Skrevet av Emne: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45  (Lest 43003 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« på: Februar 22, 2015, 17:38:09 »


Seriekamp mot Brighton & Hove Albion på  American Express Community Stadium tirsdag 24. februar 2015, klokken 20.45.

Leeds United har hatt en flott start på 2015 med 5-2-1 på de siste 8 kampene! Vi topper formtabellen for de siste 6 kampene med hele 5 seire! Suksessfaktorene er fler, hovedårsaken er en mer kompakt 4-2-3-1. Dette har gjort Forsvaret tryggere og laget fremstår som en bedre enhet. Det er mer selvtillit i laget noe som viste seg til gangs i bortekampen mot topplaget Middlesbrough som vi vant.
Brighton er et par plasser over nedrykksstreken og har vist god fightervilje i det siste. De var tippet høyt oppe på tabellen, men har sviktet offensivt. Sist hjemmekamp ble 4-3 over Birmingham. Kampen viste tydelig at det er nerver i bunnkampen.
Leeds må nullstille seg etter forrige kamp og jobbe videre med struktur og innsats. Laget har ikke sluppet inn mål på de tre siste, noe de ikke har greid på 5,5 år. Med seier her så kan man definitivt si farvel til nedrykksspøkelset.


Sesongen 2014-15:
* tap 0-2 hjemme 19.august
http://www.leedsunited.com/match-report/match/1704711
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,20918.0.html

Sesongen 2013-14:
* tap 0-1 borte 11.februar
http://www.leedsunited.com/match-report/match/1484350
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,20585.0.html

* seier 2-1 hjemme 3.august
http://www.leedsunited.com/match-report/match/1483425
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,20224.0.html


Sesongen 2012-13:
* uavgjort 2-2 borte 11.november 2012.
http://www.leedsunited.com/match-report/match/1295533
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,19690.0.html

* tap 1-2 hjemme 27. april 2013.
http://www.leedsunited.com/match-report/match/1295902
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,20105.0.html


Sesongen 2011-12:
* uavgjort 3-3 borte 23.september 2011 i et fyrverkeri av en TV kamp, der vi var gode i 1. omgang, dårlige i 2. men klarte uavgjort i siste minutt.
http://www.leedsunited.com/matchreport/20110923/brighton-3-leeds-3_2247678_57512
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,18388.0.html

* tap 1-2 hjemme den 11.februar 2012
http://www.leedsunited.com/match-report/match/1119987
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,18882.0.html


To seriekamper mot The Seagulls i 2009-10:
* seier 3-0 borte 21. november 2009:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,13262.0
* uavgjort 1-1 hjemme 20. februar 2010:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,14021.0


To seriekamper mot The Seagulls i 2008-09:
* seier 2-0 borte 17. januar 2009:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=11645.0
* seier 3-1 hjemme 11. oktober 2008:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=10047.0


Overall Record: 38  17-11-10  57-45

http://www.seagulls.co.uk
http://en.wikipedia.org/wiki/Brighton_&_Hove_Albion_F.C.
« Siste redigering: Februar 22, 2015, 17:41:37 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

testo

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #1 på: Februar 22, 2015, 20:58:47 »
Hockaday styrte skuta en bratt utforbakke i august med  dette laget.
            
                                            Silverstri

                              
         Byram           Pearch               Cooper         Warnock
                                            
                                                  Austin
                
                Bianchi                                                     Tong
                                                 Murphy
                                          
                                          Smith        Sharp

Det endte med sesongens verste kamp og et 0-2 tap. Leeds hadde vel knapt mere enn et skudd på mål.

Vis vi ser på laget og formasjonen som ble brukt mot Boro lørdag så er det forandringer.

                                                  Silvestri

       Wootton              Bamba                 Bellusci           Taylor

                                       Cook              Murphy

                 Byram                    Austin                    Mowatt

                                                Morison

Med Bellusci ute et par kamper så er kanskje Berardi den som tar hans plass.
Morison bør få hvile og inn vil jeg ha Antenucci som bør være litt sulten nå etter flere kamper på benken.
Murphy og Moowatt hadde heller ikke hatt skade av en pause tror jeg, hvem som er fidt for akkurat de plassene idag er usikkert men Adryan er en som kunne avlastet en av de. Ngoyi hadde vært gøy å se, men han er vel kanskje ikke skadefri enda, eller?

Brighton har en Spaniol (Calderon) og en Portugiser (Carlos) som scorer de fleste målene så om Bamba og forsvaret vårt fortsatt lukker døra så tror jeg Antenucci finner målet i andre enden.
Poenga skal hjem til Ellan Road igjen. 1-2 Leeds ( det er jo tross alt tirsdag)

Hørte også rykter om at denne kampen kunne streames.

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Runar

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #2 på: Februar 22, 2015, 21:25:37 »
Hockaday styrte skuta en bratt utforbakke i august med  dette laget.
            
                                            Silverstri

                              
         Byram           Pearch               Cooper         Warnock
                                            
                                                  Austin
                
                Bianchi                                                     Tong
                                                 Murphy
                                          
                                          Smith        Sharp

Det endte med sesongens verste kamp og et 0-2 tap. Leeds hadde vel knapt mere enn et skudd på mål.

Vis vi ser på laget og formasjonen som ble brukt mot Boro lørdag så er det forandringer.

                                                  Silvestri

       Wootton              Bamba                 Bellusci           Taylor

                                       Cook              Murphy

                 Byram                    Austin                    Mowatt

                                                Morison

Med Bellusci ute et par kamper så er kanskje Berardi den som tar hans plass.
Morison bør få hvile og inn vil jeg ha Antenucci som bør være litt sulten nå etter flere kamper på benken.
Murphy og Moowatt hadde heller ikke hatt skade av en pause tror jeg, hvem som er fidt for akkurat de plassene idag er usikkert men Adryan er en som kunne avlastet en av de. Ngoyi hadde vært gøy å se, men han er vel kanskje ikke skadefri enda, eller?

Brighton har en Spaniol (Calderon) og en Portugiser (Carlos) som scorer de fleste målene så om Bamba og forsvaret vårt fortsatt lukker døra så tror jeg Antenucci finner målet i andre enden.
Poenga skal hjem til Ellan Road igjen. 1-2 Leeds ( det er jo tross alt tirsdag)

Hørte også rykter om at denne kampen kunne streames.



Kampen streames, men Berardi tar nok ikke plassen til Bellusci, hvorfor skulle en sideback spille stopper når Bellusci er ute? Blir nok Cooper.

Ellers er det vanskelig å tro at Redfearn gjør noen andre endringer, det er 3 dager mellom kampene og det er muliugheter til å bruke stallen, men ser ikke tendensen til det hos Redfearn. Er usikker på om det er riktig å gjøre, men mener selv at det kunne vært spennende å se Antenucci spille spiss for å motbevise at vi MÃ… spille med Morison som spiss når vi spiller 2-3-1.

Ellers er det matchvinneren vår de to siste kampene jeg synes er det som er enkelst å ofre på midtbanen, jeg synes ikke han passer på venstresiden. Da er han nok mer farlig fra høyre faktisk. Kunne tenke meg å se Adryan, Doukara eller Montenegro fra venstre alle tre med ferdigeheter som i utgangspunktet kan passe bedre i en slik rolle. Men har de ikke gjort seg fortjent til det, skal heller ikke redfearn gjøre endringen.

Vi har en bra gruppe med spillere, det har vi hatt i hele år og det er kjekt å se at vi endelig har litt stang inn med resulatet, men jeg synes at det er litt alarmerende at vi ikke score på skikkelige sjanser, ikke skaper vi for mange av det heller.

Det er langskudd som har gitt oss mål, noen skikkelig gode og andre fordi de går via noen på vei mot mål. Du får som kjent ikke mål uten å skyte.
 

Andersen

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #3 på: Februar 22, 2015, 22:04:30 »
Fortsetter oppturen !? eller går vi på en smell ? mot et Brighton lag som vant sist , og som bakser noen plasser nedenfor oss på tabellen . Alle poeng tas i mot med takk !

Gufrias

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #4 på: Februar 22, 2015, 22:39:15 »
Hockaday styrte skuta en bratt utforbakke i august med  dette laget.
            
                                            Silverstri

                              
         Byram           Pearch               Cooper         Warnock
                                            
                                                  Austin
                
                Bianchi                                                     Tong
                                                 Murphy
                                          
                                          Smith        Sharp

Det endte med sesongens verste kamp og et 0-2 tap. Leeds hadde vel knapt mere enn et skudd på mål.

Vis vi ser på laget og formasjonen som ble brukt mot Boro lørdag så er det forandringer.

                                                  Silvestri

       Wootton              Bamba                 Bellusci           Taylor

                                       Cook              Murphy

                 Byram                    Austin                    Mowatt

                                                Morison

Med Bellusci ute et par kamper så er kanskje Berardi den som tar hans plass.
Morison bør få hvile og inn vil jeg ha Antenucci som bør være litt sulten nå etter flere kamper på benken.
Murphy og Moowatt hadde heller ikke hatt skade av en pause tror jeg, hvem som er fidt for akkurat de plassene idag er usikkert men Adryan er en som kunne avlastet en av de. Ngoyi hadde vært gøy å se, men han er vel kanskje ikke skadefri enda, eller?

Brighton har en Spaniol (Calderon) og en Portugiser (Carlos) som scorer de fleste målene så om Bamba og forsvaret vårt fortsatt lukker døra så tror jeg Antenucci finner målet i andre enden.
Poenga skal hjem til Ellan Road igjen. 1-2 Leeds ( det er jo tross alt tirsdag)

Hørte også rykter om at denne kampen kunne streames.



Kampen streames, men Berardi tar nok ikke plassen til Bellusci, hvorfor skulle en sideback spille stopper når Bellusci er ute? Blir nok Cooper.

Ellers er det vanskelig å tro at Redfearn gjør noen andre endringer, det er 3 dager mellom kampene og det er muliugheter til å bruke stallen, men ser ikke tendensen til det hos Redfearn. Er usikker på om det er riktig å gjøre, men mener selv at det kunne vært spennende å se Antenucci spille spiss for å motbevise at vi MÃ… spille med Morison som spiss når vi spiller 2-3-1.

Ellers er det matchvinneren vår de to siste kampene jeg synes er det som er enkelst å ofre på midtbanen, jeg synes ikke han passer på venstresiden. Da er han nok mer farlig fra høyre faktisk. Kunne tenke meg å se Adryan, Doukara eller Montenegro fra venstre alle tre med ferdigeheter som i utgangspunktet kan passe bedre i en slik rolle. Men har de ikke gjort seg fortjent til det, skal heller ikke redfearn gjøre endringen.

Vi har en bra gruppe med spillere, det har vi hatt i hele år og det er kjekt å se at vi endelig har litt stang inn med resulatet, men jeg synes at det er litt alarmerende at vi ikke score på skikkelige sjanser, ikke skaper vi for mange av det heller.

Det er langskudd som har gitt oss mål, noen skikkelig gode og andre fordi de går via noen på vei mot mål. Du får som kjent ikke mål uten å skyte.
Jeg tror Testo vil ha Wootton inn i midten. Redfearn, derimot, vil vel heller sette inn Cooper for Bellusci, og beholde alle andre der de er.
Hekta på Leeds siden 1974

testo

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #5 på: Februar 22, 2015, 23:34:54 »
Hockaday styrte skuta en bratt utforbakke i august med  dette laget.
           
                                            Silverstri

                               
         Byram           Pearch               Cooper         Warnock
                                             
                                                  Austin
                 
                Bianchi                                                     Tong
                                                 Murphy
                                         
                                          Smith        Sharp

Det endte med sesongens verste kamp og et 0-2 tap. Leeds hadde vel knapt mere enn et skudd på mål.

Vis vi ser på laget og formasjonen som ble brukt mot Boro lørdag så er det forandringer.

                                                  Silvestri

       Wootton              Bamba                 Bellusci           Taylor

                                       Cook              Murphy

                 Byram                    Austin                    Mowatt

                                                Morison

Med Bellusci ute et par kamper så er kanskje Berardi den som tar hans plass.
Morison bør få hvile og inn vil jeg ha Antenucci som bør være litt sulten nå etter flere kamper på benken.
Murphy og Moowatt hadde heller ikke hatt skade av en pause tror jeg, hvem som er fidt for akkurat de plassene idag er usikkert men Adryan er en som kunne avlastet en av de. Ngoyi hadde vært gøy å se, men han er vel kanskje ikke skadefri enda, eller?

Brighton har en Spaniol (Calderon) og en Portugiser (Carlos) som scorer de fleste målene så om Bamba og forsvaret vårt fortsatt lukker døra så tror jeg Antenucci finner målet i andre enden.
Poenga skal hjem til Ellan Road igjen. 1-2 Leeds ( det er jo tross alt tirsdag)

Hørte også rykter om at denne kampen kunne streames.



Kampen streames, men Berardi tar nok ikke plassen til Bellusci, hvorfor skulle en sideback spille stopper når Bellusci er ute? Blir nok Cooper.

Ellers er det vanskelig å tro at Redfearn gjør noen andre endringer, det er 3 dager mellom kampene og det er muliugheter til å bruke stallen, men ser ikke tendensen til det hos Redfearn. Er usikker på om det er riktig å gjøre, men mener selv at det kunne vært spennende å se Antenucci spille spiss for å motbevise at vi MÃ… spille med Morison som spiss når vi spiller 2-3-1.

Ellers er det matchvinneren vår de to siste kampene jeg synes er det som er enkelst å ofre på midtbanen, jeg synes ikke han passer på venstresiden. Da er han nok mer farlig fra høyre faktisk. Kunne tenke meg å se Adryan, Doukara eller Montenegro fra venstre alle tre med ferdigeheter som i utgangspunktet kan passe bedre i en slik rolle. Men har de ikke gjort seg fortjent til det, skal heller ikke redfearn gjøre endringen.

Vi har en bra gruppe med spillere, det har vi hatt i hele år og det er kjekt å se at vi endelig har litt stang inn med resulatet, men jeg synes at det er litt alarmerende at vi ikke score på skikkelige sjanser, ikke skaper vi for mange av det heller.

Det er langskudd som har gitt oss mål, noen skikkelig gode og andre fordi de går via noen på vei mot mål. Du får som kjent ikke mål uten å skyte.
Jeg tror Testo vil ha Wootton inn i midten. Redfearn, derimot, vil vel heller sette inn Cooper for Bellusci, og beholde alle andre der de er.

Ã… endre for mye i en forsvars firer som endelig ser ut til fungerer greit er kanskje ikke så lurt, jeg skal ærlig innrømme at jeg vet lite om hvilke plasser enkelte spillere IKKE kan eller IKKE bør spille. Jeg tenkte i utgangspunktet bare på å få erstattet Bellusci med noe av samme kaliber og kvaliteter.
Men hva med å la den bakre firer stå som den er men med Dario inn for Bellusci?
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Leedsfan

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #6 på: Februar 23, 2015, 09:51:33 »
Seriøst Berardi inn i midtforsvaret for Bellusci når kapteinen vår som har vært plaget med "dead leg" er klar igjen?

Jeg lurer på om Redders tar en Mourinho og spiller med samme lag, eller om han tar sjansen på å gi noen andre sjansen? Vi har mange kamper fremover og det kan være lurt å hvile noen.

Hva med dette laget?

                       Silvestri
Berardi  Bamba  Cooper  Taylor
               Murphy  Cook
  Byram          Sloth         Antenucci
                      Sharp
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Cherry

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #7 på: Februar 23, 2015, 14:35:37 »
Eneste jeg kanskje ville ha prøvd, er Berardi inn for Wottoon - så får vi litt mer tyngde/fart /action fremover
på høyresiden bak Byram.  Berardi ER HB, det er ikke Våtten.... ;)

Midtbanen var ikke god mot Boro`, den lå alt for flatt - og når denne Ngoyi er klar tar jeg gjerne han inn for Austin...
i tillegg spilte jo Sloth godt når han kom inn sist, Adryan er Adryan ....han og Montenegro får man noe "annet" med  - men de er nok ikke best hjemover.....

Mowatt har jo faktisk scoret våre 2 siste mål da...slikt teller - Cook er jo bare gull....og Byram kommer seg stadig!
 

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #8 på: Februar 23, 2015, 15:20:35 »

Brighton v Leeds preview.  (Teamtalk)

Monday 23rd February 2015 13:07

The on-loan Nottingham Forest defender missed Saturday's 4-3 win over Birmingham after failing to shake off a knock to his knee.

But winger Solly March faces a few weeks out with a leg injury and midfield duo Kemy Agustien (thigh) and Andrew Crofts (knee) are still on the sidelines.

Emmanuel Ledesma will be hoping to make his debut having been an unused substitute on Saturday following his loan switch from Middlesbrough.

Leeds defender Liam Cooper will return to the starting line-up as skipper in place of the suspended Giuseppe Bellusci.

Bellusci begins a two-game ban after picking up his 10th booking of the season in Saturday's win at Middlesbrough, while Cooper returned to the bench following a hip problem and replaced the Italian late on.

Head coach Neil Redfearn has confirmed Cooper will take the captain's armband back off fellow central defender Sol Bamba as Leeds chase a fourth straight win.

Redfearn has no major new injury concerns but "one or two niggles". Midfielder Tomasso Bianchi (knee) remains sidelined, while recent signing Granddi Ngoyi (thigh) is close to a return to full training
Super Leeds since 1968

ArneS

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #9 på: Februar 23, 2015, 17:02:08 »
B R I G H T O N  T R I V I A

Brighton er en tidligere kongelig badeby på balløyas sørkyst.  Her er det pebble beaches og Brighton pier.   Var til stede på tilsvarende kamp i fjor uten hell – det var også i februar, men 14 dager tidligere…

Brighthelmstone eksisterte allerede ved forrige årtusenskifte, og Brighton er sammen med Hove etterhvert blitt en by med 256.000 innbyggere.  Byen har 8 millioner turister årlig, i tillegg til konferanser.  I 1984 bombet IRA kongressen til Tories.
Brighton Pier og The Royal Pavillion er landemerker i byen foruten strendene.  Sistnevnte er bygget i Indisk stil, mens de innvendige dekorasjoner er inspirasjon fra Kina.   Det var i Brighton Dome at ABBA vant MGP med Waterloo i 1974.
Brighton Rock er derimot en bok av Graham Greene - ikke et sted.  Boka har blitt filmet og skrevet sang om (Queen).
Byen har vært location for flere filmer, bl.a Quadrophenia, Mona Lisa, Wimbledon og The Damned United.
Brighton Festival er Englands nest største arts-festival.

Byen har en rekke sportsklubber utenom Brighton and Hove Albion.
Amerikansk fotball:  Brighton Tsunami (!)
Brighton and Hove Petanque Club
Brighton Marina for seiling.
Ã…rlig beachfotball turnering.
Basketball, Cricket, Rugby, Frisbee med mer

Brighton Speed Trials har vært avholdt siden 1905, og er anerkjent som verdens eldste motor race.

Kjente fjes fra Brighton, er bl.a. Cate Blanchett, Chris Eubanks, Vivien Leigh. Steve Ovett og Jordan.  
På grunn av byens beliggenhet har også flere kjente personer valgt å bosette seg der.  Kan nevne Nick Cave (murder ballad maestro), samt Norman Cook - også kjent som Fatboy Slim.  Sistnevntes kone eier aksjer i BHA for sikkerhets skyld.  Fiolinisten Nigel Kennedy,
Chemmy Alcott – UK’s beste alpinist bor selvsagt (?) i badebyen.   Laurence Olivier.  

Brighton har hatt tradisjon på å kalle opp de lokale bussene etter kjente personer som har bodd i byen.



Brighton and Hove Albion ble stiftet i 1901 på restene av Brighton United som da gikk konkurs.  Første sesong i Football League var i 1920/21, og klubben har stort sett vært i de lavere divisjoner.  I 1979 til 1983 var klubben i gamle 1. divisjon, og tapte FA-cup finalen mot scum etter omkamp i 1983.  Den store spilleren den gang het Peter Ward - som bl.a debuterte for England U21 mot Norge i 1977 og scoret hat-trick.  Gordon Smith spilte i denne finalen, men hadde tidligere samme sesong også spilt for Rangers i den skotske cupfinalen.  Det var før overgangsvinduer var aktuelt.   Smith er årsaken til den mest berømte uttalelsen i klubbens historie: ”And Smith must score”.    BBC’s radiokommentator uttalte dette da Smith hadde en 100% sjanse til å avgjøre Cupfinalen i ekstraomgangene – men misset.

I 1910 fikk Brighton tittelen Champions of all England.  Som vinner av Southern League møtte de vinneren av Football League - Aston Villa – i Charity Shield.  Brighton vant 1-0.
Kun en seier over Hereford i siste serierunde hindret Brighton i å rykke ned til Conference i 1997.
The Seagulls spilte tidigere på Goldstone Ground (Postkode BN3 7DE).  Denne banen ble solgt i økonomiske krisetider, og klubben spilte 2 år på Gillinghams bane før friidrettstadionen Withdean ble tatt i bruk.  Splitter nye Falmer Stadium ble innviet sommeren 2011, og første ligakamp var 2-1 seieren 6.8.11 over Doncaster Rovers.  Donny var for øvrig også motstander i siste kamp på gamle Goldstone Ground.
Falmer Stadium hadde originalt en kapasitet på drøye 22.000, men det er allerede utvidet flere ganger.  Siden sommeren 2013 har kapasiteten vært 30 750, men det er fortsatt utvidelsespotensiale til 35.000.   Det kalles også The AMEX av sponsorgrunner….

Crystal Palace er klubbens rivaler, men ikke veldig intenst.  



Kampen mut Fulham i desember 1958 trakk 36.747 tilskuere og er klubbrekord.
9-1 seieren over Newport County i april 1954 er også rekord.  
Peter Ward scores 32 mål i 1976-1977 - også rekord.
Tug Wilson har 509 kamper.
Ian Wright fikk ikke kontrakt i 1985 – i stedet kjøpte man Steve Penney.
Reisen til Falmer for våre trofaste fans er på 410 km.

Gus Poyet hadde suksess i managerstolen, og ble erstattet av Oscar Garcia – for å videreføre den litt uengelske stilen Poyet hadde suksess med.   Det gikk for så vidt greit i forrige sesong, men årets ble verre.  Garcia ble erstattet av Sami Hypiää, som igjen ble erstattet av Chris Houghton.  Lista over managere forøvrig er lang.  Brian Clough, Liam Brady, Jimmy Case, Micky Adams, Alan Mullery, Peter Taylor er bare noen.

Spillerlista er ikke liten den heller:  
Casper Ankergren, Paul Dickov, Matt Heath, Bradley Johnson, Ian Westlake, Mickey Thomas, Howard Wilkinson.
Gareth Barry, Jimmy Case, Martin Chivers, Alan Curbishley, Martin Keown, Frank Stapleton, Robbie Savage, Dennis Burnett (ex Haugar) og mange mange flere.
« Siste redigering: Februar 23, 2015, 19:55:39 av ArneS »
Den 17. mann

Tom S

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #10 på: Februar 23, 2015, 17:04:57 »
Taper 3-0, dessverre.
COME ON LEEDS !!

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #11 på: Februar 23, 2015, 17:51:57 »
"Falmer Stadium har kapasitet på drøye 22.000, men det er utvidelsespotensiale til 35.000.   Det kalles også The AMEX av sponsorgrunner…."

Det må definitivt være gjort minst en utvidelse på dette stadionet. Så langt denne sesongen har Brighton hatt et tilskuertall på 25413 i gjennomsnitt på sine hjemmekamper. Høyeste antall tilskuere sesongen 2014/2015 er 28802.
Super Leeds since 1968

lojosang

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #12 på: Februar 23, 2015, 19:29:00 »
"Falmer Stadium har kapasitet på drøye 22.000, men det er utvidelsespotensiale til 35.000.   Det kalles også The AMEX av sponsorgrunner…."

Det må definitivt være gjort minst en utvidelse på dette stadionet. Så langt denne sesongen har Brighton hatt et tilskuertall på 25413 i gjennomsnitt på sine hjemmekamper. Høyeste antall tilskuere sesongen 2014/2015 er 28802.


Falmer Stadion burde jo passe en falmet storhet i hvitt perfekt! Kanksje jeg har vært for pessimistisk med uavgjort-tipset mitt på season long.  ;D
- Leif Olav

ArneS

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #13 på: Februar 23, 2015, 19:56:21 »
"Falmer Stadium har kapasitet på drøye 22.000, men det er utvidelsespotensiale til 35.000.   Det kalles også The AMEX av sponsorgrunner…."

Det må definitivt være gjort minst en utvidelse på dette stadionet. Så langt denne sesongen har Brighton hatt et tilskuertall på 25413 i gjennomsnitt på sine hjemmekamper. Høyeste antall tilskuere sesongen 2014/2015 er 28802.


Beklager slett research!   Endring foretatt:

Falmer Stadium hadde originalt en kapasitet på drøye 22.000, men det er allerede utvidet flere ganger.  Siden sommeren 2013 har kapasiteten vært 30 750, men det er fortsatt utvidelsespotensiale til 35.000.
Den 17. mann

p0ndus

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #14 på: Februar 23, 2015, 20:02:09 »
Senser at proppen/ketchupeffekten" løser seg opp i denne matchen , enten defensivt eller offensivt. Dessverre tror jeg mest på den defensive "proppen". Nå kun 6 lag som har sluppet inn færre mål enn oss, positivt.

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #15 på: Februar 23, 2015, 20:03:05 »
"Falmer Stadium har kapasitet på drøye 22.000, men det er utvidelsespotensiale til 35.000.   Det kalles også The AMEX av sponsorgrunner…."

Det må definitivt være gjort minst en utvidelse på dette stadionet. Så langt denne sesongen har Brighton hatt et tilskuertall på 25413 i gjennomsnitt på sine hjemmekamper. Høyeste antall tilskuere sesongen 2014/2015 er 28802.


Beklager slett research!   Endring foretatt:

Falmer Stadium hadde originalt en kapasitet på drøye 22.000, men det er allerede utvidet flere ganger.  Siden sommeren 2013 har kapasiteten vært 30 750, men det er fortsatt utvidelsespotensiale til 35.000.

Går det an å finne ut hvordan en klubb som bare for en 4-5 år siden lånte en friidrettsstadion langt utenfor byen og trakk 7-8.000 nå trekker i snitt langt over Leeds på Elland Road?

Er det billettprisene?
Gratisbilletter til pensjonister og skoleungdom?
Vervekampanjer?

Annet.........?            (Trenger hjelp her, forstår ikke!)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #16 på: Februar 23, 2015, 20:23:29 »
Kampen vises også på storskjerm i The Millennium Pavillion. Forøvrig et pussig sted før matcher.  :)

@LUFCTickets: Beamback! Due to the demand for tickets, the game will now also be shown live in Billy's Bar #LUFC http://t.co/Qlvt6bLE4J

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #17 på: Februar 23, 2015, 22:35:52 »
Taper 3-0, dessverre.
Enig, 3-0  ;)
MOT

ArneS

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #18 på: Februar 23, 2015, 22:40:41 »
"Falmer Stadium har kapasitet på drøye 22.000, men det er utvidelsespotensiale til 35.000.   Det kalles også The AMEX av sponsorgrunner…."

Det må definitivt være gjort minst en utvidelse på dette stadionet. Så langt denne sesongen har Brighton hatt et tilskuertall på 25413 i gjennomsnitt på sine hjemmekamper. Høyeste antall tilskuere sesongen 2014/2015 er 28802.


Beklager slett research!   Endring foretatt:

Falmer Stadium hadde originalt en kapasitet på drøye 22.000, men det er allerede utvidet flere ganger.  Siden sommeren 2013 har kapasiteten vært 30 750, men det er fortsatt utvidelsespotensiale til 35.000.

Går det an å finne ut hvordan en klubb som bare for en 4-5 år siden lånte en friidrettsstadion langt utenfor byen og trakk 7-8.000 nå trekker i snitt langt over Leeds på Elland Road?

Er det billettprisene?
Gratisbilletter til pensjonister og skoleungdom?
Vervekampanjer?

Annet.........?            (Trenger hjelp her, forstår ikke!)

Det går ihvertfall gratis tog fra sentrum til stadion....bidrar kanskje litt?   
Den 17. mann

Cherry

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #19 på: Februar 24, 2015, 11:14:32 »
Tøff kamp i dag, men Brighton har mange skader.......det er tirsdag - men det "teller" jo ikke lenger :D

3-2 seier.....!
 

Bjorn

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #20 på: Februar 24, 2015, 11:21:46 »
Tøff kamp i dag, men Brighton har mange skader.......det er tirsdag - men det "teller" jo ikke lenger :D

3-2 seier.....!

Får du rett på det Cherry hadde jeg neeeeeesten spist lua mi, men tror jeg dropper det. (Håper bare du har rett!)  :D
Marching On! 4276

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #21 på: Februar 24, 2015, 11:47:32 »
Fire...4...FIRE seire på rad????
Leeds????

Det er den store haken ved kampen i kveld...at vi har tre på rad i forkant...
NÃ…R vant vi så mange kamper etter hverandre sist???

Likevel...noe i meg sier at dette blir kvelden der vi faktisk tar kontakt med topp 10, vi kan jo ikke passere noen i kveld - men med nok en seier vil vi være helt inntil de over oss...

Som alltid tipper jeg 3-1 på bortebane...i vår favør :-)

We are Leeds...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Andersen

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #22 på: Februar 24, 2015, 14:28:37 »
Keep up the good work Leeds ! MOT !

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #23 på: Februar 24, 2015, 14:45:24 »
Taper 3-0, dessverre.
Enig, 3-0  ;)


Fire...4...FIRE seire på rad????
Leeds????

Det er den store haken ved kampen i kveld...at vi har tre på rad i forkant...
NÃ…R vant vi så mange kamper etter hverandre sist???

Likevel...noe i meg sier at dette blir kvelden der vi faktisk tar kontakt med topp 10, vi kan jo ikke passere noen i kveld - men med nok en seier vil vi være helt inntil de over oss...

Som alltid tipper jeg 3-1 på bortebane...i vår favør :-)

We are Leeds...MOT!!!


...og som vanlig er jeg skikkelig nervøs og frykter det værste, men håper selvsagt på det beste, nemlig seier og 3 poeng. Brighton trenger poeng og vil ikke gi ved dørene.

Men, jeg reagerer litt som innlegget over her, 4 seiere på rad.... ??? Leeds.... ???

Det er nesten for godt til å være sant og skulle det skje begynner jeg på det nærmeste å tro at vi har et godt lag som kan klatre ytterligere................men, som sagt bare nesten, vi snakker tross alt om Leeds United, og skjer det ikke noe rart på banen gjør det gjerne det utafor.....!!

Men vi håper så lenge vi kan, Marching on together!! sannsynligvis blir det vel 3-0 som tippes over her.... :P
Yeboahs vitne

sportcarl1

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #24 på: Februar 24, 2015, 15:40:25 »
skall vi ta någon av våra 5 sämsta matcher denna säsongen kommer garanterat Brighton hemma med, men då var detta lag inte ens i närheten färdigutvecklad och de är de inte nu heller men helt klart flera steg bättre
 

Tom S

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #25 på: Februar 24, 2015, 15:43:56 »
Taper 3-0, dessverre.
Enig, 3-0  ;)

...ikke endre det som funket sist ;)
COME ON LEEDS !!

Woody

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #26 på: Februar 24, 2015, 16:03:15 »
Kampen vises også på storskjerm i The Millennium Pavillion. Forøvrig et pussig sted før matcher.  :)

@LUFCTickets: Beamback! Due to the demand for tickets, the game will now also be shown live in Billy's Bar #LUFC http://t.co/Qlvt6bLE4J

 :)

Mulig at vi kan få streamet noen bilder her på bjerget?
LIFE IS LEEDS

pedro

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #27 på: Februar 24, 2015, 16:19:43 »
Er det mulig og få avklart dette med streamingmulighet i god tid før kamp?
Leedsomaniac

Runar

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #28 på: Februar 24, 2015, 16:24:58 »
Unibet
 

Trond90

Sv: Kamp: vs Brighton @ The Amex, tirsdag 24/2 2015, kl 20.45
« Svar #29 på: Februar 24, 2015, 16:31:11 »
Unibet
Står ingenting om det på siden deres..
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!