Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 260012 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Sydhagen

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #330 på: Januar 27, 2017, 09:52:24 »
Fra artikkelen i Expressen:

Innan flytten till Leeds blev klar i somras bakade parterna in en klausul i Janssons kontrakt som gör gällande att när svensken spelat 22 ligamatcher för klubben så aktiveras en klausul i kontraket som säger att Leeds måste förlänga med svensken.

Bare jeg som ikke visste at Leeds MÃ…TTE aktivere klausulen?

Dette var nytt for meg.
Trodde der bare var en klausul om kjøp etter 22 kamper, altså at Leeds kunne da velge å kjøpe Jansson til en avtalt pris.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #331 på: Januar 27, 2017, 09:58:07 »
Fra artikkelen i Expressen:

Innan flytten till Leeds blev klar i somras bakade parterna in en klausul i Janssons kontrakt som gör gällande att när svensken spelat 22 ligamatcher för klubben så aktiveras en klausul i kontraket som säger att Leeds måste förlänga med svensken.

Bare jeg som ikke visste at Leeds MÃ…TTE aktivere klausulen?

Dette var nytt for meg.
Trodde der bare var en klausul om kjøp etter 22 kamper, altså at Leeds kunne da velge å kjøpe Jansson til en avtalt pris.
Neida. Ordlyden har stått før (bl.a. i svenske publikasjoner). Andre igjen har hatt mer  uklare formuleringer. Det er tydelig at bl.a. YEP har vært usikker på hva som var den 'egentlige' ordlyden i avtalen, hence usikkerhet ...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bromancer

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #332 på: Januar 27, 2017, 10:00:29 »
Fra artikkelen i Expressen:

Innan flytten till Leeds blev klar i somras bakade parterna in en klausul i Janssons kontrakt som gör gällande att när svensken spelat 22 ligamatcher för klubben så aktiveras en klausul i kontraket som säger att Leeds måste förlänga med svensken.

Bare jeg som ikke visste at Leeds MÃ…TTE aktivere klausulen?


Dette var nytt for meg.
Trodde der bare var en klausul om kjøp etter 22 kamper, altså at Leeds kunne da velge å kjøpe Jansson til en avtalt pris.
Neida. Ordlyden har stått før (bl.a. i svenske publikasjoner). Andre igjen har hatt mer  uklare formuleringer. Det er tydelig at bl.a. YEP har vært usikker på hva som var den 'egentlige' ordlyden i avtalen, hence usikkerhet ...

Ok, takk. Herlig!

Sydhagen

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #333 på: Januar 27, 2017, 10:08:41 »
Litt merkelig at en permanent signering ikke er blitt offentliggjort på den offisielle siden, om det finnes en slik klausul.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #334 på: Januar 27, 2017, 10:18:17 »
Litt merkelig at en permanent signering ikke er blitt offentliggjort på den offisielle siden, om det finnes en slik klausul.
Han blir først 'permanent Leeds-spiller' 1.juli ifølge den svenske avisen - i det øyeblikk låneavtalen går ut. Da iverksettes en fireårlig avtale.
Alt dette ifølge den svenske avisen. :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #335 på: Januar 27, 2017, 11:11:36 »
Phil Hay

contract is agreed, fee is agreed so it's all in order. Just down to timing now


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #336 på: Januar 27, 2017, 11:14:57 »
Phil Hay

contract is agreed, fee is agreed so it's all in order. Just down to timing now

Ok, godt nok for meg  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

AllWhiteTøyen

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #337 på: Januar 27, 2017, 12:38:09 »
Good news. Bartley neste som signerer forhåpentligvis. Isåfall tror jeg jaggu vi har signert det beste stopperparet siden Radebe/Woodgate.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/premier-league/pontus-jansson-blir-kvar-i-leeds-united/
 

Jon R

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #338 på: Januar 27, 2017, 18:17:10 »



Skjønner ikke at du gidder. Her skal du få fakta. Så kan du nå mene Jansson sliter så fælt som bare det.


Kamper med Pontus Jansson i alle turneringer:

22 (inkl en halv mot Bristol City)

Vunnet 16
Uavgjort 3
Tap 3
Målforskjell 33-13 (Snitt baklengs 0,59)


Kamper uten Pontus Jansson i alle turneringer:

13 (inkl en halv mot Bristol City)

Vunnet 4
Uavgjort 3
Tap 6
Målforskjell 15-20 (Snitt baklengs 1,54)

og ellers er alt "likt"...Pontus er den eneste forskjellen?


Pontus er viktig, ingen tvil om det, men statistikk uten bakgrunnsinformasjon kan lyve. Pontus spilte ikke de første 5 kampene, en periode da Monks fotball ennå ikke hadde satt seg og hele laget underpresterte. 9 av sesongens baklengs kom i disse kampene. Det er vel den aller viktigste faktoren her.  Etter dette er ikke forskjellen så stor i kamper med og uten Pontus. Janson debuterte mot Bristol. Etter dette i ligaen: Vi har vi tapt mot Barnsley og Brighton uten Pontus og mot Huddersfield, Newcastle og Derby med Pontus i laget. En delforklaring kan også være at når Pontus ikke har spilt har (stort sett) heller ikke Ayling spilt på høyre back.

Merkelig oppsummering av fakta, delforklaringer og diskusjon. Det har skjedd i to kamper.

Luke Ayling har spilt ALLE ligakamper siden han kom til runde to, og spilt 2 av 27 som stopper da Cooper og Jansson har vært ute. Så hva er delforklaringen, er problemet at Ayling ikke har spilt høyreback i de to kampene, eller er det at han har spilt midtstopper? En sterk seier mot Derby og en svak bortekamp mot Barnsley.

Pontus har spilt 20 ligakamper for Leeds, samtlige med Ayling som høyreback
Dette ble naturligvis aldeles umulig å forstå.

Sitat B Ød: "og ellers er alt "likt"...Pontus er den eneste forskjellen?"


Vi har tapt 3 kamper uten Pontus i laget siden han kom til klubben. I to av de har også Ayling manglet på høyre back. ( Liverpool og Barnsley). Hvorfor dette skulle være et poeng får du nesten tenke deg til selv.

Med drit nå i det. Gledelig at han har signert!
Jon R.

Josch

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #339 på: Januar 27, 2017, 18:45:18 »
Phil Hay

contract is agreed, fee is agreed so it's all in order. Just down to timing now

Ok, godt nok for meg  :)

her må det være en del forbehold? (Leeds kan rykke opp, han blir skadet,  osv)

Noen som skjønner poenget med å ikke tegne kontrakten (kjøpe ham) nå i januar? er det for å teste den gamle skaden til Jansson litt til? eller for å utsette betaling til Torino etter 01.07.17?

Promotion 2010

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #340 på: Januar 28, 2017, 15:39:21 »
Fra LUFC.com:

The defender said: "I'm so thankful for the way that Leeds gave me a chance and I will never forget that. Leeds will for sure be a part of me for the rest of my life."

Over 17,000 votes were cast in the poll, which was held on the Sky Sports website and apps in conjunction with football.co.uk, with Jansson finishing first with 9,294 votes. Brighton forward Glenn Murray came second in the poll with 2,141 votes ahead of Fulham midfielder Stefan Johansen in third with 2,002. Rounding off the top six were Huddersfield striker Nahki Wells (1,395), Derby midfielder Bradley Johnson (1,344) and Barnsley's Sam Winnall (1,145).




Merkelig uttalelse: Skal han slutte?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #341 på: Januar 28, 2017, 15:48:03 »
Phil Hay

contract is agreed, fee is agreed so it's all in order. Just down to timing now

Ok, godt nok for meg  :)

her må det være en del forbehold? (Leeds kan rykke opp, han blir skadet,  osv)

Noen som skjønner poenget med å ikke tegne kontrakten (kjøpe ham) nå i januar? er det for å teste den gamle skaden til Jansson litt til? eller for å utsette betaling til Torino etter 01.07.17?
Tja, vi har vel som vanlig ikke særlig med penger... det er lett å glemme når det går bra sportslig...

Bromancer

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #342 på: Januar 28, 2017, 15:56:23 »
Phil Hay

contract is agreed, fee is agreed so it's all in order. Just down to timing now

Ok, godt nok for meg  :)

her må det være en del forbehold? (Leeds kan rykke opp, han blir skadet,  osv)

Noen som skjønner poenget med å ikke tegne kontrakten (kjøpe ham) nå i januar? er det for å teste den gamle skaden til Jansson litt til? eller for å utsette betaling til Torino etter 01.07.17?
Tja, vi har vel som vanlig ikke særlig med penger... det er lett å glemme når det går bra sportslig...

Man betaler aldri en regning før forfallsdato. Det er å gi bort penger.

Josch

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #343 på: Januar 28, 2017, 16:06:35 »
Betale før forfall? Er det også et alterntiv her.? Kan ikke se at noen har lansert det. Ã… vente med kjøpet pga lite penger nå skjønner jeg derimot.

Kato

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #344 på: Februar 01, 2017, 22:48:03 »
17-3-3 med kongen av Championship.

Ifølge Sky Sports var han overalt og renset i dag.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #345 på: Februar 01, 2017, 22:56:10 »
Dirty Leeds Scum ‏@DirtyLeedsFC  5m
5 minutes ago

@PJansson5 CONFIRMS TO AWAY END THAT HE'S SIGNED!! #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #346 på: Februar 01, 2017, 22:56:40 »
17-3-3 med kongen av Championship.

Ifølge Sky Sports var han overalt og renset i dag.

Renset unna de fleste av cornere og frispark i dag  :)

Men han må slutte med disse tåpelige kortene sine. Vi har ikke råd til å miste ham i 3 kamper på slutten av sesongen!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DOFFER

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #347 på: Februar 01, 2017, 22:57:18 »
 Nydelig ;D
We love you Leeds! Leeds! Leeds!

HåvardK

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #348 på: Februar 01, 2017, 23:06:40 »
17-3-3 med kongen av Championship.

Ifølge Sky Sports var han overalt og renset i dag.
Imponerende, og igjen en avgjørende faktor for seier i begge ender. Vi må vel leve med kortene han pådrar seg; men jeg liker ikke frekvensen. Kan utgjøre forskjellen på direkte opprykk og PO.

Promotion 2010

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #349 på: Februar 01, 2017, 23:09:04 »
Dirty Leeds Scum ‏@DirtyLeedsFC  5m
5 minutes ago

@PJansson5 CONFIRMS TO AWAY END THAT HE'S SIGNED!! #lufc



Ved å skåre eller gjennom småprat?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Glenn K

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #350 på: Februar 01, 2017, 23:11:44 »
Dirty Leeds Scum ‏@DirtyLeedsFC  5m
5 minutes ago

@PJansson5 CONFIRMS TO AWAY END THAT HE'S SIGNED!! #lufc



Ved å skåre eller gjennom småprat?

Flere som var tilstede på kampen som mener at han gjorde en bevegelse med hånden der han "signerte" etter kampen mot fansen.

jaho

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #351 på: Februar 01, 2017, 23:11:51 »
Dirty Leeds Scum ‏@DirtyLeedsFC  5m
5 minutes ago

@PJansson5 CONFIRMS TO AWAY END THAT HE'S SIGNED!! #lufc



Ved å skåre eller gjennom småprat?

sikkert noen håndbevegelser...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #352 på: Februar 01, 2017, 23:17:08 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #353 på: Februar 01, 2017, 23:22:07 »
17-3-3 med kongen av Championship.

Ifølge Sky Sports var han overalt og renset i dag.
Imponerende, og igjen en avgjørende faktor for seier i begge ender. Vi må vel leve med kortene han pådrar seg; men jeg liker ikke frekvensen. Kan utgjøre forskjellen på direkte opprykk og PO.

Hvis statistikken fortsetter slik den har vært med Jansson på banen de 23 kampene han har spilt, så rykker vi direkte opp selv om vi må ty til en 3-kampers.
 

Glenn K

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #354 på: Februar 01, 2017, 23:58:48 »
Har sett video av Pontus sin håndbevegelse nå, jeg syns den ser klar nok ut jeg. Han har nok signert ja  ;D

GaryMac

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #355 på: Februar 02, 2017, 00:29:41 »
Liten tvil om at vi må regne med en trekampers karantene på Pontus. Han har allerede 11 gule, og får han 15 før sesongen er slutt må han sone tre kamper.
Det store spørsmålet er hva som er neste grense, og hvor mange kamper det gir. Vi får håpe det er 20 gule som er neste, men det står ikke noe om det i FA sitt reglement - tror ikke de har tenkt tanken.... Får bare håpe at det ikke er en kamp (eller to) for hvert gule...

Sydhagen

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #356 på: Februar 02, 2017, 08:23:06 »
Liten tvil om at vi må regne med en trekampers karantene på Pontus. Han har allerede 11 gule, og får han 15 før sesongen er slutt må han sone tre kamper.
Det store spørsmålet er hva som er neste grense, og hvor mange kamper det gir. Vi får håpe det er 20 gule som er neste, men det står ikke noe om det i FA sitt reglement - tror ikke de har tenkt tanken.... Får bare håpe at det ikke er en kamp (eller to) for hvert gule...

Hehe, oppnår han 20 gule kort på en sesong så må vel det omtrent være rekord?  ;D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #357 på: Februar 02, 2017, 08:23:25 »
Har sett video av Pontus sin håndbevegelse nå, jeg syns den ser klar nok ut jeg. Han har nok signert ja  ;D

Har du en link?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

HåvardK

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #358 på: Februar 02, 2017, 08:37:59 »
17-3-3 med kongen av Championship.

Ifølge Sky Sports var han overalt og renset i dag.
Imponerende, og igjen en avgjørende faktor for seier i begge ender. Vi må vel leve med kortene han pådrar seg; men jeg liker ikke frekvensen. Kan utgjøre forskjellen på direkte opprykk og PO.

Hvis statistikken fortsetter slik den har vært med Jansson på banen de 23 kampene han har spilt, så rykker vi direkte opp selv om vi må ty til en 3-kampers.
Det høres lovende ut.

Square Ball

Sv: Lånespiller: Pontus Jansson
« Svar #359 på: Februar 02, 2017, 08:39:30 »
mener 10 gule kort innen siste helg i januar ga 2 kampers karantene.Tror
grensen for 15 gule kort og dermed 3 kamper utestengt er siste helg i mars?
Men mulig Pontus har klart dette før vi er ferdig med februar,dessverre