Skrevet av Emne: Fotball - ren business!  (Lest 3360 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

Fotball - ren business!
« på: Mars 30, 2015, 12:06:21 »
Litt diskusjoner og innlegg/meninger ønskes rundt dette tema.

http://www.teamtalk.com/championship/9777876/Kenwyne-Jones-departure-from-Cardiff-was-a-business-decision-according-to-Russell-Slade.

Cardiff har nå  "lånt" ut meget gode spillere til opprykksjagende Bournemouth , ettersom Cardiff selv er klare for spill i samme disvisjon neste år - som oss , og heller ønsker og lempe litt på lønnskostnader siste 6 ukene av sesongen...
Virker ikke som de skal selge bl a Kenwyne Jones , men altså spare lønninger.

Hva syns man om slikt...?
 

Gufrias

Sv: Fotball - ren business!
« Svar #1 på: Mars 30, 2015, 12:30:19 »
Jeg er ikke det minste overrasket. Profesjonell fotball handler om å selge underholdning til massene. Spillerne er innsatsfaktorer i produksjonen av et mest mulig salgbart produkt, og når man antar at produktet er like salgbart neste år uansett hvor høy/lav kvalitet det er på innsatsfaktorene de neste to månedene, kan man minimere kostnaden. Fullstendig rasjonelt ut fra et bedriftsøkonomisk perspektiv.

Men det aner meg (eller jeg håper) at økonomene i Cardiff kan ha forregnet seg. En ting er at produktet Cardiff er mindre attraktivt mens stjernene er borte. Desto verre er det at for oss - fans, tilskuere, betalende kunder, eller hva dere vil kalle det - handler fotball stort sett bare om følelser. Vi vil alltid at laget i vårt hjerte skal være best mulig og enda litt mer. Dessuten hater vi å bli minnet om at vår besettelse er andres business. Så det kan godt være at innsparingen blir spist opp av publikumssvikt resten av denne sesongen.
Hekta på Leeds siden 1974

Cherry

Sv: Fotball - ren business!
« Svar #2 på: Mars 30, 2015, 12:39:54 »
Jeg er ikke det minste overrasket. Profesjonell fotball handler om å selge underholdning til massene. Spillerne er innsatsfaktorer i produksjonen av et mest mulig salgbart produkt, og når man antar at produktet er like salgbart neste år uansett hvor høy/lav kvalitet det er på innsatsfaktorene de neste to månedene, kan man minimere kostnaden. Fullstendig rasjonelt ut fra et bedriftsøkonomisk perspektiv.

Men det aner meg (eller jeg håper) at økonomene i Cardiff kan ha forregnet seg. En ting er at produktet Cardiff er mindre attraktivt mens stjernene er borte. Desto verre er det at for oss - fans, tilskuere, betalende kunder, eller hva dere vil kalle det - handler fotball stort sett bare om følelser. Vi vil alltid at laget i vårt hjerte skal være best mulig og enda litt mer. Dessuten hater vi å bli minnet om at vår besettelse er andres business. Så det kan godt være at innsparingen blir spist opp av publikumssvikt resten av denne sesongen.

Bra resonert!
Tenker man seg som sesongkortinnehaver, at så snart man har klart seg - og ikke har annet enn plasseringen og spille for (dog trigger vel dette noen £ fra systemet - FL- etter hvilken plassering man tilslutt havner på mener jeg?) så låner/leier man ut de med høyest lønn ....som er attraktive for både bunnlag /topplag....

Tenke seg til nå at vi leide ut Antenucci, Murphy og Bellusci ...for å kjøre unggutter inn på de plassene siste 7 kampene....njjaaaaa...å se disse i en annen drakt ut sesongen ...mnei. ::) ???

Som du sier, Cardiff er ikke like attraktivt for de fleste lenger - sviktende publikumstall, lite tv inntekter og en stor gruppe spillere på antagelig ganske høy lønn fra PL dagene fortsatt....den tapende part her er nok Fansen`..
 

Kontakinte

Sv: Fotball - ren business!
« Svar #3 på: Mars 30, 2015, 12:51:39 »
Jeg er ikke det minste overrasket. Profesjonell fotball handler om å selge underholdning til massene. Spillerne er innsatsfaktorer i produksjonen av et mest mulig salgbart produkt, og når man antar at produktet er like salgbart neste år uansett hvor høy/lav kvalitet det er på innsatsfaktorene de neste to månedene, kan man minimere kostnaden. Fullstendig rasjonelt ut fra et bedriftsøkonomisk perspektiv.

Men det aner meg (eller jeg håper) at økonomene i Cardiff kan ha forregnet seg. En ting er at produktet Cardiff er mindre attraktivt mens stjernene er borte. Desto verre er det at for oss - fans, tilskuere, betalende kunder, eller hva dere vil kalle det - handler fotball stort sett bare om følelser. Vi vil alltid at laget i vårt hjerte skal være best mulig og enda litt mer. Dessuten hater vi å bli minnet om at vår besettelse er andres business. Så det kan godt være at innsparingen blir spist opp av publikumssvikt resten av denne sesongen.

Bra resonert!
Tenker man seg som sesongkortinnehaver, at så snart man har klart seg - og ikke har annet enn plasseringen og spille for (dog trigger vel dette noen £ fra systemet - FL- etter hvilken plassering man tilslutt havner på mener jeg?) så låner/leier man ut de med høyest lønn ....som er attraktive for både bunnlag /topplag....

Tenke seg til nå at vi leide ut Antenucci, Murphy og Bellusci ...for å kjøre unggutter inn på de plassene siste 7 kampene....njjaaaaa...å se disse i en annen drakt ut sesongen ...mnei. ::) ???

Som du sier, Cardiff er ikke like attraktivt for de fleste lenger - sviktende publikumstall, lite tv inntekter og en stor gruppe spillere på antagelig ganske høy lønn fra PL dagene fortsatt....den tapende part her er nok Fansen`..
En trollmann ville ikke greid og leie ut Murphy ;D

sportcarl1

Sv: Fotball - ren business!
« Svar #4 på: Mars 30, 2015, 13:18:23 »
Litt diskusjoner og innlegg/meninger ønskes rundt dette tema.

http://www.teamtalk.com/championship/9777876/Kenwyne-Jones-departure-from-Cardiff-was-a-business-decision-according-to-Russell-Slade.

Cardiff har nå  "lånt" ut meget gode spillere til opprykksjagende Bournemouth , ettersom Cardiff selv er klare for spill i samme disvisjon neste år - som oss , og heller ønsker og lempe litt på lønnskostnader siste 6 ukene av sesongen...
Virker ikke som de skal selge bl a Kenwyne Jones , men altså spare lønninger.

Hva syns man om slikt...?
ekonomisk dopning och det drabbar ju indirekt andra lag då föruts'ttningarna för'ndras, bättre FL tar tag i sådant här än att jaga cellino med blåslampa
 

Cherry

Sv: Fotball - ren business!
« Svar #5 på: Mars 30, 2015, 14:25:15 »
Det foregår maaaange deals om dagen - ikke kun Emergency etter det jeg vet....finner lite om HVA dette med
Emergency window betyr /hva regler er - trodde virkelig at dette var når man fikk kritiske skader i troppen som gjorde at man ble meget sårbart som lag....noen som kan utdype?

Her er overganger siste tiden:

http://www.bbc.com/sport/0/31694662
 

Gufrias

Sv: Fotball - ren business!
« Svar #6 på: Mars 31, 2015, 07:46:55 »
Det foregår maaaange deals om dagen - ikke kun Emergency etter det jeg vet....finner lite om HVA dette med
Emergency window betyr /hva regler er - trodde virkelig at dette var når man fikk kritiske skader i troppen som gjorde at man ble meget sårbart som lag....noen som kan utdype?

Her er overganger siste tiden:

http://www.bbc.com/sport/0/31694662
Reglene (http://www.football-league.co.uk/global/section6.aspx - se §53.3)
har ingen begrensninger som sikrer at lån skal oppfylle reglenes formål. Dermed er det vid åpent for misbruk. Jeg savner virkelig en klausul som sier at lånende klubb skal ha max så og så mange skadefrie spillere når avtalen inngås.

Nesten alle lånene på BBC sin liste er fringe players som lånes nedover i systemet, slik at begge klubbene har sportslig utbytte av handelen: Lånende klubb får styrket laget, spilleren får spille a-lagskamper og morklubben kan få tilbake en bedre spiller. Det var vel bare Cardiff-spillere og Amorebieta (Fulham til Middlesbrough) som lignet på noe annet (nei , stryk det, Amorebieta har spilt bare 8 kamper for Fulham denne sesongen).

FIFA vil forresten lånevinduet til livs, og har satt deadline til utgangen av denne sesongen.
http://www.bbc.com/sport/0/football/25233173
Hekta på Leeds siden 1974

Cherry

Sv: Fotball - ren business!
« Svar #7 på: April 03, 2015, 11:01:46 »
I lys av siste døgns hendelser, så er vel denne posten mer relevant enn noen gang...
Hva f... Er det Cellino driver med, for det er selvfølgelig han som trekker i trådene fra redet sitt!
Hvis ikke Thompson har gjort noe strengt ulovelig, så er jo siste sjakktrekk fullstendig uforståelig,
Og ryktet om at Antenucci ikke skal få score 12 mål ennå mer simpelt!

Cellino er en klovn, han MÃ… ha oppmerksomhet- det er det som driver ham.
Tror han snart er sjakkmatt, spilt seg selv inn i ett hjørne nå.....
 

sportcarl1

Sv: Fotball - ren business!
« Svar #8 på: April 03, 2015, 13:33:08 »
I lys av siste døgns hendelser, så er vel denne posten mer relevant enn noen gang...
Hva f... Er det Cellino driver med, for det er selvfølgelig han som trekker i trådene fra redet sitt!
Hvis ikke Thompson har gjort noe strengt ulovelig, så er jo siste sjakktrekk fullstendig uforståelig,
Og ryktet om at Antenucci ikke skal få score 12 mål ennå mer simpelt!

Cellino er en klovn, han MÃ… ha oppmerksomhet- det er det som driver ham.
Tror han snart er sjakkmatt, spilt seg selv inn i ett hjørne nå.....
  vad som ligger bakom thomson avstängning är det väl bara thomson och Salerno som vet till 100%, resten spekulationer