EX-Spiller: Chris Wood

Started by auren, July 01, 2015, 10:09:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jackbauer68

Quote from: DenHviteYeboah on July 27, 2017, 08:56:55
Quote from: Kato on July 27, 2017, 08:42:11
Det så mørkt ut etter at Ross McCormack stort sett scoret på egen hånd. Det har stort sett alltid stått frem nye etter at storscorere har forsvunnet. En ting tror jeg, hvis vi skal få 20 mill pund for Wood, er det nå i sommer vi bør selge han.
Helt enig!
£20 mill er hinsides ut i fra kvaliteten til Wood. Tipper Orta kan få tak i en like god spiss fra La Liga til £10 mill..... ;)

Det er sikkert plenty med spisser som er bedre enn Wood, og 99% av dere hadde solgt han for £500 000 for under ett år siden. Eg hadde tro på Wood da, og enda mer nå. Jo flere vi beholder jo mer sannsynlig er det at vi klarer å bygge videre på den relativt gode sesongen i fjor. Av samme grunn burde vi betale det som skal til for å hente Bartley. Da snakker vi topplag.

Gufrias

Quote from: Torpedo on July 27, 2017, 09:14:11
Quote from: HåvardK on July 27, 2017, 09:00:06
Det så mørkt ut etter at Ross McCormack stort sett scoret på egen hånd. Det har stort sett alltid stått frem nye etter at storscorere har forsvunnet. En ting tror jeg, hvis vi skal få 20 mill pund for Wood, er det nå i sommer vi bør selge han.
Helt enig!
£20 mill er hinsides ut i fra kvaliteten til Wood. Tipper Orta kan få tak i en like god spiss fra La Liga til £10 mill..... ;)
Selvsagt vil det være mer eller mindre kontrollert galskap å ikke selge Wood for £20 mill. Mitt poeng er at vi pr dato ikke har noen som står klar til å fylle hans rolle.

For ordens skyld:
Akkurat dette vet vel akkurat du svært lite om.
For ordens skyld:
Akkurat dette vet vi vel egentlig ganske mye om. Per dato har vi:
Antonsson: Har ikke tatt nivået.
Doukara: Sliter med å komme over 10 mål per sesong.
Ekuban: Uprøvd på dette nivået.
Roofe: Har fungert bedre som 10-er enn som spiss.
Erwin: Uprøvd på dette nivået. Sannsynligvis også på vei ut.
+ Development squad.

Alle disse er i beste fall en gamble.
Hekta på Leeds siden 1974

Torpe-do

Quote from: Gufrias on July 27, 2017, 09:43:40
Helt enig!
Selvsagt vil det være mer eller mindre kontrollert galskap å ikke selge Wood for £20 mill. Mitt poeng er at vi pr dato ikke har noen som står klar til å fylle hans rolle.

For ordens skyld:
For ordens skyld:
Akkurat dette vet vi vel egentlig ganske mye om. Per dato har vi:
Antonsson: Har ikke tatt nivået.
Doukara: Sliter med å komme over 10 mål per sesong.
Ekuban: Uprøvd på dette nivået.
Roofe: Har fungert bedre som 10-er enn som spiss.
Erwin: Uprøvd på dette nivået. Sannsynligvis også på vei ut.
+ Development squad.

Alle disse er i beste fall en gamble.

Joda, da er jeg med. Tenkte vel heller i retning ekstern erstatning.

Kato

Ser ikke helt poenget med å sammenligne Roofe med Wood. To helt forskjellige typer i forskjellige posisjoner. Vi har pr nå ingen til å erstatte Wood i hans posisjon. Ekuban er neppe der. Roofe og Alioski er ikke spisser. Antonsson er en helt annen type, som neppe er god nok. Doukara er vel det nærmeste vi har Wood, men dog en fattigmanns.

h.b

Quote from: Kato on July 27, 2017, 10:10:09
Ser ikke helt poenget med å sammenligne Roofe med Wood. To helt forskjellige typer i forskjellige posisjoner. Vi har pr nå ingen til å erstatte Wood i hans posisjon. Ekuban er neppe der. Roofe og Alioski er ikke spisser. Antonsson er en helt annen type, som neppe er god nok. Doukara er vel det nærmeste vi har Wood, men dog en fattigmanns.

Ser at Swansea nevnes. Vel. 20mp + Bartley. Ja da kan det godtas. Men hvordan pokker få tak i en toppspiss så nære seriestart. Negredo selv med megalønn, kan være en løsning i 6 måneder fremover

HåvardK

Helt enig!

For ordens skyld:
Jaha? Akkurat du, derimot, vet kanskje svært mye om dette. Kan du dele det med meg?

HåvardK

Quote from: Kato on July 27, 2017, 10:10:09
Sammenligner ikke Roofe direkte med Wood, men han bøttet vel inn mål i L1 sesongen før han kom til oss. Og som offensiv spiller bør han bli mer målfarlig enn hva tilfellet var forrige sesong - i likhet med andre offensive spillere. Dallas er faktisk unntaket.

Torpe-do

Quote from: HåvardK on July 27, 2017, 19:42:31
Helt enig!

For ordens skyld:
Jaha? Du, derimot, vet kanskje svært mye om dette. Kan du dele det med meg?

Nope, gjør nok ikke det.
Men ser at innlegget gjerne framstod noe spydig. Noe som ikke var meningen, forøvrig. Beklager det.

Det jeg tenkte på var at vi vet lite av hvem som står på innkjøpslistene. Noe jeg anser som positivt? Tror jeg? Tyder gjerne på en slags struktur og professjonalitet med intern organisasjon og mediehåndtering?

Men som det blir nevnt av andre i tråden her; vi har ingen i stallen i dag som tilsynelatende stepper opp om Wood skulle forsvinne. Så ett storkjøp ville jo vært en gambling, noe jeg ikke mener klubben bør gjøre.
Men for 20 mill?! Det burde jo i alle fall komme opp for en seriøs diskusjon!

Sent from my iPhone using Tapatalk

h.b

Quote from: Torpedo on July 27, 2017, 19:49:07
Helt enig!

For ordens skyld:

Nope, gjør nok ikke det.
Men ser at innlegget gjerne framstod noe spydig. Noe som ikke var meningen, forøvrig. Beklager det.

Det jeg tenkte på var at vi vet lite av hvem som står på innkjøpslistene. Noe jeg anser som positivt? Tror jeg? Tyder gjerne på en slags struktur og professjonalitet med intern organisasjon og mediehåndtering?

Men som det blir nevnt av andre i tråden her; vi har ingen i stallen i dag som tilsynelatende stepper opp om Wood skulle forsvinne. Så ett storkjøp ville jo vært en gambling, noe jeg ikke mener klubben bør gjøre.

20mp er vel egentlig for småpenger å regne når man ser på inntektene man får i Premier League. Og det vil være rart hvis da ikke Wood blir kjøpt. For jeg kanke huske en annen toppscorer fra nivå 2 i Engelsk fotball, som ikke er på laget som rykka opp, og som ikke er kjøpt av et Premier league lag. Kan det være det at et premier league lag, ser noe ved Wood som de selv mener ikke vil styrke sitt eget lag

Leedsfan

Wood er ikke god nok for PL og for dyr for de fleste Championship-lagene, derfor beholder vi han. Det er akkurat det samme med Jordan Rhodes!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

Glemt McCormack h.b?

Wood kommer btw til å bøtte inn mål for oss denne sesongen også.

HåvardK

Quote from: Torpedo on July 27, 2017, 19:49:07
Helt enig!

For ordens skyld:

Nope, gjør nok ikke det.

Den er grei - da legger vi den død.
Så til min mening: Vår eiers innkjøpspolitikk så langt har ikke båret preg av panikk-kjøp. Jeg tviler derfor på at han nå vil splashe ut en kjempesum på én spiller. Jeg har også forsøkt å uttrykke at vi dessverre ikke har noen som er klar for å steppe opp i egen tropp, og da må vi i tilfelle Wood forsvinner komme opp med alternative taktiske grep som gjør oss målfarlig uten en spydspiss/goalgetter. Det vil uansett være fornuftig, også om Wood skulle bli i klubben, siden det i det lange løp er skummelt å være så avhengig av én spiller.

h.b

Quote from: Rudi G. on July 27, 2017, 20:25:17
Glemt McCormack h.b?

Han var vel ikke toppscorer i divisjonen. Mulig min husk er feil

Gufrias

Quote from: h.b on July 27, 2017, 21:54:57
Quote from: Rudi G. on July 27, 2017, 20:25:17
Glemt McCormack h.b?

Han var vel ikke toppscorer i divisjonen. Mulig min husk er feil
25 mål  i 2013-2014, fem mål mer enn andre- og tredjemann på lista.
https://no.wikipedia.org/wiki/Football_League_Championship_2013%E2%80%932014
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Lufc off

@officialcwood has been named in @NZ_Football's squad for their World Cup Qualifier against the Solomon Islands in September

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Annesj

Quote from: Promotion 2010 on August 03, 2017, 10:19:04

Besiktas har akkurat signert Negredo. Så ingenting å frykte.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

h.b

Ikke mange rykter de siste ukene nå. Men denne liker jeg ikke http://www.sportsmole.co.uk/football/leeds-united/news/burnley-to-move-for-gbp15m-rated-wood_304683.html . Burnley trenger en spiss, og da er det vel naturlig at Woods navn kommer opp

Leedsfan

Quote from: h.b on August 11, 2017, 17:46:42
Ikke mange rykter de siste ukene nå. Men denne liker jeg ikke http://www.sportsmole.co.uk/football/leeds-united/news/burnley-to-move-for-gbp15m-rated-wood_304683.html . Burnley trenger en spiss, og da er det vel naturlig at Woods navn kommer opp

De har Vokes, Barnes og har akkurat kjøpt Walters! Se har solgt bakromsspissen sin til Watford, men det er ikke bakromsspiss Wood er!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Quote from: Leedsfan on August 11, 2017, 18:27:35
Quote from: h.b on August 11, 2017, 17:46:42

De har Vokes, Barnes og har akkurat kjøpt Walters! Se har solgt bakromsspissen sin til Watford, men det er ikke bakromsspiss Wood er!
Kan så være, men managere klarer sjelden å sitte rolig i båten når klubbene deres har håvet inn en masse cash etter et salg. Når det gjelder Wood, er jeg nøktern. Han blir neppe værende i Leeds karrieren ut. Før eller siden blir han solgt, og det må jo være fristende å forsøke et nivå høyere enn der han er, skulle sjansen by seg. Jeg håper selvsagt at han selges siden framfor før, men det er naivt å tro at bedre plasserte klubber enn Leeds ikke kan tenke seg å kjøpe Wood nå, ettersom markedsverdien steg etter fjorårs-sesongen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Phil Hay‏ @PhilHayYEP 
Breaking - Leeds United reject offer from Burnley for Chris Wood. £12m plus add-ins/bonuses. #lufc

Phil Hay‏ @PhilHayYEP 
see that as well below value and aren't encouraging further bids. Want to keep Wood.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

Quote from: Sydhagen on August 11, 2017, 19:36:13
Phil Hay‏ @PhilHayYEP 
Breaking - Leeds United reject offer from Burnley for Chris Wood. £12m plus add-ins/bonuses. #lufc

Phil Hay‏ @PhilHayYEP 
see that as well below value and aren't encouraging further bids. Want to keep Wood.

Kommer det et bud, så kommer det garantert et nytt bud senere. Tipper neste bud er på 15mp. Så får vi se hva klubben sier til et slikt bud

Forever Whites

Hvorfor skal vi selge for 15mp?  Er vi en klubb som må selge fortsatt?  Og hva nytt får man for 15mp?  Kunne kanskje forstått det hvis han var 3. valget i klubben, men for tiden er han nokså alene der foran.
Medlem 94237

Sydhagen

Kun en fantasisum vil få Leeds til å selge Wood nå.
Av to grunner.
1. Vi trenger ikke selge av økonomiske grunner.
2. Det vil ødelegge litt av godfølelsen hos fansen som Radrizzani har jobbet hardt for å få til. Den tror jeg ikke han vil risikere nå.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Liker det ikke. Har tro på at klubben klarer å si nei til slike bud fremover. Men er mer bekymret for hva dette vil gjøre med Wood selv. Ønsker han å dra? Begynner han å tenke for mye på hvordan et liv i PL vil være med dobbel eller tredobbel lønn?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Quote from: Cellinos on August 11, 2017, 19:59:45
Hvorfor skal vi selge for 15mp?  Er vi en klubb som må selge fortsatt?  Og hva nytt får man for 15mp?  Kunne kanskje forstått det hvis han var 3. valget i klubben, men for tiden er han nokså alene der foran.

Du får ganske mye for 15 millioner pund. Vi har handlet for 10-12 millioner pund allerede i sommer og vi har hentet spillere som Jansson, Alioski, Saiz, Klich osv....

Killa

Men gode spisser på dette nivået et meget dyre, vanskelig å vite hva man kan få også...

sportcarl1

Rhodes skulle kunna vara ett bra val, skulle vi säkert kunna få för iite under 10 miljoner med tanke på den sjukt hårda konkurens SheffielW har

Killa

Liker ikke dette uansett...

Budda

Mtp. dagens marked kan vi ikke selge han for under 20 mill. Uansett et virkelig skudd i baugen hvis vi selger han nå

Endre