2015-16: Forventninger til sesongen

Started by Promotion 2010, May 26, 2015, 15:49:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gufrias

Jeg synes vi har en førsteellever som med litt flyt kan ende høyt oppe (playoff). Men det er tynt bak de 11 (særlig på venstresida, der vi har valget mellom å bruke spillere ute av posisjon, eller hente fra development squad). Derfor synes jeg Katos 5-10 høres rimelig ut.

Det er for mange lag som har bedre nøkkelspillere og bredere stall enn oss til at jeg kan tro på direkte opprykk i 2016. Men håpe, for all del.
Hekta på Leeds siden 1974

Hallgeir *

Tippet 9.plass før sesongstart, og jeg holder fast ved det tipset. Så får jeg heller bli positivt overrasket dersom vi blander oss inn i kampen om play-off.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Oddsen på Leeds senket:

Queens Park Rangers look in good shape, while bookies have changed their minds somewhat on Leeds.

QPR and Leeds United can both be backed at low prices for promotion from the Championship following the closing of the transfer window, according to Sky Bet.

Indeed, Middlesbrough remain favourites with bookmakers for promotion, with Hull City close behind. But the R's can be backed at 4/1, while Leeds are now at 12/1 - they were as high as 33/1 at the start of the window.

:)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

AllWhiteTøyen

For første gang på noen sesonger har jeg litt trua. Virker som Uwe har gjort noen bra signeringer, og jeg liker måten han har komponert laget på Ser ikke ryddegutten/generalen sentralt på midtbanen, men tror at en i troppen kommer til å tre fram etterhvert. Skulle selvsagt ønsket meg flere toppspillere, men jeg har klokketro på at dagens tropp er fullt kapable for play-off. Vi har bra Championshipspillere på alle posisjoner, så med litt god coaching kan dette bli riktig så bra.

sportcarl1

Quote from: AllWhiteTøyen on September 02, 2015, 21:23:33
For første gang på noen sesonger har jeg litt trua. Virker som Uwe har gjort noen bra signeringer, og jeg liker måten han har komponert laget på Ser ikke ryddegutten/generalen sentralt på midtbanen, men tror at en i troppen kommer til å tre fram etterhvert. Skulle selvsagt ønsket meg flere toppspillere, men jeg har klokketro på at dagens tropp er fullt kapable for play-off. Vi har bra Championshipspillere på alle posisjoner, så med litt god coaching kan dette bli riktig så bra.
iblnd ser man inte skogen för alla träden, vi  har mittfältsgeneralen ledaren som är bland de 5 bästa mittfältspelarna i championship hans namn är cook lewis cook och han kommer debutera i Englands alandslag innan han är 22

Budda

Endre

Per-Stian

Quote from: AndyMathie on September 02, 2015, 10:18:39
Og jeg knuser på å tipper at vi blir enten en eller 2. Ja det har ikke æ trodd på mange mange år at det skulle skje, men etter å ha beholdt våre god gutter ogtapåtil forsterket der vi trengte det som mest så har æ troa på at dette kan bli en skikkelig jubel sesong.

Jeg mener at lagdelene virkelig begynner å lukte gull av:

Keeper: Silvestri er pr dags dato ikke den aller beste i feltet, men han er absolutt den beste keeperen i hele ligaen på reaksjonsredninger. Tror at han pr dags dato er en av de 2 beste keeperne i ligaen.

Forsvarsrekka: Etter å hatt et fryktelig svakt forsvar i mange sesonger nå ser det endelig ut til å løsnet. Berardi er blitt vanvittig solid, Bamba er helt SJEF med stor S, Bellusci digger æ å ser at han virkelig har bestemt sæ for å vise alle neisayers at han er Mannen med stor M og sist, men ikke minst Charlie Taylor. For en maskin han er! Og med Byram som cover for Berardi og Cooper som coover for de andre ser det meget solid ut. Litt tynt kanskje, men har vi flaks så holder dette i massevis til topp 2!

Midtbanen: For det første var det meget meget klokt å slippe Austin for så å signere Tom Ademeyi. Han er langt klokere i posisjonerings spillet og er himmel og hav bedre på pasnings spillet så dette er et stor steg opp i kvalitet om man sammenligner. Cook ser ut som om han kommer til å bli årets spiller i Championship. For noen pasninger, for et herlig energi i spillet hans og for en passion han viser når han spiller. Dette er gutten med gullbuksene. Han er om 3-4 år den aller aller beste spilleren som finnes i Storbrittania og er han enda Leeds spiller da så kan dere være sikker på at vi er i Premier League. I tillegg har vi Mowatt som vi vet har et herlig nivå ref fjorårets fantastiske sesong. Han har begynt litt skuffende, men jeg vet at han kommer. Murphy ser også langt bedre ut enn han gjorde når han først signerte. Ser ut som han trengte et halv år på å venne seg til å spille for en så stor klubb som Leeds United. Midtbanen ser meget sterk ut og bør holde kvalitet nok til å få en topp 2 plassering.

Angrepet: Signeringene med Dallas og Botaka var meget viktige, men den viktigste var nok Chris Wood. Han ser ut som  en skikkelig mål maskin og jeg er skråsikker på at han blir på topp 3 listen av toppscorere når sesongen er over. Nå har han scoret 3 av 3 og jeg tipper scoringene kommer jevnt og trutt resten av sesongen. I tillegg har vi Antenucci som bare jeg elsker.For en spiller han er! Angrepet burde holde med alle de nye signeringene til å få oss opp på topp 2.

Vi har kanskje litt tynn stall, men jeg tror at det kan være en fordel fordi som Uwe sier så er alle involverte da og du får en veldig fin spirit i stallen. Jeg synes vi ser gode tegn på spiriten som alt begynner å manifistere seg i vårt kjære lag. Dette blir opprykk folkens det tror jeg!! :D

Eg er samd i det aller meste, Andy. Viss ein tilføyer det Erik M skriv om stabilitet og god administrativ og sportsleg leiing, kan eg ikkje sjå at vi vert dårlegare enn nummer seks. Eg skreiv nummer éin like før seriestart og lite tilseier at eg skal fire på tipset etter eit godt overgangsvindauge. Tvert i mot!

Fleire påpeikar sårbarheit for skadar/suspensjonar grunna ein relativt tynn stall, dette er det største ankepunktet i tillegg til usikre prognosar for vårt vingspel.

auren

Quote from: Per-Stian on September 03, 2015, 06:36:21
Quote from: AndyMathie on September 02, 2015, 10:18:39
Og jeg knuser på å tipper at vi blir enten en eller 2. Ja det har ikke æ trodd på mange mange år at det skulle skje, men etter å ha beholdt våre god gutter ogtapåtil forsterket der vi trengte det som mest så har æ troa på at dette kan bli en skikkelig jubel sesong.

Jeg mener at lagdelene virkelig begynner å lukte gull av:

Keeper: Silvestri er pr dags dato ikke den aller beste i feltet, men han er absolutt den beste keeperen i hele ligaen på reaksjonsredninger. Tror at han pr dags dato er en av de 2 beste keeperne i ligaen.

Forsvarsrekka: Etter å hatt et fryktelig svakt forsvar i mange sesonger nå ser det endelig ut til å løsnet. Berardi er blitt vanvittig solid, Bamba er helt SJEF med stor S, Bellusci digger æ å ser at han virkelig har bestemt sæ for å vise alle neisayers at han er Mannen med stor M og sist, men ikke minst Charlie Taylor. For en maskin han er! Og med Byram som cover for Berardi og Cooper som coover for de andre ser det meget solid ut. Litt tynt kanskje, men har vi flaks så holder dette i massevis til topp 2!

Midtbanen: For det første var det meget meget klokt å slippe Austin for så å signere Tom Ademeyi. Han er langt klokere i posisjonerings spillet og er himmel og hav bedre på pasnings spillet så dette er et stor steg opp i kvalitet om man sammenligner. Cook ser ut som om han kommer til å bli årets spiller i Championship. For noen pasninger, for et herlig energi i spillet hans og for en passion han viser når han spiller. Dette er gutten med gullbuksene. Han er om 3-4 år den aller aller beste spilleren som finnes i Storbrittania og er han enda Leeds spiller da så kan dere være sikker på at vi er i Premier League. I tillegg har vi Mowatt som vi vet har et herlig nivå ref fjorårets fantastiske sesong. Han har begynt litt skuffende, men jeg vet at han kommer. Murphy ser også langt bedre ut enn han gjorde når han først signerte. Ser ut som han trengte et halv år på å venne seg til å spille for en så stor klubb som Leeds United. Midtbanen ser meget sterk ut og bør holde kvalitet nok til å få en topp 2 plassering.

Angrepet: Signeringene med Dallas og Botaka var meget viktige, men den viktigste var nok Chris Wood. Han ser ut som  en skikkelig mål maskin og jeg er skråsikker på at han blir på topp 3 listen av toppscorere når sesongen er over. Nå har han scoret 3 av 3 og jeg tipper scoringene kommer jevnt og trutt resten av sesongen. I tillegg har vi Antenucci som bare jeg elsker.For en spiller han er! Angrepet burde holde med alle de nye signeringene til å få oss opp på topp 2.

Vi har kanskje litt tynn stall, men jeg tror at det kan være en fordel fordi som Uwe sier så er alle involverte da og du får en veldig fin spirit i stallen. Jeg synes vi ser gode tegn på spiriten som alt begynner å manifistere seg i vårt kjære lag. Dette blir opprykk folkens det tror jeg!! :D

Eg er samd i det aller meste, Andy. Viss ein tilføyer det Erik M skriv om stabilitet og god administrativ og sportsleg leiing, kan eg ikkje sjå at vi vert dårlegare enn nummer seks. Eg skreiv nummer éin like før seriestart og lite tilseier at eg skal fire på tipset etter eit godt overgangsvindauge. Tvert i mot!

Fleire påpeikar sårbarheit for skadar/suspensjonar grunna ein relativt tynn stall, dette er det største ankepunktet i tillegg til usikre prognosar for vårt vingspel.

Kjekt å ha deg tilbake Per-Stian. Håper å se mer av deg fremover  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Per-Stian

Takk for det, Auren, men eg har vore her heile tida og har overvaka dokke ;) Eg har berre valgt å vere meir passiv med tastaturet.

Trua mi er sterkare enn på mange, mange år. Eg ser ikkje bort frå at dette også kan vekke mine sovande tastaturfingrar  :D Det er lettare å leve i framgang!

Asbjørn

Lorimer om kampen mot Derby, Cook og et lag som kan go places. :)
Leeds United are cooking up something extra special - Peter Lorimer

by  Peter Lorimer

published 12:48 Friday 04 September 2015 

Sometimes clubs pick up wins which are scrappy, scrambled and a little bit lucky. Then you get results like Derby County on Saturday which, quite frankly, are totally deserved.

You could argue that Derby had their chances or that Leeds United almost caved in at the start of the second half, but none of that should take anything away from the fact that the team were set up perfectly and carried out their instructions almost to the letter.

I talked last week about the lack of positivity in our performance against Sheffield Wednesday at Elland Road and I’ve got to hold my hands up and say that Derby away â€" a ground where we’re not used to getting anything â€" was a complete contrast.

The reason for that? An 18-year-old laddie by the name of Lewis Cook. He was absolutely superb and between him and Alex Mowatt, the midfield had the energy and the positivity which was lacking against Sheffield Wednesday.

For as long as I’ve been watching Cook, I’ve only ever had one complaint: that he rarely looks like getting amongst the goals. But that’s definitely starting to change. He’s being encouraged to get forward and to get into the box, looking for scraps and hunting for chances. Credit to Uwe Rosler for giving him that licence. It’s much safer â€" much easier â€" for a manager to make his midfielders hang back and leave the job of scoring goals to his strikers.

That’s something we can’t afford to do this season. Chris Wood is going to claim a decent number and Mirco Antenucci looks like an improved player, but this is a squad where goals have to come from midfield if we’re to have a go at the top six this season.

Tom Adeyemi found the net at Derby and his finish was purely down to ambition â€" the willingness to get forward, race into the box and see what came his way.

The tactics used on Saturday will suit our players more often than not. Wood’s a good centre-forward and pretty handy at holding the ball up and bringing it down, but he’s got to have runners going beyond his shoulder and looking to carry possession beyond him. Otherwise he’ll be isolated with no-one to feed.

That was a key factor at Pride Park. Whenever we broke, we were breaking in numbers and into space. That started to get to Derby because they realised that they were struggling to contain the likes of Cook. The pressure was on them, especially in front of a big home crowd, and it was only at the start of the second half that they began to look like promotion candidates.

Cook, for me, is the most talented kid we’ve seen from the academy in a while. He’s got so many strings to his bow. His attitude is superb, and by that I mean his mentality and his confidence when it comes to getting on the ball and doing something with it.

Over the last three or four months I think he’s got stronger too; maybe not taller but definitely stronger!

But the biggest thing â€" and you can’t really teach this â€" is the way he runs at players and goes past them. It takes courage to do that because you always run the risk of losing possession and getting caught on the counter, but that’s his game and that’s what he looks most natural doing.

This kid could be very special if he carries on the way he’s going.

The player I’d really like to see come back into form is Sam Byram. I don’t know what’s happened to him in the past three or four games but he hasn’t been himself.

I can’t help wondering if the speculation in the transfer window had a bit of an effect on him. Maybe now that the window is closed he’ll be able to refocus and come good again.

I’m still not sure what Sam’s best position is. Is he a right-back or a winger?

He’s certainly intelligent enough to play in either role, but the one thing we were lacking before the end of the transfer window was another out-and-out wide man to complement Stuart Dallas, so the arrival of Jordan Botaka was good news.

It put the seal on what has been a positive summer.

http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-utd/leeds-united-are-cooking-up-something-extra-special-peter-lorimer-1-7444334
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Quote from: Per-Stian on September 03, 2015, 08:32:55
Takk for det, Auren, men eg har vore her heile tida og har overvaka dokke ;) Eg har berre valgt å vere meir passiv med tastaturet.

Trua mi er sterkare enn på mange, mange år. Eg ser ikkje bort frå at dette også kan vekke mine sovande tastaturfingrar  :D Det er lettare å leve i framgang!

Kjekt med nok en / ein ivrig supporter tilbake på forumet.
I år bli det mange flotte Leeds stunder, æ e sterk i trua.

WE ARE LEEDS

Asbjørn

Viktig periode nå, sier Lorimer:

Peter Lorimer: United are facing a key stage in the campaign

published 18:01 Thursday 10 September 2015

This is a big weekend for Leeds United’s season. It’s early days and you can’t read too much into the Championship table yet but we’re heading into back-to-back home games now and that’s a chance to make a real statement of intent.

There’s no question at all that we’ve had a good start. We’re unbeaten after five games and if you look at the Championship as a whole, there aren’t many other teams who can say the same.

But I’m sure our head coach would be the first to say that it’s only a start.

Take four or six points from Brentford and Ipswich Town and we’ll be talking about some serious momentum behind us. That would turn a good start into a great start and it would leave us right in the mix of the top six.

As I say, it’s important not to read too much into league positions but I promise you that by the end of this month, every club will be fixated on the table. I always think that if you’re in decent fettle when you get to the end of September â€" 10 games in, something like that â€" then you’ve laid a platform for a good year. And more importantly, you’ll have given the supporters a shot in the arm.

I sense real positivity among our fans at the moment and the win at Derby County before the international break fired us all up. That’s what good teams do â€" they go to a difficult venue like that, turn up properly and do the business. It was a big result and it’s set things up nicely for the second month of the term.

What’s important now is that we get into these two home matches in exactly the same way. I was critical of the display against Sheffield Wednesday a few weeks ago but only because I want to see the players going for the jugular from the off at Elland Road.

That match fell at the end of a busy period and I understand that but it’s still true that the team didn’t attack Wednesday with enough energy or intensity, certainly not until the last half-hour.

Most of Uwe Rosler’s squad have had two clear weeks to draw breath and prepare so something tells me that tomorrow’s clash with Brentford will be different. I’m hopeful that we’ll get right into them and lift the crowd straight away. That’s so vital at Elland Road. It’s the thing that makes life very difficult for the opposition.

Over the past two or three years we’ve had a bad habit of playing on the back foot at home.

We’ve let other sides have their fun and that’s not the way it should be at Leeds. No matter how tough a time we’re having as a club, Elland Road should always be an intimidating venue to visit. There were too many times when our team failed to lift the fans and everything went flat.

The good thing now is that Brentford and Ipswich will see these matches as very tough fixtures. It pains me to say it but at times in the last few seasons I’d have been looking forward to playing Leeds. There was no aura about us and no fear factor. For a while now I reckon that teams have fancied their chances against us.

As it is, the first month of the season has given us a more dangerous reputation. We were well worth the victory at Derby and we never really looked like losing any of our league matches.

Obviously it was disappointing to get pegged back by late goals against Burnley and Bristol City but the fact that we should have won both games is a positive thing. Quite often when you nick late results yourselves, it papers over the cracks of poor performances.

The bottom line is that this Leeds side is in healthy shape after a good month and a good transfer window. You can always wish for one more signing and I’d have liked to have seen another centre-back come in but a club has to walk before it can run. We’re walking at the moment but do the business in the next two matches and we really will be up and running.

This for me is a crucial stage of the campaign.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/peter-lorimer-united-are-facing-a-key-stage-in-the-campaign-1-7455168
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cannavaro

Quote from: Cannavaro on August 30, 2015, 13:07:01
Litt artig å ta frem denne tråden igjen etter gårsdagen.......

Føler sterkere at vi er på rett vei :  Bygge selvtillit på bakgrunn av defensiv stabilitet (ja, det har vært noen glipper som har vært avgjørende. Det vil det være gjennom en lang sesong).  Bygge vinnerkultur, og nekte å tape.  Røsler jobber med å vektlegge en "topp 6 mentalitet" hos spillerene.  Vi har beholdt talentet i klubben, og har fått inn spillere som påvirker kampene våre ; Wood (som kan bidra med 20+ mål iår), Dallas (som tilrettelegger), Adeyemi (grovjobber, god fysikk og scorer mål i tillegg).  I tillegg er Bamba, Bellusci og Cooper midtstoppere som i utgangspunktet er vanskelig å spille mot.  Bamba står frem som sjefen som skal holde tak i det defensive.  Charlie Taylor har hatt en formidabel utvikling og er et herlig alternativ på venstreback. Berardi har også løftet seg fra ifjor.

Midtbanen er krydret med talentet vårt ; Lewis Cook - fantastisk spiller som leverer og fortsatt har utvikling i seg.  Fantastisk.  Mowatt er også talent, mangler litt fart, men duger jo i omgivelsene.  Byram har dette uforløste i seg (tror Uwe må jobbe mer spesifikt med unggutten, eller er det alle overgangsrykter som virker forstyrrende...???).  I bakhånd har vi Murphy (som det er viktig å få i gang på det toppnivået vi vet han har) og Phillips som tilfører styrke, løpskapasitet og fantasi i spillet sitt.  Doukara er nok en skuffelse foreløpig.  Må heve seg.   Mirco Antenucci (my man) sprudler i spillet sitt, vil mye og kan legge til rette samt score selv.  Med Wood har han en makker som tar seg av det fysiske i nærduellene og Mirco er bevegeligheten vi trenger til en stor, sterk spiss.

Vi har ennå ikke fullført en kamp til 100 % av potensial, så jeg gleder meg fremover.  Dette ser spennende ut, og mine forventninger stiger litt etter litt.
Skader og utestengelser er utfordringer vi vil komme til å støte på.  Da er det viktig at bidragene som kommer inn gjør en like god jobb (eller overrasker positivt).

Det administrative i klubben er på plass, og ansettelsen av Hart er også et stort pluss.  Redfearn var en utrolig bidragsyter, men uten ham må vi bygge videre på det vi har.   Cellino er villig til å bruke penger, og dersom det stemmer at han selv var involvert i tilbudet til Forestieri så bekrefter det vel at han mener noe med tyngde bak nå.  Når han så ikke lar forhandlinger gå ut i tid, og sier at han glemmer Forestieri fordi han er i tvil om han vil komme til oss......ja, da elsker jeg innstillingen til Cellino.  Spillere skal virkelig ønske å komme til oss og spille for klubben.  Vi har et navn i England.

Hadde vi holdt ledelsen mot Burnley og Bristol C, så hadde vi innehatt 2.plassen nå.  Greit at vi ikke er der foreløpig.  Vi skal være jevnt gode gjennom hele sesongen (og spesielt vinteren) og nå en formtopp i mars/april/mai, det er da det gjelder !!  Ã... forbedre oss litt etter litt er ok for meg, og jeg vet det vil komme noen små nedturer.  Uansett ser dette bra ut for fortsettelsen......... :)

Som sagt så gjort....håper Byram slipper seg mer løs og byr mer på registeret sitt nå....
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-closure-of-transfer-window-has-lifted-a-weight-from-byram-s-shoulders-rosler-1-7456851

MFLU - Miracles For Leeds United

DenHviteYeboah

Ja, da har vi spilt 10 kamper inn i årets sesong, og som nevnt før så er det på tide med en spådom om plassering i mai 2016. I årevis har det blitt kommentert på forumet at jeg er så negativ...det stemmer nok. Jeg har i 10 år vært helt oppgitt over hvordan klubben blir drevet, at vi aldri har penger og at de beste spillerne forsvinner. Bortsett fra opprykket fra L1 og fa cupseieren over Scum i 2010, så har det vært lite å glede seg over :( Det er den samme gamle leksa om igjen. Jeg hadde et håp når Cellino kjøpte klubben, men ble utrolig skuffet da han presterte å ansette Hockaday som sjefstrener. Et svært dårlig signal....
Men så kom ansettelsen av Rösler! Jeg har alltid hatt sansen for Uwe, og trodde dette var mannen som skulle innføre vinnerkultur i klubben, noe som har vært fraværende de siste kampene...

Etter 10 kamper så har nok en gang apatien tatt meg. De siste kampene har vært en lidelse å se på >:( Jeg mener vi har den beste troppen på mange år, men det virker som om det hviler en forbannelse over klubben. Spillere som har vært gode andre steder blir middelmådigheter med en gang de løper ut på ER i hvit drakt... Jeg var faktisk optimist i flere uker i høst...men nå er det tilbake til middelmådigheten igjen >:(
Jeg mener Uwe må få ro til å snu dette, i hvert fall frem til jul hvis gale Cellino vil da....
Så hvordan går det egentlig? Jeg trodde i høst at topp 6 var mulig, men nå må jeg nok resignere å si at 10. plass er nok sannsynlig plassering. For øvrig noe jeg mener er skammelig for denne klubben. Vi fortjener så mye bedre. Det hadde vært greit om vi hadde feilet 2-3 ganger i playoff de siste årene, men vi har ikke den gleden engang. Bare middelmådige prestasjoner år etter år...de beste spillerne forsvinner år etter år. Vi blir pissa på av lag som trekker under 10000 tilskuere på hjemmekamper....vi har de beste supporterne i hele England uansett divisjon...og hva får vi igjen? midt på tabellen år etter år....det økonomiske gapet mellom PL og championship blir større for hvert år og vi kaver rundt i ørska...fortsatt :(
Jeg har en sønn som begynte i 1. klasse i høst. Han har begynt på foppalltrening og jeg er med ham hver mandag og utstyrer han med Leedsdrakt. Hvor lenge går det før de andre starter å håne drakten hans? Et lag de knapt har hørt om..de bare vet at de er dårlige og taper mange kamper... dette er dessverre realiteten til mange 6 åringer i Norge, Sverige, Danmark,Irland og West Yorkshire.... Jeg er nervøs hver uke for at han skal spørre om han kan få en drakt av en av de 6 topplagene i PL...hva svarer jeg og mange andre fedre i samme situasjon da? Nei, Leeds er et myyyyye bedre lag....hold med de og du vil kun oppleve smerte fremover...
Jeg får bare stålsette meg på nok en sesong uten HÃ...P...slik det har vært i mange sesonger nå....
nedbrutt, deppa og lei, men vinden vil nok snu...håper bare at det blir i min levetid ;)
10.plass altså :)

DenHviteYeboah

Hvilke forventninger har folk på forumet nå til resten av sesongen?
Er det mulig at noe som helst er stabilt under gale Cellino?

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

lojosang

Jeg forventer vel innerst inne at Evans skal få sparken. Det er liksom ulikt Cellino å klare seg med bare to managere på en sesong.  ;D

Nei, men for å være småseriøs, forventer en 17.plass og ny manager inn i løpet av sommeren.
Hvis det stemmer at familien har snørt igjen pengesekken, som ryktene skulle ha det til for en stund siden ender vi så opp med en noe forbedret 14.plass neste sesong med en ny manager inn før jul.

Cellino installerer også fax og handsfreesett på plenklipperen, så han kan wheele og deale mens han klipper gresset på Elland Road selv.
- Leif Olav

Rudi G.

Quote from: DenHviteYeboah on February 17, 2016, 08:25:53

Topp 12 og minst 1/4 i cupen :)

Promotion 2010

Quote from: Rudi G. on February 17, 2016, 20:36:54

Jeg tipper at vi ikke rykker opp!   :o
Min første Leeds-kamp:

Cherry

NÃ...R vi når 50 poeng og sikker plass, skal jeg spå videre "fremdrift".. ;D

Superfan

Forventer at vi klarer å stille med 11 mann på banen og noen innbyttere fram mot sommeren.

rd1

Håpet er en 15. plass, med påfølgende jokernord regel om at tverrsum klausul slår inn for lagene på 15. og 6. plass, og lagene bytter plass på tabellen....
"Who needs Cantona??"

sportcarl1

Quote from: Promotion 2010 on February 18, 2016, 05:22:05
Quote from: Rudi G. on February 17, 2016, 20:36:54

Jeg tipper at vi ikke rykker opp!   :o
och jag tippar att vi inte åker ur :)

Gufrias

Jeg tror at det vil stå et 1-tall foran navnet vårt når tabellen viser 46 spilte kamper!  :o

Bare synd at det vil stå enda et tall like bak.
Hekta på Leeds siden 1974

Cherry

Quote from: Gufrias on February 20, 2016, 06:42:18
Jeg tror at det vil stå et 1-tall foran navnet vårt når tabellen viser 46 spilte kamper!  :o

Bare synd at det vil stå enda et tall like bak.

Tror dette er ett glimrende stall- tips :D

Lundewhites

Forventninger til denne sesongen ... denne er over. Muligens vi klarer å karre til oss et snitt på 1 scora mål per kamp.
Ved sesongslutt: 
Siden vi har spilt så fantastisk fotball under Evans får han en langtidskontrakt på 10 måneder.  Vi får inn 4 defensive midtbanespillere på sesonglån og kjøper en 30 åring i fra serie D.
Taylor, Cook og Mowatt selges siden de ikke ville halvere lønna si, de griske lykkejegerene!!  Evens skryter hemningsløst av Cellino for støtten han har fått i overgangsvinduet og sier at vi også hadde 3 premier league spisser klare to minutter før vinduet stengte. Dessverre så fløy brevdua seg vil og vi fikk derfor ikke levert de nødvendige papirene til tida. Brevdua fikk forøvrig sparken av Cellino.
Evans forklarer at vi ikke nådde målet hans om play off i 2016 med spillere han arvet fra Røsler og da spesielt Botaka. Botaka som forøvrig ikke fikk et eneste minutt seriefotball i 2016.

Når vi kommer til jul og nærmer oss nytt vindu, har vi spilt helt fantastisk fotball og ligger på 23 plass. Noen få poeng foran Derby som startet sesongen med 30 minuspoeng.  Evan spår en stor og lang  framtid i klubben for Coyle,  Peacock-Farrell og Philips før vi selger de i januarvinduet. Vi takker i følge Evans nei til minst 1 milliard, som klubber har tilbudt oss for Wottoon  og Bellusci. Wottoon som hadde brukt opp klippekortet sitt, fikk et nytt av Evans med  50 nye klipp.Vi henter denne gang inn 4 defensive midtbanespillere på lån og Evans skryter hemningsløst av Cellino for støtten han fikk og bare minutter før vinduet ble lukket hadde han 4 premier league spisser klare, Men  vaskedama, den eneste som fortsatt jobbet i administrasjonen, hadde en klokke som gikk litt sent og hun rakk derfor ikke å sende inn papirene til tida. Vaskedama  fikk forøvrig sparken av Cellino.

Når Evans blir konfrontert med den dårlige tabellsituasjonen så forklarer han det med at motstanderne spiller så kjedelig fotball og at han sliter med spillerne han arvet fra Røsler. Da spesielt Botaka som det siste halve året har trent sammen med Gutter 13 laget. Men Evans lover opprykk til sommeren, bare han får trent inn sitt lag. Da han blir konfrontert med at det er matematisk umulig svarer han at, slike bagateller bryr han seg ikke om.

Cellino har sagt opp leieavtalen med Elland Road og Thorp Arch for å spare penger og Leeds spiller kamper og trener i Roundhay park. Evans skryter hemningsløst av Cellino for  hans økonomiske grep. Cellino selv er rasende på Sky som han mener er grunnen til at tilskuersnittet er nede i rundt 2000.

Fra februar og ut sesongen spiller Leeds fantastisk fotball og rykker ned med med tidenes minste poengsum. Etter at Cellino blir arrestert, styrer Evans hele Leeds United fra en pølsebod i parken. Det ventes at vi henter inn 3 defensive midtbanespillere og Evans lover like fantastisk fotball neste sesong og garanterer opprykk! ja hvis ikke Botaka ødelegger alt da...
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

Lundewhites

Jeg trur ikke det skjer, men hvis vi taper begge de to neste. Fullham hjemme og Brighton borte, så er vi fort vekk på 20 plass.. Og mulig med Dons hakk i hel. Mye hvis/om, men et utenkelig scenario er det ikke. Da er ikke sesongen over for Leeds allikevel, dessverre... 
For the sake of Leeds United he would break himself in two

GeirO

Litt rart at Leeds bare spiller fire kamper i mars (ingen påskekamper) og hele åtte kamper i april....
MOT

Hallgeir *

Quote from: GeirO on February 25, 2016, 21:10:20
Litt rart at Leeds bare spiller fire kamper i mars (ingen påskekamper) og hele åtte kamper i april....

Ja, det virker noe merkelig.

Nå skal det bemerkes at bortekampen mot Birmingham skulle ha vært spilt den lørdagen vi tapte mot Watford, men uansett er det en unaturlig sammenklemming av mange kamper på kort tid.

Dog ikke like crazy som i '71 da Leeds  spilte 8 kamper i løpet av 15 dager.

Jeg prøvde å verifisere dette via diverse bøker om Leeds, men hadde ikke tålmodighet til å lete. Jeg tar gjerne imot hjelp til å få dette bekreftet.
Super Leeds since 1968