FA Cup sensasjoner

Started by Promotion 2010, January 09, 2016, 15:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

http://www.tv2.no/2016/01/09/sport/fa-cupen/7881852

TIDENES SJOKK: Oxford jubler for scoring mot Blackburn. FOTO: thegiantkillers.com

Glem følelser: Dette er faktisk historiens største FA-cupsjokk

Topp ti-listen vil overraske deg.

Sander Englund Smørdal

Lørdag 09. januar 2016, kl. 12:30 (Oppdatert: Lørdag 09. januar 2016, kl. 12:31) Del på Facebook 4 Del på Twitter

Se FA-cupen på TV 2 Sport Premium og tv2sumo.no fra kl. 13.00.

En stor del av magien med FA-cupen er muligheten for at en klubb fra lengre ned i divisjonene kan slå en av de store kanonene fra Premier League.

At David bekjemper Goliat skjer fra tid til annen, og det er laget utallige lister over hva som er de største sensasjonene.

Felles for de fleste er at de er preget av subjektivitet, egen hukommelse og opplevelse. Og kanskje viktigst: de preges av mediedekningen.

TV-dekning imperativt
Etter fjorårets utvilsomt fantastiske Bradford-seier over Chelsea på Stamford Bridge, der League Two-laget snudde 0-2 til 4-2 blusset debatten opp igjen.

Se Bradfords utrolige snuoperasjon!

......
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

fmtj

Husker scum, var vel i fjor, 0-4 mot MK Dons....!!
Yeboahs vitne

RoarG

Bournemouth hadde vel en skrell mot ManUre under Harry Redknapp. Vant 2-0 på OT, om jeg ikke husker helt feil.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sutton vs Leeds 1-0 i 2017
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Quote from: Promotion 2010 on January 29, 2017, 18:24:54
Sutton vs Leeds 1-0 i 2017
Med det laguttaket som ble presentert til denne kampen, var dette en varslet bombe. Hovmod står for fall.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Tapet mot Sutton er vel ikke den helt store sensasjonen når man tenker på det laget vi stilte med. Her er det vel mer navnet Leeds United som får folk til å heve øyenbrynene.

Sammenlignet med tapet for Colchester tidlig på 70-tallet, da Leeds stilte med de aller beste de hadde på den tiden, og det sier ikke så rent lite, så blir søndagens tap bare som en apostrof å regne.
Super Leeds since 1968

Xern

Sutton og Lincoln i FA-cup kvartfinale er senasjon.  :o
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly