Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 259992 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

RoarG

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #180 på: November 07, 2016, 17:05:47 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

TK20


Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #182 på: November 07, 2016, 20:51:44 »

Leedsfan

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #183 på: November 07, 2016, 21:48:44 »
Ser at flere har spurt om dette..

 Noen som vet noe hva den kjøpsklausulen/oppsjon innebærer? Hva skjer etter 20 kamper? Er alle parter enige og overgangen blir automatisk fullført ved neste overgangsvindu? Eller har vi bare en førsterett med en forhåndsbestemt pris, sånn at  hvis Pontus ikke vil signe permanent så kan han gå til et annet lag?  Er låneavtalen ut sesongen, så uansett hva som skjer etter 20 kamper/januarvinduet så kan vi beholde han ut sesongen?
Her er en 'twittersamtale' over emnet 'å kjøpe Pontus Jansson' som både Petter og Hay deltar i #
#ingenersikker

https://twitter.com/bennytaylor1984/status/795599598458982400

Helt imponert hvilken innsikt Petter har i klubben.

Tror du det er bare bullshit? Tror du ikke folk som vet noe lekker det til en nordmann for da er det lettere at "varslerne" ikke blir avslørt?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #184 på: November 07, 2016, 22:13:55 »
Ser at flere har spurt om dette..

 Noen som vet noe hva den kjøpsklausulen/oppsjon innebærer? Hva skjer etter 20 kamper? Er alle parter enige og overgangen blir automatisk fullført ved neste overgangsvindu? Eller har vi bare en førsterett med en forhåndsbestemt pris, sånn at  hvis Pontus ikke vil signe permanent så kan han gå til et annet lag?  Er låneavtalen ut sesongen, så uansett hva som skjer etter 20 kamper/januarvinduet så kan vi beholde han ut sesongen?
Her er en 'twittersamtale' over emnet 'å kjøpe Pontus Jansson' som både Petter og Hay deltar i #
#ingenersikker

https://twitter.com/bennytaylor1984/status/795599598458982400

Helt imponert hvilken innsikt Petter har i klubben.

Tror du det er bare bullshit? Tror du ikke folk som vet noe lekker det til en nordmann for da er det lettere at "varslerne" ikke blir avslørt?

Tror det er bull ja. Tror det er flere som tror/ønsker de vet mer en hva de gjør, legger også merke til at dette stort sett er, eller egentlig hele gjengen er ttgm-folk, Hay inkludert. (En av modsene får klippe dette og lime det inn inn i den tråden det hører hjemme)

Leedsfan

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #185 på: November 07, 2016, 22:18:55 »
Ser at flere har spurt om dette..

 Noen som vet noe hva den kjøpsklausulen/oppsjon innebærer? Hva skjer etter 20 kamper? Er alle parter enige og overgangen blir automatisk fullført ved neste overgangsvindu? Eller har vi bare en førsterett med en forhåndsbestemt pris, sånn at  hvis Pontus ikke vil signe permanent så kan han gå til et annet lag?  Er låneavtalen ut sesongen, så uansett hva som skjer etter 20 kamper/januarvinduet så kan vi beholde han ut sesongen?
Her er en 'twittersamtale' over emnet 'å kjøpe Pontus Jansson' som både Petter og Hay deltar i #
#ingenersikker

https://twitter.com/bennytaylor1984/status/795599598458982400

Helt imponert hvilken innsikt Petter har i klubben.

Tror du det er bare bullshit? Tror du ikke folk som vet noe lekker det til en nordmann for da er det lettere at "varslerne" ikke blir avslørt?

Tror det er bull ja. Tror det er flere som tror/ønsker de vet mer en hva de gjør, legger også merke til at dette stort sett er, eller egentlig hele gjengen er ttgm-folk, Hay inkludert. (En av modsene får klippe dette og lime det inn inn i den tråden det hører hjemme)

Jeg vet ikke, eneste jeg vet er at jeg elsker Pontus Jansson:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #186 på: November 07, 2016, 22:26:09 »
Ser at flere har spurt om dette..

 Noen som vet noe hva den kjøpsklausulen/oppsjon innebærer? Hva skjer etter 20 kamper? Er alle parter enige og overgangen blir automatisk fullført ved neste overgangsvindu? Eller har vi bare en førsterett med en forhåndsbestemt pris, sånn at  hvis Pontus ikke vil signe permanent så kan han gå til et annet lag?  Er låneavtalen ut sesongen, så uansett hva som skjer etter 20 kamper/januarvinduet så kan vi beholde han ut sesongen?
Her er en 'twittersamtale' over emnet 'å kjøpe Pontus Jansson' som både Petter og Hay deltar i #
#ingenersikker

https://twitter.com/bennytaylor1984/status/795599598458982400

Helt imponert hvilken innsikt Petter har i klubben.

Tror du det er bare bullshit? Tror du ikke folk som vet noe lekker det til en nordmann for da er det lettere at "varslerne" ikke blir avslørt?

Tror det er bull ja. Tror det er flere som tror/ønsker de vet mer en hva de gjør, legger også merke til at dette stort sett er, eller egentlig hele gjengen er ttgm-folk, Hay inkludert. (En av modsene får klippe dette og lime det inn inn i den tråden det hører hjemme)

Jeg vet ikke, eneste jeg vet er at jeg elsker Pontus Jansson:)

Kongespiller på alle måter 8)

Gufrias

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #187 på: November 08, 2016, 06:52:01 »
Og så påstår Football League World at Watford er ute etter ham. Forhåpentligvis bare bull.


http://footballleagueworld.co.uk/leeds-united-face-fight-with-premier-league-side-for-25-year-old/?
Hekta på Leeds siden 1974

Nørgaard

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #188 på: November 08, 2016, 11:51:04 »
Har vi en option på køb?

Sydhagen

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #189 på: November 08, 2016, 11:52:26 »
Har vi en option på køb?

ja, etter 20 spilte kamper.
summen er på ca 3 mill pund.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Xern

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #190 på: November 08, 2016, 12:23:27 »
Har vi en option på køb?

ja, etter 20 spilte kamper.
summen er på ca 3 mill pund.
Han er verdt 30 mill pund, så kjør på.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Nørgaard

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #191 på: November 08, 2016, 14:01:49 »
Har vi en option på køb?

ja, etter 20 spilte kamper.
summen er på ca 3 mill pund.

Så burde der ikke være mere at snakke om. Køb ham og Bartley  ;)

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #192 på: November 08, 2016, 18:39:39 »
Har vi en option på køb?

ja, etter 20 spilte kamper.
summen er på ca 3 mill pund.

Så burde der ikke være mere at snakke om. Køb ham og Bartley  ;)

Sign Pontus ASAP, avvent Bartley til vi vet om det blir Premier League neste sesong eller ikke.
Jon R.

RoarG

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #193 på: November 08, 2016, 18:52:07 »
Har vi en option på køb?

ja, etter 20 spilte kamper.
summen er på ca 3 mill pund.

Så burde der ikke være mere at snakke om. Køb ham og Bartley  ;)

Sign Pontus ASAP, avvent Bartley til vi vet om det blir Premier League neste sesong eller ikke.
Nei, kjøp begge to ASAP.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #194 på: November 08, 2016, 21:42:37 »
Svenskene gir Pontus og Leeds oppmerksomhet om dagen, ja. :)
Jansson: "Då slutar jag hellre med fotboll"
Publicerad 8 nov 2016 kl 15.54

LEEDS. Pontus Jansson har blivit så älskad i Leeds att han fått en egen sång om att nicka tegelstenar.
SPORT-Expressen reste till hans nya hemstad för en intervju om att hitta hem i köttandets England, sveket som gör att den utlånade mittbacken vägrar återvända till Torino och vad lagkamraterna i landslaget egentligen tycker om hans tuffa kritik av Erik Hamrén.
– Jag slutar hellre med fotboll än går tillbaka till Torino, säger Pontus Janss
 
"Pontus Jansson is magic, he wears a magic hat. If you throw a brick at him, he'll head that f**ker back".
Det tog bara en Leedsmatch. Sedan hade Pontus Jansson, 25, fått sin egen sång på Elland Road.
Han har till och med fått sitt eget verb.
I Englands tredje största stad talar man numera om att bli Janssoned.
Det föddes när Ipswichs Brett Pitman fick hjälpas av plan efter en regelrätt tackling av Jansson.
Det är inte bara Pontus Janssons teknik och brytsäkerhet som gjort honom till en sådan favorit bland supportrar svältfödda på framgång.

Det är även just hans passion.
Samtidigt som Pitman låg på marken firade klubbens svenska nykomling, utlånad från Torino, sin lyckade tackling tillsammans med supportrarna genom att göra en Hulken-pose.
Leedsfansen har upptäckt att Jansson, som brukade stå i MFF:s klack, är en fotbollsspelare med supporterns mentalitet även utanför Malmö.
– Ja, det är väl det de älskar, säger han när vi tar en kaffe på det italienska kafét La Bottega Milanese i centrala Leeds.

"Kan bråka helt i onödan"
– När jag är ute på plan så slår det slint i huvudet på mig. Jag vet inte vad det är som händer. Det är mycket känslor, jag tänker mig inte för, det blir oftast bra, men…
Han tystnar innan han fortsätter:
– Jag har ändå en spärr, det är inte så att jag drar på mig en massa röda kort på idiottacklingar, det har jag aldrig gjort, men det händer något. Jag kan bråka helt i onödan och hetsa publiken, sådana sjuka saker. Men det är inte jag, det är någon annan. Som när vi mötte Derby, när de gjorde mål. Jag var på väg upp på läktaren för att bråka med någon av Derbyfansen. Efteråt tänkte jag: ”Varför gör jag sådana saker?” Men när jag är på planen tänker man inte så.

Varför skulle du upp och bråka med dem?
– De sköt upp bollen på läktaren när de gjorde mål och sedan vägrade de kasta tillbaka bollen till oss och då ville jag gå upp på läktaren och hämta bollen. Sedan började de hetsa där nere och så käftade jag tillbaka…

Har du ett tillräckligt bra register av engelska svordomar för det?
– Nej, jag svär alltid på svenska, även till domarna. Det gjorde jag även i Torino. Det är lika bra, annars lär jag få en del onödiga kort. Och de förstår ju att jag är arg, men inte vad jag säger, säger han och ler.
Efteråt kom Derbys nya manager Steve McClaren, tidigare förbundskapten för England, fram och hyllade honom.
"Det var jävligt stort"
Det var McClarens första match efter återkomsten till klubben. Ändå stod han länge på gräsmattan och gratulerade motståndaren som retat hemmasupportrarna.

– Det var faktiskt jävligt stort. Bara en sådan sak som att motståndarens tränare kommer fram till dig efteråt och säger bra match. Då vet man att man gjort något bra.
Jansson har hittat hem i Leeds. Hans kontrakt med Torino går ut efter säsongen. Han hoppas att Leeds värvat honom då. Men starten på det nya livet i England har gått så bra att även Premier League-laget Watfords tränare Walter Mazzarri uppges vara intresserad. Leeds, en gång en supermakt i England, förhandlar redan med Torino om en permanent övergång. De har tagit sig upp till kvalplats till Premier League med Jansson i försvaret.
– Jag känner att det är i England jag hör hemma nu, säger Jansson. Jag har svårt att se mig spela någon annanstans. Jag tror att England är perfekt för mig med känslan med publiken och att det är en fysisk liga med mycket dueller… Varenda gång det är match… åh, jag älskar ju att gå ut och bara kötta folk. Det är så jävla roligt. Det är en special feeling.

"Mer och mer business"
Pontus Jansson skulle egentligen inte ha spelet i Leeds den här säsongen. Det fanns en färdigförhandlad kontraktsförlängning på fyra år med Torino. Serie A-klubbens ledning hade förklarat att han precis som planerat skulle ta över som mittbacksgeneral efter lagkapten Kamel Glik.
Jansson var Torinos framtid. Men när Giampiero Ventura blev Italiens förbundskapten och den tidigare Serrie A-stjärna SiniÅ¡a Mihajlović efterträdde honom som Torinotränare dröjde det innan Jansson fick tillbaka ett påskrivet kontrakt. Landslagsbacken försäkrades om att inget förändrats, bara för att upptäcka att de ljög och i själva verket inte längre ville skriva på kontraktet.
För Jansson som krigat sig tillbaka från en knäskada han befarade skulle förstöra karriären, och som spelat skadad, med smärta, för klubben var lögnerna ett tufft svek.

– På sätt och vis är det väl så det fungerar i fotbollsvärlden nu, säger Jansson. Fotbollen blir mer och mer en business med mer och mer pengar inblandade och det är färre och färre känslor. Men jag anser att man ska visa varandra respekt och jag har svårt att såra människor så som de sårade mig, Jag hade gett mitt allt för Torino i två år, krigat där för att vara förberedd när Glik lämnade och jag skulle ta över, säger han.
Tagit revansch
Jansson har inte fått någon förklaring om varför de ändrade sig.

– Det värsta var att de inte sa som det var utan sa: ”Ta det lugnt, snart blir allt klart”. Hade de sagt direkt: ”Vi är osäkra på dig och om vi ska satsa på dig” hade jag kunnat acceptera det. I stället höll de igen i tre veckor och ljög för mig. Där förstod jag att man inte ska blanda in för mycket känslor för det finns känslokalla människor i fotbollen. Det är sjukt när man tänker på det.

Spelade knät roll?
– Det är jag helt övertygad om. Nästan enbart det. Sportchefen var osäker på om mitt knä skulle klara en hel säsong. Innan jag åkte till England pratade han mycket om mitt knä och hans oro för att den inte skulle hålla i Leeds och att jag skulle behöva göra ytterligare en operation.
– Jag bara gav mig fan på där och då att jag ska få honom att hålla käften. Jag tänkte: ”Jag ska visa dem allihop nu!”

Framgångarna i Leeds har varit upprättelsen han letade efter.
– Jag har spelat fler matcher på en månad nu än vad jag gjorde på två år i Italien och mitt knä har inte stoppat eller stört mig.
Hur nära är Leeds att köpa dig?
– De håller på för fullt. Men min president i Leeds är italienare och sedan förhandlar han med italienare i Italien. Och italienare mot italienare… de kan ju varandras tjuvtricks. Det kan ta ett tag, säger han.
Om de bad dig komma tillbaka nu för att de ser hur bra det går i Leeds?
– Aldrig i mitt liv! Även om jag är utlånad. Jag tycker väldigt mycket om Torino, jag är tacksam för min tid där, men det finns inte. De var känslokalla mot mig så nu blandar jag in känslor. De har sårat mig en gång redan. Aldrig i mitt liv att jag går tillbaka dit. Och jag tror inte ens att de vet om att jag resonerar så här, men jag slutar hellre med fotboll än går tillbaka till Torino.
"Folk är så fulla"
Jansson bor tillsammans med sin flickvän, mitt emot en av Leeds populäraste nattklubbar. De hade inte räknat med hur högljutt nattlivet kan vara i studentstaden.
– Folk är så fulla här ute på gatan på nätterna, säger han och skrattar.
Den första tiden i England har varit lättare än när de flyttade till Italien.
– Vi bodde hemma både jag och hon så vi flyttade hemifrån direkt till Italien tillsammans. Vi hade inte haft en lägenhet ens innan. Omställningen blev för stor. Jag tog det rätt bra, men förstod inte att hon tyckte det blev jobbigare. Hon var rätt nere. Första halvåret var jobbigt för henne. Jag var borta mycket, bodde mycket på hotell med laget. Men vi blev starkare av det, både individuellt och tillsammans. Jag känner att jag mognat enormt både som idrottsman och utanför idrotten.
"Det var blodigt allvar"

Under tiden i MFF gick råden om vila och rätt kost ”in genom det ena örat och ut genom det andra”.
– Det var mycket skit. Jag var ute och spelade fotboll med polarna till långt in på nätterna ibland, fast att jag hade träning dagen efter. Vardagen blev sådan till slut i Malmö för vi hade redan vunnit två guld och var inne på det tredje och allt bara kom automatiskt. Det blev så lätt. Jag såg det som roligare och en större utmaning att spela fotboll med kompisarna. Det är helt sjukt när jag hör vad jag sitter och säger nu.
Visste MFF om det?
– Nej! Det var tur att de inte var där och kollade för jävlar var det small. Det var blodigt allvar. Men man måste ha lite kul också, säger han och ler.
Just att ha roligt mitt i allvaret är viktigt för Jansson.
– Fotbollen är så stor i Italien. De säger ju också att först kommer fotbollen, sedan kyrkan och sedan familjen. Men på något sätt var det nästan för stort och för seriöst för min smak.
Har blivit mer proffesionell
Numera tränar han fyra timmar varje dag för att slippa knäproblemen. Han har ett utarbetat program där bland annat 90 minuter stretchning ingår. Han använder dessutom ”en maskin som får blodet att pumpa igång” i benen.

– Jag har blivit så sjukt professionell, säger han.
Han styrketränar en timme innan varje träning.
– Jag fattade hur viktigt det var i Italien. När jag kom till träningsanläggningen en timma innan träningen så satt jag där och kunde inte språket och kände ingen så jag gick in i gymmet och körde i stället och sedan mådde jag så bra av det att det blev vardag. Fick jag inte den timmen innan träning fick jag panik. Jag ångrar nu att jag inte vaknade upp tidigare.
Gick ned nio kilo
I MFF blev det för mycket småätande.
– Jag var inte tjock, men jag gick ned nästan tio kilo i Italien. I MFF vägde jag 99 eller 100 kilo, nu är jag nere i 91 eller 92 kilo tack vare träning och rätt kost.
Är det perfekt vikt för dig?
– Ja, men det var ändå rätt coolt att väga 100 kilo kan jag säga dig. Det är jag jävligt stolt över, säger han och skrattar.
Tidigare drabbades han av halsfluss eller feber en gång i månaden. Mer sömn och bättre kost gör att han slipper det nu.
– Jag gör allt för att optimera min nästa match nu, säger han. Jag har fått höra det mycket i landslaget nu av dem som har varit med mig innan. De undrar ”Vad fan har hänt med dig, du är en ny människa! Så här har du aldrig varit innan!”.
 
Pontus Jansson var en av få spelare som var öppet kritiska mot Erik Hamrén efter EM.
”Det gäller att ha en tydlig strategi och det hade inte vi", sa Jansson till Sydsvenskan om bristen på taktik.
Hade du kunnat säga det du sa till Erik Hamrén under EM?
– Hade jag spelat från start och varit mer involverad hade jag absolut kunna säga det, men när man väl är inne i den bubblan är det svårt att få ett tillfälle att prata om det. Då skulle jag sitta på en genomgång och räcka upp handen och säga: ”Jag har en sak att säga. Det här tycker jag. Vi måste göra det här”. Tyvärr funkar inte det inom fotbollen.
"Står för vad jag sagt"
Han tystnar innan han fortsätter.
– Men hade någon frågat: ”Pontus vad tycker du?” hade jag aldrig, a l d r i g, varit rädd att säga vad jag tycker och tänker. Det jag sa efter EM står jag för än i dag.
– Och frågar du de andra i laget kan jag tänka mig att de tycker samma sak, men kanske inte är modiga nog att säga det. Jag tycke det var idélöst och sedan kom det från frustration också över att jag sett mindre länder som Island och Nordirland, som jag tycker vi borde gå längre än, nå bättre resultat. Det gav mycket frustration.
Är det inte synd att man inte kan säga det under en landslagssamling?
– Det är svårt… Hade det varit i dagens landslag, där jag har en annan roll, där jag är involverad i mycket av det som sker, även om jag inte startat i några matcher, men pratar mycket med Janne (Andersson) och Peter (Wettergren) och har varit med längre, är en av dem som varit med i truppen längst, så hade det varit annorlunda. I dag hade jag säkert tagit upp det, men i dag är det en stor jäkla skillnad. Vi vet vad vi ska göra. Det finns idéer. Janne, Peter, Lasse (Lagerbäck) och de andra vet vad som behöver göras.
Beror det även på att Janne Andersson och Peter Wettergren är andra typer av tränare?
– Ja, de kollar av idéer med spelare på ett annat sätt. Det är skillnad.
Samma vecka som vi ses hyllas Pontus Jansson av den gamla Leeds-anfallaren Noel Whelan som säger till BBC att svensken personifierar allt Leeds står för. Han tar inte bara upp fotbollen utan inställningen till fotbollsfans och livet, bland annat upp hur Jansson efter matchen mot Wolves gav bort sin tröja till en av klubbens handikappade supportrar.
I Sverige har han uppmärksammats för liknande initiativ.
Pappa höll på att svimma
Han tränade bland annat ett pojklag i Arlöv samtidigt som han spelade i MFF.
När de åkte på turneringar sov en av Sveriges bästa mittbackar på luftmadrasser i skolsalar precis som barnen. Många i laget var barn till invandrare. De växte upp under andra förutsättningar än Jansson som under uppväxten var det enda barnet i hemmet eftersom hans äldre bröder redan flyttat hemifrån.
– Många av dem kom från stora familjer och kunde därför inte få kärlek på samma sätt som jag fick, säger Jansson. Jag vet att jag hade det sjukt bra som var enda barnet kvar i hemmet. Mina föräldrar var med mig på alla träningar. Alla har inte haft det så lätt som jag. Det var därför jag ville ge dem den kärlek de kanske inte hade fått annars. Jag är stolt att jag gjorde det under fem sex år.
Vad gör din pappa?
– Han skryter om mig, det är det enda han gör, skojar Jansson och skrattar.
– Nej pappa har varit glasmästare i 45 år och är en jävla knegare. Det är bra att jag har haft en pappa som knegat som vet att man inte får något gratis i livet. Både min mamma och pappa är sådana.
Vad gör din mamma?
– Mamma är enhetchef på ett äldreboende och har också krigat hela sitt liv som sjuksköterska.
Föräldrarna är mån om att han inte tappar fotfästet.
– Det enda min pappa pratar med mig om är ”var rädd om dina pengar och var försiktig.”, säger mittbacken.
– Det är bra att man får höra det från den sidan också. Och visst, ibland kan jag bli förbannad och tänka: ”Sluta tjata, jag veeet!”, men jag vet att han gör det för mitt bästa. Det jag tjänar på en månad är vad han tjänar på ett par år. Då tänker man: ”Shit, det är en sjuk värld”. Ibland när jag förde över pengar från banken i Italien till Sverige, när min pappa öppnade bankbrevet, höll han på att svimma.
Gav bort biljetter
Han har bara varit i Leeds i några veckor, men kompisarna i Sverige är redan på väg för att hälsa på. Han är fortfarande nära sina barndomskompisar i Arlöv. Han fick mycket uppmärksamhet när han köpte matchbiljetter för tusentals kronor till dem när MFF skulle möta Helsingborg.
– Alla min barndomskompisar i Arlöv har fått kriga i livet, säger han. Och 99 procent av dem har det fortfarande tufft, knegar varje dag och vissa av dem har inte ens ett jobb och får skaffa pengar på annat sätt. Jag har så stor respekt för dem. Det värsta jag kan tänka mig är att de ska resonera ”Fan, Pontus har ändrats, han skiter i oss” och ”Han tror att han är något nu, han har fått luft och flyger i väg”. När jag tänker på att någon skulle ha den bilden av mig mår jag illa. Det enda jag vill är att de ska veta att jag är samma kille. Hade jag inte haft fotbollen hade jag varit precis som dem, knegat och haft ett skitjobb… om ens det.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/jansson-da-slutar-jag-hellre-med-fotboll/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #195 på: November 08, 2016, 22:25:47 »
En sånn personlighet har vi vel ikke hatt siden Vinny Jones var i klubben. Herlig type!

Vi må for all del få signert en permanent avtale med Pontus, men så spørs det om pengene finnes....

Super Leeds since 1968

Xern

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #196 på: November 09, 2016, 00:46:02 »
Er da merkelig om de får frem en slik klausul om de ikke har pengene til å gjennomføre det. ???
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #197 på: November 09, 2016, 00:47:56 »
Er da merkelig om de får frem en slik klausul om de ikke har pengene til å gjennomføre det. ???

Done deal...Pontus er Leeds og Leeds er Pontus...MOT!!! ;D
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #198 på: November 10, 2016, 20:01:50 »
Pontus Jansson in The Swedish team v France.Its Great to have one from our club to support
 -Jocke er fornøyd. Jeg er livredd skade...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #199 på: November 10, 2016, 20:05:20 »
Pontus Jansson in The Swedish team v France.Its Great to have one from our club to support
 -Jocke er fornøyd. Jeg er livredd skade...

Håper han kommer tilbake skadefri og til en kontrakt klar for signering.

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #200 på: November 11, 2016, 00:15:05 »
Ble litt urolig når jeg leste om kneet hans og hvorfor Torino ombestemte seg...  :-\
Jon R.

Killa

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #201 på: November 11, 2016, 22:39:50 »
The Janssonator kom inn mot Frankrike i det 87. minutt. Forhåpentligvis ingen skader...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


h.b

  • Gjest
Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #202 på: November 12, 2016, 00:01:59 »
Janson blir nok ikke kjøpt før en takeover er avklart. Cellino bruker ikke penger som han mener at nye eiiere kan bruke

Bjorn

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #203 på: November 12, 2016, 09:49:58 »
Janson blir nok ikke kjøpt før en takeover er avklart. Cellino bruker ikke penger som han mener at nye eiiere kan bruke

Det mener jeg er feil men du må gjerne ha din teori. Jansson blir kjøpt om alle parter oppfyller kravene i klausulen. 
Marching On! 4276

h.b

  • Gjest
Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #204 på: November 12, 2016, 10:55:05 »
Janson blir nok ikke kjøpt før en takeover er avklart. Cellino bruker ikke penger som han mener at nye eiiere kan bruke

Det mener jeg er feil men du må gjerne ha din teori. Jansson blir kjøpt om alle parter oppfyller kravene i klausulen.

Sir bare en ting. Elland Road

Nørgaard

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #205 på: November 12, 2016, 15:23:39 »
Janson blir nok ikke kjøpt før en takeover er avklart. Cellino bruker ikke penger som han mener at nye eiiere kan bruke

Det mener jeg er feil men du må gjerne ha din teori. Jansson blir kjøpt om alle parter oppfyller kravene i klausulen.

Sir bare en ting. Elland Road

Blir ingen takeover og Pontus skal blive købt

Xern

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #206 på: November 13, 2016, 00:18:42 »
Janson blir nok ikke kjøpt før en takeover er avklart. Cellino bruker ikke penger som han mener at nye eiiere kan bruke

Det mener jeg er feil men du må gjerne ha din teori. Jansson blir kjøpt om alle parter oppfyller kravene i klausulen.

Sir bare en ting. Elland Road

Blir ingen takeover og Pontus skal blive købt
Og Elland Road, takk  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #207 på: November 15, 2016, 20:31:16 »
Kan tyde på at Pontus har signert/kommer til å signere kontrakt!

https://twitter.com/LUFC/status/798499623266648064

auren

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #208 på: November 15, 2016, 21:34:53 »
Spiller fra start i bortekampen mot Ungarn. Sverige leder 2-0 like før slutt. Og har nettopp fått gult kort.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Sv: Ny lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #209 på: November 16, 2016, 00:36:43 »
Kan tyde på at Pontus har signert/kommer til å signere kontrakt!

https://twitter.com/LUFC/status/798499623266648064
Ville vært en katastrofe hvis man gjorde noe slikt og det ikke ble noe av. For en vits.