Skrevet av Emne: EX-Spiller: Chris Wood  (Lest 298355 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Gufrias

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #360 på: Desember 28, 2015, 09:42:34 »
Wood, tja hva skal man si?
Jeg mener Wood er et typisk eksempel på den dårlige speidingen i Leeds United, og at vi burde hatt en erfaren sportsdirektør(men det vil jo ikke Cellino)
Ã… kjøpe en spiller til £3mill som omtrent ikke har scoret mål i forhold til kamper, forteller jo om en svært dårlig transferpolitikk.
Dette er jo ren matematikk.....
https://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Wood_(footballer,_born_1991)
Jeg frykter Evans ikke benker ham :(
Vel, matematikk er ikke alltid like enkelt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ross_McCormack
Hekta på Leeds siden 1974

HåvardK

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #361 på: Desember 28, 2015, 10:26:59 »
Evans støtter Wood 100% i intervjuet etter kampen, slik en god manager skal gjøre. Wood sliter fryktelig med selvtillit for tida, det er hevet over en hver tvil. Samtidig er mange av innleggene både her og andre steder alt for unyanserte. Ingen tvil om at Wood trenger konkurranse, men pr i dag har vi ingen reelle alternativ på spissplass. Håper Wood leverer på samme nivå som i bortekampen mot Derby!

Cherry

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #362 på: Desember 28, 2015, 11:59:08 »
Pr i dag så er Wood vårt eneste alternativ som  "target man" , dessverre er han ikke i form - og det virker som om han ikke er særlig godt trent. Han statisk, MEN binder opp 2 mann omtrent hele tiden og dette bør vi benytte ved å spille med 2 foran..gjerne Doukara.

Ettersom Antenucci unnviker dueller , og ikke har hodestyrke - så er han ikke alternativ i den formasjonen vi spiller - men kan komme inn som SuperSub når når motstanderen har slitne /trege bein...
Trodde jo Erwin var alternativet til Wood når han ble handlet inn, men han blir helt klart funnet for lett...MEN ting snur seg fort, det er en lang sesong....mulig Wood er "on target" i morgen mot Derby! ;)
 

Jon R

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #363 på: Desember 28, 2015, 12:17:23 »
Kampen i går er nok det svakeste jeg har sett av Wood til nå. Ubegripelig hvis han ikke benkes i neste kamp.
Jon R.

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #364 på: Desember 28, 2015, 12:23:53 »
Hvorfor må vi ha en høy spiss, selv om vi spiller med en spiss på topp. Ikke for å sammenligne. Men se på City. De har Aguero på topp, og de spiller 4-5-1. Aguero er ikke direkte noen targetman, men en aktiv spiss som scorer mye mål nettopp på grunn av det at han er bevegelig, og har teknikk

Cherry

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #365 på: Desember 28, 2015, 12:43:04 »
Hvorfor må vi ha en høy spiss, selv om vi spiller med en spiss på topp. Ikke for å sammenligne. Men se på City. De har Aguero på topp, og de spiller 4-5-1. Aguero er ikke direkte noen targetman, men en aktiv spiss som scorer mye mål nettopp på grunn av det at han er bevegelig, og har teknikk

Nei, si det...utfordringen i dag er jo at Wood er VELDIIII statisk, og sjelden på rett plass når ballen kommer inn i feltet - Aguero er som du sier bevegelig (som forøvrig hele City og Arsenal laget er) og henter gjerne ball på kant/nede i banen - MEN da er alltid noen andre på plass foran mål!
Antenucci er jo den mest bevegelige vi har på topp, men han går jo ikke i dueller, mister ballen lett (som Wood) og er heller ikke med "tenna først" foran mål....... (Joe Jordan, Mick Jones, Bobby Davison, Jermaina Beckford, Tony Yeboah, Lee Chapman (kanskje vår beste Bauta) og flere med disse....

De beste PL lagene er jo svært bevegelige i lagdelene da, vi har spillere som spiller på midten og bakover - omtrent aldri kommer seg fremover til målsjanser....
 

Leedsfan

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #366 på: Desember 28, 2015, 13:26:56 »
Kampen i går er nok det svakeste jeg har sett av Wood til nå. Ubegripelig hvis han ikke benkes i neste kamp.

Er enig i det Jon. Ser ut som han er helt i oppløsning. Vi spiller han jo ikke noe bedre heller. Tror han trenger et tidlig mål for å få trua, jo lengre uti kampen han kommer jo mindre tro på seg selv har han.

Denne selvtillitsknekken får han og Leedsfansen ta på sin kappe!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

J-R

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #367 på: Desember 28, 2015, 13:34:49 »
Han bør få noen kamper på benken nå!
Det går ikke å være så dårlig over tid uten att det får konsekvenser!

Antenucci er ikke den sterkeste spilleren, men han beveger seg hvertfall .
Må starte neste.....

MOT

HåvardK

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #368 på: Desember 28, 2015, 13:44:42 »
Ante som enslig spiss er et dårligere alternativ.

AndyMathie

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #369 på: Desember 28, 2015, 14:01:05 »
Kampen i går er nok det svakeste jeg har sett av Wood til nå. Ubegripelig hvis han ikke benkes i neste kamp.

Helt enig Jon, dette var vanvittig svakt og det var utrolig at han fikk lov å spille hele kampen.

Virker nesten som om siden han kostet så mye må han fortsette å brukes uansett hvor dårlig han spiller. Slik som spillegale folk gjør at når de taper penger så prøver de å spille enda mer for å få igjen det tapte!
We are Leeds and we are proud of it!

Leedsfan

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #370 på: Desember 28, 2015, 14:04:36 »
Kampen i går er nok det svakeste jeg har sett av Wood til nå. Ubegripelig hvis han ikke benkes i neste kamp.

Helt enig Jon, dette var vanvittig svakt og det var utrolig at han fikk lov å spille hele kampen.

Virker nesten som om siden han kostet så mye må han fortsette å brukes uansett hvor dårlig han spiller. Slik som spillegale folk gjør at når de taper penger så prøver de å spille enda mer for å få igjen det tapte!

Tror heller at det er slik at Evans vet at han må få igang Wood for at vi skal kunne ha en sjans i denne divisjonen.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

AndyMathie

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #371 på: Desember 28, 2015, 14:10:23 »
Kampen i går er nok det svakeste jeg har sett av Wood til nå. Ubegripelig hvis han ikke benkes i neste kamp.

Helt enig Jon, dette var vanvittig svakt og det var utrolig at han fikk lov å spille hele kampen.

Virker nesten som om siden han kostet så mye må han fortsette å brukes uansett hvor dårlig han spiller. Slik som spillegale folk gjør at når de taper penger så prøver de å spille enda mer for å få igjen det tapte!

Tror heller at det er slik at Evans vet at han må få igang Wood for at vi skal kunne ha en sjans i denne divisjonen.

Få han igang, tja har han noensinne vært igang i denne divisjonen?! Nei han har vært middelmådig og han spiller en sjelden gang en bra fotballkamp, men skal man være spilleren i front så må han opp mange mange hakk. Plusset er jo at han er ung og så lenge det finnes idrettspsykologer og diverse som kanskje kan få han til å begynne med egentrening så er det fremdeles et aldri så lite håp!
We are Leeds and we are proud of it!

raggen

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #372 på: Desember 28, 2015, 14:46:07 »
Ante som enslig spiss er et dårligere alternativ.

enig, men i tospann med doukara bør jo være ett alternativ.. wood bør få hvile litt nå, for så og komme sterkere tilbake. JEG har troa på wood og mener enda han kan være kapabel til 20 mål men må brukes rett.. han er en target man, og en wood med selvtillit hadde satt mange av de sjansene vi har sett i det siste. NOE som plager ham og du ser når han får ballen i god posisjon så er det bare om og kvitte seg med den/skyte avgårde uten noe mål og mening. en spiss med selvtillit og "problemer" gjør slik vi ser wood nå.
Han virker rett og slett uangasjert og lat. noe tenker han på i alle fall
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kontakinte

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #373 på: Desember 28, 2015, 16:54:21 »
Ante som enslig spiss er et dårligere alternativ.
Alt er bedre en Woods, 

Josch

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #374 på: Desember 28, 2015, 17:04:48 »
De som mener  Doukara og  Antenucci er et fantastisk spisspar bør skru tiden ett år tilbake og se noen kamper. De to var en fiasko sammen. Leeds tok ofte ledelsen, men målene rant også inn bakover da de ikke  gadd å markere motstandere. De to kan kun slippe til hvis vi skal ofre noe defensivt (siste halvdel av kampen)

Med dagens system har vi enten vunnet (3) eller spilt uavgjort  siste 5 kamper. slik bør det fortsette. Wood sin  målkonto  i mai vil dømme ham rettferdig. 7 mål nå er ikke krise.

Sydhagen

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #375 på: Desember 28, 2015, 17:34:25 »
Ante som enslig spiss er et dårligere alternativ.
Alt er bedre en Woods, 

Tror faktisk Ante er hakket dårligere som enslig spiss. han er fullstendig hjelpesløs og veik.
Synes Ante er veldig oppskrytt. han virrer rundt som en forvirret høne uten evne til lagspill.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Neo

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #376 på: Desember 28, 2015, 18:16:26 »
Skjønner jeg går litt imot "strømmen" her.......
- Men, jeg har alltid hatt sansen for Chris Wood.

Han er "typen".
Har skills, og de riktige avslutteregenskaper.
Litt den "Mr Forward" som vi har manglet en stund.

OK, jeg vet...... så det trengs ikke utbroderes i denne min enkle lille "hyllest" av ham; - det har gått trått i det siste, og han brenner sjanser.
Men likevel; - jeg har trua!
Tror det løsner for ham snart.

Resultatene i det siste er gode.
Selvtilliten øker.
Sånt er bra for laget - og bra for Chris.

Målene vil komme.

Kontakinte

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #377 på: Desember 28, 2015, 20:46:31 »
Skjønner jeg går litt imot "strømmen" her.......
- Men, jeg har alltid hatt sansen for Chris Wood.

Han er "typen".
Har skills, og de riktige avslutteregenskaper.
Litt den "Mr Forward" som vi har manglet en stund.

OK, jeg vet...... så det trengs ikke utbroderes i denne min enkle lille "hyllest" av ham; - det har gått trått i det siste, og han brenner sjanser.
Men likevel; - jeg har trua!
Tror det løsner for ham snart.

Resultatene i det siste er gode.
Selvtilliten øker.
Sånt er bra for laget - og bra for Chris.

Målene vil komme.

"Har du luktat på glöggen, pojke?" Hilen Tyko Jonsson ;D

lojosang

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #378 på: Desember 28, 2015, 20:56:37 »
Hvorfor må vi ha en høy spiss, selv om vi spiller med en spiss på topp. Ikke for å sammenligne. Men se på City. De har Aguero på topp, og de spiller 4-5-1. Aguero er ikke direkte noen targetman, men en aktiv spiss som scorer mye mål nettopp på grunn av det at han er bevegelig, og har teknikk

Fordi ingen av kantspillerene våre beveger seg nærmere dødlinja enn 30 meter før de slår et innlegg, (vel, kanskje på en fjerdedel av cornerne)  :D  og fordi oppspill mot spissen vår stort sett kommer i en høyde av 3.5 meter.
- Leif Olav

sportcarl1

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #379 på: Desember 28, 2015, 21:09:08 »
Ante som enslig spiss er et dårligere alternativ.
Alt er bedre en Woods, 

Tror faktisk Ante er hakket dårligere som enslig spiss. han er fullstendig hjelpesløs og veik.
Synes Ante er veldig oppskrytt. han virrer rundt som en forvirret høne uten evne til lagspill.


om man skall vara ärlig så har wood varit helt under isen de sista matcherna,tycker ante gjorde ett piggt inhopp och har friska fötter, tycker han är värd att få starta någon några matcher antingen som ensam  forwrd eller ihop  med doukara
 

Hallgeir *

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #380 på: Desember 28, 2015, 21:17:52 »
Ifølge Evans sine uttalelsene etter kampen mot Forest, er det lite som tyder på at Wood vil bli satt ut til kampen mot Derby.
Super Leeds since 1968

J-R

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #381 på: Desember 28, 2015, 23:45:24 »
Ante som enslig spiss er et dårligere alternativ.
Bare å være til stede er like bra som Wood!
Derfor kan det umulig være ett dårligere alternativ!
Han klarer hvertfall å bevege seg å skape rom for andre.. Han kan også skape noe på egenhånd...
Jeg sier ikke att vi skal kvitte oss med Wood, men så svak som han har vært så må andre få sjansen.
Ikke scorer han eller skaper noe selv å ikke spiller han andre gode!
Da er det bedre å ha ett bevegelig uromoment på topp, å heller prøve å spille opp langs bakken!

MOT

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #382 på: Desember 28, 2015, 23:50:56 »
Enig med Neo....selv uten gløgg  ;D


We are Leeds...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

HåvardK

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #383 på: Desember 29, 2015, 01:30:09 »
Ante som enslig spiss er et dårligere alternativ.
Alt er bedre en Woods, 
Hvis du mener Wood, er svaret nei.

AndyMathie

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #384 på: Desember 29, 2015, 02:37:18 »
Hvorfor må vi ha en høy spiss, selv om vi spiller med en spiss på topp. Ikke for å sammenligne. Men se på City. De har Aguero på topp, og de spiller 4-5-1. Aguero er ikke direkte noen targetman, men en aktiv spiss som scorer mye mål nettopp på grunn av det at han er bevegelig, og har teknikk

Aguero er jo sterk som en okse. Mye sterkere enn Wood trass i høyde forskjellen!
We are Leeds and we are proud of it!

Allanclarke

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #385 på: Desember 29, 2015, 10:42:12 »
Skjønner jeg går litt imot "strømmen" her.......
- Men, jeg har alltid hatt sansen for Chris Wood.

Han er "typen".
Har skills, og de riktige avslutteregenskaper.
Litt den "Mr Forward" som vi har manglet en stund.

OK, jeg vet...... så det trengs ikke utbroderes i denne min enkle lille "hyllest" av ham; - det har gått trått i det siste, og han brenner sjanser.
Men likevel; - jeg har trua!
Tror det løsner for ham snart.

Resultatene i det siste er gode.
Selvtilliten øker.
Sånt er bra for laget - og bra for Chris.

Målene vil komme.


Enig! Wood kommer snart til å smelle inn mål for oss. Har alltid hatt trua på han, og det har jeg ennå. (Noen som har glemt McCormack sitt første år?) Wood er veldig viktig i vårt oppbyggende spill som targetspiss. Han eneste spissen vår som kan spille alene.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #386 på: Desember 29, 2015, 12:58:14 »
Wood er helt ute av form og selvtilliten er borte. Evans vil kanskje han skal spille seg i form igjen...?? Det pussige med spisser mange nager er at de trenger en scoring, så kan det løsne. Måtte det skje i kvel, men dessverre får vi vel neppe se det pga Massimos tåpelige demonstrasjon. Greit å si hva en mener, men når man ikke får medhold får man finne seg i det, "the show must go on" for å si det sånn. dette blir det bare trøbbel av. Dessuten vil jeg jo gjerne se kampen ogs..... ::)!

Bli sikkert et lurveleven om erstatning til TV selskaper mv.

Men, Cris Wood må snart lever varene synes jeg, akkurat nå sliter han med teknikken, med plasseringen, med timingen, med det meste!! Ønsker han selvsagt alt godt og vil han skal bøtte inn. Kanskje snur det mot Rams? Han knallet inn en perle mot dem borte!
Yeboahs vitne

Kato

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #387 på: Desember 29, 2015, 13:41:55 »
Skjønner jeg går litt imot "strømmen" her.......
- Men, jeg har alltid hatt sansen for Chris Wood.

Han er "typen".
Har skills, og de riktige avslutteregenskaper.
Litt den "Mr Forward" som vi har manglet en stund.

OK, jeg vet...... så det trengs ikke utbroderes i denne min enkle lille "hyllest" av ham; - det har gått trått i det siste, og han brenner sjanser.
Men likevel; - jeg har trua!
Tror det løsner for ham snart.

Resultatene i det siste er gode.
Selvtilliten øker.
Sånt er bra for laget - og bra for Chris.

Målene vil komme.


Enig! Wood kommer snart til å smelle inn mål for oss. Har alltid hatt trua på han, og det har jeg ennå. (Noen som har glemt McCormack sitt første år?) Wood er veldig viktig i vårt oppbyggende spill som targetspiss. Han eneste spissen vår som kan spille alene.

Skjønner ikje hvordan han kan være viktig i det oppbyggende spillet når han knapt gidder å gå i dueller, langt mindre vinne dem. Går nesten ikke an å sammenligne med McCormack. Ferdighetsmessig er de på to forskjellige planeter.
 

jallar

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #388 på: Desember 29, 2015, 15:59:29 »
Synes også Wood snart må levere.
Har har fått veldig mye spilletid, og hver kamp misser han på kjempesjanser. Null selvtillit.
Har ventet på at det skulle løsne og at han skulle putte inn mål, men det har altså ikke skjedd. Tror det hadde vært bra å benke ham i en kamp eller 2, så han kan fokusere litt og gå i seg selv. Det kan heller ikke være bra for de andre spissene å se at Wood er på banen kamp etter kamp uten å levere. Da nytter det ikke hvor hardt de andre trener eller imponerer i reservekamper hvis Wood er fast på laget uansett.

Eriksen55

Sv: Spiller: Chris Wood
« Svar #389 på: Desember 29, 2015, 15:59:50 »
Ser flere her sier han vinner mange dueller. Hvor har dere sett det? 

 I jula har jeg sett 3 Leeds kamper i opptak ( Blackburn, Hudders og Wolves) for å se spesielt på Wood. Jeg registrerte knapt vunnede hodedueller,  og hvis han vinner en duell så ender 90% av andreballene hos motstandern uansett.

 Mot Hudders var han litt mer bevegelig, men fortsatt altfor statisk. Han var innvolvert i noen mål den kampen. Scoret et enkelt tapin på åpent mål og en enkel 2 meterspassning til Dallas som senere raidet høyresiden før han lempetinn i feltet.

Wood har også overaskende mange feilpassninger og balltap. Og noe annet jeg registrerte er at han enkelte ganger bruker voldsomt lang tid på å komme i posisjon inne i boksen. Flere ganger blir han fraløpt av egne midtbanespillere på vei fremover.

Noe av forklaringen kan være spillestil, men den kjøper ikke jeg. Hadde han vært mer bevegelig så hadde det også vært lettere for de som slår ballen mot han og de rundt han som skal gå på løp. Hvor motiverende er det å gå på løp når det så og si aldri er en ball å fange opp. ( ja, jeg vet at det til tider aldri kommer løp fra midten)

 Det jeg også la merke til, og det var noe jeg registrerte mot Nottingham og som jeg fikk bekreftet på de 3 kampene jeg så. Han smiler aldri, null spilleglede. Ser ut som han er lei, kjeder seg. Hvorfor er det i såfall sånn?

Ser flere bruker som argument at han mangler selvtillit samtidig som de forsvarer han med at han er toppscorer. Har han ikke nok selvtillit av å være toppscorer i Leeds så får han det aldri. Uansett så har ikke leeds tid til å vente til han kvikner til...altfor usikkert om han i hele tatt kvikner til.

Wood må ut, bort vekk fra Leeds og 1-2 spisser må handles inn.

Wooton prøvde jeg også å se litt ekstra på. Han får endel tyn, men defensivt så syntes jeg han klarer seg bra. Blitt tryggere med ballen og har en del bra passninger fremover, han er flink til å komme frem på høyresiden men sliter litt med leggene. Offensivt på venstresiden er han ubrukelig. Alt i alt er wooton jeg absolutt vil ha med videre i en leeds tropp.