Hvor ligger akilleshælen i laget

Started by h.b, November 02, 2015, 20:12:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Jeg vil påstå hvis man ser på det sporstlige. Ja da fungerer ikke sentrallinja.
Silvestri. Absolutt ikke god nok. Laget er usikker på hva han foretar seg
Bamba. Synd å si det, men ikke god nok. Alt for glad i ballen, og dirigerer ikke forsvaret slik en kaptein skal
Adeyemi/Murphy. Ikke gode nok. Midtbanen blir for veik
Wood. Håpløs og bør benkes

Sydhagen

Tror mye kan løse seg om man får inn en skikkelig god general på midtbanen slik at vi kan styre kampene. Virker veldi uorganisert slik det er nå.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

Quote from: Sydhagen on November 02, 2015, 20:16:01
Tror mye kan løse seg om man får inn en skikkelig god general på midtbanen slik at vi kan styre kampene. Virker veldi uorganisert slik det er nå.

Man bør ha inn en forsvarskjempe som er meget god på å organisere laget bakfra

sportcarl1

saknas rutin och ledarskap, vi har framtidsspelare men de är där inte än

Gufrias

Hekta på Leeds siden 1974

GeirO

Spillerne er ikke så viktige. Det vi mangler er en trener/manager som kan dyrke fram et LAG. Et maskineri som maler alle motstandere sønder og sammen uten å ha stjernespillere. Selv med stjernespillere uten lagspill går det dårlig, les Chelsea.
MOT

DenHviteYeboah

Quote from: GeirO on November 02, 2015, 21:33:19
Spillerne er ikke så viktige. Det vi mangler er en trener/manager som kan dyrke fram et LAG. Et maskineri som maler alle motstandere sønder og sammen uten å ha stjernespillere. Selv med stjernespillere uten lagspill går det dårlig, les Chelsea.
Enig!
En trener som får spillere til å:
1. Løpe som helvete i 90 minutter
2. Takle som helvete i 90 minutter
3. Kjempe som helvete i hver eneste duell
4.En trener som setter de som ikke gir alt på benken
5. En trener som har ekstra trening med forsvaret hver eneste dag resten av sesongen

Og hvem får til slikt..? Det er det store spørsmålet ;)

ingve1960

Hoi. Jeg var på Ellen road da vi tapte mot Brighton. I den kampen  hadde vi en bra midtbane  I ca 65 min. Med ademyCook mowatt Dallas botaka.husk vi spilte mot det desiderte topplaget.Brighton. De hadde  en sjanse  i første omgang  og ett par  først 20  i andre. Men så la uwe om  med buckley og andennuci  inn  da gikk det sjeis. Og i tillegg copper ut som vår beste i forsvar. Er enig att wood og Murphy har vert dårlige i de siste to kamper men tror hele laget er preget av lav selvtillit

Bye

Hei folkens,

jeg setter pris på engasjement og debatt rundt laget. Særlig nå, som vi er på en ørkesløs ørkenvandring i CCC, og muligens League One til våren, om vi ikke etter alle solemerker holder oss oppe, til tross for den gale keiseren.

MEN: MÃ... vi sette i gang alle disse trådene, hver bidige dag? Er dette greit, moderatorer? Jeg er innom opptil flere forumer daglig, for å lese siste nytt om ymse. Denne siden er by far den verste å finne frem i.

Daglig popper det opp nye tråder etter innfall; uten annen mening enn å sette i gang diskusjoner om ting vi allerede har tråder om. Hvorfor? To what end?

Moderatorer; kjenn deres besøkelsestid. Flytt tråder som er overflødige inn i allerede eksisterende tråder.

Trenger dere inspirasjon, kan dere ta en tur innom www.rbkweb.no. Der har de full kontroll på postingen, og det er likevel full takhøyde, og åpning for innspill.

Hjertesukk slutt.
Trønder i Bergen!

Kato

Jeg ser tre hovedmangler i mannskapet vårt:

1. Vi mangler fremdeles tempo. Med Adeyemi, Wood og Doukara inn har vi fremdeles et lag med for lite tempo.

2. Vi mangler ledere. Det blir for snilt, for få som tar tak når det virkelig kreves. Og kanskje med det også for ungt.

3. Vi mangler en kaptein med stor K, i midtforsvaret. Det har jeg mast om lenge, blir ikke godt nok med det gjenget vi har der bak.

Lukic

Før sesongen var det mange (optimister) som hevdet at med denne gjengen var vi ihvertfall gode nok for Play-off. Nå hevder Evans at den samme gjengen kommer til å slite med å holde seg i divisjonen.

Vedlagte link burde kanskje ligget under rykter eller lånespillere inn, men jeg er på min side meget bekymret for Evans' evne til å finne gode spillere. Har Steve Evans noen gang kjøpt en god spiller - i tilfelle hvem??

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/leeds-united/11970280/Leeds-close-in-on-loan-deal-for-Sunderlands-Liam-Bridcutt.html

Ellers føler jeg at laget mangler kommunikasjon i alle ledd. Senest mot Blackburn har vi en situasjon hvor ballen detter ned på fem-meteren til Blackburn etter en corner og tre-fire Leeds-spillere står og ser på hverandre uten å sparke den jæ*la ballen i mål. ANSVARSFRASKRIVELSE kaller jeg det.

Dennis

Akilleshælen er mislykket ledelse og mangel på en langsiktig plan over de siste snaut femten årene. Ingen bedrift eller klubb kan ha oppadgående pil med de kvelende, maktsyke og hårsåre eierne og styreformennene vi har hatt siden imploderingen.

Når det gjelder sportslig, vil det igjen gå rundt til det samme - mangel på kontinuitet og en hensikt på overgangsmarkedet (så tendenser til dette under Pearson og Glover i sommer). Det som derimot peker sterkest ut på banen, er den klare mangelen på lederskikkelser. Slik jeg ser det, er det kun en hærfører på banen - Sol Bamba.

Eneste jeg faktisk har sett kjefte og smelle litt på medspillere. Uenig med trådstarter at han ikke er god nok. Han gjør feil han også, men det er umulig å være feilfri som stopper når hele laget ikke fungerer som et forsvar.

Personlig er jeg også helt enig med Lexmark at det finnes et hav av eksisterende tråder, hvor denne kunne vært lagt inn. Det er ikke det at man ikke skal kunne starte nye, men jeg er enig i at ny tråd hver gang man har en tanke (som er diskutert før også) gir et rotete forum.

Min personlige mening.
Marching on together!

Kato

Quote from: Mr Kaizer on November 03, 2015, 08:46:43
Akilleshælen er mislykket ledelse og mangel på en langsiktig plan over de siste snaut femten årene. Ingen bedrift eller klubb kan ha oppadgående pil med de kvelende, maktsyke og hårsåre eierne og styreformennene vi har hatt siden imploderingen.

Når det gjelder sportslig, vil det igjen gå rundt til det samme - mangel på kontinuitet og en hensikt på overgangsmarkedet (så tendenser til dette under Pearson og Glover i sommer). Det som derimot peker sterkest ut på banen, er den klare mangelen på lederskikkelser. Slik jeg ser det, er det kun en hærfører på banen - Sol Bamba.

Eneste jeg faktisk har sett kjefte og smelle litt på medspillere. Uenig med trådstarter at han ikke er god nok. Han gjør feil han også, men det er umulig å være feilfri som stopper når hele laget ikke fungerer som et forsvar.

Personlig er jeg også helt enig med Lexmark at det finnes et hav av eksisterende tråder, hvor denne kunne vært lagt inn. Det er ikke det at man ikke skal kunne starte nye, men jeg er enig i at ny tråd hver gang man har en tanke (som er diskutert før også) gir et rotete forum.

Min personlige mening.

Syns det er helt greit at vi starter nye tråder, frisker litt opp. Er jo ikke så mange av dem.

Uenig i vurderingen av Bamba. Ser ikke på han som en opplagt hærfører. Stoppere skal ikke gjøre feil, sånn er det bare. Blåse ballen opp på rad z, ja heller det enn å gjøre feil (det blir det baklengs av). Lyser at vi trenger en hærfører der bak (a la Ayala).

HåvardK

Quote from: Kato on November 03, 2015, 10:48:51

Min personlige mening.

Syns det er helt greit at vi starter nye tråder, frisker litt opp. Er jo ikke så mange av dem.

Uenig i vurderingen av Bamba. Ser ikke på han som en opplagt hærfører. Stoppere skal ikke gjøre feil, sånn er det bare. Blåse ballen opp på rad z, ja heller det enn å gjøre feil (det blir det baklengs av). Lyser at vi trenger en hærfører der bak (a la Ayala).
Litt av en uttalelse fra en av de som gjentatte ganger har forsvart Bellusci her inne. Selv tror jeg ikke det finnes mange bedre hærførere enn Bamba i denne divisjonen.

Kato

Quote from: HåvardK on November 03, 2015, 11:09:43

Min personlige mening.

Litt av en uttalelse fra en av de som gjentatte ganger har forsvart Bellusci her inne. Selv tror jeg ikke det finnes mange bedre hærførere enn Bamba i denne divisjonen.

Bellusci er det en god stund siden har fått min støtte.

Med Bamba som hærfører går det utfor stupet kan det se ut som.

Leedsfan

En hærfører trenger vi, en som leder an med hjerte og ferdigheter, en som aldri gir opp! Den personen har vi dessverre ikke.

Vårt største problem er Silvestri, han gjør alle usikre!  Ikke det at jeg synes at han er en ræva keeper, men en Silvestri uten selvtillit er for dårlig. Vi slipper inn mål på alt. Lag skaper 3-4 sjanser og putter på to av de, det var jo slik vi holdt på en periode!

Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

HåvardK

Quote from: Kato on November 03, 2015, 12:11:20

Min personlige mening.

Tipper egentlig at vi kan være enige om at en hærfører alene ikke er godt nok til å berge et lag. Og hvilke spillere/stoppere er det som IKKE gjør feil?

Kato

Quote from: HåvardK on November 03, 2015, 13:45:40
Quote from: Kato on November 03, 2015, 12:11:20

Min personlige mening.

Tipper egentlig at vi kan være enige om at en hærfører alene ikke er godt nok til å berge et lag. Og hvilke spillere/stoppere er det som IKKE gjør feil?

Bamba er god på blokkering, sterk i lufta, og ofrer seg godt. Men det går knapt en kamp uten at han har en eller flere involveringer (sklir, støter ukritisk, faller av feil, ruser, bommer, pasningsfeil osv) som det kan bli baklengs av.

Når du nevner han som noe av det beste i denne divisjonen, ta en titt på Ayala. Klasseforskjell, rett og slett.

Kontakinte

Bamba er god nok i denne divisjonen, men trenger en bedre makker. Kato peker på alle grunner hvor Bamba gjør feil og helt riktig. Men hvorfor ruser, takler, støter Bamba på 25-30m. Av den enkle grunn at vi har 2 stk. donkies i Adejemi og Murphy som får vår tidligere helt Okon, til og se ut som Usain Bolt. Han og forsvaret får for lite hjelp av midtbanen.   

Kato

Quote from: Kontakinte on November 03, 2015, 14:21:30
Bamba er god nok i denne divisjonen, men trenger en bedre makker. Kato peker på alle grunner hvor Bamba gjør feil og helt riktig. Men hvorfor ruser, takler, støter Bamba på 25-30m. Av den enkle grunn at vi har 2 stk. donkies i Adejemi og Murphy som får vår tidligere helt Okon, til og se ut som Usain Bolt. Han og forsvaret får for lite hjelp av midtbanen.   

Det er, som du sier, mange årsaker til våre problemer. Jeg skylder ikke alene på Bamba, støtten er for dårlig av leddet foran, makker er ikke allverden osv.

Men i tøffe tider,  i en tøff divisjon, der poeng uteblir, er det aller aller viktigste at vi har en ryggrad til å stole 100 prosent på. Og det har vi ikke pr dags dato.

HåvardK

Quote from: Kato on November 03, 2015, 14:28:45

Det er, som du sier, mange årsaker til våre problemer. Jeg skylder ikke alene på Bamba, støtten er for dårlig av leddet foran, makker er ikke allverden osv.

Men i tøffe tider,  i en tøff divisjon, der poeng uteblir, er det aller aller viktigste at vi har en ryggrad til å stole 100 prosent på. Og det har vi ikke pr dags dato.
I mitt hode består en ryggrad av flere ledd. Hvis Bamba hadde hatt f eks Andre Hansen bak seg og Ole Selnæs foran seg, tror jeg at de til sammen hadde utgjort tilstrekkelig ryggrad til ikke å ligge i gjørma, slik vi gjør nå. Skal ikke geniforklare Bamba, men han er i mine øyne en av de som - til tross for flere og gjentatte feil - er en av de som går foran og tar ansvar. Kanskje blir feilene hans mer synlig fordi han rett og slett er nødt til å involvere seg mer enn normalt?

Leedsfan

Quote from: HåvardK on November 03, 2015, 15:12:58

I mitt hode består en ryggrad av flere ledd. Hvis Bamba hadde hatt f eks Andre Hansen bak seg og Ole Selnæs foran seg, tror jeg at de til sammen hadde utgjort tilstrekkelig ryggrad til ikke å ligge i gjørma, slik vi gjør nå. Skal ikke geniforklare Bamba, men han er i mine øyne en av de som - til tross for flere og gjentatte feil - er en av de som går foran og tar ansvar. Kanskje blir feilene hans mer synlig fordi han rett og slett er nødt til å involvere seg mer enn normalt?

Spot on!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kontakinte

Helt enig, pekte bare på punkter som en forklaring til hvorfor Bamba gjør så mange unødvendige feil.

Dennis

Sol Bamba er ikke verdens beste midtstopper. Neppe den beste i divisjonen heller, men i et godt defensivt lag hadde han vært et beist med sin fysikk og tilstedeværelse. Dårlig er han overhodet ikke.

Fotball er inntil videre et lagspill og man angriper og forsvarer seg som et lag. Slik jeg ser det, blir både Chris Wood og Sol Bamba isolerte i hver sin ende av banen. Wood mates ikke på riktig måte og i "hoof"-duellene er han ikke dominerende nok, men det fylles heller ikke på rundt han for å plukke opp andreballen. Innlegg fra kantene driver vi ikke med og dødballene har ikke gått over førsteforsvarer siden vi rykka ned fra Premier League.

Så skal det også sies at Wood ser grinete og lei ut, noe som ikke hjelper på. Tvert imot. Ingen unnskyldning til han for den biten.

Bamba syns jeg derimot vitner om en spiller som ønsker noe mer for laget og som eneste spiller en som tør å åpne kjeften når enda et baklengsmål har trilla inn bak vår usikre keeper. Slik Bellusci (og også Cooper til tider) og Byram opptrår i det defensive, må Bamba spille 1,5 til 2 ganger midtstopper/back. Det sier seg selv at han vil dras ut av posisjon titt og ofte. Byram mot Blackburn var en stilstudie i hvordan man ikke skal forsvare seg.

Det påpekes også ekstremt svakt defensiv moral hos Adeyemi og de andre på midten. Om man ser 0-1-scoringen mot Brighton eksempelvis, kan man se at vårt anker har ekstremt mye å gå på - både kvalitetsmessig og rett og slett innsatsmessig (det siste kan man påvirke umiddelbart).

Syns ikke lagdelene henger sammen i det hele tatt, og det er ikke sjelden man ser flere motstandere løpe mot Leeds' forsvar isolert. Det må ende i sumpa det.
Marching on together!

Hallgeir *

Quote from: Lexmark on November 03, 2015, 03:03:58
Hei folkens,

jeg setter pris på engasjement og debatt rundt laget. Særlig nå, som vi er på en ørkesløs ørkenvandring i CCC, og muligens League One til våren, om vi ikke etter alle solemerker holder oss oppe, til tross for den gale keiseren.

MEN: MÃ... vi sette i gang alle disse trådene, hver bidige dag? Er dette greit, moderatorer? Jeg er innom opptil flere forumer daglig, for å lese siste nytt om ymse. Denne siden er by far den verste å finne frem i.

Daglig popper det opp nye tråder etter innfall; uten annen mening enn å sette i gang diskusjoner om ting vi allerede har tråder om. Hvorfor? To what end?

Moderatorer; kjenn deres besøkelsestid. Flytt tråder som er overflødige inn i allerede eksisterende tråder.

Trenger dere inspirasjon, kan dere ta en tur innom www.rbkweb.no. Der har de full kontroll på postingen, og det er likevel full takhøyde, og åpning for innspill.

Hjertesukk slutt.

Jeg sitter med samme inntrykk som deg. Enkelte er utrolig raske med å starte nye tråder, uten å gidde å bruke et eneste minutt for å sjekke om det finnes tidligere tråder som fint kan brukes.

Flere ganger har jeg vurdert sammenslåing, men jeg ønsker vel ikke å være en "party-pooper".  ;)

Som (nyeste) moderator burde jeg nok tatt affære litt oftere. Din kritikk er nok berettiget.
Super Leeds since 1968

Kato

Tror vi foreløpig lar Bamba fortsette å hvile.

Eriksen55

Quote from: Kato on November 03, 2015, 22:42:49

Florer ikke med smultringer bakover for Leeds, så hvorfor ikke!

Tanken har slått meg at Bamba er litt mye. Uvøren type, Er litt over alt, støter høyt oppe, plutselig ute på sidene. UKan det være at det gjør det vanskeligere for Cooper og Bellusci og backene?

Ã...ker som. Vinner vi, så driter jeg i hvem som spiller  :)

GeirO

Mistet trua på Bamba (som kaptein) da han gikk bort fra dommeren mot Blackburn. Håpløst!
MOT

Kato

Quote from: eriksen55 on November 03, 2015, 22:49:39

Florer ikke med smultringer bakover for Leeds, så hvorfor ikke!

Tanken har slått meg at Bamba er litt mye. Er litt over alt, støter høyt oppe, plutselig ute på sidene. Kan det være at det gjør det vanskeligere for Cooper og Bellusci?

Ã...ker som. Vinner vi, så driter jeg i hvem som spiller  :)

Helt enig med deg.

Jeg tror for øvrig Liam Cooper er en veldig ok andrestopper. Men han trenger en trygg bauta ved sin side, som leder. Innbiller meg at Bamba ikke gjør Cooper bedre.

Dennis

Er det én spiller i dagens lag som over tid har bevist at han ikke gjør medspillere noen tjenester, er det Bellusci.

En god kamp i dag gjør meg ikke trygg på en så dodgy type. Så er det selvsagt bra at han tilsynelatende hadde en god kamp i Bambas fravær.
Marching on together!