Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 260022 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #600 på: Mai 10, 2017, 14:59:56 »
Åsa Thornell‏
@asathornell 
Finally he is home!! Soon I will be mrs Jansson

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #601 på: Mai 10, 2017, 23:35:51 »
Spørs om hunden der ikke passer bedre til dama enn til Jansson selv..  ::)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Dennis

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #602 på: Mai 12, 2017, 12:31:39 »
Ed Aarons‏ fra Guardian Sport twitrer:
Fifa investigating Pontus Jansson's transfer to Leeds. Torino due £3.5m after triggering compulsory fee when he played 20 games #lufc

Re Pontus Jansson: Leeds want to delay payment until start of July but Torino want money now. Southampton among clubs to have shown interest


 
Marching on together!

RoarG

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #603 på: Mai 12, 2017, 14:32:51 »
Betal nå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #604 på: Mai 12, 2017, 14:46:39 »
Betal nå.

Helt enig, men dette har nok helt sikkert som Josch påpekte med å gjøre at Leeds ønsker utbetalingen på neste finansperiode, slik at den vi er inne i blir penest mulig. Så blir det opp til skattejuristene når transaksjonen faktisk har skjedd/skjer. 

Om Leeds vaker på FFP-kanten, har jeg forståelse for hvorfor man ønsker dette. Om det ikke er noe problem, er det bare å få det ut av verden vel?

Uansett er del vel Leeds som eier spilleren - i alle fall fra leieperioden løper ut. Med andre ord vil det være Leeds som avgjør om han skal selges til Southampton eller ikke, så sant salgsavtalen ikke overholdes og det hele annulleres.
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #605 på: Mai 13, 2017, 10:39:09 »
Betal nå.

Helt enig, men dette har nok helt sikkert som Josch påpekte med å gjøre at Leeds ønsker utbetalingen på neste finansperiode, slik at den vi er inne i blir penest mulig. Så blir det opp til skattejuristene når transaksjonen faktisk har skjedd/skjer. 

Om Leeds vaker på FFP-kanten, har jeg forståelse for hvorfor man ønsker dette. Om det ikke er noe problem, er det bare å få det ut av verden vel?

Uansett er del vel Leeds som eier spilleren - i alle fall fra leieperioden løper ut. Med andre ord vil det være Leeds som avgjør om han skal selges til Southampton eller ikke, så sant salgsavtalen ikke overholdes og det hele annulleres.

Hvis Fifa finner ut at Torino har rett, ja da vil opsjonsavtalen elimineres fra Fifa sin side. Torino står da fritt til å selge spilleren til hvem de vil. Men typisk Leeds dette

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #606 på: Mai 13, 2017, 10:48:24 »
Betal nå.

Helt enig, men dette har nok helt sikkert som Josch påpekte med å gjøre at Leeds ønsker utbetalingen på neste finansperiode, slik at den vi er inne i blir penest mulig. Så blir det opp til skattejuristene når transaksjonen faktisk har skjedd/skjer. 

Om Leeds vaker på FFP-kanten, har jeg forståelse for hvorfor man ønsker dette. Om det ikke er noe problem, er det bare å få det ut av verden vel?

Uansett er del vel Leeds som eier spilleren - i alle fall fra leieperioden løper ut. Med andre ord vil det være Leeds som avgjør om han skal selges til Southampton eller ikke, så sant salgsavtalen ikke overholdes og det hele annulleres.

Hvis Fifa finner ut at Torino har rett, ja da vil opsjonsavtalen elimineres fra Fifa sin side. Torino står da fritt til å selge spilleren til hvem de vil. Men typisk Leeds dette

Kjenner du reglene fra FIFA, eller lukker du øynene og skyter fra hofta?
Super Leeds since 1968

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #607 på: Mai 13, 2017, 10:49:50 »
Betal nå.

Helt enig, men dette har nok helt sikkert som Josch påpekte med å gjøre at Leeds ønsker utbetalingen på neste finansperiode, slik at den vi er inne i blir penest mulig. Så blir det opp til skattejuristene når transaksjonen faktisk har skjedd/skjer. 

Om Leeds vaker på FFP-kanten, har jeg forståelse for hvorfor man ønsker dette. Om det ikke er noe problem, er det bare å få det ut av verden vel?

Uansett er del vel Leeds som eier spilleren - i alle fall fra leieperioden løper ut. Med andre ord vil det være Leeds som avgjør om han skal selges til Southampton eller ikke, så sant salgsavtalen ikke overholdes og det hele annulleres.

Hvis Fifa finner ut at Torino har rett, ja da vil opsjonsavtalen elimineres fra Fifa sin side. Torino står da fritt til å selge spilleren til hvem de vil. Men typisk Leeds dette

Kjenner du reglene fra FIFA, eller lukker du øynene og skyter fra hofta?

Mere hofteskudd dette. Men FIFA ser på saken. Så det er da kanskje uavklart. Hadde det vært sikkert som økonomisk rot i Leeds, ja da hadde de avvist saken tvert

Dennis

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #608 på: Mai 13, 2017, 11:39:30 »
Som vanlig krisemaksimeres det.
Marching on together!

Xern

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #609 på: Mai 13, 2017, 21:23:06 »
Som vanlig krisemaksimeres det.
Når det gjelder Leeds er det vel ikke mulig å krisemaksimere. Alt som har vært full krise har vel allerede skjedd i klubben  ;D ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #610 på: Mai 15, 2017, 20:59:37 »
Italian Journalist Calms Nerves Ahead Of Jansson Deal
By Charlie Sopp on May 15, 2017  0 Comments


It’s never easy at Leeds United we all know that. The prime examples are here and now. No news on Garry Monk, a fight on our hands for Kyle Bartley and a bit of confusion and a mess over Pontus Jansson and his move from Torino. Hopefully some words from Italian journalist Gianluca Sartori of Toro News.

Sartori says Torino, “has already initiated the dispute before the FIFA Players Status Committee, complaining about blatant violations of close agreements on the signing of the player,” 
He goes on to say that the reason for the dispute is as follows, “the formula of the agreement provided a loan with [a]redemption obligation set at about 3.5 million pounds (just over 4 million euros).”
The next part is the most important part as far as Leeds United fans are concerned. He said that Torino are not looking to stall or block the deal, just resolve. (Torino) “hope for a quick resolution of the dispute, which could see Leeds pay the due [amount]and the player to stay at Elland Road.” 
For more on the story visit http://the72.co.uk/81004/leeds-united-torino-reveal-details-jansson-complaint/

The news will be music to the ears of Leeds fans who have seen it all before and losing Jansson isn’t an option. The Swedish international defender has been a revelation since arriving from Italian side Torino where he was considering his position in football through injury. The fans and Jansson have a wonderful relationship that will only grow when he becomes a Leeds player on July 1st.

http://peacockandsmiley.com/4042/italian-journalist-calms-nerves-ahead-of-jansson-deal/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #611 på: Mai 18, 2017, 11:47:18 »
Godt nytt  :)

Phil Hay‏ @PhilHayYEP  19m19 minutes ago
YEP understands that #lufc have paid initial installment for Pontus Jansson to Torino. #lufc believe that resolves Torino's FIFA complaint

Phil Hay‏ @PhilHayYEP  19m19 minutes ago
Will ask FIFA to confirm but essentially, Leeds see no reason why Jansson's permanent transfer on a 3-year-deal will not happen in July.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #612 på: Mai 18, 2017, 15:26:21 »
Dealing with a dispute by paying what we owe rather than arguing about it, losing & probably being fined? What fresh madness is this? #lufc




Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

« Siste redigering: Mai 23, 2017, 19:51:59 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #614 på: Mai 23, 2017, 20:38:36 »
jaja. Premier League lokker tydeligvis. Det spillerne sier betyr ikke en shit i grunn hvis dette stemmer. Hvis Pontus forsvinner, ja da kan jeg banne på at Wood forsvinner. Bartley ser da at Leeds ikke eier ambisjoner. og da ender det vel som foregående år. Kamp på nedre del av tabellen

Eriksen55

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #615 på: Mai 23, 2017, 22:13:19 »
jaja. Premier League lokker tydeligvis. Det spillerne sier betyr ikke en shit i grunn hvis dette stemmer. Hvis Pontus forsvinner, ja da kan jeg banne på at Wood forsvinner. Bartley ser da at Leeds ikke eier ambisjoner. og da ender det vel som foregående år. Kamp på nedre del av tabellen

Heldigvis tar du som regel feil med dine spådommer  ;D

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #616 på: Mai 23, 2017, 22:22:47 »
jaja. Premier League lokker tydeligvis. Det spillerne sier betyr ikke en shit i grunn hvis dette stemmer. Hvis Pontus forsvinner, ja da kan jeg banne på at Wood forsvinner. Bartley ser da at Leeds ikke eier ambisjoner. og da ender det vel som foregående år. Kamp på nedre del av tabellen

Heldigvis tar du som regel feil med dine spådommer  ;D

Nja vikke si det. hvis jeg hadde tatt feil, ja da hadde Leeds vært i Premier League

Runar

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #617 på: Mai 24, 2017, 08:13:10 »
jaja. Premier League lokker tydeligvis. Det spillerne sier betyr ikke en shit i grunn hvis dette stemmer. Hvis Pontus forsvinner, ja da kan jeg banne på at Wood forsvinner. Bartley ser da at Leeds ikke eier ambisjoner. og da ender det vel som foregående år. Kamp på nedre del av tabellen

Heldigvis tar du som regel feil med dine spådommer  ;D

Nja vikke si det. hvis jeg hadde tatt feil, ja da hadde Leeds vært i Premier League

Hadde du tatt riktig hadde vi spilt League Two eller ikke eksistert
 

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #618 på: Mai 24, 2017, 10:55:16 »
jaja. Premier League lokker tydeligvis. Det spillerne sier betyr ikke en shit i grunn hvis dette stemmer. Hvis Pontus forsvinner, ja da kan jeg banne på at Wood forsvinner. Bartley ser da at Leeds ikke eier ambisjoner. og da ender det vel som foregående år. Kamp på nedre del av tabellen

Heldigvis tar du som regel feil med dine spådommer  ;D

Nja vikke si det. hvis jeg hadde tatt feil, ja da hadde Leeds vært i Premier League

Hadde du tatt riktig hadde vi spilt League Two eller ikke eksistert

Tja. Enn sannhet med modifikasjoner. Personlig er det nesten bedre å spille i league two enn å vake rundt midt på tabellen i championship hvis man skal tenke fotball med sjel. Vi har i championship spillere som ikke blør for drakta. Det gjør man stort sett i League two.
Men Premier League er bedre, bare det et championship suger nesten verre enn legaue two.
Blir som hele tiden å komme på den sure fjerdeplasssen utenfor pallen

Runar

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #619 på: Mai 24, 2017, 11:18:28 »
jaja. Premier League lokker tydeligvis. Det spillerne sier betyr ikke en shit i grunn hvis dette stemmer. Hvis Pontus forsvinner, ja da kan jeg banne på at Wood forsvinner. Bartley ser da at Leeds ikke eier ambisjoner. og da ender det vel som foregående år. Kamp på nedre del av tabellen

Heldigvis tar du som regel feil med dine spådommer  ;D

Nja vikke si det. hvis jeg hadde tatt feil, ja da hadde Leeds vært i Premier League

Hadde du tatt riktig hadde vi spilt League Two eller ikke eksistert

Tja. Enn sannhet med modifikasjoner. Personlig er det nesten bedre å spille i league two enn å vake rundt midt på tabellen i championship hvis man skal tenke fotball med sjel. Vi har i championship spillere som ikke blør for drakta. Det gjør man stort sett i League two.
Men Premier League er bedre, bare det et championship suger nesten verre enn legaue two.
Blir som hele tiden å komme på den sure fjerdeplasssen utenfor pallen

Sinnsyk påstand...

Hvorfor tror du at "ALLE" i League Two gjør alt de kan for drakten, mens de i Championship gir faen? Hvilke kilder har du for den påstanden.
 

Eriksen55

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #620 på: Mai 24, 2017, 11:46:44 »
jaja. Premier League lokker tydeligvis. Det spillerne sier betyr ikke en shit i grunn hvis dette stemmer. Hvis Pontus forsvinner, ja da kan jeg banne på at Wood forsvinner. Bartley ser da at Leeds ikke eier ambisjoner. og da ender det vel som foregående år. Kamp på nedre del av tabellen

Heldigvis tar du som regel feil med dine spådommer  ;D

Nja vikke si det. hvis jeg hadde tatt feil, ja da hadde Leeds vært i Premier League

Hadde du tatt riktig hadde vi spilt League Two eller ikke eksistert

Tja. Enn sannhet med modifikasjoner. Personlig er det nesten bedre å spille i league two enn å vake rundt midt på tabellen i championship hvis man skal tenke fotball med sjel. Vi har i championship spillere som ikke blør for drakta. Det gjør man stort sett i League two.
Men Premier League er bedre, bare det et championship suger nesten verre enn legaue two.
Blir som hele tiden å komme på den sure fjerdeplasssen utenfor pallen

Tror kanskje dette er noe av det dummest jeg har lest her inne!

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #621 på: Mai 24, 2017, 12:24:00 »
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Folk sier her inne at dette har vært en kjempesesong. men realiteten denne sesongen er at vi havna på 7 plass. En plass som er uten betydning. Vi har spilt verdens mest kjedelige fotball, med unntak av et par kamper.  Vi har angrepsfotball lik en elegfant på diett. Totalt fraværende.
Grunnen til at man vil gi Monk en ny kontrakt er ikke at han er så himla dyktig, men man tenkler over de vi har hatt som manager de siste årene.
Nå får antagelig Monk ny kontrakt, men jeg kanke skjønne grunnen til at Monk er så hevet i skyene av fansen. Når man ser at laget erstatter en midtbanespiller med en defansiv midtbanespiller i nest siste kamp, og vi ligger under. Ja da kan jeg ikke i mine villeste fantasier skjønne at Monk er den manageren vi vil ha videre. For den nest siste kampen måtte vi vinne, og da er det bare en ting å gjøre. Score mere mål enn Norwich. Om det så betød å ta ut keeperen, ja hva så. Men å ta ut midt med å sette inn defansivt er ikke løsningen når det gjennstår ca 10 minutter av kampen, er ikke en løsning. Så sier folk at han ikke hadde alternativer. Jo Monk hadde en offansiv spiller på benken som heter Sacko. Hvis han ikke vil bruke de som er offansive i slike kamper. Ja da trenger han ikke ta med de  i kamptroppen
Pontus er viktig for laget, men absolutt ikke en spiller vi ikke kan erstatte. Så god er han ikke. Bare for å ta tråden tilbake til Pontus

DenHviteYeboah

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #622 på: Mai 24, 2017, 12:40:55 »
jaja. Premier League lokker tydeligvis. Det spillerne sier betyr ikke en shit i grunn hvis dette stemmer. Hvis Pontus forsvinner, ja da kan jeg banne på at Wood forsvinner. Bartley ser da at Leeds ikke eier ambisjoner. og da ender det vel som foregående år. Kamp på nedre del av tabellen

Heldigvis tar du som regel feil med dine spådommer  ;D

Nja vikke si det. hvis jeg hadde tatt feil, ja da hadde Leeds vært i Premier League

Hadde du tatt riktig hadde vi spilt League Two eller ikke eksistert

Tja. Enn sannhet med modifikasjoner. Personlig er det nesten bedre å spille i league two enn å vake rundt midt på tabellen i championship hvis man skal tenke fotball med sjel. Vi har i championship spillere som ikke blør for drakta. Det gjør man stort sett i League two.
Men Premier League er bedre, bare det et championship suger nesten verre enn legaue two.
Blir som hele tiden å komme på den sure fjerdeplasssen utenfor pallen

Sinnsyk påstand...

Hvorfor tror du at "ALLE" i League Two gjør alt de kan for drakten, mens de i Championship gir faen? Hvilke kilder har du for den påstanden.
Tja, Håkon har nok et poeng... vi har hatt en del stygge tap mot underdogs de siste årene. Histon, Burton osv. Vi har blitt nedkjempet i de fleste lokaloppgjør også de siste sesongene. Det kan vel kanskje være et tegn på at våre spillere ikke blør for drakta eller løper sokkene av seg kanskje.... At påstanden er sinnsyk (gal,psykotisk) er vel å ta veldig i...

Dennis

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #623 på: Mai 24, 2017, 13:29:40 »
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Folk sier her inne at dette har vært en kjempesesong (1). men realiteten denne sesongen er at vi havna på 7 plass. En plass som er uten betydning. Vi har spilt verdens mest kjedelige fotball (2), med unntak av et par kamper.  Vi har angrepsfotball lik en elegfant på diett. Totalt fraværende.
Grunnen til at man vil gi Monk en ny kontrakt er ikke at han er så himla dyktig, men man tenkler over de vi har hatt som manager de siste årene.
Nå får antagelig Monk ny kontrakt, men jeg kanke skjønne grunnen til at Monk er så hevet i skyene av fansen. Når man ser at laget erstatter en midtbanespiller med en defansiv midtbanespiller i nest siste kamp, og vi ligger under. Ja da kan jeg ikke i mine villeste fantasier skjønne at Monk er den manageren vi vil ha videre (3). For den nest siste kampen måtte vi vinne, og da er det bare en ting å gjøre. Score mere mål enn Norwich. Om det så betød å ta ut keeperen, ja hva så. Men å ta ut midt med å sette inn defansivt er ikke løsningen når det gjennstår ca 10 minutter av kampen, er ikke en løsning. Så sier folk at han ikke hadde alternativer. Jo Monk hadde en offansiv spiller på benken som heter Sacko. Hvis han ikke vil bruke de som er offansive i slike kamper. Ja da trenger han ikke ta med de  i kamptroppen
Pontus er viktig for laget, men absolutt ikke en spiller vi ikke kan erstatte. Så god er han ikke. Bare for å ta tråden tilbake til Pontus (4)

Mitt subjektive svar til dette:
1 - "Kjempesesong". En kjempesesong har vi ikke hatt, men det har vært en god sesong. En veldig svak avslutning ødelegger mye av inntrykket, men klubben har gjort sportslig fremgang denne sesongen. Jeg vet du gir blanke i om det er 7. eller siste plass som beholder plassen i divisjonen, men de fleste klarer vel å være enig i at nær play off i år er bedre enn 17.plass. Og ettersom du jo spår en kamp mot nedrykk og kaller Wood konsekvent (det meget morsomme) DeadWood i forkant, så finner jeg det ytterst merkelig at du likevel er skuffa. Nå registrerer jeg at du på tross av "kamp mot nedrykk" forventer at Leeds skal vinne divisjonen klart og helst raske med seg en cuppokal eller to for at sesongen skal være godkjent. For meg høres det ut som helgardering. Jeg spør meg om dette er for å ha noe å klage på, når dystre påstander ikke slår til. For i mine øyne har du sjelden rett, heldigvis, siden jeg ønsker Leeds alt godt.

2. Delvis enig. Fotballen har ikke sjarmert noen, men det artigste er å vinne kamper og plukke poeng. Vi har vunnet flere og plukket flere poeng enn siden opprykket fra League One. Forsvaret har vært veldig bra og forhåpentligvis kan man bygge derfra. Spør Leicester- eller Atleticofansen om det var kjedelig å vinne seriegull... Høyere tilskuertall enn på årevis tyder også på at Leedsfansen generelt har gledet seg mer i år enn på lenge.

3. Du har rett til den meningen, men nå kommer altså ikke Pep Guardiola eller Zinedine Zidane til å ta over Leeds United pdd. Garry Monk er anakelig den mest spennende manageren vi kan få, når ditt krav er at alle som signerer for Leeds er nødt til å ha et navn. Monk har vært med på den sportslige fremgangen, selvsagt har han gjort en bra jobb så langt.

4. Ingen spillere på dette nivået er umulig å ersatte., selv om de kan være vanskelige. Problemet når man diskuterer med deg om slikt, er at et eventuelt salg av Pontus, om det så rent hypotetisk er for 100 millioner, er at Leeds "mangler ambisjoner og selger sine beste spillere". Jf dette med å helgardere seg for å kunne være negativ.

Ikke alle er optimister til laget sitt, selv når det er fremgang. Man har rett til å ta sorgene på forskudd, om det er en slags strategi for å ikke bli skuffa så ofte. Jeg bare ser ikke korrelasjon med å kreve "minimum førstplass" som en selvfølgelighet, samtidig som man forventer "kamp mot nedrykk" - år etter år etter år.
« Siste redigering: Mai 24, 2017, 13:42:46 av Dennis »
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #624 på: Mai 24, 2017, 22:37:59 »
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Folk sier her inne at dette har vært en kjempesesong. men realiteten denne sesongen er at vi havna på 7 plass. En plass som er uten betydning. Vi har spilt verdens mest kjedelige fotball, med unntak av et par kamper.  Vi har angrepsfotball lik en elegfant på diett. Totalt fraværende.
Grunnen til at man vil gi Monk en ny kontrakt er ikke at han er så himla dyktig, men man tenkler over de vi har hatt som manager de siste årene.
Nå får antagelig Monk ny kontrakt, men jeg kanke skjønne grunnen til at Monk er så hevet i skyene av fansen. Når man ser at laget erstatter en midtbanespiller med en defansiv midtbanespiller i nest siste kamp, og vi ligger under. Ja da kan jeg ikke i mine villeste fantasier skjønne at Monk er den manageren vi vil ha videre. For den nest siste kampen måtte vi vinne, og da er det bare en ting å gjøre. Score mere mål enn Norwich. Om det så betød å ta ut keeperen, ja hva så. Men å ta ut midt med å sette inn defansivt er ikke løsningen når det gjennstår ca 10 minutter av kampen, er ikke en løsning. Så sier folk at han ikke hadde alternativer. Jo Monk hadde en offansiv spiller på benken som heter Sacko. Hvis han ikke vil bruke de som er offansive i slike kamper. Ja da trenger han ikke ta med de  i kamptroppen
Pontus er viktig for laget, men absolutt ikke en spiller vi ikke kan erstatte. Så god er han ikke. Bare for å ta tråden tilbake til Pontus

Mener å ha lest at grunnen til at han satte inn en defensiv var at han flyttet backene høyere i banen sånn at vi spilte med 2 stoppere bak med en defensiv foran. Jeg så ikke kampen så jeg vet ikke.

Uansett er jeg veldig glad for at ting ikke er så svart/hvitt som deg..

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #625 på: Mai 27, 2017, 19:37:56 »

 Date: 27th May 2017 at 10:34am
Written by: This is Futbol
Pontus Jansson has revealed his “shock” at Garry Monk’s bombshell exit from Leeds United.

The Swedish defender became the first player to speak publicly about Monk’s departure following his resignation on Thursday.

Jansson admitted to Swedish newspaper Fotboll Skanalen that he had his share of run-ins with the 38-year-old, who dropped him from the team for one match in the closing stages of the season despite his consistently impressive form.


But the centre-back paid tribute to Monk for improving him as a player and as a person during the season they worked together.

The manager had rescued Jansson, 26, from Serie A anonymity after signing him initially on a season-long loan that proved such a resounding success that he agreed the terms of a three-year contract to begin in July.


“I liked Garry enormously. It came right shocking to me if I’ll be honest,” Jansson told Fotboll Skanalen. “It was my girlfriend who called me yesterday and said, when I did not even know what had happened.”

Jansson explained what made Monk, who transformed Leeds from bottom-of-the-table regulars to genuine promotion candidates, such an impressive manager.


“He’s been awesome, really nice people, good football coach. He’s meant a lot to many, not just for me.

“He gave me confidence, above all, time for me to mature as a player and person. He believed in me from day one. He has taught me a lot. We have had our tussles, but we’ve always had respect for each other and knew we liked each other.”

Jansson was a key member of a solid Leeds defence and formed a rock-solid partnership alongside loanee Kyle Bartley.

The centre-back pairing were one of the best combinations in the Championship and Jansson was rewarded with a placein the Football League team of the season.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #626 på: Mai 30, 2017, 16:54:05 »
Denne tweeten fra Pontus bør legge noen spekulasjoner død:

It has been the most eventful season during my career and I have everyone around @LUFC to thank for that. See you next season! ✈❤

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #627 på: Mai 30, 2017, 18:21:48 »
Denne tweeten fra Pontus bør legge noen spekulasjoner død:

It has been the most eventful season during my career and I have everyone around @LUFC to thank for that. See you next season! ✈❤
Bra! Takk Pontus. Den trengte vi.  :)
Jon R.

B_Ød

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #628 på: Mai 30, 2017, 21:15:43 »
høres bra ut dette...  :)
Ups & Ups!!

baste

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #629 på: Mai 30, 2017, 21:17:53 »
Håpa han kommer tilbake med samme glød og vilje som da han kom på lån.


MOT