Hvorfor tiltrekker ikke Leeds seg de riktige rike eierne

Started by h.b, September 26, 2015, 11:03:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Har jo mine formeninger om dette problemet. Vi tiltrekker oss smårike, men ikke de med penger, som kan gjøre en forskjell.Så hva er problemet.
En ting som jeg ser kan være et problem er faktisk byen. Den ligger veldig langt nede på kultur. Faktisk i bunn 10, hvis man skal ta denne lista her jeg fant for et par dager siden på nett, når det ble diskutert de verste byer å bo i, når det kom til kultur. Og rike mennesker. Ja de vil ha kultur. Kan det samtidig ligge endel i det med hvordan man samtidig oppfatter fansen i byen. Javisst. Den er dedikert og lever og ånder for klubben. Men hva da med dette hatet som Gordon Mc Queen påpeker som en av grunnene til at han faktisk ikke liker byen lenger.
http://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.hitc.com%2Fen-gb%2F2015%2F09%2F26%2Fgordon-mcqueen-i-dont-like-going-back-to-leeds-now%2F&h=qAQGLL1_a&s=1
Og hva med boområder. Kan ikke sammenligne London med Leeds, men alikevel. London har jo Chelsea og Fulham området. Dette er relativt sentralt i byen. Hva med Leeds. Hvor er de luksurøse boområdene for de med virkelig mye penger.
Og da kommer vi tilbake til f.eks det med spillermateriell og at Leeds ikke er i Premier League. Vil Leeds noensinne tiltrekke seg de med penger, slik at Leeds kan få de virkelig gode spillerne, som igjen gjør at klubben vil oppleve en storhetstid igjen.
Jeg tviler

Kontakinte

Gordon McQueen er antakelig like populær som Harry Kewell i Leeds.

Leedsfan

Trodde Cellino var riktig rik jeg?

Det du vil ha er en eier som kjøper Leeds som en trofeklubb og henter spillere fra øverste hylle. Da får man Manchester City, en klubb som kjøper spillere og har ingen gode spillere på laget som de har avlet selv.

Jeg vil ikke være supporter av en klubb uten sjel, sorry!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

p0ndus

Quote from: Leedsfan on September 26, 2015, 11:21:23

Det du vil ha er en eier som kjøper Leeds som en trofeklubb og henter spillere fra øverste hylle. Da får man Manchester City, en klubb som kjøper spillere og har ingen gode spillere på laget som de har avlet selv.

Word 100% enig. Men vil gjerne ha en eier som er stabil/forutsigbar mellom øra.

Bjorn

Så hjertens enig! F@#k økonomisk doping!
Marching On! 4276

h.b

Vel.
Hvis det å mangle sjel tilsier å ville ha en eier som vil kjempe med de beste i landet, og europa. Ja takk til ingen sjel. Får sikker passet stempla her. Men jeg skammer meg når jeg går rundt i diverse områder i Leeds, og ser hatet blandt fansen der. Beeston og øvre Holbeck er et slikt område Der står hatet tykt i blodet til fansen.
Man kan aldri la ting være glemt. Spillere som f.eks Kontakinte påpeker. Ja de er klar for døden osv. Dette er feil, etter min mening. Javisst. Kewell gjorde en tabbe når han skrev under for dette tyrkiske laget. Spesielt etter dette dødsfallet til disse to supporterne. Men herremin hatt. Kan man ikke respektere hva spillerne gjorde for klubben etc, ikke det at de valgte på spille for lag som fansen ikke er så himla glad i. Hva da med Gordon Strachan. Han er en gud i Leeds. Han kom fra nettopp den klubben som Gordon Mc Queen da er hata for at han gikk til. Samme med Allan Smith. Han er hata blandt fansen.
Det er så mye hat blandt supporterne, som nok er med på å skremme vekk de som vil innvestere sin penger i Leeds United. Og dette hatet skammer jeg meg som sagt over å se, når jeg går rundt i Leeds

h.b

Vil ikke kjøpe fra øverste hylle. Hva er det for noe tull egentlig. Dere som er imot denne utviklinga innen fotballen. Ja den dagen hvis og når Leeds rykker opp. Ja sett at laget rykker opp i denne sesongen. Med denne innstillinga til fotballen i dag. Ja da bør faktisk Leeds si fra seg plassen i Premier League. For klubbene der blir jo belønna av tv avtalen med såkalte blodpenger, bare for å spille i Premier League. Og hva da med hvis da klubben faktisk fikk mulighet til å signe Messi. Ville da dere samtidig si. Nei takk Vi vil ikke ha denne spilleren. Vi vil ikke være med på å kjøpe fra øverste hylle osv osv osv.
Det dere her sier. ja det er dobbeltmoral. Dere vil selvsagt at klubben skal spille i premier League, og dermed kjempe om en plass i europa. Alt annet er bare selvfornektelse

h.b

Og hva er egentlig en klubb uten sjel.
Hva er  forskjellen på klubber som f.eks Man City og Leeds. Begge har en stolt fotballhistorie å vise til. Og det er fotballhistorien som er sjela til klubben, ikke det at man har økonomiske muskler til å kjøpe seg det beste som kan kjøpes.
Med denne innstillinga. ja da trenger ikke Leeds spillere som koster penger uansett. Alle lag i divisjonssystemet er kjøpelag. Det er bare forskjell på hva spillerne koster. Skal man ha et lag som ikke er et kjøpelag. Ja da skal man kun bruke spillere som er oppfostra av klubben. Leeds burde da ikke kjøpe spillere i det hele tatt

Kato

Jeg blir lykkeligere som Leeds-supporter med å rykke opp til PL med mange egenutviklede spillere kombinert med fornuftige innkjøp, fremfor å kjøpe hele verden med en eller annen prins fra Arabia bak rattet.

Kontakinte

Quote from: h.b on September 26, 2015, 11:35:28
Vel.
Hvis det å mangle sjel tilsier å ville ha en eier som vil kjempe med de beste i landet, og europa. Ja takk til ingen sjel. Får sikker passet stempla her. Men jeg skammer meg når jeg går rundt i diverse områder i Leeds, og ser hatet blandt fansen der. Beeston og øvre Holbeck er et slikt område Der står hatet tykt i blodet til fansen.
Man kan aldri la ting være glemt. Spillere som f.eks Kontakinte påpeker. Ja de er klar for døden osv. Dette er feil, etter min mening. Javisst. Kewell gjorde en tabbe når han skrev under for dette tyrkiske laget. Spesielt etter dette dødsfallet til disse to supporterne. Men herremin hatt. Kan man ikke respektere hva spillerne gjorde for klubben etc, ikke det at de valgte på spille for lag som fansen ikke er så himla glad i. Hva da med Gordon Strachan. Han er en gud i Leeds. Han kom fra nettopp den klubben som Gordon Mc Queen da er hata for at han gikk til. Samme med Allan Smith. Han er hata blandt fansen.
Det er så mye hat blandt supporterne, som nok er med på å skremme vekk de som vil innvestere sin penger i Leeds United. Og dette hatet skammer jeg meg som sagt over å se, når jeg går rundt i Leeds
Tror det er mer måten det blir gjort og sakt på HB. Er det ikke en kjent kommentar vi husker GMcQ for? Quote, JEG KOMMER ALDRIG TIL Ã... FORLATE LEEDS UNITED :)Han reiste vell til Scum bare noen dager etter. ;D

sportcarl1

cellino är väl en rik ägare märktes väl inte minst vid  köpet av klubben, dock är han ju inte i samma klass som shejker och oljeogliarker, men sedan är ju frågan om vi vill ha sådana ägare?

Leedsfan

Quote from: p0ndus on September 26, 2015, 11:29:20

Word 100% enig. Men vil gjerne ha en eier som er stabil/forutsigbar mellom øra.

Der er vi 100% enig.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Eriksen55

Quote from: h.b on September 26, 2015, 11:03:12
Har jo mine formeninger om dette problemet. Vi tiltrekker oss smårike, men ikke de med penger, som kan gjøre en forskjell.Så hva er problemet.
En ting som jeg ser kan være et problem er faktisk byen. Den ligger veldig langt nede på kultur. Faktisk i bunn 10, hvis man skal ta denne lista her jeg fant for et par dager siden på nett, når det ble diskutert de verste byer å bo i, når det kom til kultur. Og rike mennesker. Ja de vil ha kultur. Kan det samtidig ligge endel i det med hvordan man samtidig oppfatter fansen i byen. Javisst. Den er dedikert og lever og ånder for klubben. Men hva da med dette hatet som Gordon Mc Queen påpeker som en av grunnene til at han faktisk ikke liker byen lenger.
http://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.hitc.com%2Fen-gb%2F2015%2F09%2F26%2Fgordon-mcqueen-i-dont-like-going-back-to-leeds-now%2F&h=qAQGLL1_a&s=1
Og hva med boområder. Kan ikke sammenligne London med Leeds, men alikevel. London har jo Chelsea og Fulham området. Dette er relativt sentralt i byen. Hva med Leeds. Hvor er de luksurøse boområdene for de med virkelig mye penger.
Og da kommer vi tilbake til f.eks det med spillermateriell og at Leeds ikke er i Premier League. Vil Leeds noensinne tiltrekke seg de med penger, slik at Leeds kan få de virkelig gode spillerne, som igjen gjør at klubben vil oppleve en storhetstid igjen.
Jeg tviler

Rart ikke Hastings, cambridge, Oxford eller potsmouth ikke ligger i toppen da.. Det her var tynn suppe!

Cannavaro

Denne artikkelen syns jeg også er interessant med tanke på tråden her (selv om den er skrevet av Gary Neville).
Bekrefter et inntrykk om at det kan skje et skille mellom nord og syd i engelsk fotball....
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/competitions/premier-league/11891430/The-north-is-being-cut-adrift-in-English-football-and-I-fear-the-damage-may-be-permanent.html
MFLU - Miracles For Leeds United

h.b

Noe av problemet til Leeds er også at det er manko på lokalderby. Manchester har jo 2 storoppgjør hvert eneste år. City mot United. Store byderbyer tiltrekker seg ofte mye publikum. Mye publikum er synonymt med interesse og mye penger i omløp

Asbjørn

Gary Neville henger seg på debatten:
- og han stiller bl.a. det samme spr som Håkon

The north is being cut adrift in English football - and I fear the damage may be permanent

Gary Neville: The struggles of clubs in the north-east and Merseyside - and the decline of Leeds and Sheffield Wednesday - should worry all football fans

By  Gary Neville     4:01PM BST 25 Sep 2015

A North-South divide is developing in English football that reflects the drift in economic power towards London. I worry that the north of England will end up with only a token presence in the Premier League - with Manchester as an island in a sea of decline.

This week Newcastle were knocked out of the Capital One Cup by Sheffield Wednesday reserves and Liverpool struggled to beat Carlisle. Those two events are hardly proof of a crisis. But there is a much bigger trend across Lancashire, Yorkshire and the north-east.

London has always been the economic and political centre of the country but Merseyside, Manchester and the north-east were the footballing hothouses. Manchester is the one that’s held its own. Elsewhere there are clear signs of distress.

During rehearsals for ‪Monday Night‬ Football two weeks ago, before West Ham v Newcastle, I was looking at the Newcastle team, thinking: that’s not a Newcastle United side.

I then started to think about what’s happening to them, then Sunderland, then the north of England as a whole.

At Newcastle things are desperate. At Sunderland â€" also desperate. I know people argue that London props up the rest of the country up â€" but I don’t accept that. Yet the surge in economic influence towards London might now be reflected in football.

We’ve seen the demise of Premier League clubs in Yorkshire, with Hull going down last year, and Leeds and Sheffield Wednesday becoming marginalised. When I was growing up, trips to Elland Road and Hillsborough were among the biggest. They were FA Cup semi-final venues. They had a big club feel, as did Middlesbrough, Newcastle and Sunderland.

Newcastle are synonymous with passionate fans and small boys in No 9 shirts. I can remember our 5-0 defeat in an age when Newcastle could call on the likes of Shearer, David Ginola and Philippe Albert. It was a team of wonder goals and top foreign players.

Sunderland had the Roker Roar. Where is that now? Their supporters will hate the loss of that reputation. I remember us losing a game at Sunderland and Adrian Heath and Peter Reid refusing to give me the ball back on the touchline â€" and the slanging match that ensued. It was a horrible place to play because of the passion bursting out of the ground. Now, I get the feeling the squad is riddled with people who can’t wait to get the first train out of there after the match.

I can go to Crystal Palace now and hear far more passion than at Sunderland. They still turn up in their droves but there is no longer the same bond. The atmosphere of a Turf Moor and Burnden Park has also slipped away. I wonder what huge event could possibly restore what’s been lost at these clubs. I can’t see one â€" and that’s what concerns me most.

Sunderland fans have had it tough

When was the last time a really top player played at Newcastle, or Sunderland, or signed for one of those clubs? Does any top player now want to go and live in Newcastle or Sunderland or Middlesbrough? That’s not being disrespectful. My opinion of them is as great football cities, with fantastic people, who are having the life sucked out of them.

What’s becoming most important to today’s player is not the culture or history of a club but the location, for the family, and the distance back to where they want to live (the pay packet is also a huge factor, of course). On a macro level the world’s top four or five players prefer to be in Spain.

So the question is whether northern football is on the brink of a demise. Obviously Manchester is the exception. But even Merseyside, which was the epicentre of football in the 1980s, is now on the fringe. Is it cyclical or, with what’s happened in Yorkshire and Lancashire (with Wigan, Blackburn, Blackpool, Bolton, Burnleyâ€" the great clubs of yesteryear) are we seeing the north of England eased off the map of footballing success?

Children today wouldn’t think of Leeds United as a great football club. Or Sheffield Wednesday. Current trends suggest Newcastle and Sunderland may be heading in that direction. In 10 years' time their great histories may seem irrelevant. The interest might have switched to Brighton or Bournemouth, or, around London, Watford, Fulham, QPR and Crystal Palace.

Leeds' glory days are a distant memory

Clubs in the south-east who can claim to be within an hour of London seem to be developing a massive advantage. They will certainly be more attractive to players. If you had said to me 20 years ago that Alan Pardew would leave Newcastle to go to Crystal Palace I wouldn’t have believed you. I know there were other reasons. But Watford and Crystal Palace would now stand a good chance of taking a player off Newcastle or Sunderland, where some players feel they are doing the club a favour by being there.

If you were to count the players in the current north-east clubs' squads who will stay there when their careers are over you would be unlikely to find more than two or three. So you lack large numbers who represent that badge, that club, that city. Too many will be there just for a job. But it’s more than a job, playing for a football club. You have to connect with the hearts and minds of fans.

Newcastle, Sunderland, Leeds and Sheffield Wednesday are among those who face a mountainous climb to return to their old prominence. I ask why has there been no big buyer for Everton, Leeds or Wednesday. It could just be because people are investing in cities strategically rather than on the basis of vanished traditions.

Even further north, Rangers and Celtic are in the same boat. I can remember Paul Gascoigne, Terry Butcher, Trevor Steven, Henrik Larsson and Brian Laudrup playing in Glasgow. Will they ever have that type again? I’m not sure.

The days when Paul Gascoigne starred for Rangers seem a long time ago

Equally I look for, and fail to see, the next Shearer, Beardsley, Waddle or Gascoigne. The Geordie stars who seemed to step off a production line in the “hotbed of football” have disappeared. At both Sunderland and Newcastle I see a disconnect between the teams and the fans. I don’t see the links between owners, supporters, managers and fans. They are separate entities.

I want to see boys from the heart of Newcastle running out in that black and white shirt and charging through a brick wall for their club. But the war to stay in the Premier League takes precedence over everything and no thought is given to constructing a team that reflects the community and the fans.

Newcastle fans make their point

If Sunderland and Newcastle were to go down and Hull and Middlesbrough stay in the Championship, the north-east would be exiled from the Premier League.

Other than a couple of Hull games, the only time I’ve visited a Yorkshire ground in the last five years is Brighouse, to watch Salford City. I used to go to Leeds, Barnsley, Bradford, Sheffield.

In many ways I’m reaching out, to ask: how will this end? Where is football in the north of England going? There are warning signs. Is it cyclical or is something deeper going on? I’ll let you decide

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/competitions/premier-league/11891430/The-north-is-being-cut-adrift-in-English-football-and-I-fear-the-damage-may-be-permanent.html
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bye

Syns det er snedig at du muligens har snublet over et samfunnsproblem her h.b., og så har relatert det til fotballklubben, Leeds. Nord-England henger igjen i utviklinga etter at industrien har  bukket under, og det er ikke så rart om økonomien skrangler generelt i Nord-England. Det samme ser vi igjen i Øst-Tyskland, der klubbene fortsatt sliter etter sammenslåingen av Vest og Øst i 1990. Jeg tror du nærer et oppriktig ønske om å se Leeds United knive med de aller beste klubbene igjen, men jeg ser heller til Southampton og de andre klubbene helt i sør, enn til Manchester City og lignende klubber. Pengene kommer alltid til å sitte mest løst i London, og derfor har f.eks. Tottenham den posisjonen de har i dag, selv om Leeds har et mye større nedslagsfelt og potensial enn Spurs, som kniver med uendelig mange fler klubber i samme by. Jeg har ikke løsningen på hvordan Leeds kan stabilisere seg på et høyt nivå igjen, men med den nære historien friskt i minne tror jeg ikke hodeløs satsning med penger nødvendigvis er den rette måten. Vi må være smartere, og trene oftere. Det er gratis, for parafrasere en klok lærer fra Orkdal.
Trønder i Bergen!

Kontakinte

Quote from: h.b on September 26, 2015, 16:37:56
Noe av problemet til Leeds er også at det er manko på lokalderby. Manchester har jo 2 storoppgjør hvert eneste år. City mot United. Store byderbyer tiltrekker seg ofte mye publikum. Mye publikum er synonymt med interesse og mye penger i omløp
Du får ikke plass til flere på stadion fordi det er et by-derby. Folk vill se PL fotball enkelt og greit, jeg vill tro bort i mot alle PL- kamper er utsolgt?