Skrevet av Emne: Kamp: vs Huddersfield Town @ John Smiths Stadium, lørdag 7/11 2015, kl 13.30, TV  (Lest 31852 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

@SkySports: There’s a titanic derby in the Championship, but who will win - @htafcdotcom or @LUFC? Sat, 12pm, SS1 #DerbiesMatter
https://t.co/oEgIMC15K7


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Lukter uavgjort. 0-0?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Lukter borteseier...0-2?  ;D
Er vel på tide at Cook scorer...og...tja, sier Wood på den andre målscoreren  :)

We are Leeds...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

baste

Satser på en back to back win. Det er en stund siden det og?

MOT

B_Ød

Kun seier er godt nok.
Ups & Ups!!

Torpe-do

Satser på en back to back win. Det er en stund siden det og?

MOT

Begynnelsen av mars, slik jeg leser det  :o Da hadde vi to på rad!  :D

ArneS

Huddersfield     T R I V I A

Huddersfield har 150.000 innbyggere og er administrasjonssenter i Kirklees.  Byen er kjent som rugbyens fødested, og spilte en rolle under den industrielle revolusjonen.  Byen er også stolt av sin victorianske arkitektur, der spesielt togstasjonen har en høy stjerne i arkitekturkretser.  Togstasjonen har vi jo besøkt begge pubene på, som fast togbyttestasjon på vei T/R Marsden.   Første tog ankom stasjonen i 1847.

Sex Pistols spilte sine 2 siste UK-konserter i Huddersfield 1. juledag 1977.

UK’s sjeldneste bil,  3-hjulingen LSD ble bygget i Huddersfield etter 1. verdenskrig.
Landemerket Castle Hill har fått en New Zealandsk vin oppkalt etter seg.
Avisen The Guardian har kalt Huddersfield for Nordens Aten.
Holme Valley Textile Co. vevde tøyet både til Daniel Graigs James Bond dresser, og George Bush’s innsettelsesdress.
David Brown, født i Huddersfield, kjøpte Aston Martin i 1947, og var mannen bak de legendariske DB-bilene kjent bl.a fra tidlig James Bond.
Byens første konstabel ble ansatt i 1812, samme år som byen også fikk sin første søndagsskole.
Yr melder om fine spilleforhold med lett overskyet vær og 14 grader.  Noe vind riktignok.

Kjente personer fra Huddersfield:
Harold Wilson (tidl statsminister)
Billy Currie (Ultravox)
Trevor Cherry
Frazier Campbell
Cameron Jerome




Huddersfield Town  ble grunnlagt i 1908, og kalles the Terriers etter maskoten.
Nåværende stadion er nå John Smith’s Stadium (Tidligere Galpharm Stadium), som også brukes til rugby.  Fram til 1994 spilte klubben 1 554 kamper på gamle Leeds Road.
I 1926 ble klubben den første som vant 3 ligatitler på rad.  Det er de 3 eneste ligatitlene klubben har.  Klubben var stort sett å finne i 1. og 2. divisjon fram til deres siste opptreden i 1. divisjon i 1972.  Deretter har det gått nedover, med flere sesonger også på 4. nivå.  The Terriers har aldri vunnet ligaen på nivå 3, men de 3 andre titlene har de i beltet.
Chris Powell var manager fram til onsdag denne uken, da han måtte gå som femte championshipmanager inneværende sesong.  Han ble erstattet av akademisjef Mark Lillis, som nå er caretaker manager for klubben for tredje gang siste 4 år.
Huddersfield solgte Andy Booth i 1996, og kjøpte 3 spillere samme dag.  Paul Dalton var ikke en av dem!
I en kamp mot Charlton Athletic på The Valley i 1957/1958 spilte Huddersfield mot 10 mann nesten hele kampen, ledet 5-1 når det gjensto 27 minutter, men presterte å tape kampen 6-7!
Hundreårsjubileet i 2008 ble markert med kamp mot Arsenal, og egen spesiallaget drakt.
Klubben spiller nå 3. sesong i drakter fra Puma.


Spillere:
Sondre Tronstad
Trevor Cherry,  Jermaine Beckford,  Adam Clayton, Paul Rachubka (dare I mention..?),  Alex Bruce,  Danny Cadamarteri,  Scott Sellars, 
Peter Withe,   Frank Worthington,   Frank Sinclair,   Frank Stapleton,   Denis Law,   Neville Southall,   Peter Ndlovu, Andy Booth,  Jordan Rhodes,  Sam Allardyce,  Kevin Blackwell,  Aidy Boothroyd,  Gary Naysmith,  Ken Monkou, Iwan Roberts,  David Unsworth,  Nico Vaesen,  Nahki Wells
Managere:
Simon Grayson,  Lee Clark,  Bill Shankly,   Neil Warnock,   Steve Bruce,   Lou Macari,  Peter Jackson,  Malcolm MacDonald,  Andy Ritchie,  Lee Clark
Den 17. mann

GeirO

Blir vel det vanlige det:
- tror mest på tap
- håper veldig på seier
MOT

rd1

Har mer tro på 3poeng når vi er borte, scorer vi først vinner vi! Dallas har vist gryende form, så i det 26 min fosser han frem på kanten i en glitrende kontring, skyter ballen i hode på Wood og i mål. Scoringen gir Wood selvtillit, og han putter ytterligere to før kampen er slutt.

2-3 til slutt!
"Who needs Cantona??"

Sydhagen

Championship Norge:

Huddersfield Town – Leeds United
Kampstart: 13.30
Skader og Suspensjoner: Joel Lynch er suspendert hos vertene, mens gjestene får tilbake Sol Bamba og Tom Adeyemi.

Det er lokalderbyenes helg på balløya. Etter East Midlands-derby på fredagskvelden, er det duket for et tøft Yorkshire-derby lørdags formiddag. At denne kampen har avspark tidligere på dagen enn de andre kampene, er alt annet enn tilfeldig. Det har nemlig vært nødvendig å gjøre det slik på grunn av sikkerhetsmessige årsaker, og det eneste man kan være sikre på er at stemningen kommer til å være fantastisk. Huddersfield har sparket Chris Powell etter at de tok et sterkt poeng borte mot Reading på tirsdag. En helt forståelig avgjørelse av klubben, selv om tidspunktet muligens var litt merkelig. Nå ligger The Terriers på en 18. plass med 15 poeng, og dersom den nye manageren ikke får løftet klubben opp et par hakk, kan det fort bli en tung sesong for Yorkshire-klubben. Hjemme på John Smith´s Stadium har Huddersfield 2-3-2 denne sesongen.

Huddersfields siste kamper:
Reading – Huddersfield 2-2 (Paterson, Wells)
Burnley – Huddersfield 2-1 (Selvmål)
Huddersfield – Derby 1-2 (Bunn)
Huddersfield – MK Dons 1-0 (Wells)
Ipswich – Huddersfield 0-0

Etter syv måneder uten seier på Elland Road, så den upopulære eieren Massimo Cellino seg nødt til å hente inn høyere makter. Derfor kom det en prest til Elland Road på tirsdag for å velsigne gressmatten foran tirsdagens kamp mot Cardiff City. Om det var Gud som hadde en finger med i spillet, eller ikke, betyr nok lite for Leeds-fansen. Det viktigste var at de endelig klarte vinne på eget gress igjen. Cardiff ble slått 1-0, og nå gjelder det å bygge videre på seieren når de møter lokalrival Huddersfield Town. Det kommer til å bli laget et enormt leven i borteseksjonen på John Smith´s Stadium, og kanskje er det hva som skal til for å løfte Leeds til tre nye poeng. Foran lørdagens kamp ligger Leeds på en 17. plass med 16 poeng. På bortebane har de 2-4-1, hvor det ene tapet kom mot Middlesbrough. De har blant annet slått selveste Derby County på fremmed gress denne sesongen.

Leeds siste kamper:
Leeds – Cardiff 1-0 (Mowatt)
Leeds – Blackburn 0-2
Bolton – Leeds 1-1 (Antenucci)
Fulham – Leeds 1-1 (Wood)
Leeds – Brighton 1-2 (Cooper)

Vurdering: Huddersfield har skiftet manager foran kampen, og derfor er det vanskelig å vite hvor de står foran denne kampen. Leeds fikk seg en opptur på tirsdag, men spørsmålet er om de klarer bygge videre på den seieren. Dette blir nok en jevn affære som kan vippe begge veier, og jeg tørr ikke gjøre annet enn å sette kryss i midten.

Tips: U
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

eros

Får ikke sett kampen da jeg prioriterer å bøtte nedpå mengder av whisky i stedet for å se kampen, men jeg ønsker oss alle lykke til i dag. Vi har fortjent noen seire på rappen nå, har vi ikke? Mowatt setter en til i dag. Wood treffer innsiden av stolpen for en gangs skyld og Adeyemi putter et viljemål som åpner ballet i dag. Potte tett bakover og 0-3 i dag. MOT

Frode

Leeds United: Silvestri, Wootton, Cooper, Bellusci, Berardi, Dallas, Mowatt, Murphy, Cook, Antenucci, Wood Subs: Horton, Bamba, Phillips, Adeyemi, Buckley, Botaka, Erwin Read more at: https://tr.im/bY8zJ
 

Dylan

Er Bamba halvskada? Han har da ikke vært så ille de kampene han har spilt?

Sydhagen

Never change a winning team. Bra!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Budda


Er Bamba halvskada? Han har da ikke vært så ille de kampene han har spilt?

Måtte stå over forrige kamp, og Evans vil vel ikke forandre et vinnende lag som holdt nullen. Litt mer usikker på Byram, som ikke er med i troppen heller
Endre

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Hvor er det mest liv på kampen i oslo?
Pontus ❤

Sydhagen

Evans ser vel det samme som Røsler har sett. Byram er ikke god nok som ving eller back.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Budda


Hvor er det mest liv på kampen i oslo?

Pokalen er stedet
Endre

Superfan

Akkurat satt penger på at Ante scorer to i dag, så det så....

Kontakinte

Helt riktig og stille med samme lag som sist, bortsett fra på topp hvor jeg ville prøvd Erwin. Han kan umulig gjøre en dårligere figur enn Wood.

Xern

Helt riktig og stille med samme lag som sist, bortsett fra på topp hvor jeg ville prøvd Erwin. Han kan umulig gjøre en dårligere figur enn Wood.
Urutinert 18-åring som verken har erfaring i CH eller har spillt seg sammen med laget? Tror det hadde blitt katastrofe å bare kaste fyren utpå.

Men skulle gjerne sett Botaka på en av sidene, artig å se på og god sjanseskaper  :-\
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Kontakinte

Helt riktig og stille med samme lag som sist, bortsett fra på topp hvor jeg ville prøvd Erwin. Han kan umulig gjøre en dårligere figur enn Wood.
Urutinert 18-åring som verken har erfaring i CH eller har spillt seg sammen med laget? Tror det hadde blitt katastrofe å bare kaste fyren utpå.

Men skulle gjerne sett Botaka på en av sidene, artig å se på og god sjanseskaper  :-\
:) mulig det, og enig ang. Botaka.. men jeg synes Wood er en katastrofe.

Xern

Helt riktig og stille med samme lag som sist, bortsett fra på topp hvor jeg ville prøvd Erwin. Han kan umulig gjøre en dårligere figur enn Wood.
Urutinert 18-åring som verken har erfaring i CH eller har spillt seg sammen med laget? Tror det hadde blitt katastrofe å bare kaste fyren utpå.

Men skulle gjerne sett Botaka på en av sidene, artig å se på og god sjanseskaper  :-\
:) mulig det, men jeg synes Wood er en katastrofe.
Er for all del 100% enig.  ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

GeirO

Er Bamba halvskada? Han har da ikke vært så ille de kampene han har spilt?
Vi kan ikke starte med spillere som bevisst går bort fra dommeren og frivillig pådrar seg gult kort.
MOT

Hallgeir *

Er det kun streamer a la Unibet (som man må sette inn penger på) som er aktuelle i dag?
Super Leeds since 1968

Fripp

  • Gjest

Frode

Cooper og Wotton løper i hverandre. Ser stygt ut for Cooper ...
 

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Xern

Cooper må ut med oksygenflaske på båre :(
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly