Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 260227 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #270 på: Januar 04, 2017, 22:52:22 »
Er Bridcutt som er kaptein.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Det hadde jeg helt glemt  :D

Men han sitter uansett på benken om vi rykker opp :)

Bartley er vel vise visekaptein når Bridcutt og Cooper ikke spiller? Eller noe sånt?  :)

Hvor langt skal vi dra det, Cooper spiller ikke, ikke Bamba heller :)

roaldv

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #271 på: Januar 05, 2017, 19:04:23 »
The results for the Championship PFA Fans' Player of the Month for December have been announced with Leeds defender Pontus Jansson the winner.

http://www.skysports.com/football/news/11688/10716557/vote-now-for-your-pfa-fans-player-of-the-month-in-the-championship

raggen

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #272 på: Januar 05, 2017, 19:11:06 »
velfortjent for Pontus
Forever Leeds United!!!!!!!!

RoarG

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #273 på: Januar 05, 2017, 19:58:14 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

GeirO

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #275 på: Januar 10, 2017, 16:51:29 »
Pontus er selvsagt veldig god, men aner en liten kvalitetsdipp de siste kampene. Handler mest om at selvtilliten han har fått gir seg utslag i nonsjolanse. Da mister han ballen oftere gjennom mislykkede driblinger, litt for elegante mottak og han lar motspillere ta ett trekk for mye før han griper inn. Håper og tror han ikke faller i Bambafellen, en av mange som ble dårligere når de ble kjøpt.
Så ingen misforstår: Han er veldig god og kanskje lagets beste spiller.

PS! Han får mange gule kort. De han får etter å løpe opp på tribunen etter han har scoret kan først unngås....
MOT

Kato

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #276 på: Januar 10, 2017, 16:58:34 »
Pontus er selvsagt veldig god, men aner en liten kvalitetsdipp de siste kampene. Handler mest om at selvtilliten han har fått gir seg utslag i nonsjolanse. Da mister han ballen oftere gjennom mislykkede driblinger, litt for elegante mottak og han lar motspillere ta ett trekk for mye før han griper inn. Håper og tror han ikke faller i Bambafellen, en av mange som ble dårligere når de ble kjøpt.
Så ingen misforstår: Han er veldig god og kanskje lagets beste spiller.

PS! Han får mange gule kort. De han får etter å løpe opp på tribunen etter han har scoret kan først unngås....

Har vært og er veldig tilhenger av Jansson. Men et ordtak sier at det er ingenting som er så tungt å bære som suksess. Og det må han jo sies å ha hatt siste halve året. Er enig i at den sulten vi så i høst kanskje har minsket noe. Ro er en av hans beste egenskaper. Men veien er kort til nonsjalanse.
 

Sydhagen

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #277 på: Januar 10, 2017, 18:10:36 »
Pontus er selvsagt veldig god, men aner en liten kvalitetsdipp de siste kampene. Handler mest om at selvtilliten han har fått gir seg utslag i nonsjolanse. Da mister han ballen oftere gjennom mislykkede driblinger, litt for elegante mottak og han lar motspillere ta ett trekk for mye før han griper inn. Håper og tror han ikke faller i Bambafellen, en av mange som ble dårligere når de ble kjøpt.
Så ingen misforstår: Han er veldig god og kanskje lagets beste spiller.

PS! Han får mange gule kort. De han får etter å løpe opp på tribunen etter han har scoret kan først unngås....
PS! Han får mange gule kort. De han får etter å løpe opp på tribunen etter han har scoret kan først unngås....

Denne regelen bør fjernes. Tåpelig å straffe en spiller for å juble for et scoret mål. Man blir straffet for å glede seg over det som er poenget med hele sporten.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #278 på: Januar 10, 2017, 18:18:11 »
Pontus er selvsagt veldig god, men aner en liten kvalitetsdipp de siste kampene. Handler mest om at selvtilliten han har fått gir seg utslag i nonsjolanse. Da mister han ballen oftere gjennom mislykkede driblinger, litt for elegante mottak og han lar motspillere ta ett trekk for mye før han griper inn. Håper og tror han ikke faller i Bambafellen, en av mange som ble dårligere når de ble kjøpt.
Så ingen misforstår: Han er veldig god og kanskje lagets beste spiller.

PS! Han får mange gule kort. De han får etter å løpe opp på tribunen etter han har scoret kan først unngås....

Har vært og er veldig tilhenger av Jansson. Men et ordtak sier at det er ingenting som er så tungt å bære som suksess. Og det må han jo sies å ha hatt siste halve året. Er enig i at den sulten vi så i høst kanskje har minsket noe. Ro er en av hans beste egenskaper. Men veien er kort til nonsjalanse.

Synes ballongen ser litt "deflated" ut. Han spiller ikke med den samme gleden lengre. Er det for det som skjer på banen eller er det også et spill utenfor banen som preger svensken?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Xern

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #279 på: Januar 10, 2017, 18:21:00 »
Pontus er selvsagt veldig god, men aner en liten kvalitetsdipp de siste kampene. Handler mest om at selvtilliten han har fått gir seg utslag i nonsjolanse. Da mister han ballen oftere gjennom mislykkede driblinger, litt for elegante mottak og han lar motspillere ta ett trekk for mye før han griper inn. Håper og tror han ikke faller i Bambafellen, en av mange som ble dårligere når de ble kjøpt.
Så ingen misforstår: Han er veldig god og kanskje lagets beste spiller.

PS! Han får mange gule kort. De han får etter å løpe opp på tribunen etter han har scoret kan først unngås....

Har vært og er veldig tilhenger av Jansson. Men et ordtak sier at det er ingenting som er så tungt å bære som suksess. Og det må han jo sies å ha hatt siste halve året. Er enig i at den sulten vi så i høst kanskje har minsket noe. Ro er en av hans beste egenskaper. Men veien er kort til nonsjalanse.

Synes ballongen ser litt "deflated" ut. Han spiller ikke med den samme gleden lengre. Er det for det som skjer på banen eller er det også et spill utenfor banen som preger svensken?
Slapp av nå. Hele laget slet igår, mot svært fysiske og oppgirede League Two spillere. Vi slo United i 2010, hele laget ble ikke avskrevet av den grunn. Pontus har det som trengs, og møtte noe han ikke var vant til igår.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Leedsfan

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #280 på: Januar 10, 2017, 18:23:46 »
Pontus er selvsagt veldig god, men aner en liten kvalitetsdipp de siste kampene. Handler mest om at selvtilliten han har fått gir seg utslag i nonsjolanse. Da mister han ballen oftere gjennom mislykkede driblinger, litt for elegante mottak og han lar motspillere ta ett trekk for mye før han griper inn. Håper og tror han ikke faller i Bambafellen, en av mange som ble dårligere når de ble kjøpt.
Så ingen misforstår: Han er veldig god og kanskje lagets beste spiller.

PS! Han får mange gule kort. De han får etter å løpe opp på tribunen etter han har scoret kan først unngås....

Har vært og er veldig tilhenger av Jansson. Men et ordtak sier at det er ingenting som er så tungt å bære som suksess. Og det må han jo sies å ha hatt siste halve året. Er enig i at den sulten vi så i høst kanskje har minsket noe. Ro er en av hans beste egenskaper. Men veien er kort til nonsjalanse.

Synes ballongen ser litt "deflated" ut. Han spiller ikke med den samme gleden lengre. Er det for det som skjer på banen eller er det også et spill utenfor banen som preger svensken?
Slapp av nå. Hele laget slet igår, mot svært fysiske og oppgirede League Two spillere. Vi slo United i 2010, hele laget ble ikke avskrevet av den grunn. Pontus har det som trengs, og møtte noe han ikke var vant til igår.

Ikke bare i går. Ikke at jeg syns han har spilt dårlig eller noe, men synes han har mistet litt gnist i øynene. Kanskje dette er den normale Pontus og tidligere så har vi sett den "maniske" Pontus!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #281 på: Januar 10, 2017, 18:26:16 »
Pontus er selvsagt veldig god, men aner en liten kvalitetsdipp de siste kampene. Handler mest om at selvtilliten han har fått gir seg utslag i nonsjolanse. Da mister han ballen oftere gjennom mislykkede driblinger, litt for elegante mottak og han lar motspillere ta ett trekk for mye før han griper inn. Håper og tror han ikke faller i Bambafellen, en av mange som ble dårligere når de ble kjøpt.
Så ingen misforstår: Han er veldig god og kanskje lagets beste spiller.

PS! Han får mange gule kort. De han får etter å løpe opp på tribunen etter han har scoret kan først unngås....

Har vært og er veldig tilhenger av Jansson. Men et ordtak sier at det er ingenting som er så tungt å bære som suksess. Og det må han jo sies å ha hatt siste halve året. Er enig i at den sulten vi så i høst kanskje har minsket noe. Ro er en av hans beste egenskaper. Men veien er kort til nonsjalanse.

Synes ballongen ser litt "deflated" ut. Han spiller ikke med den samme gleden lengre. Er det for det som skjer på banen eller er det også et spill utenfor banen som preger svensken?
Slapp av nå. Hele laget slet igår, mot svært fysiske og oppgirede League Two spillere. Vi slo United i 2010, hele laget ble ikke avskrevet av den grunn. Pontus har det som trengs, og møtte noe han ikke var vant til igår.
En litt halvgod performace, og folk mener han ser slapp ut. Slapp av. Pontus holder mål i massevis. Cambridge-spillerne løp jo som Duracell-kaniner i hele 1. omgang, og hele laget slet. Ser fram til flere kamper med Pontus på banen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #282 på: Januar 10, 2017, 19:29:22 »
Har blitt hypet til guddommelig status. Kanskje det er det som har preget han noe siste ukene, eller er det kanskje slik at majoriteten har sett gjennom fingrene med feilene Pontus har gjort hele veien? Jeg synes han  har vært litt rufsete gjennom hele høsten men det er alltid noen faste scapegoats som tar fokuset fra kultfigurer som Jansson. Jeg er derfor ikke så bekymret. Det vi ser viser at Pontus bare er et menneske, som har gode dager og dårlige dager.  ???

Fremstår fortsatt "by far" som en av de beste stopperne vi har hentet i moderne tid.
« Siste redigering: Januar 10, 2017, 19:31:45 av Jon R »
Jon R.

RoarG

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #283 på: Januar 10, 2017, 20:06:23 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Lundewhites

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #284 på: Januar 10, 2017, 21:12:19 »
Har blitt hypet til guddommelig status. Kanskje det er det som har preget han noe siste ukene, eller er det kanskje slik at majoriteten har sett gjennom fingrene med feilene Pontus har gjort hele veien? Jeg synes han  har vært litt rufsete gjennom hele høsten men det er alltid noen faste scapegoats som tar fokuset fra kultfigurer som Jansson. Jeg er derfor ikke så bekymret. Det vi ser viser at Pontus bare er et menneske, som har gode dager og dårlige dager.  ???

Fremstår fortsatt "by far" som en av de beste stopperne vi har hentet i moderne tid.
Veldig bra!  Jeg syns han har vært voldsomt oppskrytt. Dramaqueen og rusa på egen popularitet. Trur han blir bedre når ting roer seg rundt han litt. Men syns ikke han er i nærheten av å være så god som enkelte her inne vil ha han til.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Josch

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #285 på: Januar 10, 2017, 22:35:11 »
Tviler på om Leeds hadde gått videre i cupen uten Pontus mot Cambridge.  Han ryddet i lufta og bakken i forsvar. Og sto bak vinnermålet.

flynn

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #286 på: Januar 11, 2017, 00:36:58 »
Sammen med Bartley skal Pontus ha mye av æren for den gode høsten vår. Begge er knalltøffe stoppere som virker å være skapt for dette nivået. Samtidig har de samme to endret oss fra å være totalt ufarlige på offensive dødballer, til at dette nå er en av våre viktigste angrepsvåpen. Begge kan vel sies å ha overprestert i forhold til tidligere meritter. Kanskje gjør de hverandre gode også? Det virker som om i alle fall Pontus blir mer utrygg med andre makkere enn Bartley.

Jeg har mareritt nesten hver natt med tanke på at begge er på lån!

stian

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #287 på: Januar 11, 2017, 00:58:34 »
Det var tydelig å se at forsvaret var tryggere med Bartley på plass i de siste 15 mot Cambridge. Han rensket unna alt som var i nærheten av ham og sånt sprer nok trygghet til de andre tre der bak. Det er skummelt at vi er så avhengig sv en spiller på lån, men jeg tipper han er mer interessert i å spille for et Leeds på vei opp enn et Swansea som har stø kurs mot stupet.

Killa

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #288 på: Januar 11, 2017, 06:49:39 »
Spørs om kanskje andre klubber også vil snuse på Bartley framover...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Kato

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #289 på: Januar 11, 2017, 10:32:15 »
Når Jansson mot Cambridge roter en ball ut til corner etter to minutter, og taper to dueller mot et beist på 2.10 så betegnes innsatsen av enkelte som middelmådig. Tabloid.

Etter mitt syn spilte han en god kamp. Noe nonsjalant, men sto bak vinnermålet og renset godt unna. Cambridge hadde etter det jeg talte 3-4 sjanser. Ikke katastrofe det. Og den karen de hadde på topp har jeg ikke sett maken til fysisk. 21 år og Hulken.

Vi ble klart bedre defensivt da Bartley kom inn. Summen av Bartley og Jansson er et kanongodt stopperpar.
 

Sydhagen

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #290 på: Januar 11, 2017, 10:37:50 »
Når Jansson mot Cambridge roter en ball ut til corner etter to minutter, og taper to dueller mot et beist på 2.10 så betegnes innsatsen av enkelte som middelmådig. Tabloid.

Etter mitt syn spilte han en god kamp. Noe nonsjalant, men sto bak vinnermålet og renset godt unna. Cambridge hadde etter det jeg talte 3-4 sjanser. Ikke katastrofe det. Og den karen de hadde på topp har jeg ikke sett maken til fysisk. 21 år og Hulken.

Vi ble klart bedre defensivt da Bartley kom inn. Summen av Bartley og Jansson er et kanongodt stopperpar.

Enig.
1.omgang var rusten av Jansson, slik som resten av laget var. 2.omgang betydelig bedre.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Lundewhites

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #291 på: Januar 11, 2017, 12:29:06 »
Ja noen her inne har blitt veldig glad i han og ser svært få feil. Dette mens de samtidig ser mer feil hos andre spillere enn de fleste. Det er ikke de første minuttene av Cambridgekampen som legges til grunn for min oppfatning av han. Ser stadig at han (som er et stort beist selv) taper dueller mot langt mindre spillere. Han roter seg opp i forskjellige situasjoner fordi han trur han er mye bedre med ball enn ham er. Han selger seg alt for ofte og hvor i all verden kommer dette i fra at han tåler alt??? Er vel ikke en spiller som ligger så mye nede som han... Jeg syns ikke han er en dårlig stopper, bare sterkt uenig i at han er så bra!
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Dennis

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #292 på: Januar 11, 2017, 12:39:20 »
Ja noen her inne har blitt veldig glad i han og ser svært få feil. Dette mens de samtidig ser mer feil hos andre spillere enn de fleste. Det er ikke de første minuttene av Cambridgekampen som legges til grunn for min oppfatning av han. Ser stadig at han (som er et stort beist selv) taper dueller mot langt mindre spillere. Han roter seg opp i forskjellige situasjoner fordi han trur han er mye bedre med ball enn ham er. Han selger seg alt for ofte og hvor i all verden kommer dette i fra at han tåler alt??? Er vel ikke en spiller som ligger så mye nede som han... Jeg syns ikke han er en dårlig stopper, bare sterkt uenig i at han er så bra!

Dette er ikke nytt i Leeds. Sikkert heller ikke annerledes i andre lag.

Først av alt; jeg syns Jansson har vært svært god totalt sett. Både defensivt og offensivt. I lag med Bartley har laget ett av, om ikke det beste stopperparet i divisjonen.

At Jansson påstås å heade murstein er nok som et følge av den oppofrende spillestilen, samt relasjonen til publikum. Jeg er forøvrig helt enig i at han ligger mer nede enn andre. Det er nok helt sikkert reelle "vondter", men får meg til å spørre om han er så skadeutsatt, om det er duellene som gjør så vondt (andre går da i dueller) eller om han "presses" til å spille noe småskadet slik at kjøpsklausuien innfris.

Han er også langt for nonchalant med ball til tider. Han setter ofte sine backer i skumle situasjoner, fordi han venter lenge og deretter spiller kort på mann med folk i rygg. Ikke at det skjer ved enhver anledning, men det skjer litt for ofte - spesielt i starten av kamepr. Om det rett og slett skyldes litt svak taktisk sense hos Jansson skal jeg ikke påstå for sikkert, for det er helt tydelig at Monk ønsker at Leeds skal spille ballen i og fra det bakre ledd. Mot lag som er dyktige til å presse høyt kollektivt - slik som mot Newcastle i første omgangen på Elland Road - kan det være svært skummelt. I slike kamper bør man utnytte Bartley og Janssons gode pasningsegenskaper til å spille noe mer direkte.

Nå har Leeds ved mange anledninger justert dette ganske vesentlig (i pausen), så der skal både Jansson/Bartley og Monk ha skryt for å kunne endre kampbildet.   
Marching on together!

Kato

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #293 på: Januar 11, 2017, 13:58:30 »
Ja noen her inne har blitt veldig glad i han og ser svært få feil. Dette mens de samtidig ser mer feil hos andre spillere enn de fleste. Det er ikke de første minuttene av Cambridgekampen som legges til grunn for min oppfatning av han. Ser stadig at han (som er et stort beist selv) taper dueller mot langt mindre spillere. Han roter seg opp i forskjellige situasjoner fordi han trur han er mye bedre med ball enn ham er. Han selger seg alt for ofte og hvor i all verden kommer dette i fra at han tåler alt??? Er vel ikke en spiller som ligger så mye nede som han... Jeg syns ikke han er en dårlig stopper, bare sterkt uenig i at han er så bra!

Ta deg en titt på statistikken med han (og Bartley) på banen, og diskusjonen er borte. Det er vel i stor grad synonymt med denne klubbens fremgang. Og etter mitt syn det beste stopperparet i championship. Når man ser kvalitetene til Jansson, og ser dine tanker om de, er jeg spent på hva du har å si om de øvrige midtstopperne vi har brukt de siste ti årene.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #294 på: Januar 11, 2017, 14:21:25 »
Ja noen her inne har blitt veldig glad i han og ser svært få feil. Dette mens de samtidig ser mer feil hos andre spillere enn de fleste. Det er ikke de første minuttene av Cambridgekampen som legges til grunn for min oppfatning av han. Ser stadig at han (som er et stort beist selv) taper dueller mot langt mindre spillere. Han roter seg opp i forskjellige situasjoner fordi han trur han er mye bedre med ball enn ham er. Han selger seg alt for ofte og hvor i all verden kommer dette i fra at han tåler alt??? Er vel ikke en spiller som ligger så mye nede som han... Jeg syns ikke han er en dårlig stopper, bare sterkt uenig i at han er så bra!

Ta deg en titt på statistikken med han (og Bartley) på banen, og diskusjonen er borte. Det er vel i stor grad synonymt med denne klubbens fremgang. Og etter mitt syn det beste stopperparet i championship. Når man ser kvalitetene til Jansson, og ser dine tanker om de, er jeg spent på hva du har å si om de øvrige midtstopperne vi har brukt de siste ti årene.

Som Engelske fans sier. Passion. Og har man passion, ja da ser man ikke de åpenbare feilene

Sydhagen

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #295 på: Januar 11, 2017, 14:24:31 »
Ser på denne diskusjonen og vet ikke helt hva jeg skal si... :o
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Lucas the Kop Cat

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #296 på: Januar 11, 2017, 15:14:20 »
Ser på denne diskusjonen og vet ikke helt hva jeg skal si... :o
Det vet ikke vi heller.........hva du skal si, altså.  ;D

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #297 på: Januar 11, 2017, 15:20:52 »
Litt rusk nå sist, ellers ikke mye å arrestere han på bortsett i fra noen unødvendige gule.

HåvardK

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #298 på: Januar 11, 2017, 17:42:39 »
Når Jansson mot Cambridge roter en ball ut til corner etter to minutter, og taper to dueller mot et beist på 2.10 så betegnes innsatsen av enkelte som middelmådig. Tabloid.
Det var vel ikke de eneste situasjonene hvor spillet ikke var helt på stell. Personlig regner jeg forresten uttrykk som "driver en helt annen idrett enn de andre utpå der" som tabloide - og lever for så vidt godt med det.
Beistet på 2.10 spiller fortsatt på et lag som ligger på 7.plass i league 2, så helt overmenneskelig er han vel ikke.

Gufrias

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #299 på: Januar 11, 2017, 22:41:42 »
Pontus er god han. Selv om han slet mot beistet på 2.10 1.90.
Hekta på Leeds siden 1974