Skrevet av Emne: EM 2016  (Lest 11218 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

flynn

EM 2016
« på: Mai 21, 2016, 22:34:58 »
På tide med en tråd om sommerens mesterskap kanskje?
Registrerer at det er intet mindre enn 3 Leeds-academy gutter i Englands tropp. Uten at jeg har sjekket nærmere vil jeg betvile at noen har flere. Rose og Milner har vel begge hatt sine beste sesonger noensinne i år, mens Delph muligens "is punching above his weight" i City. Kan jo alltids komme tilbake til Leeds disse gutta, men selv jeg skjønner at det ikke skjer.
I EM heier jeg på England, Nord-Irland, Wales og Island. Så det blir nok tid til å nyte sommeren også, etter gruppespillet...

flynn

Promotion 2010

Sv: EM 2016
« Svar #1 på: Mai 25, 2016, 23:40:17 »
Meanwhile on twitter:

A mate has got a ticket for the Wales v England Euros game. It clashes with his wedding!!! Anyone interested in getting married on 16 June?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: EM 2016
« Svar #2 på: Mai 28, 2016, 13:00:31 »
Jeg holder som regel alltid med underdogen i mesterskapene. Av stornasjoner så synes jeg Tyskland har vært herlige å se på de siste årene. England er et oppskrytt møkkalag. Så jeg gidder ikke å holde med det scummet av Manu-spillere og Pool-spillere. Sympatiserte mer med England før da det var Leedsspillere på laget, men nå bryr jeg meg ikke. Island, Wales og Nord Irland blir spennende å følge. Ofte tsjekt med Tsjekkia også. Får vel holde litt med søta bror også.

Første uken i mesterskapet er jeg i Spania på guttetur med fotballgalne gutter. Så det blir mye øl og fotball. Gleder meg stort!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EM 2016
« Svar #3 på: Juni 10, 2016, 14:44:00 »
Og i dag er det full fart!!
Yeboahs vitne

Hallgeir *

Sv: EM 2016
« Svar #4 på: Juni 10, 2016, 23:04:39 »
Flott seiersmål av Payet for Frankrike.

Fortjent seier, men vertslandet overbeviste vel ikke helt. Uansett, franskmennene fikk den starten de ønsket på mesterskapet.
Super Leeds since 1968

Sydhagen

Sv: EM 2016
« Svar #5 på: Juni 10, 2016, 23:22:24 »
Payet og Kante var kanongode!
Dette franske laget oser av talent, men mulig dette mesterskapet kommer for tidlig.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Blank_File

Sv: EM 2016
« Svar #6 på: Juni 11, 2016, 00:50:04 »
Er det ikke litt klassisk at de som vinner til slutt starter litt lavmælt? Det sies i alle fall ofte.

Hallgeir *

Sv: EM 2016
« Svar #7 på: Juni 11, 2016, 18:53:54 »
På EM's andre dag kom altså de første kampene mellom såkalte tilhengere. Selvfølgelig er engelskmenn innblandet når det kommer til slåssing, men det kan virke som om de har møtt sine overmenn blant russere som visstnok er godt organiserte og forberedt på vold. Også franskmenn skal ha deltatt.

Det virker som om det er umulig å unngå vold når det er snakk om store fotballmesterskap. Trist.  :(
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: EM 2016
« Svar #8 på: Juni 11, 2016, 19:57:53 »
Da er det mye hyggeligere å konstatere at Wales tok 3 poeng mot Slovakia i en ganske underholdende kamp.  :)
Super Leeds since 1968

Sydhagen

Sv: EM 2016
« Svar #9 på: Juni 11, 2016, 20:03:51 »
Wales er et likandes lag!
Hardtarbeidende med et par klassespillere.
Skrtel like usympatisk som vanlig.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Sv: EM 2016
« Svar #10 på: Juni 11, 2016, 22:54:22 »
Etter en god første omgang, går England etterhvert tom for ideer i andre. Et vakkert frispark-mål av Dier ser ut til å sikre alle tre poengene, men selvfølgelig klarer man å rote bort seieren til slutt.

I denne gruppen kan hva som helst skje.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2665
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EM 2016
« Svar #11 på: Juni 12, 2016, 01:16:49 »
Etter en god første omgang, går England etterhvert tom for ideer i andre. Et vakkert frispark-mål av Dier ser ut til å sikre alle tre poengene, men selvfølgelig klarer man å rote bort seieren til slutt.

I denne gruppen kan hva som helst skje.

Noe sånt som 48 av 49 lag går videre fra de fleste grupper så det vil no helst gå bra :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: EM 2016
« Svar #12 på: Juni 13, 2016, 09:49:28 »
Etter en god første omgang, går England etterhvert tom for ideer i andre. Et vakkert frispark-mål av Dier ser ut til å sikre alle tre poengene, men selvfølgelig klarer man å rote bort seieren til slutt.

I denne gruppen kan hva som helst skje.

England suverene i første, mens Russland var hakket bedre i andre. Totalt sett hadde England fortjent seieren, men de kan skylde seg selv når de blir så defensive i hodet etter ledelsen. Kanskje er det Hodgsons taktikk, kanskje er det mangel på rutine som er skyld.

Forøvrig aldri frispark i forkant av Englands mål. Russeren får altså gult kort fordi han IKKE flytter seg for Alli. Dårlig dommeravgjørelse, selv om målet var flott og veldig fortjent.

Ellers syns jeg verken Frankrike, England eller Tyskland har overbevist så langt, men åpningskampen trenger selvsagt ikke bety så mye for hvem som løfter pokalen til slutt.
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: EM 2016
« Svar #13 på: Juni 13, 2016, 22:54:07 »
Belgia-Italia har vært mesterskapets mest underholdende kamp så langt. Italia har både overrasket og imponert.

Belgia hadde en vanskelig oppgave mot et bastant forsvar, men mest overraskende var (for meg) italienernes offensive spill og kvikke kontringer.

Største skuffelse: Kevin De Bruyne.
Super Leeds since 1968

Blank_File

Sv: EM 2016
« Svar #14 på: Juni 13, 2016, 23:09:27 »
Belgia-Italia har vært mesterskapets mest underholdende kamp så langt. Italia har både overrasket og imponert.

Belgia hadde en vanskelig oppgave mot et bastant forsvar, men mest overraskende var (for meg) italienernes offensive spill og kvikke kontringer.

Største skuffelse: Kevin De Bruyne.
Forsåvidt enig i betraktningene om kampen, men underholdningsverdien er jeg uenig i. Syns ikke det var en særlig morsom kamp.

Sydhagen

Sv: EM 2016
« Svar #15 på: Juni 13, 2016, 23:36:00 »
Fantastisk lagmoral i Italia!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Sv: EM 2016
« Svar #16 på: Juni 14, 2016, 21:11:23 »
Friske takter av Island innledningsvis. Hadde vært artig om de hadde lykkes i EM.
Super Leeds since 1968

Sydhagen

Sv: EM 2016
« Svar #17 på: Juni 14, 2016, 21:57:47 »

Friske takter av Island innledningsvis. Hadde vært artig om de hadde lykkes i EM.
ett nummer for små så langt. Håper pausen hjelper på.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Sv: EM 2016
« Svar #18 på: Juni 14, 2016, 22:09:05 »

Friske takter av Island innledningsvis. Hadde vært artig om de hadde lykkes i EM.
ett nummer for små så langt. Håper pausen hjelper på.

Det kan se sånn ut, men det forhindrer ikke den tidligere Glimt og Viking-spilleren, Birkir Bjarnason, i å score Islands første EM-mål.  :)

Slutt: Gratulerer med første EM-poeng.  8)
« Siste redigering: Juni 14, 2016, 22:55:19 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Dennis

Sv: EM 2016
« Svar #19 på: Juni 14, 2016, 22:57:55 »
Morsomt med Island! Arbeidsmoralen står ikke tilbake for noen.
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: EM 2016
« Svar #20 på: Juni 14, 2016, 23:03:17 »
Morsomt med Island! Arbeidsmoralen står ikke tilbake for noen.

Vi kunne trengt et par av dem i Leeds.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2665
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EM 2016
« Svar #21 på: Juni 14, 2016, 23:58:59 »

Friske takter av Island innledningsvis. Hadde vært artig om de hadde lykkes i EM.
ett nummer for små så langt. Håper pausen hjelper på.

Det kan se sånn ut, men det forhindrer ikke den tidligere Glimt og Viking-spilleren, Birkir Bjarnason, i å score Islands første EM-mål.  :)

Slutt: Gratulerer med første EM-poeng.  8)

...kunne altså fort spilt for Norge, han :)

http://www.vg.no/sport/fotball/fotball-em-2016/heltens-soester-han-har-en-liten-nordmann-i-seg/a/23712515/

Og ifølge ryktene fra i fjor sommer var han jo Leedsaktuell...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EM 2016
« Svar #22 på: Juni 16, 2016, 11:07:30 »
Ingen er kasteballer i EM ser det ut til. Hederlig innsats av Albania mot Frankrike i går kveld. Taktiske trenere, gode spillere og ikke minst godt trente folk gjør forskjellene mindre ser det ut til. Dette mesterskapet er helt åpent!!
Yeboahs vitne

Dennis

Sv: EM 2016
« Svar #23 på: Juni 16, 2016, 12:25:20 »
Ingen er kasteballer i EM ser det ut til. Hederlig innsats av Albania mot Frankrike i går kveld. Taktiske trenere, gode spillere og ikke minst godt trente folk gjør forskjellene mindre ser det ut til. Dette mesterskapet er helt åpent!!

Ja, det er morsomt. Man kan selvsagt argumentere for defensiv fotball, men jeg syns det er morsomt at knallhard arbeidsmoral belønnes. Eller nesten da, skal man ta gårsdagen.

Det er like kjedelig å se på Belgia, hvor spillerne står stille og triller ball uten bevegelse.
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: EM 2016
« Svar #24 på: Juni 16, 2016, 21:06:38 »
Det går svært bra for de britiske lagene så langt.

Artig for Nord-Irland som knekte Ukraina på ren innsats og enkelte gode prestasjoner. Og Ukraina er vel i praksis ute av mesterskapet med 0 poeng og 0-4 i målforskjell.
Super Leeds since 1968

Sydhagen

Sv: EM 2016
« Svar #25 på: Juni 16, 2016, 22:09:15 »

Det går svært bra for de britiske lagene så langt.

Artig for Nord-Irland som knekte Ukraina på ren innsats og enkelte gode prestasjoner. Og Ukraina er vel i praksis ute av mesterskapet med 0 poeng og 0-4 i målforskjell.
Artig for vår egen Dallas! :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: EM 2016
« Svar #26 på: Juni 17, 2016, 10:59:20 »
Morsomt med Island! Arbeidsmoralen står ikke tilbake for noen.

Vi kunne trengt et par av dem i Leeds.

Ja visst! Eller at forfedrene ble her i landet ;)
Marching on together!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EM 2016
« Svar #27 på: Juni 21, 2016, 13:33:05 »
Det er en glede at Wales sendte Russland hjem på en overbevisende måte. Russland, en juksenasjon når det gjelder idrett, og med toppolitikere som uten særlig forbehold støtter fotballpøbler på tur til Frankrike. Og da med forbehold om at arrangørene kan ha gjort noen tabber med tanke på sikkerhet etc. Bildene av pøblene er tragisk og det gjelder pøbler fra alle nasjoner. Hører ikke hjemme på arrangement som dette!

Wales vant gruppa og storebror Engalnd nummer to, der de ikke greide å bryte gjennom et meget destruktivt Slovakia. Det synes jeg var ergerlig for de gjorde ikke kmapen direkte severdig, samtidig som England hadde sjanser nok i 1. omgang til å avgjøre.

Belgia, etter en slow start, viste seg fra en bedre side i 3-0 seieren sin, og det blir utfordrende for Sverige i siste kamp.

Store fotballturneringer som EM og VM er for meg den reneste lykke!!!!  ;D
Leedsseiere er det eneste som kan måle seg med det når det gjelder foppall!

Yeboahs vitne

Sydhagen

Sv: EM 2016
« Svar #28 på: Juni 21, 2016, 23:01:56 »
Deilig kamp av Kroatia!  8)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Hallgeir *

Sv: EM 2016
« Svar #29 på: Juni 22, 2016, 19:58:41 »
Jaaaaa, Island!  :D

Heltemodig innsats av islendingene mot et angrepsvillig Østerrike. Utrolig artig at "miniputt-nasjonen" lykkes i sitt første mesterskap.

Møter England 1/8-finale, og uansett resultat er dette en seier for hele saga-øya. I tillegg kan de bli eneste nordiske land videre fra gruppespillet.
« Siste redigering: Juni 22, 2016, 21:24:51 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968