Kamp: vs Milton Keynes Dons @ Stadium MK, lørdag 19/9 2015, kl 16.00

Started by Promotion 2010, September 15, 2015, 23:00:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Blank_File

Kom inn på radioen med en halvtime igjen. Tror aldri noensinne jeg har opplevd noe lignende.

auren

Quote from: Gufrias on September 19, 2015, 18:08:33
Ã... spille så dårlig og vinne er bedre enn å spille en kjempekamp og ikke vinne.

Selvsagt. Også bedre å spille rævva og rykke opp enn å spille kremfotball og rykke ned.

Prestasjonene denne sesongen har dessverre gått i 1 retning - nedover. Nå har vi spilt 3 elendige kamper på rad, dog skapte vi mer i denne kampen enn de to forrige til sammen. Det må vi ta med oss. Men det bekymrer meg at vi slipper motstanderen til så mange sjanser som vi gjør. Over tid så vil vi blande oss inn i nedrykksstriden med slikt spill, men jeg er helt sikker på at vi etterhvert vil klare å heve oss stort.

Med 1 poeng mot Boro, så er faktisk jeg (poengmessig) tilfreds med de fire siste. Jeg sa før hjemmekampene mot Brentford og Ipswich at jeg ville være tilfreds med 5 poeng på disse kampene. Prestasjonene derimot…

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Quote from: ArneS on September 19, 2015, 18:15:01
Til en forandring så vinner vi på en skikkelig dårlig dag.  Det holdt hardt, slapp med skrekken med bare en redusering.  Ute av stand til å ta tak i kampen med 1 mann mer, men like fordømt i stand til å ro seieren i land.

Godt fornøyd nå!

Brannfakkel: Hadde vi en dårlig dag, eller er vi ikke så mye bedre? Vi har hatt en del skikkelig dårlige dager nå..

Er det spillerne, systemet, Uwes evne til å motivere spillerne, alderen på spillerne, eller at dette er starten av sesongen og da vil prestasjonene svinge stort? Kanskje en god blanding...

auren

auren

Quote from: clarke on September 19, 2015, 18:03:07
Quote from: auren on September 19, 2015, 17:57:54
Har ikke vært like misfornøyd med 3 poeng siden slutten av Grayson-æraen…

auren
tusen takk for masse oppdateringer gjennom kampen auren!!! 3 p er 3 p ;)

Bare hyggelig. Vet selv hvor frustrerende det er med et tyst forum når man ikke får fulgt kampen selv på radio/tv…

auren

Odin

Quote from: Cannavaro on September 19, 2015, 18:04:32
Quote from: Odin on September 19, 2015, 18:02:00
Vi spiller f**king shambles football under Røsler....
Vill panikk I forsvar hele tiden...
Dette går ikke bra I lengden
Ingen guts og ledelse I dette laget!
Huff!

Hehe det har vi sett under Grayson, Warnock og Redfearn også....
Ja ikke noe positivt for Røsler å være på samme nivå som Warnock...
Vi trenger en voksen rolig mann i midtforsvar og en som leder på midtbanen!
Virker som om ingen tar kommando og leder unggutta!

Asbjørn

Quote from: Odin on September 19, 2015, 18:27:47
Ja ikke noe positivt for Røsler å være på samme nivå som Warnock...
Vi trenger en voksen rolig mann i midtforsvar og en som leder på midtbanen!
Virker som om ingen tar kommando og leder unggutta!

Sånn sett blir det interessant å se hvordan Bianchi (nettopp tilbake i trening med gutta) kan fungere i Uwe-systemet. Han har alderen i alle fall...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

DenHviteYeboah

Har ikke fulgt med i dag grunnet bursdagsfeiring. Ble svært glad da jeg så resultatet, men forstår at vi har vært elendige i dag..? Synes dette er merkelig egentlig, fordi da jeg så Derby kampen så syntes jeg vi så bra organisert ut med gode spillere i de fleste posisjoner. Veldig nedslående å se at vår formkurve er nedadgående  :( De siste kampene har jo vært alarmerende...

Asbjørn

Leeds United FC ‏@LUFC  Â· 47s47 seconds ago  
Uwe Rosler: "Our whole dressing room is very happy, it's a good win going into a couple of days off. We found a way to win today." #lufc

Leeds United FC ‏@LUFC  · 1m1 minute ago 
Rosler: "The best period we had was the 15 minutes after the break. We had a couple of chances then the game got hectic, we got nervous."

Rosler: "I'm a big believer that what you put in, you get out. Our boys put a lot in today." #lufc

Tell me  Tell me

Dylan

h.b

Quote from: Asbjørn on September 19, 2015, 18:39:42
Leeds United FC ‏@LUFC  Â· 47s47 seconds ago  
Uwe Rosler: "Our whole dressing room is very happy, it's a good win going into a couple of days off. We found a way to win today." #lufc

Rosler: "The best period we had was the 15 minutes after the break. We had a couple of chances then the game got hectic, we got nervous."

Rosler: "I'm a big believer that what you put in, you get out. Our boys put a lot in today." #lufc

SVADA

Asbjørn

Adam Pope ‏@APOPEY  · 2m2 minutes ago 
Berardi rested for Wootton today due to 3 games in a week. #lufc Rösler coming up on @bbcleeds soon

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Leeds United FC ‏@LUFC  · 2m2 minutes ago 
Rosler also praises Silvestri's performance: "People called for his head but you have to support him. Today he was excellent." #lufc

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

leon wobschall ‏@LeonWobYP  Â· 1m1 minute ago  
Uwe: There were some turns + twists. We could have got another goal at 2-0 but then the panic button came into play #lufclive #ypfootball

leon wobschall ‏@LeonWobYP  · 25s26 seconds ago 
UR: In this league you need to find a win even when you dont play pretty over 90 mins. Thats what we did #lufc #lufclive #ypfootball

Tell me  Tell me

Dylan

nord

Jon R

Huff!
Dette har ikke vært hovedregelen under Røsler, heller unntaket vil jeg si. Det største problemet etter mitt syn har vært tannløs angrepsfotball.
Jon R.

auren

Quote from: DenHviteYeboah on September 19, 2015, 18:37:58
Har ikke fulgt med i dag grunnet bursdagsfeiring. Ble svært glad da jeg så resultatet, men forstår at vi har vært elendige i dag..? Synes dette er merkelig egentlig, fordi da jeg så Derby kampen så syntes jeg vi så bra organisert ut med gode spillere i de fleste posisjoner. Veldig nedslående å se at vår formkurve er nedadgående  :( De siste kampene har jo vært alarmerende...

Jeg synes Derby-kampen lyver litt. I første omgang var ikke Derby-spillerne påslått i det hele tatt. Ingen press på ballfører og slapp innsats. Nivåforskjellen så man de første 20 minuttene av andre omgang, og vi var svært heldige som ikke lå under. De beste minuttene av Derby-kampen synes jeg faktisk var de siste 15-20 minutter. Vi så ut som laget som var "most likely to win", og det er sterkt borte mot Derby på stillingen 1-1!

Det er vel kun Derby-kampen, første kampen mot Burnley (?) (så den ikke) og kanskje 0-0 mot Reading (så eller hørte den ikke) som har vært godkjent/bra denne sesongen. Bristol City-kampen var vi heldige som gikk til pause med 1-0, men der spilte vi en god andre omgang, helt til Silvestri fikk black out.

auren

sportcarl1

Quote from: DenHviteYeboah on September 19, 2015, 18:37:58
beror vad man menar med eländiga, var väl en hyfsad välförtjänt seger där vi släppte in Mk don på slutet med lite panik,  vinner man på bortaplan så är det bra

B_Ød

Quote from: auren on September 19, 2015, 18:01:18
Quote from: B_Ød on September 19, 2015, 17:59:23
Quote from: auren on September 19, 2015, 17:57:54
Har ikke vært like misfornøyd med 3 poeng siden slutten av Grayson-æraen…

auren

strålende utsagn  ::)

Dårlig hukommelse? Vi spilte kamper totalt blottet for innsats, og likevel karret vi til oss poeng og 3 poeng etter svært "heldige" kamphendelser (røde kort og straffer, selvmål etc.).

auren

byner å bli gammal ama....
Ups & Ups!!

J-R

Denne Silvestri er ikke så gær'n så mange vil ha det til........

MOT

auren

"Høydepunkter":

http://www.dailymotion.com/video/x37b0wb_mk-dons-1-v-2-leeds-united-lufc_sport

Synes det røde er greit nok. Kommer med høy fart og strake bein. Ikke bra! Ellers så burde Cook spilt ballen til Bellusci (?) på slutten, men forsåvidt OK at han skyter etter å ha fosset nedover halve banen.

De to raidene til Tayor er fremragende. Han må få lov til å angripe mer, evt spille venstre ving, Berardi på venstre back og Byram på høyre.

auren

rd1

3 poeng er 3 poeng, selv med noe flaks.. Gir spillerne selvtillit, så må de gode kampene komme snart (med 3 poeng i de og).
"Who needs Cantona??"

Leedsfan

Quote from: Jon R on September 19, 2015, 18:51:43

Huff!
Dette har ikke vært hovedregelen under Røsler, heller unntaket vil jeg si. Det største problemet etter mitt syn har vært tannløs angrepsfotball.

Føler at det er litt Darko Milanic om igjen dessverre!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Ankerjon15

Fint med seier idag, men nå må den neste hjemmekampen også vinnes. ;D

Kontakinte

Quote from: Hallgeir * on September 19, 2015, 16:47:50
Klarer vi å beholde Charlie Taylor? Uten tvil PL-materiale.
Ja! prisen er nå minst 8Mpundsterling

Kickthemdown

Fint med 3 poeng men blir ikke kjempelykkelig over å ha blitt totalt utspilt av MK Dons  ::) Ser ikke lyst på de neste matchene.

Edit: Ennå mer bekymret når jeg nå har sett høydepunktene..  >:(
Du verden for en spiller vi har i Charlie Taylor. Kommende landslagsback.

Promotion 2010

Quote from: Asbjørn on September 19, 2015, 18:05:28
Da èr vi på Röslers 10.plass :)   - ett bak playoff

KATASTROFESTART
(slik høres det i alle fall ut...)  ::)

Et viktig poeng, Asbjørn!

Alle slår alle i denne divisjonen. Blackburn 3-0 Charlton etter katastrofestart. Brighton 0-0 borte mot Wolves med en mann mer lenge. De fleste slår de fleste.

Vi er ett poeng bak QPR med den klart sterkeste stallen. Vi er foran Derby som er storfavoritt.

Vi taper sjelden. Vi er tøffe borte, men svært sårbare hjemme! Nøkkelen der er å gjøre som Redfearns Leeds: Ã... tørre å ligge bakpå og kontre inn seier på hjemmebane!

Hva er det som teller? Sexy-fotball eller POENG?

Godt jobbet Røsler! Ett tap på 8! Jobb fortsatt videre med defensiv trygghet - OG TRO PÃ... DET!

8)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Quote from: Promotion 2010 on September 19, 2015, 21:39:31
Quote from: Asbjørn on September 19, 2015, 18:05:28
Da èr vi på Röslers 10.plass :)   - ett bak playoff

KATASTROFESTART
(slik høres det i alle fall ut...)  ::)

Et viktig poeng, Asbjørn!

Alle slår alle i denne divisjonen. Blackburn 3-0 Charlton etter katastrofestart. Brighton 0-0 borte mot Wolves med en mann mer lenge. De fleste slår de fleste.

Vi er ett poeng bak QPR med den klart sterkeste stallen. Vi er foran Derby som er storfavoritt.

Vi taper sjelden. Vi er tøffe borte, men svært sårbare hjemme! Nøkkelen der er å gjøre som Redfearns Leeds: Ã... tørre å ligge bakpå og kontre inn seier på hjemmebane!

Hva er det som teller? Sexy-fotball eller POENG?

Godt jobbet Røsler! Ett tap på 8! Jobb fortsatt videre med defensiv trygghet - OG TRO PÃ... DET!

8)

Du vet at hvis man er underlegen motstanderen i de fleste kampene så vil man tape etterhvert.

For Uwe's skyld så er disse sliteseierne viktig, men personlig så ville jeg ha likt å se en progresjon i spillet og enkeltspillere. Ikke "Heavy Metal Football" som ser ut som "Dead Leg Football".
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Asbjørn

Vi må vel bare innse at vi er alle sammen skuffet, og overrasket, over at Leeds skulle fremstå slik etter landslagspausen. Uwe var svært så tydelig på at (borte-)programmet (med all reisingen) i våre fem første kamper var tøft for klubben.

Vi vant knapt nok i den perioden, men tapte heller ikke, og avsluttet med en fin borteskalp.

Her var det bare å glede seg til serien skulle ta fatt igjen. I mellomtiden fikk spillerne samlet seg, Uwe kunne øve mer på spillestil m.m. nå som han 'kjente' troppen sin langt bedre etter å ha sett de i competetive action.

Men neiiida. Etter pausen  har den nervøsiteten som Cellino kommenterte allerede i første bolk bare blitt enda tydeligere. Spillerne virker livredde på Elland Road, og målfarligheten er bortimot lik null.
Mens Uwe fikk øvd inn spillestilen sin på en utmerket måte gjennom pre-season har det IKKE blitt tatt videre nå etter pausen der jeg trodde han fikk anledning til å bygge videre på denne. I stedet virker vi å vakle rundt og prøve og faile folk over hele linjen... Jeg syns det er rart, etter den fine sommeren han hadde med troppen.

...men altså, Uwe har ikke tippet oss høyere enn nåværende tiendeplass. Vi mente nok han gjorde det for å spare troppen for for høye forventinger, men det kan virke som det er så høyt denne unge gjengen klarer å klatre, i denne omgang.

Det spennende er om Massimo holder ord og tåler at vi ligger på ca 10.plass uten å igjen sparke og klore i alle retninger...
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

@SkySportsNewsHQ: Charlie Taylor of #LUFC wins our Goal of the Day poll with 46% of the vote #SSNHQ http://t.co/aogdhJzjQe

:)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

eros

Skjønner manges bekymring, særlig etter å ha sett høydepunktene, men vi må kunne glede oss over sliteseire, bedre er vi ikke ennå(men det kommer)