Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 260045 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #630 på: Juni 07, 2017, 19:19:16 »


Pontus Jansson är mitt uppe i förberedelserna med det svenska landslaget inför VM-kvalmatchen mot Frankrike.
Nu berättar han om sitt stundande bröllop, framtiden i Leeds och den uppmärksammade segerselfien med Markus Rosenberg efter Malmö FF:s seger mot J Södra.
– Den var fin faktiskt. Ett fint minne och ett fint moment i mitt liv, säger Pontus Jansson.

Under ledigheten mellan klubblagssäsongen och landslagssamlingen passade Pontus Jansson på att träna med sin gamla klubb Malmö FF för att hålla i gång. Och under den sista allsvenska omgången inför sommaruppehållet laddade han upp med lite allsvensk fotboll i MFF-klacken.
– Ja det var jävligt kul, det var längesedan. Det var mest känslan, jag åkte dit med tio pers i en minibuss och krökade hela vägen upp. Det var mest det som var det roliga med det hela. Det var fint, säger Pontus Jansson.
"Han är en viktig del i min karriär"
Efter matchen tog Markus Rosenberg en uppmärksammad segerselfie tillsammans med bland andra Pontus Jansson.
– Den var fin faktiskt. Ett fint minne och ett fint moment i mitt liv. Mackan har blivit en bra vän, och innan det var han en spelare som man såg upp till. Han har tagit hand om mig under tiden jag varit ute i Europa, kommit med råd och tips och vi träffas så fort vi får tillfälle. Så Mackan är en viktig del i min karriär, säger Jansson om bilden.

Pontus Jansson tar en selfie tillsammans med Malmö FF:s Markus Rosenberg
Foto: STEFAN PERSSON / BILDBYRÃ…N
Pontus Janssons Leeds såg länge ut att ta en playoff-plats till Premier League, men misslyckades och blir kvar i Championship även nästa år.
– Det tog ett par veckor att smälta det, och det grämer mig fortfarande. Men så är fotbollen, det är bara att komma tillbaka.
Nyligen stod det klart att Leeds tränare Garry Monk lämnar sitt uppdrag i klubben, sedan han misslyckats att komma överens med den nye italienske ägaren Andrea Radrizzani.
Är du inställd på att spela vidare i Leeds och Championship?
– Det är nya ägare, nya tränare. Så vi ska ha ett möte nu efter mitt bröllop här i slutet av juni och se vad de har att säga. Jag vet att det finns intresse men jag trivs jättebra i Leeds och jag hoppas bara att det blir en ordentlig satsning så vi kan ta det där sista steget upp i Premier League.
– Det kanske ser rörigt ut att byta tränare igen, men jag ser det inte som turbulens utan att det blir ordning och reda nu.
Blir det många fotbollsspelare på bröllopet?
– Nja, det blir de fina spelarna bara. Jag går inte in på vilka namn, ni får luska ut det själv. Men Markus (Rosenberg) kommer vara där, så klart, VIP.
"Champions League tar jag med Malmö"
Flera engelska medier har under en tid rapporterat om olika Premier League-klubbars intresse för Pontus Jansson. Någonting som även har nått landslagsspelaren.
– Jag vet att det finns intresse, men jag vet också att jag trivs bra i Leeds. Vill de sälja mig om det kommer bra bud så får vi ta det därifrån. Men jag har full respekt också för om de inte vill sälja mig. Vi kommer att ha ett bra samtal, jag kommer att säga vad jag tycker och tänker och hur jag vill ha det.
Vart vill du hamna om du byter klubb?
– Jag vill stanna i England. Jag värdesätter mycket hur det fungerar utanför planen, i Italien fungerade det inte alls lika bra för mig och jag vill inte tillbaka till Italien. England är ganska likt Sverige, saker funkar och det är ordning och reda och koll på saker. I Italien är det mer axelryckningar och "det löser sig" hit och dit.
Är Europa League och Champions League viktigt vid ett eventuellt klubbval?
– Champions League tar jag med Malmö när jag kommer hem sen, det räcker så. Det är inget som lockar mig om jag ska vara ärlig, jag vill känna mig viktig i laget jag hamnar i nu.
Matchen mot Frankrike kommer att spelas på ett fullsatt Friends arena. Någonting som Pontus Jansson menar kan störa Frankrike.
– Det ska bli skitkul. Det gynnar oss och det kan bli jobbigt för Frankrike. Draget kring svensk fotboll har kommit i gång igen, det känner man.


Läs om eller följ ämnen:

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/tio-pers-i-minibussen-krokade-hela-vagen-upp/



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #631 på: Juni 07, 2017, 21:44:20 »
Pontus virker ikke klokkeklar på at han blir i klubben.  ???

Merket meg denne, som jeg lurer på hva han egentlig mente: – "Det kanske ser rörigt ut att byta tränare igen, men jag ser det inte som turbulens utan att det blir ordning och reda nu."

Hva mener han? Var det "uorden" tidligere?  ???
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #632 på: Juni 07, 2017, 22:31:31 »
Pontus virker ikke klokkeklar på at han blir i klubben.  ???

Merket meg denne, som jeg lurer på hva han egentlig mente: – "Det kanske ser rörigt ut att byta tränare igen, men jag ser det inte som turbulens utan att det blir ordning och reda nu."

Hva mener han? Var det "uorden" tidligere?  ???

Det skjedde nok mer enn vi vet i den "insidenten" da Pontus ble holdt utenfor. Regner med at trenerteamet viste sin uenighet offentlig og at spillerne mistet troen.

10 kamper 10 poeng er svakt!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #633 på: Juni 07, 2017, 23:21:44 »
Pontus virker ikke klokkeklar på at han blir i klubben.  ???

Merket meg denne, som jeg lurer på hva han egentlig mente: – "Det kanske ser rörigt ut att byta tränare igen, men jag ser det inte som turbulens utan att det blir ordning och reda nu."

Hva mener han? Var det "uorden" tidligere?  ???

https://www.fotbollskanalen.se/england/jansson-om-framtiden-i-leeds-hoppas-att-det-satsas-ordentligt/

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #634 på: Juni 08, 2017, 00:35:04 »
Pontus virker ikke klokkeklar på at han blir i klubben.  ???

Merket meg denne, som jeg lurer på hva han egentlig mente: – "Det kanske ser rörigt ut att byta tränare igen, men jag ser det inte som turbulens utan att det blir ordning och reda nu."

Hva mener han? Var det "uorden" tidligere?  ???

https://www.fotbollskanalen.se/england/jansson-om-framtiden-i-leeds-hoppas-att-det-satsas-ordentligt/
Takk. Ble litt beroliget av den artikkelen faktisk.  :)
Jon R.

Kato

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #635 på: Juni 08, 2017, 08:26:38 »
Pontus virker ikke klokkeklar på at han blir i klubben.  ???

Merket meg denne, som jeg lurer på hva han egentlig mente: – "Det kanske ser rörigt ut att byta tränare igen, men jag ser det inte som turbulens utan att det blir ordning och reda nu."

Hva mener han? Var det "uorden" tidligere?  ???

Det skjedde nok mer enn vi vet i den "insidenten" da Pontus ble holdt utenfor. Regner med at trenerteamet viste sin uenighet offentlig og at spillerne mistet troen.

10 kamper 10 poeng er svakt!

Tror den incidenten var mer alvorlig, og betydde mer for sesongavslutningen, enn vi har fått inntrykk av. Var det der Clotet og Monk mistet hverandre?
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #636 på: Juni 08, 2017, 11:00:44 »

Tror den incidenten var mer alvorlig, og betydde mer for sesongavslutningen, enn vi har fått inntrykk av. Var det der Clotet og Monk mistet hverandre?

Tanken har slått meg også. Det stemmer i alle fall tidsmessig...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Trulsaren

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #637 på: Juni 13, 2017, 19:53:49 »
Pontus fra start mot Norge i dag. Da ender det vel med clean sheet ;)
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Trulsaren

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #638 på: Juni 13, 2017, 21:12:33 »
Ut med skade  >:(
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

eros

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #639 på: Juni 13, 2017, 21:12:43 »
Håper skaden ikke ødelegger sesongoppkjøringen. Nå har han noen ukers ferie å lege skaden...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #640 på: Juni 13, 2017, 21:16:31 »
Håper skaden ikke ødelegger sesongoppkjøringen. Nå har han noen ukers ferie å lege skaden...
Ferie var dine ord. Han skal gifte seg... :o






:D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

eros

Spiller: Pontus Jansson
« Svar #641 på: Juni 13, 2017, 21:17:09 »
Stakkars jævel ;-D

GeirO

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #642 på: Juni 14, 2017, 14:11:02 »
Synes vel ikke han spilte spesielt bra.....
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #643 på: Juni 14, 2017, 17:12:45 »
FIFA has confirmed that Torino's complaint re: Pontus Jansson's transfer to Leeds as been resolved. Cleared to go through on July 1. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Trulsaren

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #644 på: Juni 14, 2017, 17:38:16 »
FIFA has confirmed that Torino's complaint re: Pontus Jansson's transfer to Leeds as been resolved. Cleared to go through on July 1. #lufc
Hva var problemet her?
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #645 på: Juni 14, 2017, 17:44:41 »
FIFA has confirmed that Torino's complaint re: Pontus Jansson's transfer to Leeds as been resolved. Cleared to go through on July 1. #lufc
Hva var problemet her?
Torino mente Leeds skulle betalt en andel av overgangssummen idet Pontus hadde spilt 22 kamper for Leeds, noe i den dur... Leeds har nå på vårparten betalt inn en slik sum - står nok om det noen sider bakover i denne tråden her.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #646 på: Juni 16, 2017, 21:29:34 »
Thomas Christiansen

I am delighted to become the Head Coach @LUFC. It is an honour to join such an historical club & I look forward to getting to work #MOT



Pontus Jansson LIKER dette!!!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #647 på: Juli 02, 2017, 01:00:45 »
Ã…sa Tornell

Dinner with the best before we leave for Leeds tomorrow!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #648 på: Juli 07, 2017, 17:10:56 »


LS11 | Jansson excited to play the Christiansen way

7th July 2017

Leeds United defender Pontus Jansson has told Radio Yorkshire he's looking forward to working with Whites head coach Thomas Christiansen.

The Swedish international eventually joined from Torino in a permanent transfer on July 1st for £3.5m following a FIFA investigation.

He only joined up with his team-mates on Monday but, speaking at the club's home kit launch at Elland Road, he says the style of play the Dane likes to adopt is one he's a fan of:

"That's the type of football I like to play.  To play the ball from the back and hold it on the ground and not only kick it away.

"I really hope we're going to learn how to play and I think he has good ideas how to do it."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #649 på: Juli 08, 2017, 22:50:43 »



Liker rampelyset den karen!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #650 på: Juli 09, 2017, 08:38:49 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #651 på: Juli 09, 2017, 09:39:32 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #652 på: Juli 09, 2017, 11:37:21 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #653 på: Juli 09, 2017, 16:10:19 »
Det ryktes om nye kontraksforhandlinger, to års forlengelse (sikkert bedre betingelser). Joda, Andrea vil sikre sine sikreste kort med lengre kontrakter...
- kilde, svenske Linus på waccoe, har tydeligvis linker inn mot kjenninger av Pontus, vi så det under vinterens kontroverser også...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Budda

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #654 på: Juli 09, 2017, 23:32:10 »
Det ryktes om nye kontraksforhandlinger, to års forlengelse (sikkert bedre betingelser). Joda, Andrea vil sikre sine sikreste kort med lengre kontrakter...
- kilde, svenske Linus på waccoe, har tydeligvis linker inn mot kjenninger av Pontus, vi så det under vinterens kontroverser også...

Har ikke han nettopp signert en treårskontrakt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #655 på: Juli 10, 2017, 08:47:54 »

Har ikke han nettopp signert en treårskontrakt?
Yup. Om dette stemmer så er det i en linje fra forlengelsen med Vieira og de tre unggutta - man vil ha 'de beste' på skikkelige langtidskontrakter. Husk at en treårsavtale jo gjør at man må begynne å forhandle om en ny avtale allerede om halvannet år...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #656 på: Juli 15, 2017, 22:01:02 »
Det er vel ingen som har glemt at Pontus starter sesongen med to kampers karantene?
Super Leeds since 1968

Xern

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #657 på: Juli 16, 2017, 01:04:40 »
Det er vel ingen som har glemt at Pontus starter sesongen med to kampers karantene?
Jo.  ::)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

upwego14

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #658 på: Juli 16, 2017, 11:31:25 »
Kan det stemme at Pontus har en tre kamps karantene som han har kun sonet en kamp av?
D.v.s at han må sone de to første kampene av årets sesong og først er klar for Preston hjemme 12 aug

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #659 på: Juli 16, 2017, 11:34:53 »
Kan det stemme at Pontus har en tre kamps karantene som han har kun sonet en kamp av?
D.v.s at han må sone de to første kampene av årets sesong og først er klar for Preston hjemme 12 aug
Det er riktig. :(
Ser forresten at noen mener at en av 'soningskampene' kan være ligacupkampen midweek - men selv tviler jeg på den og antar han må sone i to ligakamper...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan