blev inte utbytt för att han var dålig(i mina ögon bäst tillsammans med silvestri) utan för han hade gett allt och inte hade mer att ge,tyckte redfearn gjorde  3 helt ok byten
Mulig det. men iflg SKY Sports reporter + ekspert ble han byttet ut fordi han sviktet gang på gang i markering på cornere. Morison er bedre her.

GeirO

Quote from: nord on December 20, 2014, 20:35:25
OK med 1 poeng en dårlig dag ude:

Forresten hvem havde ellers forventet denne placeringen CCC?

1   AFC Bournemouth       
2   Ipswich Town       
3   Brentford

Bra poeng idag!

Ganske så overraskende topp tre, ja. Tipper Eddie Howe gjør veldig mye riktig med lille Bornemouth. Vinner de ligaen klart?

Forøvrig er jeg ikke direkte optimistisk mht. Tre bortekamper på rad mot Derby, Sunderland og Bolton....

MOT