Kamp: vs Preston North End @ Elland Road, søndag 20/12 2015, kl 16.00

Started by Promotion 2010, December 19, 2015, 19:02:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Asbjørn

Quote from: ziganda on December 20, 2015, 17:58:49
Det lå vel i kortene at vi skulle drite oss ut her. Flaks med utvisning og selvmål. Føler ikke at vi er i en posisjon der vi skal bry oss om hvordan poengene kommer  ;D
Sånn :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Quote from: Jon R on December 20, 2015, 17:57:01
Svak kamp til tross: Kun 5 poeng opp til Play off! !!!! :o :o :o

Aldri så galt at det ikke er godt for noe.....3 poeng altså ;D

Asbjørn

Quote from: berlin on December 20, 2015, 18:01:42
Quote from: Kato on December 20, 2015, 17:56:22
29 poeng. 21 igjen til 50.

Jepp. Det er det som teller denne sesongen, sikre spill i samme divisjon.
Ganske kjipt, men det er realiteten.

True story - selv om det akkurat nå er 11 ned og 5 opp...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Svak kamp til tross. Nå har vi slått Preston, Hull og  Wolves tett på hverandre  og vært litt heldige. Poenget er  at alle lag fra nr 5 og nedover roter omtrent like mye som Leeds av og til. Historien viser at det alltid vil komme sjanser til å snappe 6. plassen når man nærmer seg mai.

Vinner man/ spiller uagjort på dårlige dager så er veldig mye gjort. Det skal ikke mange seire  til på rad før man har "heng " på 6.plassen.

Virker som Byrams tilbakekomst har snudd det litt for Leeds. Positivt at Leeds holder på ledelsen ut kampen. Det er ikke alltid lett å spille mot  10 mann. 8)

kilgallon

Quote from: ziganda on December 20, 2015, 17:58:49
Det lå vel i kortene at vi skulle drite oss ut her. Flaks med utvisning og selvmål. Føler ikke at vi er i en posisjon der vi skal bry oss om hvordan poengene kommer  ;D

Enig! Normalt ville vi tape en kamp som denne. But today the players dug in! Og Silvestri begynner å stå frem som en af championships alle beste keepere, og det er også værd å ta med sig. Nå handler det om at spillerne begynner å få en følelse av at vi er vanskelige å slå hjemme. Og to hjemmeseire på rad hjelper på det. Det er det positive fra kampen i dag.

J-R

Quote from: Asbjørn on December 20, 2015, 18:03:51
Quote from: berlin on December 20, 2015, 18:01:42
Quote from: Kato on December 20, 2015, 17:56:22
29 poeng. 21 igjen til 50.

Jepp. Det er det som teller denne sesongen, sikre spill i samme divisjon.
Ganske kjipt, men det er realiteten.

True story - selv om det akkurat nå er 11 ned og 5 opp...
idiotisk! Vi skal ha 2-3 sterke signeringer i januar og kjempe om opprykk;-)
Mot

TK20

Cannavaro

Quote from: TK20 on December 20, 2015, 18:08:35
Deilig! 10 poeng på de siste fire! Er vi på gang?
Nei langt derifra !!!  Vi kommer ned på jorda igjen mot Nottingham.  Greit og bra vi vinner på dårlige dager, men det er ikke noe mønster spillemessig som tyder på at vi er på gang....
MFLU - Miracles For Leeds United

TK20

Quote from: Cannavaro on December 20, 2015, 18:14:11
Nei langt derifra !!!  Vi kommer ned på jorda igjen mot Nottingham.  Greit og bra vi vinner på dårlige dager, men det er ikke noe mønster spillemessig som tyder på at vi er på gang....

OK

samadhi

2 strake hjemmeseiere for første gang siden november i fjor.
3 av 4 siste vunnet på ER. Evans har lykkes med å gjenreise en festning  :)
marching on together,
derudaf forever...

GeirO

Tror faktisk vi slår Forest borte, vi spiller bra borte. Så taper vi hjemme mot et sterkt Derby.
MOT

DenHviteYeboah

Quote from: samadhi on December 20, 2015, 18:35:38
Dette er vel tidenes overdrivelse ;)
Man gjenreiser ikke en festning etter 4 kamper. Hvis vi går ubeseiret på ER frem til påske, da skal jeg hylle Evans og påstå at han har gjenopprettet Fortress Elland Road!

Rune Bergen

Viktigst, nye tre poeng. Så får vi se hva vanskelige kamper etter jul gir av poeng. Kanskje kan vi kikke mot playoff, kun seks poeng opp.

sportcarl1

känns som vi hade flax idag, utvisningen var minst sagt tveksam, och som grädde på moset ett självmål :D

Håvard

Quote from: DenHviteYeboah on December 20, 2015, 18:58:05
Quote from: samadhi on December 20, 2015, 18:35:38
Dette er vel tidenes overdrivelse ;)
Man gjenreiser ikke en festning etter 4 kamper. Hvis vi går ubeseiret på ER frem til påske, da skal jeg hylle Evans og påstå at han har gjenopprettet Fortress Elland Road!

Josch

Heldig idag? ja kanskje, men vi vet ikke hvordan kampen hadde vært med 11 mot 11 hele kampen, dvs siste 60 minutter. Kanskje hadde Leeds spilt bedre mot 11 mann.

Utvisningen bestemte kampbildet og lag med  10 man gir ofte litt ekstra. Leeds hadde nok presset litt mer om det sto 0-0 langt ut i 2. omgang. Det er faktisk ikke bare å hente 3 poeng mot 10 mann!!

Som en Tottenham-venn sa på 70-tallet:  "Det er bra bare å vinne, selv om motstanden er dårlig !". Og det er faktisk sant.

Man gjør seg også fortjent  til flaks.

Hvorfor skal man spille champagnefotball mot 10 mann når poengene er livsviktige? Spar storspillet til neste kamp!!

Håvard

Quote from: TK20 on December 20, 2015, 18:21:15
Nei langt derifra !!!  Vi kommer ned på jorda igjen mot Nottingham.  Greit og bra vi vinner på dårlige dager, men det er ikke noe mønster spillemessig som tyder på at vi er på gang....

OK

Må passe på slik at det ikke blir altfo mye positivitet her på forumet....seier og tre poeng er ikke noen grunn til å glede seg og rope hurra.. Man får feire stille og rolig med en liten cognac i bakrommet og helder glede seg til jul.

Josch

Quote from: Håvard on December 20, 2015, 21:49:15

OK
Må passe på slik at det ikke blir altfo mye positivitet her på forumet....seier og tre poeng er ikke noen grunn til å glede seg og rope hurra.. Man får feore stille og rolig med en liten cognac i bakrommet og helder glede seg til jul.
Nottinham er ikke SÃ... gode de heller. De mister poeng jevnt og trutt mot dårligere lag enn Leeds.
Samme antall mål og samme antall seiere som Leeds.  Selvsagt kan Leeds vinne den kampen.

sportcarl1

Quote from: Håvard on December 20, 2015, 21:49:15
Nei langt derifra !!!  Vi kommer ned på jorda igjen mot Nottingham.  Greit og bra vi vinner på dårlige dager, men det er ikke noe mønster spillemessig som tyder på at vi er på gang....

OK

Må passe på slik at det ikke blir altfo mye positivitet her på forumet....seier og tre poeng er ikke noen grunn til å glede seg og rope hurra.. Man får feire stille og rolig med en liten cognac i bakrommet og helder glede seg til jul.
jag är glad över segern :), visste att det skulle bli en tuff match, preston hade en förlust på de 11 matcherna innan de mötte Leeds United plus att man visste de hade simon grayson som kan sitt Leeds!

SupALeedS

Bedring i spill og ikke minst poengfangst. Vi er på vei til å få noe å spille for i sesongen, og jeg tror kun 2-3 forsterkninger i start 11 'elveren kan føre oss til play off. 

Så til det store spørsmålet:

Er Cellino villig til å satse nå?
Januar vinduet er det vanskeligste vinduet å handle i.
Hvem er tilgjengelige?

Jeg tipper Lafferty inn, Byram ut.
Alex

Josch

Bare et lite poeng:

Siste oppgjør mellom disse lagene på ER endte med det kjente  4-6 tapet, høsten  2010 (Leeds mistet ledelse 4-1).
Helt greit med litt kjedelig fotball og 3 poeng idag..... ;)

sportcarl1

Quote from: Josch on December 20, 2015, 22:55:11
Bare et lite poeng:

Siste oppgjør mellom disse lagene på ER endte med det kjente  4-6 tapet, høsten  2010 (Leeds mistet ledelse 4-1).
jo den matchen minns man som igår, minns jag kollade på texttv i halvlek, och då ledde vi med 2-3 mål så man trodde allt var i box, sdan slutade det 4-6 :(, allt var inte bättre förr

lojosang

Taktisk klokt å ikke gå opp til 4-1 denne kampen, ja.
- Leif Olav

Kato

Forhåpentligvis godt nok til å karre til seg de nødvendige 50 poeng. Kred til Evans for det, ser bedre ut nå.

Bak resultatene er det vel ikke all verden.

Egentlig er jeg godt fornøyd om vi ender i ingenmannsland.

Sydhagen

Quote from: Kato on December 21, 2015, 07:50:57
Forhåpentligvis godt nok til å karre til seg de nødvendige 50 poeng. Kred til Evans for det, ser bedre ut nå.

Jeg tipper at spillet kommer seg etterhvert nå når gutta begynner å få selvtillit.
Vi ligger 3-5 poeng bak playoff når vi kommer til januar, gjør et par forsterkninger og feier gjennom våren og ender på 4.plass.

Mitt optimistiske bidrag idag, men slettes ikke usannsynlig i denne divisjonen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Gufrias

Quote from: Sydhagen on December 21, 2015, 08:09:41

Jeg tipper at spillet kommer seg etterhvert nå når gutta begynner å få selvtillit.
Vi ligger 3-5 poeng bak playoff når vi kommer til januar, gjør et par forsterkninger og feier gjennom våren og ender på 4.plass.

Jeg liker det, men jeg har ikke sett at vi er i stand til å feie gjennom noe som helst.

Målsettingen før sesongstart var bedre enn i fjor. Jeg er fornøyd med at vi akkurat nå ligger an til å klare det.
Hekta på Leeds siden 1974

Kato

Quote from: Sydhagen on December 21, 2015, 08:09:41

Som de siste år en totalt uforutsigbar divisjon. Dog kunne man skimte torsdag (og få bekreftet søndag) at Wolves er helt ute å kjøre. Jackett nestemann ut? Trøsten er at vi har et høyere topp- og bunnnivå enn de svakeste lagene. Sånn sett får de nok helt rett de som mente vi ikke rykker ned fordi det er lag som er enda svakere.

Likevel er det ingenting i det vi driver med som tyder på at vi skal levere godt nok over tid til å komme oss til playoff. Til det må det på plass en spillestil, en formasjon vi tror på, og et par signeringer hvor vi treffer. Nå er Bridcutt der og skjermer stopperne på en helt annen måte enn forgjengerne hans. Der har Evans vært smart.

sportcarl1

viktigt med en seger, tror det tuffa spelprogrammet med 3 matcher på en vecka påverkade det dåliga spelet igår, kanhända spelade det in lite att vi hade 2 vilodagar mindre än Preston då vi spelade i torsdags med, viktiga var att vi vann,

lowfields

Quote from: sportcarl1 on December 20, 2015, 23:14:01
Quote from: Josch on December 20, 2015, 22:55:11
Bare et lite poeng:

jo den matchen minns man som igår, minns jag kollade på texttv i halvlek, och då ledde vi med 2-3 mål så man trodde allt var i box, sdan slutade det 4-6 :(, allt var inte bättre förr
Er det sååå lenge siden...?  ;)
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Joe Jordan

Ekstremt morro med litt poengsanking frem mot jul. Men jeg tror at det å begynne å snakke om playoff er sedvanlig sjølplaging. Ser vi bak resultatene er det ikke noe som tyder på at vi skal feie oss gjennom noe som helst.

Men om Evans faktisk er på vei til å finne en stil og formasjon så er det helt suverent. For det har vært totalt fraværende i høst. 
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson