Skrevet av Emne: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30  (Lest 33387 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #210 på: Januar 17, 2016, 09:23:31 »
Syns mange er voldsomt negative. I det lange løp henger prestasjoner og resultat hånd i hånd. I kortere tidsintervall kan man bli lurt. Gode prestasjoner gir for dårlig betalt, dårligere prestasjoner gir poeng man kanskje ikke skulle hatt.

Kampen i går synes jeg var en brukbar prestasjon, spesielt første omgang. I perioden vår før jul, der vi var svært effektive, ville vi vunnet denne. I går kom den klassiske der man ryker når man ikke scorer på sjansene sine.

Wednesday er et godt championship-lag. Forestieri/Hooper er en håndfull for mange. Ikke tilfeldig at de sloss om play-off. På Hillsborough matchet vi dem i alle spillets faser, utenom det viktigste. Score mål. Før jul kunne vi score på vår første sjanse etter 80 minutter, i går scoret vi ikke på de 4-5 store før pause. Likevel var prestasjonen bedre enn da vi hentet flere av trepoengerne i desember.

Prestasjonsmessig var det helt greit. Doukara god som linkup-spiller. Flink å holde på ballen, god ballkontroll, bevegelig, og kom til målsjanser. Så ut som en god championship-spiss. Selvtillit, noen mål, avslutningsterping. Jeg ser et potensiale i en posisjon vi har plagdes mye med. Etter en svak start overtok vi utover i første omgang. Pausen kom dårlig på oss. Wednesday fikk reorganisert, scoret to kjappe, og i en tett divisjon er det mer enn nok.

Bakover er det suspekt. Altfor mange av våre baklengs kommer ikke nødvendigvis av strålende angrepsspill av motstanderne, men personlige feil hos oss. Så også i går. Bellusci overlevde i går uten noen større katastrofer, men spillestilen inngir ikke den tryggheten jeg mener vi bør ha bakover. Uten at han skal ha all skyld. Silvestri berger oss ofte på strek, men det kommer også noen howlers. Hans usikkerhet i feltet sprer utrygghet videre i laget. Engelsk fotball har tradisjonelt vært flinke på å utvikle gode keepere. Ikke den plassen som er mest kritisk hos oss, men jeg er ikke helt trygg på disse italienernes forhold til emblemet.

Ellers er vel Karayol omtrent samme spilleren som Botaka. Var det en posisjon vi absolutt måtte forsterke? Ville gjort noe på stopperplass før.

For øvrig mener jeg Cook spiller for høyt i banen. Ingen avslutter, langt bedre når han kommer bakfra i driv (og styrer midtbanen).

Gårsdagen var ikke så gæærn, helt ok prestasjon. Det finnes faktorer bak resultat.
 

Sydhagen

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #211 på: Januar 17, 2016, 10:03:51 »
Enig med din konklusjon Kato.
Prekært at vi styrker oss på stopperplass.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Eriksen55

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #212 på: Januar 17, 2016, 10:30:54 »
Enig i mye her Cato. Ser du på tabellen så ser man fort at problemet ikke er antall innslupne mål, men antall scorede.. Jeg likte det jeg så av Doukara, bevegelig og han vnt mange dueller. Noen ytret at han løp latterlig ofte i offside.. Noen av dem er små marginer og plutselig er han igjennom. Det er en dimensjon i spillet vi ikke har sett mye av i år.

Jeg mener at en offensiv midtbanespiller er det vi trenger mest. Vi må ha mye mer offensive bidrag fra midtbanen. Pr nå ser jeg kun Mowatt i den rollen, men slik han har prestert i år så er han ikke god nok enda. Nøkkelen for å begynne å score mål ligger nettopp her. Mange flere inn i boksen.  Men, hvis taktikken til Evans er å være over forsiktige og kun ha et fåtall med fremover og inn i boksen så hjelper det lite med en ny offensiv midt dessverre. Håpet er at det blir lagt om når vi får en sånn spiller.

Prioritet 2 må være en stopper som kan spre litt trygghet. Bellusci eller Cooper som makker og back-up.

Prioritet 3 bør være en spiss som er bedre enn Wood og Doukara.

Hvis Evans er bestemt på at de på midten ikke skal bidra i særlig grad fremover, er jeg enig i at enny stopper bør være 1 prioritet sammen med en spiss.

Ellers enig i at kampen i går var med unntak av noen deler, noe som ikje er unormalt var relativt ok.

Promotion 2010

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #213 på: Januar 17, 2016, 11:13:59 »
Barry O'Mahoney:

Anyone know if Fernando Forestieri has left the Hillsborough pitch yet?


 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #214 på: Januar 17, 2016, 14:25:40 »
Barry O'Mahoney:

Anyone know if Fernando Forestieri has left the Hillsborough pitch yet?


 ;)
Ufattelig at han ikke fikk gult kort for uthaling av tid.
Jon R.

lowfields

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #215 på: Januar 17, 2016, 15:09:36 »
Barry O'Mahoney:

Anyone know if Fernando Forestieri has left the Hillsborough pitch yet?


 ;)
Ufattelig at han ikke fikk gult kort for uthaling av tid.
Riktig. Da jeg så dette i reprise på TV2 senere, la jeg merke til at det gikk 20 sek fra skiltet ble vist av 4.dommeren til Forestieri begynte å tusle av banen
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

AndyMathie

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #216 på: Januar 17, 2016, 18:17:42 »
Syns mange er voldsomt negative. I det lange løp henger prestasjoner og resultat hånd i hånd. I kortere tidsintervall kan man bli lurt. Gode prestasjoner gir for dårlig betalt, dårligere prestasjoner gir poeng man kanskje ikke skulle hatt.

Kampen i går synes jeg var en brukbar prestasjon, spesielt første omgang. I perioden vår før jul, der vi var svært effektive, ville vi vunnet denne. I går kom den klassiske der man ryker når man ikke scorer på sjansene sine.

Wednesday er et godt championship-lag. Forestieri/Hooper er en håndfull for mange. Ikke tilfeldig at de sloss om play-off. På Hillsborough matchet vi dem i alle spillets faser, utenom det viktigste. Score mål. Før jul kunne vi score på vår første sjanse etter 80 minutter, i går scoret vi ikke på de 4-5 store før pause. Likevel var prestasjonen bedre enn da vi hentet flere av trepoengerne i desember.

Prestasjonsmessig var det helt greit. Doukara god som linkup-spiller. Flink å holde på ballen, god ballkontroll, bevegelig, og kom til målsjanser. Så ut som en god championship-spiss. Selvtillit, noen mål, avslutningsterping. Jeg ser et potensiale i en posisjon vi har plagdes mye med. Etter en svak start overtok vi utover i første omgang. Pausen kom dårlig på oss. Wednesday fikk reorganisert, scoret to kjappe, og i en tett divisjon er det mer enn nok.

Bakover er det suspekt. Altfor mange av våre baklengs kommer ikke nødvendigvis av strålende angrepsspill av motstanderne, men personlige feil hos oss. Så også i går. Bellusci overlevde i går uten noen større katastrofer, men spillestilen inngir ikke den tryggheten jeg mener vi bør ha bakover. Uten at han skal ha all skyld. Silvestri berger oss ofte på strek, men det kommer også noen howlers. Hans usikkerhet i feltet sprer utrygghet videre i laget. Engelsk fotball har tradisjonelt vært flinke på å utvikle gode keepere. Ikke den plassen som er mest kritisk hos oss, men jeg er ikke helt trygg på disse italienernes forhold til emblemet.

Ellers er vel Karayol omtrent samme spilleren som Botaka. Var det en posisjon vi absolutt måtte forsterke? Ville gjort noe på stopperplass før.

For øvrig mener jeg Cook spiller for høyt i banen. Ingen avslutter, langt bedre når han kommer bakfra i driv (og styrer midtbanen).

Gårsdagen var ikke så gæærn, helt ok prestasjon. Det finnes faktorer bak resultat.

Skulle begynne å taste i vei og så leste jeg dette innlegget. 100% enig med deg Kato. Meget bra innlegg!
We are Leeds and we are proud of it!

h.b

  • Gjest
Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #217 på: Januar 17, 2016, 18:56:13 »
Hvor vanskelig kan det være for en kantspiller med teknikk å komme seg ned på dølinja og legge inn. Og da komme etter med 4-5 mann hele tiden

Promotion 2010

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #218 på: Januar 17, 2016, 19:36:36 »


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #219 på: Januar 17, 2016, 19:39:58 »
Nå må vi også se i ærlighetens navn at Leeds sin possesion gikk på støttepassninger. SW var mere fremover

Cherry

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #220 på: Januar 18, 2016, 16:59:39 »
Nå må vi også se i ærlighetens navn at Leeds sin possesion gikk på støttepassninger. SW var mere fremover

Jada, fullt fortjent seier. De scoret på ett par av sine få sjanser- vi brant våre.
De hadde Foestieri og Hooper som spisser/ angrep.... Vi hadde Dokara.
 

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

samadhi

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #222 på: Januar 18, 2016, 23:22:44 »
Nå må vi også se i ærlighetens navn at Leeds sin possesion gikk på støttepassninger. SW var mere fremover

Greit at vi ikke presterer som vi ønsker om dagen, men du har virkelig repeat knappen på.

Alle her inne så kampen mot SW og så at vi var ca like gode (eller dårlige om du vil) som moststanderen.
Statistikken lyver ikke. Vi hadde ballen ørlite granne mer og lagene skapte akkurat like mange sjanser.
Ser også at SW bare hadde 2 cornere mot våre 7, fikk vi disse ogås ved hjelp av støttepasninger???
marching on together,
derudaf forever...

h.b

  • Gjest
Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #223 på: Januar 19, 2016, 06:30:57 »
Nå må vi også se i ærlighetens navn at Leeds sin possesion gikk på støttepassninger. SW var mere fremover

Greit at vi ikke presterer som vi ønsker om dagen, men du har virkelig repeat knappen på.

Alle her inne så kampen mot SW og så at vi var ca like gode (eller dårlige om du vil) som moststanderen.
Statistikken lyver ikke. Vi hadde ballen ørlite granne mer og lagene skapte akkurat like mange sjanser.
Ser også at SW bare hadde 2 cornere mot våre 7, fikk vi disse ogås ved hjelp av støttepasninger???


Noe av det jeg merka meg når SW tapte ballen. Det var det at det var 3 til 4 man i press på Leeds sin ballholder. Og beina til SW spillerne virka mye lettere enn beina til våre spillere, når SW hadde vunnet ballen. Vi pressa med en mann, men SW med 3 til 4.
Men uansett hvor elendige vi er eller mener vi ikke er. Leeds mangler noe offansivt vi ikke får gjort noe med før Cellino frigir midler . Nemlig kvalitet offansivt. Det er bedre å tape ballinnehav 99% mot 1%, bare vi vinner kampene.
Og vi har ingen på topp som kan være den kreative løsningen og målscorer, slik at vi vinner kampene uansett hvor mye ballinnehav vi har.

Runar

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #224 på: Januar 19, 2016, 10:42:38 »
Nå må vi også se i ærlighetens navn at Leeds sin possesion gikk på støttepassninger. SW var mere fremover

Greit at vi ikke presterer som vi ønsker om dagen, men du har virkelig repeat knappen på.

Alle her inne så kampen mot SW og så at vi var ca like gode (eller dårlige om du vil) som moststanderen.
Statistikken lyver ikke. Vi hadde ballen ørlite granne mer og lagene skapte akkurat like mange sjanser.
Ser også at SW bare hadde 2 cornere mot våre 7, fikk vi disse ogås ved hjelp av støttepasninger???


Noe av det jeg merka meg når SW tapte ballen. Det var det at det var 3 til 4 man i press på Leeds sin ballholder. Og beina til SW spillerne virka mye lettere enn beina til våre spillere, når SW hadde vunnet ballen. Vi pressa med en mann, men SW med 3 til 4.
Men uansett hvor elendige vi er eller mener vi ikke er. Leeds mangler noe offansivt vi ikke får gjort noe med før Cellino frigir midler . Nemlig kvalitet offansivt. Det er bedre å tape ballinnehav 99% mot 1%, bare vi vinner kampene.
Og vi har ingen på topp som kan være den kreative løsningen og målscorer, slik at vi vinner kampene uansett hvor mye ballinnehav vi har.

Det er vel først å fremst offensivt han har frigitt midler i denne sesongen. Wood, Dallas, Carayol. Er vel heller et problem at vi ikke finner god nok spillere for den summen med penger som er tilgjengelig, da er jo selvfølgelig svaret kast mer penger på problemet.
 

Kato

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #225 på: Januar 19, 2016, 11:14:10 »
Nå må vi også se i ærlighetens navn at Leeds sin possesion gikk på støttepassninger. SW var mere fremover

Greit at vi ikke presterer som vi ønsker om dagen, men du har virkelig repeat knappen på.

Alle her inne så kampen mot SW og så at vi var ca like gode (eller dårlige om du vil) som moststanderen.
Statistikken lyver ikke. Vi hadde ballen ørlite granne mer og lagene skapte akkurat like mange sjanser.
Ser også at SW bare hadde 2 cornere mot våre 7, fikk vi disse ogås ved hjelp av støttepasninger???


Noe av det jeg merka meg når SW tapte ballen. Det var det at det var 3 til 4 man i press på Leeds sin ballholder. Og beina til SW spillerne virka mye lettere enn beina til våre spillere, når SW hadde vunnet ballen. Vi pressa med en mann, men SW med 3 til 4.
Men uansett hvor elendige vi er eller mener vi ikke er. Leeds mangler noe offansivt vi ikke får gjort noe med før Cellino frigir midler . Nemlig kvalitet offansivt. Det er bedre å tape ballinnehav 99% mot 1%, bare vi vinner kampene.
Og vi har ingen på topp som kan være den kreative løsningen og målscorer, slik at vi vinner kampene uansett hvor mye ballinnehav vi har.

Det er vel først å fremst offensivt han har frigitt midler i denne sesongen. Wood, Dallas, Carayol. Er vel heller et problem at vi ikke finner god nok spillere for den summen med penger som er tilgjengelig, da er jo selvfølgelig svaret kast mer penger på problemet.

Så har vel offensiv slagkraft med mer enn bare penger og nye spillere å gjøre. Det handler vel like mye om å utvikle en spillestil. Man kjøper ikke det.
 

Promotion 2010

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #226 på: Januar 24, 2016, 17:51:38 »
Sheffield Wednesday med nytt klubb emblem!






Bra??????????? eller ikke bra???????????
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #227 på: Januar 24, 2016, 19:28:24 »
Ugly bugly!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #228 på: Januar 24, 2016, 20:24:31 »
Veldig retro look på dette. Synes det var ganske bra jeg  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Sv: TV-Kamp Sheffield Wednesday @ Hillsborough Lørdag 16.1.16 kl 13:30
« Svar #229 på: Januar 24, 2016, 20:40:25 »
Hvilken vei ser uglen?  Sover den?  loddrette øyebryn?
Synes denne var litt kjedelig i 2016.
« Siste redigering: Januar 24, 2016, 20:42:17 av Josch »