Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 262866 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Eriksen55

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #990 på: September 19, 2018, 14:06:10 »
Bielsa hadde rett da han sa at det ikke var behov for å hente inn enda en midtstopper. Vi har tre med høy kvalitet.

Mjææaaa.... Nå er Shaugnessy som 4. valg skadet (og kanskje ikke helt god nok heller?) - og Berardi er skadet. Hva hvis en av de to som spilte i går hadde røket på et rødt kort f.eks.? Eller en hamstringskade  med 6-8 uker borte?
Jeg bare spør...Ayling har jo vikariert i midten men uten særlig hell synes jeg.
Hadde gjerne tatt i mot en stopper til.

Da løser Phillips den jobben på en strålende måte. Vi har Forshaw og Baker som kan steppe inn på midten. Tror nok Bielsa har god kontroll. Dessuten kan man ikke hente gode 4-5 valg i tilfelle noen blir skadet.

Eriksen55

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #991 på: September 19, 2018, 14:19:50 »
Blir en tøff og sunn fight!

Tror Berardi verdsettes høyt av Bielsa og jeg blir ikke overrasket om han går rett inn på laget. Hvem som da må ut blir spennende!

Tror fort Pontus kan surne om han ikke får spille. Pr.nå ser jeg på Berardi som nummer 1, Pontus 2 med Cooper rett bak.

Klubbens beste stopperpar spilte i går er mitt syn på saken.

Godt mulig. Uansett en hyggelig situasjon. Bare vi vinner så driter jeg i hvem som spiller  :)

Han hadde en stygg ballwatching som Preston heldigvis ikke utnyttet bedre. Det er hans største svakhet i boksen. Den biten i tilegg til å ikke bli cocky og spille helt og stjerne. Han må holde beina på bakken  :) Spiller han som i går, er han ligaens beste stopper.

Men syntes Berardi får altfor lite cred for det han har vist i år. Mange henger seg opp i det han har drevet med på venstreback og det hasardiøse spillet. Dette blir hvisomdersomatt, men ganske overbevist om at Berardi med spillet han har vist i år hadde hatt en stor stjerne blant fansen om han var en nysignering nå i sommer :)

Men dette går inn i kategoreien luksus problem, og det liker vi  :)

Annesj

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #992 på: September 19, 2018, 14:26:38 »
Berra har virkelig overbevist i år. Ã… jeg skjønner godt bielsa liker han i den posisjonen. Bedre enn Jansson i oppspillsfasen noe bielsa setter høyt hos en stopper. Jansson startet kampen i går med en del lange kælkeballer men tok seg voldsomt inn med det utover kampen. Def vare ikke så mye å si på han. Jeg er mer uttrygg på Jansson med ballen i beina enn berra pr time. Dette kan endre seg. Ã… ja. Samma hvem som spiller bare vi vinner  8)
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #993 på: September 19, 2018, 16:47:08 »
Blir en tøff og sunn fight!

Tror Berardi verdsettes høyt av Bielsa og jeg blir ikke overrasket om han går rett inn på laget. Hvem som da må ut blir spennende!

Tror fort Pontus kan surne om han ikke får spille. Pr.nå ser jeg på Berardi som nummer 1, Pontus 2 med Cooper rett bak.

Klubbens beste stopperpar spilte i går er mitt syn på saken.

Godt mulig. Uansett en hyggelig situasjon. Bare vi vinner så driter jeg i hvem som spiller  :)

Han hadde en stygg ballwatching som Preston heldigvis ikke utnyttet bedre. Det er hans største svakhet i boksen. Den biten i tilegg til å ikke bli cocky og spille helt og stjerne. Han må holde beina på bakken  :) Spiller han som i går, er han ligaens beste stopper.

Men syntes Berardi får altfor lite cred for det han har vist i år. Mange henger seg opp i det han har drevet med på venstreback og det hasardiøse spillet. Dette blir hvisomdersomatt, men ganske overbevist om at Berardi med spillet han har vist i år hadde hatt en stor stjerne blant fansen om han var en nysignering nå i sommer :)

Men dette går inn i kategoreien luksus problem, og det liker vi  :)

Han har jo fått så mye kred denne sesongen at han leder tabellen "årets spiller". ;)
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #994 på: Oktober 06, 2018, 20:30:29 »
Lufcdata om Pontus etter Brentford (h):

Pontus Jansson vs. Brentford:

73% pass acc.
58 touches
37 passes
7 aerial duels won (most for Leeds)
6 interceptions (most for Leeds)
6 clearances (most for Leeds)
4 ball recoveries
3 tackles won
1 chance created
1 blocked shot
1 shot
1 goal

Outstanding. Big equaliser.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

leedslife

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #995 på: Oktober 07, 2018, 11:27:20 »
Vært meget god siden han kom tilbake i 11eren. Enorm i går.
I en helt annen liga enn resten når han er på sitt beste.

HåvardK

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #996 på: Oktober 07, 2018, 14:12:08 »
Pontus var igjen på topp i går. Derfor er det ekstremt irriterende at han får gult kort etter en forseelse som ikke en gang var frispark. Med hans kompromissløse spillestil risikerer han allerede karantene pga kort UTEN at elendige dommere skal være med på å gi ham flere (makan til krøkkete setning!).

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #997 på: Oktober 15, 2018, 15:34:39 »
Så er vi igang her også......


FA charge Pontus Jansson over his post-match comments after Leeds United's draw with Brentford

The Leeds United defender said 'this is a robbery from the referee' after the Elland Road stalemate

13:30, 15 OCT 2018Updated13:54, 15 OCT 2018
Pontus Jansson celebrates scoring the equalising goal to make the score 1-1 during the Championship match between Leeds United and Brentford at Elland Road on October 6, 2018
Jansson gave an angry post-match interview (Image: George Wood/Getty Images)
The Leeds United defender said 'this is a robbery from the referee' after the Elland Road stalemate

Leeds United defender Pontus Jansson has been charged by the FA for his emotive comments immediately after last weekend's draw with Brentford.

The Swede, who netted an 88th minute equaliser against the Bees in a match which had it's fair share of controversial refereeing decisions, was interviewed by a Sky Sports reporter on the pitch immediately after the final whistle.

"I feel sh*t to be fair," he said, before the reporter immediately reprimanded the defender for swearing live on television on a Saturday afternoon.

"No, no, no. I don't care man," Jansson continued. "This is a robbery from the referee. You think I should be happy? No chance."

The FA has now moved to charge him with 'abusive and/or insulting and/or improper and/or brought the game into disrepute.'

Pontus Jansson celebrates scoring the equalising goal to make the score 1-1 during the Championship match between Leeds United and Brentford at Elland Road on October 6, 2018
Jansson netted an 88th minute equaliser against the Bees (Image: George Wood/Getty Images)
The defender has until 6pm on Wednesday to respond to the charge.

Jansson was withdrawn from the Sweden squad last week, as he awaits the birth of his first child, but has now flown out for their match against Slovakia on Tuesday.

The 1-1 Elland Road draw with Brentford contained a number of flashpoints, with referee Jeremy Simpson awarding a controversial penalty to the visitors, which Neal Maupay converted and subsequently had a number of objects thrown from him in the corwd.

Simpson also missed a headbutt from Brentford’s Sergi Canos on Ezgjan Alioski in the dugout, which the FA chose not to take any retrospective action against, after a disciplinary panel failed to reach a unanimous decision on.

Liam Cooper has a word with referee Jeremy Simpson. Championship - Leeds United v Brentford - Saturday 6th October 2018 - Elland Road
Referee Simpson was booed off the pitch at half- and full-time (Image: Alex Dodd/CameraSport)
Following the game, a Leeds fan set up an online petition complaining against the referee's performance.

Should Jansson receive a ban for his comments, it leaves the door open for fit-again Gaetano Berardi to return to the starting line-up at Blackburn next weekend.

poll loading

Does Pontus Jansson deserve to be banned for his comments?

FA Statement on Pontus Jansson in full

Leeds United’s Pontus Jansson has been charged following the game against Brentford on 6 October 2018.

It is alleged his comments in a post-match interview were abusive and/or insulting and/or improper and/or brought the game into disrepute.

He has until 6pm on Wednesday [17 October 2018] to respond to the charge.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

raggen

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #998 på: Oktober 15, 2018, 16:41:27 »
we are leeds så var vel ventet dette ja
Forever Leeds United!!!!!!!!

Eriksen55

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #999 på: Oktober 15, 2018, 19:40:56 »
we are leeds så var vel ventet dette ja

Helt fortjent bot. Han ber om det!


RoarG

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1000 på: Oktober 15, 2018, 20:41:34 »
FA sier: "Skalling OK, snakking må straffes". Pføy.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1001 på: Oktober 15, 2018, 20:57:05 »
FA sier: "Skalling OK, snakking må straffes". Pføy.

Ja, det er egentlig ikke til å tro.  :(
Super Leeds since 1968

Buddy

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1002 på: Oktober 15, 2018, 21:39:40 »
Noen ganger er det ålreit å ta igjen enn bare å bli tråkka ned i møkka. Full støtte til Pontus.
Dette er bra Leeds - spirit. En straff tar vi med stolthet løfta hode og hånda på hjertet.
Ingen skal knekke oss i år.


Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1003 på: Oktober 15, 2018, 22:46:35 »
FA sier: "Skalling OK, snakking må straffes". Pføy.
Usedvanlig umusikalsk og selvfølgelig helt feil rekkefølge i disiplinærhierarkiet!
Jon R.

Josch

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1004 på: Oktober 15, 2018, 23:22:17 »
Da jeg hørte Pontus rett etter kampen tenkte jeg: "Når han klager på dommeren så blir det bråk."

Likevel er Pontus i en catch 22 situasjon:

Sky reporteren vil snakke med målscoreren, som er skuffet, rett etter kampen. Sporty Pontus stiller opp (har plikt?) og får spørsmål om dommeren , som reporteren  vet han er misfornøyd med. Reporteren får de ordene han ønsker av Pontus og føler sikkert at han har gjort en god jobb for Sky. Og Pontus får straff.!

Dessverre ser vi for ofte at reportere skal ha spillere/trenere til å si noe i affekt om dommer rett etter en kamp. Alle midler tas i bruk for å lage "god TV" med friske uttalelser. Noe av dette er umoralsk.

Jada. Jeg vet at spillere skal være profesjonelle foran kamera og at Sky betaler mye av lønna til spillerne. Men må de på død og liv spørre om dommerens innsats  RETT etter kampslutt, når spillerne er sinte?



« Siste redigering: Oktober 15, 2018, 23:24:17 av Josch »

stian

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1005 på: Oktober 15, 2018, 23:36:34 »
De må vel nesten ta ham for uttalelsen mot dommeren, for å unngå å få en presedens som åpner opp for dommerslakt utover. Så kan man saktens spørre seg hvorfor dommerne skal være så til de grader fredrt når de gjør en dårlig jobb, men Pontus får nok en sanksjon for dette.

Jeg er imidlertid enig i at det er helt utrolig er at Canos slipper unna uten en skrape for skallingen. Skallingen kommer også kommer i en situasjon hvor en på benken til Brentford stikker av med ballen (!). Videobildene er tydelige og det er så til de grader usportslig i flere ledd. Bygger ikke akkurat opp tilliten til FAs disiplinærkomite.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1006 på: Oktober 16, 2018, 09:30:13 »
Synd han ikke klarer å holde kjeft nå heller! Ã… bagatellisere hendelsen er nok værre enn å beklage.....


"I don't think it was a big thing." Pontus Jansson plays down TV comments after FA charge

Phil Hay
Published: 17:36 Monday 15 October 2018
 Leeds United defender Pontus Jansson.
Leeds United defender Pontus Jansson.
Updated: 07:24 Tuesday 16 October 2018

Pontus Jansson insisted the interview in which he vented his anger at referee Jeremy Simpson was not “a big thing” after he was charged with misconduct by the Football Association.


The Leeds United defender is facing a fine and has until 6pm on Wednesday to respond to the FA over a post-match interview in which he swore and accused Simpson of “robbery”.

Jansson turned on Simpson after a controversial performance from the Lancashire official in a 1-1 draw with Brentford at Elland Road before the international break.

Leeds were frustrated by Simpson’s award of a penalty to Brentford in the second half and his later decision to red card right-back Luke Ayling, despite having shown leniency to Brentford’s Moses Odubajo in similar circumstances.

Jansson, who scored in the 88th minute, was interviewed on the pitch by Sky after the final whistle and said the result “feels s**t”.

He was asked to control his language but replied: “I don’t care. This was a robbery from the referee so it feels bad. Do you think I should be happy? No chance.”

The FA confirmed yesterday that Jansson had been cited over his comments but speaking at a press conference ahead of Sweden’s Nations League game against Slovakia on Tuesday evening, he played down a saga which saw him apologise for swearing on Twitter a few hours after the game.

“I was forced to apologise,” Jansson told the Swedish media. “It’s clear that you must lead by example but I didn’t think that what I said was a big thing if I’m being honest.

“There are many emotions (in football) and I’m a player who plays with a lot. Things happen sometimes.”

The FA wrote to Jansson for his observations last week and began proceedings against him after taking the weekend to consider his remarks.

In a separate incident, Leeds were due to provide the FA with observations before the close of play yesterday over missiles thrown at Brentford striker Neal Maupay after he converted a 62nd-minute penalty.

The FA, however, caused frustration in Leeds by failing to charge Brentford winger Sergi Canos with violent conduct despite video footage showing him aiming a headbutt at Gjanni Alioski.

The clash was referred to a panel of three former match officials but their inability to reach a unanimous verdict on Canos’ guilt allowed him to escape a suspension.

Jansson, meanwhile, is back in Sweden’s squad having missed their 0-0 draw with Russia last Thursday as he and his wife awaited the birth of his first child.

Leeds are hopeful that the timing of the baby’s pending arrival will allow Jansson to play in Saturday’s Championship clash at Blackburn Rovers.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1007 på: Oktober 16, 2018, 17:41:48 »
Tror han mener å si at det ikke var de viktigste og mest vesentlige ordene han har sagt i fotballsammeneng, noe som forsåvidt er greit. Er jo forskjell på å være irritert vs det å være lidenskapelig forbannet på dommeren  ;D Men jaggu er det forskjellsbehandling.. Boten er grei, men headbuttingen var vel så stygg. Straff begge eller ingen!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1008 på: Oktober 16, 2018, 17:45:08 »
Tror han mener å si at det ikke var de viktigste og mest vesentlige ordene han har sagt i fotballsammeneng, noe som forsåvidt er greit. Er jo forskjell på å være irritert vs det å være lidenskapelig forbannet på dommeren  ;D Men jaggu er det forskjellsbehandling.. Boten er grei, men headbuttingen var vel så stygg. Straff begge eller ingen!
Språk bryr FA seg mye om. Nå skal de opprette sak mot Mourinho for noe han angivelig skal ha sagt på portugisisk. Smått latterlig.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1009 på: Oktober 18, 2018, 17:07:09 »
Tror han mener å si at det ikke var de viktigste og mest vesentlige ordene han har sagt i fotballsammeneng, noe som forsåvidt er greit. Er jo forskjell på å være irritert vs det å være lidenskapelig forbannet på dommeren  ;D Men jaggu er det forskjellsbehandling.. Boten er grei, men headbuttingen var vel så stygg. Straff begge eller ingen!
Språk bryr FA seg mye om. Nå skal de opprette sak mot Mourinho for noe han angivelig skal ha sagt på portugisisk. Smått latterlig.
Mourinho er jo ikke akkurat en som har sluppet lett unna ting de siste sesongene da, mye pga ryktet sitt. Samtidig er ting som blir sagt på Portugisisk like ille som på Engelsk, så om det som er sagt er ille nok, så mener jeg en straff er på plass.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1010 på: Oktober 19, 2018, 18:50:03 »
Må ta med denne fra broder Peter :)

Hej Asbjörn. Jo, jag såg den og läste den. Artikeln är välformulerad, underhållande och har en vass poäng.

Hva han snakket om?

Moscowhites siste piece

https://www.thesquareball.net/leeds-united/square-ball-week-no-dont-care/

Avslutningen:

That’s what made Pontus Jansson’s interview after the Brentford game such a powerful and Leedsy statement. Not the swearing, or the “robbery by the referee,” but in between the two, when he was asked to watch his language. “No,” he said. “I don’t care.” And that was perfect, because it has been Leeds United’s attitude to injustice for more than forty years, and here was Pontus telling the country that. The record books might say Bayern Munich won the European Cup in 1975, but in Leeds we say no. We don’t care. That was a robbery by the referee. We are the champions of Europe. Pontus will be fined. He’ll pay it. It’s worth it. We’ve suffered much worse, but never in silence. ◉
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1011 på: Oktober 22, 2018, 13:32:18 »
Herlig!

Ã…sa har født.
Da skulle Pontus være klar til onsdagen. :)

 
Pontus Jansson
Verified account
@PJansson5
 4m
4 minutes ago
I will go through fire for you and your mum. Welcome to the world!
I will love you forever! Bella
https://twitter.com/PJansson5/status/1054333307310272514

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1012 på: Oktober 22, 2018, 22:45:36 »
Herlig - grattis, Pontus!


Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1014 på: Oktober 23, 2018, 19:30:40 »
Adam Pope

Leeds United’s Pontus Jansson has been suspended for one match with immediate effect and fined £1,000 following an Independent Regulatory Commission hearing. #lufc 1/2


Jansson misses the Ipswich game after admitting an FA charge that his comments in a post-match interview after the game against Brentford on 6 October 2018 were abusive and/or insulting and/or improper and/or brought the game into disrepute. #lufc 2/2

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1015 på: Oktober 23, 2018, 19:40:24 »
Phil Hay

Leeds have published all the mitigation they sent to the FA - including the fact they thought Jansson was under "unusual pressure" due to the impending birth of his daughter. Club say his comments were "uncharacteristic" and they are "reviewing post-match interview procedures."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1016 på: Oktober 23, 2018, 19:48:38 »
Phil Hay

Leeds have published all the mitigation they sent to the FA - including the fact they thought Jansson was under "unusual pressure" due to the impending birth of his daughter. Club say his comments were "uncharacteristic" and they are "reviewing post-match interview procedures."


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1017 på: Oktober 23, 2018, 19:51:50 »
Isolert sett greit med bot...men karantene og sett i lys av at Canos slipper unna karantene etter skallingen er dette fullstendig skandale og forskjellsbehandling!!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
« Siste redigering: Oktober 23, 2018, 19:54:09 av Sydhagen »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

stian

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1018 på: Oktober 23, 2018, 20:53:27 »
Det der er altså så utrolig drøyt!!! Klart de må reagere, men at de ikke ser den helt sinnsyke symbolikken i at Canos samtidig blir frikjent er uforståelig.

RoarG

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #1019 på: Oktober 23, 2018, 21:04:44 »
Det der er altså så utrolig drøyt!!! Klart de må reagere, men at de ikke ser den helt sinnsyke symbolikken i at Canos samtidig blir frikjent er uforståelig.
Viktigere å beskytte hierarkiet (dommerne) enn spillerne. I grunnen ikke overrasket. Fotball-myndighetene i England opererer helt "in character" i denne saken.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020