Skrevet av Emne: Vurdering av våre stoppere  (Lest 11672 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Vurdering av våre stoppere
« på: Desember 30, 2015, 15:22:07 »
En vanskelig diskusjon, jeg prøver meg på terningkast 1-6 på ulike felter.

Tempo:
Bellusci 3
Cooper 3
Bamba 3
Wooton 2

Luftstyrke:
Bellusci 3
Cooper 4
Bamba 5
Wooton 4

Taktiske egenskaper
Bellusci 3
Cooper 3
Bamba 2  
Wooton 3

Blocking
Bellusci 4
Cooper 4
Bamba 5
Wooton 4

Offensive bidrag
Bellusci 5
Cooper 3
Bamba 3
Wooton 3

Direkte involvert i baklengs
Bellusci 2
Cooper 4
Bamba 2
Wooton 3

Sum snitt
Bellusci 3,33
Cooper 3,5
Bamba 3,33
Wooton 3,17

Cooper marginalt best. Konklusjonen er slik den har vært gjennom de 5-6 siste managerne. Vi mangler et førstevalg på stopperplass. Hos meg er Cooper makkeren, under tvil. Først og fremst fordi han gjør minst feil av de alternativene vi har. Mener nå (som da ) at det var en klar feilvurdering av Røsler i sommer å tro at Bamba var vår nye stoppersjef.








« Siste redigering: Desember 30, 2015, 15:24:51 av Kato »
 

Lundewhites

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #1 på: Desember 30, 2015, 22:48:52 »
Enig i det aller meste, men syns du har gitt Belluci 3 i hodestyrke kan jeg ikke skjønne. At Cooper kun skal ha en mer enn han? Så vidt jeg ville gitt han en toer..
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Kato

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #2 på: Desember 30, 2015, 22:55:24 »
Enig i det aller meste, men syns du har gitt Belluci 3 i hodestyrke kan jeg ikke skjønne. At Cooper kun skal ha en mer enn han? Så vidt jeg ville gitt han en toer..

Mulig du har rett der.
 

Josch

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #3 på: Desember 30, 2015, 23:11:35 »
Jeg tror dette stemmer sånn noenlunde. Når vår beste stopper bare får 3,5 så er dette en plass som må forsterkes ganske snart. En stopper for Leeds bør være høyt på 4-tallet i snitt.

sportcarl1

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #4 på: Desember 30, 2015, 23:18:43 »
tycker det stämmer överlag, dock skulle jag inte ge bellusci en femma i offensiven, om jag varit manager hade jag gett mig ut efter en ny försvarare i januari
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #5 på: Desember 30, 2015, 23:31:40 »
En vanskelig diskusjon, jeg prøver meg på terningkast 1-6 på ulike felter.

Tempo:
Bellusci 3
Cooper 3
Bamba 3
Wooton 2

...er ikke Giuseppe hakket bedre enn de andre på tempo da??? :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #6 på: Desember 31, 2015, 01:26:44 »
Wootton er vel ikke treg? Han ser bare treg ut?:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #7 på: Desember 31, 2015, 02:05:56 »
Hmm. Her var det en del rart, kato. Tallene og konklusjonene dine henger jo ikke sammen. Se over tallene dine på nytt. Det må være en del som ikke stemmer, f eks oversikten over feil som har ført til baklengs.
Jon R.

Kato

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #8 på: Desember 31, 2015, 08:57:31 »
Hmm. Her var det en del rart, kato. Tallene og konklusjonene dine henger jo ikke sammen. Se over tallene dine på nytt. Det må være en del som ikke stemmer, f eks oversikten over feil som har ført til baklengs.

Hva mener du egentlig, Jon?

Hvis Bellusci og Bamba er de to som er mest involvert i baklengs, så får de lavest terningkast. Jo høyere score, jo bedre.
 

TK20

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #9 på: Desember 31, 2015, 10:54:29 »
Bellusci burde fått 1 på "direkte involvert i baklengs". Aldri sett en stopper som er så ofte skyldig i scoringer imot. Grunn nummer én til at han bør ut av laget etter min mening.


Sent from my iPad using Tapatalk

Promotion 2010

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #10 på: Desember 31, 2015, 11:14:53 »
Hmm. Her var det en del rart, kato. Tallene og konklusjonene dine henger jo ikke sammen. Se over tallene dine på nytt. Det må være en del som ikke stemmer, f eks oversikten over feil som har ført til baklengs.

Hva mener du egentlig, Jon?

Hvis Bellusci og Bamba er de to som er mest involvert i baklengs, så får de lavest terningkast. Jo høyere score, jo bedre.

Dette betyr dermed at midtstopperen med terningkast 6 og skyld i alle baklengs ville fått høyeste skåre som beste stopper.
Litt for mye epler og pærer der, men mye interessant å lese ut i fra tallene dine.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kontakinte

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #11 på: Desember 31, 2015, 11:22:28 »
 :-X

Mang eksperter her ser jeg. Det må vell stemme det da :P.

Kato

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #12 på: Desember 31, 2015, 11:47:50 »
Hmm. Her var det en del rart, kato. Tallene og konklusjonene dine henger jo ikke sammen. Se over tallene dine på nytt. Det må være en del som ikke stemmer, f eks oversikten over feil som har ført til baklengs.

Hva mener du egentlig, Jon?

Hvis Bellusci og Bamba er de to som er mest involvert i baklengs, så får de lavest terningkast. Jo høyere score, jo bedre.

Dette betyr dermed at midtstopperen med terningkast 6 og skyld i alle baklengs ville fått høyeste skåre som beste stopper.
Litt for mye epler og pærer der, men mye interessant å lese ut i fra tallene dine.



Hvordan kan dere tolke det sånn?

Jo høyere terningkast jo bedre er spilleren på nevnte område. Får Bellusci terningkast 2 ift å være involverr i baklengs, er jo det en svak karakter som viser at han er mye involvert i baklengs.

Kan ikke fatte hvordan terningkast 6 betyr at han er involvert i mest baklengs.

Terningkasten viser jo kvalitet på spilleren fra 1-6, hvor 6 er premium.
 

Josch

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #13 på: Desember 31, 2015, 17:03:30 »
"Involvert" og "skyld" i baklengs er vel to ulike ting? Det er lett å bli involvert  i baklengs hvis en medspiller gjør feil  i forsvar.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #14 på: Januar 04, 2016, 11:26:16 »
Slik jeg har opplevd Bellsuci hører han nesten ikke hjemme under overskriften taktiske egenskaper. Jeg tenker det for en stopper er plasseringsevne, evne til å lese spillet, sette linja osv osv. Bellusci har skyld i mange baklengs for oss da han har vært feilplassert og pasninger har gått over ham. Dessuten har han mange ganger gått overende og dermed har motstander fått målsjanser og scoringer pga dette. Det gjelder for øvrig også Sol Bamba eller Bambi noen ganger.
Ellers synes jeg du har mange poenger her.
Hovedpoenget er vel at vi trenger forsterkninger rett og slett!!
Yeboahs vitne

TK20

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #15 på: Januar 11, 2016, 19:22:25 »
Kaster meg på her med litt statistikk:

DatoKampMotstanderStopperpar
08.08.15Burnley (H)1 – 1 (D)Bellusci, Bamba
13.08.15Doncaster (A)1 – 1 (D)Bellusci, Cooper
16.08.15Reading (A)0 – 0 (D)Cooper, Bamba
19.08.15Bristol City (A)0 – 0 (D)Bellusci, Bamba
22.08.15Sheff Wed (H)1 – 1 (D)Cooper, Bamba
29.08.15Derby (A)1 – 2 (W)Cooper, Bamba
12.09.15Brentford (H)1 – 1 (D)Cooper, Bamba
15.09.15Ipswich (H)0 – 1 (L)Cooper, Bamba
19.09.15MK Dons (A)1 – 2 (W)Cooper, Bamba
27.09.15Middlesbrough (A)3 – 0 (L)Bellusci, Bamba
03.10.15Birmingham (H)0 – 2 (L)Cooper, Bamba
17.10.15Brighton (H)1 – 2 (L)Cooper, Bamba
21.10.15Fulham (A)1 – 1 (D)Cooper, Bamba
24.10.15Bolton (A)1 – 1 (D)Cooper, Bamba
29.10.15Blackburn (H)0 – 2 (L)Cooper, Bamba
03.11.15Cardiff (H)1 – 0 (W)Bellusci, Cooper
07.11.15Huddersfield (A)0 – 3 (W)Bellusci, Bamba*
21.11.15Rotherham (H)0 – 1 (L)Bellusci, Cooper
28.11.15QPR (A)1 – 0 (L)Bellusci, Cooper
05.12.15Hull (H)2 – 1 (W)Bellusci, Cooper
12.12.15Charlton (A)0 – 0 (D)Bellusci, Cooper
17.12.15Wolves (A)2 – 3 (W)Bellusci, Cooper
20.12.15Preston (H)1 – 0 (W)Bellusci, Cooper
27.12.15Forest (A)1 – 1 (D)Bellusci, Cooper
29.12.15Derby (H)2 – 2 (D)Cooper, Bamba
02.01.16MK Dons (H)1 – 1 (D)Cooper, Bamba
09.01.16Rotherham (H)2 – 0 (W)Bellusci, Cooper
*Cooper startet, byttet ut med Bamba etter 18 minutter.

Per stopperpar:
Bellusci, Cooper
  • 10 kamper, 18 poeng, 7 baklengs
  • 1,8 poeng per kamp
  • 0,7 baklengs per kamp
Bellusci, Bamba:
  • 4 kamper, 5 poeng, 4 baklengs
  • 1,25 poeng per kamp
  • 0,8 baklengs per kamp
Cooper, Bamba:
  • 13 kamper, 13 poeng, 16 baklengs
  • 1 poeng per kamp
  • 1,23 baklengs per kamp

Per stopper
Bellusci:
  • 14 kamper, 23 poeng, 11 baklengs
  • 1,64 poeng per kamp
  • 0,78 baklengs per kamp
Cooper
  • 23 kamper, 31 poeng, 23 baklengs
  • 1,34 poeng per kamp
  • 1 baklengs per kamp
Bamba
  • 17 kamper, 18 poeng, 20 baklengs
  • 1,06 poeng per kamp
  • 1,18 baklengs per kamp

Konklusjon
Bellusci og Cooper er det stopperparet med best poengsnitt og færrest baklengs. Bellusci har klart best poengsnitt  og klart færrest baklengs.

Overraskende for meg!

sportcarl1

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #16 på: Januar 11, 2016, 19:26:39 »
kan ligga lite i det och jag skulle nog gå för bellusci och cooper, men statistik är statistik, och gäller komma in i laget när det är i form, så coyle skulle få 3 poäng i snitt och kanske wotton högre än berardi om man går på statistik  på högerbacken , kan ju vara så att antenucci och doukara har högre startsnitt än wood med.
« Siste redigering: Januar 11, 2016, 20:11:18 av sportcarl1 »
 

Eriksen55

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #17 på: Januar 11, 2016, 19:32:53 »
Kaster meg på her med litt statistikk:

DatoKampMotstanderStopperpar
08.08.15Burnley (H)1 – 1 (D)Bellusci, Bamba
13.08.15Doncaster (A)1 – 1 (D)Bellusci, Cooper
16.08.15Reading (A)0 – 0 (D)Cooper, Bamba
19.08.15Bristol City (A)0 – 0 (D)Bellusci, Bamba
22.08.15Sheff Wed (H)1 – 1 (D)Cooper, Bamba
29.08.15Derby (A)1 – 2 (W)Cooper, Bamba
12.09.15Brentford (H)1 – 1 (D)Cooper, Bamba
15.09.15Ipswich (H)0 – 1 (L)Cooper, Bamba
19.09.15MK Dons (A)1 – 2 (W)Cooper, Bamba
27.09.15Middlesbrough (A)3 – 0 (L)Bellusci, Bamba
03.10.15Birmingham (H)0 – 2 (L)Cooper, Bamba
17.10.15Brighton (H)1 – 2 (L)Cooper, Bamba
21.10.15Fulham (A)1 – 1 (D)Cooper, Bamba
24.10.15Bolton (A)1 – 1 (D)Cooper, Bamba
29.10.15Blackburn (H)0 – 2 (L)Cooper, Bamba
03.11.15Cardiff (H)1 – 0 (W)Bellusci, Cooper
07.11.15Huddersfield (A)0 – 3 (W)Bellusci, Bamba*
21.11.15Rotherham (H)0 – 1 (L)Bellusci, Cooper
28.11.15QPR (A)1 – 0 (L)Bellusci, Cooper
05.12.15Hull (H)2 – 1 (W)Bellusci, Cooper
12.12.15Charlton (A)0 – 0 (D)Bellusci, Cooper
17.12.15Wolves (A)2 – 3 (W)Bellusci, Cooper
20.12.15Preston (H)1 – 0 (W)Bellusci, Cooper
27.12.15Forest (A)1 – 1 (D)Bellusci, Cooper
29.12.15Derby (H)2 – 2 (D)Cooper, Bamba
02.01.16MK Dons (H)1 – 1 (D)Cooper, Bamba
09.01.16Rotherham (H)2 – 0 (W)Bellusci, Cooper
*Cooper startet, byttet ut med Bamba etter 18 minutter.

Per stopperpar:
Bellusci, Cooper
  • 10 kamper, 18 poeng, 7 baklengs
  • 1,8 poeng per kamp
  • 0,7 baklengs per kamp
Bellusci, Bamba:
  • 4 kamper, 5 poeng, 4 baklengs
  • 1,25 poeng per kamp
  • 0,8 baklengs per kamp
Cooper, Bamba:
  • 13 kamper, 13 poeng, 16 baklengs
  • 1 poeng per kamp
  • 1,23 baklengs per kamp

Per stopper
Bellusci:
  • 14 kamper, 23 poeng, 11 baklengs
  • 1,64 poeng per kamp
  • 0,78 baklengs per kamp
Cooper
  • 23 kamper, 31 poeng, 23 baklengs
  • 1,34 poeng per kamp
  • 1 baklengs per kamp
Bamba
  • 17 kamper, 18 poeng, 20 baklengs
  • 1,06 poeng per kamp
  • 1,18 baklengs per kamp

Konklusjon
Bellusci og Cooper er det stopperparet med best poengsnitt og færrest baklengs. Bellusci har klart best poengsnitt  og klart færrest baklengs.

Overraskende for meg!

Meget bra jobba  :)

Bellusci er våres beste stopper, han mangler bare en partner. Tar du med gule kort, så kommer vel Bamba dårligst ut der også.


RoarG

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #18 på: Januar 11, 2016, 19:48:47 »
Må jo være en grunn til at klubben ikke vil selge Bellusci. Nå synes jeg vel ikke noen av dem overbeviser akkurat. Blir en oppgave for Evans dette, å finne et habilt, og ikke labilt stopperpar.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

moty

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #19 på: Januar 11, 2016, 20:00:08 »
Bellusci er vår klart beste stopper pr dags dato! Ikke at det nødvendigvis sier så mye.
 

Kato

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #20 på: Mars 01, 2016, 08:42:49 »
I lang lang tid har vi mast om at det som leveres på stopperplass i Leeds United langtfra er godt nok. Man må være blind på alle tre øynene om man ikke ser at kvaliteten i midten bak er for dårlig. Hvordan manager etter manager går gjennom transfervindu etter transfervindu uten å forsterke denne posisjonen er totalt ubegripelig.

Jeg var ikke fornøyd med at vi kvittet oss med Uwe Røsler. Men hvordan han kunne gå inn i pre-season med Bamba som nysignert kaptein og førstevalg på stopper er helt uforståelig. Går ut fra at han tok en runde gjennom spillerstallen og hva de gjorde sist sesong.

Det nytter ikke å ha en stopper som renser unna og blokkerer, når han er en vandrende katastrofe langs bakken. Og gjør feil på feil på feil. I går spilte han til terningkast 1.

Bellusci er vår desidert beste stopper for tiden, de øvrige er mer eller mindre hjelpeløse.
 

Lundewhites

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #21 på: Mars 01, 2016, 09:12:08 »
INGEN av våre 3 (4) stoppere er gode nok for et lag som vil kjempe i toppen av denne divisjonen.
 Vi har bare Bellusci som beiteveis er god nok med ball, men han er igjen en katastrofe i hodedueller og vet vel ikke hva linje er og det å falle riktig (Ikke fallteknikk jeg tenker på) er for noe. Han er en markeringstopper uten hodestyrke.
Cooper er ikke god på noe, rett og slett er han jevnt over for dårlig for dette nivået.
Bamba er taklingsterk og god i hodedueller (Den i går er et unntak) men han lever i en illusjon at han er en spillende stopper og den burde noen vekke han fra.
Wootton  er som Cooper vil jeg vel tippe. Ikke god på noe.

Vil vi opp så trenger det først en ny eier, så en ny trener, så to (helst tre) nye stoppere. SÃ… kan vi begynne å bygge lag. 
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Kato

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #22 på: Mars 01, 2016, 09:21:31 »
INGEN av våre 3 (4) stoppere er gode nok for et lag som vil kjempe i toppen av denne divisjonen.
 Vi har bare Bellusci som beiteveis er god nok med ball, men han er igjen en katastrofe i hodedueller og vet vel ikke hva linje er og det å falle riktig (Ikke fallteknikk jeg tenker på) er for noe. Han er en markeringstopper uten hodestyrke.
Cooper er ikke god på noe, rett og slett er han jevnt over for dårlig for dette nivået.
Bamba er taklingsterk og god i hodedueller (Den i går er et unntak) men han lever i en illusjon at han er en spillende stopper og den burde noen vekke han fra.
Wootton  er som Cooper vil jeg vel tippe. Ikke god på noe.

Vil vi opp så trenger det først en ny eier, så en ny trener, så to (helst tre) nye stoppere. SÃ… kan vi begynne å bygge lag. 

Stopperne er ryggraden. Det må som du sier bygges derfra. Få på plass to trygge gode stoppere, sterke i lufta, gode i duellspillet, og bygd for championship. Trenger ikke først og fremst å ha trikserekorder, men gjøre lite feil. Vi blir aldri noe topplag i denne divisjonen før det er på plass. Et lag bygges bakfra.
 

Sydhagen

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #23 på: Mars 01, 2016, 11:22:20 »
Cooper har virket veldig utrygg når han har hatt Bamba ved sin side.
Virket mye tryggere når Bellusci spilte sammen med ham.

Bellusci og Cooper bør spille fast på stopperplass ut sesongen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #24 på: Mars 01, 2016, 12:05:35 »
Cooper har virket veldig utrygg når han har hatt Bamba ved sin side.
Virket mye tryggere når Bellusci spilte sammen med ham.

Bellusci og Cooper bør spille fast på stopperplass ut sesongen.

Enig. Cooper ser ut som et aspeløv så snart Bamba er inne.
 

Kontakinte

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #25 på: Mars 01, 2016, 12:40:51 »
INGEN av våre 3 (4) stoppere er gode nok for et lag som vil kjempe i toppen av denne divisjonen.
 Vi har bare Bellusci som beiteveis er god nok med ball, men han er igjen en katastrofe i hodedueller og vet vel ikke hva linje er og det å falle riktig (Ikke fallteknikk jeg tenker på) er for noe. Han er en markeringstopper uten hodestyrke.
Cooper er ikke god på noe, rett og slett er han jevnt over for dårlig for dette nivået.
Bamba er taklingsterk og god i hodedueller (Den i går er et unntak) men han lever i en illusjon at han er en spillende stopper og den burde noen vekke han fra.
Wootton  er som Cooper vil jeg vel tippe. Ikke god på noe.

Vil vi opp så trenger det først en ny eier, så en ny trener, så to (helst tre) nye stoppere. SÃ… kan vi begynne å bygge lag. 
Sprøyt! Bellusci er god nok i hævvær. Problemet er organiseringen bak og mangel på hjelp fra våre 2 nye på midten (som jeg synes har prestert langt under hva jeg hadde forventet). Ã…!! Hvorfor er Bamba kaptein når han spiller? og Cooper når Bamba ikke spiller?? Gi kapteinsbindet til Bellusci er mitt forslag.

Kontakinte

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #26 på: Mars 01, 2016, 12:42:41 »
Cooper har virket veldig utrygg når han har hatt Bamba ved sin side.
Virket mye tryggere når Bellusci spilte sammen med ham.

Bellusci og Cooper bør spille fast på stopperplass ut sesongen.

Enig. Cooper ser ut som et aspeløv så snart Bamba er inne.
Akkurat dette sa jeg for en del måneder siden, men da gjaldt det Bellusci sammen med Bamba..

Lundewhites

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #27 på: Mars 01, 2016, 12:53:09 »
INGEN av våre 3 (4) stoppere er gode nok for et lag som vil kjempe i toppen av denne divisjonen.
 Vi har bare Bellusci som beiteveis er god nok med ball, men han er igjen en katastrofe i hodedueller og vet vel ikke hva linje er og det å falle riktig (Ikke fallteknikk jeg tenker på) er for noe. Han er en markeringstopper uten hodestyrke.
Cooper er ikke god på noe, rett og slett er han jevnt over for dårlig for dette nivået.
Bamba er taklingsterk og god i hodedueller (Den i går er et unntak) men han lever i en illusjon at han er en spillende stopper og den burde noen vekke han fra.
Wootton  er som Cooper vil jeg vel tippe. Ikke god på noe.

Vil vi opp så trenger det først en ny eier, så en ny trener, så to (helst tre) nye stoppere. SÃ… kan vi begynne å bygge lag. 
Sprøyt! Bellusci er god nok i hævvær. Problemet er organiseringen bak og mangel på hjelp fra våre 2 nye på midten (som jeg synes har prestert langt under hva jeg hadde forventet). Ã…!! Hvorfor er Bamba kaptein når han spiller? og Cooper når Bamba ikke spiller?? Gi kapteinsbindet til Bellusci er mitt forslag.

Ja da har du mye greie på hva en kaptein skal stå for...  Bra du er  fornøyd med han, jeg mener han ikke er i nærheten av god nok. Vi får være enige om å være uenige her.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Kontakinte

Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #28 på: Mars 01, 2016, 13:19:16 »
INGEN av våre 3 (4) stoppere er gode nok for et lag som vil kjempe i toppen av denne divisjonen.
 Vi har bare Bellusci som beiteveis er god nok med ball, men han er igjen en katastrofe i hodedueller og vet vel ikke hva linje er og det å falle riktig (Ikke fallteknikk jeg tenker på) er for noe. Han er en markeringstopper uten hodestyrke.
Cooper er ikke god på noe, rett og slett er han jevnt over for dårlig for dette nivået.
Bamba er taklingsterk og god i hodedueller (Den i går er et unntak) men han lever i en illusjon at han er en spillende stopper og den burde noen vekke han fra.
Wootton  er som Cooper vil jeg vel tippe. Ikke god på noe.

Vil vi opp så trenger det først en ny eier, så en ny trener, så to (helst tre) nye stoppere. SÃ… kan vi begynne å bygge lag. 
Sprøyt! Bellusci er god nok i hævvær. Problemet er organiseringen bak og mangel på hjelp fra våre 2 nye på midten (som jeg synes har prestert langt under hva jeg hadde forventet). Ã…!! Hvorfor er Bamba kaptein når han spiller? og Cooper når Bamba ikke spiller?? Gi kapteinsbindet til Bellusci er mitt forslag.

Ja da har du mye greie på hva en kaptein skal stå for...  Bra du er  fornøyd med han, jeg mener han ikke er i nærheten av god nok. Vi får være enige om å være uenige her.
Jeg har greie på det jeg har greie på. ;D Tror ikke du skal flagge kompetansenivået ditt så høyt, eller betvile andres. Men du har rett, vi er helt uenig ;)

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Vurdering av våre stoppere
« Svar #29 på: Mars 01, 2016, 14:09:52 »
Forsvaret vårt er dårlig! Det er så enkelt som det. Bellusci er som det blir sagt, den som har greid seg best så langt. Likevel har det i mange kamper vært store problemer når motstandernes spisser løper inn bak Bellsuci og Bamba, evt. Cooper. De blir usikre, mister balanse og orienteringsevne. Det er nervepirrende, men mest tragikomisk å se på dem.

Wooton er det bare trist å snakke om. Han er elendig og har vært det i lang tid. Nå har han virkelig gjort seg bort i to kamper, var nær ved å tilgi ham selvmålet mot Watford, men etter den hodeløse inngripen igår er det nok fra den kanten. Jeg håper, tror og forventer at vi skal slippe å se ham i lagoppstillingen igjen. Han er trolig mentalt ute nå også etter de begredelige kampene.

Bamba er usikker langs bakken, treg med ball og ubesluttsom, det ender noen ganger med fatale taklinger, eller feilpasninger, som i går. En enkel kort pasning rett til motstander og nok en i sekken. Ikke greide han å markere på headingen Brighton scorte på heller.

Jeg synes det er vanskelig å skylde på midtbanegutta for det Bambi og gjengen finner på bak der. Dårlig timing (faller feil av som en nevner over her), feiplassering og hodeløse sastinger er varemerket til flere av dem.

Evans sitter meget usikkert i stolen og egentlig er jeg overrasket over at han fortsatt sitter i den. Kanskje fordi Massimo er på leting etter erstatter før han lar giljotinen falle? Sesongen er blitt nitrist og vi står i fare for å bli blandet inn i nedryksstrid. Det hadde jeg ærlig talt håpet å slippe i år. Plasseringen blir nok dårligere enn forrige sesong og da Massimo Cellino, bør du ta grep!! Vi Leeds United fans skal ikke utsettes for mer som dette!!
Yeboahs vitne