Skrevet av Emne: Norsk fotball sesongen 16  (Lest 3589 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Norsk fotball sesongen 16
« på: Mars 29, 2016, 14:46:23 »
Da ruller ballen her hjemme igjen. Så litt av Start vs Lillestrøm, samme helg som FA cup kvartfinaler gikk i England. Det er ikke fritt for at nedturen var stor fra disse spennende FA-cup kampene til Kristiansand stadion. Start og Lillestrøm var etter min mening akkurat like elendige i kampen og poengdeling var greit samtidig som de ikke fortjente noe som helst noen av lagene.

Blir likevel spennende å se hvilke lag som blir liggende å kjempe om tittelen i år. Odd, RBK og Molde er trolig blant dem. Haugesund har to seiere, men varer det? Godset har hatt en midt på treet åpning, men kommer sikkert til å være der oppe. Viking har ambisjoner, men spørsmålet er om de holder god nok kvalitet. Sarpsborg 08 og Ã…lesund er ikke gode nok tror jeg. Sogndal vil sloss med ryggen mot veggen igjen. Bodø/Glimt kan overraske.

Når en ser på nivået er det ingen overraskelse at Norge ikke slår Estland heller og hvis vi får bank av Finland eller spiller uavgjort igjen på Ullevål i kveld bør NFF si hastalavista til Per Matthias!!
Yeboahs vitne

flynn

Sv: Norsk fotball sesongen 16
« Svar #1 på: Mars 30, 2016, 16:41:22 »
Engasjementet i denne tråden forteller mye...
Alt for tidlig seriestart, alt for mange lag i "eliteserien", og alt for lite gode spillere på landslaget.
Allikevel, fotball er spennende uansett nivå, så fremt de som møtes i kamper og seriespill holder omtrent det samme nivået. Derfor er det spennende å se G14 fotball, Leeds-kamper, tippeliga, på samme måte som Champions League.

Ã… se Norge i går minnet ikke så rent lite om Leeds sine kamper i år. Fokus så ut til å være å holde ballen i laget sånn ca midt på banen. Ingen ambisjoner og heller ingen kvaliteter til å true motstander. Det forhindrer meg dog ikke i å benke meg neste gang Norge spiller, på samme måte som jeg utrolig nok gleder meg til hver eneste Leeds-kamp fortsatt.

Fotball-galskap heter det visst.

flynn

Hallgeir *

Sv: Norsk fotball sesongen 16
« Svar #2 på: Mars 30, 2016, 21:15:49 »
Ketil Rekdal kjefter i kjent stil på at det blir for mye negativitet rundt landslaget og det de (ikke) presterer. Han har rett i at kritikken har vært nærmest total etter kvalik-fadesen, men når sant skal sies var det vel kun i et par kamper at Norge viste noe som kan minne om kvalitet i samme kvalik (bl.a. mot Kroatia på Ullevaal).

Min egen interesse for landslaget har dalt kraftig, men jeg har stort sett fulgt med på kamper der det kjempes om poeng. Ubetydelige privatkamper orker jeg ikke bruke tid på, slik som Høgmos utvalgte spiller nå. Det må i så fall være mot såkalte "store" nasjoner.

I tippeligaen har det kun vært spilt to serierunder - så kom det en internasjonal pause. Her vil nok interessen ta seg opp etter hvert, antar jeg.
« Siste redigering: Mars 30, 2016, 21:29:34 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Sydhagen

Sv: Norsk fotball sesongen 16
« Svar #3 på: Mars 31, 2016, 11:08:50 »
Obos-ligaen begynner jo til helgen.
Blir spennende å følge mitt Hødd i kampen om opprykk (forhåpentligvis :) )
Ny trener ankommet fra Follo, så det blir spennende å se hvordan det vil fungere.

Stort tap selvfølgelig at Aursnes forlot klubben til fordel for Molde, dog ikke uventet.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Norsk fotball sesongen 16
« Svar #4 på: April 12, 2016, 11:29:36 »
Og Mjøndærn fikk en trynetrøkk av de store i Sandnes i går. Jammen bidro de godt sjøl også!! Til Sandnes scoringer altså!
Yeboahs vitne

RoarG

Sv: Norsk fotball sesongen 16
« Svar #5 på: April 18, 2016, 14:56:44 »
Regner med direkte til Tippeligaen med Sandefjord, jeg. Når det gjelder TL, er det relativt uspennende hvem som vinner. RBK inntar nok snart sin "klippekort"-posisjon, er jeg redd. Landslaget: ingen kommentar.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Norsk fotball sesongen 16
« Svar #6 på: Mai 06, 2016, 11:11:11 »
RBK virker selvsagt sterke i år igjen. Ellers er det enkelte overraskelser. Jeg ergnet med at Haugesund og Sarp skulle surre i bånnen, men så langt har de levert bedre enn jeg hadde forventet. Start derimot leverer akkurat så dårlig som jeg på forhånd hadde trodd.

Må bare nevne FFK, som ligger an til å rykke ned i 2. divisjon, selv om det er tdilig i sesongen. Jan Halvor Halvorsen får snart sparken hvis ikke resultatene kommer.
Yeboahs vitne

Hallgeir *

Sv: Norsk fotball sesongen 16
« Svar #7 på: Mai 08, 2016, 21:44:51 »
RBK virker selvsagt sterke i år igjen. Ellers er det enkelte overraskelser. Jeg ergnet med at Haugesund og Sarp skulle surre i bånnen, men så langt har de levert bedre enn jeg hadde forventet. Start derimot leverer akkurat så dårlig som jeg på forhånd hadde trodd.

Må bare nevne FFK, som ligger an til å rykke ned i 2. divisjon, selv om det er tdilig i sesongen. Jan Halvor Halvorsen får snart sparken hvis ikke resultatene kommer.

Dersom han får sparken i FFK, kan han jo sette seg på flyet til Bodø for å ta opp tråden fra forrige sesong.

Der i gården skurrer det kraftig for tiden, så han er nok mer enn velkommen tilbake.
Super Leeds since 1968

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Norsk fotball sesongen 16
« Svar #8 på: Mai 09, 2016, 10:59:56 »
FFK seier borte mot Ull/Kisa gir han vel litt arbeidsro. Og det er fantastisk å se hvilken "betydning" Riise har hatt for Ã…lesund gitt. 1-4 mot Sogndal hjemme, ikke inmponerende for å si det mildt.

Kikket litt på Brann vs Start lørdag, og kvalitet er ikke det jeg forbinder med det jeg så. Derimot synes jeg i perioder i 2. omg RBK imponerte mot Stabæk.

Gudskjelov fikk Moss FK en etterlengtet seier i helga, etter en meget svak innledning av sesongen i en avdeling der Notodden og Arendal topper tabellen. 
Yeboahs vitne

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Norsk fotball sesongen 16
« Svar #9 på: Juni 16, 2016, 11:10:58 »
FK Arendal troner øverst på tabellen i 2. div avd. 4. Det er overraskende og de virker solide. Sluppet inn 5 mål så langt og de vinner kampene sine i 2. omgang. Knut Tørum er sjef.
Neste sesong kan det hende Jerv får selskap av både Arendal og Start i 1. div!!
Yeboahs vitne

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Norsk fotball sesongen 16
« Svar #10 på: Juli 13, 2016, 10:47:31 »
Rett før sommeren møter Start tabellnabo Stabæk hjemme. Alle er enige om at den kampen MÃ… vinnes. Resultat 1-5! Så møter de Bodø/Glimt hjemme sist fredag. Alle er enige om at den kampen MÃ… vinnes! Resultat 1-4. Uka før tapte de borte mot Haugesund 1-2, en kamp de neppe trodde på poeng.

I lokalavisa forsikres det fra spillerne at de kommer til å gjøre alt for å snu trenden, som nå har pågått i over ett år!! Ting tar tid, men tid har man ikke i fotball. IK Start rykker ganske sikkert ned, og der møter de Jerv fra Grimstad og kanskje Arendal neste seong. Da blir det liv i Agder!!
Yeboahs vitne

Hallgeir *

Sv: Norsk fotball sesongen 16
« Svar #11 på: Oktober 30, 2016, 21:19:01 »
Neste års eksistens i Tippeligaen henger nå i en tynn tråd for Bodø/Glimt. Dagens kamp mot Viking burde absolutt gitt poeng, for i siste kamp møter de RBK på Lerkendal. 0-2 førte Glimt dypt ned i søla.

Stabæk har Start hjemme i siste kamp, mens Tromsø møter Odd på Alfheim. LSK møter Molde på Ã…råsen.

Jeg er redd for at Glimt må ha minst ett poeng mot RBK for ikke å rykke rett ned.
Super Leeds since 1968