Skrevet av Emne: Kamp: vs Milton Keynes Dons @ Elland Road, lørdag 2/1 2016, kl 16.00  (Lest 36390 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010





Latest ahead of MK Dons - Mowatt will miss out, late decision to be taken on Chris Wood. Byram's recovered from a dead leg and trains today.




Krysser fingrene for at 2016 blir et meget godt år!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Milton Keynes Dons @ Elland Road, lørdag 2/1 2016, kl 16.00
« Svar #1 på: Desember 31, 2015, 18:25:46 »
MK DONS: EVANS EYES STRONG START TO 2016
The head coach previews Saturday's Elland Road clash...

PUBLISHED 31 DECEMBER 2015 AT 02:00


Steve Evans

MILTON KEYNES DONS, STEVE EVANS
Steve Evans is looking to start the New Year on a high note by helping maintain United’s strong run of form when MK Dons visit Elland Road on Saturday.

Tuesday night’s 2-2 draw at home to Derby County meant Evans’ side completed an unbeaten December and entered 2016 in the top half of the Championship table.

The current six-game unbeaten streak is United’s finest run of the season so far, something which Evans hopes to continue as he aims to climb the table further in the New Year.

“We’re in fantastic form and we’ve had a good December,” he said.

“If we equal that in January, it will really set us up to fight for that top end group of the table.

“Saturday is going to be tough but we go into the match in a real confident mood.

“If we can get the three points it will just finish an excellent campaign in December and leave us looking forward to 2016.”

United host MK Dons on the back of consecutive draws with Nottingham Forest and Derby – performances from which many positives were drawn but results which didn’t truly satisfy Evans.

“I’m not a head coach at Leeds United that thinks draws with Nottingham Forest and Derby County can suddenly become great results,” he said.

“The performances in both matches, I felt, deserved at least four points from those two games.

“We certainly should have taken the three points from the trip to Nottingham, where we completely outplayed the home side for virtually the entire match.

“Against Derby, I accept it could have gone either way in the end.”

Looking ahead to the visit of MK Dons, Evans added: “I think they’re an outstanding football side and in the majority of the games they play, they have the most possession of most teams in the Championship.

“But we’ve already got three points from a trip down there – probably a fortunate three points, though, which MK Dons would quite rightly feel harshly done by.”

- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/1ildr7koc3bao1uovr0o82r6sy#sthash.SpZG9PIw.dpuf
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

United v MK Dons: Evans keen to succeed in race for play-offs


Leeds United head coach Steve Evans. PIC: Jonathan Gawthorpe
Phil Hay
06:00 Friday 01 January 2016

Steve Evans said a win over MK Dons tomorrow would turn a good spell into an “outstanding” spell as he admitted that Leeds United’s improvement was making him impatient for success.

Evans paid tribute to his players for a six-match unbeaten run through December but said he was aiming for identical form in January to keep alive the possibility of Leeds challenging for promotion from the Championship. The 53-year-old, who became head coach in October and has been in charge for 13 games, came to Elland Road with the initial intention of “stabilising everything and then stepping up the ambition next summer.”

But speaking ahead of the first game of 2016, Evans said: “It’s been a really good spell and if we beat MK Dons then it becomes an outstanding spell but like everyone I’m a bit frustrated.

“At Leeds United you’re chipping away at a big iceberg and I want to get into it quicker. That’s only natural. The plan in the beginning, realistically, was to strengthen the squad in January and then have a real good go next season but you can’t help wanting it to happen overnight. I think that’s down to the fact that I can see the team making real progress.

“I said at the very start that I wasn’t prepared to give this season up and I’m still not. We’ve been averaging two points a game in December and if we do that in January then by the end of this month we’re going to be very close to the play-offs, if not in the play-offs. So that’s the target now.

“MK Dons will be tough opponents. I’ve watched them three times and they’re set up to play. They can hurt teams. For us it’s about the result. If you told me now that I’d get an average performance and go home with three points in my back pocket, I’d take that all day long.”

Leeds saw a nine-point gap to the play-offs open up in the days after Christmas but Ipswich Town and Burnley – fifth and sixth respectively – meet at Turf Moor tomorrow and United will be no more than seven adrift if they beat MK Dons.

Karl Robinson’s Milton Keynes side are fifth from bottom in the table after a 2-1 loss to Birmingham City on Monday.


Evans wants to strengthen his immediate prospects with signings in January and unlike the transfer window 12 months ago, Leeds will be free to recruit players outwith a Financial Fair Play (FFP) embargo.

Leeds were hit with an embargo by the Football League this time last year after breaking rules on financial losses permitted at Championship clubs. That transfer ban was lifted ahead of the summer window and the League confirmed before Christmas that Leeds were among the Championship sides who are compliant with FFP regulations for this season.

Bolton Wanderers, Nottingham Forest and Fulham all face embargoes in January following breaches of the limits.

United have already submitted their interim 2014-15 accounts to the Football League and are due to lodge a final version at Companies House by the end of March. Evans said the situation under owner Massimo Cellino had improved significantly since the 2013-14 accounts which showed a 12-month loss of almost £23m. At the time Cellino said the club were in a “perilous state”.


Evans said: “Not many people want to defend the owner and he gets a lot of criticism which he has to take but when people see the accounts, when they see the way he’s brought down the running costs here and made the club pay its own way, I think they’ll realise that he’s brought some real prudence with him.

“He’s not going to get recognised for that unless the team is successful and that’s football but I can play my part in that and I’ve got plans for January which can make a difference. Maybe it’s not so bad here as people think.”



Read more: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-v-mk-dons-evans-keen-to-succeed-in-race-for-play-offs-1-7651626#ixzz3vzcbrDnF
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

5-2 seier!!   ;)
 

TK20

Hadde vært så DIGG med seier. Føler det er veldig klassisk oss å feile her.


Sent from my iPad using Tapatalk

Hallgeir *

Hadde vært så DIGG med seier. Føler det er veldig klassisk oss å feile her.


Sent from my iPad using Tapatalk

Hadde vært typisk oss, ja.

MK Dons er et lag som ofte har mye ballbesittelse, men bortestatistikken er ikke allverden.

Kanskje er Wood ute til denne. Sjansen er vel 50-50, ifølge Evans. Det tas ingen sjanser dersom strekkskaden kan forverre seg. Vi kan ende opp med Doukara / Antenucci eller begge to fra start.
Super Leeds since 1968

Cherry

Hadde vært så DIGG med seier. Føler det er veldig klassisk oss å feile her.


Sent from my iPad using Tapatalk

Hadde vært typisk oss, ja.

MK Dons er et lag som ofte har mye ballbesittelse, men bortestatistikken er ikke allverden.

Kanskje er Wood ute til denne. Sjansen er vel 50-50, ifølge Evans. Det tas ingen sjanser dersom strekkskaden kan forverre seg. Vi kan ende opp med Doukara / Antenucci eller begge to fra start.

Ser ikke d som noe aber..... Men vi bør ha Botaka i troppen for å " åpne boksen" hvis vi står fast!
 

Hallgeir *

Hadde vært så DIGG med seier. Føler det er veldig klassisk oss å feile her.


Sent from my iPad using Tapatalk

Hadde vært typisk oss, ja.

MK Dons er et lag som ofte har mye ballbesittelse, men bortestatistikken er ikke allverden.

Kanskje er Wood ute til denne. Sjansen er vel 50-50, ifølge Evans. Det tas ingen sjanser dersom strekkskaden kan forverre seg. Vi kan ende opp med Doukara / Antenucci eller begge to fra start.

Ser ikke d som noe aber..... Men vi bør ha Botaka i troppen for å " åpne boksen" hvis vi står fast!

Botaka bør komme inn på benken igjen. Han er et alternativ som vi mangler dersom andre alternativer ikke funker.
Super Leeds since 1968

auren

Dette blir nok en ny jevn og tøff batalje. Det forundrer meg om vi vinner med mer enn 1 mål. Mest redd for et bananskall her og 2 eller 3 tapte poeng. Typisk Leeds å kladde det til.

Regner med at mange her inne mener vi er styrket i dagens kamp om Wood ikke spiller. For da spiller vi jo endelig 11 mot 11 igjen. Da bør det jo i grunnen bli en enkel seier!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cannavaro

Veldig spent til denne kampen ; her kan vi få en herlig start på 2016 med seier, men det blir sikkert ikke enkelt.
MK Dons er et spillende lag med mye possession, og det er viktig at vi er gode i ballgjenvinning.  Vi har de siste to kampene blitt betydelig bedre spillemessig, og håper Bridcutt bidrar på en like fin måte idag.  Taylor må fortsatt komme fremover (som han gjorde i motsatt oppgjør, og avgjorde for oss) og true bakrommet på venstresiden.
Evans går nok for Bamba/Cooper der bak igjen.  Med Byram som vandrer mye inn i banen blir det rom for Wooton på kant, håper på bedre innlegg fra foten hans idag.  Fremme er vel Wood et spørsmålstegn....hadde vært gøy å se Ante/Doukara i to-spann.  Mirco er flink til å stresse motstanderne i større grad.  Sitter med en feeling at Doukara kan score idag. Med fullt trøkk på ER og mye innehav av ball idag så tror jeg på seier, selv om vi ikke skal undervurdere motstanderen her.
MFLU - Miracles For Leeds United

Tom S

I dag trur eg vi taper.
COME ON LEEDS !!

GeirO

I dag trur eg vi taper.
Det tror jeg også i de fleste kamper, og særlig hjemmekamper mot dårlige lag. Det er for oss det samme som å møte Barcelona borte, av en eller annen merkelig psykisk årsak.
Men jeg har av og til et håp om at slike kamper kan vinnes- et mirakel! Kan skje i dag, veldig uleedsisk.

Ender sikkert opp med et intetsigende uavgjort......
MOT

Leedsfan

Alle kamper er viktige, men denne "skal-vinne-kampen" er en kamp vi må vinne. Da klatrer vi på tabellen og januarsigneringene kommer enda lettere.

Jeg tror vi vinner denne!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

B_Ød

kun 3p godt nok!
Ups & Ups!!

HåvardK

I dag trur eg vi taper.
Du har ikkje trua?

Nørgaard

Kan vi ikke vinde denne, kan Evans godt glemme playoffs

sportcarl1

Kan vi ikke vinde denne, kan Evans godt glemme playoffs
japp och det gäller nog spelare ägare och fans med ;)
 

Promotion 2010

Kan vi ikke vinde denne, kan Evans godt glemme playoffs
japp och det gäller nog spelare ägare och fans med ;)

Ikke alle kamper er "make or break"! Vi trenger mange gode seire, men også at et av topp 6 lagene dabbet av!

Kanskje vi heller skal bygge lag slik at vi rykker opp med stil neste år!

In Evans we trust!

MOT
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Nørgaard

Kan vi ikke vinde denne, kan Evans godt glemme playoffs
japp och det gäller nog spelare ägare och fans med ;)

Ikke alle kamper er "make or break"! Vi trenger mange gode seire, men også at et av topp 6 lagene dabbet av!

Kanskje vi heller skal bygge lag slik at vi rykker opp med stil neste år!

In Evans we trust!

MOT

Evans siger han vil push for playoffs og det jeg mener er, at hvis man vil det, er det kampe som denne der skal vindes.
Er dog enig med dig.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Adam Pope:
Looks like Doukara up front today with Wood doubtful due to hamstring. Will know for sure at 2pm #Lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Phil Hay:
Doesn't sound like Chris Wood (hamstring) has made it today. Team news coming in a few minutes. #lufclive
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

#lufc team vs @MKDonsFC | Silvestri, Wootton, Bamba, Cooper, Taylor, Byram, Cook, Bridcutt, Murphy, Dallas, Doukara.


Overraskende med Bamba!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

#lufc subs vs @MKDonsFC | Peacock-Farrell, Coyle, Bellusci, Phillips, Adeyemi, Erwin, Antenucci.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

hvor er Botaka?
Ups & Ups!!

auren

Synd Botaka ikke er på benken. Burde være plankekjøring dette med Wood ute av laget, eller?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Gleder meg til å innkassere en enkel seier i ettermiddag. Blir målkalas, og vi vinner minst 3-0.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Tom S

#lufc team vs @MKDonsFC | Silvestri, Wootton, Bamba, Cooper, Taylor, Byram, Cook, Bridcutt, Murphy, Dallas, Doukara.


Overraskende med Bamba!

Fikk ikkje Bamba MOM champagnen etter Derby kampen?
Er vel ikkje så rart han, kapteinen vår,  starter i dag da?
COME ON LEEDS !!