Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 260181 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Kato

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #510 på: Mars 22, 2017, 09:38:31 »
Virker som en liten bris i et vannglass.....

Tilsynelatende en meget gutsy beslutning av Monk dette, tuftet på Pontus´ mentale faktor, enn hverken fysisk form eller taktikkeri ift gule kort.
Og Pontus viser i ord - etter å ha fått ting på avstand - at det var korrekt å bli benket, og kommer mentalt mer skjerpet og ydmyk tilbake.

Evt en hendelse som potensielt kunne eskalert til noe langt verre, hvis det ikke hadde blitt håndtert på en svært profesjonell og klok måte av Monk.

Klart klubben og spilleren utad gjør alt de kan for å bagatellisere hendelsen. Rent spill for galleriet. Når en av våre beste spillere settes på benken i en slik kamp er det ikke bare fordi han har slått Gary Monk i poker. Jeg tipper det har vært en solid smell mellom Pontus og en av trenerne.
 

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #511 på: Mars 22, 2017, 20:03:15 »
Virker som en liten bris i et vannglass.....

Tilsynelatende en meget gutsy beslutning av Monk dette, tuftet på Pontus´ mentale faktor, enn hverken fysisk form eller taktikkeri ift gule kort.
Og Pontus viser i ord - etter å ha fått ting på avstand - at det var korrekt å bli benket, og kommer mentalt mer skjerpet og ydmyk tilbake.

Evt en hendelse som potensielt kunne eskalert til noe langt verre, hvis det ikke hadde blitt håndtert på en svært profesjonell og klok måte av Monk.

Klart klubben og spilleren utad gjør alt de kan for å bagatellisere hendelsen. Rent spill for galleriet. Når en av våre beste spillere settes på benken i en slik kamp er det ikke bare fordi han har slått Gary Monk i poker. Jeg tipper det har vært en solid smell mellom Pontus og en av trenerne.
Min vurdering er at det er langt mer sannsynlig enn usannsynlig at du har rett, kato.
Jon R.

Dennis

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #512 på: Mars 23, 2017, 09:23:19 »
Det er utvilsomt noe mer enn en ren bagatell (krangling, smådytting) i dette tilfellet, men jeg kjøper ikke helt argumentet om at Jansson var den eneste tilgjengelige stopperen i stallen. Om det hadde vært virkelig blodalvorlig, hadde han vært helt ute uansett.

Uansett, gjort er gjort og det er reaksjonen i etterkant nå som teller. Det virker da som Jansson godtar refsen. Så får vi håpe de involverte har skværet opp og egoene kan gjenoppbygges.
Marching on together!

Leedsfan

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #513 på: Mars 23, 2017, 09:28:05 »
Trenger det å være noe verre enn at Pontus har fremstått litt surmulende og høy på seg selv på trening, så har han fått en tilbakemelding på det og ikke tatt det til seg, men svart tilbake.

Så har Monk tatt affære og statuert et eksempel.

Tror Pontus er en litt humørsyk spiller, ikke bare positive vibrasjoner han gir fra seg.

Med tanke på at det ikke er blitt lekket noen klar hendelse eller lignende så tror jeg at det er en liten storm i vannglass hvor Monk har fått vist at han er sjefen og hele spillergruppa har fått mer respekt for han.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ollan

Ollan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #515 på: Mars 23, 2017, 20:20:33 »
Urovekkende men på ingen måter uventet hvis det har blitt en krevende "situasjon" med Pontus Jansson. Han har tatt svært mye plass og blitt voldsomt hypet av fansen. Det kan fort bli spenninger i spillergruppe og støtteapparat av slikt og jeg har lenge vært bekymret for at hypen rundt Jansson skulle få negative konsekvenser for troppen. (jeg sier ikke at det er hva som er skjedd her, men tanken er nærliggende). Vi får håpe det som har skjedd har vært av mindre alvorlig karakter og at vi har gullrekka på plass når Ayling har sonet ferdig.

Blir uansett spennende dager og uker som ligger foran oss. Måten dette håndteres internt, vil kunne utgjøre en stor forskjell på det sportslige utfallet ved sesongslutt. Hvis Pontus starter neste kamp bør vi regne med at dette har løst seg. Hvis Cooper starter ja da.... :(

Dette er vel som om "hypet" rundt Messi skulle være negativt for Barcelona!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #516 på: Mars 23, 2017, 20:37:58 »
Urovekkende men på ingen måter uventet hvis det har blitt en krevende "situasjon" med Pontus Jansson. Han har tatt svært mye plass og blitt voldsomt hypet av fansen. Det kan fort bli spenninger i spillergruppe og støtteapparat av slikt og jeg har lenge vært bekymret for at hypen rundt Jansson skulle få negative konsekvenser for troppen. (jeg sier ikke at det er hva som er skjedd her, men tanken er nærliggende). Vi får håpe det som har skjedd har vært av mindre alvorlig karakter og at vi har gullrekka på plass når Ayling har sonet ferdig.

Blir uansett spennende dager og uker som ligger foran oss. Måten dette håndteres internt, vil kunne utgjøre en stor forskjell på det sportslige utfallet ved sesongslutt. Hvis Pontus starter neste kamp bør vi regne med at dette har løst seg. Hvis Cooper starter ja da.... :(

Dette er vel som om "hypet" rundt Messi skulle være negativt for Barcelona!
Kan ikke sammenlignes. Barcelona er full av stjerner som det hypes rundt hver dag hele året. Different level, different world. Pontus Jansson er kort og godt den største kulthelten vi har sett i klubben på veldig mange år, og svensken vet det og dyrker det. Klart det påvirker både han og omgivelsene i en "liten" klubb som vår, sikkert både på godt og vondt.
« Siste redigering: Mars 23, 2017, 20:50:10 av Jon R »
Jon R.

Kato

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #517 på: Mars 25, 2017, 17:38:01 »
Fra start for Sverige i kveld. 3 i odds på gult kort :)
 

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #518 på: Mars 25, 2017, 18:17:14 »
Fra start for Sverige i kveld. 3 i odds på gult kort :)
Så høyt. Får kjappe meg med å spille da

auren

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #519 på: Mars 29, 2017, 07:42:00 »
Sverige lå under 2-0 borte mot Portugal til pause. Inn kommer Jansson, Sveriges mål blir stengt og svenskene snur til 3-2. Artig!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #520 på: Mars 29, 2017, 19:39:29 »
Sverige lå under 2-0 borte mot Portugal til pause. Inn kommer Jansson, Sveriges mål blir stengt og svenskene snur til 3-2. Artig!

auren
Og Ronaldo ble sur og redd for helsa står det å lese.
Jon R.

Cherry

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #521 på: Mars 29, 2017, 19:49:01 »
Blir nok ikke mindre høy på seg sjøl etter dette ;D
Håper han spiller fra start på lørdag igjen da!
 

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #522 på: April 01, 2017, 18:17:40 »
Ute av laget i dag også. Forrige gang tenkte jeg at nå har de skværa opp og det ikke var noe å ta på alvor. Men ike med i dag heller. Dette liker jeg ikke

Frode

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #523 på: April 01, 2017, 18:29:30 »
"Pontus was due to be on the bench, but pulled himself out of the squad this morning with a hamstring strain"
Sier Monk. Skeptisk ...
 

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #524 på: April 01, 2017, 18:29:48 »
Ute av laget i dag også. Forrige gang tenkte jeg at nå har de skværa opp og det ikke var noe å ta på alvor. Men ike med i dag heller. Dette liker jeg ikke

Nei, jeg liker heller ikke at han har en "hamstring strain".

SKADET.
Super Leeds since 1968

Frode

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #525 på: April 01, 2017, 18:37:06 »
Ute av laget i dag også. Forrige gang tenkte jeg at nå har de skværa opp og det ikke var noe å ta på alvor. Men ike med i dag heller. Dette liker jeg ikke

Nei, jeg liker heller ikke at han har en "hamstring strain".

SKADET.
Ikke like skråsikker. Var i troppen, men "sykemeldte" seg selv etter å ha fått vite at han ikke var i startoppstillingen. Lukter konflikt ...
 

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #526 på: April 01, 2017, 18:48:58 »
Ute av laget i dag også. Forrige gang tenkte jeg at nå har de skværa opp og det ikke var noe å ta på alvor. Men ike med i dag heller. Dette liker jeg ikke

Nei, jeg liker heller ikke at han har en "hamstring strain".

SKADET.


Ikke like skråsikker. Var i troppen, men "sykemeldte" seg selv etter å ha fått vite at han ikke var i startoppstillingen. Lukter konflikt ...

Det sto i alle fall på den offisielle siden. Hvorfor skulle de spre feil informasjon da?
Super Leeds since 1968

Frode

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #527 på: April 01, 2017, 18:52:16 »
Spillere som er halvskadd vil gjerne spille uansett, og må ofte "holdes igjen."  Liker ikke at Pontos (iflg. Monk) melder seg skadet. Håper forklaringen viser seg å være "holdbar" ...
 

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #528 på: April 01, 2017, 19:22:14 »
Pontus forsvinner etter sesongen. Dritten er at det er mange som forsvinner også

Lundewhites

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #529 på: April 01, 2017, 19:41:28 »
Vet han er helten til mange her inne, men jeg syns han er en oppskrytt dramaqueen, som er blitt alt for høy på seg seg selv. Han har nok ikke tålt overhypen han har fått og er nok svært misfornøyd med å bli benka igjen. Syns og det er mistenksomt at han plutselig var skadd i dag etter han var frisk i går. Men veldig synd. Selv om jeg syns han er overvurdert så er han bedre enn Cooper og vi hadde hatt bruk for han framover. Får håpe han får ryddet opp i hodet sitt, HVIS det er det som er problemet.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Cherry

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #530 på: April 01, 2017, 19:59:15 »
Thight hamstring.
Håper den slipper før tirsdag, viser rustne i midten bak i dag.
 

Sydhagen

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #531 på: April 01, 2017, 20:05:18 »
Thight hamstring.
Håper den slipper før tirsdag, viser rustne i midten bak i dag.
Uenig. Vi er ok bakover. Det er heller offensivt det er rustent idag...


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #532 på: April 01, 2017, 20:06:38 »
Thight hamstring.
Håper den slipper før tirsdag, viser rustne i midten bak i dag.
Uenig. Vi er ok bakover. Det er heller offensivt det er rustent idag...


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Det er på grunn av systemet. Vi har ikke nok offansiv kraft på banen samtidig

auren

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #533 på: April 01, 2017, 20:38:18 »
Hvis Pontus har tatt en "Charlton six" så er det bare å kaste ham på huet ut av klubben. Tror ikke dette er tilfellet. Har jo spilt halvannen landskamp på en uke, og kroppen er sjelden helt 100 % fit.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

raggen

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #534 på: April 01, 2017, 20:40:13 »
med cooper ute i neste så trenger vi Pontus
Forever Leeds United!!!!!!!!

Josch

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #535 på: April 01, 2017, 20:53:12 »
Vi hadde behøvd Pontus på offensive cornere mot Reading. Gode stoppere et farlig angrepsvåpen.

Carl Fisker

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #536 på: April 01, 2017, 21:56:15 »
Hvis Pontus har tatt en "Charlton six" så er det bare å kaste ham på huet ut av klubben. Tror ikke dette er tilfellet. Har jo spilt halvannen landskamp på en uke, og kroppen er sjelden helt 100 % fit.

auren
og hva er "Charlton six"?

Tom

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #537 på: April 01, 2017, 22:01:31 »
Refererer vel til de 6 spillerne som plutselig ikke kunne/ville spille mot Charlton for et par år siden (bellusci, silvestri,antenucci ++). Tror dog ikke dette er tilfelle med Pontus men er ikke helt trygg før han er tilbake på laget
 

MooCow

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #538 på: April 01, 2017, 23:14:25 »
Føler meg litt beroliga når eg ser siste twittermeldinga, men veit jo aldri
https://twitter.com/PJansson5

Bjorn

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #539 på: April 01, 2017, 23:28:30 »
Lett hvor rykter sprer seg da?  :o  :-\ ::)
Marching On! 4276