Skrevet av Emne: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23  (Lest 541659 ganger)

0 medlemmer og 11 gjester leser dette emnet.

Cherry

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1440 på: Januar 31, 2016, 18:17:38 »
Tom Lawrence , utlånt fra Leicester til Blackburn.... Lån ferdig i dag.
Vi skal visstnok ville ha ham.
 

Ove

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1441 på: Januar 31, 2016, 18:28:39 »
Leeds er på banen igjen ift. McGeady.  Har matchet budet til SW. Nå er det opp til spilleren å bestemme hvor han vil spille.
http://leedsallover.com/leeds-agree-loan-deal-for-aiden-mcgeady/
 

Promotion 2010

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1442 på: Januar 31, 2016, 18:29:51 »
CHOICE OF TWO FOR McGEADY

Sheffield Wednesday have a  Sky Bet Championship rival for the loan signing of Aiden McGeady, Roberto Martinez has confirmed.

Wednesday agreed a deal with Everton on Saturday to take the Republic of Ireland winger on loan for the rest of the season, according to Sky sources.

A statement on Everton's website mentioned Leeds and Blackburn as other interested parties, and Martinez said: "It seems very close.

"We've agreed terms with two teams in the Championship. It's just a matter of time before one of the deals is clinched."



Oss eller Wendies....
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1443 på: Januar 31, 2016, 18:50:24 »
Kirwin
Seen some reports this afternoon saying otherwise but #lufc have not agreed terms with Everton over McGeady loan. Not made a move for him.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1444 på: Februar 01, 2016, 08:16:24 »
Samme leksa på Leeds News i dag - siste dagen i vinduet:

Mc Geady, Lafferty og Lawrence.......  2 av 3 ville vært bra - men hva med en stopper da?
 

Kato

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1445 på: Februar 01, 2016, 09:10:16 »
Jordan Rhodes sin overgang for Blackburn til Middlesboro falt sammen i går, etter at lønn og medisinsk test var på plass. Middlesboro trakk seg.

Var jo på det nivået vi skulle vært om vi mente noe seriøst.
 

Annesj

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1446 på: Februar 01, 2016, 09:55:06 »
Jordan Rhodes sin overgang for Blackburn til Middlesboro falt sammen i går, etter at lønn og medisinsk test var på plass. Middlesboro trakk seg.

Var jo på det nivået vi skulle vært om vi mente noe seriøst.

Kjempelurt  ::)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Leedsfan

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1447 på: Februar 01, 2016, 09:56:37 »
Jordan Rhodes sin overgang for Blackburn til Middlesboro falt sammen i går, etter at lønn og medisinsk test var på plass. Middlesboro trakk seg.

Var jo på det nivået vi skulle vært om vi mente noe seriøst.

Hele avtalen hadde kostet Boro nærmere 400mill nkr hvis de hadde rykket opp og Jordan hadde fullført sin kontrakt. De og vi vet at Jordan ikke er en PL-spiss av klasse, så jeg vil si at det var smart av Boro/Gibson!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1448 på: Februar 01, 2016, 10:03:31 »
Jordan Rhodes sin overgang for Blackburn til Middlesboro falt sammen i går, etter at lønn og medisinsk test var på plass. Middlesboro trakk seg.

Var jo på det nivået vi skulle vært om vi mente noe seriøst.

Hele avtalen hadde kostet Boro nærmere 400mill nkr hvis de hadde rykket opp og Jordan hadde fullført sin kontrakt. De og vi vet at Jordan ikke er en PL-spiss av klasse, så jeg vil si at det var smart av Boro/Gibson!

Men Rhodes kunne vært tunga på vektskåla som sendte dem opp. Hva er den verdien? 1 milliard.

25 år, perfekt alder. Garanti for mål, selv på middelmådige lag som Huddersfield og Blackburn.

9 mill pund, det koster garantien på 20-30 mål i championship hver sesong.
« Siste redigering: Februar 01, 2016, 10:07:47 av Kato »
 

Sydhagen

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1449 på: Februar 01, 2016, 10:06:04 »
Jordan Rhodes sin overgang for Blackburn til Middlesboro falt sammen i går, etter at lønn og medisinsk test var på plass. Middlesboro trakk seg.

Var jo på det nivået vi skulle vært om vi mente noe seriøst.

Hele avtalen hadde kostet Boro nærmere 400mill nkr hvis de hadde rykket opp og Jordan hadde fullført sin kontrakt. De og vi vet at Jordan ikke er en PL-spiss av klasse, så jeg vil si at det var smart av Boro/Gibson!

Men Rhodes kunne vært tunga på vektskåla som sendte dem opp. Hva er den verdien? 1 milliard.

25 år, perfekt alder.

McCormack ender vel i Boro istedet for...?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1450 på: Februar 01, 2016, 10:06:55 »
Jordan Rhodes sin overgang for Blackburn til Middlesboro falt sammen i går, etter at lønn og medisinsk test var på plass. Middlesboro trakk seg.

Var jo på det nivået vi skulle vært om vi mente noe seriøst.

Hele avtalen hadde kostet Boro nærmere 400mill nkr hvis de hadde rykket opp og Jordan hadde fullført sin kontrakt. De og vi vet at Jordan ikke er en PL-spiss av klasse, så jeg vil si at det var smart av Boro/Gibson!

Men Rhodes kunne vært tunga på vektskåla som sendte dem opp. Hva er den verdien? 1 milliard.

25 år, perfekt alder.

De rykker opp uansett og de vil kanskje kjøpe noen som holder i PL. Jeg skjønner Gibson meget godt, men det er en gamble. Jeg tror som sagt at de rykker opp uansett, de har nok noen andre i kikkerten.
Agenten til Rhodes ødela alt, ble for grådig og Jordan tapte 200mill på 4,5 år.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1451 på: Februar 01, 2016, 10:10:21 »
Jordan Rhodes sin overgang for Blackburn til Middlesboro falt sammen i går, etter at lønn og medisinsk test var på plass. Middlesboro trakk seg.

Var jo på det nivået vi skulle vært om vi mente noe seriøst.

Hele avtalen hadde kostet Boro nærmere 400mill nkr hvis de hadde rykket opp og Jordan hadde fullført sin kontrakt. De og vi vet at Jordan ikke er en PL-spiss av klasse, så jeg vil si at det var smart av Boro/Gibson!

Men Rhodes kunne vært tunga på vektskåla som sendte dem opp. Hva er den verdien? 1 milliard.

25 år, perfekt alder.

De rykker opp uansett og de vil kanskje kjøpe noen som holder i PL. Jeg skjønner Gibson meget godt, men det er en gamble. Jeg tror som sagt at de rykker opp uansett, de har nok noen andre i kikkerten.
Agenten til Rhodes ødela alt, ble for grådig og Jordan tapte 200mill på 4,5 år.

Det kan du si om opprykk, men de kommer fra to strake tap og et hardt satsende Burnley i ryggen. Rykker opp? Kanskje. Med Rhodes? Garantert. 37-14 i målforskjell sier alt om hva som mangler.
 

Annesj

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1452 på: Februar 01, 2016, 10:15:07 »
En ting er hva Boro gjør som ligger der de gjør. Men at vi skal kaste slike summer på Rhodes. Spooky shit!! Ridsdale ekkoet ringer lang vei.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Sydhagen

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1453 på: Februar 01, 2016, 10:16:41 »
Fullstendig latterlig å bruke så mye penger på en spiller. Det er å gamble med hele klubbens eksistens.
Et kjøp garanterer ingen opprykk.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1454 på: Februar 01, 2016, 10:18:36 »
Fullstendig latterlig å bruke så mye penger på en spiller. Det er å gamble med hele klubbens eksistens.
Et kjøp garanterer ingen opprykk.

Kunne ikke vært mer enig.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Cherry

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1455 på: Februar 01, 2016, 10:30:46 »
Da starter vi ryktet:  Rhodes til Elland Road.....det lar seg gjøre det - Sloth, Botaka, Murphy, Bamba, Erwin og Antenucci ut porten på lån/salg....før deadline....

SÃ…Ã…Ã…Ã… troverdig er det.
 

Kato

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1456 på: Februar 01, 2016, 10:34:15 »
En ting er hva Boro gjør som ligger der de gjør. Men at vi skal kaste slike summer på Rhodes. Spooky shit!! Ridsdale ekkoet ringer lang vei.
'For så vidt enig i det. Mitt argument ligger mer på hvor vi bør ligge når det gjelder nivået på det vi henter inn (kvalitet). Skal du rykke opp, ser det ut til at du i dag må handle spisser av Rhodes-kvalitet.

Vi vaker på 10. året i championship. På denne tiden har vi sikkert handlet 150 spillere, lån, rejects, free-transfers, og noen få vi har betalt for.

Ikke mange prosentene av disse har vært av en kvalitet som kunne ført oss til Premier League. De beste har vi vel i stor glad produsert selv, ala  Howson m.fl.

Konklusjonen er enkel. Fortsett som vi gjør, og vi ender som nr 15 i championship. Som farmerklubb for Norwich.
 

h.b

  • Gjest
Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1457 på: Februar 01, 2016, 10:34:35 »
Da starter vi ryktet:  Rhodes til Elland Road.....det lar seg gjøre det - Sloth, Botaka, Murphy, Bamba, Erwin og Antenucci ut porten på lån/salg....før deadline....

SÃ…Ã…Ã…Ã… troverdig er det.
Bytter gjerne ut disse spillerne mot Rhodes. Lønna til Rhodes er vel mindre enn disse spillerne til sammen. Billigere med en spiller som spiller fast på laget, enn mange stallfyll

Leedsfan

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1458 på: Februar 01, 2016, 10:39:17 »
En ting er hva Boro gjør som ligger der de gjør. Men at vi skal kaste slike summer på Rhodes. Spooky shit!! Ridsdale ekkoet ringer lang vei.
'For så vidt enig i det. Mitt argument ligger mer på hvor vi bør ligge når det gjelder nivået på det vi henter inn (kvalitet). Skal du rykke opp, ser det ut til at du i dag må handle spisser av Rhodes-kvalitet.

Vi vaker på 10. året i championship. På denne tiden har vi sikkert handlet 150 spillere, lån, rejects, free-transfers, og noen få vi har betalt for.

Ikke mange prosentene av disse har vært av en kvalitet som kunne ført oss til Premier League. De beste har vi vel i stor glad produsert selv, ala  Howson m.fl.

Konklusjonen er enkel. Fortsett som vi gjør, og vi ender som nr 15 i championship. Som farmerklubb for Norwich.


Ellers må vi ta en Hull 2007-2008 etter at de kjempet mot nedrykk i 2006-2007, de rykket faktisk opp i PL.

De signerte billig og bra: http://www.worldfootball.net/teams/hull-city/2008/6/6/

De hentet vel Frazier Campbell i januar for å holde seg i toppen, samme Frazier som vi er linket til nå!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1459 på: Februar 01, 2016, 10:39:45 »
Da starter vi ryktet:  Rhodes til Elland Road.....det lar seg gjøre det - Sloth, Botaka, Murphy, Bamba, Erwin og Antenucci ut porten på lån/salg....før deadline....

SÃ…Ã…Ã…Ã… troverdig er det.
Bytter gjerne ut disse spillerne mot Rhodes. Lønna til Rhodes er vel mindre enn disse spillerne til sammen. Billigere med en spiller som spiller fast på laget, enn mange stallfyll

Hvem skal inn viss Rhodes blir skadet..?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1460 på: Februar 01, 2016, 10:41:08 »
Da starter vi ryktet:  Rhodes til Elland Road.....det lar seg gjøre det - Sloth, Botaka, Murphy, Bamba, Erwin og Antenucci ut porten på lån/salg....før deadline....

SÃ…Ã…Ã…Ã… troverdig er det.
Bytter gjerne ut disse spillerne mot Rhodes. Lønna til Rhodes er vel mindre enn disse spillerne til sammen. Billigere med en spiller som spiller fast på laget, enn mange stallfyll

Hvem skal inn viss Rhodes blir skadet..?

Det problemet tar vi når det skjer. Vi har garantert muligens en 17-åring fra akademiet som kan gjøre en jobb!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1461 på: Februar 01, 2016, 10:49:27 »
Da starter vi ryktet:  Rhodes til Elland Road.....det lar seg gjøre det - Sloth, Botaka, Murphy, Bamba, Erwin og Antenucci ut porten på lån/salg....før deadline....

SÃ…Ã…Ã…Ã… troverdig er det.
Bytter gjerne ut disse spillerne mot Rhodes. Lønna til Rhodes er vel mindre enn disse spillerne til sammen. Billigere med en spiller som spiller fast på laget, enn mange stallfyll

Hvem skal inn viss Rhodes blir skadet..?

Det problemet tar vi når det skjer. Vi har garantert muligens en 17-åring fra akademiet som kan gjøre en jobb!
Og det er der vi må legge lista. Bomkjøp alla Wood er dyrt i lengden. Vi må ha en målgarantist. En som har vist at han har outta jevnt over de siste årene. Mon tro hva klubben tenkte på når de henta inn Wood

2012   â†’ Bristol City (loan)   19   (3)
2012   â†’ Millwall (loan)   19   (11)
2013   â†’ Leicester City (loan)   1   (2)
2013–2015   Leicester City   52   (12)
2015   â†’ Ipswich Town (loan)   8   (0)
2015–   Leeds United   23   (8)

Annesj

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1462 på: Februar 01, 2016, 10:57:48 »
Virker som Ridsdale spøkelse er borte for mange her. Like greit at vi får en ny en slik man blir minnet på hvor ille det faktisk kan gå.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Sydhagen

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1463 på: Februar 01, 2016, 11:07:07 »
Ansett heller 1-2 speidere og hent inn skjulte diamanter rundt om i europa.
Ã… kjøpe en championship spiss for en total kostnad på 400 mill er ren galskap. Og de her inne som støtter en slik pengebruk bør stikke fingeren i jorda.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1464 på: Februar 01, 2016, 11:16:48 »
Virker som Ridsdale spøkelse er borte for mange her. Like greit at vi får en ny en slik man blir minnet på hvor ille det faktisk kan gå.

+1
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1465 på: Februar 01, 2016, 11:35:52 »
Da starter vi ryktet:  Rhodes til Elland Road.....det lar seg gjøre det - Sloth, Botaka, Murphy, Bamba, Erwin og Antenucci ut porten på lån/salg....før deadline....

SÃ…Ã…Ã…Ã… troverdig er det.
Bytter gjerne ut disse spillerne mot Rhodes. Lønna til Rhodes er vel mindre enn disse spillerne til sammen. Billigere med en spiller som spiller fast på laget, enn mange stallfyll

Hvem skal inn viss Rhodes blir skadet..?

Det problemet tar vi når det skjer. Vi har garantert muligens en 17-åring fra akademiet som kan gjøre en jobb!
Og det er der vi må legge lista. Bomkjøp alla Wood er dyrt i lengden. Vi må ha en målgarantist. En som har vist at han har outta jevnt over de siste årene. Mon tro hva klubben tenkte på når de henta inn Wood

2012   â†’ Bristol City (loan)   19   (3)
2012   â†’ Millwall (loan)   19   (11)
2013   â†’ Leicester City (loan)   1   (2)
2013–2015   Leicester City   52   (12)
2015   â†’ Ipswich Town (loan)   8   (0)
2015–   Leeds United   23   (8)

"Bomkjøpet" Chris Wood har altså to ligamål færre enn Jordan Rhodes denne sesongen... Det er ingen spekulasjon.

Man skal argumentere meget godt om jeg skal si meg enig i at disse to målene ekstra er verdt 100 millioner i overgangssum og en lønn som antakelig vil ligge 1,5-2 ganger av hva Wood hever. Rhodes er utvilsomt en bedre spiss enn Wood - det bestrider jeg ikke - men ettersom de begge spiller for tilsvarende (svake) lag er scoringsraten sammenlignbar. Rhodes er ikke i samme form denne sesongen som tidligere.

Jeg kan si meg enig i at slike signeringer kan befeste en topplassering hos klubber som Boro, Hull eller Derby (og dermed potensielt være verdt tigangen i inntekter ved et opprykk), men det ville vært fullstendig idioti for en middelhavsfarer å punge ut slike summer når resten av laget er langt fra godt nok til å pushe for opprykk.

At vi burde handla spillere av Rhodes' (potensielle) kvalitet, er jeg selvsagt ikke uenig i. Vi burde også spilt i toppen av Premier League og i Europa år etter år. Det blir derimot rent hypotetisk når man ikke er i stand til det. Alle klubber burde også hentet spillere av Messis kvalitet.

Vi spiller ikke i den ligaen, rent økonomisk.

Leeds' største behov pdd er ikke en spiss, det er en servitør. Vår egen Foristieri eller Judge. Jeg har ikke helt troa på Lewis Cook som nummer ti, men han må selvsagt gjerne motbevise meg, slik Doukara virker å være i ferd med.
« Siste redigering: Februar 01, 2016, 11:44:06 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Kato

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1466 på: Februar 01, 2016, 11:49:21 »
Da starter vi ryktet:  Rhodes til Elland Road.....det lar seg gjøre det - Sloth, Botaka, Murphy, Bamba, Erwin og Antenucci ut porten på lån/salg....før deadline....

SÃ…Ã…Ã…Ã… troverdig er det.
Bytter gjerne ut disse spillerne mot Rhodes. Lønna til Rhodes er vel mindre enn disse spillerne til sammen. Billigere med en spiller som spiller fast på laget, enn mange stallfyll

Hvem skal inn viss Rhodes blir skadet..?

Det problemet tar vi når det skjer. Vi har garantert muligens en 17-åring fra akademiet som kan gjøre en jobb!
Og det er der vi må legge lista. Bomkjøp alla Wood er dyrt i lengden. Vi må ha en målgarantist. En som har vist at han har outta jevnt over de siste årene. Mon tro hva klubben tenkte på når de henta inn Wood

2012   â†’ Bristol City (loan)   19   (3)
2012   â†’ Millwall (loan)   19   (11)
2013   â†’ Leicester City (loan)   1   (2)
2013–2015   Leicester City   52   (12)
2015   â†’ Ipswich Town (loan)   8   (0)
2015–   Leeds United   23   (8)

"Bomkjøpet" Chris Wood har altså to ligamål færre enn Jordan Rhodes denne sesongen... Det er ingen spekulasjon.

Man skal argumentere meget godt om jeg skal si meg enig i at disse to målene ekstra er verdt 100 millioner i overgangssum og en lønn som antakelig vil ligge 1,5-2 ganger av hva Wood hever. Rhodes er utvilsomt en bedre spiss enn Wood - det bestrider jeg ikke - men ettersom de begge spiller for tilsvarende (svake) lag er scoringsraten sammenlignbar. Rhodes er ikke i samme form denne sesongen som tidligere.

Jeg kan si meg enig i at slike signeringer kan befeste en topplassering hos klubber som Boro, Hull eller Derby (og dermed potensielt være verdt tigangen i inntekter ved et opprykk), men det ville vært fullstendig idioti for en middelhavsfarer å punge ut slike summer når resten av laget er langt fra godt nok til å pushe for opprykk.

At vi burde handla spillere av Rhodes' (potensielle) kvalitet, er jeg selvsagt ikke uenig i. Vi burde også spilt i toppen av Premier League og i Europa år etter år. Det blir derimot rent hypotetisk når man ikke er i stand til det. Alle klubber burde også hentet spillere av Messis kvalitet.

Vi spiller ikke i den ligaen, rent økonomisk.

Vi diskuterer ikke høna og egget her.

Det er ikke slik at vi havner i toppen av Premier League, og så kan kjøpe sånne spillere.

Det er slik at vi må hente kvalitet FOR å komme oss noen vei.

Kjøpe fra Brentford og selge til Bristol City, stolleken på managersiden, 20 kamper i snitt pr manager, formasjoner og spillestil endres utfra hvem som styrer, ingen kontinuitet, ingen strategi, avgjørelser basert på dagsform til en girtarspillende italiensk eier, låne her og låne der.

Vi kommer ingen vei med dette. Vi er og blir nr 15 i championship med den stilen. Og det er ikke godt nok. Vi har surra lenge nok nå, 10 år i dritten.

Skal vi komme noen vei, må det ENDRES. Vi må gjøre ting annerledes enn det vi gjør. Wednesday er på tur. De har bestemt seg. De investerer. Og de kan ende opp i Premier League.

For de her inne som tror at vi kan SPARE oss opp i PL. Good luck.

Vi er ikke blitt et fnugg bedre de siste tre årene.
« Siste redigering: Februar 01, 2016, 11:52:05 av Kato »
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1467 på: Februar 01, 2016, 12:08:52 »
Fullstendig latterlig å bruke så mye penger på en spiller. Det er å gamble med hele klubbens eksistens.
Et kjøp garanterer ingen opprykk.

Kunne ikke vært mer enig.

Kunne ikke vært mer uenig

Dennis

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1468 på: Februar 01, 2016, 12:14:47 »
Da starter vi ryktet:  Rhodes til Elland Road.....det lar seg gjøre det - Sloth, Botaka, Murphy, Bamba, Erwin og Antenucci ut porten på lån/salg....før deadline....

SÃ…Ã…Ã…Ã… troverdig er det.
Bytter gjerne ut disse spillerne mot Rhodes. Lønna til Rhodes er vel mindre enn disse spillerne til sammen. Billigere med en spiller som spiller fast på laget, enn mange stallfyll

Hvem skal inn viss Rhodes blir skadet..?

Det problemet tar vi når det skjer. Vi har garantert muligens en 17-åring fra akademiet som kan gjøre en jobb!
Og det er der vi må legge lista. Bomkjøp alla Wood er dyrt i lengden. Vi må ha en målgarantist. En som har vist at han har outta jevnt over de siste årene. Mon tro hva klubben tenkte på når de henta inn Wood

2012   â†’ Bristol City (loan)   19   (3)
2012   â†’ Millwall (loan)   19   (11)
2013   â†’ Leicester City (loan)   1   (2)
2013–2015   Leicester City   52   (12)
2015   â†’ Ipswich Town (loan)   8   (0)
2015–   Leeds United   23   (8)

"Bomkjøpet" Chris Wood har altså to ligamål færre enn Jordan Rhodes denne sesongen... Det er ingen spekulasjon.

Man skal argumentere meget godt om jeg skal si meg enig i at disse to målene ekstra er verdt 100 millioner i overgangssum og en lønn som antakelig vil ligge 1,5-2 ganger av hva Wood hever. Rhodes er utvilsomt en bedre spiss enn Wood - det bestrider jeg ikke - men ettersom de begge spiller for tilsvarende (svake) lag er scoringsraten sammenlignbar. Rhodes er ikke i samme form denne sesongen som tidligere.

Jeg kan si meg enig i at slike signeringer kan befeste en topplassering hos klubber som Boro, Hull eller Derby (og dermed potensielt være verdt tigangen i inntekter ved et opprykk), men det ville vært fullstendig idioti for en middelhavsfarer å punge ut slike summer når resten av laget er langt fra godt nok til å pushe for opprykk.

At vi burde handla spillere av Rhodes' (potensielle) kvalitet, er jeg selvsagt ikke uenig i. Vi burde også spilt i toppen av Premier League og i Europa år etter år. Det blir derimot rent hypotetisk når man ikke er i stand til det. Alle klubber burde også hentet spillere av Messis kvalitet.

Vi spiller ikke i den ligaen, rent økonomisk.

Vi diskuterer ikke høna og egget her.

Det er ikke slik at vi havner i toppen av Premier League, og så kan kjøpe sånne spillere.

Det er slik at vi må hente kvalitet FOR å komme oss noen vei.

Kjøpe fra Brentford og selge til Bristol City, stolleken på managersiden, 20 kamper i snitt pr manager, formasjoner og spillestil endres utfra hvem som styrer, ingen kontinuitet, ingen strategi, avgjørelser basert på dagsform til en girtarspillende italiensk eier, låne her og låne der.

Vi kommer ingen vei med dette. Vi er og blir nr 15 i championship med den stilen. Og det er ikke godt nok. Vi har surra lenge nok nå, 10 år i dritten.

Skal vi komme noen vei, må det ENDRES. Vi må gjøre ting annerledes enn det vi gjør. Wednesday er på tur. De har bestemt seg. De investerer. Og de kan ende opp i Premier League.

For de her inne som tror at vi kan SPARE oss opp i PL. Good luck.

Vi er ikke blitt et fnugg bedre de siste tre årene.

Du påpeker at vi ikke diskuterer høna eller egget. Som regel har du saklige og fornuftige innlegg jeg oftg kan stille meg bak (om jeg ikke alltid måtte være enig), men har går du jo i den fella, selv, Kato! Med det mener jeg selvsagt at det ser ut som vi enten må ligge der på Rhodes-nivå, eller så er det sparing (og ingen fremgang).

Jeg har aldri sagt at vi skal SPARE oss opp i Premier League. Det er ikke mulig. MEN; det finnes en bred mellomting mellom å spare og å satse klubbens overskuelige fremtid på en enkeltspiller når vi er så langt unna opprykk. Nøkkelord, som du selv nevner; kontinuitet i det sportslige og det sportslig administrative.

En plan og staket kurs har jeg mast og mast etter selv, etter hvert som Massimo Cellino har sparket managere etter managere. Trenere med total forskjellig fotballkultur som overtar den tredje siste trenerens lag. Og - basert på hvordan samtlige opptrer i media - stadig endrede lovnader fra Cellino. Hadde Leeds hatt det siden Cellino kom inn, hadde vi kanskje kunne kjempet om play off per nå.

Tilbake til hovedpoenget mitt. Klubben er per i dag milevis bak opprykk til at Jordan Rhodes kunne skutt oss til opprykk. Klubben må bygge en slagkraftig, velbalansert stall først. Som du sier lenger opp; Rhodes er en type spiller som er icingen på kaka. Han er den dyre investeringen som potensielt skyter en milliard inn på kontoen. Han er ingen frelser som kan gjøre det alene. Leeds har ingen servitører. Rhodes kunne ikke banka inn 25 mål for Leeds, uten at noen serverer han.

I den posisjonen Leeds United er i i dag, både tabell-, kvalitet- og klubbmessig, er han dermedbare en meget dyr utgift, som kanskje ville gitt oss et par plasser høyere på tabellen, men ikke stort mer.

Og ja, jeg ser at du nevner at vi burde sett etter slike spillerE. Altså, flertall. Kvalitetsspillere hele tiden og ikke nødvendigvis Jordan Rhodes. Jeg er selvsagt fullstendig enig i dette. Men hvordan skal vi kunne gjøre det? Igjen, vi kan peke på hva slags og hvilke spillere vi vil ha hele tiden, men det er ikke realistisk at Wood-størrelsen på overgangene skal være "stallfyllet". Skal vi diskutere realistiske spillere, må vi rett og slett senke lista når vi skriver ønskeliste. Jeg liker det ikke, men de siste 15 årene har ikke gitt oss mange kriblinger når klubben henter inn spillere.

Hadde det vært opp til meg, hadde det jo selvsagt ikke vært slik. Jeg misunner klubbene som handler spennende spillere, men de klubbene er også i økonomisk stand og er attraktive for spilleren selv. (Foristieri eks ville ikke til Leeds).

Klubben gikk i forrige finansperiode 200 millioner i underskudd. Vi har ingen verdier vi kan belåne ytterligere og som medbringer enda høyere rentekostander. Med andre ord er dagens gjeld tilsvarende kredittkortgjeld. Inntil videre må klubben gjøre nettopp bargains og langsiktige signeringer for å forsøke og "kuppe" en play off-plass. Investeringer i 100-millionersklassen burde vært gjort mot Elland Road og Thorp Arch. Investeringer som er sikre og som gjør klubben mer solid og attraktiv for oppkjøpere.

Sheff Wed nevnes som en klubb å se til. Har også tidligere sagt at vi kan lære av naborivalene. Og mitt poeng svekkes overhodet ikke av å se på hva slags spillere de har hentet og for hvilke summer (selv om totalen selvsagt er høyere enn hos oss, jf økonomisk situasjon) Ifølge transfermarkt var den dyreste investeringen Foristieri for under 3 milioner pund. Hooper antas også rundt der.

Med andre ord har de ikke gjort noen "Rhodes-signering", men hentet mange kvalitetsspillere. Jeg tror nok ikke det er realistisk at Cellino kan/vil bruke 100 millioner netto på spillere, men det er på slik måte jeg mener Leeds bør hente spillere inntil videre.

Så sant økonomi (det være seg formue hos eier eller FFP) setter grenser for å blåse Premier League-summer på spillere. Det finnes kvalitet til billigere priser. Sammenligningen ser vi også i Premier League, der Scum m.fl, bruker 4-500 millioner på enkeltspillere som "scoopene" (sett i lys av omsetning i Premier League og Sky-penger) Wijnaldum, Payet, Vardy og Mahrez løper sirkler rundt uke inn og ut.
« Siste redigering: Februar 01, 2016, 12:25:35 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Kato

Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 23
« Svar #1469 på: Februar 01, 2016, 12:41:53 »
Du skal definitivt ha for grundig svar  ;).

Poenget mitt var nødvendigvis ikke at vi skal bla opp 9 mill pund akkurat nå for en Rhodes som kanskje hadde gjort at vi ble nr 10 istedenfor 18.

Poenget mitt er mer at vi må søke kvalitet, og vi må kunne legge mer på bordet om vi skal være i nærheten av opprykk.

Burnley jager, i dag legger de mellom 4-5 mill  for en forsvarsspiller fra Brentford, Tarkowski.

Det er der lista ligger, selv om selvsagt ikke alt kan måles i kroner og ører. Bargains finnes, men man kan ikke trylle seg opp på det.

Går ut fra at Leeds-supportere ser at trioen Cooper, Bellusci og Bamba aldri vil gjøre oss gode nok til opprykk. Vi må inn og hente bedre spillere, og det koster.

Det er jevnt i divisjonen, det er marginer, men disse marginene er ikke tilfeldige over tid.

Vi må gjøre noe, å gjøre ingenting betyr tilbakegang.
« Siste redigering: Februar 01, 2016, 12:44:02 av Kato »